40+

vierailija
Itse olen kanssa pohdiskellut tulevaa synnytystä. Voin sanoa, että minua ei ole varsinaisesti ikinä pelottanut ja olen mennyt asenteella "katsotaan, tulee mitä tulee". Kaikki synnytykset ovatkin edenneet aika vauhdikkaasti aluksi täysin auki vaiheeseen, jonka jälkeen tullut pysähdys. Ikinä ei ole tullut ponnistuksen tarvetta ja joka kerta vauvan on todettu lopulta olevan avotarjonnassa. Esikoisen kanssa päädyttiin kiireelliseen sektioon koska omat tulehdusarvot ja kuume lähti nousuun. Kaksosten kanssa A vauva oli lopulta myös avotarjonnassa, mutta koska oli yli kilon pienempi kuin esikoinen mahtui ulos pienen leikkauksen avulla alakauttakin. Nyt oletettavasti taas isompi kun vain yksi vauva ja hiukan arveluttaa voisiko tämä tulla oikeassa tarjonnassa jos kukaan muukaan lapsistani ei ole tullut. Kätilön mukaan varmaan juuri tuosta avotarjonnasta johtuen ei ole ponnistuksen tarvettakaan tullut. Avotarjontaa kai vaikea etukäteen tutkia eli pitääkö sitten vain esittää toive että heti jos tällainen tila todetaan siirrytään leikkauspöydälle vai pitäisikö jo heti alkaa puhumaan suunnitellusta sektiosta.

• Tykkää
Reactions: Oliivi3
vierailija
Täällä on pienet hipaisut jo muuttuneet selkeiksi potkuiksi. Outoa kun esikoinen ei varsinaisesti koskaan kunnolla potkinut vaan liikkui hitaasti ja kaksoset eivät ehkä mahtuneet kunnolla potkimaan vaan enemmän tuntuivat möyrivän :) Tämä tapaus sen sijaan potkii ja suht kovaa vaikka rakenneultrakin on vasta edessäpäin. Miltäköhän tuntuu kun jalat vielä hiukan vahvistuvat tästä?

• Tykkää
Reactions: Oliivi3
Ensialkuun pahoittelut menetyksille 😔❤
Ja tietty tervetuloa uusille!

Täällä alkaisi ihan pian raskauden laskennallinen puoliväli, jotenkin hurjaa että jo näin pitkällä! Vatsa on hurjan kokoinen ja pienet potkii ja mönkii aktiivisesti.
Synnytys mietityttää jo, toivon niin kovin että pienet olisi otollisesti rt, että alatiesynnytys onnistuisi.. Neljä alatiesynnytystä takana niin en millään haluaisi sektiota tästä viimeisestä 😕

Täällä on pienet hipaisut jo muuttuneet selkeiksi potkuiksi. Outoa kun esikoinen ei varsinaisesti koskaan kunnolla potkinut vaan liikkui hitaasti ja kaksoset eivät ehkä mahtuneet kunnolla potkimaan vaan enemmän tuntuivat möyrivän Tämä tapaus sen sijaan potkii ja suht kovaa vaikka rakenneultrakin on vasta edessäpäin. Miltäköhän tuntuu kun jalat vielä hiukan vahvistuvat tästä?
Minulla oli edellinen vauva tälläinen, heti kun liikkeet alkoi tuntua, ne tuntui vahvasti ja hän kyllä sitten potkikin ja liikkui - koko- ajan 😄 ei tarvinnut liikelaskentoja tehdä kun pieni oli liikkeessä jatkuvasti.. Ja sama jatkui synnytyksen jälkeen, todella aktiivinen lapsonen ihan pienestä saakka ja kiire oli liikkeelle. ❤ Sitä edellinen kun oli rauhallisempi tapaus niin vatsassa kuin vauvana.
Saa nähdä miten nyt kaksosten kanssa, tällä hetkellä ainakin tuntuu rauhallisilta ja on pitkät lepoajat 😄

Kuulumisia.
Olin tuntevinani kiinnittymisen koska oli ihan samanlaiset viiltävät kivut mitä oli 3 muussa raskaudessa.
Nyt on 8 dpo. Negaa oli testi

Viiltävät kivut alkoi dpo4-6

En testaile enään

vierailija
Tänään oli odotettu rakenneultra ja kaikki vaikutti olen mallikkaasti. Istukka oli tosiaan edessä keskellä ja selittää miksi liikkeitä tuntuu vain reunoilla. Kaveri istui perätilassa jalat ristissä. Sukupuoli jäi vielä epäselväksi kun ensin ei oltu varmoja halutaanko tietää ja sitten sitä ei erikseen tarkasteltu eikä tulostetuissa kuvissakaan sitä näkynyt. Samalla tarkistettiin kohdunkaula kun viimeksi se hupeni ennen aikaisesti. Oli nyt normaali, mutta kätilö oli sitä mieltä että ilman muuta seurantaan tällä historialla eli ehkä se sukupuolikin sitten vielä voi selvitä :)

Heissan. En oo tähän ryhmään kirjottanutkaan sitten viime kierron.
Myötäelämiset kaikille pettymyksen kokeneille. 😔

Omaa napaa:
Nyt tätä kiertoa menossa kp10 ja hedelmälliset päivät alko tänään clearbluen mukaan, johon tikutin vilkkuvan naaman. Viimeksi kierto oli 28 päivää ja lh-huippu kp14. Varmaan samoilla huudeilla mennään nytkin.
Tuo clearblue advanced on tosi hyvä, kun ottaa estrogeenitason nousunkin huomioon.

Mites te muut 40+, otatteko ovulaation taivaan lahjana vai normijuttuna? Mä olin niin onnellinen siitä viime kierrossa ja kun nyt näyttää viivaa tulevan taas, niin kyllä lämmittää ☺

Se on jo puoli voittoa, että on mahkut, säännölliset kuukautiset.

Vitskuista: Oon syöny täs kierrossa tuplamäärän gelee ja ubikinonia, vehnänalkioöljy otettu käyttöön myös. Greippiä menee sen pari päivässä puristettuna.

Tänään ois tarkoitus talletella ja jatkaa joka toinen päivä- tahtia plussaan asti, jolloin sitten peräkkäisinä.

Nyt on itellä rennompi olo kun viimeksi tän vauvaprojektin suhteen. En meinaa liikaa laittaa painoa oireille, enkä testaa ennen dpo10. 🙏

• Tykkää
Reactions: Kevätlintu
Tikutin ovista sen 5 kiertoa, mitä yritys kesti ja sain oviksen kiinni muistaakseni joka kierrosta. Ihan yhtä vahvana viivat ei joka kierrossa ollut. Mun ongelma oli enemmänkin se, että pieni tiputtelu alkoi noin viikkoa ennen menkkoja.

Tätä oli jo joissain kierroissa ennen yritystä. Raskaus alkoi kierrosta, johon sain Terolutit loppukiertoon.

• Tykkää
Reactions: Macademia
vierailija
Pientä päivitystä tännekin suunnalle. Lapsille kerrottu ja ovat ihan super iloisia. Vain epätietoisuus sukupuolesta aiheittaa heille tuskaa. Vanhukset eivät aluksi olleet uskoa ollenkaan, anopille lapset kertoivat ja ei meinannut millään uskoa. Kysyi epäuskoisena kenen lapsista kuvat olivat :) Sitten alkoi kyselytunti ja huoli kun olemme jo niin vanhoja, mutta sittemmin jo hiukan rauhoittunut ja hyvillä mielin. Varmaan kaikkein otetuimpia ovat tähän mennessä olleet lasten tarhakaverin vanhemmat. Asuvat tässä lähellä ja istutaan leikkipuistossa usein yhdessä ja olivat tästä ihan feeliksissä, ovat itsekin jo ikäkkäämpiä, juhlivat juuri viisikymppisiä. Muuten mennyt rauhallisesti vaikka huomaan että kun rv lähestyy jolloin jouduin sairaalaan viimeksi olen alkanut tarkkailla itseäni herkemmin ja mietin jonkin tuntemuksen kohdalla pitäisikö tästä olla huolissaan ja miltä viimeksi tuntui kun kohdunsuu yhtäkkiä huomaamatta oli lähtenyt lyhenemään. Jos en pääse kontrolliin niin voi olla että menen yksityiselle kun on vielä pari lyhyttä työmatkaakin edessä!

vierailija
Onko kellään tehty sokerirasitusta useampaa kertaa? Harkitsen kieltäytyväni tästä kunniasta. Neuvolassa sanoi että oli niin lähellä raja-arvoja että hyvä tehdä toiseen kertaan myöhemmin. Jos kuitenkaan itsellä ei ole mitään oireita ja kaikki ollut mallillaan muutenkin. Toisaalta kun pyysin rautavarastojen mittausta kun olin super väsynyt ja lihakset maitohapoilla ei tähän suostuttu ja jouduin itse testaamaan muuta kautta vain todetakseni että ne oli niin alhaiset että testi ei pystynyt niitä tarkasti määrittämään. Tuntuu, että eivät ollenkaan kuuntele mitä sanotaan, kun kuitenkin jo tähän ikään tuntee kehonsa suhteellisen hyvin.

vierailija
Onko kellään tehty sokerirasitusta useampaa kertaa? Harkitsen kieltäytyväni tästä kunniasta. Neuvolassa sanoi että oli niin lähellä raja-arvoja että hyvä tehdä toiseen kertaan myöhemmin. Jos kuitenkaan itsellä ei ole mitään oireita ja kaikki ollut mallillaan muutenkin. Toisaalta kun pyysin rautavarastojen mittausta kun olin super väsynyt ja lihakset maitohapoilla ei tähän suostuttu ja jouduin itse testaamaan muuta kautta vain todetakseni että ne oli niin alhaiset että testi ei pystynyt niitä tarkasti määrittämään. Tuntuu, että eivät ollenkaan kuuntele mitä sanotaan, kun kuitenkin jo tähän ikään tuntee kehonsa suhteellisen hyvin.
Itse menisin uudelleen rasitukseen. Raskausdiabetes ei välttämättä oireile mitenkään mutta voi aiheuttaa vauvalle harmia.

vierailija
No itsellä ei ole noista riskitekijöistä kuin +40. Aikaisemmissa raskauksissa ei mitään ongelmia tuon kanssa ja lapset syntyneet normaalikäyrällä tai pieni kokoisina. Virtsat olleet aina puhtaat, joten valitettavasti tuntuu hiukan turhauttavalta kun sitten niitä oikeita ongelmia ei hoideta ollenkaan.

Yhteistyössä