vierailija
Itse olen kanssa pohdiskellut tulevaa synnytystä. Voin sanoa, että minua ei ole varsinaisesti ikinä pelottanut ja olen mennyt asenteella "katsotaan, tulee mitä tulee". Kaikki synnytykset ovatkin edenneet aika vauhdikkaasti aluksi täysin auki vaiheeseen, jonka jälkeen tullut pysähdys. Ikinä ei ole tullut ponnistuksen tarvetta ja joka kerta vauvan on todettu lopulta olevan avotarjonnassa. Esikoisen kanssa päädyttiin kiireelliseen sektioon koska omat tulehdusarvot ja kuume lähti nousuun. Kaksosten kanssa A vauva oli lopulta myös avotarjonnassa, mutta koska oli yli kilon pienempi kuin esikoinen mahtui ulos pienen leikkauksen avulla alakauttakin. Nyt oletettavasti taas isompi kun vain yksi vauva ja hiukan arveluttaa voisiko tämä tulla oikeassa tarjonnassa jos kukaan muukaan lapsistani ei ole tullut. Kätilön mukaan varmaan juuri tuosta avotarjonnasta johtuen ei ole ponnistuksen tarvettakaan tullut. Avotarjontaa kai vaikea etukäteen tutkia eli pitääkö sitten vain esittää toive että heti jos tällainen tila todetaan siirrytään leikkauspöydälle vai pitäisikö jo heti alkaa puhumaan suunnitellusta sektiosta.