40+ so what wol.13

Heipat taustalta (joo, en meinaa enää palata, heh)! Pahoittelut kaikille epäonnisille ja peukaloita jännääjille!

Piti tuosta alkoholista kommentoida, että mä plussasin elokuussa normaalikostean kesän jälkeen (ja kyllä, tissuttelin tasaisesti) ja lapsi sai vielä alkunsa 2 viikon etelänmatkan aikana, jolloin taatusti tuli nautittua annos jos toinenkin päivittäin. Vielä dpo 13 olin huolissani kun olut maistui :) En ollut siis tuolloin vielä luonnollisesti testannut.

Ehkä mä kuulun joidenkin mielestä niihin alkoholisteihin :D (en oo...), jotka lisääntyy helposti (en lisäänny), mutta siis mulla ei ainakaan tuollainen lomanaatiskelu vaikuttanut ainakaan negatiivisesti raskautumiseen.
 
Virkki, onnea plussasta! =) Kiva, kun tulee näitä hyviä uutisia.

Karoliina, häntä pystyyn vaan ja tuulta päin! Tällaiset palstat on kyllä hyviä, kun voi rauhassa purkaa huonojakin fiiliksiä! Tuo synnyttävien naisten kuolleisuus on Suomessa edelleenkin tosi pientä, joten ei sellaista kannata alkaa kovin aktiivisesti murehtimaan.

Jimimalle on peukut pystyssä! Plussaa odotellessa sinnekin!

Alkoholista: Minä juon muutenkin tosi vähän, lähinnä lasi viiniä tai siideri silloin tällöin. En näe tarpeelliseksi muuttaa tätä ennen mahdollista plussaa. En jaksa uskoa, että lasillisesta silloin tällöin olisi haittaa.

Täällä tikuteltu nyt ovista koko viikko. Haalea viiva on ilmestynyt tikkuun joka päivä. Ehkä oikein hyvällä mielikuvituksella vois kuvitella niiden vahvistuneen. Mutta mitään vahvaksi luokiteltavaa viivaa ei ole kyllä näkynyt ja mies lähtee tänään Saksaan viikoksi, joten saanen heittää raskaushaaveet tältä kuulta nurkkaan... Tämä testailu on kyllä koukuttavaa ja ehkä pitää myöntää itselleen, ettei tämä mitään tjottailua ole :D
 
PERJANTAINA 8.5.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Äiti seiskanelonen (41) ...................25kp/28
Pirunpelto (38) ............................. 25kp/28-32
Jimima (43).................................. 24kp/27-29
MaiMei (39).................................. 24kp/26
Glearblue (44)............................... 23kp/25-29
Zandi (40).................................... 23kp/27
Karoliina74 (40)..............................21kp/31
Choco_brown (38)......................... 16kp/24-26
Esteri1 (41).................................. 13kp/
Kalabaliikki (39)............................. 11kp/21-28
Minttu 71 (43).............................. 10kp/30
Tyydeli (41)................................... 6kp/28-30
Marza (44)....................................5kp/30
woodoo (40)...................................3kp/?
mileena 74 (40)...............................2kp/28-30

Piinailupäivät:

MaiMei(39)............Dpo 13
Jimima (43)...........Dpo 11
Pirunpelto (38)...... Dpo 10
Äiti seiskanelonen (41)...Dpo 9
Babez74 (40)........ pp 9
Zandi (40)............ pp 6

Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015
Virkki.................(39) - 4/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
KeltainenSeepra
Anuliini1975
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
hennamilla, lisäsin sinut taustalle. Sitten kun aika nousta varsinaiselle listalle, niin ilmoittele. :)

Woodoolle pahoittelut uudesta kierrosta. :/ Parin viikon päästä taas harrastukset kunnolla käyntiin, niin josko tämä kierto toisi tulosta.

Keltainenseepra, kyllä se taitaa olla pitkälti niin, että jos tälle palstalle on erehtynyt kirjoittamaan, niin ne tjottailut voikin sitten jo unohtaa. :p

Jopo, katos vaan, olet vuoden päästä täällä takaisin. ;)

Alkoholista. Itse olen rajoittanut alkoholin käytön tyystin (ei sillä, että minäkään olisin aiemminkaan juonut pahemmin, mitä nyt joskus vkoloppuna hyvää viiniä hyvän piffin kera, taikka sitten siideri hampparien kera). Olen rajoittanut sitä koko yrityksen ajan, mutta totaalikieltäytyminen tuli sen jälkeen, kun käytiin lapsettomuusklinikalla alkututkimuksissa. Siellä sanottiin, että parantaa kuitenkin raskautumisen mahdollisuutta. Sen jälkeen mieskin on jättänyt viinin kokonaan. (hän joi sitten aina sen lopun pullon, kun juotiin ensin ruoalla. :D). Nyt kun on taimen alku on sisässä, niin olen kyllä jo viime viikonloppuna toista patistanut, että ota nyt ihmeessä sitä viiniä, kun nyt se ei ole niin tarkkaa. Tiedän kuinka suuri nautinto hyvä viini onkaan miehelle. (etenkin Riojat, mutta muutkin) Mutta ei tämä suostunut. Saas nähdä mitkä hanat sitten aukeaa, jos plussa tulee.

Niin ja se plussan odottelu. On niin ollut ristiriitaiset olot tänäänkin. Vasen tissi on sivusta ollut kyllä niin kipee, ettei sen oloa voi unohtaa. Eilen olin varma, että nännipihaan kaivautuu punkki, kun niin omituiselta tuntui. Mutta toisaalta, tänään olen jo kerennyt kilahtamaan siihen malliin, että mensut ilmoittaa tuloistaan.
Tiedä sitten mitä noi alkukierron hormonit ja nyt nuo Lugesteronit oikein tekee. Mä en ainakaan tiedä missä mennään.
 
Mun mielestä noi alkohommat on vähä sellaisia että ennen sitä plussaa jokainen menköön tavallaan eikä siihen oo mitään oikeaa tai väärää tapaa. Mutta sitten plussattua se korkki menee ainakin pääsääntöisesti kiinni. Suomessa on mul mielestä tuo alkokulttuuri niin kankeaa että saa hirveästi selittää jos ei juo että miks ei. Siis tarkoitan vaik jotain juhlia alkuraskaudessa jos ei halua "paljastua". Mäkin lipitin esikoisen aikana jotain viinilasia jossain juhlissa muka kielenpäällä.. nyt ajatellen ihan turhaa. Mitä se kellekään olis kuulunu. Mutta... se on vaan nii kumma. Mä en pysty nyt edes haistamaan jos mies juo punaviiniä, mutta jos joku odottava sen pari hörppyä ruoalla satunnaisesti maistaa niin en ole sormella osoittamassa vaikka itse pidän nollalinjan :) muoks mutta siis edelleenkin olen sitä mieltä että alko ja raskaus ei kuulu yhteen mutta ajattelen että esim tupakka on ehdottomasti näistä kahdesta se suurin paha (jos nyt ei mitään 24/7 ryyppäämistä lasketa mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Hiljaista, hiljaista täällä tänään. Minä notkun netissä, kun yksin vietän koko viikonlopun.

Zandi toivotaan, että kilahtelut ja muut oireet olisi jotain ihan muuta kuin menkkoja ;)

Tammityttö samaa mieltä sun kanssa tuosta alkoholi ja tupakka-asiasta raskausaikana. Minun juomattomuutta tuskin kukaan osaisi kummemmin ihmetellä, kun on kaikki tutut jo tottuneet siihen, että olen se outolintu joka yleensäkin on illanistujaisissa ihan vesilinjalla. Tsemppiä ultraan! Eikös sulla ollut se ensi viikolla tulossa?

Tänään piirtyi tikkuun selkeästi vahvistunut viiva! Toinen reuna oli yhtä tumma kuin kontrolliviiva, toinen reuna hailakampi. Voisikohan tämä enteillä ovista lähipäivinä? Eilen talleteltiin ennen miehen reissuun lähtöä, joten pienen pieni toivonkipinä viriää... Jos ovis olisi jo vaikka huomenna, niin tässähän olisi ehkä edes jonkinlainen mahdollisuus?

Minut voi siis lisätä listalle 11kp/ 24-26
 
Ääh. Tää lienee jonkinsortin juhlapäivä jolloin äidit nukkuu ja saa aamupalaa sänkyyn :confused: Mä heräsin jälleen 05 kuopuksen häsellykseen ja nyt pyörin unettomana . Josko keittäs iha ite itselleen kahvia :D ( ei sen puoleen. .en mä muutenkaan saa niitä aamupaloja enkä nukkua sen pidempään ;)
Ja kiitos KeltainenSeepra. Maanantaina ultrat sun muut. Ja juu, aikainen tallettelu on oikein tehokasta :) Peukut!

Joko Pirtsi on ylhäällä ja testannu? Kuinka Zandilla menee? :)
 
Huomenta! Tällä oli semmoinen työvko ja sen päätös, että ei ole nettiin päässyt.. pahoitteluni.
Mielessä kovasti myllertää... mulla on ollut tosi vähän mitään oireita ja eilen pp10 tuli jotain tuhrua. Mietiskelin, että voisiko se olla nut vasta kinnittymiseen liittyvää vai... Verikoe on ma, mutta tänä aamuna menin jo tekemään ekan vlearbluen raskaustestin, joka tässä vaiheessa näytti negaa:-( toivon toki, että verikoe vahvistaisi toisin. Mutta kun ei millään malttanut odottaa. Yleensähän testataan pp14, mutta mua on pyydetty jo pp12. Oikeesti mun kk-set pitäisi alkaa vasta viikon päästä, mutta en tiiä miten nää näissä hoidoissa oikein menee... viimeksi testattiin talvella verestä myös pp12, nega. Nyt on kyydissä vielä parempilaatuisempi alkiokin, niin toivo siksi toivo korkealla ja vika hoito julkisella. Että tällasia aamukuulumisia...vakavaksi vetää.
 
Huomenta Tammis, joo Pirtsi on nyt ylhäällä ja testannut. Oisin tietysti voinut valita jonkun toisen päivän, kun äitienpäivä. Nyt tylytän itteeni ja sanon, ettei oo äitienpäivä vielä mulla. Taaskaan. Pyöriskelen täällä itkupotkusäälissä taas hetken.

Eli ihan blankko Clearblue.

 
Babez. Toivotaan loppuun saakka :hug:

Pirtsi . Olen pahoillani :(! Olisin todella toivonut toisenlaista lahjaa ! :hug: Mutta odotellaanhan kuitenkin siihen että oikeesti menkat alkaa(tai ei ala)...ennen sitä ei vielä heitetä kaikkea toivoa.
 
Ihanaa äitienpäivää äidit ja äidinmieliset! :heart:

Ja Babezille ja Pirtsille voimahalit negoihin ja ootteluun!

Itse tein järkipäätöksen eli en testannut juuri tänään. Ei oo kiva masistella äiskänpäivänä. Toisaalta saattaa se pettymys tulla minä hetkenä hyvänsä, jatkuvasti tunne että nyt alkaa. Hah, huomaan, että melkein "pidättelen" koko ajan, ettei lorahtais... On DPO15 tai DPO14 mahdollisesti, no joktap tasan 2 viikkoa sitten sunnuntaina rinnat kipeytyivät. Tänään siis pitäis alkaa. Eilen jo piti. En tiiä....... Oloja on vaikea seurata, kun on yhtä aikaa flunssaa, kaameat koivuoireet sekä noidannuoli, joka iski eilen, kun jopa kumarruin pesemään kasvot lavuaarissa... Hyvä kunto!

Rinnat on enää vähän kipeet, lämpö yhä aamupäivästä asti 37.1 mutta en tiiä voiks olla flunssaakin. Mahassa ei tunnu mitään. Tuhrua ei näy. Pahimmat menkkatuntemukset olivat ke-pe. Et ota ny tästä selvää. Pitää muistaa, että on gelee-kierto, se voi tehdä mitä vaan. Jos ei ois, olisin varmaan nyt toiveikkaampi. Tai sit en. Ehken koskaan ole! Anyways, huomenna testaan, mikäli tänään ihme tapahtuu eli mitään ei tapahdu.

Babez, kai hoidoissa on sama luteaalivaihe kuin normaalikierrossakin, 14 päivää, vai? Kauankos luteaalia tuetaan hormoneilla hoitokierrossa?

Ahistuspiinailua! Mutta aurinko paistaa ja perheen pojat jättivät äidin potemaan rauhassa hetkeksi, joten jospas jotain viihdettä seuraavaksi!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täällä itseksein höpöttelen, mutta alkoi aamu jänskättää... Ei oo vuotoa tänään näkynyt, ja huomenna siis testing testing... Tekis mieli oottaa tiistaihin, mutta ehkä nyt ei vaan voi. Ovistestin tein äsken "huvikseni", ja siihen tuli aikas vahva viiva. Kuta kuinkin yhtä vahva kuin vahvin koko kierrossa, plussaahan en tässä kierrossa saanut. Voi kääk! Muuten ei voi sanoa mitään mistään, saunassa pyörrytti, mutta tosiaan kaamee nuha ja kurkkukipu myös ollut, aivastuttaa, ja se selkä nitkahti, että särkee juu kaikkialta, mutta hyvistä syistä. Lämpö 37,4. Nänninpihat kipeet. Oletettavan sekavia unia näkemään siis! :popcorn:
 
Moikka Maimei! Et oo yksin täällä:) toinen piinailija linjoilla... huomenna todellakin testing testing!
Mulla siis 14 päivää kasassa vasta ke, mutta testi jo huomenna, tulokset ti. Ja mun menkat oikean kierron mukaisesti alkais vkon päästä. Toiset klinikat testauttaa vasta pp14, mut mulla siis pp12? Pientä tuhrua tullut joka toisella veskikerralla, mutta ei siis sen ihmeempää. Ei juurikaan vatsaoireita tai mitään muutakaan. Lämpöjä en oo koskaan ottanut, pe olin ihan jäässä koko pvn. Sulla kuulostaa kyllä lupaavalta:) tsemiä huomiseen!
 
  • Tykkää
Reactions: MaiMei
Ainiin, sitä hormonitukea neuvottiin ottamaan ihan tohon testipäivään asti ja sitten ti saa kuulla miten sitten jatketaan. Joillakin jatketaan jopa 8 raskausvkoon. Mulle ei määrätty gonapeptyliä kiinnittymisen tueksi. Eivät kai julkisella käytö sitä. Näillä mennään...
 
Oijoi tsemppiä Maimei ja Babez testeihin samoin kuin muut, jotka niitä tekee! ja Pirtsi voi kurjuus :( mutta onko vielä toivoa tälle kiertoa??

Viikon päästä tällä pitäis olla selvänä, että onko vai ei napsahtanut, hiukan malttamaton olo, vaikkakin myös sellainen, että ei yhtään tunnu siltä, että ois tärpännyt! :(
 
Babezille tsemmppiä! Toivottavasti teillä nyt kävisi hyvin alusta loppuun saakka!
Ja mitä ihmettä MaiMei ja kellontarkat menkat? Minne se sun kello hävis? Huuh, jännää!
Sovitaanko, että testaatte tekin huomenna ja oishan se kauheen kiva saada kuviakin, tunnen itteni ihan uskomattomaksi aasiksi näiden omieni kanssa :snotty:

Menkkajomotukset alkoivat taas, mutta niinkuin on jo todettu ja Karoliinakin sanoi, peli ei ole vielä menetetty ennenkuin hanat aukeaa!

Tässäpä, en tiedä saako mitään selkoa. Sen Clearblue plus testin viivan näkee ihan "paljain silmin" valossa, ei siinä sinistä väriä kyllä näy. Rinnalla niitä kylkiäisenä tulleita Promatris-pilipali testejä jotka on todella ohuita. Mutta näyttää siinäkin olevan viivanpaikka.

Terkuin, viivanpaikkamestari.

 
Hei, hyvä aloittaa työviikko heräämällä klo 4.30. Täällä onkin moni toivotellut tervetulleeksi! :) Tulin siis tänne aikaa kuluttamaan. Kierukan poisto 19.5. Hiii, sitten aloitetaan. Onko täällä millaisia kokemuksia ovistikkujen käytöstä: käyttökelpoisia vai rahantuhlausta?
 
Maimei, Babez ja Pirtsi testiä kehiin! MaiMei: Ootko saanut nukuttua? Sulla kyllä kaikki viittaa raskauteen, jipii!

Omasta tilanteesta sen verran, että mitään oireita ei itsellä ole. Ei sitten minkäänlaista. Pahoin pelkään, ettei tästäkään tullut yhtikäs mitään. Yöhikoilu on samanlaista kuin tuulimunan aikaan pari vuotta sitten. Kauhistuttaa myös se tyhjennys! Ehkä tämä on minun viimeinen yritys.
 
Täällähän on monella jännät ajat :) Muistakaa naiset, että niin kauan on toivoa kunnes hanat aukeaa!

Maimein oireet kuulostaa lupaavilta!

Virkki, oireettomuus ei vielä kerro mitään. Vaikka onhan se niinkin, että helposti epävarmuus nostaa päätään, kun on ikävä kokemus taustalla.

Joko Pirtsi on testaillut uudestaan? Ja Babezkin testailee tänään, jee! Kiva, kun voi jännittää muiden puolesta, kun itsellä ei ainakaan vielä ole mitään jännitettävää.

Itse testailin eilen viimeisen ovistestin ja viiva oli jopa vahvempi kuin kontrolliviiva. LH-huippu oli siis oletettavasti eilen. Illalla alkoikin tuntua tuttua oviskipua vasemmalla, joten siellä se munasolu nyt sitten etsiskelee kumppania. Talleteltiin perjantaina, joten pienen pientä toivonkipinää pidän yllä, että pääsisin jännäilemään loppukuusta.
 
Iik ja kääk sentäs. Voi jestas, niin ku 4-vee sanois. Onhan se haamu. On se! Ihkaeka haamuni!! Sen verran myönnän todeksi. Vanha kana ainakin yrittää munia!!



Mutta kuten Virkilläkin, niin eihän tässä nyt vielä uskalla mihinkään luottaa. Kutkuttaa kummiskin, totta kai. Mutta tää on ihan erilaista kuin luulin... On ihan tyyni olo! Nukuin yön hyvin, ja aamullakin ihan lunkisti vaan tein testin ja ilman tykytyksiä sitä katselin. WTF! Missä hysteria??? Ehkä mä jotenkin illalla sitten kuitenkin puin asiaa, että mitä käykään, asiat on hyvin. Tai olisko sitten ollut joku alitajuinen varmuus, että jotain on tapahtunut.

Mutta en tosiaan vielä missään nimessä riemuitse tai oota yhtään mitään. Viiva on tosi haalea, eikä voi tietää, miten jatkuu. Tein kaksi testiä, ja toisessa on vain pieni viivan aavistus, ja tämä kuvallinen on se toinen. Onneksi tein kaksi! Nekin oli jotain mun jämätestejä jostain ulkomailta, eli testiostoksillehan se on lähdettävä, huomenna vasta.

Voi veljet. Emmä osaa oikein eritellä fiiliksiä. Epäuskoa ja tyyneyttä samaan aikaan. Mutta oireet voin nyt jälkeenpäin eritellä:
- heti oviksen jälkeen alkoi rintojen arkuus
- normaali pms-rinta-arkuus oli jossain vaiheessa
- nyt tuntuu enää nännien kohdalla
- reilu viikko oviksesta vihloi nivusia
- vv tosi niukkaa (ekassa raskaudessa tosi runsasta)
- ihan tavallisia menkkaoloja, täysi varmuus menkoista, ja näillä oloilla tarkoitan sellaista pienesti särkevää yleisoloa, usein mulla takareisissä "tuntuu"
- vähemmän keltarauhastuntemuksia
- tää ihan selkeä: lämmöt loppukierrosta korkeammat kuin yleensä. Silloin, kun menkkatuntemukset alkoivat hiipua, kohosi lämpö. Kolme iltaa sitten "päätin", että jos lämpö kohoaa nyt 37,4:ään, oon raskaana, ja kohosihan se... Se oli vaan sellainen vitsiheitto itselleni. Aamulämpö myös 37, siinä selkeä ero normikiertoon.
- mutta yleisesti ottaen: aivan yhtä hyvin olis voinut menkat tulla. Ei MITÄÄN ennakkoaavistuksia, ei MITÄÄN varmuutta, päinvastoin.

Ja tämän kierron muut erilaisuudet:
- gelee royale
- q10

Töitä olis kauheasti, ei auta kuin alkaa niihin keskittyä... Mies ei vielä tiedä, illalla kerron. Tiiän kyllä, ettei sekään uskalla hötkyillä. Tää on vasta ekan askelman hapuilua.
 

Yhteistyössä