40+ so what wol.13

Äiti74, ei kiinnityspistosta (taas sellainen asia mistä mulla ei ole hajuakaan), lugesteroneja "vaan". Mukaan saatu oli viljelty vain pari pv, ettei vielä pääse hötkyilemään. Saadaan ekaksi jännittää miten Babezin hoidoissa käy.
Taikka sitten vaikka Pirtsin kierrossa. Tuossahan on Pirtsi haamu!
 
No mutta Pirtsi :) Keskiviikkoon on vielä hyvää aikaa vahvistella tota! Siinä ON haamunen :) Muista se sinun uni ja se, että minäkin plussasin kierrosta joka ei tuntunu yhtään siltä... Kunhan viivat vahvistuu, kysäisen sinulta minkä sairaalan ultrassa treffataan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Siis mitä?? Siis ihan oikeesti mitäh? Ei siinä ole haamua? Siis oikeata haamua, vai olenko minä nyt hullu vai te :O
Minun mielestä, ihan 100% totta, nuo One Stepit antaa noita viivanpaikkoja ihan millon vaan, ihan totta. Ei kai tossa väriäkään ole? Hui kamala :stick:

Menin ihan hämilleen teidän kommenteista.

Mutta ihana Sahris kun jaksat odotella minua sinne ultraan!
Niin ja hennamilla tervetuloa sekavaan joukkoomme!

Ja äiti seiskanelonen, mulla sama homma. Ovistikkuihin haaleita viivoja, ei mitään oloja, ei edes nänniherkkyyttä. Siksi olenkin varma (edelleen) että en kai ovuloinut tai joku on pielessä. Edes PMS oireita ei ole vielä tullut, ei mitään.

Ihan pientä polttelua alavatsassa, mutta voi johtua siitäkin että kävin haravoimassa muutaman tunnin.

Mulla nyt hävis kaikki ajatukset päästä, olen edelleen ihan sanaton!

Ainiin, mikä Jimima:n tilanne? Fiiliksiä, testejä, tuntemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Pirtsi -ja muutkin. Minun gyne sano joskus ettei ne ovistikutkaan ole niin luotettavia. Ajattelin että yrittää vaan lätistää fiiliksiä ja että pitäskö koko touhu jättää muka sattumalle, vaikka on mittarit meiningeille olemassa. No, minulla omien tuntemusten ja ultran mukaan ovis ja siis hedelmöittyminenkin on ollut ainakin päivää ennen ovisplussaa. Kiinnittymisvuotoa oli tikkujen mukaan dpo 2 mikä nyt on aika mahdotonta. Tikut on hyvä apu ja itekin käytin niitä, mutta eivät 100% varmoja. Älä siis Pirtsikään hätäänny jos eivät näyttäneet sitä mitä halusit. Ja kyllä, testeissäs on haamu :)
 
:LOL: mun yks lapsettomuus gyne sanoi kans joskus (kun sanoin että mä en saa ikinä tikutettua ovista ) että jaa..eihän sen tikun viivan vahvuudella oo mitään merkitystä. Kunhan vaan viivan siihen saa :LOL: okeiiii...kiitti..ovuloin siis 29 päivää 29 päivän kierrosta :D

Mutta joo. Kokemuksella voin sanoa että olen oviloinut enkä ole saanut tasaviivoja. Ja olen oviloinut ja saanu vahvat viivat. Eli käsittääkseni osaan ton testaamisen ainakin periaatteessa :D mutta näköjään kaikki on mahdolista (tekstinsyöttö ehdotti sanaa "madollista" ensimmäsenä) joten madollista tai ei niin ei niihin ovistikkuihin (tekstinsyöttö ehdotti ovis tikku iho -sanaa) kannata ihan raamattuna tuijottaa! Sen lisäksi et mun puhelin on huono noissa kuvien tulkinnoissa tää myös sekoilee sanojen kanssa eli pahoittelut jos teksti on tavallistakin epäselvempää :D
 
Viimeksi muokattu:
En minä oo ikinä saanu testeihin tommosia jos ei oo ollu jotain tapahtumassa. En nyt halua herättää turhia toiveita, mutta pidän peukkuja ja kehotan kyllä lähipäivinä testaamaan uudestaan. Ite oon tykänny apteekin omista, ne on melko herkkiä mut ei höpöjä. Aika näyttää Pirtsiseni, eihän sinulla oo vielä kummosetkaan deepeeoot :)
 
Huomenta!

Oli miten oli, luulen että kohdallani oikuttelee vaan huonot testit. Sen puolesta jalat on maassa! Mutta on toki imartelevan kutkuttavaa kuulla muiden näkevän siinä haamua, en sitä kiellä.

Ja tottakai testaan lähipäivinä uudelleen. Voih, ja äitienpäivä oisi sunnuntaina :popcorn:
 
Pirtsi, kyllä siellä viiva näkyy. Hyvä, hyvä! Tervetuloa oireettomien neuroottisten naisten kerhoon. Ei minullakaan mitään oireita ole. Viiva vahvistui minulla pikku hiljaa ja eilen tein clearbluen digin. Pregnant 2-3 viikkoa tuli. Testejä on kulunut jo viisi, enkä millään usko tätä. On niin tyhjä olo!

Meimei, tylsää ja ärsyttävää, jos uusi kierto alkoi jo. Uuteen yritykseen silti taas. Samoin kaikille muille voimaannuttavia ajatuksia uuteen kiertoon. Pian on viikonloppua!
 
Heippasta vaan kaikille taaskin :) Se on uusi päivä ja koetin aukoo nuita tikkukuvia, mutta mun kone ei taho nyt suostua yhteistyöhön mun kanssa, eli en voi kommentoida. Bläh :(
Ihanaa päivää ja todellakin, menkat pysykööt kaukana meistä :D
 
Virkki jee! Kyl se on nyt ihan tosipaikka sulla kyseessä!! Synnytys edessä!! ;) Onnea, ja jipii, tämä palsta sai taas toivoa antavan plussan!

Ja kenties jopa Pirtsiltä toisen! Minäkin näen haamua, mutta teehän lisää testejä! Testi-Pirtsi vauhdissa taas ;) Ja muistakaahan nyt tosiaan: paras raskausoire on se, ettei ole yhtään mitään. Ei mielellään edes pms-oireita.

Joita täällä on vaikka muille jakaa. Koko setti.

Tervetuloa Hennamillalle, uudelle kakkosen yrittäjälle! ;) Kierukka mäkeen ja menoksi! Täällä kanssa kakkosta väännetty vuosi, hidasta hommaa on. Hitaasti hyvä tulee sit kai!
 
Viimeksi muokattu:
Terkut kaikille täältä remontin ja sisustushommelien seasta:)

Virkille onnittelut plussauksesta!

Onkos Pirtsi sitten se joka Virkkiä ekana seurailee..? :)

Uudet kaikki: tervetuloa <3 !

Ja plussatuulia tottakai tasaisesti kaikille tähän nykykiertoon:)

Tänne päivityksenä KP1. Olipahan jälleen mielenkiintoinen kierto. Kaivelin tuossa jo esille tuon mun jatkuvan s progesteroni seurantalähetteenkin ja kävin otattamassa arvon ohjeen mukaisesti kp22 (kaksi seuraavaa päivää kun olis menneet viikonlopulle). Noh, kuten odottaa vähän saattoi, oli ajankohta liian aikainen. Digitaalitestihän näytti hymynaamaa kp16 ja viikko kai pitäis ainakin olla tuo väli ovulaatiosta jotta siitä sais totuudenmukaisen kuvan siitä onko ovis tapahtunut. Arvo siis oli alakanttiin (ovis myöhästynyt tai sitä ei tapahtunut) ja eilen soittanut lääkäri tuumas että jo tuo mun pitkähkö kiertokin riittäis siihen että hän vois kirjoittaa mulle clomit jatkoon. Antoi toki ihan vapaat kädet ja oisin voinut mennä eteenpäin ihan tuolla em. verikokeellakin. Sovittiin kuitenkin että aloittelen nyt sitten nykykiertoon clomit ja saan ultraukset kierron arvioituun puoliväliin minkä lisäksi voin käydä halutessani vielä tuon verikokeenkin. Näillä siis mennään:)
 
Pirtsillä jännä tilanne :) toivottavasti viiva selkeytyy.

Äiti 74 (vai kuka olikaan... en pääse nyt edelliselle sivulle kurkkimaan) puhui tuosta ettei tullut folleja hoidoilla. Mun tutulle kävi niin, että suositeltiin jo lahjasoluja ja lähti jopa siihen jonoon. Sitten toinen lääkäri päätti kypsyttää munasoluja ihan tavallisella clomifenilla ja sai 2 vai 3 munasolua kerättyä ja siitä lähti raskaus! En tiedä kuinka yleistä tuollainen on, että pistoshoidot ei tehoa, mutta clomifen tehoaa. Onneksi noin. Nimittäin olin jo niin harmissani ystävän puolesta, että meinasin mennä itse luovuttamaan munasoluja silloin. Ystävä siis ei olisi saanut niitä soluja, vaan joku toinen jonon alkupäässä oleva tuntematon ja kaveri olisi noussut sitten listassa seuraavaksi.

Täällä ovis ohi ja otin nyt sitä disperiiniä aivan pienen määrän (100 mg), syön menkkoihin asti. Jospa se auttaisi taas kiinnittymiseen. Esikoinen siis sai alkunsa tuolla keinolla. Magnesiumin puutos heikentää kuulemma alkion kiinnittymistä ja siksipä olen ottanut magnesiumlisääkin.

Mulla oli lääkäriaika (muista kuin vauva-asioista) ja siinä samalla kyselin verikokeista ja lääkkeistäni (sopiiko mahdollisen raskaudenkin aikana). Nuori lääkäri selaili nettiä ja käski mun vaan soittaa teratologiseen ja kysyä sieltä lääkkeistä. No itse asiassa olen soittanutkin ja ainakin heidän mukaan ok käyttää raskaanakin lääkkeitä mitä käytän. Suosittelen palvelua, jos joku lääke epäilyttää yritys/raskausaikana: HUS - Teratologinen tietopalvelu Huomattavasti paremmat tiedot, mitä lääkäreillä!

Tk-lääkäri ei voinut määrätä mitään verikokeita lapsettomuuteen liittyen ja sanoi, että pitäisi mennä gynekologin kautta. Ja sinne on jonot. No, täytyy harkita jos ei kesän aikana tärppää, niin ehkä sitten. Luulen, että ongelma on siinä kiinnittymisessä, ei hormooneissa. Ovis tulee ja näkyy testeissä ja kaikki muuten ihan normaalin oloista. Ennen esikoista sain monta haamuplussaa ja yhden varhaisen keskenmenon. Eli munasolu ja siittiöt kohtaavat... ellei ole viime vuosina sitten mennyt jotain tukkoon. Melkein pitäisi testata liian aikaisin, niin ehkä saisi taas niitä haamuplussia eli kertovat kemiallisesta raskaudesta (= kiinnittymisyrityksestä).
 
Kiitokset kaikille kannustuksesta! Tuo onkin hyvä linkki, minkä Choco_Brown laittoi. Itselläni myös migreenin takia lääkitys josta tietoa ei hirveästi löydy ja lääkäri ei osannut ottaa kantaa asiaan vaan suositteli juttelemaan neurologin kanssa asiasta.

Mileenalle pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Mitä remonttia sinä puuhailet siellä?

En tiedä onko minussa joku häiriö ihan oikeasti, mutta yöllä heräsin koviin menkkamaisiin kipuihin, ja toinen rinta oli nihkeä. Siis nännistä oli valunut jotain...jotain muutama tippa (?) lakanallekkin ja se oli sellainen tahmainen. Tai sitten olen kuolannut oman rintani päälle. Jaa-a. :D
Rinnat ovat nyt muutenkin oudot, ei kipeät mutta ne tietää että ovat olemassa. Hankala kuvailla. Semmoset ällöttävät. Jokin tulehdus?
 
Oon tullut siihe tulokseen, että oon ihan heikosti perehtynyt tähän yrittämisen maailmaan, lyhenteet ja systeemit ovat ihan hukassa :) Mä sentään kävin hakemassa ne gelee royalit ja söin pari päivää ja sit tulikin ahdistus, että jos ne ei sovikaan mulle, joten jätin pois ne! Sellainen fiilis, että ei tiedä, mikä sopii, mikä ei ja mitä kannattais. Toisaalta miettii, että raskaaksi onnistui hetkeksi tulemaan, mutta mikä sitten sen tuhosi. Eipä ole vastauksia ja jotenkin en taida tuntea kroppaani tällä saralla paljoakaan. Joten syön sitten vaan lääkärin määräämää Clomifenia. Varagyne vielä suositteli viimeksi, että syö vaan teroluteja, että auttaa sikiötä kiinnittymään, mutta tää vakigyne sitten sanoi taas, että ei tarvi niitä syödä. Phuuh sanon minä!

Ollaan yritetty tässä niin hurjalla tahdilla, että jos ei napsahda niin rupes jo pelottamaan, että kuinka kova pettymys tuleekin. Viime kierrolla oli vaan plussaa menkat, sai varmistuksen, että jee lääkkeet toimii ja ovulaatio on tapahtunut. Niin siis eihän tää ole kuin vasta toinen yrityskierros keskenmenon jälkeen. mutta vuosi tulee ensi kuussa täyteen, sitten ollaan virallisesti lapsettomuudesta kärsiviä. Vai muuttaako laskutapaa alkanut raskaus, vaikka päätyikin keskenmenoon. En tiedä ja ei kai sillä väliäkään. Kauhee toivo on vielä päällä, vaikka kuinka yrittäis toppuutella.

Phuuh tämmöinen omanapajuttu nyt sittenvaan. On jotenkin helpompi täällä purkaa kuin kellekään ystävälle. Ne ystävistä, jotka ovat halunneet lapsia niin ovat niitä saaneet, omanikäiset noin 11-vuotta sitten (30v kriisissä) ja nuoremmatkin jo monta vuotta sitten. Harmittaa suuresti, että tavattiin niin myöhään. Ois voinut yrittää enemmän ja kauemmin ja vaikka useampia lapsia. Nyt toiveissa edes yksi!

Ai niin luin tänään lehdestä, että Norja kiri Suomen edelle "paras maa äideille" -vertailussa, syynä se, että Norjassa vähemmän äitejä kuolee synnytykseen! Ikävä uutinen! Tuota asiaahan tässä "iäkkäänä" ja huonokuntoisena on miettinyt myös!

Nojopas on negatiivinen tää mun ajatuksenjuoksu tänään. Jos vaikka iltasiivoisi niin kai tää tästä iloks muuttuu, hah. Ai niin ja huomenna teen r-testin,vaikka on liian aikaista, mutta ei muuten pysty menemään sovituille "lasillisille" ja vaikka ois negatiivinen niin silti tuntuu, ettei sais juoda. Mites muut? Juotteko alkoholia tässä yritysaikana?

Ja niin pirtsi, raskausoire??!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Karoliina: kyllä mä juon. Mutta tosi vähän. Jos lähden oikein kunnolla viihteelle, saatan rempaista ja tempaista jopa 3 annosta, mutta yleensä 1 riittää, ja meillä kotona arvostetaan hyvää viiniä, lasillinen silloin tällöin. Kohtuukäyttö voi jopa auttaa, jos se rentouttaa, ja viini voi lisätä verenkiertoa kohdun seudullakin. Oli mulla täs vuoden aikana jaksoja, etten juonut mitään, mutta sit kyllästyin. Haluan nyt elää normaalia elämää. Liikunnan suhteen teen niin, että heti kun pahimmat menkat ohi, niin harrastan rajuimmat treenit, ja sitten oviksesta eteenpäin alkaa himmailu, otan kevyemmin.

Jänniä oireita Pirtsillä!!!
 
Pirtsi, nyt sitä testiä aamulla tai ei hyvä heilu! !!

Alko. Mä olen joutunu tän raskaana - ei raskaana- taas raskaana -imetän- Rumban keskellä vähentämään lähes nollaan. Vaikka isompaa tuo käyttö ei oo ollu , vaan lähinnä sama kuin MaiMeillä. Eli punkku oli ennen se "pahe" jos nyt paheeksi voi sanoa :). Mut mitenkää erityisesti en oo yrityksen takia lopettanut, nyt tässäkin kierrossa tuli maistettua skumppaa ja valkkaria kun oli vieraita useaan otteeseen. Mäkin uskon että tollanen satunnainen annos silloin tällöin lähinnä rentouttaa. Ja tuntuuhan osa pamahtavan paksuksi vaikka on juomaputki monettako vuotta menossa :(
 
No juu, minäkin oon kovasti vähentänyt ja parhaiten uskallan juoda pari lasillista menkkojen aikaan, muuten oon ihan paniikissa :) Ja kun alkuvuodesta tosiaan olin raskaana hetken, niin oli tosi vaikea sen jälkeen juoda vähäistäkään määrää, kun oli niin jo pääkopassa käynyt lävitse, että ehkäpä joskus myöhään syksyllä seuraavan kerran maistetaan edes! :)

Ja jostain syystä on kans sellainen fiilis, että ongelmajuojat eivät kärsi lapsettomuudesta sen kun vaan pamahtavat paksuksi uudestaan ja uudestaan :mad:
 
Tammis en vielä tee uutta testiä, olen ihan varma, että nuo ovat niitä viivanpaikkoja. Ihan 100% varma.
Viimeyönä palasi menkkakivut ja migreeni joten eiköhän kp1 starttaa ihan kohta.

Alko asiaan sen kummemmin en osaa kantaa ottaa, en itse käytä juurikin tuon migreenin takia koskaan alkoholia. Punaviini olisi hyvää, mutta jo ensimmäisen lasillisen aikana pää alkaa olla erimieltä. Harmillista.

Mukavaa viikonloppua typykät :flower:
 
Pirtsi, :hug: ymmärrän kyl epäuskosi. Noi testit tuottaa tuolla hätähousuissakin päänvaivaa monelle. Mutta migreenikin voi kuulua alkuoireisiin. Ainakin mä heräsin dpo10 siihen vuosisadan hedariin ja testissäkin oli viiva ;). Pidetään toivoa yllä.
 
Pirtsi, kyllä tuossa tosiaan jotain viivaa näkyy, joten nyt jännätään viivan vahvistumista! :popcorn: Tsemppiä!

Itsellä menossa KP 24 ja oletettavasti DPO 11 (tai 10). Eilen aamulämpö tipahti 36,7 --> 36,5 (ennen ovista yleensä 36,2-36,3) ja mieli tipahti saman kaavan mukaan, tässäkö tämä nyt jo oli, mutta tänään oli taas 36,7. :confused: No, toivo elää vielä jollain tasolla, mutta eiköhän ensi viikolla taas vuodeta. :| Pessimisti ei (muka) pety...

Viikonloppuja ja plussatuulia kaikille! :)
 
Terppa.

Menkkoja on ihan muillekin jakaa, jos joku kaipailee niin täältä saa!! Aivan mahtavaa, yhtään en ikävöi kierukkaa, en... Huoh.

Pirtsin testissä minä en näe mitään. Saatan olla huononäköinen, peukutan ja paljon!!

Juomisesta; Minä juon ihan just tasan niinkuin ennenkin kunnes testi on plussa. Näin olen kaikissa edellisissaäkin toiminut. Normaalisti en kyllä mikään juoppo ole, mutta ihan samallalailla juon kuin aiemmin. Esim wappuna oli kuoharia ja saunakaljaa. Kohta on työpaikan kevätjuhla ja pitkän kaavan illallinen viinimenyn kanssa. Todellakin otan. En kännää mutta otan. Kuulostan nyt juopolta mutta pointti vaan että en ala miettimään ja pohtimaan asioita, joita ei vielä ole.

Terkut!
:)
 

Yhteistyössä