40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Uudi Kiitos :kiss::hug:.

bugsy En minä ihan tahallani teitä kokonaan ole vielä jättämässä, mutt nyt on vaan mennyt niin tämäkin viikko, ett hyvä jos ehtii joka toinen päivä käydä edes kurkkaamassa ja kun on eilen jotain lukenut, ei totisesti osaa tänään kommentoida uudelleen lukematta ja kehä on valmis :).

Sussu-72 Muistuta, ett laitan sut etusivulle tässä joku päivä. Muistanut olen sen kyllä, mutt nytkin on sellanen tilanne, ett olen pikaseltaan käymässä kotona, enkä ainakaan tällä istumalla ehdi päivittämään listaa. Tarkoitus olisi =). Äläkä edes ajattele kuvasaasteena noita sun ihunia plussauskuvia :heart:! Toi Raskaana 3+ näyttää tosi hyvältä :hug:.

mur-mur Olet saanut hienosti painon laskemaan :), nuo on jo sellasia lukuja, ett ne tsemppaa yrittämään edelleen :kiss:.

MrsBree Pahoittelut negasta :'(. Toivotaan tuloksen vielä plussaksi muuttuvan ja ettei puna-armeiha hyökkäisikään :heart:!

Rominas Mikäpä on tilanne? Joko olet ihan r-testejä dippaillut? Peukkuja :heart:!

Perhis Tervetuloa joukkoon hurjaan :flower:!

Wiara Tervetuloa takaisin kuumeilemaan :kiss::hug:.
 
Ottis
Tintti-tiivari Suuria ja syviä kysymyksiä olet mielessäsi pyöritellyt. Ei se mun mielestä ole itsekästä vielä yhtä vauvaa toivoa ja siitä haaveilla, vaikka niitä muitakin lapsia jo olisi... Elämäähän tämä on.

bugsy Jäi tosta edellisestä: Onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart:!

anjamarita Onnekasta RKTT-aikaa :heart:!

Lilleriina Huh, hurja tuota sun tätiä ku nyt noin laittoi lorotellen :(.

Kastehelmi :hug:. Surullista tosiaankin laskea viikkoja, kun raskaus on päättynyt ennen aikojaan :'(. Olen pahoillani. Mulla on vaihteeksi töissä yksi työkaveri nyt viikolla 20 ja on vähän haiku seurailla hänen masunsa kasvua, vaikka totta totisesti hän on onnensa ansainnut eikä raskautensa ole minulta pois :(. Silti sitä vaan edelleenkin jotekin toivoo, ett elämä olisi mennyt toisella tapaa..

Kurina Hyvät luvut sulla np-ultrasta. Onnittelut :heart:!

iikk! Mä tunsin piänen syyllisyyden kirpaisun, kun luin, ett lopetettuasi kahvin juonnin kokonaan, tulit sitten heti raskaaksi, sillä sen ekan ja ainoan kerran, kun olin raskaana, olin minä jo parinkolmen kuukauden ajan rajoittanut kahvinjuontia radikaalisti ja uskoin/ uskon sillä olleen raskauden alkamiseen vaikutusta. Nyt juon kahvia taas kuin ennenkin ja varsinkin töitten alettua liikaakin. Paljon on muitakin paheita, joita vois karsia, ett mahikset parantuisivat, mutt mä oon ka jotenkin ajatellut, ett vauva tulee jos se meille/ mulle suodaan ja ettei siihen elämäntavat vaikuta, sillä näyttääpä noi narkkikset ja huumehörhötkin vauvoja saavan :(. He eivät tosin sit enää ajattelekaan miten elämäntapansa vaikuttavat kehittyvään sikiöön, mutt takuulla heittäisin kahvinjuonnin wegs, jos olisin raskaana, en sillä tätä kirjoittele :)..

Mutt nyt tarttee taas mennä yhteen palaveriin ja sit lähdenkin puskille, jos ei ala ihan akkoja taivaalta satamaan. Eipäkuei. ku pitäähän mun ensin keittää mehuksi eilen poimimani marjat, mutt tän päivän ehkä hiukkasen kunnianhimoisenakin tavoitteena on saada edes sangollinen punaherukoita huomiselle keitettäväksi. Mieluummin keittäisin kerralla enemmän, mutt näyttää, ettei näillä keleillä saa kerralla niin paljoa poimittua, ett voisi toimia viimeisen päälle 'taloudellisesti' ku ei tuosta ukosta ole poiminta-apua. Eilenkin lähti kyllä kotipaikalleen mukaan, mutt puskilla kävi tasan suuhunsa marjat poimimassa :stick:.

Palaillaan ja plussatuulosia :heart:!! t. Ottis (kp5)
 
Sussu.."Vaikka kukaan täällä ei jaksakaan enää olla kiinnostuneita mun kuvista niin laitan siltikin aamullisen digin tuloksen näytille."

Älä kuule ihuna hupsi - et tiedäkkään, miten mielellään me noita kuvia katsellaan:kiss::heart:
..jokainenhan meistä haavailee juuri tuollaisesta Digin tuloksesta.:)
 
Flikat..mietinkin täällä sopivaa nimeä meille kuumeiluajan jo ohittaneille..Uudi - ihuna ehdotus!:kiss:"

..en taida minäkään täältä heti kadota..sen verta on ihunainen "olkkarimme":rolleyes::heart:..mistä muka löytää yhtä ihuna tilalle???

Kastehelmi.."Jos tämän palstan aikanaan jättää sivummalle, mistähän löytyisi sopiva olkkari, jossa edelleen saisi pohtia syntyjä syviä, olla oma itsensä ja välillä ruikuttaakin, saada myötätuntoa sekä iloihin että suruihin"...?

..voi ihuna - älä muuta virka!:kiss:


Tämä kierto oli nyt kyllä selvää pässinlihaa - negakierto.:(
 
Viimeksi muokattu:
Tintti-Tiivari:kiss: sie niin koskettavasti/osuvasti kirjoitat tuosta kuumeilun "päättömydestähin" ja haikeudesta luopua..ja juurikin hallitsematonta tämä itteni kohdilla olut pitkälle, eikä ole ollut helppoa ei..

Pikaisesti luin juttujanne..ollaan me ihunia ja tärkeitä:heart:
..vaikka olo sellaiselta puolinaiselta saattaisikin tuntua, tämän haaveilun ja kuumeilun kanssa eläissä..
 
Viimeksi muokattu:
Tänään miulla dpo9..ja taidan dipata vielä illan pimetessä kunhan mökki hiljenee..vaikka yksi viivahan sieltä taas möllöttää kattoa..:vampire:
..mutta kun on kovakalloinen..ON ko-va-kal-loi-nen..

((muoks))
..yksi viivahan siihen testiin vain ilmestyi..

Nati nati:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vaihdevuosiketjuun tulen kyllä mukaan ihan varmasti jos sellaisen joku perustaa. :D

Bugsy ja Sussu <3 <3 <3

ON ei erityistä. Täti lähti, ketähän mokoma ryntäsi kiusaamaan.... Nyt sitten jännäilen milloin pitäs alkaa ovista tikuttaa. Miehen kanssa on vähän kalseat välit, pitäisi pieni istunto pitää ja puida asiat selviksi ennen peitonheilutusaikaa. Pikkulikat on molemmat kuumeessa joten unettomia öitä tiedossa. Oon nyt Viivin kanssa evakossa lastenhuoneessa, mies ja Pipa nukkuvat meidän makkarissa. Tytöt kun herätteli toisiaan koko ajan niin ei kenenkään nukkumisesta tullut mitään. Nyt tuo pikkuinen murunen vihdoin nukkuu matkasängyssä ja munkin pitäs käydä pitkäkseni, nukuttua tuskin saan kun ei oo oma sänky.
 
Miten olisi vaihdevuosiketjun nimeksi vaikka Kuumien aaltojen kerho? :LOL: Senniminen kirja on olemassa, kertoo ystävyksistä jotka (yllätys yllätys) ovat vaihdevuosi-ikäisiä, ja jakavat elämän iloja ja suruja - kuten mekin :heart:

Täällä ollaan nukuttu jo monta yötä todella huonosti. Ei ole vauvaa talossa ei, mutta kuopus 12 vee valvottaa... aloitti uudessa koulussa, ja vaikka kaikki lähtenyt hyvin käyntiin ja vakuuttaa viihtyvänsä, ei nyt sitten kuitenkaan nuku... yksi yö oli nähnyt unta, että ei osannut matikanlaskua ja pelotti... huoh, perinyt sekä äitinsä herkästi häiriintyvän unen että taipumuksen perfektionismiin. Kaiken huipuksi miehen kännykkä piippasi jotakin aamuyöstä :stick: kun lapsi jo nukkui, enkä sen jälkeen ole nukkunut silmällistäkään, vaan alkanut jo tehdä palkatonta työtä pääni sisällä :headwall:

Jotenkin tässä nyt pitäisi itsensä kasata edes pirteän näköiseksi ja lähteä töihin... Harmitus mur-murille negasta :hug: ja meille kaikille voimia tähän päivään!

Kastehelmi, vähemmän kasteen raikkaana tänä aamuna....
 
Viimeksi muokattu:
Tää kyllä oottelee niitä menkkoja alkavaks tänään näin hääpäivän kunniaks =( Mä en kyllä millään ymmärrä, miks ne nykyään oireilee lähes viikon etukäteen ihme juilinnoilla jne. Eilenkin ihmettelin, et miks jomottelee oikean munasarjan kohdalta, viittaakohan se johonkin keltarauhashormonihäiriöön?
 
Chrissy-72 - ei välttämäti mitään sen kummempaa häröä ole.
Itsekkin nyt "kuumeilun" aikana olen huomannut tuota munasarjojen jomottelua loppukierrolla..koskapa tarkkaillut olen itseäni ja kroppaani enämpi.
..ja se ikä..kurjaa siitä aina mainita..kierto muuttuu jne..t o s i n, sie olet vielä nuor tyttönen...40veekö?!:kiss:

Kastis - miulla tuota herkkäunisuuttahan iän myöten tulluna mukaan
..JA..kun se uni aika menee ohi, eikä hyödynnä - kukutaan sitten, kuin huuhkaja aamuyölle.:O


Muksua päivää kaikille!:heart:
..täällä on sadellu, mutta lämmintä.=)
 
Juu, 40 v. porskuttaa :) Toki sitä tulee tarkkailtua enemmän, mutta nää nykyiset menkkakivut jotka alkoi viimeisimmän Cerazette-rupeaman jälkeen, muistuttaa niin ärsyttävästi raskausjuilintoja, et joka kk sitä väkisinki tulee ajatelleeksi, että jos...ja sit ne menkat sieltä aina vaan pärähtää =(

No, en mä sitä tänään viitsi murehtia :)
 
Heipat kaikille! Ensi viikolla minulla on ar-ultra. Eilisen ja tämän päivän olen poissa töistä, vatsa on ollut kipeä ja eilen kipeytyi myös pää :( Tänään olen käynyt oksentamassa kaksi kertaa, mitä ei ole tarvinnut kummastakaan aiemmasta lapsesta tehdä. Toivon, että tämä olisi nyt hyvä merkki, vaikkei tämä mukavaa olekaan. Päänsärkyä minulla oli myös viime kesän tm-raskaudessa, mutta tämä pahoinvointi tuntuisi lähtevän ihan vatsasta asti. Tai sitten on jokin pöpö, koska taas "mukavasti" kuplii :x

Tsempit ja jaksamiset kaikille :heart:

WP kai 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Moikka,

Viime vkolla viimeisen ärrä-testin dippailin ja negaa näytti. Joten taisi se vuoto olla tätiä...

Noh, mutta nyt voisin tulla ihan oikeasti kuumeilijoihin...:)

siispä...

Rominas 42v. kp 12/26-27 olisko se nyt sitte yk 1 ja 3.lapsi toiveissa.


O-testin dippasin tuossa hetki sitten ja hailakkaa näytti. Voimme siis valmistautua miehen kaatoon.. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä odotellaan edelleen tätiä. Tiistai-aamuinen testi oli (kuten arvata saattaa) nega.
Ärsyttävää, lähettäkää nyt joku se täti tännekin, että päästään yrittämään! ;)

Siskon kanssa eilen naurettiin, että no niin, nyt kun saatiin putket auki, niin tuli vaihdevuodet eikä mitään menkkoja enää tulekaan... :D
 
Ottis
mur-mur Pahoittelut negasta :'(. Taisi vaan olla vähän väärään aikaa dipattu se testi jos vasta dpo9 :). Peukuttelen aamupisutestiin plussaa :heart:! Dippasitko?

Morticia Pikaista paranemista pikkuisille :kiss:. Toivottavasti saat välit mieheen lämpenemään ajoissa, ett pääsette vähän peittoja heiluttelemaan =).

Chrissy72 Sama vika "Häkkisellä". Tuntuu olevan jos jonkinsortin nippailua yms. sellaista läpi kierron nykyään mullakin.

WP Toivottavasti se kuplinta r-oireita eikä mitään muuta. Päänsärky ei ole kivaa ollenkaan. Oletko lopettanut tai vähentänyt kahvinjuontia tai jotain vastaavaa? Mulla ainakin kahvinjuonnin lopettaminen sai aikoinaan pään särkemään ekat 9 päivää ihan tauotta. Ei se kovaa kipua ollut, mutt jäyti koko ajan kumminkin :(.

Rominas Jee! Kiva, ett olet taas täysillä mukana =). Teretulemast takas kuumeilemaan :flower::kiss::hug:!

PippuriPiia-70 Sä oot vielä niin nuori, ettei tädittömyys ainakaan vv-oireita ole =).
 
  • Tykkää
Reactions: Rominas
Ottis
Sussu-72 Sä et näemmä ollutkaan tuolla kp-listalla, joten en saanut paljoa tietoja lisättyä etusivulle. Sen sentäs osasin laskea, ett 40 v taidat olla =).

ON Kun noista oireista ja kipuiluista pitkin kiertoa on ollut täällä puhetta, ajattelin kantaa korteni kekoon. Mulla on nyt kp6 meneillään ja on tissit niin maan perusteellisen kipeät, ettei totta ollenkaan :(. Ja oikealta puolen munis nippailee silloin tällöin. Ovista pukkaa ihan selvästi.
 
Aamuinen dippaus 25mIU/ml ja ihan testiajalla/dpo10..

..ja kontrastia lisäiltynä..
Aijaa.com - 10766294

Testejä enää yksi ja täällä itteni kera taistelen - dippaanko illasta, vai vasta lauantaina?:headwall:
..samahan se olisi illastahin:whistle:..jos usiamman tunnin pidättelen..sitten vain jään akan kutvaketta odottelemaan..en jaksa uskoa raskauteen, testin "maanantai kappaleeseen" kylläkin..tuokin liuska tuollanen lommoinen sekunda..: /

Olen mie kuitenhin kait "viisastunna"..enää en testejä jemmaile ja "olemattoamia" jälkeenpäin tihrusta..;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
HEI!

:attn:päivtän listan ja lisään vain ne päivät, mitkä jääneet välistä, koska joka päivä en ole päivitellyt.

Ilmoittele(ja vaikka värillisellä tekstillä jotta huomaan)mikä on oikea kiertopäiväsi jos ei pidä paikkaansa!
 
Viimeksi muokattu:



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Perhis (44)................kp?/?....................yk9.5v....(n. 11) 3.
lippis (43).................kp10/25-28............yk5(4/2012)......1.
Iida-Karoliina (48)....kp10/26-31............yk6.......5/1.yht.
Rominas 42v............ kp12/26-27............yk1....3.
anjamarita (43).........kp15/28-35...........yk10.............2./1.yht.
Euphonia (41)...........kp17/25-26...........yk26......................1.
Crissy-72 (40)...........kp24/23-26...........yk4.....4.
tattinen (42)..............kp27/22-28...........yk23(2km.)5/1.yht.
AnnaPauliina (41)......kp28/28................yk4............4.
sarialeksandra(41)....kp29/32-35............yk yli 1v...2.
Hanhimamma (42).....kp29/29................yk5...........3/1.yht.
sinivatukka (43)........kp29/28................yk2.......2.
Tintti-Tiivari (42).......kp33/25-27...........yk1......?
Fiialiia (40+)..............kp38/27-30...........yk3............1.
PippuriPiia-70 (41)....kp41/30................yk1........5.
annekristiina (47)......kp?/26..................yk8....(2007) 5./2.yht.
Onni-71(41)..............kp26/25................yk2...........?
pikkutirri (42)...........kp?/28-30..............yk20(6&8/2011)4/2yht.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen, Morticia






anjamarita (43).....
dpo1
*mur-mur*...........dpo9(10)



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Ottis: olen jo jonkin aikaa juonut pääsääntöisesti kofeiinitonta kahvia. Kokonaan ilmankin olin keväällä. Ihan vauvaprojektinkin takia, mutta myös siksi, että juon kahvia ihan järjettömiä määriä = olen kofeiinipöllyssä. Aamulla join taas yhden kofeiinittoman, mutta pari kertaa ykättyäni en ole kahvia tänään edes katsonutkaan :LOL: Päänsärky hävisi, kun nukuin reippaat 2 tuntia päivällä, jaksoin jopa siivotakin vähäsen. Toivottavasti ei taas käy niin, että ensi yön unet meni ennakkoon.
 

Yhteistyössä