40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Minttu ja Myteli Tervetuloa minunkin puolestani tänne ihanien naisten joukkoon :D
Putuselle ja Hystikselle +++++++++ Puuhkutuksia Teille kovasti
pikkutirri kuulostaa niin tutulta tuo hormoonien käytön jälkeinen kierron sekaisin meno... minulla ollut kyllä aivan sama juttu: välit pidentyneet ja nyt lyhentyneet ja vuoto mitä sattuu ... Olen kyllä sitäkin ihmetellyt miksi niin moni ystävistäni on joutunut turvautumaan noihin lapsettomuushoitoihin? Johtuneeko ehkäisypillereistä ja kierukoista? Ennen sitä raskauduttiin paljon paljon helpommin, puhuttiin niin usein "vahingosta"?
ON Tilasin itselleni tänään elämäni ensimmäiset ovistikut (21 + 5 raskaustestiä) toivottavasti noille raskaustesteille olisi +++-käyttöä edes kahdelle :) Ekalle "haamuplussalle" ja sitten sille "kunnon" :D :heart:
Mutta ihanaa "pikkulauantaita" Teille kaikille :D

Viimeksi muokattu:
Ottis
Tetu68 Sinä siis plussaat noin kahden viikon päästä :heart:? Kannattaa se ovistesti todellakin tehdä aamukymmenen ja iltakasin välillä. Näin muistaakseni ohjeissa ohjeistavat, vaikka jos kaikki ohjeisiin uskottaisiin, niin eihän täällä niin paljon r-testejä tulkittaisi ollenkaan :LOL:.

Mynteli Kiitos :kiss:. Onnea sulle oviksen bongailuun ja teille oviksen onnelliseen hyödyntämiseen :heart:.

Pikkutirri Juu, mä olen joskus jopa onnnistunut jatkaan seuraavana yönä edellisen yön unta. Näin jostain ihmeen kolosta merenpohjasta unta ja siellä oli jotain pelottavaa ja niin kauan psyykkasin itseäni, ett pääsin sinne onkaloon unessa sisään ja löysinkin sieltä aarteen lopulta :LOL:.

mur-mur Minä valvon yötämyöten niin paljon ja valossa, ett ainakin huijaan itseäni uskomaan, että minuun tuo luonnollinen valon vähäisyys ei niin paljon vaikuttaisi, vaikka kai sen oikeasti pitäisi olla jonkin kirkasvalolampun, että voisi ajatella sen hormonitoimintaan vaikuttavan. Niin tai näin, mutt kevät tekee tuloaan ja valon määrä lisääntyy. Toivottavasti sen myötä myös hormonitoiminta ja plussat tässä pinossa lisääntyvät.

Aivan ihanaa, että sun miehes jo noin lämmennyt vauva-ajatukseen :heart:.

muumimamma72 Ihanaa, että murheet aallot väistyneet ja on jo nokka kohti tulevaa ja plussaa :heart:. Siitä se lähtee. Ainahan me välillä pohjakosketuksia otetaan :hug:.

Minttu2011 Tervetuloa joukkoon hurjaan :flower:. Olen pahoillani karmeasta menetyksestä, jonka olette joutuneet viime vuonna kohtaamaan. Ihan kylmät väreet meni, kun luin viestiäsi. Tuskin mitään kamalampaa voi kuvitellakaan kuin oman lapsen menettämistä tapaturmaisesti.

Tervetuloa Mimmi68 =) joukkoon mukaan! Ja pahoittelut keskenmenoistasi :( :hug:

Myntelille ja muille ovis-aikalaisille toivotan mukavia hetkiä peittojen alla (tai päällä) sekä onnistumista talletuksissa!! :saint: Mur-murille toivon vahvaa ja tuottoisaa ovista!

Hystikselle Puttikselta oirepläjäyslähetys sekä positiivisempaa mieltä! Kyllä se plussa sulle pp15 kohdalla paukahtaa :heart: :heart:

RKTT- listakin jo kasvoi heti Mintulla ja Mimmillä, niin ettei me Hystiksen kanssa ehditty siellä olemaan kahdestaan kuin pieni hetki. Hienoa!!

Ottis
Mimmi68 Tervetuloa :flower:! Ihanaa, että saadaan tänne näin taajaan lisää piinailijoita. Tuntuu, ett näin meidän kaikkien onnistumisprosentti paranee =). Mikä dpo sulla nyt on? Päivittäjää vaan avittelen, ett tietää mihin rakoseen sut RKTT-listalla laittele :heart:.

Minttu2011 Sinulle myös onnea matkaan, jotta se plussa tästä kierrosta testiin tulisi ja myös matkassa pysyisi.

Hystis Kiitos kauniista sanoistasi :kiss:. Toivottavasti tämä rakkaus tästä vain vahvistuu ja kasvaa matkan varrella. Joskus kun yhdelle kaverilleni valittelin huonoja aikoja ja päiviä, hän aina vain sanoi, että älä hätäile äläkä hermostu, ett heilläkin meni 10 vuotta löytää todellinen harmonia ja nyt on kuulema niin mukavaa, ettei pois antaisi. En kuvittelekaan, ett elämä aina näin tasaista olisi, mutt onhan se kiva, ett joskus tän tilanteen itsekin huomaa eikä aina vain valita sitä tapahtumattomuutta tai jotain mikä ei olekaan käynyt niinkuin olisi toivonut.

Kissajutuista sen verran, että aloin tänään katsella siperiankissapentueita, jos niistä löytyisi soppeliin aikaan luovutettavia pentuja. Yhden ehdokaspentueen löysin jo :). Joku täällä kirjoittelikin, miksi ei halua ottaa samanrotuista koiraa kuin 'elämänsä koira' on ollut ja tuon ajattelukannan ymmärrän hyvin. Meillä oli vanhaherra norjanmetsäkissanpuolikas ja siperiankissoissa on niin monia miltei karvalleen samannäköisiä, ett ihan oli surumieli tulla niitä katsellessa, mutt ehkä joskus löytyy kissa jossa /joissa on molempian elämieni kissoja sopivana pakettina ja siitä sitten tulee uusi elämäni kissa :).

Putunen Sullahan on oireita :heart::kiss:=).

ON Illalla piti jo naputella ihmetystäni, kun veskissä tuli pyyhkiessä miltei kirkasta verta papruun ja myöhemmin tuhruakin ja oli jo kp4. Tänään oli havaittavissa aivan pikkasen tuhrua, joten on ihme menkat nyt. Kaksi vuorokautta kunnon vuotoa, sit vuoto loppui miltei seinään ja jatkuu jonkinsortin tuhrutteluna :ashamed::confused:. Illalla jo ajattelin, ett mitäpä jos olisinkin raskaana ja menkat olikin valemenkat ja tämä on jotain r-tuhruttelua, mutt onneks olin mokomat ajatukset yön aikana unohtanut enkä aamulla sit muistanut dipata digitestiä :). Eilen tosin aloitin greippimehuttelun, joten voi olla, ett limojen lisääntyminen alkoi ajaa töhnää ulos kohtuontelosta.

Ottis
Hystis Toi ajatusten epäselvyys halutako vai ei on ihan normaalia, ainakin minulle :). En ole satavarma haluankokaan niin kamalasti vauvaa ja sitten kun haamuttaa, ekana kauhistelee, ett nytkö se sittenkin tapahtuu, mutt ku haamuttelu loppuu ja täti tulee, on kuin maansa myynyt kun ei sittenkään ole raskaana jne. Niin sekavaa touhua, ett luulis aikuisen ihmisen jo tietävän mitä tahtoo, mutt melko varma olen niin omasta kuin sunkin puolesta siitä, että jos ja kun se raskaus olisi totta ja tieto siitä vahvistuisi, ei sitä enää miettisi haluanko tai halusinko minä tätä, vaan tietää totisesti elävänsä silloin unelmiaan todeksi. En minäkään toissakesänä tiennyt raskauden tajutessani olinko sitä niin halunnut, en ollut edes ajatellut enää 3 kuukauteen mokomaa asiaa aktiivisesti, mutt yht'äkkiä vain huomasin suunnittelevani äitiyttä ja selitteleväni mielessäni raskautta ulkopuolisille ihmettelijöille. Ts. rakkaus ajatukseen omasta lapsesta kasvoi päivien myötä.

Ottis
Putunen OK, kiitos! Huolehdin näemmä suotta. Kp:t sun muut näin, mutt ku se dpo jäi mulle hämäräksi, sillä utelin =). Pp5 näyttää olevan :heart:.

Näyttää katse vähän 'lerpahtavan', kun en enää itse päivittele, kun hukkuu tietoa niin herkästi. Ja onhan meille uutta sakkiakin tullut niin reippahasti, ett saa ihan opetella tunnistamaan uusia 'kasvoja'.

Viimeksi muokattu:
Onpa kiva kun lisää uusia kuumeiljoita tulla tupsahtelee meidän olkkariin - TERVETULOA Mimmi68!!:flower:

Pahoitteluni kesken menneistä raskauksistasi:hug: voimasia kovasti:kiss:

Tarkentaisin vielä mimmiltä: onko siulla tämä kierto hoidoilla kun menossa pp5..vai tarkoititko, että nyt Kp5?..eihän siulla siinä tapauksessa vielä varmaankaan ovista ole ollut:confused:..kun sen tunnistat - ihan "luomusti" tai testailemalla, mie mieluusti siut RKTT-listalle pykkään!!:heart:

Laitelin siut listalle, kertoiletko jos tarvitsee muutella jotain??..mikä Kp nyt?=)

Viimeksi muokattu:
Moikat!
Kiitti kovasti osaanotoistanne ja tsempityksistänne! Tosi kiva kun pääsee ikäistensä kanssa vaihtamaan ajatuksia näistä vauva-asioista.
:) Paistaa se päivä risukasaankin vielä, uskon niin!

Lomaa viettelen ja pakkasta pitelen sisällä melkein koko ajan. Pakko koirat välillä käyttää ulkona. Voi kun tuo iänikuinen kylmyys väistyisi ja tulis kunnon kevätkelit!!! Oon kurkkua myöten täynnä jatkuvaa palelua... En varmaankaan oo ainoo!! Joskus ajatuksiin tulee haaveilla siitä, jos muuttaisi lämpöiseen maahan... Mutta eiköhän ne unohdu kun lämmin alkaa...

Asiasta toiseen, ootteko punaviiniä juoneet oviksen jälkeen, kun tuolla toisella palstalla monet käyttäneet sitä apuna, jotta verenkierto vilkastuisi...?? Joo, minäkin sit ostatin miehellä hanaviinin ja juonut joka ilta ainakin lasillisen, joskus pari... En nyt sitte tiedä onko perää vai ei, mutta eihän tuo pidemmän päälle oo varmaan hyväksi??

Mutta palaillaan myöhemmin kehiin, illalla on aikaa enemmin kommentoida muitakin...
T. Minttu

Minttu2011 kyllä se punkku on hyvää mielelle&kohdun verenkierrolle - nautiskele vaan!
..muistaakseni ihan JUURI oviksen aikaan ei suositeltu(ainakaan hoitolaisille)..
Kyllä miekin viikonlopuksi sitä ostan, vaikka ovis taitaapi sattua ihan juuri hollille..lähtee silleen veri kiertämään ja käyn vallan kuu-ma-na mieheeni sitten..:D

Viimeksi muokattu:
Putunen Sun oireet kyllä kuulostaa ihan siltä että siellä olis jotakin ihanaa tapahtumassa:heart::heart:

Hysteria Älähän sinäkään hermoile niistä oireiden katoamisesta kun joskus oireena on juuri tuo oireettomuus:heart::heart:

Teille molemmille valtavasti plussa säteitä+++++++++

Samoin mintulle ja mimmille+++++++++

Heijsan!

Ihanaa, että tänne on tullut uusia kuumeilijoita mukaan! Tervetuloa minunkin puolesta!

Putunen ja Hystis: Kovasti plussaa-plussaa puhaltelen!! 9 kk risteily odottaa!! :heart:

On: Huomenna se varhaisraskauden ultra... masussa meinaa pikkasen perhosia olla ja tänäänkään töissä ei päässäni tainnu pyöriä mitään muuta kuin ajatus, että kunpa masussa köllisi pieni vauvan alku ja olisi oikeassa paikassa. Voi pitäkää mulle ja pienelle peukkuja ja varpaitakin pystyssä!!!!
Perjantaina olisi sitten ensimmäinen neuvola, jos huomenna kaikki hyvin.

Kaikille kovasti viivoja testeihin ja jahtiin runsaasti menestystä! Laiva odottelee teitä kaikkia mukaan!! :heart:

Rominas ja rv 5+6

Tsemppiä ja Onnea huomiselle Rominas!!
Arvaa kellä on myös huomenna totuuden hetki. Tasan 7 vk tulee viim. kuukautisista ja ultrassa se sitten selviää onko ketään kotona vai ei. Jännittää aivan sikana.

Rominas ja Niobe Ihan tässä tulee tippa linssiin kun osaan kuvitella Teidän tuntemukset tällä hetkellä :heart: :heart: :kiss: Varmasti pidetään täällä peukut ja varpaat pystyssä ja kotona koiran ja kissojenkin hännät jotta kaikki on ja menee hyvin :D
On täällä näemmä paljon meitä uusia, uudeksi itseänikin nimitän vaikka olenkin jo tainnut muutaman kuukauden kanssanne täällä viihtyä :)
Kisupieneltä saisin ottaa vaaterievun pois ilmeisesti perjantaina kun on viikko siitä sterilisaatiosta kulunut ja todella hyvin, täytyy sanoa ,on mennyt. Kolli sille on sähissyt kun tietysti ihmettelee sekä pukua että hajua :) Kisu alkaakin jo näyttämään "uuno turhapurolle" kun paita on jo niin reijillä :LOL: Koiruuskaan ei enää vingu joten jalka on tervehtynyt (tai mikä sillä sitten ikinä olikin)...
Hyvä Ottis kun muistutit tuosta greippimehusta, kävinkin heti jääkaapilla, olis muuten unohtunut, niin ja joku täällä siitä punaviinistä kyseli niin kyllä minä ainakin sitä nautin, tosin en ole kuullut ettei oviksen aikaan kannattaisi nauttia, ja senhän minä ryökäle olen tehnyt :( ... Ihanaa Ottis että teilläkin rakkaus kukoistaa :D
Valoa, iloa, rakkautta ja raskautta kaikille :flower: :heart:

Rominas ja Niobe!!! Täällä peukutetaan teille koiran ja kissankin häntien voimalla:D...ja omat kaikki raajat pystyssä tietty=)
Eli punaviinit kehiin vaik en moisesta tykkääkkään..mut kai se lasi illassa menee hyvän asian puolesta:D..ja solariumiin aikoja pitäs tilailla ja täydentää greippimehu varastoja:) mitäs vielä sisaret???Kaikki kehiin...
ON: Kävin siellä gynellä ja ei se sihen limiksen ohkasuuteen ottanu nyt oikeen mitään kantaa...AAAARRRRKKKK:kieh:tekee mieli huutaa!!!! Että kyllä se voi kiinnittyä vähän ohkasempaankin limikseen...katotaan sitä estrogeenia sitten myöhemmin...nyt tähän kiertoon terot ja ens kiertoon glomit...voi että mua suututtaa kun mä haluisin nyt heti kaikki maholliset avut kun aikaa vaan tää vuos!!!Mun mieli nyt lapsellisen pettyny:(:(:(

Rominas ja Niobe Teille tsemppiä huomiseen:heart: Ihanaa pääsette näkemään pikkuiset ensimmäistä kertää:kiss:

PikkutirriJos se limis oli gynen mielestä sopiva kiinnittymiseen niin sehän on ihan hyvä asia jos et siihen mitään hormoneja tarvitse avuksi:)
Mulla on taas mennyt ilmeisesti jotaki ohi,kun jäin ihmettelemään että miten teillä on aikaa vaan tää vuosi??Ymmärrän kyllä täysin tuon sun mielialan,itsellä oli sama olo kun gyne meinas että jatkaa vaan clomeilla ja selitti että tällä iällä menee vaan kauemman aikaa kun tärppää:|sulle iso :hug:

pikkutirri:hug: katsot vielä vaikka kierron, pari ja sitten sitä Lugesteronia PAKOTAT lekurin kirjoittamaan!!!(toivon tärpin siulla käyvän ennen sitä:kiss:)
..ja se itse vuodon määrä, ei kerro siitä limiksen ohkaisuudestaa/paksuudesta.
Monella naisella niukat menkat ja vaaveja vaan heillekin on syntynyt!:)

Tuo Lugesteron EI ole mikään ihmelääke, tepsii todellakin vain jos limis on s e l k e ä s ti ohkainen.
..itsekkin varmuuden vuoksi sen kolme kiertoa käytän..:|

Voihan hitsin pimpulat:kieh::kieh: Tulin vilkaisseeksi peiliin tälle illalle ja kiva yllätys sieltä näkyikin:mad:Kahtena päivänä oon nyt ottanu clomit kun gyne siirsi niitä päiviä kp2-6 ja mun naama on nyt kuin petolinnun p¤¤¤e:kieh::kieh:posket ja otsa täynnä pientä kirkkaan punaista näppylää,ihana lähteä aamulla töihin!
Sori,tää purkaus:O Isännälle asiasta jo kiukuttelin niin mokoma vaan tuumas että onhan tuossa muutama näppylä:O

Iltaa täältäkin!:heart:
Muumimammalle pahoittelut näppylöistä, toivottavasti häipyvät aamuun mennessä!
Miehet on just tollaisia vähättelijöitä, ei ne välitä sillion kun ei koske itteä!:|

Ja ultraan menijöille onnea! Toivottavasti kaikki on hyvin!:hug:

Sorry nyt lyhkänen viesti, pitää lopettaa kun mies haluu koneen!: /

Ottis
Rominas Eilen illalla sua mietinkin, ett milloin sulla on ultra. Huomiselle peukuttelen kaikkea hyvää ja ihanaa! Pakkohan siellä on pienen vauvanalun ihan oikealla paikalla olla köllötellä :heart:. Minä peukutan kaikin mahdollisin raajoin, että kaikki olisi hyvin :kiss::heart:.

NiobePeukutukset sinullekin huomisen ultraan :heart:. Olkoon kaikki oikeilla kohdillaan :kiss:.

Mafinka Ihanaa, ett kissaneiti alkaa parantua :). Mahtaa olla hauskan näköinen tyttöturhapuro =). Punaviiniä pieni lasillinen per ilta oviksen jälkeen on ihan ok ja joidenkin lekureittenkin suosittelemaa. Minä kesällä jossakin kierrossa lomalla ollessani yritin ottaa punkkua lasillisen per ilta, mutt aloin tuntea itseni ihan naatiskelijaks ja niin se on jäänyt, kun sitä jotenkin elää tätä elämäänsä kuin luostarissa olisi, askeettisesti siis :).. thihi.. oli vähän sana hakusalla taas :LOL:.

Pikkutirri Ihan oikeasti olen kuullut vaavinalun tarrautuneen 4 mm:n paksuiseenkin limikseen, joten jos gyne ei limistäsi toivottoman ohkaisena pitänyt, ei varmaan ole syytä huoleen.Ymmärrän kyllä, että ärsyttää jos ei kunnolla edes reagoinut sinun huoleesi :hug:.

muumimamma72 Auts, nyt vasta ymmärrän, että mullakin toissakierrossa se 'ihottuma' oli Clomien aiheuttamaa :(. Ei ole mukavaa ollenkaan, mutt mulla ainakin enin osa rauhoittui aamuun mennessä. Aamuunhan jäi kuitenkin ne kiusallisimmilla paikoilla olevat näpyt eli leukapieliin. Eli pakkelia peliin vaan hug:.

mur-mur Vai suunnittelet sinä siellä jo miehen kellistämistä =). Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Onnea oviksen ja simppojen metsästykseen.

ON Me ollaan jo pikkasen funtsittu mitä tarvitaan reissuun mukaan. Tuntuu pyörivän mielessä tärkeimpänä lämpimät vaatteet, vaikka on luvattukin ilmojen tästä lauhtuvan. Meillä kuitenkin nytkin pakkasta 27 astetta. Kun varustauduin puita hakemaan tupaan, narisin jo että nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että riittäis nämä pakkaset. Ja taisinpa sanoa siitäkin, ett eteläänhän tällaisella säällä pitäisi lähteä eikä Suomen Lappiin, mutt varattu mikä varattu ja sinne mennään.

Uskon, että lomasta tulee lopulta ihan hyvä. Koskaan ei olla kahdestaan oltu talvilomalla missään, kun kissoja on ollut niin kurja jättää talvella yksin kotiin ja vieraiden hoidettavaksi. Enintään ollaan päiväseltään jossain käyty tai minä olen saattanut lomaviikolla yhden illan ja yön olla yksin mökillä 'lomalla'. Välillä ihan surettaa ajatella, että oikeasti 2 vuotta sitten meillä oli vielä oikea 'perhe' eli kaksi kisulia ja nyt me ollaan täällä kahdestaan kuin kaksi huuhkajaa :ashamed:.

Putunen Taisit luvata testailla huomenaamuna. Plussaonnea sulle toivottelen :heart:!

Hystis Oletkos ihan varma, ettet aamulla testaa ;)?

Odottajille toivon hyviä ultria huomiselle! Mahtaa se olla mieletän tunne ja tilanne, kun näkee sen pikkuisen siellä. Olen kanssa ihan varma, että kuulumiset ovat hyviä.

(Olen käynyt tuolla odottajien puolella kurkkimassa ultrakuvia. Taitaa olla joillakin muillakin haaveiljoilla tapana. Ne on vaan niin ihania ne kuvat. Nyt niitä uskaltaa katsellakin, kun on vihdoinkin lupa haaveilla...)

Ottis
: ihania suunnitelmia sinulla. =)Toivon, että teidän lomastanne tulee oikein ihana ja että vaikka ulkona olisi millaiset paukkupakkaset, niin teillä olisi lämmin keskenänne. Etkä sinä kyllä miltään huuhkajalta kuulosta, sullahan oli se supersiskokin. Toivon myös, että saat pian sen kissan ja toisenkin, vaikkei ne korvaakaan ketään, niin olet niin kissaihminen. Itsellä aina ollut koiria, mutta kissoista ja kaikista muista tykkään. Jokainen koiruli on ollut oma yksilönsä ja persoonansa ja korvaamaton ja jokaisella on lämmin paikka aina sydämessä. Sama sinulla varmaan kisulaisten kanssa.

Putunen ja Hystis
: testing, testing... :heart:

Mafinka: meinasinkin jo eläinkuulumisia kysellä, mutta niistä olitkin jo kertoillut. Kiva, että kissaneiti on toipunut hyvin ja että koirulikin jo paremmin voi.

muumimamma: sanonko jotain - ne miehet! :LOL: Meillä ei töissä yksi mies edes huomannut naistyökaverinsa raskautta, eikä sitä voinut hoikassa varressa olla huomaamatta. Äitiysloma vasta paljasti miesparalle, että nyt tulis ehkä töitä enenmmän... Toivotaan, että kukinta vähän laantuisi siitä. Tiedän kyllä itse, että, näpyt tekee joskus vihaiseksi.

Pikkutirrille halaus ihan muuten vaan ja uusille vielä kerran tervetuloa. :wave:

Punaviiniä vähän ostelin, mutten vielä sitä ota - parin päivän päästä vasta. Tuossa saunan jälkeen jo vähän tulevaa ovista hyödynsin. Mur-murkin siellä jo aloittelee... Miten se nyt menee, jos tänään oli plussa, niin onko se oili huomenna vai ylihuomenna täällä..? Miten teillä muilla on?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä