40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Sarppav Voi kaaameaa, onneksi siskosi perheineen on turvassa! Kasvatustiede on mielenkiintoista :)! Lohtuhalamus sulle tädin tulosta :hug:. Totta kai jotain on tehtävissä, älä menetä toivoas :heart:

Tetu68 Nainen on niin ihmeellinen vekotin että mitä vaan voi tapahtua – oilikin tulla aikaiseen. Kyllä ne molemmat plussat vielä sulle tulee. Ihan pian :heart:!! Ai että Belgiassa vai ;)? Asusteletteko siellä puolet ja puolet? Millaista siellä on asua, tykkäätkö siitä maasta? Kyselen, kun meillä on muutto eessä – ei vielä tietoa minne, mutta Belgiakin on ollut yks mahdollisuus, joka kylläkin hylättiin, koska toiveissa toinen maa. Mulla on sama meiniki ton balanssin suhteen :), ja mun mies, vaikka ranskis onkin, on joskus (harvoin kylläkin) huitukassa, muttei koskaan sellaisessa örmy-ärmyssä. Silloin sen granztgalaista inglantia on vaan entistä vaikeempi ymmärtää :LOL: :confused::headwall: :LOL:

Viimeksi muokattu:
Oon sitä mieltä , että jokainen tavallaan ja jos ei mitään ongelmaa tuota itselle tai ympästölle.. siittä vaan :D

Näinhän se onhin Ok, kyllä rentoutua täytyy;)
..vaan kun se onhin sitten vaikiampi juttu, jos liikakäyttäjä Ei ITSE välttämäti hoksaa, että liika on liikaa..: /..ja ei ota us-ko-ak-seen jos siitä läheinen mainitsee, suuttuu oikein..tällaista ON vaan surullisen paljon.:(

Ottis
Hystis Voi sinua ku oot kamala ihminen =). Mutt usko pois, ett niin olen minäkin jo pitkään vauvasta haaveillut, vaikken niistä (sellaisista toisten) erityisesti tykkääkään. Sorrun laiskotteluun ja negatiiviseen ajatteluun myös. Tosin syön melko terveellisesti, nukun vähintään 8h yössä ja liikun kohtalaisesti, joten kai mussa toivoa on :confused:. Sitä kuitenkin ihan vakavasti mietin, että jos raskaus tekisi sinusta ns. paremman ihmisen, niin silloinhan se olisi hyvä juttu. Pelastaisit itses itseltäs ollaksesi lapsellesi / lapsillesi mahdollisimman hyvä äiti ja mahdollisimaan pitkään. Ei paha juttu ollenkaan :saint:.

tetu68 Mulla on ton alkon kanssa vähän sama juttu ku sulla eli sidukka-, viinilinjalla yleensä olen. Noin 2 kertaa vuodessa käy niin, ett lähden (ehkä) joentakaselle 'juhlimaan' ja silloin emäntä kaataa kuppiin väkistenkin väkevää ja se ikävä puoli siinä on, että aine kihahtaa päähän ja tuppaa mullakin niillä reissuilla muisti pätkimään. Noista illoista en oikeasti tykkää, en minä tykkää olla humalassa. Tykkään humaltumisen tunteesta tiettyyn rajaan asti, mutt sitten kun ajatukset alkaa hämärtyä, mulla tuleekin juomiseen yleensä stoppi. Ravintolassa jos ollaan, kierränkin enemmän juttelemassa ja tanssimassa ja usein huomaan niillä keikoilla drinkkien jääneen yhteen tai kahteen, maksimissaan kolmeen, mutt hauskaa on ollut eikä pää läheskään niin kipeä kuin vois pahimmillaan olla.

mur-mur En muistanutkaan, että sinullakin on tuollainen ikävä kokemus takanasi :(. Olen pahoillani. Hyvä, että lapsen myötä sait ajettua sen miehekkään asunnostasi ulos ja sait sulle ja lapsellesi hyvän elämän. Ihminen ei tosiaankaan voi määrätä kohtaloaan, mutt kyllä hän voi aikalailla paljon siihen vaikuttaa :).

ON Mä muuten näin vähän sexyä unta viime yönä :LOL:. Yhden miespuolisen työkaverin kanssa sekstailtiin työpaikan naisten vessassa samaan aikaan kun radiosta tai mistälie kuului yksi ihmiskunnan merkittävimmistä julistuksista. Ja kun ihmiset sitten jälkeenpäin puhuivat missä olivat silloin olleet, minä muistin tarkasti millaisen orgasmin olin saanut ja tiesin tuon toisenkin muistavan. Tänään sitten oli vähän 'häjyä', kun tuo miespuolinen työkaveri jutellessaan haki katsekontaktia ja itseä vähän nolotti uni vieläkin :). En sentään punastellut. Mutt näyttää tämä pian 3 viikon selibaatti tekevän temppujaan :ashamed:.

Ottis - eihän toki alkoholistiksi voi luokitella sen perusteella, että ottaa vaan kerran vuodessa ja silloin kunnolla :D... tarkoitinkin, että j o s k u s alkoholisti voi olla sellainenkin, joka ottaa vaan kerran tai pari vuodessa. Eräällä ystävättärelläni on tällainen miehenä, ja kyllä siinä on ollut vierestä seuraamista, kun ystävättärellä se puoli vuotta menee aina pelossa, että milloin ukko taas ottaa alkoa ja jättää samalla lapset hoitamatta (vaikka ystävättäreni olisi silloin töissä taikka lomamatkalla taikka jossain...).... eli se luottamuksen puute ja ainainen pelko ja varpaillaan olo... JA hänen miehensä ON alkoholisti, vaikkei ota kuin sen pari kertaa vuodessa. Se, että juomisesta on muille ja itselle ongelmia, voi viitata alkoholiongelmaan, muttei tietenkään automaattisesti.

Ottis - toivotan sulle vielä yllätysplussaa tähän kiertoon, vaikket enää olekaan testannut :heart:

Tetu68:lle onnea oviksen metsästykseen. Kannattaa se ajankohta silti hyödyntää, jos pystyy, koska Oili on tosiaan ovela :D eikä sen liikkeistä voi varmaa sanoa...

Ystäväni Ottis-Kattis Mäkin ymmärrän! Ja osaan oikein hyvin suodattaa kirjoittamiasi juttuja siitä sun ukkelista. Ja nimitykset ukkeli, ukko-kukko, ukkelikukkelikökkeli tms. on mun pääni sisäisessä sanakirjassani sellaisia kivoja nimityksiä tyypille, joka on VÄLILLÄ hermoja raastavan raivostuttava, mutta joka on kumminkin pääsääntöisesti kiva ja ihana. Niin se oli se mun kaverikin, just semmoinen! Ja varmaan monen mielestä mulla on jonkin sortin alkoholiongelma, ihan reippaasti sitä toisinaan juon, enkä suinkaan ole järin älykäs silloin vaikka niin saatan luulla :LOL:. Toivottavasti en oo loukannut sua tai antanut sellaista kuvaa, että luulen teillä olevan kaameaa aamusta iltaan. :hug:. Se lapsettomuus sitä mun kaveriakin ahdisti, ja osasyy sen pahaan oloon oli just se. Kurjaa, jos täti nyt sunkin luokse on tulossa :(. Mutta seuraava kiertohan on jo suunniteltu… sulle se plussa tulee :heart:.

Muumimamma-72 Kiitos :hug:. Kepitän tätiä pois sun luota:stick:. Älä luovu vielä toivosta, vaan uskotaan että keväällä (mieluiten heti ens kuussa) plussaat ja saatte sisaruksen teitin yhteiselle :heart:.

Nyt lähden kaupungille asioille ja illalla meen katsomaan tanssiesitystä. Aurinkoisen lämmintä ja positiivista tuulta kaikille teille ihanille kanssasisarilleni :heart: +++ :heart:

Viimeksi muokattu:
Alkoholismi on alkuperäinen, krooninen ja parantumaton kuolemaan johtava sairaus, jolle on luonteenomaista kontrollikyvyn menetys.

”Alkoholismi on primäärinen, krooninen sairaus jonka kehitykseen ja oireisiin vaikuttavat geneettiset, psykososiaaliset ja ympäristölliset tekijät. Sairaus etenee usein asteittain ja johtaa kuolemaan. Siihen kuuluu luonteenomaisesti juomisen hallinnan menettäminen, ajatusten keskittyminen päihteeseen alkoholin haitallisista vaikutuksista huolimatta sekä häiriintynyt ajattelukyky, lähinnä tilan kieltäminen. Jokainen näistä oireista voi olla jatkuva tai ajoittainen”. Amerikkalainen alkoholilääkäri, tri Jellinek on määritellyt alkoholismin yksinkertaisesti ja selkeästi:* Alkoholin käyttö (juominen) on alkoholistista silloin, kun se haittaa jonkun toisen ihmisen (läheisen/työtoverin) elämää."

*tämä juuri se, mikä on tärkeä huomata - haittaa siis kovasti läheisten elämää, ei yksistään itse "alkoholistin".
Alkoholisti, ei välttämättä juo esim. määrällisesti viikoittain suuria annoksia alkoholia MUTTA kun ottaa, ottaa niin, että siitä on selkeää haitaa ympäristölle/läheisille.

Alkoholistejakin on erilaisia, mutta yhteistä heille on: Alkoholi haittaa heidän&läheisten elämää, joko päivittäin tai ajoittain kovastikkin..ja mukana tulee kaikki lieveilmiöt(kaameat krapulat/muistamattomuus, poissaolot töistä, rahan meno jne.)

Viimeksi muokattu:
Ottis
muumimamma72 Äläs nyt vielä toivosta luovu, jos testissäkin jotain olit näkevinäsi. HCG:hän ei kaikilla samaan tahtiin nouse, vaan testikin näyttää raskauden vasta, kun täti jo selvästi myöhässä. Peukuttelen sinulle :).

Wiiwi67 Pojat on poikia ja pojat selviää. Armeija on mahtava juttu :). Kun mun kaksosveli oli armeijassa, tuntui kuin olisin itsekin sen käynyt, niin elin jutuissaan mukana. Ja pääsihän siellä sotkussakin käymään =).

Sarppav Pahoittelut tädin tulosta :hug:. Onneksi siskosi perheinen on turvassa. Kamala kun tuollaisia asiota tapahtuu :'(.

mur-mur Tuotapatuota, kun se alkoholinkäyttö ei kaikilla ole hanskassa ja mielipiteet vaihtelee. Mun miehen mukaan mulla on suurempi alkoholiongelma kuin hänellä kun tissuttelen, ja useamminkin kuin hän, sillä minähän saatan sallia itselleni ne kaksi sidukkaa niin perjantai- kuin lauantai-iltanakin jos ei ole töitä seuraavana päivänä, kun hän ottaa vain toisena. Hän ei vain ymmärrä, että meillä juomisissa alkoholin määrä on ihan eri eikä rinnastettavissa. Silti koen, että olisi hyvä itsekin oppia olemaan se toinen vapaailta ihan selvinpäin, ihan oikeasti. Mitä iloa niistä sidukoista lopulta on? Lyhyt lysti ja kaloreita vain kertyy =).

Yksi mun parhaimmista naisystävistäkin pitää minua tissuttelijana ja viimeksi yhdessä kupitellessa sanoikin, ettei ole ihme jos mun mies välillä juomiseeni ärsyyntyy, jos lipitän yhtä sidukkaa tunnin. Juu, se on mun tahtini ja mulle soppeli. Tämä ystävä myöskin tunnustaa, ett hän ei ollenkaan vaivaudu yhtä tai kahta siideriä juomaan, ett se on kuin mereen kusis ja yleensä jatkaa, että jos hän juo, juo sitten kunnolla ja mun miehellä näyttää olevan sama mentaliteetti ottamisen kanssa. Metka että tätä naisystävää en pidä ongelmallisena alkoholinkäyttäjänä, mutt omaa miestä toisinaan kyllä. Varmaankin sillä ku toi viimeksi mainittu asuu saman katon alla :LOL:.

"mur-mur Tuotapatuota, kun se alkoholinkäyttö ei kaikilla ole hanskassa ja mielipiteet vaihtelee"

Ottis
noin kirjoittelit - juurikin näinhän se on.:)

En jaksanut itse alkaa kirjoittamaan "omaa versioita" asiasta, vaan nappasin ihan "asiantuntijan" kirjoituksen.;)

Ottis vielä..jos se tissuttelu ärsyttää siun kamua ja miestäis..mutta oikiaistihan se EI ole alkoholiongelma olleskaan!:p
..A-ongelmaa on ihan toisenlainen juominen ja siitä johtuva käyttäytyminen.

Ps. Miun siskoin&miehensä ovat sellasia ottajia että: "ku otetaan, otetaan kunnolla tai sit ei oteta olleskaan!":D
Miun mieskin tykkää enämpi juoda vaikka usiamman kerralla, kuin lipitellä paria: /
Tyttärenikin pitää parin siidukan juomista ihan turhana - kun rahat menee vaan hukkaan, kun eihän se nouse edes päähän!!!..Täh!!:O

Kyllä miulla vaan nousee hattuun:whistle:..ja tuolleenkos mie lapseni olenkin otettanut %juomaa käyttämään..härre gyyd!!:headwall:
..No, hällä ikää vasta 24v oppisko tuo elämänkoulussa.
Tytär kyllä pitää pitkiäkin taukoja ottamisessa - ei kiinnosta joka viikonloppu bailaus ravintelissa ja kotosalla ei yksin viitti ottaa, täytis olla kamuja kans!:D

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Minäkin meinasin käydä guuglettamassa alkoholismista, mutt ehdit ensin =).Ton mukaan vois karrikoiden ymmärtää, että jos joku juo yksin, eikä hänellä ole läheisiä, ei hän voi olla alkoholisti. Ihme, että määritelmä on sidottu noin vahvasti sosiaaliseen verkkoon :confused:. Ymmärrän toki mitä tarkoitat, mutt fundeeraan vain. Multa on sisaruksia kaikenkaikkiaan kolme kuollut alkoholismiin ja jonossa on varmaankin neljäs eli veli josta eilen kirjoitin. Minä luulisin siis ihan kokemuksen kautta tietäväni mitä alkoholismi on.

Ennen kaikkea se oikeasti määrittää negatiivisella tavalla myös läheisten elämää. Se sanelee alkoholistin itsensä päivän kulun aamusta iltaan. Alkoholi ja sen saaminen on ajatuksissa koko ajan, se on pirullinen ja tappava aine, myrkkyä niin keholle kuin sielullekin väärin käytettynä. Viina on viisasten juoma =).

Hystis En minä olen osannut ollenkaan ajatella, että olisit loukannut minua. Voi sinua, nythän minä vasta loukkaannunkin kun tuon hoksasin :). Ei ku oikeasti, ei mitään hätää. Mä luulen, että sä ymmärrät mitä tarkoitan suurimmaks osaa ja saat kutsua mun ukkoani ihan millä tahansa kukkonimellä :LOL:.

Putunen Juu, mä ymmärrän ton pointin. Tiedän veljenvaimoni kokemuksesta kuinka rankkaa oli elää veljen kanssa ja selvinäkin kausina jatkuvasti, jos ei muuten niin alitajuisesti, pelätä milloin hän tulee humalassa kotiin ja alkaa riehua. Mulla on vieläkin niin, että parista veljestäni kuultuanikaan näen seuraavana yönä painajaisia, sillä en minäkään heidän riehumisistaan ole osattomaksi jäänyt. Ja näiden velikultien rinnalla toi mun ukkelikukkeli on asiallinen humalassa, ihan oikeasti =).

Ottis
mur-mur Juu, tiedän mikä on alkoholiongelma, mutt vitsinä vois heittää, ett mun juominen on mun ystävälle ja miehelle ongelma :LOL:. Tai niinku Uuno Turhapuron It's my lifessä ku se yks hatarapää papparainen jutteli, että: "Juu, niin oli meidänkin kylällä yksi juoppo vai oliko se sittenkin raittiusmiehiä?? No, oli mikä oli, mutt joku ongelma alkoholin kanssa sillä oli kuitenkin." :)

Ottis..en mie tässä alakkaan kilpasille käymään, tai muiden mielipiteitä vähättelemään: kuka tietää ja parhaiten millainen on Alkoholisti?!
Onhan se ongelma miusta, vaikka joisi yksinkin ja jossain tyystin ihan erakkona asuis!

Tämä tästä aiheesta miun osaltain..Juuuuh;)

Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Niin on minunkin mielestäni ongelma, vaikka yksin joisi :). Tuota määritelmää vaan saivartelin. Ja mun puolesta saa myös olla aihe puitu jo, hankin vain painajaisia itselleni miettimällä näitä juttuja.

Velmuliina74 Harmitus tädin hyökkäyksestä :hug:. Hirmusesti onnea uuteen kiertoon.

ON Ukkelikukkeli tuli kotiin, on kuulema nirvauttanut olkapäänsä, joten täytynee lähteä häntä vähän paijailemaan, ett pipi lientyy :).

Rauhallista ja leppoisaa iltaa itsekullekin!

Ps. Hystis, sä oot yliveto :LOL: lattiaihminen :).

Elysee Tervetuloa joukkoon hurjaan :flower:. Sun kokemus voi auttaa meitä kaikkia!

Mä voisin olla sellainen "jokapaikanhöylä" - välillä sohvaihminen mur-murin vieressä sohvalla ja välillä Hystiksen kanssa keskilattialla vaikka lavatanssiaskelia harjotellen ja sitten Elyseen kanssa nurkkanojatuolin luo rupattelemaan... Onneksi on iso olohuone ja kaikille löytyy paikka =)

Nyt sitä omaa napuraista: jo alkoi "raskausoireet" mulla taas tähän kiertoon :LOL:, nyt dpo 4, alavatsaa niin jomottelee ja nivusia vihloo. Posket helottaa kuumina ja sormet on jäässä sekä päässä humisee. Sen muistan, että kemialliskierroissa on ollut juuri tuota, että posket kuumana ja sormet jäässä. No nytpä laitan jäiset peukut pystyyn itselleni (toki en kemiallista kuitenkaan taas toivo...). Viime kierrossa ei ollut oireen poikastakaan, eikä sitten sitä plussaakaan.... oireet on ärsyttäviä mutta kuitenkin niin toivoa antavia... :rolleyes: - ja kuitenkaan ne ei sitten yleensä merkitse m i t ä ä n ...

Ottis
mur-mur Wautsi, Yes! Mahtis juttu, että täti tuli jo :hug:. Onnittelut! Nyt sitten vain täysillä uuteen ja plussaiseen kiertoon :heart:.

Minä muuten olen soffaihminen kanssa, joten sun vierestä paikan otan :).

Putunen Ihanaa, sä oot raskaana :heart:. Ovis ainakin on tapahtunut jos jo poskia kuumottaa. Olos on ku omenalla, posket punaiset ja siement sisässä :LOL:.

ON Sitä muuten ihan kipusin kertomaan, ett tätsy tullee huomenissa melko varmaan, sillä sellanen tätirupsu jo pääsi multa :ashamed:. Se on niin idioottivarma tätioire mulla, ettei mitään varmempaa voi olla. Mur-mur, sun perässä tulen taas ja tästähän alkaa sitten se maaliskuun plussalaivan lastaaminen. Kipparina taitaa hääriä Hystis tällä kertaa =).

Hystis Olen iloinen, ett sulla on tänään toimintaa. Pidähän hauskaa ja ota vaikka lasillinen punkkua illan päätteeksi niin verenkierto kohdussa paranee ja saat vauvaliimaa :heart:.

No mutta johan on tullu tekstiä taas, pikasesti luin, eli en muista mitään lukemastani:whistle:
Mur-murin tuuletuksen äkkäsin tost juur ja kukkapuskan:flower: laitan sulle, hyvä ettei viivästyny kierto lugejen takia enenpätä:heart:
Närästys jatkuu, mutta helpottaa kun samariinia ottaa sillontällön, lämmöt 37,4 ja posket kuumottaaaaaaaaa......voi olla tietty siitäkin, kun likan kans ulkona oltiin pari tuntia ja pakkasta 22 astetta. Tei tos äskön jonkun halpistestin (puikko) 25 oli herkkyys ja punahaamu sihen tuli, MUTTA en tiä onko viel piikin jälkimaininkeja, piikin tuikkasin viime viikon tiistaina illalla, jos oikein muistan...
No ei auta ku ootella:kieh:
Putunen hienolta kuulostaa, kaikki oireet vaan kehiin ja sieltä se lussa pärähtää jonkun päivän päästä, mulla kans oireet alkaa mielestäni jo heti dpo1:LOL: ainakin mielikuvitus sellaiset:p
Huomenna aamulla dippailen taas, kun noita puikkoloita on jäljellä, raportoin sitten teille oitis=)
Iloista loppupäivää kaikille :wave:

putunen juuuh saapi tuulettaa muutkin miun tätsyn tuloa!!=)

Tätsykkä oli myöhässä vuorokauden..meneekö se nyt niin, kun Tiistaille sitä odottelin ja tänään, Torstaina tuli?:confused:..eiks menekkin?:)
..luultavasti taas Lugeja laitan tällehin kiertoa, nytpä tiedän jo mitä oirehia se miulle tuokaan välillä: dpo4-8..jos SEN jälkeen vielä "oireita", ne vois olla vaikka + sellaisia:heart:

Viimeksi muokattu:
Mur-mur, viitsitkö päivittää mut oikealle kohdalle listassa?
Tai voin minäkin huomenissa ottaa päivitysvuoron, mutta vasta iltapäivästä olen koneella...

Eli kp5/27-29 (muutatko noi mun kiertopäivätkin? Ovat olleet niin tarkat viimeiset 6 kiertoa...)

Hystis, Juu, ei se aina tarvi viikonloppu olla. On välillä saanu mies kunnon naurut kun mie olen itteni semmoseen isompaan hutikkaan punkusta onnistunut saattamaan :LOL: onneksi oon yleensä hyvällä tuulella ja vielä enemmän lovena tuohon ukkoon..mutta se ei vaan juo niinkun vaikka EXä .. kylmät väreet tulee vieläkin kun ajattelee..

Sielläpä siellä. Kyllä minä maasta tykkään ja aikas kivoja ihmisä olen oppinu tuntemään. Huumorintaju on nimittäin ainakin meikälaisen kanssa aika samanlainen täällä. Laitoin sulle YVn =)

[/U]

Näinhän se onhin Ok, kyllä rentoutua täytyy;)
..vaan kun se onhin sitten vaikiampi juttu, jos liikakäyttäjä Ei ITSE välttämäti hoksaa, että liika on liikaa..: /..ja ei ota us-ko-ak-seen jos siitä läheinen mainitsee, suuttuu oikein..tällaista ON vaan surullisen paljon.:(
Niin vaikka siis se miun EX. Veti hirveän kumaran vielä sunnutaina ja kun mie sitte ma aamusta sitä ylös töihin yrtin ni sai raivarit. Ja jos en kiskonu hereille ni suuttu taas mulle kun myöhästy töistä puol päivää. Kato nyt alkaa kaikki vanhat huonot kokemukset tulla pintaan. Mutta hyvä niitä on välillä käydä läpi että pääsee yli.

Ja sillähän ei omien sanojensa mukaan ollut mitään ongelmaa..

Viimeksi muokattu:
Mother Mary? oletkos sie vielä maisemissa, Huhuuuuu:wave:
..onko kierto venynyt noin pitkäksi..jos et halua enään kuumeilla/olla listalla, mie voin siut poistella näin halutessasi - ilmoitteletkos ittestäsi jotain!=)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä