40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Morjes!

Mullapa onkin nyt L-O-M-A!! Eilen oli vielä iltavuoro (mikä on tylsää, jottei saa aamuvuorosta lomautua..), ja nyt eka talvilomapvä! Ihanaa! Aamulla kun heräsin, niin eka ajatus oli, WAU!! Ei tartte raahautua töihin muutamaan toviin..Meillä tosi köntsä tilanne siellä, kun hirviästi sairaslomalaisia, eikä kenenkään poissaoloa paikata, ja sehän tietää sitten yhelle jos toisellekin kauhiaa juoksua..

Loma alkoi ihan tavan merkeissä; tilaustaksia sain taas leikkiä, kun kuskasin parit koululaiset ja yhen eskarilaisen "töihinsä", kävin kaupat ja valssasin hetken imurin kanssa, mutta kyllä piti jo tirsatkin ottaa;)!

Ottis:; oon muutes kade sun kutojanlahjoista! Mulle noi käden taidot ei koskaan oo ollu mikään kehun aihe:rolleyes:! Koulussakin kun piti kutoa lapaset, niin opettaja katsoi mun tekelettä ja huokas; tee siitä kukkaro!!! Äitini on kova tekemään käsitöitä, mutta mut se taito on kyllä oonistunut kivasti hyppäämään yli..
Mulle lukeminen on SE juttu, että se vie välillä niin mukanaan, ja saatan lukea lyhyessä ajassa monta kirjaa, ja sitten taas ykskaks tulee se pysähdys, ettei lue mitään pitkiin aikoihin..

Toi on niin totta, että parisuhteen kiemuroita ei oikein jaksais alkaa vatvomaan ihan työpäivän jälkeen ja extempore.. Väsyneenä siitä ei oo ees mitään hyötyä, kun tuntuu ainaskin meillä menevän sellaseksi yleiseksi syyttelyksi ja itkuksi, jossa mä olen se antava osapuoli, ja mies yrittää saada jotakin kommentoitua mun hysteerisen huudon tai "jäätävän järkevän" puheen väliin, ja loppujen lopuksi mulla lentää *per**leet* tai vaihtoehtoisesti olen taas kerran se Draamakuningatar, joka itkee silmänsä punaseksi ja rään poskelle:xmas:!

Voihan hemmetin täti-punainen! "Go hell":stick:, ja jätä *mur-mur* ja tirrikkä rauhaan, ja unohda osoitteet!

OOAK; sähän nyt vallan jännitysnäytelmää meille järkkäät! Apuva, oispa se juurikin sitä:p!

Siis tyhmänä taas kysyn; kun ja jos on menkat hitusen vaikka myöhässä, ja jos o-testiin pissii, ja siihen tulee jonkinlainen selkeä viiva, niin voiko siitä tulkita mahdollista raskautta vaiko ei? Mulla täytyy olla jotain vikaa luetun ymmärtämisessä, kun en ihan tajua, vaikka rautalankaakin käytettäs:eek:..

Mäkin oon vissiin valeraskaana, kun joteskin kuvottanut alati, ja ei oo hyvä olo olleskaan.. Mutta juu ei, mullahan on vasta jotain puolivälin kiertoa menossa, että älkääs flikat riemuitko:kieh:.. Ei tarttis ny alkaa kyllä mitään tautia tulla, kun oomme lähdössä sunnuntaina Tukholmanristeilylle perheen kera..

Mulla on nyt pullataikina noussut, ja lähen leipasee lämpimäiset(mun sotilas tulee taas lomille, niin pitää korvapuustilla ja laskiaispullalla paiskata), mutta toivotan kaikille romantiikan täyteistä talvi-iltaa:wave:

Lilleriina

Lilleriina kirjoitti: Mulle noi käden taidot ei koskaan oo ollu mikään kehun aihe! Koulussakin kun piti kutoa lapaset, niin opettaja katsoi mun tekelettä ja huokas; tee siitä kukkaro!!!

..ihana juttu:D..niin miullehin käsityönopettaja tuumasi: "mur-murin tarttee tehdä vain 1 sukka"..ja muu luokka oli samaa mieltä!:LOL:
..häiriköin ilmeisesti niin kovin ääneen sukantekeleeni kera;)(puikot tippui tai ei lanka kulkenut kun niin tiukkoja silmukoita jne..)

Miulla tule myös esikko huomenna kyläilemään ja on bulla-päivä sitten=)
leivotaan puusteja&laskiaispullia - Namis!:p

Wienna - mie melkein voisin suositella sitä "Apteekin omaa" testiä:wave:
..älä osta Predictoria tai First singal-testiä!
(noihin niin paljon monelle tullut noita "vääriä" viivasia Jo testi ajallahin)
..ja tietenhin siis jos mahdollisuus valita monesta, vältteleisin noita.

Mutmut..jos siulla isoilla marketeilla käyntiä, osta Pregcheckin testi - puikko tai liuska mallinen - ovat tosi huokeita!
(puikko alle 4e ja 2kpl/pkt liuskoja n. 3e)

Apteekin oma siis tuollainen:APTEEKIN RASKAUSTESTI - pedersoreapoteket.fi

Monasti se herkkä testi, ei olekkaan näyttänyt raskautta aiemmin, vaikka olisi niin luullut?: /

Tästä vielä +++++++++sätehiä:heart:

Viimeksi muokattu:
Ottis
Lilleriina Mun mammani teki itse vanhimmille lapsille kaikki vaatteet, tietty silloin kun oli nuorempi ja mun isäni oli suutari eli kai ne käden taidot tavallaan on periytyneet. Mun tosin täytyy tunnustaa, etten ossaa suoraa saumaa ommella, joten se niistä :LOL:.

Vaihdoin tuossa just ex tempore eteiseen ja apukeittiöön kevätverhot ja tekis mieli touhuilla muutakin, mutt yritän nyt malttaa mieleni. Mies lähti käymään kotipaikallaan. On ukko siihen malliin tällä viikolla laukannut töiden jälkeen kot'Suomessa, ett jos olisin yhtään herkempi epäilemään, voisin kuvitella, ett siellä jossain on jotain kovinkin kiinnostavaa, mutt enpä viiti. Tässä olen touhutessani juonut yhden sidukan ja toisen just korkkasin. Sen verran olen sippi, ett uskon juomisten olevan tässä tänään, mutt uskokaapa huviksennne, ett huomenna otan oikein pohojanmaan kautta, sillä 2 edellistä vklua on tullut siihen malliin sairasteltua, ettei ole elämän pienistä iloista ollut tietoakaan, sillä ne toissaviikonloppuna nautitut rommitotithan oli vain lääkettä =).

• Tykkää
Reactions: Lilleriina

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

pikkutirri (42)...........kp2/28-30...........yk15(6&8/2011)4/2yht.
Ninni69 (42).............kp3/20-30...........yk.5............1.
Euphonia (40)..........kp8/25-26...........yk26......................1.
Iida-Karoliina (48)....kp8/26-31...........yk1.......5/1.yht.
Rena (40)............... kp11/21-23..........yk3(km12/11)1.
Clearblue (41)..........kp15/28..............yk7...........5/1.yht.
sarialeksandra (40)..kp17/35..............yk.yli 1v......................2.
annekristiina(46)......kp17/26..............yk2....(2007) 5./2.yht.
tattinen (41)............kp18/22-28.........yk16(2km.)5/1.yht.
bugsy (41)...............kp19/29-31.........yk4......................9.
MrsBree (41)............kp20/28.............yk3.......3.yht.
Wienna (40).............Kp24/25-27.........yk4v.............1.
Minttu2011 (43).......kp25/27-29.........yk1v 5kk( 04/11)...3.
OOAK (49)...............kp25/26-28.........yk2..(Km1992)4/1yht.
Ninni-70 (41)...........kp28/30?............yk2.......................3.
Whisky Peat (36).....kp32/30-35.........yk6...(tm 7/11)..3.
anjamarita (43).......kp33/28-41.........yk6.......................2./1.yht.
Saippa (41).............kp42/26-28.........yk6.......4./1.yht.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas

GlearBlue (41)......dpo3
Minttu2011 (43)....dpo9
Wienna (40).........dpo12
anjamarita (43)....pp15

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Viimeksi muokattu:
..mutt uskokaapa huviksennne, ett huomenna otan oikein pohojanmaan kautta, sillä 2 edellistä vklua on tullut siihen malliin sairasteltua, ettei ole elämän pienistä iloista ollut tietoakaan, sillä ne toissaviikonloppuna nautitut rommitotithan oli vain lääkettä..=)

Hywäiseltä kuullostaa Ottis!:D

Miekin täällä odottelen kiel piiiiitkällä oluista kun mies läksi kauppaan;)
..auttaa varppina noihin vattan jomotuksiin:D("täti tautiin")

Viimeksi muokattu:
Wienna ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon. Vaikka isehän sinä omat tuntemuksesi parhaiten tunnet. Toivon kuitenkin, että huomenna iloisesti yllätyt!

Lillis ihanaa lomaa sinulle =)

Minut voi laittaa listalle huomenna kp1/22-25 Tähän kiertoon on suunniteltu alkionsiirto, jos kaikki osuu kohdalleen. Jos tulee mutkia matkaan niin sit tietysti siirtyy eteenpäin. Haluan kaiken olevan kohdallaan, kun vain yksi alkio on odottelemassa.

Ihanalta kuulostaa nuo laskiasipullat :p

Ottis
sinä olet ahkerana ollut :)

Wienna, mikäli nyt huti kierto, tuokoon se IVF-hoito pikkisen siun sylkkyyn:heart:

Miulla ollut kunnon jomotuksia tälle päivää ja vuotelee runsaana, hirmusti myös kutiaa tisun päät-Aaaaarhhhhh ja raps raps!!!
(normisti ne silloin oviksen jälkeen..)

Tänään taitaa olla kp1.
Eipä mitään, eilen olo tosiaan muuttui ja illalla olin jo ihan varma että näin tämä menee. En ole edes kovin pettynyt, olisihan se ollut aikamoinen ihme jos nyt olisi tärpännyt! Tänään meillä nautitaan kyllä punaviiniä....
Ensi kierrossa siis alkaa ivf, jännää! Jotenkin omituisella tavalla minusta on kivaa katsoa miten ne hormonit vaikuttavat.

Peukut pystyssä kaikille piinailijoille!

Wienna harmitus sentään. Onneksi sinulla on jo mieli kääntynyt alkavaan hoitoon. Siihen roppa kaupalla onnea matkaan!!!

Mur-Mur
kiitos kovasti =)

Anjamarita
mikä tilanne sinulla????

Huomenna taitaa jäädä laskiasreiha väliin, tässä lähellä olisi ollut huomenna, mutta lupasivat tuota lumimyräkkää.

Hyvää vkoloppua kaikille :wave:

Oivikki Onnea kovasti tulevaan kiertoon ja alkion siirtoon. Minulla on jotain mennyt ohi ilmeisestikin. Nyt siis toivotaan sisarusta pikku tytöllesi? Miten päädyit hoitoihin. Onko kaikki mennyt toivotulla tavalla tähän asti..Kylläpä utelen tässä.

Heipsati!

Ottikselle muikean mukavaa iltaa, sitä "pohojalaasta"; Otahan ainaskin sen verran, että viiminen taudin hiven häipyy..(tosin siinä on sitte se vaara, että toisenlainen tauti seuraavana päivänä..)..

Kiitos Oivikki, toivon kivaa lomaa todellakin..Meillä usein tuo yhdessä lomailu on vähän sitkasta, kun meinaa pikkasen hermo mennä rakkaimpaansa, kun ei joteskin osata ehkä relata, kun se on niin harvinaista huvia.. Yritän pitää ainaskin oman kieleni kurissa:p, se kun välillä vähän turhankin vikkelä ja varsinkin nokkela:vampire:!

Mä kans utelen, jotta olikos teillä tyttösen kanssakin jonkinlaista avustusta, vai onko nyt jostain syystä eri homma? Toivottavasti et loukkaannu uteluista! Eläkä vastaa lainkaan hölmöön kysymykseen, jos siltä tuntuu.

No jo nyt kiirettä pitää eukko punaisella; Sen vuoksi varmaan onkin tässä kuussa 29 päivää, jotta älyisi toi tätikin karata muihin pinoihin..Pitäköön perskules karkauspäivän, ja lakkais vaanimasta olkkariamme.. Toisaalta taas, hui, jos se lakkaa kokonaan nurkissa pyörimästä, niin onko sekään ihan hyväinen juttu?? Tuleekos meistä sitten niitä "munankipeitä kiukkupusseja vaihtarioireinemme"?

Mua oikeen pelottaa, kun olo ei oo ihan kunnossa! Joteskin kovin väsynyt, ja toi kuvotus senkus jatkuu.. Toivon todella, ettei mikään influenssa oo iskemässä! Menee loma ihan harakoille, jos joutuu taudin edessä nöyrtymään..

Mitähän Mintulle kuuluu, huhuu?

Villiä viikonloppua, kosketelkaa toisianne:heart:!

Lilleriina:wave:

Ottis
Voi Wienna :hug: Olen pahoillani, jos täti nyt tuleekin :'(.

Oivikki Se oli jonkinsortin kohtaus vain :). Tosin olen tänään joutunut ihan pidellä itteäni, ett ottasin lunkisti enkä alkais touhuilla verhojen yms. kanssa. Ihanaa ku on taas virtaa..

Mutta voi tytöt, te ette usko millanen onnenkantamoinen mulle tänään iski. Olenhan kertonut, ett olen varannut matkan miehelle ja mulle vkolle 17 ja tänä iltana sain tietää, ett mun kaksi siskoa ovat varanneet matkan samaan kohteeseen ja samalle lennolle =). Toista siskoa vannotin kertomasta mun vanhimmalle siskolle, ett ollaan tulossa samaan kohteeseen. Haluan yllättää hänet asemalla. Olo on suorastaan euforinen. Nyt ei ole enää niin välilä lähteekökään ukko matkaan, sillä hauskaa mulla tulee olemaan varmasti. Kaksi paikkaa olen jo varannut, ett näytän siskoille. Päivä Hanian kaupungissa ja toinen laguuneilla toisella puolella saarta ja pääsenpä viel kuskaamaankin, kun vuokrataan auto kimpassa. O-ou ett tuntuukin hyvältä =).

Tsadaa!

Ottis; aivan upea yhteensattuma! Ukkelis varmaan luulee, että on sovittu?? Mutta pääasia, että sulle ainaskin tulee mukavaa lomaa, kun rakkaita sisaria siellä lähellä!!

Etkös jo lähe pohjanmaan kautta ottamaan??

Arvatkaas miten kivaa meillä? Koiruli lähti mummin luo hoitoon, ja kunhan valot sammuvat, niin meillä taitaa olla romanttinen ilta:D! Lapsille paistoin letut, saunottu on ja nyt pääsis saunapuhtaana ihan iholle (ilman nuuskivaa karvakorvaa ), niin tilaisuus on hyödynnettävä:whistle:!

Heipat hei!

Lilleriina

Pikainen "pidän teidät ajantasalla"-päivitys

Tätiä ei näy - ja aamun tikkukin näytti tosi outoo - taitaa olla pilalla koko tikku! Tai....onko kukaan nänyt aikasemmin tällaista tulosta? Väri on vaaleanpunainen tuossa mikälie läiskä viiva ja eikö se ole ihan väärässä paikassakin?

ja yksi kuva lisää:

Viimeksi muokattu:
Lumista sunnuntaita kaikille :wave:

Uusiakin tullut tänne, tervetuloa mukaan!

Ottis: Kuulostaapa kivalta sun lomasuunnitelmasi, jos kävisi niin että ukkokulta ei lähtisi matkaan, niin sitten viettäisit laatuaikaa siskojen kanssa ja varmasti hauskaa olisi!

Lilleriina: Toivottavasti oli ihana ilta ilman nuuskivaa karvakorvaa. Voin vain kuvitella kun peitto heilahtaa niin karvainen kuono on jo tutkimassa että mitähän siellä tehdään :LOL: ihania nuo uteliaat lemmikkit mutta jotain rajaa saisi uteliaisuudellakin olla ettei aivan joka paikkaan itseään tuo.
Meillä myös kissat yritti joskus tuota harrastaa ja se häiritsi ja niinpä kissat sai mennä toiseen huoneeseen "siksi aikaa :p "

Itselläni taas pitkä kierto tulossa ja eilen kp 18 vasta bongasin oviksen.
Mulla on aina ollu pitkä kierto mutta onkohan tämä jo liian pitkä.... no toivottavasti ei olisi niin vaan vielä olisi mahdollisuus saada se pienokainen itselleen :heart:

Lumityöt kutsuisi mutta kun ei yhtään huvita mut katotaan kuinka käy.

Kaikille kivoja sunnutaipuuhia, oli ne sitten peiton heilutusta ;) tai jotain muuta kivaa ;)

OOAK - viiva tosiaan aika lähellä tuota kontrol viivasta..hmmmm..
Suurenetelein kuvaa kansiooni..viivanen on alaosastaan vain vahvempi, sellainen "läiskä"..uskonhin, että kyse on ehkäpä väriaineen leviämisestä..

Siun vain täytynee dippailla uudemman kerran vaikka huomenissa:wave: (..tai tänään illasta;))

Olispa se ihuna "pylläri" jos + pärähtäisi!:heart:

Viimeksi muokattu:
Taitaa koko pakka olla pilalla - siis koko hela satsi r-testejä :(
Enhän minä malttanut - tässä puolen tunnin pisunpidättelyn jälkeen otettu uusi tikku

eri paikkaan tuli viiva - näkee kyllä ihan tihrustamattakin että on vaaleanpunainen - merkkasin paikan mustalla :) sorry epätarkka kuva...mutta mua ottaa niin päähän jos koko tuo tikku-satsi on pilalla jonka tilasin....taidan huomena laittaa palautetta asiasta

Mittasin lämmön 0.5 astetta koholla normista - mutta näin flunssakautena se tuskin merkitsee mitään.

Eihän se voi olla raskaus??? eihän??? vai voiko???

Viimeksi muokattu:
OOAK tuo eka kuva minustakin näyttää, että olisi vain väri jäännyt näkyviin, mutta tuossa uudessa kuvassa viiva on ainankin oikeammassa kohdassa, mutta en siinnä oikein nähnyt mitään selvää viivasta, oli vähän isompana epäselvä kuva. Peukutukset, että huomenna jo selvempi punaviiva siinnä oikeassa kohdassa. Lupaavaa kylläkin mielesäni tuo vika testi!! Mistä tilasit testit??

I-K ja Lillis Minulla ei ole miestä, joten luovutetuilla simpoilla olen lasta yrittänyt saada ensin kevyemmillä hoidoilla. Ekan tyttöni sain ivf hoidon ensimmäisestä pakastetun alkion siirrosta, nyt enään yksi on pakkasessa odottelmassa, siitä sitä toista ihmettä toivon.

Kyllä tuota tuulta ja lunta sataa aina vaan, voi olla, että huomenna ei ole asiaa tuonne ulos vaunuilla.... eivät kyllä mitenkään kerkiä teitä puhdistaa tuota tahtia.

Yhteistyössä