40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
OOAK Huhuuuuuuu :whistle: Dippailitkos? Minäolin kyllä väriä noissa kuvissa näkevinäni, joten en sinuna olleskaan tikkuja pois heittelisi, vaan dippailisin ihan tosissani lisää =). Peukutuksia :heart:!

Kiitos kaikille onnekkaasta matkavarauksesta kommentoineille :kiss:.Joku epäili, ett mun ukkoni saattais luulla reissun olevan suunnitellun yhdessä ku matkat osuu samaan aikaan ja paikkaan systereiden kanssa, mutt puhdasta sattumaa se oli. Onneen myötävaikuttanut tietty se, ett lähtö meitä kaikkia lähimmältä kentältä eikä Hesasta, mistä ollaan miehen kanssa yleensä lähdetty. Matkasta miehelle vasta synttärinään kerron, joten joudun vielä vähän tietoa panttailla :).

mur-mur Mulla tuntuu viime päivinä ja ehkä jo viikonkin ajan tökkineen nämä sivut ja naamakirja kanssa.

Pikkutirri Naatiskele vaan rauhassa junnujen lomasta. Eihän sitä tiedä kuitenkaan vaikka tilaisuus lempeen tulisi :).

Oivikki Peukuttelen ihan satasella, ett nyt menisi kaikki nappiin ja sun pikku tyttös saisi siskon tai veljen =).

Olen ollut vähän laiska enkä eilenkään viittinyt edes s-postia koneella tarkistaa. Töiden jälkeen meni 2 tuntia heti lumitöissä ja kaikki muu touhu päälle, niin en jaksanutkaan. Tänään olis sama lumenluontiurakka edessä, mutt päätin ensin vähän istuksia.

Plussatuulia kaikille :heart:! mitä ikinä dippaattekaan =).
 
Woe mahoton, jotta mie olen nyt s.lomani aikana vaan maannut..maannut ja maannut!:eek:

Huomenna pitäis töihin ja kyllä aamusella ei hampahia naurata jos menee aamun tunteihin, ennen kuin simmahdan - niin kuin eilen(05.00 jälkeen sammahdin:|)

Kovasti on miulla nyt uni vaikeuksia:(..illasta täytyy pitkilleen ottaa melatoniinia(reseptilääke)..jospa se rauhoitais unen tuloon..eivät kovasti ole auttaneet, en osaa jotenhin vain asettua ajoissa sinne pötkölleen..*huoks*

Olikos se tattisella tänään, vaiko huomenissa se leikkaus?
..onnen potku peppuselle sinne mukaan:kiss:

OOAK - missäs sie olet?..HuHuuuuuu!!!!!
..oletkos vielä dippailut:heart:..
 
Ottis - niinhän miekin sitä Heinäkuun alussa alkavaa mökki viikkoa odotan, kuin kuuta nousevaa - loma arjesta tekee gutaa!:)

Siulla on varp-pi-na tooooosi mukava loma edessä siskostesi kera siellä!:cool:
..ja jospa se mieheiskin näyttäis parhaimmat puolensa ja olis romantiikkaahin hiukka pikkasen

Täällä Kp6 ja pik-ka-sen sellaisia miehen viekoitus suunnitelmia(hällä Vp tänään)..kutkuttaahan tuo jo ittiäänhin:D

Kaikille muillehin onnistuneita talletteluja ja siittä 2vko:n päähän VAHVAA
 
Heipsutirallaa:wave:!

Tukholmasta terveisiet; siellä oli aivan kevät! Lämmintä, AURINKOISTA ja aivan lumetonta! Laiva kyllä keinui ja heilui, ja oli täynnä kun "turusen pyssy", mutta mukavaa meillä oli. Viime kerrat olen issesseni lasten janssa käynyt pari kertaa vuodessa risteilyllä, mutta ihanaa vaihtelua, kun mieskin jouti mukaan lähtemään..

Ja tuli hyödynnettyä karvakuonon poissaolo, ja silleesti extemporekin:saint:!

OOAK; sullahan nyt jännät paikat kyllä! Toivotaan hirmusti että plussaa pärähtää ihan kunnolla testeihin:heart:!

tattinen; mielenrauhaa leikkaukseen, kohta se on jo ohi..Ole reipas tyttö=), ja koita ottaa lunkisti..Mieti vain jo siitä seuraavaa hyvää, että voit alkaa toivomaan nyyttiä ihan tosissaan..

Pikkutirri; toi on niin ärsyä, kun lapset on siinä tietyssä iässä, ja sitten yrittää juurikin keksiä korvaavia toimintatapoja seksittelyyn.. Varsinkin, jos ei oo mitään "verstasta" tai pyykkihuonetta, johon vois mennä kotitöitä tekemään;)! Meillä on kanssa tuota mielikuvitusta tullut käytettyä aikasta paljon, ja voihan pojat; kyllä sitä hätä keinot on keksinyt:p! Mutta ei siitä tosiaankaan kantsi mitään pakkopullaa tehdä, ja hyvähän se on omalle pääkopalle välillä vaan nollata kaikki, ja olla ihan vaan miettimättä liian suuria..
Nautihan kuiteskin siitä, että ne teinit ovat kotosalla, ja varsinkin, jos "mamman"kin seura vielä kelpaa..

AnjaMarita; voihan surkeus sentäs, iso lohtuhali:hug:!

Iida-Karoliinalle ja Mintulle plussatuulosia; luomuna tai avustettuna, kaikki käy=)!

*mur-mur*; toivottavasti parisuhde taas nousujohteinen! Tämä elo se vain on niin jäsnkää, ku koskaan ei voi tietää, mitä tuleman pitää.. Miehet on ihquja, mutta kyllä niiden kanssa on välillä helisemässä..Nimimerkillä: herneet nenässä toisinaan täälläkin:kieh:! Jonkinlaista kaavaa taitaa tuo parisuhderintamakin noudattaa; eipä oo elo liian ykstotista, kun vaihtelee rakkaudesta raivoon nämä tuntemukset, itse kullakii..

Oivikki; kiva kun jaksat uteluihin vastata, etkä ärähä, vaikka tyhmiä kyseliskin!
Rohkea oot, kun yksin jaksat nuihin hoitoihin ruveta! Mulla on yks tuttu, joka itsenäisenä naisena on adoptoinut kaksi lasta Kiinasta; ja hyvin on pärjännyt ja ihanat lapset kasvattanut ja rakastanut!

Kaikille ihanaisille terkkuja; +-tuuloset puhaltakoot voimakkaana, ja pysykäähän terveinä!

Lilleriina
 
ON..dippasinpa ennen saunaan menoa O-testin..

..ja kyllä aikas vahvaa viivasta nyt JO näyttää..joten..oletan tällä kiertoa Oilin saapuvan Kp11..O+ sitten Kp10..ja miulla onhin just 4 testiä vielä jemmassa.

Oli sen verta lyhkänen tuo kiertoni, joten tälle kiertoa toiveet aikas vähissä:(
..ei kerkeä kunnon folikkelia sinne kasvaa Kp11 mennessä..Pööööh, sanon mie!|O

Mutta, kyllähän mie Luget kuiteshin aloitan jos oviksen(oletetun)jälkeen lämmöt nousee, se yleensä miulla merkki ovuloidusta kierrosta.:)
 
Viimeksi muokattu:
Oivikki - lähinnä mie siksi tuota operaattoria vaihdoin kun en tykännyt Soneran silloisesta palvelust:kieh:..

Vaikka nyt jälkeenpäin kovasti pahoittelivat(eri ihminen kuin se aiempi epäkohtelias/tympeä)ja tarjouksellahin voitelivat..en kuitenkaan halunnut enää olla sidoksissa 24kk heihin sen tapauksen jälkeen - sen verta kakka maku jäi meille siitä pal-ve-lus-ta(jos se sitä oli?)suuhun:$

..JA..toisekseen siksi, jotta halusin tuplaliittymän(ADSL+liikkuva laajakaista)ja siinä Saunalahdella huokein hinta/laatu suhde: 28.90e=)
 
Viimeksi muokattu:
Lilleriinalla mukavainen reissu ollut, aurinkoa ja kaikkea rentoista - kiva kiva!
..vä-hän kyllä olen kade..nooo, en pahasti:D

Mie olen sellainen koto immeinen nykyään, en osaa oikein minnekkään enään lähteä..ja olen huomannut, etten tykkää sellaisesta kovasta hälinästä/metelistä..ja jos on kauhian paljon ihmisiä minua liki:eek:
..onko miusta tosiaan tullunna näin arkajalka hissukka täällä kotosalla ollessa 8v aikaan!!!!:O..:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos !Lilleriina Sitä juuri toivotaan ja rukoillaan.
Olispa se, säästyisi rahat uudesta hoitokerrastakin. Mitä kaikkea voisikaan sillä vaaville ostaa..Helpoittais oloa ihmeesti.
Niin ja olit reissussakin! Kiva juttu että mukavata oli=)
 
Viimeksi muokattu:
murmur Onko sinulla joskus ultrattu kun tiedät ettei sinulla tuossa vaiheessa ole kummon Follia.
Minä lyhyen kierron ihmisenä olen tehnyt 4 lasta ja tärppi käynyt nopeesti kun sitä on toivottuvaan ja kuopushan oli se Ylläri kun koko kierrossa vaan kertaallen eksän kanssa muhinoitiin( meillä silloin jo oli viileät välit)
Nyt tämä ikä riesana eikä onnaa, ei!
Voipihan tuo olla vika miehessäkin ja sen tuotoksissa, vaikka kin tutkittu on simppaset ja hyviä pitäisi olla. Ehkä me ei vaan yhdessä onnistuta. Olen varmaan allerginen sen simoille:p
 
Viimeksi muokattu:
I-K - kerran olen varsinaisessa folliultrassa olluna ja tämmöiseltä näytti:

5.6.2009/Kp11 johtofollikkeli 12mm ja limis 7mm..ovis oli sitten Kp15
..follin koossa ei miusta hurraamista:(

Tuolle Kp15 ovikselle varmaanhin kasvoi siihen 18-20mm

Tuostahin noin pitkä aika, kesällä jo 3v.

Toki jos tietäis, että miulla folli kasvais sen n. 2mm/vrk olis ihan hyvät mahkut..
..mutta jos vain 1-1.5mm..jäisi se suurimmillaanhin vain tuonne 16.5mm luokkaan..riittääkö se sitten???

Minkä kokoinen on sitten se epäkypsä folikkeli???..tiedätkö I-K?:wave:
..luin jostahin, jotta esim. follin täytyy olla vähintään 17mm että pregnylin voisi pistää..

Sekö siis on minimi tuossa follin koossa?..takeitahan ei tietenkään ole, onko siellä sisällä kypsää munasolua.

((muoks)) tuollaisen jutun keskustelupalstalta löysin..
koolla väliä
"Netistä joskus löysin, että yli 14mm follikkelit ovat pre-ovulatorisia, eli siis tarpeeksi suuria että mahdollisesti ovulaatio tapahtuu. Tuota rajaa pienemmän eivät ehdi kasvamaan tarpeeksi."
 
Viimeksi muokattu:
murmur Kumpa muistaisin..Ja olen heittänyt nuo paperitkin Ifv ajalta pois.
Mutta taisi olla niin että 20 mm on hyvä ja kypsä.
Ja minulla punktiossa saatiin niitä 2 kap ( yhdessä punktiossa siis) ja epäkypsää joiden koot oli 12-15mm ja yksi oli jo liian vanha. ei hedelmöittynyt..
Kävin 09 ultrassa sterilisaation purun jälkeen kun halusin tietää miten munikset toimii.. Silloin ultrattiin 9mm paksu limis jolloin oikealla oli 14mm follikkeli ja vasemmalla 20mm follikkeli ja lääkäri totesi että kun on lyhyt kierto olisin jo ovuloinut.. ja munatorvessa olisi alkio mahdollisesti. kierron pituus minulla oli silloin 23-27. jolloin ovuloin 10-11 päivä.

Sitten kävin myöhemmin 09 myös ultrassa jolloin minulla huuhdottiin munatorvet . kohdun limakalvon paksuus oli 8,3mm ja oikealla puolella kaunis 18mm follikkeli. kierron päivä oli 9.. Munajohtimet olivat avoimet.

Nämä tiedot löysin nyt ensihätään. onneksi olen jotain säästänyt..
Kai silloin niiden Ifv hoitojen jälkeen niin ahisti että heitin poi ne paperit..
Näistä ultrista olin säästänyt ultra kuvatkin ja leikin ajatuksella että eipä tulevasta vaavista monella ole jo folliikkeli ajalta kuvia:)
 
Sitä onko sisällä solua ei voi ultrassa todeta. Ifv:ssähän ne siis solut tutkitaan heti mikroskoopilla. Minulla jokisessa oli.
Juu en muista milloin se piikki pistettiin mutta kuitenkin muistelen että olivat siis joto folliikkeli 18mm minulla. sehä kypsyy edelleen , kun piikkim pistetään illalla ja pinktio on aamupäivästä, ja kypsyy edelleen ennenkuin hedelmöittyy..
Niin myös maljassa laprassa. joten siksi minullakin punktioitiin myös pienemmät mutta ei vielä pienempias joita oli myös alullaan. Silälailla pieleen meni minun hoito että niin epätasaisesti kypsyivät.
 
Kasvavatko folikkelit siis lyhyessä kierrossa nopsempaan?
..jos sen 1-2mm/vrk niin ei kerkeä välttämäti kasvaa kuin reilusti alle 15mm jos kierron pituus tuon 24(eli ovis n. Kp11)

Tuota olen juurikin rätnännyt monasti pikku päässäni, koskapa - kyllähän lyhyillähin kierroilla naiset raskautuvat alinomaan!
 
Viimeksi muokattu:
Niin minulla ainakin on käynyt. Intiimissä kun kävin ihmetteli sitä lääkäri mutta totesi että myös näin voi olla.
ja kasvoivat vauhdilla..Siksi juuri 2 hoitoa menikin puihin kun piikistä huolimatta. estolääkitys oli myös. niin ehdin ovuloida ennen punktiota. Toinen näistä oli jännä kun ultrattiin samalla ja ovuloin siinä maatessa pöydällä. Se näkyi ultrassa jännänä vuotona. Siis Paks ja muna sarja pieneni sitten.. Tarina on tosi kun vesi. silloin sain maksussa hyvoitystä kun lääkäri tunaroi.
Myöhemmin sain esto lääkityksen isommalla annoksella, mutta vasta sitten kun tämä oli tapahtunut toistamiseen..
 
I-K - olen juuri käsittänyt niin, että ovulaatiota ei tapahdu jos folikkeli jää epäkypsäksi?!
..kutistuu vain "rusinaksi" sitten kierron loppua kohden..
Mutta jos sopivan kokoinen folli siellä odottaa, tapahtuu ovis..näinkö se sitten menee..vai meneekö?

Toki täytyy silloin tulla se LH-piikki ensin..aivot ja munasarjat tekeväthin yhteistyötä.
..luin nimittäin jostain(voi kun muistais mistä?)jotta aivoissa tapahtuu sellaisia kemiallisia reagtioita, jotka saa sen LH piikin tapahtumaan ja laukaisemaan munarakkulan puhkiamisen/ovulaation.

..ärsyttävää kun ei tiedä:headwall: ja olen niin tiedon janoinen!!!!:D
 
Viimeksi muokattu:
Juu jotenkin kun tämän itsestään tietää niin mietityttää että onkohan kuitenkin Ukossa vika, vai mikä on kun ei ole hedelmöittynyt.
Ivf:ssä solut olivat stop 1 luokkaa kaikki. mitä saatiin kiinni.
Sikikin lähdin siihen purku leikkaukseen kun oli mahdollisuus tulla luomuna raskaaksi. Harmi vaan kun en silloin heti alussa siihen mennyt ja olisin säästänyt iässäni tuo ajan joka vain noissa Ivf hoidoissa kului..
 
Kyllähän se niin on I-K, jotta jos olisi sitä täpäkkää paljon, en miekään täällä kotosalla miettis ja fundeerais moisia - olisin jo hoidoissa ollunna aikoja siten!
..ja ehkäpä jo pikkinen sylissä kasvamassa:heart:..lähinnä juuri noilla luovutetuilla munasoluilla olisin varmasti heti koettanut.

niin..jos siun miehesi simppaset tutkittu ja vikaa varsinaista ei löydetty..se voi jäädähin selittämättömäksi..kurjaa:(
 
Viimeksi muokattu:
murmurehkä se on noin että jos on epäkypsä niin ei ovuloi.
Minulla on kaveri joka on 3 lapsen äiti. On tullut raskaaksi niin että sai lääkityksen ovuloimattomuuteensa. Hänellä jäi limiskin aina hyvin olemattomaksi eikä aina juuri edes vuodellut tuosta syystä. Eihän sitä' vuoda jos ei ole mitä vuotaa, ei limakalvos. Kuitenkin näin sai lapsensa. Ei vaan muista mitä söi kun sitä kerran häneltä kysyin..
Kyllä nämä on kiinnostavia juttuja..kun tietäisi enemmän..
 
P...a kun hoitojen hinnat on niin taivaissa. Mekin kun laiteettin rahaa joka meni taivaan tuulliin. Ekaksi Omilla Ifvt ja sitten purku leikkaus, ja luovutetuilla.
Hulluhan olen kait kun vielä vaan haluisin yrittää uudelleen luovutetuilla, pitäiskö ottaa luovutetut simot myös.
Joku muuten kertoi siitä aiemmin että saisi luovutettuja adoptio alkioita, jotka ssi jo hedelmöitetty ja jääneet jonkun hoidoista yli. ja olisi halvampaa hoitoa.. Pitäiskin kysellä sitä. Vaan nyt ei voi ihan heti sitäkään kun niin pa. kaikesta tuosta jo maksetusta..
 
Niin, ymmärrän sen: Epäkypsä munarakkula= EI ovista..vaan mikä ON sen epäkypän koko..SE minua nyt vaivaa?;)

Olen mie ainahin todistetusti hedelmöittynyt 6 kertaa ja niistä 2 ihunaa lastahin saanut:heart:
..pakko vain yrittää tyytyä siihen, mitä on anettu..ei auta, vaikka halajaisin kuinka lisää.
Uskon kyllä, jotta jos olisin herännyt kuumeiluuni hiukka pikkasen aiemmin, olisi miulla nyt 3 lapsosta..43-44v oli liian myöhään jo..
 

Yhteistyössä