40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Saippa tervetuola mukaan :wave:

Rena sinulle myös tervetuloa mukaan, jaksamista sinulle.

Minttu minkäin jostain luin tukimuksesta, jossa suositeltiin ilaman alkoa oltavan ennen ovisat, liittyi muitaakseni ivf hoitoihin, mutta ei siitä tosiaan haittaa ole jos ilman on.

Piparitaikiaa en jaksa tehdä, mutta katselin tossa yhtä luumutorttu ohjetta, josko sitä kokeilisin. Minullahan noita allergioita, joten pitää itse leipoa, jos jouluisia leivoinnaisa mielii...

Onkos teillä lahjoja hankittuna? Minulla ei vielä yhtään kääk....

Kiitos kaikille mukavaisille tervetulotoivotuksista sekä Renalle voimia menetyksestä toipumiseen. En pysty edes kuvittelemaan kuinka suuri on pettymys tuossa vaiheessa, kun jo pelkkä kuukautisten alkaminen saa kyyneleet silmäkulmaan.
Mitä mieltä olette ovulaatiotestien tekemisestä? Olen tehnyt ainoastaan kerran ja ovulaatio tuli sen mukaan silloin kun olin ajatellutkin. Sitä mä vaan mietin, jotta ovat aika kalliita. Ainakin nuo Clearbluen testit, jotka ovat ainoat, joita ei tarvitse erikoisemmin tulkita. Teillä on varmaan kokemusta, mitkä olisivat huokeampia, kun ei viitsi 40 euroa joka kuukausi kantaa apteekkiin. Nyt kun tähän lapsentekoasiaan on joutunut perehtymään tarkemmin (aikaisemmin ne vaan putkahti asiaa sen kummemmin miettimättä =)), niin on se vaan aika tiedettä, huh.
Iloista viikonalkua kaikille!

HUOMENIA OLKKARIIN!!!:heart::heart::heart:

NINNI70 onnea uuteen kiertoon!

OIVIKKITsemit myös sinulle!

SAIPPAMinä käytän Pregcheck-nimisiä testejä. Saa mm. Citymarketista.. olen todennut niiden pelaavan minulla.. noista nettihalpatesteistä.. en oikein aina luota niihin kun esim. kaupan testi näyttää melkein positiivista niin halpistestissä ei näy mitään niinkuin jo eilenkin totesin. Pregcheckit maksaa noin 9-10 euroa ja siinä on 10 liuskaa..

Me eilen kateltiin leffa ja sit poika läks nukkumaan ja eikun pupuilemaan:)Nyt onnistuimme saamaan talletukset tehtyä. Totesin siinä miehelle että taisi mennä suorittamisen puolelle... hän samaa mieltä.. Käytimme Ceridal-nimistä voidetta. Gyne sanoi että samaa hänkin käyttää ivf-hoidoissa. Kun ei ollut kuullutkaan siitä apteekin liukuvoiteesta joka olisi suotuisa siittiöille:)Katsoi netistä mutta ei suositellut meille.. joten ostin sitä Ceridalia. Pitää kohta lähtee taas kusaseen tikkuun:D.

Viimeinen lomaviikko lähti käyntiin ja onneks lahjat melkein ostettu.. aikuisille emme ole ostaneet enää pitkään aikaan mitään, lapsia on suvussa niin paljon jo että menis pieni omaisuus jos kaikille ostais! 50 euroa noin jokaiselle ja tällä hetkellä on 6 lasta.. en laskenut omaani. Ens vuonna on toivottavasti suvussa 9 lasta!! Mun sisko saa maaliskuussa (35v.) ja jos me onnistutaan....;)no siihen on pitkä matka... Toivoahan aina saa!!!!! Anteeks jonninjoutava teksti.. kunhan aikaa kulutan.. on puoli kahelta se gyne enkä mitään suuria tee ennenku lähen. Mies ja poika on taas maalaamassa anopilla. Pojalla amiksessa työharjoittelujakso ja kivasti sattui kun mummolle pääsi hommiin.. on kyl huomenna sit menossa muuallekin maalausliikkeen hommiin....

Joo testi näytti jo vahvempaa viivaa!!:)Eli ovis lähestyy.. ei kummiskaan ihan tasavahvaa vielä.. ja halppistestii tuli haamu.. jostain syystä on hitaampi vaikutus niissä. Onko muut todennu samaa?

Mutta päivänjatkot teille ihunat!!

Ottis
Rena Tervetuloa joukkoon hurjaan. Tutulta kuulosti tarinasi puun takaa tulleesta raskaudesta ja vuoto rv 7. Mulla ei tosin vuoto alkanut, mutt alkio oli kuollut ja jäljellä oli rippeet enää ja jouduin kaavintaan. Vaikka raskaus keskeytyykin noin varhaisilla viiokoilla, on sitä kuitenkin ehtinyt jo viikkoja ihmetellä ihmeistä suurinta ja elää jo ajatuksissaan vauva-aikoja, joten pettymys on kova. Voimia teille uuteen alkuun ja uuteen yritykseen :hug:.

Näyttää tulleen kovasti juttua tänne. Heti kaksi uutta sivua =). Minttu2011 Saitkos sen Pregnylin? Oletkion gynellä käymässä par'aikaa, joten ei kai auta kuin odotella kuulumisia.

mur-mur Minä en itse pipareista piittaa eli voisin olla niitä kokonaan syömättä mutta se tuoksu taikinaa tehdessä ja pipareita paistellessa on kyllä taivaallinen=). Piparin tuoksun yleensä korvaankin tekemällä ennen joulua mausteisen kakun, johon tulee kaikki samat mausteet ja tuoksut myös.

Kiitos kaikille ajatuksista :kiss:. Mulla oli kiva reissu työkavereiden kanssa. Vanhuus on iskenyt tännekin, sillä en jaksanut viipyä jatkoilla pitkään, vaan lähdin jo kymmenen aikaan mökille ja nukkumassa olin varmaankin ennen yhtätoista. Mökillä sidukkatölkin avasin mutta juomatta jäi sekin, kun mökin hämärä kynttilävalaistus ja lämpö houkutteli vain nukkumaan. Eilen käytiin sit mökillä aamusaunassa ja tultiin jo päivällä kotiin, ett mies sai päivänvalossa luotua lumia. Minä en siihen puuhan nyt tarjoutunut, kun tiedän, että ehdin kyllä luoda lumia vielä liikaakin tämän talven aikana.

Nyt väsyttää ja tekis mieli ottaa pikku torkut |O.

Viimeksi muokattu:
Hei taas! Pitkästä aikaa kirjoittelen, kun päätin pitää hieman taukoa suorittamisesta. ;) Tahtoo mennä ylisuorittamiseksi ja sitten iskee stressi. :D

Jänniä päiviä taas vietellään.. KP tais olla 23 ja kaikenlaista oiretta pukkaa. :eek: Toissa yön valvoin kokonaan ja eilisen päivän kärsin kovista menkkamaisista kivuista. Olen selän vuoksi burana 800-kuurilla, joten luulisi elämän olevan aika kivutonta, mutta pitipä ottaa panadolia tuohon lisäksi. Tänään on ollut vihlonta vähäisempää, mutta jotenkin on sellainen höpelö olo. Jos tässä vielä kertoisin tuon tissien tilanteen, kun se kuitenkin kaikkia kiehtoo.. Eli edellisestä kierrosta poiketen nyt on kipeänä pelkästään nännit.

En ole vielä ehtinyt tässä muiden kuulumisia lukemaan, mutta toivottelen kaikille ihanaa joulun odotusta ja odotusta. :D :heart:

Saippa - ei todella kannatakkaan tuhlailla Apteekin kalliisiin O-testeihin rahojaan, ne sika kalliita!|O

Ottis
siulle jo linkejä ylempänä laittelikin=)
..googlettamalla löytyy firmoja, jokaista noista firmoista olen käyttänyt ja hyvin on testit kaikin puolin toimineet.

Testeissä on myös eroja - joissahin O-testeissä on kontrolliviivanen aika haalea, verrattuna toisen merkkiseen testiin.
..ja juuri siksi.. - HUOM! Kannattaa käyttää aina kierrollaan vain yhden valmistajan testejä!

Eli..Kotitesti/Halpatesti/Raskauskeiju/testikauppa/mammaksi..jne..
ovulaatiotestt - Google-haku

Raskaukeijua
voisin oikein lämpimästi suositella - postitus 99.99% vuorokaudessa!
..ja O-testit ovat myöskin herkkiä 10mIU/ml(yleensä 20-25mIU/ml)

Viimeksi muokattu:
Minttu - mikä on se halppis O-testi, johon sait vain haamuisen?
..jos David?(25mIU/ml)en yhtään ihmettele..se antaa vahvempaa viivaa vasta JUURI hetken ennen ovista!
..paitsi tuo R-keijun herkkä 10mIU/ml testi.(sekin on David merkkinen)

Pregcheck
-testit oivat aika herkkiä - vaikka herkkyys tuo sama 25mIU/ml, kuin David testeissähin?
..R-testikin näyttänyt miulla ihka ensimmäisenä plussaa(dpo9-11)

Viimeksi muokattu:
Minttu - tulethan kertoilemaan lääkärireissun kuulumiset?:wave:

Ottis - mukava, jotta sie rentouduit ystävien kesken=)
..juu, kyllä miekin huomaan, ettei jaksa raitilla enää rällätä niin pikään, kuin muutama vuosi takaperin.;)

Heipä hei =)
Eipä ole vielä mitään kummempaa raportoitavaa =( Testissä ei viivoja muutakuin se kontrolli, joskin päivä on vasta pp10. Paitsi että tänään mentiin puolilta päivin muka oikein ravintolaan syömää, niin mulla alkoi tekee pahaa oloo siellä etten pystynyt syömään buffet pöydästä kuin ananasta ja tuorekurkkua ja se etova olo on jatkunut koko päivän =( välillä helpottaa vähän kun yrittää jotain jugurttia tms vähän syödä. Eikai vielä ennen testipäivää mikään pahoinvointi pitäis alkaa....huomenna olis rv 4+0 jos on tärpännyt. Että tälläista tänne =)

anjamarita - kyllä niitä oirehia vaan kaikenlaisia saattaapi tulla JO ennen kierron loppua(esim. dpo14)

Voi..kunpa siun huono oloisesi kertoisi siitä yhdestä ihunasta asiasta..jos siusta kertaalleen vielä Äiti tulisi..kunpa:kiss:

Vielä semmoista..jos siulla tänään pp10..ei kai huomenna vielä olisi rv4+0?..vai miten se menee..:confused:..ovatko alkiot siis vanhempia noissa hedelmöitys hoidoissa, kuin jos luomuna mentäis?

Viimeksi muokattu:
Saippa ja Rena :wave:

Anjamaritalle tsemiä!!

WP:lle ei kummempia. Taitaa olla jo dpo 12, mikäli se nyt oli ovisplussa, minkä testiin silloin kp 14 sain. Digiä ei ollut, millä varmistaa. Vatsaa on hieman poltellut, jostain tuolta "munaskuistakin", mutta testissä ei haamun haamua. Lyhyin kiertohan mulla on ollut 30, ja nyt mennään siis kp 27. Polttelut lienevät antibiootti- ja kortisonikuurin kylkiäisiä.

Muistin tänään muuten kaupassa, että tamponejakin voisi käyttää :LOL: Mulla kun oli pitkään kierukka, niin olin unohtanut moiset kapistukset jo. Niitä sitten ostin varastoon vastapainoksi ovis- ja raskaustestishoppailulle :stick:

Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ninni-70 (41).............Kp3/30?..........yk?.......................3.
Saippa (41)...............Kp5/26-28.......yk5.......4./1.yht.
tattinen (41).............kp6/22-28.......yk14(2km.)5/1.yht.
Barbarella (40)..........Kp?/?..............yk?.....()..2.
Minttu2011 (43)........Kp13/27-29......yk1v 3kk( 04/11)...3.
bugsy (41)................kp17/29-31......yk2......................9.
Euphonia (40)...........kp15/25-26.......yk23......................1.
pikkutirri(42).............kp20/28-32......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp20/20-30......yk 2.........................1.
Zillian (42)................kp20/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
sarialeksandra (40)...kp22/32-35......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp22/26-27......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp23/25-28......yk2.....................5./1.yht.
anjamarita (43).........kp26/28-41......yk4.......................2./1.yht.
Whisky Peat (36).......kp27/30-35......yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp32/24...........yk6.........1.
annekristiina(46).......Kp54/26..........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1.......................4.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja

pikkutirri (42)...........dpo5
anjamarita (43)........pp10
Whisky Peat (36)......dpo12

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Viimeksi muokattu:
Juuripa sinuahia WP mietinhin kun listaa päivitin..=)
..sie mitään tampponeja tartte nyt - vain niitä R-testilöitä!:heart::)

Ninni70
- minkä mie laitan siulle yritys kerraksi?..ja saako kierron pituus olla tuon 30?:wave:

Viimeksi muokattu:
Juuripa sinuahia WP mietinhin kun listaa päivitin..=)
..sie mitään tampponeja tartte nyt - vain niitä R-testilöitä!:heart::)

Ninni70
- minkä mie laita siulle yritys kerraksi?..ja saako kierron pituus olla tuon 30?:wave:
Ihanan positiivinen sinä olet :D Mutta ehkä kumminkin tarttee noita vanutupposia ainakin tässä kierrossa vielä :( Tosiaan talleteltiin vain kp 13, ovis+ vissiin kp 14 ja seuraavan kerran rietasteltiin vasta kp 18. Ei tuo yleiskunto paljoa ole pupuiluun innoittanut. Mutta nyt alkaa yskä olemaan voiton puolella (ainakin toistaiseksi. Ja kyllähän testissä jo jotain näkyisi, jos olisi näkyäkseen.

Ei tainnu miun maailmalta tilatut O-testit keretä tulla tälle kiertoa käytettäviksi: /(nippa nappa ehkä perjantaiksi)..niin kovasti kivistelee tuolla molemmilla puolin munasarjoja, KN on myöskin noussut ylemmä..Oili vierailee ihan varmasti ti - ke välillä.(jos siis on tullakseeen)

..ja kun minun ei yh-tään tee miel..ei tip-paa-kaan:ashamed:
Miehellä huomenna Vp..jospa mie huomis illaksi lämpeneisin..jää nähtäväksi.

WP
- pakkohan se on ihunaisia tsempata kun miekin olen isoja apuja teiltä saanut täällä paljon..JA mielelläni mie tsemppaanhin.:kiss:

Viimeksi muokattu:
MUR-MUR; Alkiot olivat kolmepäiväisiä ja 8 soluisia silloin 2.12. siirtopäivänä eli hedelmöittymispäivä 29.11 ja nuo laskimet sit antoivat tällepäivälle rv 3+6 tuon hedelmöittymispäivän mukaan. Noissa hoidoissa kun tiedetään se hedelmöittymispäivä tarkalleen =)

Muuten on pitänyt monesti tarkentaa tuota et monesko lapsi juttua, Mulla pitäis siinä olla et 2. lapsi ja 1. yhteinen =D

Viimeksi muokattu:
Myöhäisiltaa ihunat!:heart:
Juu en oo aiemmin ehtinyt koneelle kun kaikenlaista puuhaa ja kaupoissa juoksua...jouluostoksia tehnyt ja tuhlannut:ashamed:

Ottis sain joo pregnylpiikin ja olivat follit kasvaneet.. kuulemma pienin oli niin pieni ettei siitä varmaankaan kehity munasolua.. muut oli 20, 22 ja 24 mm. Eli ne oli hyvänkokoisia!=)
Tein tossa kuudea aikaan o-testin ja se näytti MELKEIN tasavahvaa elikkä huomenna tai keskiviikkona pitäis tapahtua. Pupuilut kuulema vielä huomisiltana, sitte keskiviikkona aloitan lutenol-nimiset emätinkapselit.. kuulostaa ällölle jotta pitäis 2 viikkoa käyttää aamuin illoin.. ja sitte vielä niin että illalla juuri ennen nukkumaanmenoa.. jottei lääke valu pois.. Mutta aamulääke kyllä valuu.. en kyl ainakaan työpäivinä pysty makaamaan montaa tuntia jotta tabletti ehtii liueta...
On kai vastaava kapseli kuin Lugesteron? Keltarauhashormonia siis..

Nyt otin desin verran punkkua.. lääkäri sanoi ettei noin pienestä määrästä oo haittaa. Mietin sitä kun plussasin silloin niin join silloinkin saman määrän iltaisin. Toki ei varmaan oo välttämätöntä.. ;)

Ottis kiva kun oli hauska ilta vaikket jaksanukkaan myöhään.. en minäkään ole mikään bilehile enää,...vanhuus kai tullut mullekin!

Joo MUR MUR, Davidhan se oli se testimerkki.. kasettitesti..

Anjamaritalle :hug:PLUSSAPUUHKUT!!!!++++PUUHHH+++++++++++

WB toivottavasti polttelut johtuu siitä, että kohta saat PLUSSAN!!!!!:heart:
Etkä sitte tarvii tamponejasi!!

MUR MUR sullahan on sitte aikas samat päivät kuin mullakin! Ovis kolkuttaa ovella!=)

Ja olin sit niin arkaperse etten uskaltanut piikkiä itse pistää vaan hoitsu pisti se ja hyvä niin!! En luota ollenkaan tollasissa asioissa itteeni kun ei oo kokemusta! Maksoi vähän enemmin mut ei paljoa onneksi!

NYT TOIVOTAN HYVÄÄ YÖTÄ OLKKARIIN!! :heart::hug:

Yhteistyössä