40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Minttu - Hyviä uutisia siulla, nyt toivotaan vaan parasta - sitä TÄRPPIÄ!:heart:
..en ole kuullutkaan tuon nimisestä lääkkehestä, kuin Lutenol..en googlellakaan löytänyt tietoa(utelias kun olen;))

..ja miulla tosiaan munasarjat paukkaa..mutta ei himot hyrrää, ei olleskaan..:(

Nati nati, nukkukaatte makiaisesti jokainen:heart:

Viimeksi muokattu:
Huomenta täältäkin:wave:
Ihan piti aamusta Mintun takia tulla kurkkimaan ja hyviä uutisia olikin..onnea sinneppäin=) tosi hyvin on sulla että 3 isoa follia...mulla ei 3clomista huolimatta oo koskaan ultrassa näkyny kun yksi hyvän kokonen ainoastaan...peukut ja varpakset on pystyssä jotta tärppi nyt kävisi ja pysyvä sellainen...

Mun rakas ystävä on sairaalassa synnyttämässä parasta aikaa:heart: on kyllä ihanaa...ja mun veljen vaimo soitti eilen illalla odottavansa vauvaa..ihanaa sekin, mutta kylläpä vaan hiipi murhemieli siitä että miksi MÄ en jää odottamaan:( Ja kyllä joo...tuntuu että odottajia ja isoja vatsoja on pilvin pimein..tuttuja ja tuntemattomia, masuja siellä ja täällä... T:kade minä

PLUSSA TUULIA MEILLE KAIKILLE
jotta mekin päästäisiin tuonne mahoinemme!!!

Hyvät huomenet! Tai päivä kai se nyt jo on, varsinkin kun on kuudelta herännyt, kuten arkena on tapana. Kiitos Mintulle, Ottikselle ja mur-murille vinkeistä ovulaatiotestien hankintaa. Täytyneepä tilata pikaisesti.

Kiva jänskäillä kaikkien kanssa, joilla on tilanne ns. päällä. Kummasti se itselläkin aina toivo herää tiettyyn aikaan kuukaudesta. Nyt vaan odotellaan, et ens viikolla taas päästäisiin tosi toimiin =) Mä olen ihan pihalla kaikista näistä termeistä, kuten "follit" jne. Täytyy aina googlesta luntata, että mistähän me puhutaan ;)
No, huomenna menen sitten sinne gynelle ja yritin hiukan etukäteen valmistautua opiskelemalla netistä asioita, etten ole siellä sitten ihan pihalla.

Mukavaista päivää kaikille!

Heipat kaikille!
Ottis hyvä, että mukavaa ollut kavereiden kanssa. Tuo aina vähän vaihtelua elämään.
Mites teillä muuten menee miehen kanssa? Jospa se siitä suttaantuisi.

Täällä on ollut puhetta noista testeistä, ja kyllä nuo Davidin testiti, niin ovis kuin raskaustestitkin näyttää tosi hailukkaa viivaa. Tuo k-kaupan pregcheck on näyttänyt mullakin paljon herkemmin. Vielä en ole raaskinut käyttää noita clearbluen digitestejä, vaan pihtailen niitä, kalliita kun ovat. Silti huomattavasti halvempia oli netissä kuin apteekista ostettuna.

Oloja olen tässä seuraillut, molemmilta puolilta välillä nippailee, mutta en tiedä mitä tapahtuu ja milloin.

Nyt pitää mennä, mutta yritän jatkaa myöhemmin.

Tsemppejä kaikille ja minttu2011 hyvät follit sulla, toivotaan meille kaikille muhevia myös.

Mur MUr ihuna!:heart:
Minä häpeissäni korjaan virheeni:ashamed: ...Lääkkeen nimi on LUTINUS 100MG ja laittelen yhden aamulla ja yhden illalla....
Tosta himon puutteesta... me ollaan joskus miehen kanssa katottu erotiikkaa jotta pupuilut maistuis paremmin.. joten ei kun poika illalla nukkumaan ja filmi pyörimään!
Meillä on tallennettu digiboksille pätkiä.. taidetaan mekin illalla kattella;)

Muuten lääkäri sanoi että mun follit oli sen verran isoja jotta sitä piikkihoitoa missä on vahvempi vaikutus ei voi ajatella... hyvä niin koska se hoito maksais 300-400 euroa per kierto!!! Hyvä että clomit tehoaa.. ultra ei kyl näytä että mikä on follien LAATU... Pelkään ettei hyvä mut jospa yllättäis.. sormet ja varpaat ristiin siitä!!
Ja sit oli viel sellainen juttu että kun on monta follia niin on riski monisikiöraskauteen.. jonkin verran mut lääkäri sanoi että aika pieni riski kuiteskii..
Oihan se jotain: 2 vauvaa yhellä kertaa!!! Hiukka vaan jännittäis miten kestäiskö loppuun saakka... Sais edes sen yhden!!=)

Saipalle onnea gynekäynnille!!!:heart:

Muakin jännittää jo nyt miten käy.. mut ei kantsii varmaan liidellä kovin korkeella tai rysähtää alas hurjasti!
Me lähetään käymään taas Tallinnassa vähän juomia hankkimassa ja ajattelin ottaa sen viinipaketin josta riittää sit moneks kertaa.. joulukin tulossa niin voi vieraille tarjota.. pidän vaan sen mielessä ettei enempää kuin se yksi lasillinen!!
Ja lähdemme kahdestaan omalla autolla (mies ajaa) ja meillä onneks hyttikin vaikka on päiväristeily niin pääsee lepäilee ensin kun on vetänyt mahan täyteen ruokaa:p Mies kyllä sanoi että kun on ne otolliset ajatkin niin hän hytin varasi=)
Ihan kiva mut taitaa silloin olla sille myöhäistä, mut eihän se estä pupuilua! :heart:

Jep, nyt kohta alan tekemään niitä kääretorttupohjia huomiseksi ja sit vielä ehä piparitaikinan otan sulamaan jääkaappiin jos ehtis ne paisteleen:p
Ovistesti oli nyt TODELLA positiivinen eli kontrolliviivanen oli vahvempi kuin testiviiva. Ja lämmöt oli laskenu.. meineisko se sitä että se tapahtuu tänään???

TIRRIKKÄINEN IHUNA:heart:
Minäkin menen käymään tänään siskolla joka saa maaliskuussa vauvan.. olen kyllä iloinen hänen puolestaan mutten voi mitään sille että hiukan kirpaisee.. toivon onnea hänen synnytykselleen!!

IHUNAA PÄIVÄNJATKOA IHUNAT tosta kamalasta ilmasta huolimatta (koiratkaan ei meinannu suostua lenkille vaikka ns. 'koiranilma':LOL:, mistähän sekin nimi tulee??)

Moi vaan kaikille ihanaisille :)
Zillian ilmoittautuu joulukiireiden keskeltä. Kp ei oikeestaan edes tiedossa, kun en ole nyt paljoa ehtinyt niitä laskeskella...
MINTTU:Hienoltahan sulla näyttää tilanne. Monellako clomilla olet saanut 3 follia kasvamaan? Mulla ei ole koskaan tullut kuin yksi, Femarilla tosin ja samoin yhdellä clomilla.
Nyt on pakko jatkaa töitä..yritän ehtiä kommentoimaan myöhemmin lisää.

Z

Täällä ei mitään tuntemuksia paitsi tätimäistä jomotusta ja mulla se kyllä sitä yleensä tarkottaakin :( . Rinnat ihan "löpsöt" ja mulla toi varustuksen arkuus ja pinkeys on ollu se varmin tärpin merkki.

Lutinusta mullakin ja on satakertaa siistimpää kun Luget. Valuu vähemmän ja sillä asettimella sen saa syvemmälle. Ja sitte ne kortisoni pillerit : miten ihminen voi turvota näin paljon puolessatoista viikossa!! Äkäsempikin olen ollu eli voisko olla noista.

No torstai-perjantai paikkeilla pitäisi tädin paikalle kurvata eli sitä odotellessa..

Iso PlussaToivotus tetu68:lle, Mintulle, anjamaritalle, Pikkutirrille, Onni71:lle ja WP:lle ja muillekin!!

Mur-mur - pistäpä nyt ukko kumoon, niin saadaan ne plussauutiset uudenvuodenaattona! Samoin Ottis - älähän missaa seuraavaa ovista!

terveisin putunen ja pikkuputu 8+0

Viimeksi muokattu:
pikkutirri - onhan se vähän haikia mieli kun näkee pulleita masukoita..ja itsellä se ei vaan kasva:((tai ihan muusta syystä vaan)
Kovasti plussatuuloisia siulle sinne:kiss:

Saippa - älä ole moksiskaan, itse kukin täällä on noita "termejä" ajan saatossa joutunut opiskelemaan - google ON hyvä siinä!=)

bugsy - nippailut vain lisääntyköön siulla!:wave::heart:

Minttu
- siulla kyllä nyt hyvä tilanne siellä - kunpa oikkein voimallinen munsoluhin olisi munarakulan sisällä:heart:
..juu, siulla varmaan ovis kun lämpödippi tullut alespäin - sitten nousee ylös.

Zillian - Morjesta morjes:wave: ja mukavaisia Jouluisia puuhasteluja - EI stressiä!:heart:

tetun
luota mie tädin kepitän - älä ku-vit-te-lek-kaan tulevas..
..HuuuUUs määkkös siitä!:stick:

:heart:putuselle ja pikku-putuselle ihunia aikoja:heart:

Viimeksi muokattu:
ON..kyllä onhin liukkahat kelit miulla tuolla "alakerrassa":whistle:

Harkitsen tässä jos lähtisi miehen mukaan kaupoille, saisin noita O-testejä paketin.
..eivät nyt kerinneet ne Canadasta tilatut tähän hätään..

Enään ei niin kauhiasti munasarjat tunnu - niin kuin parina aiempana päivänä..liekkö se Oili olis jo pistäytynnä?

Pikkasen olis suunnitelmissa tosiaan se mies houkutella lempimään..taitaa vaan olla reppanoita simoja kun ei mies ole pussejaan tyhjennellyt(ainakaan minuun:p)pitkilleen.

..no, saahan siitä lempimisestä ainahin niitä hyvän mielen feromoneja liikenteeseen, tuleepi reeeeentoinen oloinen.

Miulla näkyy oviksen alla nousevan lämmöthin jo pikkasen valmiiksi - alkuillasta aina 37C näyttänyt..sit kun pysyttelee illasta tuolla 37.3C-37.4C tietää oviksen olleen.

No niin... Kolmatta päivää jomottelee menkkamaisesti ja välillä vihlaisee. Tulee ihan nuoruus mieleen. :O Aamupäivällä oli huono olo ja ulos mennessä tuli nenään yököttävä bensan katku. Suussa maistuu metallinen verenmaku.

Olen tässä yrittänyt mietiskellä millaisia tuntemuksia oli aiemmissa raskauksissa, mutta eihän niitä enää muista. :/

Totta on että niitä isoja vatsoja näkyy joka puolella, hienoahan se on että jollain onnistaa, mutta välillä tuntuu että se näky vain lannistaa :'(

Saippa: itsekin turvaudun edelleen googlen apuun, vaikka olen täällä jo jonkin aikaa ollut, mutta moni asia on vielä hakusessa että mitä mitäkin tarkoittaa, mutta etsivä löytää ja jos ei löydä niin sit apu löytyy täältä kysyessä :)

Minttu: peukkuja sulle!

Itselläni outo tilanne, pakko purkaa ajatuksia eli luomukierto nyt menossa, ovis tavallisesti kp 16, no miehen kanssa touhailtiin kp 12 ja sit oli tarkotus että vielä kp 15, mut toisin kävi, sit oltiinkin eri paikassa töiden takia ja ajattelin että ovis tuli ja meni mutta sitten kp 20 alkoi tuntuun oudolta alavatsassa, vähän niinkuin oviskipuja tai jotain sellaista, ajattelin että testaan ihan piruuttani ;) että olisiko se ovis. No päätin etten testaa, eihän se voi olla ovis, kun jo kp 20, mutta pakko oli mennä dippaileen ja ei siinä tarvinnut 10 min odottaa kun tikkuun tuli jo alle 5 min kaksi tasavahvaa viivaa....

Nyt olen täällä vilkkaassa mielikuvituksessani jo miettinyt vaikka mitä..olisiko käyny onni ja se kp 12:n touhuilut olisi tuottanut tulosta ja sen takia kp 20 ovistikku näytti plussaa, vai voisiko olla niin että kun on luomukierto niin ovis myöhästyi kunnolla eli tulikin vasta kp 20?
Vai voisiko se ovistikku edes näyttää vielä kp 20 mitään jos vasta jokin aika sit olisi tärpännyt..???....!!! ota nyt tästäkin selvää :headwall:

Sorry pitkä ja uuvuttava selostus : / mutta mielikuvitus tekee kepposia ja minähän hulluna googletin että mitä ovistikku voi näyttää jos on jo raskaana.

Onni71 - peukutellaan d=)b..peukutellaan:heart:

sarialeksandra - jos ovis olisi ollut Kp16..ei vielä Kp20 O-testikään ehkä kuitenkaan bongaa sitä HCG:tä..näin luulen..
..MUTTA..jos ovis ollut vaikka siinä Kp12-13 tietämillä..ehkäpä, ehkäpä;)

..tai sitten tosiaan ovis hieman viivästynyt ja ollut Kp21(jos Kp20 O+)

Toivotaan sitä toista - eli: ovis oli aiemmin ja nyt O-testi reagoi siihen alkaneeseen raskauteen:heart:..IIiiiiks!!!:eek:

Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ninni-70 (41).............Kp4/30?..........yk?.......................3.
Saippa (41)...............Kp6/26-28.......yk5.......4./1.yht.
tattinen (41).............kp7/22-28.......yk14(2km.)5/1.yht.
Barbarella (40)..........Kp?/?..............yk?.....()..2.
Minttu2011 (43)........Kp14/27-29......yk1v 3kk( 04/11)...3.
bugsy (41)................kp18/29-31......yk2......................9.
Euphonia (40)...........kp16/25-26.......yk23......................1.
pikkutirri(42).............kp21/28-32......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp21/20-30......yk 2.........................1.
Zillian (42)................kp21/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
sarialeksandra (40)...kp23/32-35......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp23/26-27......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp24/25-28......yk2.....................5./1.yht.
anjamarita (43).........kp27/28-41......yk4.......................2./1.yht.
Whisky Peat (36).......kp28/30-35......yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp32/24...........yk6.........1.
annekristiina(46).......Kp55/26..........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1.......................4.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja

pikkutirri (42)...........dpo6
anjamarita (43)........pp11
Whisky Peat (36)......dpo13

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

WP - miepä olen kuullut elohiiren masussa tietävän raskautta..:)

..mutta..miulla oli kerran moooonta päivää kestävä elohiiri..
..hävyn päällä!
Alkoi jo hiljaksiin ärsyttää kun pimppa värisi koko ajan..:LOL:

Pitänee tästä suihkuun rientää..miehellä aikainen herätys aamulla ja kohta se painuu pitkäkseen..jää vielä lemmiskelyt vain haaveiluksi jos en toimi - heipat!;)

Viimeksi muokattu:
JES... Iltaa ihunille!!
Sählyä oltu pelaamassa ja sain taas selän niin julmetun kipeeks, oli jo mennessä:|..
Toivottavasti pupuilut onnistuu, kuin myös MUR MUR siellä omintakeisella väristimellä lisänautintoa mukana:LOL: HYVÄ SIE!!
Minä testasin taas.. tosin kello oli jo puol kymmenen kun tulimme saunasta mutta mulla VIELÄKIN vahva viiva siinä... mitäs jos aamullakin on.. aloitanko lutinukset silti? Taidan soittaa gynelle ensin ja kysyä, jotta tietää..
Mur murhan se sanoi että se lh-hormoni nousee enemmin tiettyyn vuorokaudenaikaan ja mullehan pistetty se piikkikin eilen joten se voi vaikuttaa ja ne 3-4 follia???

Nautin tässä punkkulasillista... :p Pitäisköhän kaapista suklaata?? Joo otan!!

Toivottavasti WB se elohiiri onkin elävä vauvanalku!!!:heart::hug:

NO MUIKEAA ILLANJATKOA; MINÄ TÄSTÄ KOHTA MIEHEN KIMPPUUN KÄYN!!!

PLUSSATUULIA MEILLE KAIKILLE!!!!!!!!!! PUUUUUUUUHHHHHHHH!!!!!++++++++

HUOMENTA!
Minä aamukaffetta juon.. eihän kello ookkaan vasta kun 11:)
Eiliset pupuilut meni metsään.. miehellä oli niin kovat kivut selässä ettei onnistunu vaikka yli yhteen asti yöllä yritettiin. Sit se oli niin maansa myynyt vaikka sanoin ettei tuolle mitään voi.. sääliks kävi oikein:(
No tänä aamuna sit onnistui.. siks näin myöhäisellä aamupalalla.. mikä ettei kun on vielä lomaa niin ei oo väliks monelta syö ja monelta käy nukkumaan. Maanantaina alkaa arki mulla kun toiset valmistautuu jouluvapaisiin!! Blääh!! Itsepä olen valintani tehnyt, ei passaa valittaa!! Mulla paljon hommia tänään ja huomenna että ei jää sit viimeiselle viikolle kaikki..

Soitin muuten niistä lutinusten aloituksesta että mitä jos testi viel on positiivinen niin alanko ne. Hoitsu ihmetteli miksi vielä testaan.. Testi nimittäin voi näyttää viel plussaa monta päivää vaikka ovulaatio on jo tapahtunut.. ainakin nyt mun tapauksessa kun se piikinkin sain.. ja sit sieltä ei irtoa kuin johtofollikkeli eli se isoin folli mistä nyt sit raskaus alkaa jos on alkaakseen!

Mut minä toivottelen ihanaa sadepäivää (älkää tyttäret huoliko, ilmat paranee taas kunhan minä työt aloitan:LOL:

++++++++++TUULIA TÄÄLTÄ PUHALTELEN!!! PUUUHHHH!!!!!!!!++++++

Heippa kamuset! Jännittäviä hetkiä monella menossa, mä odottelen tässä ovista, jonka pitäisi siis olla ensi viikolla. Kävin gynellä ja hän tutki ultraäänellä kohdun ja munasarjat. Ihan normaalilta näyttivät ja antoi lähetteen hormonitutkimuksiin, jotka voi ottaa kierron 2-5 päivinä, joten ootellaan ensi vuoteen. Täytyy nyt miehen kanssa pohtia, että kuinka paljon olemme henkisesti valmiita panostamaan tähän hommaan, kun gynekologin mielestä ainoa järkevä vaihtoehto olisi keinohedelmöitys. Minkälaisia kokemuksia teillä on muunlaisista hoidoista? No, nyt on hiukan kiire, joten palaillaan. Mukavaa päivänjatkoa kaikille tasapuolisesti!

heipat
Täällä odottelen vieläkin tuota megaovista. Mutta olen testaillut nyt viikon verran, joten en usko, että se olisi päässyt livahtamaan ohi.
Tosin vasta nyt alkaa tuntumaan selvempiä oireita ja limoja, joten uskon, että ihan kohtapuoliin on h-hetki.

Eli uskoisin, että käy kuten ajattelinkin, että tuo ovis voi olla myöhässä aika paljonkin.
Mulla on niin vähän kokemusta noista ovistesteitä, joten Mur-mur ja tietenkin kaikki muutkin testailleet ja asiaan perehtyneet, oletteko testaillut ennemmin illasta vai aamusta? Mur-mur taisit kertoilla, että testailet myöhemmin etkä niin aamusta. Jossain oli, että illasta paremmin näyttäisi. Taitaa olla lisäksi niin henkilökohtaisia juttuja miten elimistö toimii ja tietenkin testistäkin riippuu.

Nyt alkaa siis tuntumaan kävellessäkin o-oireita, eli tuo tärinä aiheuttaa tuntemuksia kävellessä. Lisäksi tuossa oikeassa kyljen alaosassa tuntuu ihan kunnolla.

Ai että mua nauratti nuo kommentit tuohon mur-murin omaan luonnonvibraan :LOL: vaikka ei se välttämättä kivaakaan ole, jos pitkään täryyttelee.....

Tässä piristystä iltaan.....

Mihin tuo huomaamattomasti paketoitu kapine sitten päätyikään....

Nyt syömään.........

Yhteistyössä