40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
minttu2011: Jep, kyllä clomit aiheuttaa just tuollaisia oireita. Itsellänikin oli silloin ihan alussa ihan mahdottomasti kuumia aaltoja mutta nykyään enää ei ole ollut. Mielialan vaihtelut ja varsinkin se että pinna on tosi kireellä :mad: , niin se on kans tullut koettua.

Mutta joku joskus on sanonut että ainakin tietää että clomit vaikuttaa kun jotain oireitakin on, eli hyvä puoli löytyy tuostakin vaikka ei ne kuumat aallot yms ole kivoja.

Kaikkea hyvää jokaiselle kierron jokaiseen vaiheeseen.

bugsy - juuu, olen miekin sen huomannut, jotta noinhin pääsee jonkin verran juttuja lukemaan.=)
..mutta jos toinen sivu alalaidassa auki pudotettuna, pääsee selaamaan vaik kuinka pitkälle sivuja taaksepäin - lähinnä ehkä silloin oikein toimiva jos et pitkilleen ole pinossa käynyt.

..tiedäkkös..tuo siun sairastelusi on yksi, mikä voi vaikuttaa raskautumiseen.:(

Kunhan tervehdyt, on tärppihin lähempänä.:kiss:

Miulla täällä masu kuralla:x noin se pakkaa olemaan oviksen lähetessä..ei nyt tulis i h a n v i e l ä kuiteskaan - vasta Kp6

Mukavaista Lauantai päivästä, mie lähen sitä piparitaikinaa leipomaan!:wave:

Viimeksi muokattu:
Mur-Mur: taisi olla Bugsy joka sinua ohjeisti tuossa kirjoitusasiassa :)

Olen ollut tässä viikon verran ihmeissäni, kun ihoni on ollut tosi hyvässä kunnossa (minulla on kaiken muun lisäksi psori). Ennen joulua olen yleensä lähes s-loma kunnossa ihoni puolesta, nyt ihottumaa on vain vähän. Näin oli viimeksi kesällä, kun olin "raskaana". TOKI minulla on nyt menossa se sisäinen kortisonikuuri, että eiköhän se ole se, mikä tämän selittää.

Samoin kynnet. Kasvavat niin että kohina käy, kuten viime kesänä. Ollaan siis edes näistä iloisia, isoja asioita nämäkin, varsinkin tuo ihon kunto :) Väsymystä osaltaan selittää psori, siinä kun kropassa on koko ajan tulehdustila päällä. Ja pimeys pahentaa asiaa, myös siksi ettei iho saa aurinkoa.

Mutta minäpä en anna periksi, kiusallakaan :popcorn:

WP - no, niinpä olikin..bugsyhan se.;)

Nytpä on piparitakina kylmässä tekeytymässä ja huomenna sitten laivotaan.
Kohta aletaan poikasen kera pizzaa tekemään valmiisiin pohjiin.

Mies läksi pikkujouluihin rentoutumaan..kunhan ei ihan silleen "pe**iit" olalle kuiteskaan..pien epäilys on: /
Hän harvoin ottaa..ja sitten kun ottaa..juu-uuh, puhumati paras:confused:

WP- älä annakkaan periksi!!!=)

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Saippa (41)...............Kp3/26-28.......yk5.......4./1.yht.
tattinen (41).............kp4/22-28.......yk14(2km.)5/1.yht.
Barbarella (40)..........Kp?/?..............yk?.....()..2.
Minttu2011 (43)........Kp11/27-29......yk1v 3kk( 04/11)...3.
bugsy (41)................kp15/29-31......yk2......................9.
Euphonia (40)...........kp15/25-26.......yk23......................1.
pikkutirri(42).............kp18/28-32......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp18/20-30......yk 2.........................1.
Zillian (42)................kp18/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
sarialeksandra (40)....kp20/32-35......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp20/26-27......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp21/25-28......yk2.....................5./1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp24/28-41......yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp25/30-35......yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp30/24...........yk6.........1.
annekristiina(46)........Kp52/26..........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1.......................4.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja

pikkutirri (42)...........dpo3
anjamarita (43)........pp8
Whisky Peat (36)......dpo10

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Moikkaus!
Bugsylle kiitos opastuksesta!
Myös WB:lle voimia taudin selättämiseen!!

Mur Murille ihunoita piparinpaistajaisia!! Ai että tuli oikein himo itekkii... jospas kävisin huomenissa valmiiksi ostamassa piparitaikinaa.. kylhän poikakin niitä syö jos minä leivon.. tuskin enää mukaan haluaa...
=)
Täällä testattu haalistuvampi o-testi:eek:josko ovis oli jo???? No huomenna testaan uudelleen.. mutta hywään saumaanhan meidän eilinen pupuilu sattui..
Tänään ois tarkoitus uusiksi... pojan kaveri tuli taas meille:rolleyes:täytyy odotella että ne ulkomökkiin rauhoittuisivat joskus....

Tehtiin tacoja kun olin ensin pessyt saunan. saunottiin ja syötiin... nyt olis tasaraha maate|Omut taidan mennä töllöä tuijottamaan josko tulis jotakin leffaa tms..
ILLANJATKOT KAIKILLE OLKKARILAISILLE!!! :heart:

Minttu..miepä täällä peukuttelen d=)b jotta ovis&pupuilut sattui nyt tällä kiertoa soppeliin aikaan:heart:

Me leivotaan piparikakkusia
vas-ta huomenna kun taikina tekeytynyt/kovettunut:)
..mutta pizzat poikasen kera tehtiin&paisteltiin ja nyt masu pömpöllään:p..olusen join myös ja vielä siiderinhin korkkasin;)

Heippa

Olen nyt vähän ihmeissäni. Torstaina alkoi menkat keskenmenon jälkeen. Tai ei se ollut edes vuotoa vaan ihan minimaalista vuotoa, niin että just huomas että pikkuhousun suojaan oli jotain tullut. Ennen ei näin olemattomia vuotoja ole ollut. Toki hyvä, ettei oo kovaa vuotoa. Vilkkaalla mielikuvituksella olen varovasti ajatellut, että olisko onnistunut heti uudestaan raskaus. Tämä tietysti selviää raskaustestillä, mutta en toisaalta uskalla vielä tehdä, sillä sitten sitä pelkää uutta keskenmenoa. Että kaikkea sitä ihminen pähkäilee mielessään, mutta tää vauvakuume teettää mielikuvituksessa monemoista :D

Jos olisi tärpännyt, niin sen verran olen taikauskoinen, että asiasta en kertoisi edes parhaalle ystävättärelle niin kuin aiemmissa. Tiiviisti vain mies ja minä asiasta tiedettäisi kunnes/jos oltaisi niin pitkällä, että uskaltaisi kertoa :)

Iltaa vaan kaikille täällä!

Olen ihka uusi tällä palstalla. Olen pari kuukautta yli 40 ja ekasta lapsesta haaveilen. Tällä hetkellä olo on aika toivoton, sillä sain viime sunnuntaina keskenmenon, joka otti (ja ottaa edelleen) todella lujille. Ajatus raskaudesta ja lapsesta saa edelleen kyyneleet silmiin ja en tiedä miten tästä jaksaa eteen päin, uuten yritykseen...

Tapasin nykyisen mieheni vasta pari vuotta sitten ja sitä ennen ei vauvakuumetta ollut johtuen varmaankin kunnollisen miehen puutteesta. Vuosi sitten aloin lämmittelemään miestäni, että josko sittenkin mekin yritettäisiin. Ensiksi hän vaan sanoi, että kaikki sitten ajallaan. Kesti hetken ennen kuin hänkin ymmärsi, että tässä iässä ei voi kauhean kauaa enää odotella.. reilu puoli vuotta sitten aktiivisesti yritettiin ja olinkin jo luovuttanut ajatuksen luomuvauvasta kunnes ehkä vähän puun takaa tärppäsi. Olimme tosi onnellisia siitä plussasta. Sitten kuitenkin 7. viikolla aloin vuotaa, ensin vain vähän ja sitten parin päivän päästä enemmän. Ja se olikin sitten siinä. Elämäni kauhein viikko on nyt jäämässä taakse ja kai se jotenkin tästä- tänään en ole itkenyt.

Lääkärit ovat nyt sanoneet, että kannattaa mennä hoitoihin nyt heti, jos todella haluamme jatkaa yritystä. Me haluamme kyllä jatkaa, mutta pelottaa. Miten pää kestää tällaista tunteiden vuoristorataa?

Luin jonkin verran tämän ketjun tekstejä ja ihanan positiivinen asenne kaikilla- Antaa toivoa ja tietää, ettei ole yksin. Kiitos siitä!!

Tiazza - Oi, olispa ihuna jos oliskin tärpännyt heti uudestaan!:):heart:

Rena
- halitus täältä:hug:..se ottaa kyllä n i i n voimille, sydämeen saakka sattuu kun: vihdoin tärppää..ja sitten raskaus ei jatkukkaan:'(

Tiedätkös..miusta lääkärisi ollut aivan oikiassa..
..jos vain rahatilanteenne antaa periksi, miekin suositteleisin HETI vain hoidoilla pientä yrittämään!:heart:
..täällä monta onnistumistarinaa ollutkin:)
Saisitte hoidoista vielä Kelakorvauksenhin.(alle 43v)

Rena
- Tervetullut olet kuumeilemaan kanssamme:wave:
..ilmoittelekos vielä tarkempia tietojasi, kuten: kiertopäivä/kierronpituus ja monesko yrityskerta(6kk?) niin minä, tai joku muu laittelee siut listalle jos haluat!

Viimeksi muokattu:
Huomenia ihunat!!=)

RENALLE tervetuloa!!!!:D
Keskenmenon kokeneena tiedän tunteesi. Mulla oli kyllä ihan joku 4-5. viikolla kesken mennyt mutta tasan 7+0 olin ultrassa eikä löytynyt sykettä. Tiesin jo silloin ettei kaikki ole kohdallaan. Vuotanut en yhtään mut oireet väheni.. ei ollu enää nippailuja jne. Itku siinä pääsi kun lopulta selvisi ettei oo elämää siellä.. piti ensin 2 viikkoa odottaa toista ultraa, se oli kyllä pitkäveteistä! Meinasin tulla hulluksi. Lääkkeillähän se sitten tyhjennettiin, se oli kyllä kamalaa!!!!! Se vuoto joka oli niin runsasta että istuin tunnin vessassa koko ajan vuotaen... pelotti että kohta menee taju.. kotona jouduin sen tekemään. Päätin ettei enää ikinä kotona moista, toivottavasti ei tarvii kokea uudestaan! Ei sitte tarvinnu lähtee ensiapuun kun se alkoi hellittää.
Mulla meni 6 viikkoa ennenku ekat menkat tuli sen jälkeen. Tuo siis tapahtui viime huhtikuussa.
Tuli siinä toinen suru päälle kun teini-ikäinen poikamme kuoli tapaturmaisesti viime vuoden elokuussa... :':)'(Mut nyt sit on koettu molemmat. Tuota toista en ehkä silleen osannu kamalasti surra kun oli niin alkuvaiheessa eikä se mua enää vaivaa.
Mut voimia sinulle uuteen yritykseen!! Olet sen verran nuorempikin että vielä aika hyvät mahkut omillakin soluilla! Tsemppiä!!:hug:

Ovis ei sittenkään varmaan ohi oo mennyt, mittasin eilen lämmöt ja oli noin puoli astetta- aste enemmin kuin mun normi lämpö joka on jotain 35 ja risat.. ja aamulla sama homma. Luotan ja uskon ett se on viel eessäpäin! Eilen ei yöllä pupuilut vaan onnistunu... mies sanoi ettei nyt vaan pysty, toivottavasti tänä iltana homma onnistuu!!! Huomenna siis menen sinne gynelle jolloin saan ehkä sen pregnyl-piikin.

Kateltiin parin leffaa tietokoneen kautta ja venähti tonne yhen korville sänkyyn menokin.. Nyt vätystää, taidan mennä pitkälleen vähäks aikaa. Ja mikäs siinä, lomalla kun oon! Ei oo tänään aikomus noita siivousjuttuja alkaa.. lepopäivä siis! Koirat piti käyttää jo 9 aikaan lenkillä kun vihdoinkin kunnon ulkoilukeli että nekin suostuu lähtemään! Mies ja poika lähti anopille olohuoneen remonttia tekemään.. mennään sit illemmalla mun äidin luo kahveelle ja kakulle:p

Mutta palataan ihunat!! PÄIVÄNJATKOT ja ne ++++++++TUULET!!!!! PUUUHHH!!!!++++++++++++++++

Tervetuloa joukkoon kuumeilemaan RENA...passaan muita siinä että hoitoihin kannattaa hakeutua vaikka vasta 40 oletkin...mulla itselläkin hoidot paljon pyörineet mielessä juurikin iän takia..43 pärähtää mittariin ensi kesänä..nyt ois vielä siihen asti mahdollista saada kelalta korvauksia, vielä kun sais miehen suotuisaksi IVFää silmälläpitäen..hän kun on sitämieltä et jos ei luomuna onnistu(clomeja ei lasketa:)) ni sitten ei...
Halitus rutistus ja pahoittelut sinulle RENA keskenmenon johdosta..ja muillekin saman kokeneille...varmaan on rankkaa kun on niinkin pitkällä, mullakin 2 mut ihan alkuraskauden keskenmenoa..oikeestaan kemiallisia..ja sekin tuntu tosi vaikeelta joten voin vaan kuvitella kuinka rankaa se on silloin kun on menny pidemmälle..ja on tietysti jo ehtiny"suunnitella" kaikkea...

TIAZZALLE yllätys tärppiä toivottelen

Ja MINTULLE halitus rutistus menetyksiesi johdosta

Voi MURMUR..sä tuolla muutama ilta sitten kerroit että sun tekee mieli panniinia tai täytettyä patonkia tms... voi että se kutkuttelee mun mielessä kokoajan:) just ollaa Liljan kanssa hesburgerissa ja taas tuli kanatortilla(sekin kyllä mun lemppari:)) syötyä, vaikka täältä ABCltä ois niitä ihania kana panniinnejakin saanu...

ON. ei mitään erikoista..tosin dpo4 vasta ni eipä sitä vielä tartte mitään tuntuakaan...sen kyllä päätin että tässä kierrossa haaveilen raskaudesta ihan täpöllä sinne vuodon alkuun asti..enkä testaile negoja sitä ennen vaan haaveksin että jos..:):heart:

Hyvät illan jatkot kaikille...kyllä sitä vaan tulee pimeä aikasin..kello 16 ja ihan pilkko pimeetä jo...

Iltoja :)
Saippa Tervetuloa meidän olkkariin:wave:
Rena Myös siulle tervetuloa:wave: ja iso,iso voimahali:hug: menetyksen tuska on maailman kauheinta ja ottaa tietenkin aikansa kun toipuu mutta uskon ja toivon että ajan kanssa helpottaa:heart:
Pitäs kohta lähtä lauleskelemaan kirkkoon kauneimpia Joululauluja :) Siittä se Joulumieli vihdoin tuleekin ja lumesta mitä tänään satanut kohtuullisesti.
Menkat kohta selätetty..onneksi ja uutta kiertoa kohti :)
Toivotan muksua illan jatkoja ja plussapuhureita :heart::heart:

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Saippa (41)...............Kp4/26-28.......yk5.......4./1.yht.
tattinen (41).............kp5/22-28.......yk14(2km.)5/1.yht.
Barbarella (40)..........Kp?/?..............yk?.....()..2.
Minttu2011 (43)........Kp12/27-29......yk1v 3kk( 04/11)...3.
bugsy (41)................kp16/29-31......yk2......................9.
Euphonia (40)...........kp15/25-26.......yk23......................1.
pikkutirri(42).............kp19/28-32......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp19/20-30......yk 2.........................1.
Zillian (42)................kp19/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
sarialeksandra (40)...kp21/32-35......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp21/26-27......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp22/25-28......yk2.....................5./1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp25/28-41......yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp26/30-35......yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp31/24...........yk6.........1.
annekristiina(46).......Kp53/26..........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1.......................4.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja

pikkutirri (42)...........dpo4
anjamarita (43)........pp9
Whisky Peat (36)......dpo11

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Mukavaa Sunnuntai päivästä!:wave:

Minttu - mie valvoskelein yli 05.00 asti..ihan on unirytmi sekaisin(taas):O

Toivotaanpas, että siellä olisi jo passelin kokonen follikeli:heart: siulla kypsyneenä ja lääkäri pistäisi sinnuu piikillä!:)

pikkutirri - teki kyllä iiiiihan hirrrrrrmusti mieli sitä paninia:p..
..mutt..kun mies tuli yöllä kotio, toi hän miullehin Hesen kana aterian.;)
Eihän se ihan vastaa tuota Paninia mutta maistuhan se.

Mies olihin yllättävän pitkään liikenteessä - läksi viiden jälkeen ja tuli 02.30 jälkeen..ja EI ollunna persiitä ollalle ottanna:whistle:..mutta ei paljoa vaillekkaan.:D
..söi eväänsä ja kaatui mammimaan just eikä melkeen!

Makoili sitten puoleen päivään, ylikin ja SE JOS MIKÄ, ON HARVINAISTA!

Nyt on sitten pipareita paisteltu ja komentti tässä: taikina vaikiasti "työstettävää", pehmiää..ja aika mautonta:|mie tykkään, jotta mausteet maistuu k u n n o l l a.

No, toisella kertaa jauhoja, siirappia, maustehia enämpi ja kermaa vähempi.=)
..noita ohjeitahin netti pul-lol-laan ja Kotilieden ohjeilla sitten tein.

Kyllä niitä syötyä tulee, eivät ole vain niin makoisia.
Piparit ovat mehmeän mureita, eivät kovia.
..ja taikinaa vielä IIIISOOO köntti jääkaapissä, täytyypi pakastaa.

KOvasti piinailijoille plussa PLOP PLOP ryöpsähdyksiä!

Viimeksi muokattu:
MORJENS :)
PIKKUTIRRI kiitos lohtuhalista! Sama täällä eli haaveksin minäkin tonne MELKEIN menkojen alkamispäivään viimeks enkä testannut aikaisin... tosin se oli turhaa ku vuoto alkoi sit kuitenkii päivän myöhässä:'(ja koitan nyt samoin tälläkin kiertoa ett ei tuu turhia oletuksia vaikka oirehia kuvittelis kaikenlaisia! TSEMPIT PIINAPÄIVIIN!!!:heart:

ON: Ostin kaupasta 2 pinttiä Karhua ja laitoi kylmään:p, aattelin jos se rentouttais mutten sit enempää ota jotta pupuilut onnistuis illasta...
En kyl varpisti enää testaa o-testiä, tossa kahden maissa taas testasin ja siinä ei ensin näkynyt mitään mut sit kun se oli kuivunu niin hailee viiva enää... en tiedä onko nyt sitte siirtymässä eteenpäin tai mitä, no huomen testaan uuden kerran.. onhan sillä merkitystä jos on juonut paljon niin laimeneehan se pissa ilman muuta;)

MUR MUR saahan siihen taikinaan lisättyä maustehia? Minä kyllä valmiin ostelen kun en osaa tehdä tai en oo koskaan kokeillut.. (oon laiska!!:ashamed:) Muutenkii leivon nykyään toooosi harvoin! Keskiviikkona on miehen ja hänen äitinsä syntymäpäivät, mies täyttää 47 ja äiti 67.. on PÄIVÄLLEEN 20 vuotta ikäeroa! Taidan kokeilla pari kääretorttua paistaa kun en aina jaksa täyskäriä väsäillä... se sotkeminen sen kerman kanssa:LOL:kun en oo mikään taiteilija sen suhteen!!:D

Oikiassahan mie sen "Oilin" suhteen olen ollut - mahdottomat limat alakerrasta bongasin kakkos hädällä käydessä!:whistle:

Elikkäs..miulla tuo limottelu kestää 2-3 päivää - yleensä kolmantena jo ovis..tänään Kp7 joten ovis luultavasti sitten JO Kp9-10..näin tällä kierrolla, vaihtelua on jo kummasti tällä ikää.

Joo testasin sit kummiskii ja on hailukka viiva mut vahvempi kuin aiemmat=)
ja sit tein halpis testinkii samalla ja siihen ei tullut MINKÄÄNNÄKÖISTÄ edes haamulaista! On Davidin kasettitesti... noh, oon noilla pregcheckin testeillä testannut aiemminkii ja ne on mulla pelannu. Nyt testiajan jälkeen on selkeempi viiva, jospa se viel vahvistuisi?? Hope so! Kohta avaan oluen.....tsup!

Sunnuntaita vain kaikille!

Tervetuloa uudet kuumeilijat mukaan, tämä on just se paikka jossa saa kuumeilla ihan kunnolla ja jakaa ilot ja surut ja vuodon määrät ja hajut :LOL: mutta tätä tämä kuumeilu teettää...itsekin joskun kun luen näitä juttuja, naurattaa, kun on kiva huomata että muillakin "viiraa" tuolla yläpäässä kun alapään jutuista on puhe =)

Kaikkea sitä ihminen tekeekin kun kaipuu siitä kääröstä on niin suuri :hug:

Voimahali Renalle, sulla on raskas viikko takana! Kun pystyt ajattelemaan asiaa muutenkin kuin negatiivisesti, niin tässä yksi neuvo, mieti kuinka hyvin asia on siltä kannalta että sinä sentään tulit raskaaksi ja ihan luomuna vielä ja se on jo paljon, niinkuin tällä palstalla on monesti saanut lukea.

Tärppirikasta viikkoa kaikille!

Minttu - ei niittä maustehia enää siihen vuorokauden vanhaan taikinaan hyvin saa lisäiltyä..eivät ainakaan enää kunnolla imeydy/anna makua..tai sitten pitäisi johonhin kosteaan(siirappi)mausteet lisätä..ja miekin sen verta laiska, en jaksa alkaa säätämään:D

..itse asiassa..nyt kun napostelen piparia jäähtynenä - tää onhin hyvää!
..kivasti maistuu appelsiini kun sen kuorta raastelin mukaan, hieman puristin mehuahin.

Nyt kaffelle ja pipareita poskeen.:p

Juuh, jätin sen olusen kummiskii avaamatta kun lueskelin juttuja alkoholista ja raskautumisesta niin useimmissa kohdissa neuvottiin välttämään ennen ovulaatiota... ainakaan en sitä senvuoks riskeeraa jotta maistuis hyvälle.. mietin kalliita hoitoja ja aion nyt kyllä noudattaa lääkärin ohjeita asioiden suhteen.. on kyllä sanonut ettei kohtuumäärä haittaa mut ei kai oo haittaa olla ottamatta? Viikko sitten otin kyl enemmin kuin kohtuumäärän mut toivon ettei se vaikuta! Ainakii on kypsymässä 4 kpl munasoluja..

Jeps, nyt lähden lenkille oluen sijaan!! MOIKS!=)

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempistä ja virtuaalihaleista!! Tarpeeseen ovat tulleet!!

Ollaan päätetty, että kunhan vähän tästä toivun ja joululomat ohi niin menen sitten lääkärin pakaille ja katsotaan miten siitä eteenpäin sitten. Huomasin jo vaivihkaa odottavan tammikuuta, eli eiköhän tämä tästä :) Yksi asia mikä pitää selvittää,koska asun Tanskassa tällä hetkellä, että mitä täällä nuo hoidot maksaa ja miten on tuon ikärajan kanssa. Olen jostain kuullut että se olisi 40 vuotta, mutta pitää tarkastaa...

Mur-Mur, kiitos inspiksestä- ajattelin leipoa huomenna piparkakkutalon. Toivottavast löydän kaikki ainekset täältä!!

Yhteistyössä