40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Tietenhin siut pikkutirrikkä RKTT-listalle laittelen..
Onnekasta piinailua.:):heart:
..jospa nuo tuntemuksesi tietäis hyvää ja kantais hedelmää vajaan parin viikon päästä.:kiss:

Juu, miun oloinen nyt hyvä - mitä nyt pikkasen tisuja kihelmöi ja munasarjoja jomottelee:x ovat siis munarakkulan kasvusta johtuvia.

Tulispa miullehin se v u o s i s a d a n OVIS!..ja sitä myöten ylläri alkuvuoden puolella..
..nämä näitä miun haavehia vaan..

Kiitos OIVIKKI ja MURMUR:) oispa tää nyt se mun "vauva syliin asti" tärppikierto:heart:

Kuules MURMUR..ootko viel kulolla vai menitkö jo nukkumaan? Nii...mulla siis ovis päivä eilen ja nyt jo hienosti lämmöt noussu, ni voinko mä alottaa luget jo huomen aamulla? Ku oon siis varma että ovulaatio on menny ja mullahan aina ollu vähän ongelmia sen limiksen kanssa ni jos se sitäkin vähän kasvattais??? Vai alotanko vasta lauantaina joka ois se kolmas päivä?

MURMURille vuosisadan ovista toivottelen:)

Tervehdys teille kaikille!

Olen 41-vuotias kolmen lapsen ja neljännestä haaveilevan äiti. Haluaisin mukaan tähän mukavaan joukkoonne =) Olen seurannut tätä ketjua jo jonkin aikaa, mutta vasta nyt rohkaistuin kirjoittamaan. Tässä iässä vielä yhden lapsen haaveileminen on kuitenkin sellainen juttu, jota ei mielellään jaa ihan jokaisen kanssa. Teillä tuntuu täällä olevan ihanan rento meininki onnistumisineen ja pettymyksineen. Ei viitsisi aina miehellekään itkeä joka kuukausi, kun menkat alkaa. Ajattelin, että täällä voi sitten tilittää tarvittaessa. Tässä vielä tietoja: ikä 41 v, lapsia kolme, neljäs haaveissa, joka olisi siis 1. yhteinen, kierron pituus 26-28 pv, nyt menossa kp 2, yrityskertoja 5

• Tykkää
Reactions: sarialeksandra
Ottis
mur-mur Kiva, että tauti taittunut jo :). Sitä vuosisadan ovista toivon minäkin sinulle :heart:!

Mua eilen meinas vähän kiukuttaa, kun oli kaikki muhevat oireet mm. limiksen kasvusta ja lämmötkin näyttävät nousseen ku niin viluttaa ja koitinpa mittariakin kainalossa, vaan noista oireista ei mitään iloa ole ku jäi ne simppaset saamatta :'(.

Pikkutirri Kiitos halituksista :hug:. Onnellista RKTT-aikaa sinulle :heart:! Toivotaan kovasti, ett siellä lopussa häämöttäisi vahva ja pysyvä plussa =).

Saippa Tervetuloa mukaan kuumeilemaan :flower:! Sullahan ei vielä ikää niin paljon, että lapsen saaminen olisi ollenkaan toivotonta, sen on tämäkin pino todistanut jos kurkkaat ekalle sivulle ja sen yrjöklubiin ;).

Ottis

Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Saippa (41)...............Kp2/26-28.......yk5.......4./1.yht.
tattinen (41).............kp3/22-28.......yk14(2km.)5/1.yht.
Barbarella (40)..........Kp?/?..............yk?.....()..2.
Minttu2011 (43)........Kp10/27-29........yk1v 3kk( 04/11)...3.
bugsy (41)................kp14/29-31......yk2......................9.
Euphonia (40)...........kp14/25-26.......yk23......................1.
pikkutirri(42).............kp17/28-32......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp17/20-30......yk 2.........................1.
Zillian (42)................kp17/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
sarialeksandra (40)....kp19/32-35......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp19/26-27......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp20/25-28......yk2.....................5./1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp23/28-41......yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp24/30-35......yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp29/24...........yk6.........1.
annekristiina(46)........Kp51/26..........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1.......................4.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja

pikkutirri (42)...........dpo2
anjamarita (43)........pp7
Whisky Peat (36)......dpo9

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee

Kiitos Ottis! Sitäpä tässä kovasti toivottaisiin. Menen ensi viikolla lääkärin pakeille, kun omat keinot ei tunnu tähän riittävän. Josko sieltä saisi jotakin apuja. Mä olen sellainen hätähousu, ettei kärsivällisyys tahdo tähän riittää :D

Saippa - Tervetullut olet lämpimästi "olkkariimme" kuumeilemaan!:heart::wave:

..täällä myöskin toinen hätäpöksy..;)..m u t t a..ihka oikiaan aikaan sinne lääkärin pakeille olethin menossa - ei passaa enään tällä ikää vatvoa mielessään, että: "pitäiskö sitä käydä"?

Siehän kuumeilet 1:stä yhteistä tämän miehen kera - hän ei siis ole kolmen muun lapsosen isä..koska jos hällä ei entuudestaan lapsia, olisi mieskin hyvä sitten tutkia - lähinnä siimahäntäisten määrä&liikkuvuus.(olisiko mies halukas menemään?)

Tutkimukset maksaa - labrasta/Klinikasta riippuen, n. 60-90e välillä.
Felicitaksella esim. jäi omavastuuosuudeksi 56e.
Tampereen Ava-Clinikalla 64e..
..turussa sama hinta.
IN-Tiimi(Kuopio ja Jyväskylä)90e
..jne..

Näytteen voi ottaa myös kotona(klinikalta näytepurkki)ja toimittaa n. 1h sisään tutkittavaksi.

Munarakkulat vähenee&vanhenee joka kierrollansa ja nyt esim. jollahin avusteella - Clomit tai vastaava, saattaa tärppi olla helpompaa.
Lääkäsi antaahin yleensä lähetteen perus hormonikokeisiin: FSH/LH/Progesteron..ja ehkäpä vielä Kilppari kokeisiinhin lähetteen: TSH/T4V

Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille
Tervetuloa uusille, ihanaa, että lisää porukkaa tulee.

Ottis, kurjaa on tuo simppojen saamatta jääminen.
Onko teillä tuumaustauko suhteessa, vai joko miehesi saapui kotosalle?
Raskastahan tuollainen on, ja pitemmän päälle varsinkin. Voimia todellakin toivottelen :hug:

Putunen ihanaa että siellä sinun masussasi on elämää :heart:

Pikkutirrille plussakasta rktt aikaa.

Mur-mur kasvakoon siellä ovis megamittoihin :)

ON täällä nyt odotellaan, jospa nuo ovistuntemukset vahvistuisi. Oman logiigan mukaan voi kyllä nyt vähän viivästyä, mutta ihan pikkiriikkisiä tuntemuksia, tai sitten oman höyrypään kuvitelmia :LOL:

Eilen kävin vielä hcg tasoa testaamassa, saa nähdä milloin tuloksia tulee. Muistin ajanvarauksenkin väärin, olin myöhässä 15 min. mutta ei onneksi haitannut. Joka kerran aikaisemmin on aika ollut sama, mutta nyt viimeisellä kerralla oli 15 min aikaisemmin, mutta ei kai tuo maailmaa kaada.

Nyt sitten vain odotellaan otollista aikaa.
Mua oikeasti hirvittää, että jos tämä kuumeilu ei koskaan laannu. Nuo pienet vauvat on niin ihania ja se vauvan tuoksu on maailman ihaninta. Ja sitten niillä on paha tapa kasvaa niin nopeasti isoiksi.

Mutta pakko kai se on joskus siihenkin asennoitua, että ei tämä kuumeilu ikuista voi olla. Mutta nyt vielä toivo on korkealla.
Ehkäpä se on se naisen osa, vaikka uskon, että kyllä miehetkin lapsia kaipaavat.

Tsempit kaikille ja muhevaa ovista kaikille, tulkoon seuraavat ovikset kaikille megalomaanisina ja tulosta tuottavina!

Viimeksi muokattu:
bugsy - mie peukuttelen d=)b ISOSTI!!!:heart:

Miulla on koko alamasu ihan "kireä":xja nyt vasta Kp5!
..tulishin kunnon ovis ja ei liian myöhään.

Laskin jo edeltä..että, jos ovis viim. tuossa Kp21-22.12..s a a t t a i s i se näkyä testissä tärpin käydessä, vielä tämän vuoden puolella(Uudenvuoden Aattona)
..olishan se ihuna Uuden Vuoden ylläri..voi että..

..kaikkea sitä immeisen laps miettiikin..

Miepä tässä tuumin, jotta jos tekisin itse piparitaikinan tänään ja huomenna siitä laivottais poikasen kera kun mies pikkujouluissa..hmmm..oikein odotan, että pääsen maisteleman taikinaa - se on namia:p..ja juurikin itse tehty!

Torttutaikinanhin teen(pienen annoksen)itse - sellaisen rahkapohjaisen..kattotaan mitä tulee.=)

Mukavaa viikonloppua ihunaisille:kiss:
..mie kynttilöitä laittelin palamaan..jos hissuksiin joulu hiipielee meillehin, päivä kerrallansa:heart:

Viimeksi muokattu:
mur-mur Kiitos neuvoista! Miehellä on lapsosia entuudestaankin, mutta ovat jo kuitenkin sen ikäisiä, etteihän sitä tiedä mitä näiden vuosien aikana on
tapahtunut hänellekin. Ajattelinkin, että nyt vois tosiaan testailla nuo hormoni-
hommat ennen kuin tässä turhaa enää miettii, että missä mättää. No ensi viikolla
sitten selviää kenties jotakin =) Hiukka jännittää, että minkälainen tuomio sieltä
oikein tulee.

Ottis
Bugsy Peukutuksia, ett ne tuntemukset aina vain vahvistuisivat ja haave saisi toteutua :heart:!

Kiitos ajatuksista :hug:. Mies kävi joku ilta kotona, mutt lähti heti ku aloin puhua asiaa. Sanoi vaan Heippa! ja meni taas.. Kirjoitin sit hänelle pitkän mailin tässä yksi päivä on varmaan sen lukenut, kun tänään tuli kotiin. Minä en kuitenkaan vielä oikein lämmennyt sopimiselle, joten hän alkoi puhella, ett haluais viedä kissat mökille. Minä, että siitäs vaan ja niin tuli vähän edes juteltua tavallisia ku pakattiin kamat yhdessä autoon ja käytiin kaupassakin kimpassa. Mies luuli, ett lähtisin tuomaan katteja mökille ja yllättyi kun pakkasin katit hänen autoonsa. En mä sit kuitenkaan malttanut, vaan ajaa hurautin pian perässä mökille ihan vain nähdäkseni sen jouluvalaistuksessa. Hetken siellä viivyin ja lähdin kotiin. Lähden itse huomenna työporukan kanssa reissuun, käydään shoppailemassa, teatterissa ja syömässä eli kivaa on odotettavissa. Sitä en ole päättänyt menenkö huomenna mökille sit ku illalla kotiudun, mutt sen näkee sitten. Asian ratkaisee jo sekin, tuleeko ruoan kanssa otettua alkoholia vai ei, sillä jos otan, niin kuski saa jättää mut matkalla mökille. Jos en ota, ainakin käyn kodin kautta ja menen omalla autolla mökille. Semmosta. Nyt sauna lämpenee ja pizza on uunissa muhimassa. Pidän tänään sellasen tyttöillan itsekseni eli trimmaan itseni kuntoon =), ts. teen manikyyrin ja pedikyyrin ja Herra yksin tietää mitä kaikkia hoitoja teenkään :LOL:.

Ottis - onpa kurjaa kun teillä siellä miehesi kanssa hieman viileähköt välit..: /

..m u t t a SE mukavaa kun siulla huomiselle työporukan kera kiva päivä tiedossa:kiss:

Miun teksi niiiiiin mieli jotahin ihunaa Paninia tai täytettyä patonkia..Iiiiiiiks!:p

Ei käyty tänään kaupoilla ja ei mi-tään muuta, kuin ranskiksia&lihapullia iltapalaksi(tai leipää)..Plääääh!

Miulla vaan lämpöjä iltaa nähden nostelee, nyt 37c..johtuisko se lähestyvästä oviksesta?..niiiiiin kovin alamasua puristelee/kiristelee ja pisuttaa myötäänsä, sekä nänninpäät kutisee:whistle:
..taitaa ovis tullahin ihan ajoissa, veikkaukseni: Kp10-12 välillä.

Moikka monen päivän jälkeen!!:heart:
Olen lomalla joten on noi rutiinit pikkaisen erilaisia nyt.. kotona olen hiukan saanut siivotuksikin.. osa on tekemättä aikomistani mutta onneks on vielä ens viikko lomaa jäljellä! Oon ottanut rennostikin.. olin su iltana muutaman tunnin liikenteessä, kävimme siskoni kanssa parissa baarissa, siskontyttö oli kuskina. Mulle kävi niin päähän kun olin väsynyt valmiiks että piti tulla kotiin.. ei sitä jaksa enää.. no maanantai ja osa tiistaistakin meni elpaillessa ja sitten kaupoissa käynyt jouluostoksilla jne. Sellasta..

Mitäs tänne.. PUTUNEN IHUNA!! Sun pienellä sydänäänet jo kuuluu!!! :heart::heart::heart:kestämisstä kovasti lähettelen!!

MUR MUR ihanaa kun olet niitä testejäsi taas tilaillut!! Hyvä kun päätit vielä yrittää!! Kasvakoon sulle muhkea folli joka sitten saa siimahännän sisään!!=)

Kiitos Minttu:)
..vaan mie vähän luulen, jotta pikkuinen stressi näin Joulukiireineen, saattavat meitin lemmiskelyhalut viedä..kattelaan nyt..

..en mie tiedä siitä yrittämisestä..tai..kait se sitä v i e l ä h i n on jos rehellinen itellein olen..:ashamed:..Juuuuh.:)

..ja totta se muuten on, ettei enään jaksa yökausia bailata..menee miullahin toipuessa päivä, pari sitten jos kunnolla rentoutuu!;)

Hyvä, jotta kuiteshin rentouduthin välistä!..ei siis Minttu koko aikaa siivoilua siellä kotosalla, juuhan=)..koska - sehän on jo siun leipätyötä!
..olet muutoin sitten ihannaatti kun työt alkaa.

Viimeksi muokattu:
Juu kiitos Mur Mur!! Onkin tarkoitus ainakii pyhällä taukoa pitää kun äidin 65-vuotis synttärikahvilla pitäis käydä..
Minä muuten lopetin aika nopeasti aiemmin kun mies tuli sänkyyn piliä antamaan!:heart:Juu, mulla gynellä käydessä tänään näkyi vasemmalla puolella 4 follia! Ja kotitesti näytti siltä että ovis voi olla vaikka huomenna, mihin en kylläkään usko. Kuulemma voi testikin clomien aikana olla vahvempi vaikkei ovis vielä ookkaan.. Sit kun se on TASAVAHVA niin siihen sit kantsii luottaa!
Ja miehellä oli ties kuin kauan ns. 'tyhjennyksestä' :|Toivottavasti siellä oli hyviäkin simppoja liikkeellä,, sitten sunnuntaina uudelleen??
Muuten jouduttiin keskeyttämään aluks hommat kun poika kavereineen tuli sisälle:O ja meni onneks yläkertaan niin saimme jotenkuten hissusti homman 'hoidettua':LOL:
Maanantaina meen gynelle uudelleen jotta varmaan saan se pregnyl-piikin ja sit ehkä keltarauhashormoonia ? Kun en oikein saanut tolkkua. Mut sit ens viikolla selviää..

Onks muuten clomit kelleen muulle tehny kuumia aaltoja? Mulla on ollu nyt joka ilta.. yhtäkkiä tulee kauheen kuuma vaikkei lämpötila muutukkaan tms. Gyne sanoi että sitte tiedät kun vaihdevuodet tulee millaista se on. Sit on kyl mielialakin heitellyt... kaipa kuuluu asiaan?

Mä en anteeksi ihunat saanu tätä näyttöä pienemmäksi tai silleen että olis kaksi sivua vierekkäin... olis helpompi vastata aiempiin viesteihin kun mulla on niin huono muisti etten kaikkee muista esim. edelliseltä sivulta mitä kukakin kirjoitti..

Kiitos vaan kaikille tsempeistä!! OTTIS oikein ihanaa ja rentouttavaa päivää sulle huomenna!! Kiva että sinäkii vähän tuulettumassa käyt! Onnea miehesi kanssa välien kuntoon laittamiseksi!!

Tervvetuloa SAIPPA ja oliko joitakin muita uusia? Ainakii OIVIKKI!! Kiva kun tulee lisää meittiä kypsempiä naisia!! =)

Ja ANJAMARITALLE tsemppiä kovasti!! Kyllä ne oireetkin sieltä tulee kunhan vartoot!!!! Halaukset sulle!:hug:

Mut nyt toivotan hyvät yöt ja kaunihit unoset kaikille ihunille ja ne +++++++TUULET!!!!!!!! PUUUHHHHHH!!!!!!!!!!

Minttuinen - hyvä että sieltä siimahäntäisiä miehes pussiloista "hätistelit":D
..sitten sunnuntaina onhin parhaat kroolarit hyvissä asemissa;)

Miekin olen lukenut, jotta Clomit aiheuttaisi sellaisia "vauhdevuosien" tyyppisiä oirehia.

Minttu, en miekään saa sivuja vie-rek-käin..

Avaan kaksi 40+ "so what" sivua..
Toisen sivun puotan alalaitaan ja käyn sitten sinne välillä kirjoittelemassa kun selailen toista avattua sivua ja luen ihunaisten juttuja..eli: napautan alalaidasta sivun sitten isoksi näytölle kun haluan kirjoittaa viestiosioon.

Selvitinhän var-mas-ti nyt oikein sekavasti?!..:D

..Öty viel kertaalleen:heart:

huomenia!
Mur-mur ja minttu2011 ihan pika pikaa vaan, että helpompaa kirjoitella niin, että heti kun kirjoittelee tekstiä tuossa pikavastauksessa, niin painaa vaikkapa ensimmäisen sanan jälkeen tuolta kirjoituslaatikon alalaidasta, että muotoile ja esikatsele, niin sitten kun näyttöön vaihtuu muokkaus osio, niin kaikki tekstit näkyy tuolla alaosassa ja voi sieltä selailla aika pitkästi, mitä toiset ovat kirjoitelleet.

Sekavasti selostettu, mutta toivottavasti tästä jotain ymmärtää. Siis olettehan jo voineet sen huomatakin, mutta itse huomasin vasta ihan äskettäin, helpottaa kun voi aina vähän kelailla takaisin, että mitä kukakin on vastaillut. Vaikka en tiedä kuinka pitkälle voi selata.

Nyt pitää mennä, kun tähän koneelle on tunkua!
Muhevia folleja kaikille!

Viimeksi muokattu:
Täällä vissiin dpo 10 ja tyylipuhdas nega. Josko sitten joululomalla harrastettaisiin niin että roiskuu :)

Eli yk 5 vissiin lähtee käyntiin viikon päästä. Tuulimunaplussasta on nyt jo puoli vuotta, mutta minkäs teet. Aamulla ajattelin, että minä en plussaa ole ansainnut, ja niinhän se on. Painoa en ole saanut putoamaan, vaikka tarkoitus oli. Sitä saa mitä tilaa, ja siten makaa kuin petaa. Kunhan saisin itseni edes kuntoon, että voisin alkaa salilla taas käymään, ensi viikolla menen jo 4. kertaa lääkärille. Antibiootti- ja kortisonikuuri jatkuu, väsymys myös. Keuhkokuvassa näkyi "jotain" ja mikäli kuurit eivät auta, keuhkolääkärille lähtee lähete.

Päivänjatkoa meille ihanaisille <3

Viimeksi muokattu:
WB voimia sulle. :hug: kyllähän tuo odottavan aika on pitkä. Edellisen km jälkeen meillä meni se puolisen vuotta, ja siitä sitten syntyi nyt tämä 8kk ikäinen tyttö.

Kyllä sinä olet vauvasi ansainnut ihan siinä kuin kuka muukin. Jos niitä tulisikin vain niille, jotka sen palkinnon ansaitsee, niin kenelläköhän niitä sitten olisi. Ja sitten taas miksi ne saavat, jotka eivät edes halua. Niin väärin ja epäoikeudenmukaista tämä elämä on. Mutta ei kannata jäädä sitä murehtimaan ja suremaan. Koska mitäpä se auttaa, vaikka murehtisi kuinka.

Jaksuja sulle taudin selättämiseen. Tuo yskiminen on ärsyttävää, ja ainahan se puuska iskee jossain kaupan kassalla tai jonossa. Mua nauratti vähän viimeksi kun hain älyttömän satsin lääkkeitä meidän porukalle siihen mykoplasmaan. Oli kassillinen lääkkeitä, koska lapsille tuli vielä ventolinea hengitysmasiinan kanssa. On aika iso paketti. Sitten se täti siinä niitä laitteli aika hitaan puoleisesti kasaan. No mullahan siinä sitten tietenkin tuli yskön puuska ja yskin punaisena ja hikisenä, enkä saanut mitään sanottua. Kyllä tuli tätiin vauhtia, kun ajatteli varmaan, että siihen tiskille keuhkoni tipautan :LOL:

Nyt naurattaa, mutta ei taatusti naurattanut silloin.

Jaksuja kaikille!

Bugsy. Kiitos. Mulla on ihan oma elämänkatsomukseni, en ole "uskovainen", mutta uskon että kaikella on tarkoituksensa. En todellakaan hyväksy kaikkea, esim. lähimmäisen menettämistä, mutta kun jotain tapahtuu, löydän sieltä YLEENSÄ aina ne hyvät puolet tai jonkin syyn. Selviytymiskeinohan se on tietysti. Enhän minä siihen kuole, jollei vauvaa koskaan saataisikaan, mutta kyllähän se välillä jonnekin sydämen tietämille pistää. Eihän tässä ole kuitenkaan yritetty kuin reilu puoli vuotta vasta.

Olen itsekin miettinyt, että jaksaisinko enää ja kestäisikö terveys, niin toisaalta joku muu sen ehkä puolestani päättää. Niin haluan uskoa. Ja vaikka tuulimuna kirpaisikin, niin ennemmin kuitenkin niin, kuin se että ultrassa olisi näkynyt sairas pieni. Sekin tehtiin minulle helpoksi, kaikki oli päätetty puolestani.

Jouluna meille tulee ihania & rakkaita vieraita, jotka tietävät missä mennään. Ja lomaa tulee olemaan 2 viikkoa :) Sairastaminen vaan vie voimia, varsinkaan kun ei tiedä, mikä on. Nyt onneksi jo parempana, ja olen ainakin huoleti voinut noita lääkkeitä syödä.

Yhteistyössä