40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis,Minttu, mur-mur...Mulla nyt on viime kierrot ollut se ongelma etten ole edes kunnolla simppoja saanut. Ei se oikein kerta pari kierrossa tärppää. Miten ihmeessä mä saisin ton mieheni vähän aktiivisemmaksi makuuhuoneessa tai ihan missä vaan ??? Voiko mies pelätä niin paljon myös isyyttä että se vaikuttaa negatiivisesti suoritukseen ? Paineita ?Kun mitään elimellistä vikaa ei pitäis tosiaan olla... Mä olisin ihan valmis hoitoihin, mut kun siihen tarvis molempien olla valmiita. Nyt on kyllä kiertokin niin seonnut että jotain tarttis kyllä tehdä... Ei vaan saa aikaiseksi...

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Minni joukkoomme!!:D
Kiva kun tulee uusia kuumeilijoita, väki on jostain syystä vähentynyt, kait jotkut vaan luovuttaa, kun ei vauvaa kuulu.
Meillä oli miehen kanssa yks päivä juttua että nyt tää kuukausi katotaan ja sit lähetään sinne gynelle yhessä. En tiedä mistä aloittavat kun meillä jo yhteisiä ollut 2 kpl, joista toinen meni ajasta iäisyyteen viime vuonna:'(
Kai miehen tutkimus liene helpompaa että onks siittiöt vielä iskussa....

Ninni!
Puhu miehellesi että saatte yhteisen sävelen, hoidotkaan ei auta jos ei seksiä ole kuin noin harvoin. Meilläkii on ollut se ongelma että jos mieheni tietää että on tärppiaika niin se ei meinaa vaan tulla se siemensyöksy. Siks en oo mitään sille enää sanonut... mutt kyllä aavistelee kun olen niitten liukastusvoiteiden jne kanssa puljaamassa... ostin apteekista taas sitä kallista mikä mukas edistää siittiöiden liikkumista... tiedä häntä onks hukkaan heitettyä rahaa....

Mur mur!!!:heart::heart:Ihana kisupusukuva!!!!!!
Mites Salli????
Mulla käpälä alkanee olemaan suht kunnossa siihen nähen mitä oli viikko sitte, tänään aikomus noin sauna ja suihkuhuone vihdoin pestä, sitte loput tavarat keittiön kaappeihin ynnä muuta puuhaa. Huomenis aattelin mennä kokeileen sitä sählyä. Voihan sen aina lopettaa jos tuntuu ettei kestä... on vaan niin PIRUNMOINEN KETUTUS kun paino nousee ja kunto laskee!!!:mad:
Eikös se oo tärpin kannaltakii parempi jos on aktiivinen ja liikkuu... ???
Nyt koirien koipireidet uunissa ja karjalanpaistilihat sulamassa. Pakastinruuat pakko saada kellarista pois ku se arkkupakastin rikki ja syöpi ihan sairaasti sähköä!!!

Voi Tirrikkä!! Halitus sullekii:hug:
Silleenhän se gyne sanoikin mulle kun oli sen km:n todennut että hoitoja voi kokeilla mutta on hakuammuntaa että onnistuuko silti kun tätä ikää on...
Minni, mistä sait/saitte luovutusmunasolun ja paljonko maksoi??
Juups! Nyt pesuhuoneen kuuraukseen ja palataan!!!!!

Minttu - onpa mukava, jotta käpäläis voi jo paremmin:)
Salli voi mainiosti - kasvaa ja riehkaa leikkiä, tekee "kepposiaan";)

Mie luulen noiden lahjamunasoluhoitojen hinnan olevan jotain 3000-6000 välillä?

Tuolaisen kopsasin eräästä pinosta, kirjoiteltu 2010:

Lahjasoluhoito

Suunnittelut, ultrat, lahjamunasolu (3000e), viljely, siirto, pakastus 4624e
Synarela, Zumenon, Crinone 182e
yht. 4806e

PAS
Suunnittelu, ultrat, sulatus, siirto 700e
Klexane, Crinone 150e
yht. 850e
Koko lahjasoluhoito 5656e

Psykologi 70x5 käyntiä 350e
Vitamiineja 40e

..eihän se halpaa lystiä ole..:|..jonottaa myös täytyy, mitkä sitten ne pituudet - kuka tietäis?..Minni?!:wave:

Tampereen AVA-Clinikan hinnasto lahjamunasoluhoidoilla:

Munasolunlahjoitushoito, ICSI-O+2UÄ yht. 6582e(tämä siis omavastuuhinta)

Munasolunlahjoitushoito, IVF-O+2UÄ yht. 5998e(omavastuuhinta)

Felicitaksen
hinta:

IVF-hoito luovutetuilla munasoluilla 4718 €(omavastuuhinta)

Fertinova:

Munasolun lahjoitushoito 5.941,03

Appelmedi Oy:

Munasoluluovutushoito, noin 2 900e(omavastuuhinta)
kulukorvaus 505(en tiedä, mitä tarkoittanee?)

Ovumia Oy:

Koeputkihedelmöitys luovutetuilla munasoluilla, 2-3 UÄ 5000-5300 €
Mikrohedelmöitys luovutetuilla munasoluilla, 2-3 UÄ 5700-6000 €

..ja
Hedelmöityshoito oman luovuttajan sukusoluilla - ota yhteyttä!

Elite klinikka Tartossa:
Munasolun luovutus-munasolun lahjoitus Elite lapsettomuus klinikkalla Virossa

Tuollainen juttu..
Babybusiness | Vihreä Lanka

Viimeksi muokattu:
Ottis tää otus juoksee sulle jaksuja...

En voi käsittää tuota sun ukkos touhua, miten se voi puhua noin inhottavan ilkeästi? No mites sillä ei sitten aikaisemmista suhteistaan ole lapsia, jos kerran on niin mahtava siemensonni

Harmittaa sun puolesta niin paljon......

ja vaikka haluais antaa anteeksi kaiken mitä toinen sanoo,niin noin kipeät sanat painuu kyllä aika syvälle, eikä unohdu.

En voi ymmärtää miten ihminen voi tehdä noin toiselle......

Toivottavasti saat asiat mielessäsi järjestykseen ja saat rohkeutta toteuttaa sitä mikä sinulle on parasta, älä ajattele ukon tunteita, eipä sekään ajattele sun.

Mutta jos kävisikin niin, että tulisitkin raskaaksi, niin millainen isä tuo ukkelis olis ja millaista olis perhe-elämä? Näkiskö lapsi rakkautta vai riitelyä?

Älä loukkannu näistä suorista kommenteista...en halua kyllä satuttaa sinua yhtään enempää..

kääk miks tuo rakki ei juokse..... sen pitäis juosta.....

Viimeksi muokattu:
Minni007 minäkin toivotan siut tervetulleeksi meidän joukkoon:wave:
Nyt alkaa olemaan hieman parempi olo mitä nyt pallo kipeänä ja alaselkä aivan tuhottoman kipee:( Taitaa täti tulla kylään...vaikka kovasti pistän vastaan:mad: meinaa olla aina tuo selän puutuminen/pakottelu se merkki että etsippä vaipat valmiiksi. Noh niin kauan toivoa kun rätit pysyy kaapissa:)
Poijaa sairastellu koko viikandin ja ei tänäänkään pystynyt lähteen eskariin.Kurkunpääntulehdus ollu kahtena aamuna kiusana ja yskii ja nenuska vuotaa että olo poijaallakin varmaan ihan hanurista.
Jos jaksais/vihtis alkaa nakkikeiton tekoon kun on niin lorvikatari päällä kun olla ja pystyy: / Mutta toivotan kaikille muksua päivää vesisateesta huolimatta ja puhureita:heart::heart:

Ottis
Ihmejakumma Sori, että töistä pikkasen äkäseen kommentoin :ashamed:. Yleensä osaan jättää kotiasiat kotiin ja töissä elää toista elämää, mutt tänään jotenkin riipi. Kyllä mä miehelle la-iltana sanoinkin, että mitäpä se sinua auttaisi vaikka minulla lapsi/ lapsia olisi ku ne ei kuitenkaan olisi sinun? Siihen hän ei sanonut mitään, mutt puheista on kyllä kuulunut, ett ne hänen entiset 'lapselliset' heilinsä ovat olleet kaikin tavoin parempia. Mutt se siitä sitten. Kaikki tuo mitä kirjoitit kynttilöistä, kuutamosta yms. on niin totta ja kuuluu nimenomaan siihen mitä haluaisin miehen kanssa tehdä, mutt me ollaan niin eri planeetoilta, ettei se meiltä ainakaan suju. Lauantai-iltana just kattelinkin pilvien välistä pilkistelevää lähes täyttä kuuta ja ajattelin, ett ollapa joku, jonka kanssa sitä ihastella. Eilen sit huomasinkin päivällä yhden työkaverin ensin yrittäneen soittaa ja sit laittaneen viestin, ett taivaalla näkyy revontulet ja tähdenlentoja. Silloin tunsin saaneeni jotain hyvitystä siitä, ett edellisenä iltana mulla ei ollut ketään mukana ihastelemassa kuuta. Yhdelle veljelle aikana ennen tuota miestä soitin aina revontulet nähdessäni ja totuus on, ett nykyäänkin tekee mieli ko. veljelle soittaa nimenomaan revontulista. Soittaminen on jäänyt, mutt tiedän veljeni mua muistavan revontulet nähdessään ja sen ett hän tietää minun silloin ajattelevan häntä itseään. Noi on ihania asioita, kun ne voi jakaa jonkun kanssa. Kiitos sulle kommenteistasi :kiss:.

Eilenhän kävi niin, ett mies syötyään lähti taas kotipaikalleen. Tosin pyysi mua mukaansa useaankin kertaa, mutt en vain halunnut lähteä. Kävi kuitenkin niin, ett setänsä tuli vaimonsa kanssa sillävälin meille ja miehelle sitten soitinkin, ett tulisi takas ja niin tulikin. Vieraat viipyivät iltamyöhään eikä siinä sit jäänyt enää energiaa puhella yhtään mistään. Paitsi ett ennen nukkumaan menoa kävin 'kiittämässä' miestä siitä, ett pitää minua ainoa syyllisenä lapsettomuuteen, kun totuus on, ett neitseellinen sikiäminen on mahdotonta, enkä voi tulla raskaaksi jos en saa piliä oikeaan aikaan. Ja lisäsinpä vielä, että nytkin on oikein kiva pihtailla, kun tietää oviksen olevan tuloillaan ja tunteet limat suorastaan häiritsevän selvästi. Yritinhän minä sit yöllä käydä miehen vieressä nukkumassakin, mutt ei siitä mitään tullut, kun hän sätkii unissaan niin mahdoton :(.

mur-mur Kyllä mun käsitykseni mukaan RKTT-lista on nyt ajantasalla. Kiitos :kiss:.

Pikkutirri Voi pahus miten kävi :'(. Olen niin pahoillani jos tämä kierto menee nyt poskilleen, vaikka olet kaikkesi tehnyt, ett nyt onnistaisi. Halitukset :hug:.

Nöpsö Peukutuksia, ett sun olettamus turhasta piinailusta olisi harhaa ja saisit nyt sen plussan testiin ja toisen vauvan syliisi :heart:!

Minttu Kai mä jo kauan olen miettinyt eroa mielessäni, mutt en vain ole saanut energiaa siihen ja kai mä aina jollain tavoin alan sääliä miestä, kun tuntuu, ett hän on kykenemätön yhtään parempaan käytökseen. Luulee niin eri tavoin korjaavansa asioita kuin millä ne oikeasti korjaantuisi. Hän on niin materialistinen ja kaukana mun luonteestani, ett jos mä haaveilen, hän heiluu ja toimii ja selvähän se, ett hänen silmissään minä olen vain tyhmä ja laiska, kun arvostan ihan eri asioita kuin hän. Lauantai-iltana kun kumpikin korotti pikkasen ääntään, vaan ei sentään huutanut, sanoin miehelle toivoneeni, ett noiden kissanpentujen ei olisi koskaan tarvinnut kuulla meidän riitelevän. Kun ei ole lapsia, ei ole oikeastaan mitään syytä yrittää, mutt katellaan mihin virta vie.

Minttu:Tietäisit vaan kuinka paljon mä oon puhunut siitä miltä musta tuntuu ja mitä ajatuksia mulla on. Mies vaan on niin eri aaltopituudella tässä hommassa, kun tietää että se vika voi olla hänessä (siitiöissä) ja siksi ei halua mihinkään hoitoihin. Tuntee itsensä huonoksi. Ei siis aidosti halua lasta, jos nyt ihan suoraan sanon. On niin erakko luonne. Aiemminkin olen kirjoitellut siitä, että vauvoja suorastaan pelkää ja vähän isompienkaan lasten kanssa ei osaa olla aito ja asettua lasten tasolle leikkeihin. Siksi se oma pienokainen tekisi toivottavasti tässä asiassa miehestäni rohkeamman... ja avoimemman, kun saisi oman kanssa harjoitella.

Viimeksi muokattu:
Voi tattinen siun pientäis - pikaista paranemista pikkiselle tautipöpöisestä:heart:

..mie täällä tilailin 80e vitskuja Verkkoapteekista:
*Foolihappo
*Vitamore Total
*E-Epa
*Sinkki+Seleeni(miehelle)
*C-vitamiini
*Sanasol-D(poikaselle)
..jospa näillä taas oloinen hieman virkistyisi..olen huomanut, jotta jos jääpi usiampi päivä välistä etten popsi noita, alkaa armoton väsy painaa|OHaaaauKotuuuus!..

Vitamore Total:
Vitamore Totalin vaikutuksen huomaa noin 3–4 viikon jälkeen. Optimaalisen hormonitoiminnan ylläpitämiseksi suositellaan jatkuvaa käyttöä.

Hormonitoiminnan häiröt

Jokainen nainen haluaa nauttia elämästään ilman hormonaalisia häiriöitä. Näitä ovat mm. kuukautishäiriöt (PMS), vaihdevuosivaivat (menopaussi), ja seksuaalinen haluttomuus. Monet tekijät kuten ikä, elämäntavat ja stressi vaikuttavat naisen optimaaliseen hormonitoimintaan. Naisen tärkeimmät luonnolliset sukupuolihormonit ovat estrogeeni ja progesteroni. Nämä hormonit ovat välttämättömiä naisen normaalin seksuaalisen kehityksen ja toiminnan kannalta, ja niillä on tärkeä rooli kuukautiskierron säätelyssä. Hormonitoiminnan väheneminen aiheuttaa usein tunnettuja vaihdevuosivaivoja, esimerkiksi kuumia aaltoja ja yöhikoilua. Sukupuolihormonien vähyys tai epätasapaino saattaa myös tehdä emättimen limakalvosta ohuen ja kuivan. Lisäksi joillakin naisilla esiintyy mielialan vaihtelua, hermostuneisuutta, masennusta, ärtyneisyyttä ja seksuaalista haluttomuutta.

Luonnonlääkintä

Luonnonlääkinnän pitkästä historiasta löytyy monia aineita, joita on käytetty naisen hormonitoiminnan piristämiseksi. Vaikka monet näistä uskomuksista ja kansanlääkinnästä on myöhemmin todettu tehottomiksi, monille yrteille ja ravintoaineille on löydetty rohdoslääketieteen ja solubiologian keinoin vankat perusteet naisen hormonitoiminnan piristämiseen. Vitamore Total on kehitetty näiden tietojen perusteella.

Kliininen tutkimus

Keväällä 2004 suoritettiin tri Anu Mäkelän johdolla kliininen tutkimus ABER instituutissa Helsingissä. Tutkimuksen päämäärä oli selvittää luontaistuote Vitamore Totalin teho naisten hormonitoimintaan ja hormonitoiminnan muutosten aiheuttamiin vaivoihin. Kaksoissokkotutkimuksena tehty kolmen kuukauden mittainen koe osoitti, että Vitamore Total vaikutti tasapainottavasti naisten hikoiluun, kuumiin aaltoihin, PMS oireisiin, kokonaiskolestroliarvoihin, kohonneeseen verenpaineeseen, masennukseen sekä haluttomuuteen. Tohtori Anu Mäkelä on kehittänyt tutkitun koostumuksen pohjalta uuden tehokkaamman Vitamore Totalin, joka sisältää:

Puna-apila (Trifolium pratense)
Se on tuttu kasvi, jota löytyy niityiltä ja ojanvarsilta ympäri maailmaa. Se sisältää kasviestrogeenejä (isoflavoneja), jotka muistuttavat läheisesti naisen omia estrogeenejä. Näitä kasviestrogeenejä on puna-apilassa neljä (daidseiini, genisteiini, formononetiini ja biokniini A) kun soijassa on vain kaksi. Kasviestrogeenit tasapainottavat alenevaa hormonitasoa.

Sitruunaköynnös (Schisandra chinensis)
Se on kiinalaisen lääketieteen tärkeimpiä kasveja, joka kasvaa koilliskiinan alueella. Se sisältää mm. kasvisteroleja, lignaaneja sekä C- ja E-vitamiinia. Se vahvistaa hormonitoimintaa ja toimii adaptogeenina eli auttaa kehoa kestämään stressitiloja.

Damiana (Turnera diffusa)
Se kasvaa Meksikonlahden ja Etelä-Kalifornian alueella. Perinteisesti sitä on käytetty seksuaalisuuden lisääjänä mm. Maya-intiaanien keskuudessa. Kasvi sisältää mm. arbutiinia ja resiinia. Se vahvistaa seksuaalisia toimintoja, edistämällä verenkiertoa ja hermotoimintaa sukupuolielinten alueella. Sitä käytetään vaihdevuosioireiden lievittämiseen ja mielialan nostamiseen. Sillä on myös hyvä vaikutus kuukautisongelmiin.

Muira puama
(Ptychopetalum olacoides)
Se kasvaa Brasiliassa Amatsonin alueella, jossa sitä on perinteisesti käytetty seksuaalista halukkuutta lisäävänä teenä. Se sisältää runsaasti estereitä ja sitosterolia. Se vaikuttaa positiivisesti sukupuolihormonien tuotantoon ja ja vahvistaa hermoaineenvaihduntaa. Muuten sitä on käytetty yleiskunnon kohottajana ja hyvänä apuna stressitiloissa.

Okarennokki
(Tribulus terrestris)
Se sisältää genisteiiniä jolla on todettu suora vaikutus hormonitoimintaan. Se lisää pirteyttä ja suorituskykyä ja sitä on käytetty paljon Intiassa ayurvedisessä lääketieteessä. Itäeurooppalaisissa tutkimuksissa sen on osoitettu lisäävän tehokkaasti sukupuoliviettiä.

Fenkoli
(Foeniculum vulgare)
Perinteisesti vain välimeren alueella kasvanutta fenkolia löytyy nykyisin ympäri maailmaa. Se sisältää myös yhdisteitä, jotka toimivat kuin estrogeenit. Se aktivoi estrogeenien tuotantoa ja lisää naisen libidoa.

Arginiini (L-Arginine)
Se on aminohappo, jota tarvitaan typpioksidin muodostuksessa ja on siten tärkeä tekijä edistämään veren virtausta kehossa ja erityisesti lantion ja sukupuolielinten alueella.

Sinkki Zn
Se on ihmiselle tärkeä hivenaine, joka on mukana yli kahdessasadassa eri solutapahtumassa. Se liitetään fysiologisesti vahvasti hedelmällisyyteen, koska säätelee mm. sukupuolihormonien ja maksan aineenvaihduntaa ja sillä on hormonijärjestelmää tasapainottava vaikutus.

E-Vitamiini (Vit.E)
Se on biologinen antioksidantti, joka osallistuu sukupuolihormonien tuotantoon munasarjoissa. Sen toiminta on hormonin kaltaista, auttaa ylläpitämään hedelmällisyyttä ja estää limakalvoja kuivumiselta.

Villijamssi
(Dioscorea villosa) Wild yam
Se kasvaa pohjois- ja keskiamerikan alueella. Se sisältää runsaasti estereitä ja sitosterolia. Se on klassinen hedelmällisyyden lisääjä. Sitä pidetään eri puolilla maailmaa tehokkaana lievittäjänä kuukautiskivuissa ja sitä löytyy monista vaihdevuosioireisiin tarkoitetuista yhdisteistä. Se tukee naissukupuolihormonien järjestelmää. Sitä on käytetty myös yleiskunnon kohottajana.

Lakritsa
(Glycyrrhiza glabra)
Se kasvaa villinä kaakkoiseuroopassa ja luoteisaasiassa. Vaikka lakritsa tunnetaan pääasiassa makeisena, se on yksi käytetyimmistä lääkeyrteistä. Se stimuloi lisämunuaisten toimintaa lisäten steroidihormonien tuotantoa. Se sisältää myös runsaasti isoflavoneja joilla tiedetään olevan estrogeeninen vaikutus. Vuonna 1985 Japanissa tehty tutkimus osoitti lakritsan säätelevän hormonien aktivoitumista maksassa.

Pakkauskoko 60 tablettia.

Viimeksi muokattu:
Ottis
bugsy Jos ajattelen, ett tulisin raskaaksi ja miestä siinä suhteessa, niin voisin hyvinkin kuvitella monien asioiden korjaantuvan, sillä olishan se hänen toiveidensa täyttymys ja vaikka tässä on monta viikkoa kärvistelty puhumattomien tunteiden kanssa, tuli se totuus esiin kun vähän tökin eli se häntä kiukuttaa, kun minä olen mielestään 'lapseton akka'. Toi akka jo sanana ihan tarpeeksi paha, ei siihen tota lapsetonta olis pitänyt lisätä.

Kyllähän mä eilen aamuna sanoin siitäkin, ett turha tällaisessa suhteessa on jatkaa jos minä en mielestään osaa edes saunoa oikein. Kerroin myös tästä totaalisesta väsymyksestäni ja ett uskon sen pohjimmillaan johtuvan just siitä, ett mun elämä on niin erilaista kuin mitä toivoisin sen olevan. En mä itse toivo enää edes niinkään lasta (ihanahan se olisi), mutt toivon, ett elämässä olisi jotain sisältöä, ett saisin elää niin, ett tuntisin olevani jonkin arvoinen enkä vain jotain mitä haukkua ja moittia. Kaikkein törkeintä mun mielestä onkin, kun jos mies ei muuta keksi vetoaa aina mun ammattiini, ett sen varjolla mun pitäisi tietää ja osata jos vaikka mitä ja kun lauantainakin haukunaiheet loppuivat, valitti, ett kun en edes tunteja valmistele :LOL:. Silloin jo nousi kiukku pintaan, ett takuulla valmistelen työpaikalla joka päivä sen mitä voin, mutt ett pääosin mun työ on nimenomaan hetkiin ja tilanteisiin reagoimista. Ja kysäisinpä, ett olenko koskaan puolella sanallakaan arvostellut tai arvioinut hänen ammatillista osaamistaan, kun minulla ei siihen todellakaan ole minkäänlaista pätevyyttä? Ja pyysin, ett vaikka kaiken muun elämässäni haukkuisikin, antaisi minun työni olla, kun ei siitä mitään tiedä tai ymmärrä. Paitsi, ett tietty kaikki ihmiset ovat jo luonnostaan ja syntyjään parempia opettajia ku opettajat ite :LOL:.

Mutt tämä nyt tästä. En jaksa jauhaa näitä juttuja enää.

Kiitokset tervetulotoivotuksista.

Tässä tietoja.
Minni (47).........kp11/27.......yk 1.......................3.

Vähän luin taaksepäin (ja olen joskus muulloinkin seurannut palstaa) niin Ottikselle nyt toivottelen tsemiä. Mulla on (valitettavasti) kokemusta samanlaisesta tai vielä hullummasta miehestä (psyykkistä ja fyysistä pahoinpitelyä) ja voin sen sanoa että kyllä elämä helpotti kun jätin hänet. Onhan sinulla mahdollisuus kuitenkin yksin yrittää luovutetuilla siittiöillä. Jos parisuhteessa menee huonosti niin ei se lapsen saaminen sitä paranna.

Pikkutirri, tsemiä sinne. Älä vaivu epätoivoon.

Ninni69,
se on miehelle vaikeaa kun pitää ns. pakosti hommailla, jaksua sinne.

Minttu2011. Suomessa tähän luovutettuun munasoluhoitoon ikäraja on 45 ja jos siitä (tuoresiirrosta) hoidosta jää pakastettavaan niin pakastetun alkion siirtoja tehdään muistaakseni 49 vuoteen asti.Kaikki klinikat ei tee suomessa hoitoja 45 vuotiaille. Ulkomailla ottavat hoitoon vanhempiakin. Mur-mur tuossa laitteli jo hintoja, mutta meillä tämänikäisillä ei mitään omavastuuhintoja ole eli KELA ei korvaan mitään , ei hoitoa, ei lääkkeitä eli kaikki maksetaan täysimääräisenä itse, joten en usko että alle 7000 euron onnistuu jos hoitomuotona että luovuttajan kaikki munasolut tulee itselle. Hoitojono suomessa 6 - 8 kk, riippuen omasta ulkonäöstä, eli jos olet tavallisen näköinen löytyy helposti luovuttaja (lähinnä hiusten väri, pituus). Jos haluaa ulkomaille, tule lukemaan/kyselmään tuolta luovutettu munasoluhoito pinosta, lapsettomuus-otsikon alta. Itsellä ei siitä kokemuksia.

Ohhoh tulipas tekstiä vaikka taapero (tänään 1 v 2 kk) tuossa hyörii ja pyörii ja varsinkin kun koneella olen niin haluaa syliin ja tänään nyt hankalaa vielä, kun ei päästy ulos kun itsellä huonoa oloa pukkaa.

En mä itse toivo enää edes niinkään lasta (ihanahan se olisi), mutt toivon, ett elämässä olisi jotain sisältöä, ett saisin elää niin, ett tuntisin olevani jonkin arvoinen enkä vain jotain mitä haukkua ja moittia..

..voi Ottis..tuo alleviivaamani lauseesi, on kyllä suruista luettavaa..:ashamed::'(

Eihän se ole kelläkään aina helppoa..MUTTA miusta tuntuu, että sie olet jotenhin ihan alempiarvoinenhin miehesi silmissä, kuin HÄN!:O

Siulla niin kova kaipuu se pieni saada:heart:..s i k s i k ö tuota miestäis jaksat vaan?..sekö pitää enää yhdessä?..

Älä rakas ihunainen eloasi tuhlaa tuollaisessa suhteessa:hug:
..jotenhin miusta tuntuu, että sie olisit pidemmän päälle P A L J O N onnellisempi sinkkuna..TAI sinua arvostavan miehen rinnalla:kiss:
..koska Ottis - niitähin löytyy.:)
.

Viimeksi muokattu:
Ottis
Minni007 Onnea PASsiin :heart:! Kiitos kommentistasi :). Painan sanas mieleeni.

mur-mur Minä ymmärrän, että tekee mieli kommentoida enkä mä tänne kirjoittaisikaan ukostani, jos en haluaisi kommentteja. Olen vaan pikkuhiljaa oppinut pitämään asioita ihan sisälläni, enkä pura niitä tännekään. Pitäis tässä nyt alkaa työstää ihan tosisaan niitä miinus- ja plussapuolia tästä suhteesta. Mies tuli tänään ihan ihmisten aikoihin kotiin ja höpötteli kuin aina ennenkin, mutt nyt pidän minä mykkäkoulua, kunnes olen valmis avaamaan sanaisen arkkuni ihan kokonaan. Miehille näyttää olevan tyypillistä tuo, ett oletetaan kaiken kurjan noin vain haihtuvan, kun sitten aletaan yht'äkkiä käyttäytyä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jotain tietä se lähtiessään kyseli ja kun vastasin, etten tiedä, sain taas kuulla, että pitäishän mun tietää kun olen ikäni täällä asunut. Melko varmaksi tiedänkin missä ko. tie on, mutt eipä huvittanut vastata. Joka tapauksessa sama mitä sanon, tulos on kuitenkin, että olen joko tyhmä tai hullu, niin miksi vaivautua vastaamaan.

Viimeksi muokattu:
[....mutt katellaan mihin virta vie.
Hei kaikki, ja erityisesti Ottis. Olen seurannut tätä palstaa kohta pari vuotta ja nyt oli pakko rekisteröityä, koska haluan myös lähettää tukeni ja kannustukseni elämääsi.
Tuntuu surulliselta elämän tuhlaukselta, jos vain annat ajan kulua ja ajelehdit sellaisen miehen vieressä, joka ei sinua arvosta. Älä anna polkea itseäsi enää yhtään vaan uskalla nauttia elämästäsi! Voin liittyä palstasiskojesi kuoroon kun he sanovat: olet yksin paljon onnellisempi kuin tuossa suhteessa. Tiedätkö Ottis, olen päivälleen saman ikäinen kuin sinä :) ja elänyt myös suhteessa, joka tulee usein mieleen kirjoituksiasi lukiessa. Lopulta uskalsin jättää suhteen taakse. Nyt olen elänyt 6 vuotta sinkkuna ja elämä on totisesti parempaa kuin silloin. Ottis, elät vain kerran... Tai vaikka palaisit tänne sielunvaelluksen myötä, niin älä silti haaskaa nykyistä elämää kuvittelemalla että teidän kahden välit joskus muuttuisivat paremmiksi. Ja niinkuin tuossa joku juur kommentoi, ei lapsi ainakaan paranna suhdetta, eikä sellaista vastuuta saa lapselle edes (tiedostamattaankaan) laittaa.

Kaikkea hyvää! t: ikäkaimasi ja ammattikollegasi santra :)

• Tykkää
Reactions: mur-mur
Tulin vielä kertomaan, että PAS on sitten ensiviikon torstaina, mua ihan itketti puhelun jälkeen kun siis soittivat ja sovittiin aikataulusta. Olin henkisesti valmistautunut lokakuuhun ja nyt tuntuu että tulee pikavauhtia. Tämä ei siis ole valitusta eli kyl te ymmärrätte. Minäkin pääsen jälleen tuolle kuuluisalle RKTT listalle, tosin kp:t vähän eri, mutta ilmoittelen sitten.

WP:lle, että muistan tuon tunteen kun km:n ja tm:n jälkeen tuli ne menkat se oli ihanaa kun pääsi taas yrittämään.

Tuohon "tavallisen näköiseen" vielä että siis hiusten väri, pituus ja silmien väri. Ja lekuri silloin 2009 mulle sanoi että olet tavallisen näköinen/kokoinen niin luovuttajakin löytyy helposti. Sanoi kyllä kohteliaasti :)

Minni - ihunaa, noin nopsaan jo pääset PAS:iin!!!:kiss:

Ninnille vielä..saattaa se yksi pupustelu kertahin riittää ja tärppää - näin miulla kaksi kertaa käynyt.=)

Sweet Dreams ihunaiset..

..niin vielä..kirjoitelin tuosta(kopsasin tietoa)Vitamore Totalista siksi kun se kyllä tasoitti kummasti miun oloista - kunhan sen n. 1kk:n malttaa alkuun odottaa:)
..jäi hikoilut ja vi*****set vähemmälle..:whistle::D..tais tärppihin juuri sitä käytäessä käydä(vaik ei kestänytkään)..
Ovuloin mielestäni myös vahvemmin.

Viimeksi muokattu:
Pikainen moipsaus kaikille! Ja kiitokset tsempeistä...kyllä mä oon tällänen???kumma??? Niin meen täysillä eri tunteisiin ja sit niin totaalisesti niissä ryven!!! Luge pallurat alettu eilen illalla, kun aamulla olin niin varma etten oo ovuloinu ni en niitä alkan...oon mä nyt kyllä tän kierron sählänny ja säveltäny ihan huolella!!! Noista luge palluroista mun piti kysymän, että jos ohje on että 1 aamuin illoin ja kun illalla laittaa viimisimmäks, ni tähän aamuunkin jäi häthätää 6h väliin...aamupalluran oon siis jo laittan 4:50 ja nukkumaanhan mä käyn aikasintaan 23 kieppeil...pitäskö mun siis vähän "jaksottaa" niiden ottamista tasasempaa eli 12h välein?? nii..olihan ne lämmöt eilen iltaa kohti noussu (37,2) ja nyt en kyllä enempiä mittaile, vaan luotan että oon ovuloinu!!

Tervetuloa minunkin puolesta Minni007 ja hurjasti onnea siihen PASsiin!!!

Ja onnea WhiskyBeat tähän uuteen kiertoon ja yritykseen!!!

Putuselle onnea tähän kiertoon!!! Ja Ottikselle ja Ninni69:lle halirutistus ja mur-murille kans! Ja Minttulle ja Tattiselle ja Bugsylle myös ja Nöpsölle iso lämmin halaus kans:hug:

Kaikille RKTT listalaisille hurrrrrrjasti onnea ja myös niille jotka listan "vieressä" piinailee.

Viimeksi muokattu:
HUOMENIA IHUNAISET!!!:kiss:
Mur Mur:
Mun mies väitti että foolihappotabletit pistivät mahan sekaisin eikä ole niitä nyt pariin viikkoon syönyt... sinkkiä ja seleeniä ehkä on ehkä ei... en jaksa vahtia mitä syö... ainakii niitä Temgesicejä menee 2-3 per päivä ja lisäks buranaa, en ees tiedä kuin paljo. Juu, kattelemme tän kierron ja sit lääkärin puheille. Ainakii lupasi niin..

Joo sängyssä makailen, pitäis alkaa nousemaan ja mennä aamukaffelle... pupusteltiin tossa pojan lähdettyä kouluun 8.30 ja vaiks mulla vissii kp7 niin jäin pituudelleen sänkyyn... ei sitä tiedä kun menkatkin oli vain 3 päivän mittaiset, ett milloin ovista pukkaa. Laskeskelin ett viikonloppuna tai alkuviikosta olis, täytynee nyt sit pupuilla joka toinen pv, en tiedä noista tikuttamisista kun se ei niin varmaa aina oo onko mikä päivä.
Viikonloppuna jos ilmat sallii mennään vielä mökille pojankin kanssa ja ensviikollahan on sitte duunia jo:|
Kiitokset kaikille kommenteistanne ja mur mur ja ninni erityisesti noista tiedoista... pitänee illalla alkaa selailee niitä ninnin ehdottamia sivuja!!
Sori omanapainen tilitys!
Ottikselle jaksuja ja erityishalitus:hug::heart:

Yhteistyössä