40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ihan ekaksi vauvatoive10: Mie niin kovasti toivon että siulla olisi masussa asiat ok ja pieni jaksaisi tarrata tiukkaan!!!:heart:

..nyt joudut vain odottelemaan vaikka se on raskasta, tiedän sen:( voimia&jaksuja:hug: ..ultraus olisi hyvä tuollon rv 7 aikoihin, ei ehkä aiemmin(näin lääkäri suositteli miulle)..ja senhin jälkeen joudut vielä hieman kärvistelmään..mutta jos sydänäänet näkyy silloin vahvana, on se aina kuitenkin hyvä merkki:heart: vaikka ei vielä tae raskauden jatkumiseen..tällaista epätietoisuutta me naiset joudumme kestämään tämän vaavi toiveen vuoksi..tiedän tuon tunteen täysin mikä siulla vauvatoive10 on..näiden asioiden kanssa painin itsekkin päivittäin, usko ja epäusko vuorottelivat tiuhaan..

Voisitko pyytää neuvolasta lähetteen hcg:n määritykseen vaikkapa kahdelle kertaa?.. näkee nouseeko normaalisti..itsellänihän se ei noussut ja näin kävi..

Mikäli hcg ei tuplaannu joka 48-72h, voi se kertoa selkeästi jostain ongelmasta raskauden jatkumisen suhteen joka yleensä, keskenmeno tai tuulimuna..tällaisen tiedon löysin ulkolaiselta sivustolta kun googlettelin "mikä on hcg"?

Tiedän että erkan ja miun keskeytyeet raskaudet nostaa pelkoja pintaan teillähin :( ..ja kun ikääkin karttunut enämpi on riski tuohon raskauden jatkumiseen kyllä suurentunut, jokainen sen varmasti tietää..itsekkin sitä osasin peljätä mutta kun kohdalle sattui, järkytti todella kovaa:'( ..nyt siis tiedän "riskit" ihan kantapään kautta ja se pistää miettimään..nyt on vain tämä suru..

Soittelin Naistentautien Poliklinikalle ja sain soittojan lääkärille..haluan että tämä "tyhjennys" tehdään mahdollisimman pian. Luultavimmin miulle tehdään kaavinta ja joudun jäämään osastolle tarkkailuun yön yli, on kuitenkin kyse "leikkauksesta" ja tulppariskin vuoksi näin saatetaan toimia..se ei vielä ihan varmaa ja kotiohan mie mieluiten kuiteskin yöksi haluaisin, läheisteni luo haavoja nuolemaan..

En voi kieltää, etteikö tämä säikäyttänyt&ahdistanut minua sen verran että hautaanko nyt "haaveeni" ja jatkan tästä eloa tämän pesueeni kera-näinhän mie jo päätinhin tuolloin loppuvuonna..tämä ehkä vain antoi hieman "toivoa" kun raskaus alkoi sittenkin, vaikka keskeytyi..mutta samalla se tuo suurta pelkoa siitä että jos TAAS käy samoin, miten jaksan.. :(.kyllä suuri vaikuttaja on myös korkea ikäni, riskit kasvaa koko ajan..

..no, tällaista purkautumista täältä..taidan laitella lapselle nyt evästä ja jos itsekkin koettaisi syödä..

Kaikille kovasti jaksuja&voimia koitoksiinne!!!!!!:wave:

mur-mur
 
mur- mur, sinä jaksoit kirjoittaa pitkään. Mieti asiaa rauhassa että mitä sitten teette kun aika on kypsä, oli mun yhdellä 30 v tutullakin kaksi keskenmenoa ja tuulimuna ennenkun sai vauvansa. Ja työkaverilla, joka plussatestiä esitteli marraskuussa, myös pari keskenmenoa ja yksi kohdunulkopuolinen, joka vei mukanaan toisen munasarjan. Helppoa se ei näytä olevan monellakaan. Voisin kysyä hcg:n määritystä, josko neuvolan täti suostuisi, menen huomenna työterveyteen niin otetaan kilpirauhasverikoe, siellä ei suostuttu ottamaan hcg:tä vaikka ruinasin. Jaksamisiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvatoive10:
Huomaatteko että TIETO LISÄÄ TUSKAA :headwall:

Näinhän se on vauvatoive10.

Ei paljon voi kun odotella, Se hcg nopea nousu voi olla merkki kaksosraskaudesta. Näinkin voi olla että kun ottiskin tuossa totesi että testi ei mittaa enään tarkasti nopea Hcg arvon nousun takia.

Ei niitä oireita ole kaikilla, se ei ole merkki mistään jos niitä ei nyt ole.

Kun sun olo on hyvä eikä vuotoakaan ole, koita jaksaa odottaa siihen ekaan ultraan. Silloin jo olet viisaampi.

Tottakai suo pelottaa nyt enemmän kun niin kongreettisesti näitä ikäviä asioita on tapahtunut täällä.

Murmur tuossa kirjoitteli, kiva kun jaksat tänne kirjoitella, näinhän se on että mitä nopeammin nyt asiat rullaa niin voi surutyön päästä tekemään loppuun ja kun etteenpäin on vain mentävä poikasen ja miehenkin takia.
Kovasti voimia edelleen murmur.. :hug:


 
vauvatoive10 Olettekin jo käyneet aika tyhjentävän keskustelun aiemmin, nyt vasta luin niitä.
Minullahan oli tuon kuopuksen raskaus aivan erilainen kun aiemmat ja silloin ei minulla ollut tuota huomattavaa lämmön nousua ja jos mitään oli. Senkin takia olin varma että en raskaana voi olla. Olimpa vain. Jokainen raskaus on omansa eli mistään ei voi olla varma suuntaan tai toiseen..

 
Heippa! mur mur, mukava, että olet linjoilla! Sinulla on edessä raskas päivä: tyhjennys. Voimia siihen. Me täällä sua tuetaan.!! Itse olen kokenut niin monta keskenmenoa, että tiedän kaikki ne pelot , ahdistukset yms. yms. Mutta yritystä on ehkä sen takia, että mullahan ei vielä ole sitä elävää lasta...en kai muuten aina antautuisi riskeille...
Katsotaan nyt, miten tämän homman käy. Vielähän sitä ei olla raskaana ainakaan virallisesti.
Kyllä tosiaan , kuten mur mur me naiset joudutaan kaikenlaista kärsimään. Miksiköhän poliitikot eivät ole kehittäneet naisille jotain lapsentekolisää ja riskiraskauslisää tai jotain? Ei, päinvastoin. Epäonnisia raskauksia omaaville naisille tulee pikemminkin jonkunlainen huonon naisen leima. NÄin itse olen kokenut. Ei aina lääkärissäkään ymmärretä....
Normiraskautuneet ovat etusijalla. Perhepolitiikkaa myöten..
no tämä oli tällainen poliittiinen kannanotto. :LOL:
Mutta oikeesti, on tämä sen verran tuloksiin perustuva yhteiskunta kuitenkin, eikä tukea antava....pitäisiköhän perustaa puolue :LOL:
Joo, mutta kyllä meillä naisilla menee rahaa myös näihin testeihin ja hoitoihin. Joku lisä pitäisi rahapussiin tulla: "raskaustestilisä kerran kuussa"? :LOL: Siihen ovulaatiotestilisä, huolilisä, miehen kellistyslisä jne jne :LOL: No, mulla on ainakin hauskaa, kuten näette. Pitäsköhän tota mustikkapiirakkaa alkaa katella tuolta uunista?
 
Mur-mur virtuaalihalaukseen sinut kiedon :hug: ja kovasti voimia ja jaksamista toivotan.
Ymmärrän tuskasi hyvin. Silloin, kun minulla näytti, että onnistaa ja sitten haaveet täytyikin jättää, se oli tosi kova paikka. Monia itkun päiviä. Siksi kai täältäkin on niin vaikea lähteä kokonaan pois, mutta katselen nyt vielä toisten kuulumisia. Mukava on elää mukanakin hetken.
Tulee varmaan aika jolloin toisten kautta haaveilukin on parempi jättää. kovasti toivon, että sinä löydät ratkaisun omalla kohdallasi tähän asiaan. :heart: :hug:

Terry64 plussan vahvistumista sinulle toivottelen. :flower:

Vauvatoive10 jännittävät ajat sinulla, pikaista selvyyttä toivotan sinulle ja että se tosiaan olis selkeä ++. :heart:

Inialle myös plussaa peukutan. Odottavan aika on pitkä.
:flower: :heart:

Kaikille muillekin toivotan oikein runsasta +++++ sadetta. Tv Uudi
 
Nopea päivitys omaan tilanteeseen näin ruuanlaiton lomassa. Gyne ei ollut tänään soittoajallaan tavoitettavissa, mutta huomenna soitan.

Äsken tein samasta näytteestä testit:
1. First Signal (herkkyys 10) ja siihen tuli haalea viiva
2. Clear Bluen digi, ei viikkonäyttöä (herkkyys 25) ja vastaus "Ei raskaana"

Eli minulla on hcg-määrä noussut pikkaisen, jolloin herkkä testi reagoi. Mutta raskaana en siis ole. Dpo on jo 15, jolloin arvon olisi jo pitänyt nousta kunnolla. Kunnei nyt olisi mikään kohdunulkopuolinen ja jos onkin, niin toivottavasti tulee itsestään pois.

Ekasta haaleasta viivasta alkaa olla 48 tuntia, joten hcg:n olisi jo pitänyt nousta. Huomenna aamulla viimeistään pitäisi saada selkeä, kirkas plussa johonkin testiin, jos edes se voisi mitään hyvää tarkoittaa. Testaan aamulla ainakin Apteekin testillä.

Tsemppiä vauvahaave10. Sait plussan niin aikaisin, että digin viikkonäyttöön voisi tulla kaksikin viikkoa vielä teksti 1-2 viikkoa.

Terkkuja kaikille. Nyt pitää rientää makaryynilaatikon tekemiseen.
 
Hei kaikille! :wave:

Olen tata teidan ketjua jo jonkin aikaa seuraillut ja nyt vihdoin uskaltauduin ja osasin (huoh!) avata tunnukset tanne ja nyt hyppaisin mukaan, jos vain sekaan sopii. Tama teidan poppoo tuntuu itselle kaikkein sopivimmalta ja mukavimmalta, vaikken viela sita pyoreaa 40 olekaan :)

Eli siis olen 37.v, kohta 38 ja sita ensimmaista yritetaan. Olen siis herannyt suht myöhaan tahan vauvantekotouhuun. Tai noh, tunnustettakoon, etta touhuiltu on kylla jo pitemman aikaa :p , mutta itse lapsentekoon alettiin "virallisesti" 2007 jattamalla ehkaisyt pois ja luottamalla hyvaan onneen. No, sita hyvaa onnea ei sitten ollutkaan ja vuonna 2008 mentiin ensimmaisen kerran lapsettomuushoitoihin, joka kylla silloin jai vahan vajanaiseksi; tehtiin vain ensimmaiset tutkimukset ja sitten se asia jai taas oman onnensa nojaan loppu vuodeksi. Tutkimuksissa ei loydetty mitaan ns. "vikaa" kummastakaan. Sitten viimein viime vuonna otimme itseamme kunnolla niskasta kiinni ja ryhdyimme kunnolla lapsettomuushoitoihin.

Maaliskuussa 2009 ensimmainen inseminaatio -nega, huhtikuussa II inssi-plussa (km vk 7), syyskuussa III inssi-nega ja nyt ihan taysin yllattaen tammikuun alussa luomuplussa, joka meni kesken vk 5.

Ja nyt taas jatketaan hoitoja. Tai siis, nyt on otettu verikokeita keskenmenojen selvittamiseksi, josko sielta selviaisi jotakin. Mutta kovasti tuo yllariplussa nyt antoi taas toivoa, etta jotain tuolla yrittaa tapahtua, mutta jostain syysta ei vaan pysy matkassa. :'(

Olen lukenut teidan plussistanne ja keskenmenoistanne, ikava kylla en nyt muista teidan kaikkien nimimerkkianne viela, mutta osanottoni ja halaus km kokeneille ja onnentoivotukset kaikille plussanneille! Paljon tarraa sinne ja kasvupyrahdyksia :heart:

Nyt toivotaan etta oon osannut laittaa noi hymiot oikein ja oikeille paikoillensa...





 
Ottis
mur-mur Raskas on sulla vielä tie edessä. Mullehan noihin samoihin aikoihin tehtiin kaavinta, mutt tärkein syy siihen oli, ett ekassa ultrassa oli havaittu pieni polyyppi kohdunsuulla ja vaikka sen oli ajateltu antaa olla rauhassa raskauden ajan, tietenkin keskeytyneen km:n tultua päätettiin samalla leikata poies.. Nukutuksesta herättyänihän en muuta osannut tehdä kuin itkeä kun muistin miksi olen sairaalassa. Sukulaisille ym. oli tosin sitten "helppo" sanoa olleensa polyypin poistossa, vaikka pitikin sitten vähän ite kehitellä niitä vuotoja, ett stoori kuulosti uskottavalta :ashamed:. Voimia sulle mur-muri :hug:.

Terry: Jotain outoa noissa testeissä nyt kyllä on, mutt ihan totta huomisaamuna pitäis jo olla vähän vahvempaa näyttöä siinä apteekin testissä. Sulle edelleen onnea testailuun toivottelen+ :heart:.

Vauvatoive10 Kun sain raskaudestani tietää ja sitten vähän nettiä selailin, törmäsin miltei ekana keskeytyneeseen keskenmenoon ja heti ajattelin, että noinhan minulle tietenkin käy, sillä enhän voinut uskoa, ett joskus jossain onnistuisin. Sitten ekan kemiallisen aikaan, kun ehdin kuvitella parin päivän ajan olevani raskaana, päätin, etten lue netistä yhtään mistään komplikaatiosta mitään, kun se sieltä kuitenkin itseen tarttuu. Turhaa taikaluuloa tiedän sen, mutt totta on tuo, että tieto lisää tuskaa :(.

Jos huonosti käy niin onhan mullakin vielä tuulimuna ja kohdunulkoinen raskaus kokematta ennen sitä oikeata ja onnistunutta raskautta, ja sitten ei jäisikään jäljelle kuin vaikeasti vammainen lapsi. Näinhän sitä voi piruja maalailla seinille, mutt pakko tässä on lopulta ajatella, ett eihän me näin kovasti täällä haaveiltas, jollei me uskottas just siihen onnistuneeseen ja onnelliseen lopputulokseen :). Sulla vauvatoive10 oli alusta asti niin vahvat hCG-arvot tikuissa, ett sinuna en huolestuis. Vaikka myönnän... ainahan on olemassa mahdollisuus, ett ne ovat lähteneet laskuun, mutt mutt.. tekisit aamusta vähemmän herkän testin niin oltais kaikki viisaampia ja osattas tukea sua oikein :hug:.
 
Ottis
LittleBear Tervetuloa :flower:! Minun korvaani kuulosti tutulta tuo 'hitaus' lähteä hoitoihin. Olet kuitenkin vielä nuori ja mahdollisuuksia on vaikka mihin, joten jo nyt toivottelen onnea uuteen hoitorupeamaan. Toivottavasti km:jen syy selviää ja ongelma saadaan ratkaistuksi.
 
Kiitos Ottis
Nuoriahan tassa viela ollaan kaikki! :)

Tuosta taikauskoisuudesta sen verran, etta se on ihan kumma juttu, miten sita kaikkia mahdollisia "merkkeja" tulkitseekin aina joksikin enteiksi. Ihan huvittaa valilla omat ajatukset. Tanne kirjautuminenkin vaati yhden taikauskon murtamista; jotenkin olen ajatellut omassa pienessa paassani, etta kun asiaa ei kauheasti mieti ja varsinkaan lausu aaneen muiden kuullen, niin se onnistuu paremmin :LOL:

Vaan jospa se onkin toisinpain? :kieh:
 
Tervetuloa Little Bear minunkin puolestani.
NIin. Enpä tiedä, kumpi parempi: lausua ääneen toivomus vai pitää salassa...kummassa enemmän taikaa...nää on tällaisia asioita välillä, kun niiin paljon toivoo. Mutta jospa se meidän kaikkien tuki auttaisi eteenpäin.
Ottis, ihailen sun optimistisuuttasi. Itse olin jo menossa Terryn mukaan hänen alamaihinsa negasta, mutta sinäpä se sanoit, että odotas vielä! Niin just pitää ajatella! Kiitos kun muistutit taas minuakin =) :heart:
Mitäs Ottis olet mieltä; jokos aletaan etsiä "oireita". Vastahan sitä ovis loppui. Eiks ne pitäis alkaa jo? =) Ois jotaa mukavaa puuhaa tässä nää pari viikkoa....no joo, ehkä huono idea.
 
mukaan litttle bear.

Itselläni tänään kp 26 muuttui kp 1 ja kunnon niagraksi supistusten keraa. Repaleisia jäännöksiä valahtaa siteeseen, joten taitaa vihdoin kunnon tyhjennys tulla. Eli nuo haamuplussat ovat kertoneet että yritystä oli edellisessä tai sitä edellisessä kierrossa ja nyt vihdoin tapahtuu tuo tyhjennys. Edellinen vuotohan ei ollut kun minimaalinen. Yippie ja taas päästään touhuamaan ja OIKEASTI KUUMEILEMAAN. Ajattelin vielä muutaman kierron ottaa tosissani ja sitten katsotaan tilanne uudestaan, kun tuo biologisen kellon viisari liikahtaa pikkasen, joka kuukausi.

Terrylle peukutukset. Joillain vaan erittyy hitaasti tuo hcg....

mimmimamma
 
Rinja-kulta, älä nyt vaan masennu minun takiani. Minä kun en ole ottanut tätä plussaa tosissani vielä lainkaan, niin ainakin nyt sen hiipuminen, jos niin tapahtuu, ei satutakaan. Enempi innostaa, että oikeilla jäljillä ollaan kilpparilääkityksen ja lugejen kanssa.

Vauvahaave10 , sinulla on niin hieno plussa takanasi, että älä anna raskausviikkojen testissä viedä sitä iloa. Itse en henkilökohtaisesti edes usko, että CB olisi voinut tehdä minkäänlaista kaavaa, joka oikeasti osaisi kertoa viikkojen keston. Ihan rauhallisesti nyt otat ja varaat sen ultran. Ja jos haluat niin sen hcg-määrityksen tietysti voit pyytää. Sitä vaan ei ihan joka labrassa tehdä, vaan voivat tarjota raskaana/ei raskaana -testiä ja sehän nyt on ihan selvää, että raskaana olet.

Itse olen joutunut hcg-mittauksissa juoksemaan puolen vuoden ajan ekan keskenmenon jälkeen ja seuraavassa raskaudessa se otettiinkin kahteen kertaan, jotta nähtiin, että nousu oli normaalia. Tämän takia pyytäisin uudessakin raskaudessa pari näytettä plussatestin jälkeen. Mutta ns. normaalitapauksessa tälle ei ole tarvetta. Ultra sitten näyttää missä mennään.


Tervetuloa Little Bear (kiva nikki).

Ja Ottis sitten on reipas palstailija. Oikein kiva lueskella juttujasi. Jatka samaan malliin, paitsi, että kerro parin viikon päästä miten testiin tuli plussa :)

Mur-mur
, kiva, että olet jaksanut kirjoitella meille. Toivottavasti olet saanut unta öisin ja ruokakin alkaisi maistua. Mutta vasta kaavinnan/tyhjennyksen jälkeen sitä kunnon parantuminen voi alkaa niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Jaksuja kaikille!
 
Sorry mimmimamma ja ei kun sitten optimistisesti eteenpäin niinkun sanoit.
Tunnen jo häpeää siitä että epäilen oloani, mutta nyt pitää rauhoittua ja odotella sitä ultraa parin viikon päähän.
Kun en kuitenkaan mitään asioille voi , romahdus tulee jos on tullakseen.
KIITOS :flower: kaikille teille viisaista sanoistanne, ei sekään kiva olisi pää vessanpöntössä oksentaa, mutta silloin tuntuis kai todelliselta :whistle:
 

Yhteistyössä