40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Heippa!
Joo, yritän olla pahemmin masentumatta, Terry64 =)
Mukavaa tuo olisi, jos sulle plussa tosissaan pärähtäisi! Niinkuin muillekin tietysti.Ja itseni mukaan lukien ;) Siksi kai täällä ollaan.
Joo, Ottis olen Terryn kanssa samaa mieltä, että olet oikein possari ilmestys täällä ja järkevä myöskin! Ja kaikkihan te olette mielenkiintoisia ja mukavia tuttavuuksia. Käväisin tuossa saunassa ja nyt puhtoisena katselen telkkua. Ja vahtaan näitä teidän viestejä läppäriltä. Eipä mulla muutakaan =)
Nauratti tänään töissä, kun moralisoin lasten pleikkarissa istumista, kun itse olen illat täällä keskustelupalstalla! Huvinsa kullakin eri ikäkausina.
 
Kiitoksia kovasti tervetulotoivotuksista! Kiva liittya joukkoonne! :)

Nyt tuolla keittiossa puuhailen ja samaan aikaan yritan taalla kayda vilkuilemassa teidan juttujanne.

mimmimamma koskas sulla on ollutkaan km? Mulla tosiaan oli nyt tammikuun alussa ja ihan itsestaan alkoi vuoto, mutta oli kylla mielestani aika minimaalinen ja mietinkin, etta tulikohan sielta kaikki pois. Laakari kylla ultras ja sanoi etta on ok, mutta pieni epailys jai...

No nyt odottelen seuraavia kuukautisia, taitaa tama ensimmainen kierto tulla ja menna ihan omalla ajallaan, tosin sen edellisen km jalkeen (kaavinnan avulla otettu) kuukautiset palautu normaaleiksi hyvinkin pian.
 
Huh, tulipa otettua tirsat soffalla..olin aivan poikki:|..

Poikanen läksi miehen kanssa kaupoille ja käskin tuomaan jotain hyvää(lohturuokaa) ;)

Mie täällä pal-jon olen ajatellut asioita, syitä ja seurauksia..ei selvää vastausta mihinkään..vaan niinhän se tässä asissa pakkaa olemaankin-selkeä syy jää salaisuudeksi, on joskus monenhin asian summa.

Lääkärin sain tänään kiinni ja olihan taas sekavaa selostusta, Arggghhh:kieh:..puhuvat vaikeaselkoisesti tai AINA kiire!!! ..mutta lopulta sanoi että sairaalasta soittavat melko varmasti tällä viikolla ja ensi viikolla tyhjennys, lääkkeillä?!..siis kuitenkin lääkkeillä ja tämähin selkeästi säästösyistä, on huokeampaa..noita keskeytyneitä raskauksia niin paljon että jos kaikki tehtäisiin kaavinnalla, olisi aika ryysis ja he eivät pystyisi tähän vastaamaan..siis terveelle naiselle aina ensisijaisesti tyhjennys lääkkein!!..tätä lääkäri ei tietenkään miulle sanonut "suoraan" mutta tiedän asian näin olevan. Mie voisin vaatia sen kaavinnan, mutta kuuntelen ensin lääkärin mielipiteen(ammattilainen) ja teen päätöksen sitten.

Pelkona lääkkeellisessä lähinnä se että jää "materiaalia" vielä kohtuun, tulee tulehdus(huonommalla onnella) ja tarvitaan kuitenkin sitten kaavinta.

Anteeksi nämä juttuni :/ ..alkaa vaan taasen ärsytys nousemaan tuota terveydenhuoltolaitosta kohtaan, mie en todellakaan ala heittopussiksi ja haluan että minua kohdellaan ihmisenä EIKÄ tapauksena!!!..on tämä tarpeeksi raskasta muutoinhin:ashamed: ..Rinja jo tuota asiaa sivuutithin kirjoituksessasi..

Ehkä tämä "eka kerta"on se pahin..tottuuko(ehkä väärä sanavalinta)..turtuuko siihen?..ei satuta enää toinen, kolmas kerta niin pahoin?..kovettaako itsensä sen edessä mitä niin kovin haluaa että kestää ja jaksaa?..mie vastaan ittelleni että "pakkohan se on"!!..meillä naisilla on ilmeisesti se lisääntymisvietti NIIN kova että kestämme näitähin asioita ja jopa toistuvasti..ajatelkaa mikä kipu, tuska ja pettymys!!??

No nyt mie lopetan ja pähkäilen näitä omassa pikku päässäni..anteeksi jos teitin mielestä "väärä pino" näille miun vuodatuksille..on vaan niin luontevaa kun "tuttu paikka":) ..taitaa se elämä kuiteskin voittaa kun se alku shokki on ohi..tai luulen niin..vielä tässä monet itkut kerkeän tihrutaa.. :(


Terry64
testaappa mieluiten juurikin sillä Apteekin omalla..CB:n testistä miulla ei kokemusta, joten en rohdi niin morkata mutta herkkyys kuitenkin se mainitsemasi 25..olikohan Apteekin omassa muuten 20..kuka muistaa?..



Pitäkäähän ittenne lämpiminä&paaaaljoooon:heart: +++++++++++:heart: tuuliaPHUUUUIH:whistle:!!!!!!!!!

mur-mur
 
ainoa ja oikea pino vuodatukselle....niin tärkeä olet sinä meille.. :hug: :hug: ihunaa mur-murin tapaan :) kun meille vuodatat. <<<< x X muskettisotureita, kun ollaan. Höpsö :heart:

little bear Eli plussia tuli joulun alla ja kaksi epämääräistä kieertoa 21+23 päivää takana. Sitä ennen km marraskuussa. EI kaavintaa vaan vuoto alkoi itsestään. Uusi tyhjennys kp 11. Eli kierto loka-marraskuun jälkeen täysin sekaisin.

Viimeiset plussat tuli 8-9-tammikuuta, joten tiedä mitä se sitten tarkoittaa oliko vai ei.

mimmimamma
 
mur-mur Olen todella pahoillani tasta kaikesta mita joudut kokemaan nyt. Se on ihan kamalaa aikaa, ne ensimmaiset paivat, ainakin omalla kohdallani ovat olleet ne kaikkein hankalimmat ja varsinkin siina ensimmaisessa km. tama toinen, kuten kyselit mur-mur, meni huomattavasti helpommin. Se varmaan johtuu myos osaltaan siita, etta se tuli taytena yllatyksena, puun takaa ja en ehtinyt olla edes kauan tietoinen, etta olen edes raskaana. vasta kun menkat oli 4 paivaa myohassa, hoksasin testata :ashamed: ja siita ei sitten mennyt kuin noin viikon paivat ja alkoi vuoto.

Mutta jokainen meista on erilainen ja jokainen kokee sen eri tavalla. ja siihen varmasti vaikuttaa kaikki muukin elamssa, sen hetkinen "mielen maisema".

Kovasti haleja mur-murille ja muille saman kokeneille! :hug:
 
Kiitos Litle Bear :) ..niihän se taitaapi olla..jokainen ollaan erillaisia ja käsitelläänhin asioita omalla tavallamme..vaan se menetys on tämän kokeneille kuitenkin varmaan yhtä vaikia..pääsee siitä yli mutta ottaa aikansa..miun "oikea" suruyö alkaa varmaankin sitten vasta kun tämä on ohi-tyhjennys/kaavinta..
 
Murmur Anna kaikki vain tulla ulos mikä on tullakseen. Tämä on siihen ihan oikea paikka. Tuntuu tosi pahalta sinun puolesta että joudut tuon käymään läpi. Kyllä tuon tukosriskin vuoksi luulisi että kaavinta tehtäisi, joskus tuntuu niin kummalta kaikki. ja kun lääkäreilläkin on eri mielipiteitä ja heihin vain pitäisi voida luottaa. Henkilökohtainen mielipide on että ei säästösyistä saisi valita huonompaa vaihtoehtoa ainakaan.

vauvatoive10: Ei tosiaan tarvi olla morkkista siitä että pelko ja epävarmuus iskee, eikös se ole ihan luonnollinen reaktio. Minusta ainakin on.

Terry: Edelleen toivon plussaksi noiden haamujen jäävän, siitä oikeasta syystä.

Kaikkea olen kanssa tässä miettinyt. Ja jo ajattelin että oisko kaikkein järkevintä hankkia ehkäisy ja unohtaa koko kuumeilu. Sen verran kamalaa on ajatella tuota mahdollista jos raskautuu ja sitten saakin keskenmenon. Pakon edessä tuosta selviaisi, kun oisko muuta vaihtoehtoa, mutta aina se kipeältä tuntuisi, ei helpolla unohdu nuo kokemukset.

On: posket hohkaa ja punoittaa, tisut ei kipeät enään, Alavatsassa,munisten kohdalla tuntemuksia, ja välillä pikku vihlontaa. Ihan suututtaa jo tämmönen mokoma roppa kun pelleilee,,
 
Eri tavallahan ihmiset asiat kokevat ja käsittelevät. Keskenmenot myös, mutta ainakin itselle se on ollut yksi vaikeimpia asioita käydä läpi.

Tuosta lääkkeellisestä, mullehan tehtiin se kotona (meni kesken rv7) ja sujui ongelmitta. Kaikki tuli ulos eikä edes ollut kipuja. Fyysisiä sellaisia siis. Mutta mulle tuli siitä esilääkkeestä ihan kamala pahoinvointi, oksensin koko päivän. Itse tyhjennyspäivä taas oli silleen helppo. Ja yleensä ne kuulemma kirjoittaa sairaalasta reseptin pahoinvoinnin estolääkettä, mutta mun kohdalle sattunut lääkäri sitä ei vaan tehnyt. Ja kehtasi vielä väittää oksentamisen johtuneen raskauspahoinvoinnista. Kyllä kai, siihen mennessä en ollut kertaakaan pönttöä halannut ja sitten meni 12 tuntia siinä. Olin vielä yksin tytön kanssa kotona sen päivän ja lapsiparka itki vessan ovella, että 'äiti okkentaa', kun tietysti pelkäsi älyttömästi.

Vaadi siis Mur-mur ainakin sitä estolääkettä siihen.

Kovasti, Inia, pidän sulle peukkuja. Mulla meni juna taas ohi, mutta voi kun olisi jo sunkin vuoro.

Voimia kaikille omiin tilanteisiinsa :heart:
 
Ottis
Miehen kanssa piti töllötellä Kuusniemen kuulumisia ja nyt sauna kutsuu, mutt varppina luen juttunne vielä toistamiseen tänään ennenkuin untenmaille käyn ja saatan kommentoidakin :). Tää on ihanan vireä pino, en muuta sano. :wave:
 
Voi mur mur, kyllä ketuttaa toi , että lääkkeellinen rahasyistä! Mulla on km:t olleet aina spontaaneja ja koskaan ei ole tarvinut mitenkään tyhjentää, siis laittaa km ikäänkuin alulle, paitsi olen kahdessa kaavinnassa ollut varmuuden vuoksi sitten lopuksi. Mutta sekin voi olla huonoksi, olen kuullut, siis kohdulle. Mutta tiedä häntä...on niin monta mielipidettä kuin on sanojaa...
miksi sinä mur mur menisit muualle purkautumaan? Kaikki kuuluu elämään, kuumeilut, odotukset, keskenmenot ja taas uudet toivot ja odotukset ! Ja me ollaan jo nelikymppisiä. JOs ei kestetä elämän tosiasioita, niin on kumma!
Voi lumeton, mitä sinäkin olet joutunut kokemaan. Ja lapsesi siinä samsassa hötäkässä. On se niin väärin.
Ottis, et kommentoinut, aletaanko jo ylikuumeilemaan: mitä oireita ilmaantuukaan =)
I_- K, mitä sinä nyt alat ehkäisystä höpisemään? Ja liene vaikka raskaana, kun on tuollaiset tuntemukset.Eikös me oltu sinunkin kanssa samoilla kierroilla noin?
 
mur-mur se on kyllä totta että sairaalassa yrittävät päästä mahdollisimman helpolla eroon potilaista...ainakin sellainen kuva mulle jäi sunnuntaina siellä ollessani. Kuulemma esim. ennen on aina lääkkeellisessä tyhjennyksessä vielä ultralla lääkäri tarkastanut että kaikki materiaali on poistunut mut enää sitä eim koeta tarpeelliseksi eli heidän mielestään riittää kun hoitajat katsovat pyttyä että mitä sinne on "saatu aikaan" :headwall: . Se on hyvin epämääääräistä toimintaa. Siksipä mulla on nyt sellainen pelko että jos vaikka jotain vielä kohtuun jäi ja sitten se tulehtuu ja tosiaan siihen kaavintaan sitten päädytään. VArasinkin juuri ajan yksityiselle ens maanantaiksi vaikka vuotoa varmaan vielä silloin on että saa tarkastaa onko jotain riekaleita vielä kohdussa. Eli jotenkin oman onneni nojaan minut jättivät kun tuntuu että hoito jäi puolitiehen vaikka hyvää kohtelua sairaalassa sainkin osastolla ollessani. Läääkäriä en siellä nähnyt ollenkaan muuta kuin perjantaina kun sain ekan tabletin. Kaipa se ultrauskin on säästösyistä jätetty pois ohjelmasta. Jälkitarkastustakaan eivät sairaalasssa tee vaan sae on itse hoidettava jossain omakustanteisesti :whistle: . Mulla on kauhee kiirus päästä uuteen yritykseen ja siksikin kiirehdin asioita enkä haluis että kierrot venyvät joidenkin tulehdusten tms. takia.
Luin aikamoisia juttuja ennen tyhjennykseen menoa täältä netistä ja ei se ainakaan mun kohdallani sitten ollutkaan niin kivuliasta tms. en voinut edes pahoin....tosin sain heti aluksi varmuudeksi pahoinvointilääkkeen ja jotain supervahvoja kipulääkkeitä jotka sai olon hetkeksi sellaiseksi kuin olisin toiseltaplaneetalta ja painotttomassa tilassa...mutta se olo meni pian ohi. Hyvin vähän olen määrällisesti vuotanut ja se vähän huolestuttaa että jäiköhän sittenkin vielä jotain kohtuun...
Tää viesti on nyt ihan tajunnanvirtaa mut jospa siitä jotain tolkkua saa... Minäkin siis purkaudun tänne...taas!
 
Ottis
Rinja Äläpä suotta minua kiittele, sillä täällähän me todellakin ollaan toinen toisiamme tukiaksemme.

Toi oireiden etsiminen vois olla hyvä idea ;). Minä tänään jo ajattelinkin, ett 'tämä raskaus tuntuu nyt sitten alusta asti'. Eilen oli vielä oilituntemuksia, mutt illasta ilmavaivat äity niin pahoiks, ett yön nukuin sohvalla, ettei mies saa kaasumyrkytystä ja melkein samaa rataa on jatkunut. Meilläpäin on vatsatautia liikkeellä ja tää taitaa olla sitä :x . Mutt eihän tässä todellakaan ole kuin reilu viikko ku päästään jo testailemaan. Olen päättänyt, ett ekan testin teen vasta dpo10 ja sen mukaan mitä se näyttää jatketaan testaamista tai sit lopetetaan, mutt siihen valtavaan rumbaan mitä olen 2 ed. kiertoa pitänyt, en ala :headwall:. Tai ainakin toivon niin :saint:.

Terry64 Nyt minä keskityn lähinnä siihen sun plussaan + :heart:, mutt tietty toivon, ett ensi viikon toivon torstaina saisin jo edes jonkinlaista haamua r-testiin. Ees pienen viivasen pitkästä aikaa :heart:.
 
Minnihiiri mukavaa RKTT aikaa!

Terry voi miten jännä tilanne, nyt siis ainankin vielä + on voitolla, toivotaan huomiselle selvää + siihen apteekin omaan!

Mahdotontako onnea colmi kiertoon, itsellä ei ole siitä lääkkeestä koemusta, lugeista kyllä.

Vauvatoive loogiselle kuulostaa, että voi olla sinulla jo se arvo jo niin iso, että ei kerro testi oikein. Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Mimmimamma nyt sitten paljon onnea uuteen kieroon.

Inia kiitos. toivottavasti sinun ei tarvitse siihen kolmantten lähteä.

Lumeton :hug: olisin teille sen + toivonut.

Little bear tervetuloa mukaan!

Mur-Mur no voih ikävää joutua odottamaan sitä soittoa sieltä sairaalasta. Tähänkö on tultu, että ei ole rahaa palkata riiitävästi hekilökuntaa, jotta joutuu odottamaan tuollaistakin asiaa. Paljon voimia sinulle.

Erka hyvältä kuulostaa, että menet jälkitarkastukseen, hyvä, kun ei ollut fyysisesti kivuliasta. Jaksamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ottis:
Uudi Vaikka ei ollakaan 'tunnettu' yht'aikaa palstaillen, silti on kiva lukea sun rohkaisevia ja lohduttavia kommenttejas.
Kiitos Ottis !! Minustakin on aina kiva lukea sinun juttujasi. Jotenkin niin avoimia ja elämänmakuisia, en oikein osaa sanoiksi pukea.
Olen sosiaalinen ja empaattinenkin luonne, siksi tykkään elämää mukana ihmisten asioissa.
Voimakkaita plussatuulia sinulle. :hug:
 
Ottis
mur-mur En usko, että ainakaan ajatukseen keskenmenosta koskaan tottuu, kyllä se sellasena shokkina tulee. Voi siihen silti ehkä toisella kertaa osata jo vähän 'asiallisemmin' suhtautua, vaikka en väitä, ett se olis yhtään sen helpompaa. Olen aiemmin kirjoitellut tuolla elleissä km:n jälkeen haaveilevissa ja siellä on palstailemassa useammankin km:n kokeneita ja heidän kirjoituksistaan olen ymmärtänyt, ett joillakin ainakin toinen km olisi ollut helpompi kuin eka. Siellä on paljon juttua, ja jos kiinnostusta on niin voihan sinne kurkata jos jotakuta kiinnostaa. En sillä kertonut, ett sie mur-mur täältä minnekään karkaisit :hug:. Sulla on ihan täysi oikeus purkaa murheitas tänne eikä me varmaankaan tykätä pahaa. Mä lupaan kertoa, jos alkaa siltä tuntua, promise! :saint: :attn:.
 
Minullakin kolme keskenmenoa takana kaksi ihan alku raskauden keskenmenoa alle kymmenen viikon ja sitten se kaikkein kipein menetys viikolla 18. Tuntuu että tuo periytyisi äidiltä tyttärelle, tuo keskenmeno taipumus. Äidilläni ollut aikanaan kaksi keskenmenoa. ( minun ja sisarusten syntymävuodet 1970, 1975, 1977, 1980) joten huomannette missä keskenmenot olleet. Meistä sisaruksista on kolme tyttöä ja kaksi meistä käyneet menetyksiä läpi. Onko muilla havaintoa vastaavasta?
 
mur-mur vielä siitä soiton odottelusta....mullekin piti sairaalasta tulla kutsu itseasiassa kirjeitse siihen lääkkeelliseen tyhjennykseen mutta soitin naistentautien poliklinikalle heti seuraavana päivänä kun olin käynyt yksityisellä ja saanut lähetteen sairaalaan (gyne neuvoi minua soittamaan ja sanoi että kyllä ne sairaalassa jo tietävät päivän jonka ovat minulle aikoneet antaa...) siellä ei sitten lähete ollut vielä saapunut perille mutta antoi kuitenkin ajan heti parin päivän päähän ja sanoi ettei sitten lähetäkään enää kutsua eli sain nopeutettua toimintaa soittamalla! Kannattaa kokeilla!
 
Ottis
Kommentoinpas Rinja =), mutt sää et vaan huomannut. Mutt muistutitpas mua asiasta, jota saunassa ajattelin ja tuumasin, ett pitää muistaa kertoa mur-murille ja muillekin. Mullahan kkm todettiin rv8+3 ja kaavinta tehtiin rv8+4. Edellisenä päivänä hoitsu sanoi, ett vuoto voi alkaa ennen kaavintaakin ja totta totisesti kun sen illan kärvistelin kotona, olin koko ajan tuntevinani pientä valumista niinkuin ennen menkkojen alkua tai joskus kun ovislimottelu ei ole vielä oikein alkanut, mutt on aluillaan. Muutenkin vasta kaavinta-aamuna katosivat kaikki oireet eli aamulla suihkutellessa tisut olivat entiseen malliin järkyttävän lättänät.

Mm. tuota tuolla em. palstalla pohdittiin, sillä en ollut ainoa, jolta oireet ovat totaalisesti kadonneet miltei samalla hetkellä kun on saanut tietää alkion kuolemasta. Jotenkin tuntui kuin kroppa ei olisi suostunut alkion kuolemaa uskomaan ennenkuin se alkoi pikkuhiljaa mennä tajuntaan. Jostain myös luin, ett n. 3 viikon päästä alkion kuolemasta vuoto yleensä alkaa itsestään. Tulehduksen vaarahan noissa aina on, jos tilannetta ei oivalleta ajoissa ja 'raskaus' saa jatkua. Melkeinpä sinun asemassasi mur-mur toivoisin, ett vuoto alkaisi spontaanisti, ettei tarvitsisi ensi viikkoon odotella :(.

Olen joskus miettinyt muuten sitä kun mm. äiti aikoinaan puhui 'valeraskauksista', ett olikohan ne just näitä keskeytyneitä keskenmenoja, kun kroppa vaan jatkaa raskautta, vaikka mitään kasvatettavaa ei enää olekaan. Oikokaahan jos ihan höpöjä kirjottelen.
 

Yhteistyössä