40+ so what (vol. 3)

Oivikki olet RKTT, ihanaa! nyt tais pinoon napsahtaa +

Pyrstis hyvä että kone toimii ja aivan mahtavalta kuulosti tosissaan sun lääkärin kommentti

Matsalu nyt vain positiivista ajattelua kyllä se onnistuu

Päikki ei kannata kaikkea käydä lukemassa, mielikuvitus tekee kepposet, jaksamista ultran odotukseen, kyllä kaikki on hyvin

Auringonpaistetta kilokaupalla kaikille =)
 
Voi Oivikki, miten mulla meni ihan kokonaan ohi silmien tuo sinun eilinen viestisi! Oletko nyt vielä jatkanut Lugeja? Kannattaisiko käväistä veritestissä?

Mulla ei tosiaan ole enää tänään ollut mitään mahanippailuja tai muutakaan oiretta. Tissit ovat kyllä edelleen kipeät, mutta sitä ne ovat olleet punktiosta asti = lääkkeiden sivuvaikutusta. Oman kierron mukaan menkkojen pitäisi alkaa jo sunnuntaina, mutta eiväthän ne ala niin kauan kuin Lugeja laitan. Eli keskiviikkoon on kärvisteltävä. Ajattelin joka tapauksessa käydä veritestissä pp 14. Klinikka kyllä kehotti testaamaan ensin itse, mutta minä en oikein jaksa katsella yhtä viivaa raskaustestissä enkä toisaalta halua tihrustella mitään "ehkä olen raskaana"- haamujakaan. Maanantaiksi olen jo sopinut lääkärille ajan seuraavan hoidon suunnittelua varten. Eli tästä kaikesta voi päätellä, että uskoa ei ole tippaakaan. Mutta yritän silti harjoittaa Nillanillan suosittelemaa positiivista ajattelua.
 
Taas on täällä jänniä aikoja, Tirulii:llä sulatus ja sitten siirto (kyllä ne alkiot on hyviä...usko vaan). Matsalu pääsee kohta testaan, niin ja pesaan Plättää, että älä Matsalu vaan toivo sitä vuotoa, jotenkin tuntuu että olis parempi ettei sitä olis, mulla kun alkoi niin alkava km:hän se sitten oli. . luin vielä tuosta lopusta, että älä nyt ole noin epätoivoinen muista RKTT ja kuten itse sanoit hyviä asioita tapahtuu, oikeesti.

Oivikilla kans jännät paikat.

Tsempit myös Päikille, kohtahan sä pääset ultraan ja kyllä siellä sitten sydän sykkii, niin pitää nyt ajatella.

Mä luin jostain siitä digimittarista (varmaan valmistajan sivulta), että patteri ei kestä luotettavasti kun vain sen seitsemän testikertaa...mutta en kyllä oikein usko.

Tänään sitten tuli kanta-asiakkaalle pari ovistestiä kaupanpäälle, kiva kun muistavat. B)

Hyvä, että Pyrstiksellä tuubat hyvin auki ja paikat kondiksessa.

Mun pitäisi huomenna aloittaa ovistestaus (lääkärin määräämänä sillä digimittarilla) ja sitten kun plussa tulee niin taas labraan ja sitten katotaan tilanne. Tosin ovis tietysti tullaan käyttämään hyväksi.
 
Kuule Plättä ! Aina on katsos sekin mahdollisuus, että mä luin sen sillä mielellä että käsitin sun tarkoittaneen että ei olisi kannattanut lääkitystä aloittaa ! ;) Ja sitäpaitsi tottahan se on jos pelkästään vauvatoiveita ajatellaan, mut kokonaisuutta ajatellen ei jää kuin yksi vaihtoehto. Ei mitään hätää, ei tässä mitään ongelmaa ollut ! Anteeksi, jos mielestäsi osoitin sua sormella :flower: :hug:

Täti kurvailee kylillä edelleen. :eek: :eek: mitä hiivattia se nyt meinaa :eek: Mulla on finnejä enemmän kuin 14 vuotiaana :D :ashamed:

Vapaapäivä B) mitähän sitä tekisi ! Taidan puunata kotia. Eilen sain nautiskella kampaajalla, nyt on raitoja kevään iloksi, vaikka mies katsahtikin mua vähän sen näköisenä että :eek: :whistle: ai tollanen :eek: heh, ilmeisesti ei ollut ihan mieleen vaikka muuta sitten kovasti väittikin :) kiltti kun on =)

Voi että mä toivon kovasti teille piinaajille sitä plussaa palkkioksi, olisi se mahtavaa ! :flower:

Mukavaa perjantaita sekä viikonloppua kaikille !
 
Saara, tule kertomaan, mitä kuuluu! Kun niin samoissa mennään, mieli tekisi kuulla sinun fiiliksistäsi.

Omat olot ihan entisellään, ei mitään erikoisia tuntemuksia. Ei ole hyvä, jos on liikaa oireita, mutta tämä nyt ei ainakaan ole hyvä, kun ei mitään tunnu! Työt painavat kaamealla tavalla, joudun varmaan menemään lauantaiksi ylitöihin.
 
Heippa kaikille!

Oikein hurrrjan plussarikasta perjantaita! Tässä ollaan jo lomatunnelmissa, jotta ehkä se selittää mielialan...

Kiva, kun kyselet kuulumisia Matsalu :) . Kyllä minäkin seuraan innokkaana sinun taivaltasi. Jotenkin itsellä tulee kirjoiteltua vähemmän, kun meno on yhtä vuoristorataa, väliin toivo on täysin hukattu, väliin toivo nostaa päätään. Oireita ei edelleenkään juurikaan ole, joitakin yksittäisiä vilunväreitä aina silloin tällöin (viimeksi palelin aivan valtavasti, vaikka lämpöä oli 25 astetta), iiiiihan pientä arkuutta rinnoissa. Eilen heitin taas pyykeen kehään ja kirveen kaivoon, kun aamulla sain vessapaperiin ihan kunnolla punaväriä. Odotin koko päivän, että nyt se täti tulee, mutta ehkä se pysyy poissa noiden progesteronipuikkojen avulla. Voiko muuten alkio kiinnittyä liian aikaisin? Jossakin viestissäsi olit huolissasi tuosta kohdun supistelun aikaisesta ajankohdasta. Mietin vain, että viimeksi oireet tulivat tosi aikaisin, jo 3. päivänä tärinä oli aivan valtava, kun niin paleli.

Virkistävää vierihoitoa viikonloppuna!
 
Mukavaa perjantaita kaikille!

Tervetuloa palstalle kuumeilemaan mur-mur :flower:

Jännittäviä aikoja elellään.. Matsalun ja Saaran piinailun tuloksia odotellaan. Mites muuten teillä tuo kiinnittyminen, koska eikös sen pitäisikin tapahtua aikaisemmin? Normaalisti munasolulla kait menee oviksen jälkeen 3-4 päivää ennenkuin se edes saapuu kohtuun ja alkaa etsimään mukavaa paikkaa. Niin eikös hoidossa alkio ole tavallaan tuon matkan jo "kulkenut" Näin mietin, mutta teitä on varmaan ohjeistettu tarkemmin?

Tiruliille tsemppiä ensi viikolle!

Onkohan oivikilla tilanne muuttunut?

Höpsis Päikki kaikki on varmasti ihan hyvin. Turhaa hermoilua ja nautit nyt vaan näistäkin viikoista, mutta voit varata ajan yksityiseen ultraan niin saat hieman helpotusta!

Kaikille hyvää viikonloppua ja iloista mieltä!! :heart: :heart:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

ikiemo (44)..................kp5/20-50...........y?............4.
Inia (42).................kp5/26-29......yk5......1.
star-67 (42).................kp7/26-27(-39).........yk2........3.
äitijo2x (45)................kp8/28...........yk?...........3.
velmuliina74 (34)......kp10/24-30..........yk5.........6. /1.yhteinen
Minni007 (44) .............kp11/28.............yk8...........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48)........kp11/28.............yk11...........4/1.yhteinen
haave3 (39)...................kp13/28.............?................3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp14/?............1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp14/25-27........yk5............1.
OnniMaija (41).............kp16/30..........yk1..........5.
lumeton (39).................kp17/?................?................2.
Taikakuu (40)..............kp20/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp21/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)................kp22/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44).....................kp22/28-30.........?................7.
Matsalu (44).................kp23/24-25........IVF 2/09.......1.
touhu tenava (46).......kp26/27-30.......y3v............6.
oivikki (40)....................kp26/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)............kp27/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41).................kp27/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp29/25-28.......yk?............3.
pääpilvissä (46).........kp34/25-43.......?..........1.yhteinen
liiza (42).......................kp40/28............yk7.............4.
AinoEmilia (44)..........kp46/31-34.......?................4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?.................yk1.................3.




Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
oivikki (40)..........pp16
sinisyys (42)..........dpo14
Matsalu (44)..........pp8
Saara10 (41)..........pp7
Solakka Silakka (39)..........dpo2
[/i]


(Roskis)haamuilijat





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:




torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009




Mukana myös:
Taustajännäilijät kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5



Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Oi oivikki, kuulostaapa jännittävältä! Plussatuulia sulle!

Päikki, mäkin varmaan alkaisin heti hermoilla, jos plussa tulisi... silti haluan sanoa: nauti nyt kun se on mahdollista, eikä mitään huolia ole vielä tiedossa! Tekisi mieli melkein siteerata... aika on iloita ja aika surra... nyt on sun aika iloita!

lumettomalle onnentoivotuksia punktioon!

Ja tiruliille ensi viikon siirtoon!

Pyrstis, ihanaa että sulla on kaikki hyvin! Ja tosi lohdullista kuulla, että jos paikat toimii, niin sitten ei tarvii mitään lääkitystä! Että jos mäkin vain luomusti tässä vielä jaksaisin odottaa, josko sieltä hyvä munis tulisi vielä joskus...

sinisyys, mikäs sun tilanne on?
 
Meikä siis lähtee hiihtelemään Itä-Suomeen, siellä veljen lapset odottaa ja heistä saan onneksi kovasti nauttia! Mutta toivottavasti joku muu innostuu päivittelemään! Tiirailen kyllä varmaan tein kuulumisia, mutten varmaan ehi koneelle päivittämään... Ja sitten tulen ajoissa ovisaikaan takaisin ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille, ja sylintäydeltä onnea ja tsemppiä kaikille kaikkiin vaiheisiin!
 
Saara, sulla on voinut nyt olla se kiinnittymisvuoto! Aika olisi just oikea. Luomuraskaudessahan alkion kiinnittymiseen menee noin kahdeksan vuorokautta hedelmöittymisestä ja hoidoissa niistä on siirtopäivänä ohi jo kaksi. Eli mun laskujen mukaan just pp 6 olisi kiinnittyminen tapahtunut!

Ei kai se alkio voi liian aikaisin kiinnittyä, kyllä se oman aikansa odottaa. Omasta puolestani vain pelkään, että ne pp 4 kivut olivat vain jotain muuta, vaikka Luge-vaikutuksia. Kondrad ja Hedvig olivat silloin vasta 6 päivää vanhoja eli aika nuoria tarraamaan kiinni. Mutta nuo normiajat vaihtelevat kyllä, eivät ne päiväntarkkoja ole.

Palelusta ei Lugeja käyttäessä kannata piitata, mulla ainakin ne nostavat ruumiinlämpöä ihan niinkuin luomuraskauskin nosti. Vilu ja hiki on vuorotellen.

Itsellä ei edelleen mitään tuntemuksia, jos ei ilmavaivoja lasketa!
 
Onnea kaikille edelleen plussaamiseen! :heart: :flower:

Matsalun ilmavaivat hyvä merkki, tiennyt joskus plussaa! :D Toivon kovasti sitä nyt sinullekkin! :flower:

Tytär kävi ultrassa, siellä se pikkuprinsessa imeskeli peukkuaan ja kun peukku ei maistunut laittoi varpaat suuhun :D , muutama kuukausi niin pikkuneiti syntyy :heart:
Me tuleva mamma ja "pappa" innoissamme sitä hetkeä odotamme!

Mukavaa alkavaa maaliskuuta kaikille! :flower:

Taustatiirailija :wave:
 
En ole ennätänyt käymään täällä aikaisemmin ja eilen en enää jaksanut. Kiitos kaikille mukana jänäämisestä, mutta eilen se vuoto sitten kuitenkin illalla alkoi kunnolla. Luget lopetin silloin ke, kun oli se tiputtelu alkanut ma ja nega näytti testi ke ja to. Nyt kp 2 ja ajan tilasin jo klinikalle, jotta sitten tiirailaan onko follia kasvamassa ja miltä limis näytää. Tosiaan on nyt useammin noita lyhyitä kieroja kuin ennen.

Saara sovitaanko, että se oli sitä kiinnittymisvuotoa. Matsalu ei oireita sehän oli r-oire ;) .

Inia piristävää auringon tankkaus lomaa. Liikunta myös kuulemaa autaa raskautumisessa. On kiva, että jaksat tätä pinoa päivitellä, lomailla saa kuiteskin siitäkin hommasta pitää.

Pääpilvissä olisko + oireita?

Rouva pikkumyy ihana kuvaus, en ole ennen tiennytkään että noin pieni voi jo varpaitaan maistella =) .
 
Oivikki !
Ilmeisesti olen melkoisen luovuttanut, koska en edes tädin vierailua odotellessa ajattele enää, että entäpä jos olisinkin plussannut :ashamed: en kai jotenkin uskalla edes ajatella. Vaikka toivon sitä todella. Joskus ajatus vaeltelee ja toivoo että jospa kuitenkin.

Kyllä se vaan antaa uskoa himpun verran kun te nyt plussaatte piinailijat ! :flower: hyvältä ainakin kaikki kuulostaa tällä hetkellä. Mä pidän virtuaalipeukkuja ja varpaita ja vaikka nenääkin pystyssä, jotta tulos olisi positiivinen !

 
:( Tuossa kp 10-11 jo..Ovistikun viivat vaan haalenee..Eli eikös se tarkoita että raskautuminen on tosi vaikeaa,kierto kuitenkin on 27-28 päivää?Alavatsalla taas se tuttu painon tunne.Voi että kun masentaa ei tästä mitään tule.Mulimea hain luontaistuotteesta..Oletteko käyttäneet?Millainen annostus olisi hyvä?
 
Lauantaita!

Haave, jos sulla on kierron pituus pysynyt ennallaan, ei tuo aikainen ovis ole ainakaan iän mukanaan tuoma ilmiö. Oviksen tulo voi joskus heittää ihan muuten vaan. Yleensähän se ikävuosista johtuva oviksen aikaistuminen lyhentää samassa suhteessa kierron pituutta. Muistelen yhtä muinaista palstakamua, joka tuli raskaaksi sellaisessa keirrossa, jossa ovis oli ollut kp 9!

Oivikki, :hug:

Oma kohtu: kaikenlaisia omituisia kipuja on silloin tällöin, iltaisin lähinnä. Mutta tällä kertaa ne tuntuvat kyllä ihan Luge-vaikutuksilta. Rinnat eivät ole enää juurikaan kipeät. Näinhän mulle käy omassa kierrossakin silloin kun tissit kipeytyvät heti oviksesta: kipu loppuu pari päivää ennen kuukautisia. Epäilyttävästi vaikuttaa siltä, että en ole raskaana. Harmittaa, kun oman kierron mukaan menkkojen pitäisi alkaa jo huomenna. Jos jättäisin Luget pois, varmasti alkaisivatkin. Mutta klinikan ohje on jatkaa keskiviikkoon asti enkä uskalla toimia omin päin.

Ja mikä ankeinta, joudun tänään tekemään ylitöitä, vaikka ulkona on ihanan ilma!
 
Haave Sullahan on hyvän pituinen kierto. Mulimea en ole käyttänyt googletin siitä, ajattelin että ei ehkä sovikaan mulle, kun on heinä yms rehu allergioita. Ja sitten mietin nillan kysymystä siitä, että saakohan noita luontaistuoteita käyttää, kun on raskaus toivieta. Ja toisaalta eikös se Maria auttanut ihanalla tavalla! Itsellä on tässä parina viimeisenä vuonna lyhentynty kierto aika selvästi ja tupaa jäämään lyhyeksi toi loppuosa kierrosta ja siksi on mulla käytössä toi lugestron loppukierrossa.

No tulipa sepustus...

Kevät lähestyy kohisten ja se saa luonnon heräämään ja eikös ne hormoonitkin siitä innostu! :D
 
Oivikki :hug: . Olette kuitenkin jo suuntaamassa seuraavaan, sehän kuulostaa oikein hyvältä.

Jos sinulla on outoja kipuja Matsalu, niin jospa ne olisivat seurausta oudosta tilasta, raskaudesta? Ei luovuteta. Itselläni tosin on ihan tuttuja, kuukautisia enteileviä kipuja ja huomennahan alkaisivat minunkin normikuukautiset. Muuta muutosta ei olossa ole tapahtunut, paitsi että eilen oli noita hurjia ilmavaivoja minullakin ;)
 
Tervehdys,

Oivikki :hug:

Haave, ovis voi tosiaan vaihdella kaikilla, ja vaihteleekin. Mun kierto on koko iän ollut 27-29 päivää.

Matsalu, älä tosiaan lopeta lugeja, koska silloin kuukautiset alkaa vaikka olisitkin raskaana koska elimistö ei pysty vielä hoidon jälkeen keltarauhashormonia tuottamaan. Joillain klinikoillahan tuoresiirronkin jälkeen jatketaan lugeja monta viikkoa sen jälkeen kun raskaustesti on positiivinen. Ja lisäksi olen huomannut, että mitä varmempi on siitä ettei ole raskaana niin sitä varmemmin on =)

Saaralle kanssa peukkuja! Kunpa tulisi monta plussaa.

Ja Tiruliille, myös siirtoon.

Mulla oli eilen se punktio, lääkkeet on ilmeisesti parantuneet, sillä toimenpide ei tuntunut miltään =) Folleja oli paljon, kypsiä soluja lopulta 12 ja niistä oli sitten 6 hedelmöittynyt. Katsotaan, mitä käy, päästäänkö siirtoon. Olo oli eilen tosi kipeä ja vatsa jalkapallon kokoinen. LItkin sitten vaan litrakaupalla vettä, yötä myöten ja nyt alkaa helpottaa. Pieni kävely ulkona ei ollut hyvä idea tänään, mutta uskon ettei tästä mitään pahempaa tule.

Hyvää viikonloppua kaikille, täällä on ulkona tosi kaunis ilma!
 

Täällähän on ollut mahtavia uutisia: onnea plussasta Päikki :flower:
Kovasti peukkuja Matsalulle ja Saaralle ja muillekin piinailijoille :wave:

Inialle kiitos kyselystä, täällä on kp1 menossa. Mutta on nyt jotenkin elämäntilanne sellainen, etten ehdi oikein tähän mukavaan palstaan tarpeeksi paneutua, joten jään (ainakin toistaiseksi) pois listoilta. Kova pettymys tuo tätikin taas, joten taidan miettiä muita asioita vähän aikaa, tai ainakin yrittää. Käyn varmasti joskus vilkaisemassa onko tullut plussauksia, ja toivottavasti niitä kevään mittaan mahdollisimman monelle tulee :heart:
Tsemppiä kaikille plussajahtiin!

 
Matsalu,älä ihmeessä lopeta Lugeja kesken, ne ovat välttämättömiä jos olisitkin raskaana eikä raskauden tarvitse tuntua vielä miltään, ainakaan mulla ei ole vielä tuossa vaiheessa tuntunut lainkaan, päinvastoin paras r-oire on mulla ollut oireettomuus...

Mulla alkaa oviksen tikutus kiihtyä, ostin oikein digitestin ja aloitan sillä huomenna, nyt kp8.
Mulla ei ole ollut ovistesti vielä koskaan +, tosin olen elämässäni ehkä 5 kertaa aiemmin vain testannutkaan. Ainoat todisteet oviksestani on kun olen tullut raskaaksi...


 
:( näinköhän pääsen siirtoon ollenkaan..kuume ja hirvee yskä jo kolmatta päivää.Kuume käy 2-3x päivässä tosi korkeella.Pahimmillaan 39.7 astetta.Sit aina laskee ku buranan heitän kalloon.Täytyypi kattoo huomis aamuun ja ilmottaa hoitopaikkaan etteivät kerkiä ottaan sulatukseen,kun huomen aamullahan sen tekevät.
Oliko täs se mun vaisto etten pääse siirtoon vai se toinen vaihtoehto??Mulla on suru puserossa ja siks taas näin ).( viesti.
Huh,pakko mennä soffan pohjalle taasen.
Kaikille teille tervettä sunnuntaita!
t:kuumehoureinen tiru
 

Yhteistyössä