40+ so what (vol. 3)

Huomenta vaan kaikille!

Nyt kyllä olen tipahtanut ihan kärryltä..On tullut niin paljon asiaa että.Töistä on ollut viikon loma ja sen vietin ukko-kullan luona.Neiti oli talviloman vietossa pohjoisessa päin.Niin kun aikaisemmin "kerroinkin",niin ovisplussan tikutin kp13 (pe 20.2) noin 16.30.Ja pupuilu meni vasta Sunnuntai-iltaan/yöhön.Muuten pupuilua on ollut tässä kierrossa kp3,kp4,kp9,kp15,kp17 ja kp21.Onkohan oltu liian myöhään liikenteessä??? :eek: Sitä olen ihmetellyt kun joskus on ollut niinkin että ovisplussa on tullut kp13,mutta seuraavat menkat on alkanut kp30..

Matsalu Tsemppiä! :hug: :heart:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave:
 
Apua! Aamulla lugemömmöjen joukossa oli hiukan ruskeaa vuotoa ja nyt sitä on tullut vähän lisääkin. Alkavatko kuukautiset kuitenkin, Lugeista huolimatta? Toissapäivänä tai eilenhän se olisi oman kierron mukaan ollut määrä. Luget ovat aina ennen pitäneet vuodon pois, mutta ehkä nyt on toisin. Voi pahkeinen! Kyllähän minä sitä kiinnittymisvuotoa toivoin, mutta ei sitä olisi enää tähän saumaan tarvinnut tulla.

Olo on kuumeinen, väliin on kuuma ja väliin kylmä, flunssa puskee päälle.
 
Matsalu, toivotaan et sun vuoto on raskauteen kuuluva, esim. että toinen kaksosista valuu pois ja toinen jatkaa sit matkaa, mikä on kai aika tavallista ja ilmenee just niukkana vuotona alkuraskaudessa. Testaa jo ihmeessä, täällä haluttaa jo tietää... =)

Taikakuu, kylmä
veikkaan et se 2 pv ovisplussasta ei ol liian myöhään, ku ovis tulee vasta seuraavna päivänä plussasta ja siitä se munasolu vasta irtoaa ja elää vuorokauden. Toivotaan parasta! =)

Mulla kp 11 ja tänään tullut limoja jo. Tuleeko ne jo ennen ovisplussaa? koska digitestillä aamulla vielä negat. Olo on NIIN hedelmällinen ETTÄ! :LOL:

Matsalu, mulla IVF raskaudessa( joka siis jatkui loppuun saakka) oli kova nälkä viikko hedelmöityksestä aikoihin ja samoihin aikoihin nosti n. 39 asteen kuumeen vuorokaudeksi(kiinnittyminen??), plussatestin aikoihin alkoi sit turpoaminen, tissit ja alamaha. Kuvotus 1-2vk myöhemmin. Mulla oli luget käytössä 1vk yli testipäivästä joka oli 14pv hedelmöityksestä. Mulla ei jäänyt kummastakaan hoitokierroksesta yhtään alkioita pakkaseen, oli niin huonoja ja olin silloin vasta n. 30v...Mut sit 39v synnytin yllätysluomulapsen kuitenkin ( samalle miehelle)!!
 
Matsalu
- voisi hyvin olla noin, mitä Star veikkaa elikkä toinen kaksosista tulee pois ja muutenkin vähäistä verenvuotoa voi olla, vaikkei alkio tulekaan pois. Ainakin näillä palstoilla olen lukenut sellaisesta.
- flunssa on hyvä raskausoire
- voimia sinulle piinaan :flower: samoin kaikille muille!

Mitenhän Saaran oireet?

Taikakuu pidätkö kirjaa ovisplussista ja tädintulosta? Niistä voit huomata yhtäläisyyden, vaikkapa sen montako päivää on ovisplussan ja menkkojen väli. Itselläni se on tasan 16 päivää, hyvällä säännöllisyydellä. Se munasolu irtoaa luultavammin plussasta seuraavana päivänä. Eikä aikainen ovis ole yhtään outoa, jos tuo väli menkkoihin kuitenkin riittävä.
 
Velmu, ei tää nyt mitään kiinnittymisvuotoa enää ole. Menkkojen aikaan voi tietysti tulla vuotoa, vaikka raskaana olisikin, ja kyllähän se mun luomuraskauskin vuoteli jo ennen plussatestin tekoa. Mutta muut oireet ovat nyt niin olemattomat, että oletan menkkojen olevan alkamassa. Luget vain pitävät suuremman tulvan poissa.

Koska vuotoa nyt on, testaan vastoin aikaisempia suunnitelmiani itse huomisaamuna herkällä testillä. Silloin on kuitenkin jo pp 13, kyllähän sen pitäisi näkyä. Torstaina voin sitten käydä veritestissä varmistamassa tilanteen. Ja tänne tietysti raportoin joka liikahduksen.

Onneksi ovat suunnitelmat seuraavaan hoitoon valmiina: lääkkeitä voi tarvita aikaisemmin kuin arvasinkaan!

 
Toivotaan kuitenkin Matsalu vielä..ja voihan se vuotaa reilustikki eikä se vielä mitään negaa meinaa.Sullakin kuten mulla on luget pitäneet vuodon aina poissa niin jotenkin en ole ollenkaan vielä menettänyt toivoa suhteesi.Edelleen luulen sinun olevan raskaana ja itse lugeista johtuvan vaan tuon vuodon.

Itse kävin noutamassa 9mm limikselle kaksi raasu-alkiota.Toinen oli siis siitä 1-soluisesta jakaantunut 3-soluiseksi aamuun mennessä kunnes sain sen kyytiini ja luokitus oli parempi kuin siinä 7-soluisessa.Mutta hidas mikä hidas,mutta ehkä pienen pientä toivoa kuitenkin oli kun siirrettiin ja oli terhakkaasti uudelleen alkanut jakaantumaan. 7-soluinen olikin muuttunut nyt hitaaksi,joka oli ensin liian nopea ja jakaantunut vaan 8-soluiseksi kyytiin otettaessa.Sain ne jo yhdeksältä aamulla kyytiin,että toiveissani elättelen,et olisivat jakaantuneet vielä enemän jos olisi ollut normi iltapäivä siirtoaika.

Kiitos teille rakkaat palstasysterit kannustuksista ja tsempeistä :flower:

Nyt aattelin levätä hieman..aika hermoja raastava päivä ollut loppujen lopuksi,mutta ehkä se tästä,kunhan elpyy hieman :p

tiru pp 0
 
Inia on hiihtämässä. B) Päivitän vähän avuksi listaa.

Tarkistakaa omat päivänne. Minni laskin viime perjantaista +4 pv saan sinulle kp15, mutta onko sinulla todellinen kp-luku siis yhtä päivää vähemmän?
Sinisyys toivoit hieman taukoa listailuun, :hug: en laittanut sinua kp:n kärkeen, voin varmaan laittaa taustailijoihin?
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

oivikki (40)....................kp6/23-28............yk4...........1.
ikiemo (44)..................kp9/20-50...........y?............4.
Inia (42).................kp9/26-29......yk5......1.
star-67 (42).................kp11/26-27(-39).........yk2........3.
äitijo2x (45)................kp12/28...........yk?...........3.
velmuliina74 (34)......kp14/24-30..........yk5.........6. /1.yhteinen
Minni007 (44) .............kp15/28.............yk8...........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48)........kp15/28.............yk15...........4/1.yhteinen
haave3 (39)...................kp17/28.............?................3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp18/?............1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp18/25-27........yk5............1.
OnniMaija (41).............kp20/30..........yk1..........5.
lumeton (39).................kp21/?................?................2.
Taikakuu (40)..............kp24/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp25/29-31 PAS 1/09. 5./1.yhteinen
nillanilla (42)................kp26/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44).....................kp26/28-30.........?................7.
Matsalu (44).................kp27/24-25........IVF 2/09.......1.
touhu tenava (46).......kp30/27-30.......y3v............6.
anjamarita (40)............kp31/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41).................kp31/28.............yk?............1.
pääpilvissä (46).........kp38/25-43.......?..........1.yhteinen
liiza (42).......................kp44/28............yk7.............4.
AinoEmilia (44)..........kp50/31-34.......?................4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?.................yk1.................3.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40).................pp0
lumeton (39)...........pp1
Matsalu (44)..........pp12
Saara10 (41)..........pp11
Solakka Silakka (39)..........dpo6
[/i]


(Roskis)haamuilijat



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009




Mukana myös:
Taustajännäilijät kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5
sinisyys

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
Tirulii ihanaa =) , että sait molemmat mukaa kyytiin.

Matsalu voi kuinka jännittävää! Uskon kokeneempia palsta siskoja, että voi olla vuotoa vaikka on raskaana.

Velmuliina ja Taikakuu RKTT.

Solakka Silakka kiva kun jaksoit päivittää listan.

Lähden tästä puristmaan greippimehua :p
 
Onnea, Tirulii, kyytiläisistä. Ja toivotaan, että molemmat tarraavat lujasti kiinni.

Kovasti myös peukkuja kaikille, joilla ovisaika tässä lähellä tulossa tai menossa. Ainakin Äitijo, , Velmuliina, Minni, Solakka silakka ja Star. Toivottavasti kukaan ei joukosta unohtunut.

Star, mulla on se käsitys, että sitten kun limoja ei enää tule, niin ovis on jo mennyt. Korjatkaa joku, jos puhun ihan puutaheinää..

Saara, miten siellä?

Matsalu, näissä keinoalkuisissahan vuoto alkuraskaudessa on hyvin tavallista. Mulla on kokemusta siitä, että on vuotanut lugejen aikaan ja en ole ollut raskaana, sekä siitä että on vuotanut ja olen ollut raskaana.
Kyselit niistä raskausoireista, mulla ei ollut alussa paljon mitään. Siis, ne menkkakivut silloin viikon päästä siirrosta, sitten ei ollut mitään. Niin, ja niiden menkkakipujen jälkeen tuli parin päivän sisällä pelkkä auramigreeni. Mullahan on siis normaalisti aika paha migreeni, mutta ilman auroja. Muistan, että kokosin illalla palapeliä ja ihmettelin kun en tahdo nähdä niitä paloja :eek: Hetken päästä, toisessa silmässä näkyi iso sykkivä ympyrä ja sitä kesti parikymmentä minuuttia. Sitten se meni ohi eikä päätä alkanut särkeä ollenkaan. Jollain lailla hormooneihin se liittyi, sillä seuraava samanlainen tuli laitoksella synnytyksen jälkeisenä iltana.
Mutta siis, mitään muuta mulla ei ollut vaikka kuinka yritin tutkailla. Kuvotus alkoi sitten runsas kuukausi siirrosta. Kovasti peukkuja lähettelen kaksosille.

Illanjatkoa kaikille!
 
pyrstötähti
josko joku olisi jo lirauttanut rapisevaan aamuotoksen, mutta taitaa olla liian varhaista. Niin plussaa täällä odottelen. Mahtavaa että on pikkuruisia kyytiläisiä nyt saatu mukaan. Luin eilen helmikuun 2+ pariskunnasta jolla jo 3 ivf vauvelia. Ja pakasteessa 7 huuru-ukkoa odottamassa.

On, kummallinen kierto,en ole rapistellut mutta mitään valtaisaa oilia ei kyllä vaella meidän kammarissa. Hienoista- limaisuutta ja kn arka mutta kipuilua ei. Ja mieliala on ankea ihan kuin tätiä ootellessa jo. Mutta eiköpähän tuo ole aika jäädäkin jokunen ovuloimaton kierto väliin. Tai sitten siellä varjoaineet teki niinhyvän polun että sieltä voi koha kulkea vaikka umpisuoli. Mutta laiskan oloinen on kaikinpuolin pyrstis muutenkin, ei oikeen kule pulukka. Nämä mielialan muutokset on pahinta hormonien kanssa. Vuotoja ja muutakin kroppa vieläjaksaa mutta pää ei millään kestä välillä tätä aaltoliikettä. Kuumeilun kanssakin voi elää vaikka ei mitään tapahdu sen hyväksyy mutta kun päätä ei voi valitettavasti vaihtaa ja se on välillä ihan sökönä. Hajamielisyys ja sekoilu sen kun lisääntyy koko ajan. Eli nyt olisi aika hoitaa itseään. Yritän suunnistaa kuntolomalle ihan yksin. Ohjattua kivaa liikuntaa, muutama hyvä luento elämän hallinnasta ja kuuri naamahoitoja. Omaa aikaa ja hyvää lukemista. Pistän anomuksen vetämään tänään että saan langan päästä ajoissa kiinni enen kesää. Aion nimittäin karistaa jonkusen väsyttävän kilonkin tässä hötäkässä.

Käykääpä pian kertomassa kuulumisia, kovasti lähetän kaikille toiveita ja tsempitystä.
 
No niin, aamulla tein sitten kaksikin testiä, toisen erittäin herkän 10 Iu ja toisen 20. Selkeät negat molemmista, ei edes mitään haamun isoäitiä näkyvissä. Ja nyt siis pp 13. Eipä ole tarvetta mennä edes veritestiin huomenna, asiassa ei ole mitään spekuloitavaa. Soittelen nyt vielä klinikalle, mutta tarkoitus on lopettaa Luget tänään. Hankalaa niitä sinne veren joukkoon on tunkea...

Olen tietysti pettynyt, mutta en yllättynyt. Ihmettä odotettiin, mutta se ei nyt ainakaan tällä kertaa meidän kohdallamme toteutunut. En ole edes mitenkään murusina. Kerran vielä yritetään hoitoa ja sitten asia on meidän osaltamme paketissa.

Sydämeni pohjasta toivon nyt parempaa onnea Saaralle, Tiruliille ja Lumettomalle! Ja mitenkähän Päikki voi?
 
autss! Oltiin yhtäaikaa Matsalu kirjoittamassa..
Miten ihmeessä sulla oli sit nuo oireet just sellaset,että mä olin satavarma :(
Olen todella pahoillani,koitahan jaksella.Ehkä tuo onkin hyvä että on jo suunnitelmat seuraavalle hoidolle.Ainakin mä sain koottua itteni aika nopeesti edellisestä negasta,kun heti aloitettiin toista toista hoitoa.Nyt mää pelkään todella negaa,kun luultavasti meillä se on sitten siinä :(
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

oivikki (40).................kp7/23-28...........yk4........1.
ikiemo (44).................kp10/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp11/26-29.......yk5....1.
star-67 (42)...............kp12/26-27(-39).yk2......3.
äitijo2x (45)...............kp13/28...............yk?........3.
velmuliina74 (34)......kp15/24-30.........yk5........6. /1.yht.
Minni007(44) ............kp16/28...............yk8........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48).........kp16/28...............yk15......4/1.yhteinen
haave3 (39)...............kp18/28...............?.............3.
tirulii (40) "tuubat pois"....kp19/?.......................1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39).kp19/25-27.........yk5........1.
OnniMaija (41)...........kp21/30...............yk1........5.
lumeton (39)...............kp22/?..................?............2.
Taikakuu (40).............kp25/27-32.........?............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki kp26/29-31 PAS 1/09. 5./1.yhteinen
nillanilla (42)..............kp27/28-33.........yk4........1.
Plättä (44)..................kp27/28-30.........?.............7.
Matsalu (44)...............kp28/24-25........IVF 2/09..1.
touhu tenava (46)......kp31/27-30.........y3v........6.
anjamarita (40)..........kp32/32-36.........yk2........2.
Saara10 (41)..............kp32/28...............yk?........1.
pääpilvissä (46)..........kp39/25-43.........?............1.yhteinen
liiza (42)......................kp45/28..............yk7........4.
AinoEmilia (44)...........kp51/31-34........?.............4./1.yhteinen
mur-mur (43).............kp?/?....................yk1.........3.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40).................pp1
lumeton (39)...........pp2
Matsalu (44)..........pp13
Saara10 (41)..........pp12
Solakka Silakka (39)..........dpo7
[/i]


(Roskis)haamuilijat



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009




Mukana myös:
Taustajännäilijät kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5
sinisyys

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

 
Tsemit Tiruliille, kivat jännät ajat alkavat.

ON: ovis päällä (tai ohi) mutta on vatsa niin kipeä ja turvoksissa etten ikinä muista ovisaikaan olleen, ihan kun paha menkkakipu. Piti ottaa Panadolia tässä aamulla kun niin särki.
 
pyrstötähti
:hug: on harmi Matsalun puolesta. Aika matelee taas kuitenkin hitaasti mutta varmasti kohti seuraavaa koitosta. Ja muistetaan kuitenkin se tärkeä seikka että olet ihan luomusti plussannut alle vuosi sitten joten ei se hedelmällisyys yhtäkkiä ole romahtanutkaan nollille. Vaikka hoidoissa ei mitään tulosta tulisi niin kaikki kuitenkin toimii ja maailma on täynnä näitä ihmeellisiä tarinoita. Jos se on kohdalle tulossa niin siellä se tilaus odottaa oikeaa aikaansa. En tiedä voiko ylipäätään puhua mistään luopumisesta tässä kuumeilussa ehkä vähän hiilloksen hiipumisesta toivon suhteen mutta koko ajanhan jos ei aktiivisesti ehkäise niin annetaan ihmeelle se tilaisuus tulla. Me kaikki käydään tätä omaa taivaltamme ja hengissä näyttää selviytyvän silti nekin jotka ilman plussaa tästäkin pinosta on lähteneet.

Tämä viikko ei ollut kuten toissaviikko mutta ei sitä vielä tiedä mitä tapahtuu. Toiveet ovat niin huikean korkealla kun tiedämme että siellä kohdussa on ihan oikeasti olemassa pikkuruisia vauvanalkuja ja niin kovasti puhallamme niihin elämää että jaksaisivat. Kyllä minustakin tuntuisi kuin pikkuruinen kuolo käväisisi kun ne eivät jaksakaan sinnitellä pitemmälle. Onneksi täällä voi käydä niitä tuntojaan läpi ihmisten kanssa jotka ovat oikeasti samassa veneessä ja jakamassa epäonnistumisen tuoman joskus katkerankin pettymyksen.

Mutta etteenpäin se on elävän mieli, täällä me vaan ei kokonaan lannistuta. :hug:
 
Lämmin lohtuhali Matsalulle :hug: Hengähtäkää syvään ennen seuraavaa yritystä ja paaaljon parempaa onnea sitten uudella kierroksella.

Piinispäivillä jatkaville plussatuulia puhallan :whistle:
Ja kaikkea hyvää jokaiselle tässä ikätoveripinossa!

Hillevi :wave:
 
Kiitos kaikille lohdutuksesta! Hyvää se tekee, vaikka en aivan murtunut olekaan.

Olo on itse asiassa jollain lailla tyytyväinen. Vaikka ensisijainen toiveemme ei toteutunutkaan, toissijainen kuitenkin toteutui. Meillähän oli näihin hoitoihin lähtiessä motiivina myös se, että saisimme hoitojen kautta jollain lailla työstettyä Santeri Alkion menettämisen aiheuttamaa surua. Nyt tuntuu, että tämä "onnistunut" hoito ajoi siinä suhteessa asiansa. Tässä oli kuitenkin niin paljon hyvää: munasoluja kasvoi, miehen simpat olivat hyvät, alkioitakin saatiin. Tuntuu ihan kuin emme olisi aivan niin hedelmättömiä kuin tätä ennen! Tämä hoitokierros siis antoi voimaa, toisin kuin viime syksyn jatkuvat totaaliepäonnistumiset.

Sotasuunnitelma on nyt siis se, että jo huomenna alan syödä taas Femareita ja lauantaina alkavat Menopur-pistokset. Eli eipä tässä kauan ehdi henkeä vetämään! Tämän tuleva hoito jää -toivottavasti - viimeiseksi. Sen jälkeen voisimme toteuttaa jonkinlaisen kevennetyn liu´un normaalielämään. Eli syön seuraavissa kierroissa kaappiin jääneet Clomit ja Femarit ja testaan ovista. Ja sitten onkin jo kesä, jolloin kaikenlaisen oviksen kyttäämisen sun muut unohtaa helposti! Mitään ehkäisyä en tietysti aio aloittaa missään vaiheessa.

Päikki ja Saara, nyt kipin kapin raportoimaan!
 
Matsalu Olen todella pahoillani! Tuleeko verta kuin saavista vai onko vielä vähäistä? Meinaan, kannattaisko siltikin käydä vielä huomenna veritestissä. Eikö siitä kokeesta näe, että onko ollut edes yritystä kiinnittyä?

Mikä tilanne Saaralla? Myös lumettomalle ja tiruliille tsemppiä ja hyviä hermoja piinailuun.

Mä olen tällä hetkellä todellinen yrjöklubilainen. Tietenkin sain sen lapsen oksennustaudin itselleni. En tiedä onko noro tai mikä tahansa moro, mutta voi vita, mikä olo! Eniten tietty toivon, että ei ole mitään haittaa mahdolliselle masuasukille. Ensi viikolla, jos tästä taudista hengissä selviän, ajattelin ängetä alkuraskauden ultraan.
 

Yhteistyössä