40+ so what (vol. 3)

Pyrstötähti, mulle on kanssa aikoinaan tuo aukiolotutkimus tehty. Kohdun supistelu tuntui kuukautiskivuilta, ei siis meikäläisen kohdalla ollut kovinkaan kivulias. Toivotaan ettei ole sullakaan.

Matsalu, kiitos! Peukkuja pitelen minäkin täällä kaksosten puolesta :)

Inia, :hug: Mutta uutta kiertoa kohti.
 
Moi matsalu mä tulin heti vastavierailulle, ku mä oon sun ihan ikioma privaatti-stalkkeri. Mä nimittäin tosissaan kanssa seurailen sun elämää täällä palstalla kuin hai laivaa, tiedä sitten kuinka tervettä tämäkään on. Voitko uskoa, mun mieskin tietää miten sun munikset etenee, tosin totuuden nimessä ei sitä hirveesti kiinnosta (ihme tyyppi eikö?) mutta siis ihan normaali olen joo!!! Enkä yhtään pelottava...

Eli, ihanasti teillä konu ja hedu siellä kasvaa ja voi että toivotaan parasta ja on peukut ja varpaat pystyssä!!! Mulla itsellä np-ultra ens viikon to, että siitä sitten katsotaan mitä on tai ei ole. Ihan hirveesti (historian takia) jännittää mutta se otetaan mitä annetaan!


Terveisiä kailkille muille tietty kanssa, tunnetteko kateuden pistoksen kun ei teillä ole omaa hullua stalkkeria? Ei vaan ihania ootte kaikki ja kyllä näistä mun kamalan isoista käsistä riittää peukkuja teillekin!!!

Halit ja pusut ja hyvää mieltä kaikille vierailevalta woodoolta!!!



:heart: :heart: :heart: :xmas: :xmas: :heart: :heart: :heart:
 
äitijo, täällä kanssa yksi, joka kaikenlaista hoitojuttua on läpikäynyt ;) Niin, koeputkhoidoissa vaan kasvatetaan niitäkin munasoluja isoiksi, jotka kyseisellä kierrolla olisivat menneet hukkaan kuitenkin. Niitä on aina joka kierrossa monta tarjolla, mutta luonto valitsee niistä jonkun (joskus kyllä kaksikin) joka sitten kasvaa isoksi ja irtoaa.

Toi painojuttu on kyllä jännä. Minä olen normaalipainon alapäässä eikä mitää luomutärppiä ole koskaan tullut ja taas ikätovereista semmoiset, jotka ovat painonsa kanssa tuskailleet, ovat raskautuneet noin vain... Että ota näistä selvää. Sitäkin olen ajatellut, että siinä hoidossa, josta vauva sitten syntyi, tein kaikki niinkuin ei pitäisi. Olin pessimisti, piikittelyt meinasi unohtua, kävin bilettämässä, söin harvinaisen epäterveellisesti ja vedin kunnon migreenilääkkeitä kitaan. :ashamed: Että ei näistä kuvioista selvää ota.
 
pyrstötähti
:D joo ollaan kateita matsalun hullu-stalkkerista. Mutta mä oon varma että sun kannattaa sillä matsalu nimittäin tupla-plussaa tässä kierrossa :heart: Ja onnea sun np-ultraan :attn:
 
Kiitos teille kaikille lohduista! :hug:

Plättä, kyllä mä ainakin mieluusti kuulen muitakin juttuja, musta on hienoa että meillä on muutakin elämää kuin tää vauvan odotus! Ja sitten saa muiden kokemuksista perspektiiviä omaankin elämään - kaikkea kun ei ehdi onneksi itse kokea!

Pyrstis, tsemppiä tutkimukseen! Kyllä sen varmasti kestää kun muistaa ne tabut!

Jep, kyllähän mä noita putkihommeleita olen miettinyt, kun takana on kuitenkin jo 3 tuloksetonta inssiä ennen tätä. Vuosi sitten menin ekan kerran klinikalle, tosin sitten oviksen metsästykseen meni pari kiertoa ennen kuin päästiin tositoimiin viime huhtikuussa. Ja näitä vauvahaaveitahan mulla on ollut jo yli 20 vuotta.... Eli en varmaan ees katsele puolta vuotta enää, ennen kuin klinikalle käypi taasen askeleet... Tosin mua pelottaa ne hormonilääkitykset, punktio sitten vähemmän.

Ja nyt help! Mitä muuta terveeellistä voisin syödä kuin raskausmultivitamiineja, kalaöljyä ja greippimehua? Onko etenkin sitä keltarauhashommelia edistäviä luonnontuotteita? Entä tietääkö joku mitä yrttiteitä ei kantsis juoda, niitä kun tulee jonkin verran käytettyä?

Mutta ihanaa kun täällä on muita jännättäviä, kun itsellä on nyt lamakausi!

 
pyrstötähti
MIKÄ ON ESTROGEENIDOMINANSSI?
Joissain tilanteissa - esimerkiksi ennen kuukautisia ja yleisemmin vaihdevuosia edeltävinä muutamana vuotena - keltarauhashormonin eli progesteronin muodostuminen elimistössä vähenee tai heikkenee. Elimistössä on silloin liikaa estrogeenia suhteessa keltarauhashormoniin. Tästä seuraa vaihtelevia fyysisiä vaivoja, kuten turvotusta, rintojen aristusta, hikoilua ja univaikeuksia, mutta myös monenlaisia mielialoihin liittyviä hankaliakin oireita. Tilaa kutsutaan estrogeenidominanssiksi.
Riittävän suurina määrinä fytoestrogeenit voivat estää elimistön liiallisen estrogeenin vaikutuksia. Ne asettuvat elimistön estrogeenireseptoreihin ja estävät näin kehon omien, huomattavasti voimakkaampien, estrogeenien vaikutuksia. Tuloksena estrogeenien kokonaisvaikutus elimistössä - ja sitä kautta mielialoissa - vähenee ja tasapaino palautuu.
ProBalance Duo sisältää kahta vahvaa fytoestrogeenia, isoflavoneja ja lignaaneja. Niiden yhteisvaikutus on tarpeeksi vahva torjumaan estrogeenidominanssin.
 
pyrstötähti
mielenkiintoista tietoa ja aika hyvin kyllä kolahti kun puhuttiin siitä lihomisesta ja noista pahentuvista pms-oireista ja siitä miten kierto ensin lyhenee ja vuodot runsastuvat ja pitkittyvät yms. Mutta luin myös että tuo ProBalanceDuo ei ole niin tehokas kuin toinen valmiste jota ei valitettavasti saa edes Suomessa myydäkään. On jenkkituote ja siitä monellakin palstalla kirjoitetaan. Olipa joku tekaissut itse voidetta lugeista ja perusvoiteestakin :eek: . Tämä estrogeenidominanssi myös heikentää sitä mahdollista raskautumistakin se ei vielä tarkoita varsinaisia vaihdevuosia vaan nimenomaan sitä että estrogeenia on liikaa suhteessa progesteroniin. Mulimen-tipathan olivat myös vähän samantapainen homeopaattinen valmiste joka matki tätä keltarauhasen toimintaa.

Että tämmöistä. Paljon 40+ naiset valittavat samoja oireita, väsymystä, nivelkipuja, painonhallinnan vaikeutumista ja pitkälti nämä hormonaaliset epätasapainot niitä aiheuttavat. Että jokohan tässä täytyy tilata joku tuubi että saa virtaa lisää koneeseen :D
 
Täällä uusi vauvakuumeinen 40+, jonkin aikaa lukenut tätä palstaa. Eilisessä hesarissa oli vaan juttu näistä kalaöljyvalmisteista ja niitä sekä Primaspan tms. ei sitten saisi käyttää samaan aikaan. Itse olen tällaisten valmisteiden suurkuluttaja, mutta nyt on sitten tullut mieleen, että toivottavasti en vain "ylilääkitse" itseäni näillä kaikilla kapseleilla.
 
Plätälle kuva, ettei tartte siellä 20plussalaisten pinossa notkua. ;)

Pyrstis Mulle on myös tehty aukiolotutkimus. Yhden Buranan voimalla ei ollut paha. Pientä paineen tunnetta alakerrassa, ei muuta. Kiva oli katsella ruudulta, kun pienet ilmakuplat siellä viiletti. Aika nopeasti oli homma ohitsekin. Ja mikä tärkeintä: röörit oli auki.

äitijo2x Oon itsekin miettinyt paljon tuota painoasiaa. Olen itse hyvässä lihassa, painoindeksi n. 27. Jatkuvasti on ollut itsesyytökset, että se se varmasti on, että ei raskaudu. No, 3. kertaa olen kuitenkin nyt raskautunut tuolla painoindeksillä, että enpä sitten tiedä. 1. raskaus päättyi alkuunsa, ns. kemiallinen raskaus, 2. raskaudesta syntyi vkoilla 30+5 pikkuinen poika ja nyt mennään 3. raskaudessa rv 5+0. Voisihan se tietysti olla, että jos olisi ollut normaalipainoinen, niin raskauskin olisi alkanut aikaisemmin. Mistä näitä tietää.
 
:LOL: :LOL: Mulla on nyt just jalat jalkakylpy koneessa, lämmintä vettä, kuplia, jakapohjat hieroutuvat pohjan nappuloihin, ihanaa! ja infrapunavalo. En tosin tiedä mitä se valo vaikuttaa toden näköisesti vilkastuttaa verenkieroa. Istun sohvalla ja netti sylissä. Hain koneen lainaksi yhdeltä ystävältä ja testailen sitä tässä kuukauden pari =)

Pyrstiksellä on nyt jännittävät hetket tabujen kanssa ja voi harmi Inia että täti pääsi kylään mutta uuteen taistoon vaan.

Nyt alkaa tulla aika lämmin veri todella kiertää kohisten koko kropassa, rupean laittamaan jotain voidetta jalkoihin ettei ne kuivu ihan kokonaan.

Päikkin kaksi viivaa-kuva on upea näky!
 
Päikki hieno kuva!

Inia ja ikiemo harmi! kohti uutta ovista kuitenkin.

Inia ota mies mukaan matkalle tai jää kotiin. Olen miettinyt noita syömisiä ( mä myös greippejä puristan mehuksi), mut olisko oikeesti niin, että paras olis olla stessaamatta tai uskoa sitten valitsemansa ruuan ihme voimaan.

Täällä vähän samaa enteilee, tiputtelu alkoi jo, ensimmäisen kerran lugejen läpi. Katsotaan tarviiko enään ke rapistella. Toivon kuitenkin niin. :saint:

Pyrstötähti mulla se tukimus ei sattunut, olin ottanut ohjeen mukaan lääkkeen. Uskon kyllä, että voi olla myös kivulias. Toivotaan auki olevia tuubeja.
 
Pikaisesti ON: Eilen ultra ja limis 7.6mm eli toivottavasti kasvaa vielä ja siirto tiistaina 3.3 jos viimeiset ja ainokaiset alkiot selviää sulatuksesta.Ne raukat ovat kaikista heikoimmat,että nyt on todella pelko p****ä alkioitten selviytymisen suhteen.Ne ovatkin sitten vihon viimoiset mitä on pakkasessa.
Olemme miettineet miehen kaa vielä yhtä hoitoa,mutta näillä näkymin homma taitaa jäädä tähän.Sen verran kallista puuhaa tää on.Ja sit kun mää en sit vissiin saa enää mitään korvauksia,niin aivan mahdottomuus alkaa maksella koko summia.
Kun voittais lotossa niin asia olisi toinen :|
En siis ole varmistanut mistään noita korvauksia,mutta olen aika tiiviisti seuraillu eri pasltoilta tulevaa infoa korvattavuudesta.Vaikka mulla tärppäillytkin välillä(siis ilman nyyttiä syliin asti)niin kuitenkin hoitokertoja ollut niin monta,että en usko saavani mitään korvauksia :/
Mutta Kaikille piinailijoille ja myös muille "vaiheessa" oleville tsemppiä.
Nyt mua kutsuu leipätyö...
 
Pidetään vaan kp:t ennallaan, oli vaan sellanen "räkäsy" se vuoto (kauniisti sanottu...). Ovisvuodostakaan en ole ihan varma. Sen 1.5 vuotta kun poikaa tehtiin, tuli oma kroppa aika tutuksi. Mulla lämpö ihan kainalosta mitattuna ja mihin vuorokauden aikaan tahansa pysyi 37 ja yli oviksen jälkeen. Laski sitten päivää ennen kuukautisia alle 37. Nyt lämpö 36.8.

Meillä edellinen, 10-v tyttö tehtiin mikrohedelmöityksellä koska entinen mieheni oli aiemmin teetättänyt sterilisaation. Siinä hoidot oli kuten monella teillä eli minä suihkauttelin nenääni, pistelin vatsaani ja siirron jälkeen emättimeen vielä pillereitä. Mieheltä siittiöt etsittiin kiveksestä otetusta koepalasta ja nämä sitten ujutettiin multa kerättyihin munasoluihin. 2 kaveria siirrettiin ja niistä 1 syntyi. Kaikki tämä yksitysellä, koska julkinenpuoli olisi vaatinut ensin sterilisaation purkua ja jos sitten ei olisi onnistunut olisi tehty nämä hoidot.

Mukavan jännittävää päivää kaikille :flower: Minä hoitelen kuumeista pikkumiestä :(
 
täti kaartelee ? Eksyneenä ajelee jossain :D täällähän minä :wave: :wave:

Niin, no, onhan noita ollut muutama elämän varrella, siis superpitkiä kiertoja.

Joku sanoi siihen tyyliin, että olisi pitänyt lykätä noita verenpainelääkkeiden aloitusta. No, minulla sellainen tilanne, että paineita seurattu nelisen vuotta ja ei ne mihinkään muutu, aivoverenvuodon ja aivoinfarktin riski vaan suurenee ja mun mieheni sanoi, että nyt. Riittää. Minulla järjetön päänsärky joka ikinen aamu. Ei sitä kestä erkkikään. Joten eipä tässä muuta mahdollisuutta ollut kuin ihan pyytää lääkitys. Ja tuo lääkärini oli sitä mieltä, erikoistunut sisätautilääkäri, että ehdottomasti lääkitys jos oireet ovat omani kaltaiset. :/ Jos valita voisin niin en tietenkään lääkitystä olisi halunnut.
No, kaksi kertaa olen raskautunut näillä paineilla, tosin menneet kesken, mutta kuitenkin.

Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä plussanneille sekä piinailijoille !

Hauskaa päivää ! =) :flower:
 
Tiistaipäivää palstalle!
Pahoittelut tädin kohtaamille Star, Inia, Ikiemo ja kaikki muutkin joilla kierto alkoi alusta. :hug: OnniMaijalla taitaa olla vahvat ovisoireet?

Täällä on tädistä selvitty ja eletään sitä jännittävää ovisaikaa. Greipin syönti jo loppui (kauppaan on pitkä matka) ja yksi limamuljahdus ehti tulla eilen (kp10) ja viimeistään huomenna alkais olemaan tärppiaika?? Normaalisti ovis bongattu kp12-kp13. Tikutellut en ole vielä ja mietin josko menee ihan hukkaankin tikuttelut tässä kierrossa. Mies on yövuorossa tämän viikon ja kohtaamiset hedelmöitysmielessä aika vähäiset. Edellinen yhdyntä ollut kp9.. Noh, täytyy yrittää kuitenkin jossain välissä siementää, ainakin tänään ja huomenna, on se sitten ovisaika tai ei! :p

Pms-oireiden lievennyksestä kysyttiin ja itselläni auttaa liikunta. Lisäksi joulun aikoihin söin pari kiertoa vehnänalkioöljyä, huomasin niiden vähentävän oireilua.

Mutta enpä tiedä noiden ruoka-aineiden, lisäravinteiden ja muiden poppakonstien tehosta? Eipä ole auttanut ainakaan vielä raskautumaan.. ja uskon myös täydelliseen yllätykseen, silloin kun vähiten osaisi raskautta odottaa.

Matsalulle ja Saaralle malttia piinaan!

Tirulii ehkä se viimeinen siirto tuokin tuloksen?

Ihana oli Päikin kuva kahdesta viivasta! Ehkä meillekin tulisi joskus sellainen tikku.

Tähän vauvan kaipuuseen ja rakkauden tunteeseen välillä aivan pakahtuu :heart: :heart:
 
Pääpilvissä, jos on verenpaine pysyvästi koholla, niin ei missään nimessä saa lykätä lääkityksen aloittamista. Mulla on lähipiirissä kaksi ikävää tapausta (nelikymppisiä ), jotka yrittivät sinnitellä ilman lääkkeitä. Noh, molemmille tuli aika piankin aivoinfarkti (tai aivohalvaus, kun mulla menee ne sekaisin). Toiselta meni puhekyky, mutta sitkeällä kuntoutuksella on päässyt osa-aikaisesti takaisin työelämään. Toinen taas ei tiedä oikein mistään mitään, on kotona, mutta vahdittava koko ajan, sillä voi lähteä ovesta millloin vaan.

Eilen oli ultra ja kyllä niitä folleja on siellä sisko poikineen, yli parikymmentä jos huonosti käy.
Laatu on sitten taas sutta ja savea. Lisäksi hyperi pelottaa, mulla meinasi toisen hoidon jälkeen se tulla ja oli aika inha olo. Mulla on vaan jotenkin niin kova vaste noihin lääkkeisiin vaikka tätä ikää jo on. Ilmeisesti on niin, että nuorempana ei olisi ollut mahdollista mitään hoitoja tehdä. Pöh, on tämä monimutkaista.

Muuten on ihan jees. Töitä tuli vähän lisää ja piristää. Mnähän olen siis kotona tuon 1-vuotiaan kanssa, mutta teen vähän työkeikkaa siinä sivussa. Välillä tuntuu silleen huonolta ihmiseltä, että niin kovasti haluaisin lisää lapsia, mutta samalla kotonaolo ahdistaa ellen vähän pääse aivoja käyttämään. Tykkään aivan sairaasti työstäni.

Noh, nyt tuli tilitystä vähän asian sivusta :ashamed:

Jaksuja kaikille :heart:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

ikiemo (44)..................kp2/20-50...........y?............4.
Inia (42)....................kp2/26-29......yk5......1.
star-67 (42).................kp 4/26-27(-39).........yk2........3.
äitijo2x (45)................kp5/28...........yk?...........3.
velmuliina74 (34)......kp7/24-30..........yk5.........6. /1.yhteinen
Minni007 (44) .............kp8/28.............yk8...........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48)........kp8/28.............yk11...........4/1.yhteinen
haave3 (39)...................kp10/28.............?................3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp11/?............1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp11/25-27........yk5............1.
OnniMaija (41).............kp13/30..........yk1..........5.
lumeton (39).................kp14/?................?................2.
Taikakuu (40)..............kp17/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp18/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)................kp19/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44).....................kp19/28-30.........?................7.
Matsalu (44).................kp20/24-25........IVF 2/09.......1.
touhu tenava (46).......kp23/27-30.......y3v............6.
oivikki (40)....................kp23/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)............kp24/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41).................kp24/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp26/25-28.......yk?............3.
pääpilvissä (46).........kp31/25-43.......?..........1.yhteinen
liiza (42).......................kp37/28............yk7.............4.
AinoEmilia (44)..........kp43/31-34.......?................4./1.yhteinen




Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
oivikki (40)..........pp13
sinisyys (42)..........dpo11
Matsalu (44)..........pp5
Saara10 (41)..........pp4
[/i]


(Roskis)haamuilijat





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:




torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009




Mukana myös:
Taustajännäilijät kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5



Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


[/b] [/color]


40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



 
tirulii, toivottavasti pääset siirtoon! pidetään peukkuja!

Samoin lumeton, voi kun kaikki menisi hyvin!

Hei te lugejen syöjät/käyttäjät - miksi niitä käytetään/mitä tutkimuksia niitä varten on tehty?
 
Kysymys hoitolaisille: haluaisitteko, että tehtäis erikseen hoitolista ?
Kun nyt joillakin on kp-listassa jokin kommentti hoidoista, joillakin ei. Mutta sinne ei kovasti sepustusta mahdu, niin jos haluatte, voi tuota meidän listaa vielä pidentää tekemällä yhden listan, jossa on meneillä oleva hoito. Siitä vois muutkin muistaa, mitä kenelläkin on meneillään.

Ja eix kukaan oo rapistellu haamuja? Mein haamuparka on niin kovin yksinäinen....
 
Tirulii varmasti sitä miettii miten sulatuksessa käy, piinailu on jo tavallaan sulla alkanut. Peukut pystyssä , et menee hyvin.

Lumeton no johan on, onko vielä pitkä aika punktioon, toivotaan et menee hyvin.

Inia joo haamu olis ihana juttu :) ja vielä mukavampi tommset kaksviivaa, jotka Päikki meille laitto =) . Huomenna rapistelen, vaikka tulos on tiedossa, kun edelleen on tiputteluvuotoa.
 
Heippa! Yhden yön työmatkalta palattu. Heti putoaa jotenkin kärryiltä pinon jutuista, kun on vain päivänkin poissa. Mutta kyllä vaan oli ihanat viivat Päikillä!

Omaa napaa nyt sitten vaan. Kovasti olen päättänyt, etten nyt keräile mitään oireita, kun Luge-annos on niin suuri, että voi aiheuttaa melkein mitä vaan. Mutta mitä iloa sellaisesta piinailusta olisi, sen paremmin minulle kuin teillekään? Eli raportoinpa kumminkin... Eilen, pp 4, oli oikeastaan koko päivän, ihan nukkumaan menoon asti menkkakipuja. Kohtu siis supisteli aika navakastikin. Tänään on ollut rauhallisempaa, kipuja oikeastaan vain ihan illansuussa. Lugetkin voivat kyllä vatsakipuja aiheuttaa, mutta saavatko ne siis kohdun supistelemaan? Onko teillä muilla kokemusta Luge-mahavaivoista? Itse tietysti salaa toivon, että Hedvig ja Kondrad yrittävät kiinnittyä...

Kukas näistä Lugeista nyt kyselikään? Niitä käytetään ivf-hoidossa pitämään limakalvoa yllä, kun omaa keltarauhasta ei kehity. Muutenkin niitä voidaan käyttää, jos oma keltarauhashormonin tuotanto on heikkoa.

Mitähän Saaralle kuuluu?
 

Yhteistyössä