40+ so what (vol. 3)

Ihanaa täällä taas mukavia uutisia ja paljon luettavaa. Tulin heti paremmalle mielelle :) , työpäivä oli ikävä ja mieli maassa.

Matsalun Kondrad ja Hedvig pääsivät oikeaan paikaan jatkamaan jakautumista ja etsimään kiinnittymispaikkojaan.

Saaralle =) toivon myös +.

Lumeton toivottavasti kasvaa tällä kertaa myös joitakin vahvoja muniksia.

Star jos tää olis kuitenkin se lottovoitto :flower:

Mulimeista ja siveydenpuusta pitää lukea vkoloppuna lisää. Hillevi kiitos neuvoista, mulla on jalat kokoajan aina kylmät vaikka on villasukat jalassa, pitää kokeilla noita jalkakylpyjä tai hankkia jotkut karvatossut! Kissa onneksi makoilee "kuuma vesipullona" mahani päällä, kun makailen sohvalla illalla, toivottavasti lisää verenkiertoa eikä estä (paino) :LOL: . Greipit nautin puristettuna, pidän kaikesta happamasta, voiko sitä olla liiaan hapan? Eka oire tuli tänään eli bussissa tuli hiukan huono olo, yleensä ei tule (ja sille ainoa selitys tietty on raskaus :LOL: )

sinulle haluaisin kertoa että äitin sirastui kohtusyöpään reilu 1 v ja 3 kk sitten. Äidilläni oli ollut rinta syöpä joka hoidettu 7 vuotta aiemmin. Keväällä ei mitään merkkejä mistään ja yks kaks laajasti levinnyt kohtusyöpä. Vaikka papat sun muut otettiin silloin syksyllä 2 kk ennen syövän huomaamista, niin niissä ei ollut ensimmäistä merkkiäkään syövästä. Joten turha syyllistää itseään. Äitini on siis sytostattien avulla sinnitellyt 1 vuoden ja nyt 3 kk lääkkeiden lopettamisen jälkeen äiti joutui tällä viikolla sairaalaan ja syöpä arvot taas tosi korkealla viime marraskuun normiarvoihin nähden. Maanantaina kuullaan sitten diagnoosi. Mutta äitini sitkeys antoi ainakin hänelle yli reilun vuoden armonajan vaikka lääkärit viime tammikuussa (08) kieltäytyivär leikkaamasta tuota syöpää pois. Elokuussa sitten poistettiin nuo "saastuneet" paikat. Todennäköisesti joku etäpesäke on lähtennyt kasvamaan hurjaa vauhtia syöpälääkityksen jälkeen. Kunhan ei olisi maksassa oleva etäpesäke.

Positiivisia uutisia täältä luin. Mari onnittelut vauvasta!!!

Matsalulle onnenkantamo konradin ja hedvigin kanssa. Meinas tulla freudianinen lipsahdus ja pojasta " ludvigista" aioin onnittella. Joten rktt :)

Itselläni meneillään kp 22 ja armotonta jännäilyä noitten ovis tikkujen kanssa. En testannut ovista vaan päätin ostaa vasta muutama päivä sitten niitä. Nyt minulla on 0 päivästä vertailuu ja 4 päivä ( kp 21) oli selkeästi vahvempi ja punaisempi viiva kun testaus päivät 0-3.... tieteellistä tutkimusta. Tänään sitten kp 21 illalla rinnat kipeytyi ja turposivat. Eli pieni nousu keltarauhas hormoonituotannossa. Normi hormoonaalisen tason nousua ennen menkkoja ( PMS) tai sitten ei :) no ei vaiskaan ei tässä mies ole jaksannut kun harvakseltaan yhtyä, joten onnen kantamoo odotan jos kuvittelen että rktt pätisi minuunkin.

Mimmimamma taustalta

No nyt se täti jo kolkuttelee. Vihdoinkin, kun ei kerran pysy poissa kokonaan. En vielä kuitenkaan ilmoita kp 1:tä, kun vuoto vielä tiputtamista.

Nyt täytyy ottaa ohjat omiin käsiin ja terästäöytyä. Olen jäänyt koukkuun tähän palstaan jo aikalailla ja muutenkin omaanapaa niin paljon viime kuun aikana tuijotellut että syyllisyys kalvaa ja perhe kärsii. Täytyy ainakin YRITTÄÄ pitää matalaa profiilia seuraava yk. Todennäköisesti aion kuitenkin tikutella ovista ihan mielenkiinnosta, koska ovista en oo koskaan saanut vielä bongattua en oireista enkä tikuista vaikka raskauksia onkin alkanut yhteensä 6 ( 4 keskenmenoa) aimmin.

Katsotaan kuinka kauan maltan pysyä pois koneelta, ainakaan en muita palstoja lähde lukemaan, ehkä kuitenkin päivittäin täältä katson kuulumiset... B) B) ;) :wave:

Star no harmi, et ei osunut se lottovoitto tälläkertaa. Hyvää alkanutta kiertoa. Joo aikaa menee, jos eksyy lukemaan muitakin palstoja tai surffailemaan samalla muualla, jos vaan onnistuu piipahtamaan tällä palstalla niin ei hän siinnä pitkään kulu.

Mimmimamma rktt ilman muuta!

Ikävä kuulla Star, että se pahuksen täti sitten kurvasi oven taa. Joskus voi mielikin tehdä tepposet, kun niin kovasti toivoo. Ehkä pitäisi Päikin tavoin yrittää olla yrittämättä (mitenköhän lie onnistuu) ja voisi myös keskittyä aivan muihin asioihin.

Nyt on tosiaan meilläkin pieni kyytiläinen mukana. Kiitos kannustuksesta. Koetan niin kovasti pitää pään kylmänä, mutta onnistuminen on vähän niin ja näin. Viime yönäkin piti nousta kolmen aikoihin, kun ei nukuttanut. Siinä sitä sitten lueskelin lehtiä ja hörpin kamomillateetä. Kyselit Matsalu tuosta alkiosta. Se oli kuulemma top-alkio, ei kuitenkaan niin hyvä kuin edellinen, josta siis ei raskaus lähtenyt alkuun. Eipä se alkion laatu näköjään välttämättä vaikuta lopputulokseen. Teillehän siirrettiin kaksi alkiota. Jostain olen lukenut/kuullut, että kahden alkion siirrossa noista alkioista voisi olla tukea toisilleen. Muistelen, ettei tätä välttämättä ole tutkimukset tukeneet eli niiden mukaan raskauden todennäköisyys on suurin piirtein sama siirrettiin sitten yksi tai kaksi alkiota (näin siis onnettomalla muistillani muistelen). Tuli kuitenkin mieleen sellainen juttu, että yleensä kai kahden alkion siirroissa alkiot eivät ole top-alkioita, ainakin minulle sanottiiin, ettei kahta siirretä silloin. Jos siis raskautumismahdollisuudet ovat kuitenkin yhtä suuret, ehkä kahden alkion siirrossa sitten kuitenkin alkiot tukevat toisiaan. No, nyt taisi tulla tosi sekavaa sepustusta. Tarkoitus oli vain sanoa, että alkioiden laatu ei määrää sitä, alkaako raskaus vai ei.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja rapistelkaa, heilutelkaa peittoja ja raskautukaa!

Lauantai-ehtoota!

Surullisia uutisia, Plättä! Suurensuuri lohtu-hali :hug: . Noi miesten ajatukset tuntuu olevan juu todellakin välillä aikas erikoisia..Luulen, että ei ehkä vielä tajua koko jutun suuruutta, tai ehkei vaan "miehekkäästi" ala sitä asiaa suremaan, ennekuin kaikki on ohi :ashamed: . Mutta niinpä meilläkin minä olen se, joka enemmän ja useammin pitää anoppiin yhteyttä, kuin oma poikansa.Eivät kai nuo ihmissuhdetaidot ole miehille välttämättä niin luontaisia kuin äideille ja kaitpa meillä naisilla tuo hoivavietti on niin sisäsyntyinen? Onneksi kuitenkin, on vielä ainakin hetkinen aikaa jutella/sanoa/ tehdä asioita anopin kanssa ja käytä ne hyväksesi! Joskus kun käy niinkin, ettet tiedä tulevasta ja aika loppuu niin ykskaks, ettei mitään enää ehdi. Ja oma syyllisyys pois; kukaanhan ei voi arvata, mitä kohtalo on kunkin varalle päättänyt. Olet varmasti ollut hyvä vaimo miehellesi ja paras äiti lapsillesi, joten näin ollen myös hieno ihminen anoppisi silmissä ja tehnyt hyvää myös hänen elämälleen! Käytä loppuaika viisaasti ja kirjoita vaikka kirje, jos tuntuu "tönköltä" alkaa kertoa asioistaan tai tunteistaan.. Mä olen aina ollut kova kirjoittamaan, kun välillä tuntuu, ettei sanoja saa ulos, vaikka kovasti puhumisesta tykkäänkin. Esikoiselleni, joka on siis poika, kirjoitin 18-vuotispäivälleen kirjeen, jossa kerroin, kuinka rakas ja tärkeä on ja samaan kirjeeseen kopioin päiväkirjani merkinnät päivältä, kun hän syntyi.. En osaa oikein kauheasti halata ja "leperrellä",joten sain kuitenkin asiani sanottua ja poika oli kovasti otettu, joskin hämmästynytkin. Samanlaisen kirjeen aion tehdä jokaiselle lapselleni 18-vuotispäiväksi.
Plätällä on muutenkin ollut samansuuntainen tahti elämässä, kuin mulla;Nopeus on valttia ;)
Me tapasimme mieheni kanssa perjantaina 13.pvä toukokuuta 1988, kihlauduimme syyskuun alussa samana vuonna ja heti vauvalle lupa tulla. Raskauduin joulukuussa ja vihille menimme 11.3.1989 kera salamatkustajan :whistle: . Ja ihan pian 20-v.hääpäivä.

Matsalun tuplille tuplasti onnea, jotta kaikki sujuisi mallikkaasti ja Saaran matkalaiselle myös.. Elämme jänniä aikoja, Ystävät hyvät!

Aurinkoisia ilmoja, että muninnat onnistuisi ja ainaskin mieli pysynee parempana valon voimalla!

Lemmekästä lauantain jatkoa, toivottaapi

Pilvis

Plättä :hug: voimia sinulle

Star harminpaikka kun lottovoitto jäi tulematta, seuraavalla kieroksella voitto kotiin!

Saara kaikki voima alkioihin ja kiinittymiseen, hienoa että hoito onnistui

Lumeton toivon maltillista kasvua muniksille

Inia kärjessä piinalistalla paljon plussatuulia sinulle ja todella olisi ihanaa jos luomuyritys onnistuisi

Oivikki malta vielä muutama päivä ja ilmoittele plussauutisia

Matsalu voi miten ihanaa kun siirto onnistui ja kaksi kyytiläistä matkassa, mieli ja ajatus nyt vain onnistumiseen! ja uskomus asiahan toi teidän päivämäärä asiakin on, joka kyllä positiivista uutista enteilee

Hilleville kiitos vinkistä jalkakylpyyn. Mulla onkin aika kylmät jalat, villasukat jalassa köpöttelen kotosalla aina, untuvapeiton alla nukun. Verenkierto taitaa jostain kummansyystä olla heikko,en tupakoi eli se ei ainakaan ole syypää tähän juttuun. Käyn lenkillä muutaman kerran viikossa ja kerran viikossa joogassa. Nyt alkaa sitten jalkakylpyjen tekeminen =) onpahan sitten jotain tehty kotikonstein, sitä mulimenia mietin. Mulla yksi tuttava sai keskenmenon kun joi yrttiteetä raskauden alkuajalla, en tosin muista mitä yrttiä oli käyttänyt. Ennenvanhaan kun tehdaslääkkeitä ei oltu vielä keksitty niin naiset joivat yrttijuomaa/teetä saadakseen ei-toivutun raskauden keskeytymään.

Aurinko meni just pilveen mutta lämpöisiä ja kasvattavia auringonsäteitä kaikille.

Inia, olen tosissaan pähkäillyt sitä ivf-hoitoa asiaa tosissaan ja paljon. Aikoinaan ajattelin että inssit vain mutta matkan varella on ajatus muuttunut, pakko kokeilla tää hoito että saa mielenrauhan eipähän sitten kaduta kiikustuolissa istuessa ettei yrittäny. Toivon onnenkipinöitä siihen sinun yhteenmuuto-asiaan, tsemppiä =)

Saara ja Matsalu!!Toivon sydämestäni että nyt onnistuisitte!!Onnittelut myös Päikille iloisesta plussauutisesta!!Ihanaa!
Täällä odotellaan seuraavaksi ovisplussaa, nyt on ovistestejä roppakaupalla odottamassa kaapissa..Mielenkiintoista asiasta tekee se että harvoin on sitä rauhallista hetkeä että äiti saa olla yksin wc:ssä!Ja jos oven laittaa lukkoon niin pian on äidille asiaa ja ihan pakko päästä wc:in samaan aikaan :) No näitä ihanuuksia vielä toivon vielä yhtä meidän perheeseen. :heart:

Rapistelin aamulla uudestaan negan herkällä liuskatestillä. Ke sitten seuraavan kerran kokeilen. Ihmettä vielä toivon, jos ei tässä kierrossa niin seuraavassa. Lähden tästä reippaalle laskiais kävelylle nauttimaan luonnovalo annoksen ja pistämään vauhtia verenkirtoon :) :wave:

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

star-67 (42).................kp 2/26-27(-39).........yk2........3.
äitijo2x (45)................kp3/28...........yk?...........3.
velmuliina74 (34)......kp5/24-30..........yk5.........6. /1.yhteinen
Minni007 (44) .............kp6/28.............yk8...........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48)........kp6/28.............yk11...........4/1.yhteinen
haave3 (39)...................kp8/28.............?................3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp9/?............1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp9/25-27........yk5............1.
OnniMaija (41).............kp11/30..........yk1..........5.
lumeton (39).................kp12/?................?................2.
Taikakuu (40)..............kp15/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp16/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)................kp17/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44).....................kp17/28-30.........?................7.
Matsalu (44).................kp18/24-25........IVF 2/09.......1.
touhu tenava (46).......kp21/27-30.......y3v............6.
oivikki (40)....................kp21/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)............kp22/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41).................kp22/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp24/25-28.......yk?............3.
Inia (42)....................kp26/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46).........kp29/25-43.......?..........1.yhteinen
ikiemo (44)..................kp34/20-50...........y?............4.
liiza (42).......................kp35/28............yk7.............4.
AinoEmilia (44)..........kp41/31-34.......?................4./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

Piinalijat ja muut jännääjät
Inia (42)..........dpo14
oivikki (40)..........pp11
sinisyys (42)..........dpo9
Matsalu (44)..........pp3
Saara10 (41)..........pp2
[/i]

(Roskis)haamuilijat

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009

Mukana myös:
Taustajännäilijät kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Mukavaa laskiaissunnuntaita kaikille!
Ja kiitos galluppivastauksista! Tuli sellainen olo, että ihmisten elot ovat niin erilaisia, ettei mitään "oikeaa kaavaa" ole! :) Siis kun itsekin olen joskus ajatellut, että kyllähän hyvä oisi se pari vuotta tutustua ennen yhteen muuttoa. Mutta ehkä sitä voisi uskaltautua jo aiemminkin, ehkä jo näin puolen vuoden jälkeen...

nillanilla, mäkin aluksi ajattelin, että inssit vaan, mutta kummasti se mieli on alkanut kääntyä putkihommeleiden suuntaan, kun 3 inssiä ei tuonut tulosta. Mutta vielä katsellaan tää luomusysteemi ;)

Taikakuu, harmi kun mies ei ollut saapuvilla! Mä viime oviksen pikareissun seurauksena päätin, että tulevaisuudessa en lähde minnekään miehen lähettyviltä ovisaikaan! Mutta sulle lohduksi: olet vielä täällä nuoremmasta päästä, joten kohti uutta yritystä vain!!!

star täti :hug: Ja eikun voimia uuteen kiertoon! Mutta älä meitä unohda, ei tähän niin kauaa tosiaan mee, jos ei muualla innostu surffailemaan! Täytyy sanoa, että itsekin olen pahasti koukussa tähän pinoon :)

Hu-huu, liiza ja AinoEmppu, kiertopäivät kertyy, miten menee?

Mulla vielä pari päivää menkkojen normaalialkamispäivään... sitten vasta yritän testata, jos on tarvis... Aika kuluupi hitaasti, kuten arvaatte! Tsemppiä muille piinailijoille!

Viikonloppureissulta kotiuduttu, ja niin vain aivan huomaamatta ja stressaamatta on saavutettu jo pp 3. Mahtavaa, enää 11 päivää kärvisteltävää!

Mitään merkkejä Kondradin ja Hedvigin kohtalosta ei tietenkään ole eikä voikaan olla. Ovatko ehkä vielä elossa vai jo luovuttaneet? Uskoa ei ole yhtään, toivoa hitusen vielä on. Olen miettinyt sitäkin, kuinka monta kertaa olen näiden kuluneiden vuosien aikana mahtanut olla tietämättäni tässä samassa tilanteessa kuin nyt: että munasolu on kypsynyt ja hedelmöittynyt ja alkio lillii kohdussa. Raskaustestiin olen plussan saanut kumminkin vain sen yhden ainoan kerran.

Saara, kiitos tiedosta. Sulla on hyvät mahdollisuudet, kun alkio on top. Kyllä se mahdollisuuksia parantaa, jos alkio on hyvä. Eniten onnistumista ennustaa lukemani mukaan oikea jakautumisnopeus: kaksi päivää siirrosta nelisoluinen on paras. Toisaalta sellainen käsitys on minullakin, että alkiot jotenkin tukevat toisiaan, jos niitä on siirretty useampi.

Star, pahoittelut ja onnittelut menkoista! Ainakin tilanne selvisi.

Kylmistä jaloista kärsiville: ei ole huopatohvelien voittanutta, esim. villasukat eivät niille pärjää lainkaan!

Matsalu, oletko jo aloittnut Lugesteronit tai vastaavat, jännittää mitä oireita sulle tulee...Ainakin toivoa on runsain mitoin kun on saanut 2 matkalaista jo näin pitkälle!!!

Inia,sull on mahtavasti malttia, ku testaat vasta alkamispäivänä. Mä yritän tässä kierrossa päästä samaan...Saas nähdä miten käy...

Nyt kun Täti on kylässä on ihmeen hyvä olo. Tässä vaiheessa mulla aina mieliala paranee ja nyt on taas kaikki hyvä edessä eli saa alkaa toivoo muniksen kasvua ja lähteä hakemaan ovista, jonka aion tällä kertaa bongata tikulla.

Apua, oltiin tipahdettu kakkossivulle...

Mitä kaikille kuuluu?

Meillä meni viikonloppu huilaillessa ja suklaata syödessä. Sisko toi joululta jääneet (joillekin siis oikeasti käy niin) konvehtirasiat meille ja nyt naama kukkii teini-iän malliin :ashamed:
Mulla on koko ikäni olleet tosi kylmät jalat ja kädet, mutta kaksi vuotta sitten ne jotenkin muuttui ja nykyään tulee käytettyä villasukkia tosi harvoin. Joskos mulle kävisi niinkuin sille Benjamin Bhuttolle siinä leffassa, että alkaa nuorentua...

Maanantaita kaikille!

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

ikiemo (44)..................kp1/20-50...........y?............4.
Inia (42)....................kp1/26-29......yk5......1.
star-67 (42).................kp 3/26-27(-39).........yk2........3.
äitijo2x (45)................kp4/28...........yk?...........3.
velmuliina74 (34)......kp6/24-30..........yk5.........6. /1.yhteinen
Minni007 (44) .............kp7/28.............yk8...........2./1.yhteinen
pyrstötähti (48)........kp7/28.............yk11...........4/1.yhteinen
haave3 (39)...................kp9/28.............?................3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp10/?............1. /1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp10/25-27........yk5............1.
OnniMaija (41).............kp12/30..........yk1..........5.
lumeton (39).................kp13/?................?................2.
Taikakuu (40)..............kp16/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp17/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)................kp18/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44).....................kp18/28-30.........?................7.
Matsalu (44).................kp19/24-25........IVF 2/09.......1.
touhu tenava (46).......kp22/27-30.......y3v............6.
oivikki (40)....................kp22/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)............kp23/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41).................kp23/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp25/25-28.......yk?............3.
pääpilvissä (46).........kp30/25-43.......?..........1.yhteinen
liiza (42).......................kp36/28............yk7.............4.
AinoEmilia (44)..........kp42/31-34.......?................4./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

Piinalijat ja muut jännääjät
oivikki (40)..........pp12
sinisyys (42)..........dpo10
Matsalu (44)..........pp4
Saara10 (41)..........pp3
[/i]

(Roskis)haamuilijat

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Päikki (40).....16.2.2009/kp28.....y1,5v.....LA 26.10.2009

Mukana myös:
Taustajännäilijät kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:
Nuusku, mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

[/b] [/color]

40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Hyvää uutta viikkoa kaikille!

Täällä kp 1, eilen tuli jo pari milliä ruskeeta paperiin, mutta enhän mä vielä suostunut uskomaan, etten ole raskaana... Mutta yöllä sitten tuli selkäkivut, masennus ja itku... :'( Lähinnä kai siitä, kun ei tiedä tuleeko sitä koskaan saamaan lasta... Että nyt sitten muutama päivä alamaissa, ehkä se sitten taas tästä...
Arvatkaas mitä: olin taas suunnitellut yksin reissua seuraavaan ovisaikaan :LOL: Pitänee muuttaa suunnitelmia..
Ja toinen hassu juttu: PMS-masista ei nyt tullut, mietin oisko apua noista kalaöljykapseleista, joita oon alkanu syödä? (siis masis tuli vasta menkkojen alettua...)

Inia, älä sure. Sinä olet vielä nuori ja yrittänytkin vasta kovin vähän aikaa. Tiedän kyllä tunteen, kun on toivonut ja salaa uskonut raskauteen. Minulla on hukkaan kuluneita kiertoja jo paljon paljon enemmän, ja pettymyksen tunne on kerta kerralta vähän haalistunut. Ehkä se tästä taas.

Meillä taitaa tosiaankin olla niin, että mies ei tahdo nielaista totuutta anopin sairaudesta. Saapa nähdä, missä vaiheessa tietoisuus pamahtaa päälle. Toisen käden tietona olen kuullut, että etäpesäkkeitä on nimenomaan maksassa, ja se on menoa se. :|

Koko hiihtoloma meni esikoisen kanssa riidellessä. Eilen pidimme hänen poissaollessaan perhekokouksen ja kysyimme kaikilta sisaruksilta, mitä pitäisi tehdä, jotta isoveljellä lähtisi menemään paremmin ja kaikki olisivat kotona tyytyväisiä. Vastaukset olivat liikuttavia. Kymmenenvuotias ehdotti rauhallista puhetta ja esirukousta. Seitsemänvuotiaan mielestä poikaa pitäisi istuttaa vähän aikaa yksin vaatehuoneessa. Neljävuotias sanoi, että puhutaan sille kiltisti. Viisitoistavuotias kakkonen ei halunnut millään puuttua asiaan, mutta halusi kuitenkin, että isoveli pysyy talossa. Iltamyöhään sitten näitä pojan kanssa ruodittiin ja päästiin jonkinlaiseen sovintoon. Kaikki tuntuvat nyt tyytyväisemmiltä, ja toivottavasti rauha kestää muutaman päivän.

Toivottavasti ette kyllästy näihin takkuisen perhe-elämän kuvauksiin. Siitä suu puhuu mikä on sydämellä. Minun kierroissani tapahtuu niin vähän, että siitä on vaikea juttua repiä. Hoitolaisten kertomuksia lukiessa olen kyllä oikein hämmästynyt siitä, kuinka paljon vaaroja ja karikkoja sisältyy ihmisen taimen alkuvaiheisiin ja kuinka monen asian täytyy onnistua, ennen kuin uusi lapsi perheeseen syntyy. Tulevat mieleen ne luontovideot, jossa juuri kuoriutuneet merikilpikonnan poikaset ensi työkseen joutuvat ryömimään henkensä edestä päästäkseen petojen kynsistä mereen suojaan.

Täällä rytmi ihan sekasin. Aamulla sitä "ihanaa" vanhan veren väristä limaa oikein reilusti eli taasko kuukautiset! Tänään ei siis kp 12 vaan palattiin lähtöruutuun 1. Eipä ehtinyt edes kuvittelemaan olevansa raskaana kun odotteli ovista :LOL: . No, tästä jatketaan..

Meiltä ei löydy ikinä suklaata vaikka kuinka hakis, kukakohan nekin aina syö :ashamed:

Hautomisiin :)

pyrstötähti
:flower: olipa mukavasti aloitettu tämä viikko. Telkkarista tuli aamulla ohjelma ruusuista ja tuntui että ne tuoksuivat ruudusta ihan selvästi nenääni.

Älä Inia hermostu kuumeilu on taktiikkalaji ja tämä on se päivistä pahin jos hanat aukee niin sitte helpottaa ja vielä pientä tipottelua ei toisaalta tällä palstalla luokitella tädiksi.
Minä syön jättihelokkikapseleita ja omegaa ja kuvittelen ainakin että ne auttaisivat mun pahimpaan hullutukseen. Tässä kierrossa mulla ei ollut oikeen kunnon hermotautia oli vaan kamalan surullinen olo ja siitä tiesin että hutikierroshan tämä oli. Mutta nyt on ollut kummallinen täti liikkeellä. Ei minkäänlaista patjaa tai riepaletta. Itse asiassa en muista milloin olisi ollut näin niukka tätì? Vaikka ovis kyllä todistetusti oli mutta eipä tainnut mitään irrota. Toisaalta viimeiset helmat oli aamulla vielä paperissa joten onkohan tää alkavaa mummutautia. Ja saapihan se tässä vaiheessa jo ollakin. Elämä kulkee omaa latuaan.

Tällä viikolla sitten kurkitaan kunnolla kellariin. Tutkimus on joillakin olllut hirveän kivulias joillakin ei mitään mutta hoitsu käski ottaa tuntia ennen kunnolla kipulääkettä. On utelias olo eikä yhtään hermostuta. Vaikka tulos olisi ihan täystyrmäys että kaiken toivon voisi heittää niin en minä täältä palstalta lähde. Kuten Matsalu loihe sanomaan ihmeen määritelmä täyttyykin vain jos asia tapahtuu kaikkia todennäköisyyksiä vastaan.

Jännäystä riittää. Meillä on poikasia hautumassa ja ovisaikoja ja piinapäiviä. Hieno viikko on alkanut, jänskättää mitä Päikille kuuluu käyppä kertomassa vai liekkö George jo ottanut Päikin otteeseensa?

Maanantaita!

OnniMaija, voisko olla ovulaatiovuotoa? Sehän on vähän niin, että naisen kierrossa jonkinlaista veristä vuotoa voi tulla noin tuhannesta eri syystä MYÖS muulloin kuin kuukautisten aikaan.

Inia, tsemppiä! Ihan niinkuin Plättä sanoi, sulla on vielä aikaa yrittää. Puoli vuotta voi luomusti, mutta oikeaksi säädetyllä ajoituksella yrittää, ennenkuin raskaampiin hoitoihin hakeutuu. Kyllä mullakin on viiden vuoden takaisessa muistissa tuo aika, kun joka kierrossa odotti niin kovasti ja itku pääsi monta kertaa, kun menkat alkoivat. Mutta minä sitten vain sopeuduin tilanteeseen vähän liiankin hyvin. Teille suosittelen, että jos todella haluatte lasta eikä puolen vuoden yrittäminen tuo tulosta, hakeutukaa taas lääkärin pakeille. Vaikka aikaa on, et sinä enää nuorrukaan. Viiden vuoden päästä on merkittävästi vaikeampaa tulla hoidoillakaan raskaaksi.

Lumeton, peukkuja pidän sulle edelleen. Jospa sinä todella olet nuortumaan päin.. Sehän tietäisi raskautumisenkin kannalta hyvää.

Star, Luget aloitin jo siirtopäivän iltana. Ja annos on mahtava, 800 mg/pvä. Oireita ei oikeastaan kannata kuulostella, koska Luget pystyvät aiheuttamaan melkein mitä vaan. Luomuraskaudessahan keltarauhashormonin eritys nousee rajusti alkion kiinnittymisen jälkeen ja sehän niitä oireitakin aiheuttaa. Mutta nythän mulla tulee hormonit purkista ja "raskausoireet" eli paleleminen, mahanippailut ja tissien arkuus ovat olleet läsnä jo siirrosta asti. Piinaile tässä sitten!

Pyrstis kulta, mulle on tehty tuo munatorvien aukiolotutkimus. Lääkettä kannattaa tosiaan ottaa etukäteen. Mulle tunarille kävi niin, että unohdin koko etukäteislääkityksen. No koskihan se sitten, mutta kestin kuitenkin eli ei mitään täysin sietämätöntä kipua ihan luomunakaan. Jälkikäteen lääkäri sanoi, ettei särkylääke paitsi helpottaa "uhrin" kipuja myös auttaa tutkimuksen tekemisessä, kun kohtu ei supistele niin paljon.

Mulle tuli muuten mieleen, että nyt varmaan olen sillai "hiukan raskaana" niinkuin se entinen tyttö. Sille naurettiin ettei ihminen voi olla vähän raskaana, vaan joko on taikka ei. Mutta silloin ei varmaan vielä lapsettomuushoidot olleet käytössä.

pyrstötähti
öyk kuullostaa aika kammottavalta jus kun tätistä pääsee niin jo taas kouristelemaan. No taitaa olla mun eka ja vika tämmönen tähyily kuitenkin. Kyllä ihan selvästi on ollut nyt tädin aikaan termostaatti sekaisin. Yöllä meinaa olla tosi kuuma. Ukkoparka palelee vällyjen alla mitäs ei kasvata tämmöstä kunnollista rasvakerrosta lämmittämään itseään.

Muistatko Matsalu kun Pikkumyy teki raskaustestiä ja siinä oli viiva oikein hentoinen koko ajan ja hän sanoi että olenkohan minä vain vähän raskaana. Mä varmaan en malttaisi pitää rapisevia kaapissa jos olisi kyytiläiset asennettu vaan joka päivä kokeilisin molemmilla rapisevilla että miltä viirut näyttää.

Niin puolivälin rusehdus voi olla hyvinkin ovisvuotoa ja limainen sellainen erityisesti joten ei kantsi hermostua. Tuo on semmoinen riemulaari meillä hameen alla että eipä se juuri monta päivää oireetta ole. Elää ihan omaa elämäänsä.

Plättä vaikutti vähän taisteluväsyneeltä :hug: Onneksi joka päivä on uus alku.

Yhteistyössä