40+ so what? (vol. 2)

ei ole ollut, sitä ihmettelenkin , miksi nyt on ?? Kun minullahan tuli se plussan näköinen silloin jo kp 8 ja taas uudelleen kp 14 iltapvllä se plussa digitaalisella, voiko ovis olla oikeasti 2 kertaa kuussa? Viikon välein, olot oli ovisoloja limoja myöden molemmilla kerroilla.

Ja silloin kp 8-10 minulla oli koko ajan migreeniä, kuten minulla yleensä oviksen aikaan on.
 
Myy: Ei ovis voi olla kahdesti, muuten kuin n. 24 h sisään toisistaan. Tai oikeammin siinä on yksi ovulaatio, mutta silloin irtoaa kaksi munasolua. Testissä saattaa olla viivoja jo alkukierrosta, mutta sitten se oikea plussa vasta myöhemmin. En tiedä mistä tuo sitten johtuu...

Minullahan on useinkin ollut niin, että ovisplussan jälkeen viiva jää suht. vahvaksi ja sitä on seurannut se, ettei menkkoja tule. Mutta minä olenkin erilainen tapaus, joten tätä ei voi yleistää mitenkään...
 
....ja täällä on kaikilla nyt rkkt Pyrstiksen puolesta, minulla tuli jo sellaiset väreet tavatessamme, että jotain olisi tapahtunut! Täytyy myöskin sanoa, että niin nuorekas Pyrstis ikävuosiinsa nähden on, että minulla ei ole pienintäkään epäilystä, etteikö onnistuminen olisi mahdollista! Jännitämme täällä niin, mutta ymmärrän kyllä, ettet halua heti testailla...Mutta jos kuitenkin...

Minulla on todella hektistä työrintamalla, mutta myös nyt uutta intohimoa suhteessamme, etten ole palstalle ehtinyt piipahtamaan....Surullisia uutisia tullut ja virtuaalihalaus menetyksen kokeneille minultakin! Järkyttävän surullisia nämä menetykset ovat, niin paljon on jo mielikuvia ja haaveita ja luopuminen on kurjaa. Minun hyvä ystävä, samaa ikäluokkaa, on yrittänyt vauvaa pitkään ja testien mukaan (kolmen) oli raskaana ja kuitenkaan ei ollut. Mieleeni tuli myös Myynkin haamujen kohdalle, että ehkä luget tai muut hormonit aiheuttavat raskaustesteissä haamuja, aiheuttavathan ne hormonipitoisuuksien muuttumista ja raskausoireitakin? Pitkän yrityksen jälkeen jo raskaustestien plussa on niin uskomattoman ihanaa ja putoaminen sieltä kurjaa.

Olin viikonlopun töissä opettamassa ihania aikuisia ja sunnuntai-iltana sitten menin katsomaan niin suloisen suloista poikavauvaa! Ihana ystäväni...myös vuosikertaa-64....sai vauvan lauantaina ja olen niin elänyt hänen odotuksessa mukana. Ihana yllätys oli, että perhe köllötteli Naistenklinikalla ihan samassa perhehuoneessa missä mekin aikoinaan helmikuussa. Nostalginen olo! Mitja konttaili lattialla ja näytti niin valtavan isolta pieneen tulokkaaseen verrattuna. Tulevista kaveruksistakin napattiin kuvia...Äiti näytti hehkeältä ja onnelliselta ja isä makaili tyytyväisenä. Kyllä on ajat muuttunut esikoisen syntymästä ja perhehuoneista tulee varsinainen luksushotelli-olo...eihän sieltä halua lähteä mihinkään!

Niin, Velmu ja muutkin...lugea voin suositella ja meidän seitsemän keskenmenon putken se varmaankin pysäytti! Nyt olen minäkin sitä hakenut....

Miehellä on nyt jännittäviä aikoja, kun on saanut yhteydenottoja paljon viime aikoina ja hienoja musiikkiprojekteja tulossa. Minä odotan perjantaita ja upeaa flamenco-konserttia tanssijoineen, jota on nyt pitkään harjoiteltu ja Mitjakin on monessa harjoituksessa mukana. Meillä oli hiljattain tusina helmivauvoja kylässä olohuoneemme lattialla telmimässä ja vauvat kuuntelivat ihan hiirenhiljaa ja keskittyneinä, kun mies soitti heille bassoa....

Valtavasti onnea, uskoa ja sisua yrityksiin kaikille palstan ihanaisille naisille!

 
Pikkumyy ja muutkin....voisivatko luget aiheuttaa ovisviivoja ja välillä haamuja raskaustesteihin? Ystäväni tapauksesta johtuen aloin asiaa pohtimaan....Sinulle kuitenkin onnentoivotus nyt, että ovisviivat kertoisivat jo ihan muusta...

En ole koskaan käyttänyt ovistestejä, mutta nyt otin lämpömittarini esiin ja olen parina aamuna mittaillut ja aamulämpö on noin 35(alhainen!)...Eikö aamulämmön nousu kerro oviksesta...olenko ihan vanhanaikainen lämpömittarini kanssa...



 
Voimahalaukset :hug: Plättä, Velmuliina ja ei niin vaan. Tuntuu todella pahalta teidän puolesta :'( .

Päikille paljon onnea punktioon, toivottavasti sieltä tulee parasta A-luokkaa ja saatte lapsiluvun noilla munasoluilla suoraan kolmeen =)

Pyrstis: RKTT! Voi että kun pullo olisi näyttänyt voimansa toistamiseen. Kun saat tuloksen vahvistettua niin ehdotan että tuo pullo laitetaan esille jonnekin 40+ museoon :D.

Mukavaa keskiviikko päivää kaikille!

 
Täällä sitä ollaan kotiutuneena punktiosta. Hienoilta näyttivät kaikki kolme follia ultran ruudulla. Olis tullut kiva perhekuva. Mutta: niin siinä sitten kävi, että ainoastaan yhdessä oli munasolu. Yhdellä siis mennään. Ihmettelen, että en ole itse tämän pettyneempi. Lääkkeiden vaikutusta vielä? Lääkäri taisi ottaa asian raskaammin kuin minä. Huomenna pitää soitella onko tuo yksi riepu hedelmöitynyt ja lähtenyt jakautumaan. Jos, niin perjantaina on siirto.
 
Päikki, hienoa että jaksat ottaa rauhallisesti. Yksi munis ja siittiöhän siihen onnistumiseen vain tarvitaan. Toivottavasti teidän "pariskunta" nyt lähtee nätisti jakautumaan.

Itsellä hoito sujuu kehnommin. Tänä aamuna ultrassa munasoluja näkyi myös kolme, mutta yksi oli niin paljon muita suurempi, että edessä saattaa olla inseminaatio jo perjantaina. Punktioon ja siirtoon ei ehkä päästä ollenkaan.

Nyt on taas niin surullinen mieli, että itkua pitää vääntää. Ei tule meille omaa vauvaa, ei sitten millään konstilla. Toisaalta kyllähän sen tiesinkin, niin että miksipä tässä marajan? On vain niin paha olla...
 
pyrstötähti
huh kun pitää näitä kaikenmaailman töitä tehdä etten ehdi pääasioita pohtimaankaan. Ja arvatkaa kun kohta alkaa laskeutumaan ennakkosuosikin paineet aivan olalle. En olekaan ennen ajatellut että kun koko pino alkaa jännittämään yhden puolesta niin sehän on melkoinen maaottelu-tunnelma. Uutisia ei ole minkäänlaisia. Toisaaltahan se on hyvä mutta tiedän että nyt olisi valtavan ihana uutinen tähän pinoon kun tärähtäisi plussaviirut meidän pinoon. Ei uskalla montaa minuuttia vielä ajatella. Ja kun tiedän tosiaankin nyt miten suuresta onnenkantamoisesta on kyse niin on se sellainen ihme jos palstan seniorina vähän paikatuilla värkeillä plussa tulisi pyrstikselle. Pitää toivoa ihmettä se tulee jos se on tarkoitettu. Eilen juttelin hyvän ystäväni kanssa joka tietää tilanteeni mutta ei hän ole enää kuukausiin kyselly mitään ja varmaan unohtanut jo koko asian. Viimeksi kun totesin tämän niin olin kamalan surullinen ettei minulla ole ketään kelle siitä puhua mutta nyt ei heilauttanu enää mihinkään. Minulla on teidät ja se riittää tähän on enemmän kuin olisin voinut ikinä toivoa. Että kun aikoinani alkuvuodesta googlasinhaulla st-purku ja osuin siihen äidit yli 40 pinoon niin oli sekin onnenkantamoinen. Ja siellä pähkäilin alkuun purkua ja sain kannustusta ja aivan hurahdin tähän hulluuteen mukaan.

Aamulla heräilin ja katselin miestäni ja mulle tuli kamalan syyllinen olo kun käväsi sekunnin sadanosan mielessä ettei vielä tätiä näkyny ja että ukkeli ei ole yhtään kartalla missä mennään. Olen vähän ajatellut että sekään ei ole tietysti oikein reilua mutta sitten päädyin siihen ettei ne miehet koskaan pysty tätä ymmärtämään ja että asiasta ei enää ole puhuttu kuukausiin ja koska se on niin epätodennäköinen ihme niin ei sitä tarvi jatkuvasti vatvoa.

Jos oikein pinnistelen niin jossain vasemmalla nivuksessa häpyluun tietämillä on taas sellainen kirvistävä tunne, en sitä osaa selittää mutta muistan kun minulta on otettu kohdusta sellainen Pistolet näyte ja se tuntuu vähän samalta. En nyt halua nähdäkään hetkeen seuraavaan vaan olla öllöttelen tällaisessa helpossa tilassa vaan. Fiilis on älyttömän cool ja jotenkin rauhallinen en osaa edes hermoilla koko testiä. En tiedä miksi mulla ei oo mitään paniikkia kuten ennen. Ja ihan oikeesti mulla on se tetsi siellä kaapissa muttei mitään sormensyyhytystäkään ollu repaista sitä aamupisulla auki.

Tätä jaarittelua nyt ei enempää jaksa kukaan lukea. Kiitos teille tsempityksestä on älyttömän ylellinen olo jo tästäkin ja näillä mennään pitkälle ystävät :heart: :heart:
 
pyrstötähti
varmaan merkki siitä että tauti on ottanut otteeseensa, varmaan sen verran kuumetta. Mutta äsken haistoin kahvintuoksun eikä yhtään ällöttänyt. Mutta mustaviinimarjateetä siemailen kuitenkin kun se sopii tähän tilanteeseen =)

Myy kysyi mun rohdoistani, Mulimenin lisäksi GLA-jättihelokkikapseleita 4 pvässä ja yksi omega, eikös siinä ole foolihappoa muistelen että kun siinä oli mahdottomasti kaikkee ja siksi jätin monivitamiinin poiskin että foolihappoakin siinä oli. Mulimenia otan 40 tippaa kerran päivässä ja pullossa on liraus pohjalla enää jäljellä. Jos ei siitä muuta hyötyy ole niin ainakin kohtuuhyvät fiilarit ja tuon mahdottoman tuhrutuksen se poisti ja samoin aikaisti ovulaationi, samoin se ovis on lyhyempikin nyt ei ole niin mahdottoman monta päivää kipeänä ja märkänä mutta pari päivää napakasti tuntuu tylppä kipu, ja näkyy tosi tummana testerissä ja sitten häipyy äkimpää. En löydä muuta syytä. Luin tuossa epikriisini uudelleen ja kyllä ne johtimet on sondeerattu vielä lopuksi että leikkaus ainakin näytti onnistuneen niiltä osin. Elellään nyt näissä hattaraisissa tunnelmissa pilven päällä niin kauan kuin siltä tuntuu, eikö vaan. Ja jos plussa tulisi niin pullohan laitetaan lasivitriiniin 40+ museoon tietysti.

Vielä niistä raukka soluista, vain yksi riittää ja kuitenkin nyt se onnistuminen on lähempänä kuin koskaan. Ajatelkaapa että luin taas kertomuksen naisesta 42 vuotiaasta jolla oli 7 keskenmenoa 3 ifv:ää ja nyt sitten luomusti odottaa esikoistaan viimeisillään... Matsalu muistaakseni sanoi lääkärinsä valistaneen että näillä vuosilla se on aina pienoinen ihme, ja voi onnistua avulla tai ilman mutta tuskin se lääketieteellinen apua ikinä huonontaa mahiksia kuitenkaan, joten lähetetään toivomus jonnekin että rankat hoidot tuottavat päikille ja matsalulle sen perhosen siiven heilautuksen siihen rakennelmaan josta kaikki riippuu viime kädessä. Huh kun mä olen filosofisella tuulella, toivottavasti olen pian oma räyhäkkä itseni vai mitä ;) :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Olen lukenut näitä ihmetarinoita niin monenlaisia, että sitä ei itsekukin koskaan voi tietää missä tilanteessa ja milloin se tärppää. Ainoa mikä on varma, on se ettei tärppää, jos ei yritä.
Eli älkääs siskot lannistuko, koskaan ette voi tietää milloin teitä onni potkaisee. :heart: Se on vähän kuin se klassinen piilokameran lause: "Someday, Somewhere, When You Least Expect It".

 
Heissan , olitte saaneet paljon kirjoiteltua! :heart:

Kenzie: Raskaustestit minulla on olleet blancoja , eli tyhjää täynnä, vaikka olen testannut, aina ennen teinkin niin ja lopetin siihen luget. Nyt tässä kierrossa en testaa, kun vasta varmaan jos menkat ovat viikon myöhässä, siis raskaustestillä. Tämä oviskokeiluni siis testit olivat vaan hassu juttuni, kun en ole koskaan kokeillut, milloin se häipyy se kakkosviiva, mutta joskus kun aloitin uudelleen testaamaan kp 20, eli talvella , joka pv se viiva vahvistui, ja sitten lopulta olinkin jo raskaana, mutta siis tällä hetkellä en usko, että tuo tarkoittaa raskautta, vaan kunhan vaan kokeilin, miltä näyttää, ehkä teen samanmoisen kokeen vielä la aamuna ja katson, miltä ovistesti silloin näyttää. Ja olen todella oviksen jälkeen saanut haamujen haamua vain testeihin joskus, eli en usko Lugesteronin vaikuttavan asiaan, nautin vaan nyt olostani kaikin tavoin, kiva, kun on lomakin! :heart: :saint:

Pyrstis: On niin tyynen rauhallisena, pian voimme jopa laittaa vedon pystyyn: Onko Pyrstis raskaana, täällä 1 joka on sen puolesta! :wave:

Päikki: Toivottavasti pääsette siirtoon ja kaikki sujuu hyvin ja saat raskaustestiinkin sen ihanan Plussan! :heart:

Matsalu:Älä ole yhtään murheellinen, kyllä inssikin voi aivan yhtä hyvin tuoda sen plussan , muistathan tuolla 35kuumeiljoissa, kuinka ihanasti kävi!! :heart: *pidän sinulle hirmusti peukkuja* :heart: :wave:

MarilleHyvää raskauajan jatkoa suunnattomasti, ihanaa saamme pinoomme ensimmäisen "mulimen" vauvamme! :heart: :heart:

Kenzie: Sinulle myös plussausOnnea ja ihanalle Mitjallanne, ihanaa pikkusiskoa tai pikkuveljeä toivon!! :heart: :wave:

Lopuksi kaikille kaikkea kivaa tähän päivään!!



:heart: :wave:

 
Älä Matsalu sure. Ajattele, että tuo oli teidän 1. ivf ja tavallaan koe siitä, että miten sun kroppa reagoi Puregoniin. Jos mä olisin tiennyt, että mulla on tosiasiassa vain 1 munasolu niissä kolmessa oppikirjafollissa, niin olisin minäkin valinnut inssin. Ei se inssi ole yhtään huono vaihtoehto varmasti teillekään tähän kiertoon. Se ensin ja jos siitä ei tärppää, niin uuteen ivf-yritykseen vaan! Nyt on lääkärikin viisaampi ja Puregon annostusta voi muuttaa tai sitten voi kokeilla jotain muuta lääkettä. Älä vielä luovuta. Mun kohdalla kuitenkin fakta on se, että reservi on kehno, joten hoitoa ei kannata enää uusia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Plättä:
Vitsit Pyrstötähti, jos nyt olen raskaana, niin alan kyllä teititellä sinua.
Plättä tuo oli niin hauskasti sanottu, että meinasin pudota penkiltä. Ei saa naurattaa noin kovin tällaista sairaslomalla olevaa naista. Mutta kieltämättä pyrstiksestä tulee vielä legenda.
 
einiinvaan voima hali sinulle :hug: :hug: samoin velmuliinalle :hug: :hug:

Voi vitsi että matsalun ja päikin follit hujasivat tuolla tavalla. Toivotaan että molemilla tuo yksi olisi se ainut oikea valinta. :wave: :wave:

Itselläni kp 29 muuttui kp 1:seksi. Hieman pidempi kierto tälläkertaa ja plussat häipyneet taivan tuulin, joten jotain yritystä vielä minun raskautumis rintamalla tapahtuu. Olisiko nuo minun follitkin ulospäin hyvän näköisiä, mutta tumasta vääristyneet. Joten voisi tapahtua näitä kemiaalisia keskenmenoja heti alkuun. Hieman kerkeää raapaisemaan kohdun limakalvoa, ja siinä se sitten on. Taas uusi kierto alkaa.

mimmimamma

mimmimamma
 
Mimmimamma: :hug: Ensi kierrossa sitten kunnon viivat testeihin, eikä mitään haamuja tai puolikkaita. :heart:

Matsalu: Jenkeissähän ainakin käyttävät estrogeeniä ennen menkkojen alkua tai ihan alussa estämään johtofollin muodostumista. Mutta jospa teidän ei IVF:ään asti toivottavasti tarvitse mennäkään. :heart:
 
Pahoittelut mimmimammamenkoista, mutta plussaa sitten uudessa kierrossasi, toivon näin! :heart:

Pyrstötähti: taitaa kotona lämmitellä peittojen sisässä juoden rauhassa kuumaa teetä hunajalla maustettuna, ja pientä salamatkustajaa kasvatella kohdussaan, minusta ainakin tuntuu siltä nyt. :heart:

Yleensähän tehdään 3 inssiä ja jos niistä ei tulosta siirrytään seuravaan vaiheeseen hoidoissa, että kaikki hyvin matsalu teillä!

Päikki: Flunssako sinuunkin on iskenyt? Pikaista paranemista joka tapauksessa! :hug: :flower:

Ihanaa iltaa kaikille lauantaita odotellessa, kun pyrstis rapistelee! :heart: :saint:



Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Kiitos kaikille kannustuksesta! Nyt on vain se vaihe menossa, että en jaksa heittäytyä epärealisten kuvitelmien valtaan. Jos inssi tehdään, perjantaina on vasta kp 7; tuskin niin lyhyessä ajassa ehtii kypsyä mitään kunnollista munasolua, vaikka olisikin 300 euron eväät kyytipoikana. Ja jos miehen simpat ovat yhtä huonot kuin viime kerralla, inssi ei paljonkaan paranna meidän mahdollisuuksiamme. Jos ne simpat eivät edes ivf:n kelpaa, eivät ne kai sen paremmin inssissäkään toimi. Inssejä tehdään ennen muita hoitoja kolme, kun kyseessä ovat minua puolta nuoremmat ihmiset - meille suositeltiin suoraa päätä ivf:ää jo neljä vuotta sitten.

Mutta älkää välittäkö tästä, mä en vain aina jaksa olla niin yltiöpositiivinen. Huonoja uutisia on tullut nyt niin paljon peräkkäin, ettei tahdo voimat riittää. Takerrun vain sellaiseen ajatukseen, että JUURI NYT ei ole se hetki, kun pitää luovuttaa. Myöhemminkin ehtii.

Pyrstikselle pidän kumminkin peukkuja, ja Päikille tietysti.
 

Yhteistyössä