40+ so what? (vol. 2)

Täällä ollaan taas,ukkokullan luota tänään palasin.. :heart: Menkat ei vielä ole alkaneet.. Luulin että olisi eilen alkanut kun oli maha niin kipee..Sitten kun söin vähä helpotti ja illalla käytiin koirien kanssa lenkillä niin olo parani.. Tänään on ollut myös maha kipee,mutta ei niin kipee kun eilen..Semmoista painontunnetta on ollut vatsalla.. :| En ole uskaltanut testailla.. Sais nähdä mitä tämä on.. :eek:

pyrstötähti
karkulaisia kuitenkin, mimmimammalle tätiaikojen sadattelut minunkin puolestani ja taikakuu hyvä kun tulit ilman tätiä piinistelemään. Touhis taitaa olla myös kalkkiviivoilla ja missä muuten on nuusku tätänykyä? Matsalulle yritän keksiä jtain mutta hormoniannoksetkin vievät fiilikset nyt sulla takakenoon. Eikö sitä itse saa sitten yhtään lääkäreiltä vaatia noita hoitoja. Johan siinä kuluu ikä ja terveys kun kaikki pitää tehdä pykälien mukaan? Ja ainakin se maksaa paljon ja ie kaikki voimat.

Ja mulla ei oo taaskaan teille mitään muuta kedrrottavaa kuin että en ollu vällyissä ennenku nyt puoli tuntia. Tein friteerattuja herkkuja perheelle, leivoin sacher ja toscakakun ja tytäer oli ihan shokissa että kuka on tulossa kylään. No minä mietin että ei kai kukaan mutta joku kohtaus iski. Ja sitten tytäre yhtäkki taas sano että miksei meillekin voisi tulla vielä vauva edttä se vois nukkua hänen huoneessa ja hän veisi sitä joka paikkaan. Minä tuumailin että älä nyt ei äiti enää jaksa ja ettei ukko halua. Hän sanoi että testataampa itä se sanoo kun naama pokeina sanotaan että sä oot raskaana. Mä en tiennymitä sanoo enää tohon. Hän ei käytä mun kans ees samaa tietsikkaa ja ääneenhän mä en näitä puhu. Onhn hän siinä iässä että ne vaistot ovat herännee ja rakastaa vauvoja yli kaiken.

Sen verran käytin tota nahkatikkua että mitään ei viiruja tullut pupuillessakaan. Skin on tietty mahollista että kk:t on pois jos ei munista oikeesti valmistunut vain hormonit näky ovistesissä.

No kyllä se selviää kohta onko onni käväissy kammarissa. Ja tosi hieno ajatus, legendaksi mä oikeestaan haluaisinki sopisi hyvin mun hullunkuriseen elämääni kaikinpuolin. Ja vasta jos odotan kaksosia saatte alkaa mua teititteleen. No loppuvuodesta kilahtaa 48 mittariin ettei ihan turhanpäiväinen harakka enää ollakaan vaan aito pohjalainen rotukana ruskeaa sorttia!

Pikkumyy Sairaslomalla olen siis tämänpäiväisen punktion takia: ke, to ja pe saikkua.

Päivällä olo oli vielä ihan jees, mutta nyt on liikkuminen ollut koko illan yhtä tuskaa. Alavatsa on tosi kipeä ja turvonnut. Oon vedellyt kaikki mahdolliset kipulääkkeet kaapista, mutta pelkään, että paha yö on tulossa.

Niin, mullahan on tänään kp4. Että oli superlyhyt kierto. Ei tosin elämäni ensimmäinen todellakaan. Mullahan oli alut 15 vuotta kierto 21 vrk :eek: eli viikkoa keskimääräistä lyhyempi. Mutta en mä siitä mihinkään valitellut, lasten syntymän jälkeen kierto venyi sitten tuonne 27-28 vrk:een.
Onpa pimeää vielä, vaikka kello kohta kahdeksan. Ja paksu sumu !

Matsalu mehän olemme käyneet inseminaation läpi, sekä IVF:n, inseminaatiosta tuloksena tyylipuhdas nega, IVF:stä neljä munista, joista kaksi lähti oikein hyvin jakautumaan ja oli tarkoitus tehdä se pitkä viljely, joten olikohan se nyt kolmannen päivän aamuna ajellessani kohti klinikkaa, sieltä soitettiin, että valitettavasti jakautuminen oli pysähtynyt :ashamed: eikä siirtoon koskaan päästy. Siihen me lopetimme sen leikin. Kallista lystiä, kun olin yli 40 jo silloin ja laki muutettiin silloin niin, ettei yli 40 v saa kelalta mitään takaisin.
Päätettiin sitten jättää asia niinsanotusti Herran huomaan, eli tulee jos on tullakseen. Ennen tuota IVF yritystähän meillä oli rv 14 keskenmeno, rankka sellainen. Joten kyllä täälläkin ollaan saatu karvaasti kokea, ettei meille yhteistä lasta taida tulla koskaan :( Mitään vikaa ei varsinaisesti ole löytynyt, miehellä hieman liikaa niitä epämuodostuneita siittiöitä, sekä osa hieman hitaita, mutta pitäisi kuulemma olla tarpeeksi myös niitä hyviä, ainakin tutkivat niin. Mulla tietysti ikä haittaa, eikä muniksia kehity sillä tavalla kuin pitäisi. Harmi. Mä olisin ollut valmis luovutetun munasolun hoitoon, mutta mies ei halua. Hän haluaa lapsen meidän yhteisistä tarpeista, jos se ei kuulemma onnistu, niin sitten hän ei halua ollenkaan. Hänellähän lapsia ei siis ole. Mulla on edellisestä liitosta kaikki lapset, jotka ovat mulle erittäin tärkeitä ja läheisiä. Joten en mä siitä valita koskaan, mutta ajattelen niin vahvasti miestäni tässä kohtaa, sillä hän on pitänyt lapsistani niin hyvää huolta (oma isä ei välitä ) että mielestäni hän olisi "ansainnut" myös oman biologisen lapsen.

Vaikka onhan se niinkin, että ei se pelkkä siittäminen isää vielä tee. Kyllä isä on mielestäni se henkilö, joka on läsnä lapsen arjessa, sekä iloissa että suruissa.

Viikonloppu lähestyy ! Suunnitelmia ? Matkoja ? Pihatöitä ?

Mukavaa päivää kaikille ja pidetään lippu korkealla ! Plussat vielä :whistle: ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :wave:

Niin ja tietysti peukkuja ihan joka iinekselle !!!

pyrstötähti
karmean huonosti nukuttu yö takana,ihan velttona yritän kuuman voimin kiskoo itseeni työmaalle. Yskin aamuyöstä niin että kyljet on hellinä. Ja sitten tuli karmee yökötys päälle. Jospa se tästä. Noista foolihapoista tsekkasin ja näyttää olevan mun annoksissa nyt 300 % sitä päiväntarve elikkä voikohan se olla myös epäterveellistä?

Kyllä mä olen tyytyväinen että en sittenkään valinnut ensimmäiseksi tiekseni noita hoitoja. Kahdella lääkärillä oli täysin eri mielipide, toinen sano ettei missään tapauksessa purkua vaan hoidot ja toinen sanoi ehdottomasti purku on parempi ratkaisu, on enemmän niitä yrityksiä jos leikkaus onnistuu kohtalaisestikaan ja vaikka toinen puoli saataisiin liitettyä. Onneksi olette edes vähän nuorempia kuin minä niin on vähän enemmän aikaa kuitenkin sitä luomuyritystä ja ihmeitä voi tapahtua kun liikutaan elämää suuremmilla vesillä.

On: ei mitään tuhrua aamutarkistuksessa mutta vähän ehkä alavatsalla painon tunnetta ja vähän siihen tätimäiseen tyyliin. Vähän liukasta vv:a ei kuitenkaan mitään lorisevaa määrää kuten monet kirjaavat raskausoireeksi. Mutta tosi hyvä ja rauhallinen olo. Tänään kun iltaa kohden virkistyn aion lukea vanhoja kirjoituksiamme, haluan löytää sen hullun päivän kun lapsellisen kanssa hukkasimme sivun ja kirjoitimme meidät ulos sieltä urakalla! Se oli huippuhauskaa. Halvat on huvit kun odottavan aika on pitkä ja onhan se aina kun suurta ihmettä odottaa, vai mitä tytöt?

Kiitos kaikille tsempityksestä, ja taikakuu pidä täti sielläkin päässä loitolla. Ja kerrohan jos tulee oireita lonkkakipua,näppyjä,oksua,hajuja,itkua,naurua,suonenvetoja,migreeniä,vihlontaa yms!

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mimmimamma (46)....kp2/27................y6v...........4.
Plättä (44)..................kp3/28-30..........?................7.
velmuliina74 (34)......kp3/24-26..........yk2........... 6./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp4/25-43..........?................1.yhteinen
AinoEmilia (43)..........kp5/31-34..........?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)..............kp6/24-25..........?.................1.
haave3 (39)...............kp7/28................?................3.
Nuusku (43)...............kp10/28..............?................4.
kenzie64 (43)............kp11/30..............yk2............4.
Riikkaliisa (40)..........kp12/28-29........?................4.
Päikki (40).................kp12/27..............y1,5v........2.
äippä67 (41)..............kp14/26-39........y1,5v........2.
ikiemo (44)................kp15/n.23...........yk2............4.
Minni-07 (44) ............kp19/28..............yk3...........2./1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).....kp20/32.............yk2............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp22/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp22/28-39........?................5.
vilmaville (43)............kp25/28-30........y1,5v........9.
touhu tenava (45).......kp30/27-30.......y3v............6.
Taikakuu (40).............kp31/27-32........?................2./1.yhteinen
pyrstötähti (47)..........kp32/28..............yk6...........4./1.yhteinen

einiinvaan (42)...........kp.........................yk.............3.
babo67 (41).............kp19/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.10.2008 mennessä "tavoite" = 5 - 6 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset, "alaikäiset" ja poistuneet)

"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

liiza (42).....................kp43/28..............?................?
Höpisijä (42)...............kp67/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp89/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp141/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

[/b]

YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Huomenia täältäkin! Omat munasolut ensin. Niinhän siinä sitten kävi, että meillä on inssi edessä huomenna. Suurin munarakkula oli jo 17 mm ja klinikalla pistettiin heti irrotuspiikki nahkaan. Huomisaamuna sitten simpat sisään, maanantaina olisi kuulemma ollut jo myöhäistä. Tämän aamun ultrassa oikealla puolella näkyi kyllä kolme pienempää rakkulaa, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että tuon johtofollin takia ei ole varmaa, kasvaisivatko nuo muut. Eli siis inssi.

Mieliala on aivan sekava. Pakko on pysyä kuosissa, koska työtilanne on nyt kireä. Toisaalta olen niin hermona, että kyyneleet nousevat silmiin heti kun joku lääkäri tai hoitaja vaan katsookin minuun.

Pääpilvissä, teidän hoitohistoria on aika samanlainen kuin meilläkin. Meillä myös oli se keskenmeno ja sen jälkeen inssistä nega. Ja miehellä tavallista vähemmän normaalimuotoisia siittiöitä ja hiukka hitaita. Mullakin motiivini on ensisijaisesti se, että lapsirakas mieheni ansaitsisi minun mielestäni saada lapsen. Arvelen siis, että ymmärrämme toisiamme, mitä tulee hoidossa pettymisen aiheuttamiin tunteisiin! Erona nyt tietysti on se, että minulla ja miehellä ei kummallakaan ole ennestään omia lapsia. Mutta kiitos kun kerroit: on lohduttavaa ajatella, että joku todella tietää, miltä minusta tuntuu.

Pyrstikselle edelleen peukutuksia! Ja Päikki, toivottavasti kivut hellittävät. Ihan sydämeni pohjasta toivon, että teitä nyt onnistaisi.

Pinoa avatessani havahduin, kun näin nimeni "piinalistassa". Itse en ole tässä kierrossa uhrannut ajatuksia omaan kuumeiluun; teidän juttunne olen lukenut ja elänyt täällä taustalla mukana. Ja vaikka monta kertaa on tehnyt mieli kommentoida en ole löytänyt oikeanlaisia sanoja. Minun kuumeiluni on niin erilaista kuin monen teistä; tätä joukkuetta kun on koossa monen tavisperheen edestä.
Muutaman kierron verran aion vielä notkua täällä. Tilaan ensi viikolla ovistestejä. Haluan ennen poistumistani laittaa kuvan "rapisevasta" tänne. Josko sitä edes ovistikkuun saisi oikealaiset viivat

Meillä väki on syyslomalla. Ja meno on hurjaa. Alkuviikosta oli rauhallisempaa kun erityispoika oli maanantain ja tiistain koulussa. Ulkona tihkuttaa vettä, joten pitänee keksiä nuorimmaisille jotain tekemistä sisätiloissa; nuoriso katoaa koneittensa ääreen heti kun annan luvan.

Plussakuulumisia odotellen

toivoopi riitapukareitten väliin kiirehtivä vilmis

Huomenia kaikille!

Minun aamuni meni näissä merkeissä 6:sta alkaen;=)

Ne eivät siis ole minun/meidän mahdolliselle vauvalle kudotut :heart:

aamupala oli normisti kello 5:n jälkeen;=)

Ovistestissä edelleen väriä, eli ei se minulla mihinkään taida edes hävitä :LOL:

Täällä sataa vettä, mutta silti ajatelin pian lähteä kävelylenkille kera sauvojen ja kuntosalijuttuja päälle! :D

Uskon, ettei liiasta foolihaposta ole haittaa, mutta tärkeää se on! :saint: :heart:

Matsalulle
: Onnea perjantain inssiin!! Oikein paljon! :flower: :heart:

vilmaville: Kiva, kun kuumeilet mukana, vaikket niin usein mitään kirjoittelekkaan, mutta viime kiertohan sen osoitti, että jotain kiinnitysyrityksiä sinullakin taisi olla, joten sitä toivokaamme!! :heart:

Pääpilvissä
: Oli sitten lyhyt kierto sinulla, mutta alkoi nopeammin tämä uusi kiertosi! Onnea siihen! :flower: :heart:

Pyrstis: Olet oikein kunnon flunssan kourissa, lepoa paljon, aina kun pystyt, ja varmuuden vuoksi käytä särkylääkkeinä vain Panadolia, koska Buranaa ei suositella raskaana oleville. *peukut pystyssä lauantaille sinulle edelleen* :heart: :wave:

Mitenkäs muut: Plussajonossa olevat taikakuu, vilmaville, touhutenava?Oireita tei testauksia?? :heart: *peutukset teille, että Plussaa tulisi!! :heart: :heart: :heart: :wave: :wave: :wave:

No eipä tässä ihmeempiä vähän selailen pinoja ja lähden ulkoiluttamaan itseäni :D

Ihanaa aamua kaikille!!

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Matsalu: Onneksi se inssin tulos ei ole sinun mielialastasi kiinni. Me elätellään niitä suuria toiveita täällä sinun puolestasi. :heart: Minäkin olisin halunnut lapsen myös miehen vuoksi. Vaikka hänellä on jo lapsia, hän ei ole saanut viime vuosina elää lastensa kanssa ja olla läsnä lasten arjessa, heidän iloissaan ja suruissaan.

Taikakuu: Ihanaa, ei tädin hameenhelmaa näkyvillä! :heart:

Pyrstis : Jee, täti on pysynyt kaukana sinusta! :heart: Koetan hillitä itseni, enkä hihku ja hyppele vielä... B) Jos sun tyttös on bongannut joskus sun testiarsenaalin? Tai se on vain niin herkkävaistoinen? Se muuten oli tosiaan aikamoinen päivä kun se sivu hukattiin. :LOL: Olikohan tuon eka ketjun sivu 13 se hukattu sivu. Voi olla että muistan väärin...

Päikki: Toivottavasti kivut hellittivät. :heart: Milloin saat tietää sen supermunasolun kuulumiset?

vilmaville: Jospas notkuminen siirtyisikin kohta plussaneiden pinon puolelle. :heart: Rapisevien kuvat on aina kivoja. Hassua miten kahden viivan kuvia innolla katsella tihrustellaan. :LOL:

Pikkumyy: Nuo ovistestien käyttäytymiset on varmasti erittäin yksilöllisiä. Niitä pitäisi varmaan käyttää useammassa kierrossa koko kierron ajan, jotta tietäisi tarkalleen miten ne toimii missäkin vaiheessa.

Hei, saako liittyä jukkoonne? Mulla ikää nyt 41 ja ensimmäinen inseminaatio tehtiin eilen. Ikä tuo erillaisia oireita yli 40v kuin nuoremmalle. Muutenkin alkaa "rapistua" sisältä ja ulkoa, heh. Ikänäkö tuli alkusyksyllä ja tämä ovulaation metsästys on rankkaa puuhaa mutta onnistuu digitestillä, onneksi helppoa ja kätevää. Tosiasiana on otettava että oma kroppa heikkenee, harmi. Ihankuin olisin pudonnu johonkin kuoppaan ja tajunnu ettei tästä nuorene vaan vanhentuu. 39v asti en ajatellut ollenkaan lapsen tekoa, ei käynnyt milessäkään, mietin että ehtiihän sitä eli en ollut valmis..Heh,heh harhaluulo! Nyt sitten ihmettelen että onko jo liian myöhäistä saada lapsi, tulla äidiksi, olla vanhempi, huolehtia lapsesta kasvattaa... Minkälaisia ajatuksia teillä? Onko joukossa ketään lapsetonta yli 40v.... Positiivisesti odotan positiivista tulosta

nillanilla: Tervetuloa mukaan pinoomme! :flower: Löysit aivan oikeaan paikkaan. :) Joukossamme on lapsettomiakin yli 40 v. itse mukaan luettuna, joskaan ei kovin montaa. Mutta oli lapsia tai ei, samalla "asialla" täällä ollaan. :heart: Itse olin 38 v. jättäessäni ehkäisyn, mutta minulla todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet. :( Sinulla tilanne onneksi on paljon paljon parempi. =)
Laitanko sinut listoille? Eli kp-tiedot tarvitsisin siihen...

Tervetuloa mukaan nillanilla! Oikeaan paikkaan osuit, tämä on mukava pino , jossa juttua riittää laidasta laitaan. :heart:
Onko sinulla inseminaation tukena Lugesteron? Mietin vaan jos jollain olisi, niin olisi mukava jutella , jos se aiheuttaa myös oireita, minulla takana nyt 3.s lugeyö.Paljon onnea sinulle Plussauksen suhteen!! :heart: :flower:

Lenkillä käyty ja vähän syöty, joten pian pääsee nukkumaan hetkeksi;=) :xmas:

:wave: :heart:

Tervetuloa Nillanilla! Minäkin olen lapseton. Ehkäisyn jätin pois 39-vuotiaana, kun olin kihlautunut mieheni kanssa. Nyt on ikää jo 44 v. Huomenna on mulla toinen inssi. Mehän voidaankin jännäillä inssin tulosta yhdessä, vaikka omat toiveeni ovatkin nyt ihan pohjalukemissa.

pyrstötähti
oi ja voi surkeus bongasin limaista helakanpunaista veriviirua vessareissulla. Ja selässä alkaa olla jotain tuntemusta. Enkä tehnyt rapisevaa kun olen töissä. Yhdyn siis meidän pinossa tuttuun sanontaan, ei sitä niin vaan... :( mutta aivan ihanaa oli monta päivää eikä mulla nytkään ole huono olo, psyykekin ihan kohillaan. Mutta tämä ei ole ruskeaa tuhrua eli ei siis vielä tule kovin kaukaa kohdusta vaan vasta jostain kohdunsuun limakalvolta kun on ihan tuoretta joten voipi mennä aikaa ennenkuin putous aukeaa. Nyt jos haluaisin spekuloida voisin tietysti lukea kaikki ne kertomukset alkuraskauden vuodoista yms. mutta ei jaksa repia ressiä enempää. Kyllä se pian selviää mistä on kyse. Oishan se kiva ollut mutta ehkä ei sittenkään. Toisaalta illalla jo mietin siinä että jos oikeesti sen plussan joskus bongaan että kyllä se kaiken pistäisi täysin sekaisin ja uusiksi koko elämän ja erityisesti en tiedä ollenkaan mitä ukko reagoisi, hän voisi muutamalla harkitsemattomalla lauseellaan tienata lähtöpassit joten kyllä kaikella on tarkoitukensa ja käy kuten pitääkin.

Tervetuloa nillanilla sulla on kiva nikki! Olet juuri oikeassa paikassa täällä on täys- ja puolikollegoitasi pinon täydeltä. Ei sellaista asiaa johon emme löytäisi vastauksia laajojen empiiristen tutkimustemme jälkeen.

Voi Matsalu aattele että sulta löyty niin iso ja kelpo folli, ties mikä martta sieltä kuoriutuu ja imaisee isännän simpat sellaiseen rutistukseen että kyllä lähtee... Mikään ei nyt sua voi piristää mutta silti yritän keksiä jotakin. Että tämä on vain yksi kokeilu tässä ja tulee kuitenkin uusi kerta ja on jäljellä ne luomuilukerrat ja vielä jokunen vuosikin... yritä jaksaa. Päikille myös peukutuksia että jaksat niitten kipujen kanssa että matkalainen jaksaa mukana. Oliko vilmavillellä nyt täti jo kyläillyt vai miten on piinisteletkö vielä tätiä piilossa tässä kierrossa? Ja taikakuun kuulumisia myös kaipailen, toivottavasti sulla ei viiruile vielä.

No tylsä ilma ulkona mutta taidan silti uskaltautua haukkaamaan happea edes muutaman askeleen verran työn lomassa. Yleensä se pistää tädin sitten kunnolla liikkeelle että jos on tullakseen saa ne pois alta äkkiä. Kyllä minä vähän epäilen että vaihkariheittoja voi alkaa tulla kieroon mutta eihän muutama päivä ole vielä pitkä aika. En tiedä onko siinä itua tehdä rapisevaa siinä vaiheessa jos vuoto alkaa. Mitä sekään ilahduttaa sitten nähdä haamu kun vuotaa, on totta tosiaan karmea yhdistelmä sekin. Jos jotain yritti tapahtua niin se on luonnon laki ja kyllä se luonto sen korjaakin entiselleen, siihen pitää luottaa kuitenkin.

Nyt on niin pitkä huonojen uutisten buumi että kaivataan totisesti plussia, ihani kirkkaita plussia ruusunnuppuihin. Siis älä tule huono uutinen tule hyvä uutinen :heart: :heart: pt

pyrstis: Voihan kaakka sentään! Mutta viimeiseen asti pidetään toiveita yllä... ja ainakin tästä saa jo esimakua kun se plussaus tapahtuu. :heart:
Minä henk.koht. mieluummin haluaisin tietää onko haamua vai ei, koska se kertoisi mahdollisuudesta jotain ja antaisi toivoa. Mutta nää on jokaisen omien tuntemusten mukaisia juttuja.

pyrstötähti
en ollut ajatellut asiaa tuosta vinkkelistä, vitsi että sä sitte oot fiksu :hug: jos onnistun huomenna aamulla sen 4 tuntia säilömään niin voin sen viimeiseni uhrata, sehän tietysti kertoo jotain jos on hitunenkaan väriä että jotain yritystä on mutta onko siitä sitten haittaa vai hyötyä on toinen juttu. Pistämpä harkintaan. Ei tässä nyt säkkiin pukeuduta nokisena kuitenkaan, nokka kohti uusia tuulia ja ootellaampa minkälainen täti sieltä kurvaa....

nillanilla Teretulemas! En ole kauaa ollut mukana porukassa, mutta voin sanoa, että täällä on ihania ja sympaattisia naisia, kaikki samalla asialla.

pyrstis Laitetaan vielä kädet kyynärpäitä ristiin, että täti erehtyisi ovesta ja pysyisi huut hitossa.

Lämmin kiitos kaikille myötäelämisestä! Ja kolminkertainen eläköön-huuto Pronaxenille. Se otti luulot pois kaikilta tyhmiltä kivuilta ja nukuin kuin tukki 10 tunnin yöunet. Tänään ei ole tarttenut ottaa kipulääkettä lainkaan ja turvotuskin alavatsassa on ihan normaalia luokkaa.

Käsi täristen ja sydän läpättäen soitin tunti sitten labraan, että mitä meidän rievulle kuuluu, onko hedelmöitynyt. Se oli!!! Nyt vielä pitää odotella huomiseen, että jatkuuko jakautuminen normaalisti ja jos, niin kipinkapin aamupäivällä alkion siirtoon.

Pikkumyy Jos mulla huomenna on siirto, niin heti pe-illasta mullakin alkaa luget.

Terveiset kahden tunnin päikkäreiltä! :xmas:

Pyrstis:Nyt vaan jalat ristissä hypit ulkoillessasi, ettei pääse täti kylään, minäkin ehkä sinunan tekisin testin , niin näkisi oliko vai onko kuitenkin kiinnitysyritystä!! :heart:

PäikkiOnnittelut hyvistä tuloksista, että li hedelmöittynyt, nyt vaan peukut pystyssä, että jatkaa jakautumistaan* :wave: :wave: Toivotaan näin kovasti käyvän, kiva, sinusta voin sitten saada lugeseuraa;=))

Heissan taas kaikille..mitä kuuluu taikakuulle??? :heart: :wave:

Rva Pikkumyy :wave:

pyrstötähti
annetaan tietysti työnimeksi kunhan plussaat rievun kanssa parin viikon jälkeen vai onko olemassa parempaa vauvannimeä!!

Minä olen istunut ihan normaalisti ja sellainen pieni täplä kirkkaan väristä tuli edelliselläkin tsekkauksella että eihän tää oikein raposalta näytä. No mutta eihän me pienistä vastoinkäymisistä masennuta, aikuiset ihmiset. Kaikki on ihan yhtä hyvin kuin ennenkin.

Mä sain yksityisvalistuksena vastauksen elämää suurempaa epäoikeudenmukaisuuteen joka ei olekaan sitä mitä aina olen luullut. Eli kun on niin epäoikeudenmukaista kun naisilla läpsähtää liian aikaisin tää lisääntymiskoneisto mutta syyhän onkin se että me eletään liian pitkään, meidän oikea elinikämme lienee 41-44 tienoilla korkeintan aikojen alussa oli suunniteltu joten hamaan hautaholviin saakka niitä piti vääntää lapsia maailmaan. Miehen systeemi taas on niin yksinkertainen ja rooli niin vähäpätöinen ettei pidetty tarpeellisena edes asettaa viimeistä käyttöpäivää koska he joka tapauksessa kuolivat leijonan raatelemina tai nuijan kopautuksesta jo reilu parikymppisinä ja kaikilla naisilla oli käytettävänäänkin vain nuoria siittäjiä aikojemme alussa. Muistaako joku muuten mikä se olikaan sen aikakoneen nettisivu, taidan tilatakin lennon menneisyyteen. B) tv:pyrstis

Tervetuloa joukkoon, nillanilla! Minä luulen, että sinä sovit tähän porukkaan justiinsa. Itse sain lukulasit 39-vuotiaana, ja nyt on jo kaukonäössäkin epätarkkuutta. Synnytin kuopukseni alatietä 42-vuotiaana, ja heti synnytyksen jälkeen piti kaivaa käsilaukusta lukulasit, että sai pienokaisen yksityiskohtia tutkia. Kätilö oli jossain pistäytymässä, ja hän näytti jotenkin yllättyneeltä palattuaan saliin. Olin ehkä vähän eri näköinen kuin muutamaa minuuttia aikaisemmin synnytyspöydällä irvistellessäni.

Voimia pettyneille ja kaikille menestystä lapsentekoon.

Päikki, jippii! Hieno uutinen! Taas askel eteenpäin, nyt jakautukaa, solut! Kysyisin, minkä kokoisia sun munikset muuten oli, kun punktio tehtiin. Mulla oli nyt 17 mm, 14 mm ja 13 mm. Ihmettelin vain, että kuinka samankokoisia niiden pitää olla, että punktio kannattaa. Kun meidät siis tuomittiin noilla millimetreillä ilman muuta inssiin. No, yritän huomisella lääkärikäynnillä ottaa siitä vielä selvää.

Taikakuuta minäkin tulin kurkkimaan, mutta ei näy ei kuulu. :eek:

Mulla ei ole onneksi heikentynyt vielä kuin ulkonäkö. :LOL: Mutta pikkuhiljaa muutosta tapahtuu silläkin saralla. Olen havainnut tuttavistani ja lähipiiristä, että ne lukukakkulat yleensä joutuu hommaamaan jossain 45 - 50 vuoden tienoilla. Joten mulla on vielä armonaikaa jäljellä...

Tästä naisten lisääntymiskyvyn loppumisesta "aikaisin" puhutaan tässä ketjussa. Ei ehkä sittenkään ihan niin yksioikoista. Tai tienneekö kukaan oikeastaan vastausta asiaan? :whistle:

Yhteistyössä