40+ so what? (vol. 2)

Kiitos lapsellinen ovistietoudestasi! :flower:
No voi harmi, jos ovista ei ole ollut ja ei ehkä ole tulossakaan? Oliko tämä nyt menossa oleva kiertosi sellainen , että jotain gynen antamia troppeja vai apuja käytettiin??Toivotaan, että tulee vielä kuitenkin , siis ovis tässä meneillään olevassa kierrossasi! :heart:

Niin saisimmeko jo raskaustesteistä plussia?? Olisipa ihanaa! :heart:

Tulkaahan rapistelutuotteita tuomaan kuvina jälleen! :heart: :flower:

:heart: :wave:
 
Myy: Mulla ei ole nyt käytössä kuin Mulimen ja vitamiinit. Saharaa pukkaa ja varmaan kohta kuumia aaltojakin. :| Kipuilut munasarjassa laantuivat jo pari päivää sitten, eikä ovistestissä ole näkynyt kuin haamua, joten se, mikä yritti kasvaa, ei kasva enää. Pitää vain odottaa ja katsoa pystynkö elämään ilman noita hormoneita tästä eteenpäin. Riippuu ihan siitä kuinka pahoja limakalvo-oireita tulee ja säästynkö kuumilta aalloilta.
 
Koita siihen kuivuuteen kylmäpuristettua vehnäalkioöljyä, on ainakin luonnontuote jase auttaa asiassa, mutta on myös muutenkin hyvä lisä verenkierrossa(nuorekkuusöljy se on) Suosittelen ainakin, myydään 200ml pulloissa luontaistuotekaupoissa tai ainakin Kmarketeissakin.
 
Huomenta! :( .kivuilla tää aamu alkoi ja järkyttävällä vuodolla,tein testin tässä aamulla vielä kun sopivasti postissa juuri herättyäni saapuivat ja haamua näytti,eli keskenmeno,lisäksi hartiapiskoksia sekä supistelee edelleen.ja tänään siis kp1.täytyy pyytää noit lugeja tai teroluteja omalta lääkäriltä jos ei ala tässä ihan lähi kuukausina tapahtua muuta kuin haamuilua.no olishan tuo ollut liian hyvää ollakseen totta että ekasta olis plussa tullu,tän siitä saa ku testailee liian aikasin.no ensi kerralla viisaampana testaan kun täti 2 viikkoa vähintään myöhässä.
Miten teillä muilla jotka ovat näin varhaisen km:n kokeneet niin nuo kivut,vuodot,supistukset olleet siis millaisia?ja se mua nyt kummastuttaa että tuolla vasemmassa muniksen tienoilla repiviä kipuja myös mitkä meinaa tajun viedä.luulosairasko olen vai hulluksi tulossa :headwall: .
Pyrstikselle,koitas juu nyt luudalla häädellä tätiä pois sieltä sun helmoista ettei tulis sun luo :LOL: .
lapsellinen67 päivitätkö tälle päivälle kp1,koska vuoto siis alkoi vasta aamulla niagaran putoksella.

Iloista päivänjatkoa kaikille.
 
Velmuliina: Pahoittelut menkoista! :hug: Vuoto on kyllä todella runsasta, ihan noin aikaisesta ei ole kokemuksia, mutta myöhäisemmistä nuo 2 viimeistä kylläkin, mutta vaikka vuoto on aluksi todella runsasta se vähenee muutamassa pvssä yleensä kyllä.

Siksi minäkin suosittelen lugeja tai terolutteja , koska jos useampi varhainen km, niin kohdun limakalvo heikkenee ja kestää joskus kauemmin raskautua uudelleen. No mutta tee niinkuin itse koet parhaaksi! :heart:

Nuo luget väsyttävät hirmuisesti...siis minua tälläkin hetkellä;=)

Pyöräilin kauppaan 4 km päähän, kun asumme niin korvessa, että linja-autollekkin on matkaa 3km :headwall: , mutta ihanaahan täällä on asua!! :heart: Rauhallista, vaikka omakotitaloja on paljon :D

Plättä: pahoittelut menkoista!! :hug:

kahvin tietenkin unohdin käydessäni kaupassa, itse en juo, mutta mies kyllä, pitänee laittaa viesti tuo kahvia tullessasi* :heart: *

Mies osaa näemmä pyyttää anteeksi!! aamulla kun heräsin ja keitin puuroa meille 5:n aikaan ja siinä syödessämme, jotain kyselin..syötyäni puuroni, hän ei vastannut ja kysyttyäni uudelleen asiaa, siis ei mitään erikoista, hän tiuskaisi, ettei jaksa minun kyselyihini vastailla;=))..minä siitä niin suutuin ja loukkaannuin, että sanoin Selvä ja pamautin makuuhuoneen oven perässäni kiinni ja menin takaisin nukkumaan! :xmas:
Mies lähti töihin hiljaa, en edes kuullut, koska nukahdin kiukkuuni :LOL:


Niin laittoi minulle tekstarin *Anteeksi se aamuinen* :heart: No annoinhan minä sen anteeksi! :D

*kuumakalle myy välillä, heiluttelee poistuessaan plussaOnnea kaikille!* :heart: :wave:




 
Soitin naistenklinikalle ja selitin tilanteeni,käsky kävi että tarkaistukseen sinne.saapahan ainakin 100% varmuuden että olinko nyt sitten raskaana vai voiko nuo kotitestin kasettitestit olla joku pääsiäiserä mun kohdalla.kivut mut sinne pisti soittamaan.samalla voisin kysästä lääkäriltä terolut reseptiä valmiiksi tulevaisuutta varten.
Plättä :hug: tädin hyökkäyksestä.taisin tilata väärän paatin meille :( .
Palaan illalla kertomaan mitä selvisi ja olenpahan ainakin sitten viisaampi ihan oikeasti eikä tarvitse arvuutella enää.
 
pyrstötähti
pakko kipittää näyttämään torahampaita. Voi itkun pujaukset kun ei uskalla avata kohta pinon ovea kun täti löytää yhden meistä kerrallaan. Lapselliselle halauksia kun ei poppakonstimme tuottaneet tuloksia. Älä niitä hikoiluja jää odottamaan, ei muuta ku laastareita peppuun ja ratalle. Oletko heittämässä pyyhkeen kokonaan kehään, älä vielä...

Mä luulen että olen mennyt jotenkin tukkoon kun ei nyt tunnu miltään taas en ole testannut kun se on niin ällöä sitte saada nega ja ootella kk:a vaikka yleensä mulla alkaa tuhertaan jo aikaseen mutta mullahan muuttu ton mulimenin kans ovis aikasemmaksi ja kiertokin edellisellä kertaa heitti lyhkäsemmäksi jospa ottaa nyt kiinni tai viimeksi se oli kait ihan normi 28 mutta sitä ennen vähän lyheni. Mulla ei oo vielä se pullon puolikas loppu jonka perin tästä pinosta, edeltäjäni tosin käytti siitä puolet että voispa kyllä väittää että jos mullekki ees haamujen isoäitin pukkais niin oisko se enää sattumaa vai tosissaan mulimenista ois apua. Mene ja tiedä en mä kaipaa mitään tätiä tietty mutta en nyt tiiä mitä ajatella. Flunssa painaa päälle ja kuumeinen olo ja röötit tukossa. Semmonen ilmiö että limakalvot verestää suussa (ikenet vuotaa tosi helposti ja kaikki poskien sisäpuoletki on ihan röpöläiset ja alakerran limakalvot ovat vähän märät vv:a löytyy ja yritin vähän kn:aakin kokeilla mutta on hankalan matkan päässä jotenki. Mutta monisynnyttäjällä siitäkään ei ole paljon raskautusmismerkiksi kuulemma. Lämpöjä ei kantsi mittailla kun on varmaan kuumetta tästä taudista.

Älkää nyt suuttuko mulle vaikka en rapistelekaan. On niin mukava nyt elätellä sitä katajanmarjan kokoista toivetta että josko ihme ois tapahtunut, makustelen tätä nyt ja sitten olen tietty pettynyt vähän jos täti tulee mutta en kuitenkaan hirveesti, enää...

Plättä älä sure kyllä sullaki on pakko olla mahis jos oikeesti tämä pino jännää muakin, vai mitä, velmuliinalle jaksamista on kurja olla kipee ja pettynyt mutta lääkärikeikka on hyvä jotain syytähän tohon tietty pitää ja apuakin hakee. Rankkoja tommoset hirmuvuodot on.

Ihan pieni oire mulla on, mua huokailuttaa ja meinaa välillä pää jotenkin olla huimaavan oloinen mutta piruko näistä oireista tietää. Muuten ei tunnu mitään kummallista olossa. Itse asiassa ihan jees, ei paneta hulluna, ei ole pms eikä täti kylässä eikä muukaan hulluus. Tähän voisi vaikka tottua. Palaillaan ja pidetään toivoa yllä vaikka pientäkin kipinää RKTT
 
Heissan taas!!

Nukuin kahden tunnin päikkärit ja sen jälkeen tein
ja näin myös tein :



Tuli hyvä mieli, kun sain jotain aikaseksi!! :heart:

Einiinvaan: Pahoittelut sinulle keskenmenosta, tiedän miltä tuntuyu, ei kivalle, surullisia nuo jutut! :hug: Kaikki alkaa jälleen alusta:
Koita jaksaa, kivut ovat melkomoiset, mutta sait varmaan hyvät lääkkeet mukaan! :hug:

Pyrstötähti!: Lainaan tekstiäsi ja se osia: :heart: Semmonen ilmiö että limakalvot verestää suussa (ikenet vuotaa tosi helposti ja kaikki poskien sisäpuoletki on ihan röpöläiset ja alakerran limakalvot ovat vähän märät vv:a löytyy ja mua huokailuttaa ja meinaa välillä pää jotenkin olla huimaavan oloinen Nuo edellämainitut ovat niin varmoja raskausoireita kuin vain voi olla ja tuo sinun flunssakin juuri tähän hetkeen sopivasti, eli liityn sanomaasi olet RKKT :heart: *pidän hirmusti sinulle peukkuja, että näin olisi, todella ihana yllätys ja niin iloinen asia! :heart: ..Ymmärrän, ettet testaa, en minäkään aio testata , vaan lugeja vaan laittelen ja seuraan oloani, ihana elää jännityksessä, testejä kun tekee, se ei ole mukavaa jännitystä, jos tulee haamuja, ja sitten tietää kuitenkin, ettei kaikki ole hyvin ja menkat alkavatkin, eli mieluummin ..odottelua jännityksessä, kuinka käy? :heart: *hatun nosto sinulle, vaikkei minulla hattua olekkaan! :D

ja toivottavasti haikara löytää osoitteen!

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Velmuliina ja Einiinvaan, olen pahoillani teidän puolestanne. Erityisesti surettaa Einiinvaan kohtalo: noilla viikoilla vauvan olemassaoloon on jo ehtinyt tottua ja menetys tuntuu kipeältä. Ja toistuvat varhaiset keskemenotkin ovat kamalia, vaikka asia olisikin niin kuin Velmuliina sanoi: aikaa on vielä. Halauksia teille molemmille!

Muuta en jaksakaan kirjoittaa, oli niin rankka työpäivä. Huomiseen...
 
einiinvaan Todella surullista. Olen pahoillani teidän puolesta.

Pahoittelut myös kaikille kuokkavierastädin vaivaamille.

ON: Se on huomenna menoa sitten. Heti aamutuimaan lähdetään punktioon. Pikkuisen jänskättää että miten se tällä kertaa sujuu. Olin äsken urheilemassa ja aika tukalalta tuntui tuo alavatsa. Viikonloppuna olin niin karmean huonovointinen, että meinasin jo luovuttaa. Eilisen irrotuspiikin jälkeen helpotti.

Selvästi myös meikäläisen defenssimekanismit ovat alkaneet toimia. Oon jo alkanut miettiä sitä, että sitten KUN tämä hoito ei onnistu, niin mitä mä sitten elämälleni teen. Tämä on siis meidän viimeinen hoito. Toveri verottaja ystävällisesti palauttaa meille osan hyvää, joten ajattelin, että voisimme lähteä koko perhe jonnekin lomamatkalle nollaamaan tilanne. Sitten olen suunnittellut myös, että menen jo kauan haaveilemalleni Pilates-kurssille. Tietenkin otan uuden kirin laihdutusasiassa (olen huhtikuusta tähän päivään saanut pudotetuksi n. 8 kg ja siihen ei ole siis laskettu viikon sisällä hormoneista johtuvia kuivumisia). Että näin se ihmisen mieli toimii.
 
einiinvaan :hug: olen todella pahoillani että jouduit kokemaan tuo pienen elämänalun menetyksen :hug: .
Kävis siis naikkarilla ja varhainen keskenmeno oli diagnoosi.tutki mua varmaan puol tuntia sillä ultra laitteella ja ai perhana ettäs sattu tuonne sisuksiin ja itku pääs kun painoi tosta kohdun kohdalta tehdessään sisätutkimusta ensin.mutta nyt siis uuteen kiertoon ja toivotaan että joskus onnistuisi.onneksi ukkokulta jaksanut lohduttaa että kyllä se vielä onnistuu.kysyin sitten että entäs jos en saakkaan enää vauvaa hänelle kun alan kohta olla jo sen verran ikäloppu :LOL: että mahdollisuudet vaan joka yk pienenee.hän kaappasi minut tiukasti syliin ja sanoi että rakastaa minua silti vaikken tulisikaan koskaan raskaaksi.kun siihen samaan kysymys ryöppyyn sanoin että laittaako hän sitten minut vaihtoon nuorempaan ja hedellisempään?Kysyi vähän hölmistyneenä että miksi sinut rakas vaihtaisin.itku on jotenkin vieläkin herkässä.kesken ruokailunkin rupesin itkemään kun oli vaan niin paha mieli tän päiväsestä.niin ja auto hajos matkalla kun kulta tuli mua hakemaan naikkarilta niin syyllistin itseäni että jotta hajos mun takia ku mua joutu tulla hakemaan tai se että ylipäänsä menin sinne ja plaa plaa.kaikkea nää hormooni myllerrykset saa aikaan.mutta enää en siis testaile ellei TÄTI myöhässä ainakin 2 viikkoa.
Mutta toivotan kaikille oikeen hauskaa ja ihanaa loppuviikkoa,katoan siis huomenna sinne mökille ja palailen vasta sunnuntaina.toivottavasti mieli piristyy kun pääsee pois täältä kaupungista maaseudun rauhaan ja luontoon käppäilemään ajatuksia setvimään.
Toivotaan että täällä tapahtuisi ihania ja iloisia asioita sitten poissa olessani etten olis nyt ollut se pahanilman lintu joka tuonut huonoa onnea mukanani tänne,vien tuon huonon onnen mukanani metsään ja hautaan syvälle maanrakoon. :LOL: .
Olette silti niin ihania ja herttaisia ihmisiä,halauksia kaikille ja suukot lennosta lähetän kaikille.
 
pyrstötähti
ei niin vanin kuulumisia kävin tuolla raskauspinossa katselemassa ja siellähän olit jo huolissaan kun ei niitä sydänääniä löytynyt ja syykin selvisi näin surullisesti. Velmulla keskenm,eno myös ja rankkaa se on naisen elimistölle tää rumba. Siitä olen myös allapäin että lapsellisella on kierto menossa näin tällä kertaa ettei oviksia saa bongattua. Ja vieläpä täti julmetus on löytänyt kohta kaikki. Mun täytyy myöntää että en kohta uskalla pyyhkiä enkä katsoa pyttyyn kun veskissä käyn. Kyllä niin utopistiselta tuntuu että jotain vois oikeesti olla mahiksia enää näillä vuosilla ja vieläpä fiksatuilla värkeillä. Ja jos jonkih haamun edes joskus rapisevaan saisi niin arvatkaa kuinka se pelottaisi kun elämä niin rankalla tavalla täällä meitä kurittaa ja ihmisenalkuja karsii. Siihen on kuitenkin yksi lääke joka tepsii, rullaaat hiirellä ruusunnuppujen luo ja lasket ne ja huomaat toivo ei ole turhaa ja niin kauan kuin me vaan jaksamme toivoa se voi olla mahdollista.

Onnea p huomiseen koitokseen ja kohtahan se koittaa myös mllle. Ei niin vaan huominen on raskas päivä joten yritä kestää en muutakaan nyt osaa sanoa. Velmu jo katsoo eteenäin ja mahiksia on kunhan tukitoimet saatte käyntiin. Missä touhis ja taikak ovat tänään? Plättää jo lapsellinen yritti nostaa jaloilleen ja sieltä hän tuotapikaa tuleekin entistä ehompana.

On ei kuulu vielä mitään ja katsotaampa kauanko keikun tuolla jonon hännillä. Olen todellinen pyrstötähti nyt kun pidän perää hetken aikaa,kokemus sekin jo sellaisenaan ja voi merkitä mitä tahansa tässä vaiheessa joten RKTT ja hyvää turvallista yötä kaikille nukkukaa hyvin tv; pyrstis
 
einiinvaan: Jos jotain valoa pilvenreunalta hakee, on se se, että tiedät että raskautuminen on mahdollista. Joten kunhan tästä selviät, uuteen yritykseen ja pinoon mukaan. :heart:

Velmuliina: Uskonpa että onnistutte piankin. :heart:

Päikki: Onnea punktioon! :heart: Toivotaan, että sieltä tulee terhakoita munasoluja kaikki.

Pyrstis: Onpas jännittävää. Juu, ja en vaadi testaamaan... olen lakannut painostamasta ketään. :saint: :LOL:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mimmimamma (46)....kp1/27................y6v...........4.
Plättä (44)..................kp2/28-30..........?................7.
velmuliina74 (34)......kp2/24-26..........yk2........... 6./1.yhteinen
AinoEmilia (43)..........kp4/31-34..........?................4./1.yhteinen
Matsalu (44)..............kp5/24-25..........?.................1.
haave3 (39)...............kp6/28................?................3.
Nuusku (43)...............kp9/28................?................4.
kenzie64 (43)............kp10/30..............yk2............4.
Riikkaliisa (40)..........kp11/28-29........?................4.
Päikki (40).................kp11/27..............y1,5v........2.
äippä67 (41)..............kp13/26-39........y1,5v........2.
ikiemo (44)................kp14/n.23...........yk2............4.
lapsellinen67 (40).....kp15/?.................y2v............1.
Minni-07 (44) ............kp18/28..............yk3...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp18/25-43........?................1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).....kp19/32.............yk2............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp21/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp21/28-39........?................5.
vilmaville (43)............kp24/28-30........y1,5v........9.
touhu tenava (45).......kp29/27-30.......y3v............6.
Taikakuu (40).............kp30/27-32........?................2./1.yhteinen
pyrstötähti (47)..........kp31/28..............yk6...........4./1.yhteinen

einiinvaan (42)...........kp.........................yk.............3.
babo67 (41).............kp18/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.10.2008 mennessä "tavoite" = 6 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset, "alaikäiset" ja poistuneet)



"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

liiza (42).....................kp42/28..............?................?
Höpisijä (42)...............kp66/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp88/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp140/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös taustajännäilijät: Pömppöli ja baby5


Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 


Huomenia kaikille!

Päikki:Suurenmoisesti Onnea punktioon, että saatte monia munasoluja sieltä keräykseen!


matsalu
: Onnea edelleen piikityksiin!


Pyrstötähti
: Ihanaa, että olet tai ainakin olit vielä illalla RKKT! Toivottavasti ole aamullakin*peukut pystyssä* :wave: Tämähän käy todella jännittäväksi nyt!!

Velmuliina: Toivon, että onnistutte tässä uudessa kierrossa Plussan kanssa ja kaikki menee hyvin!!

Oma napa : Toinen lugeyö takana, se niissä on kun pitää käydä pissalla 4:n tunnin välein ja kun olen sellainen, etten nukahda helpolla uudelleen. Puuroa keitin 5:n aikaan ja söin aamupalan mieheni kanssa ja hän lähti töihin ja minä menin takaisin nukkumaan :xmas: heräsin 8 aikaan. Aamuyöllä tein sen ovistestin ja kyllä se toinen viiva siinä edelleenkin on, mutta tiedän kyllä, ettei se mitään merkitse, ovis ohitettu hyvin onnellisissa merkeissä= Lue paikat edelleen hellinä!


Tänään polkasen mennen tullen 10 km , kun vapaa ajan kenkiä lähden etsimään...takasin tullessa onkin hyvä syy mennä pvunille! :xmas: :D

Ihanaa päivää kaikille ja tuokoon se plussan/plussia mukanaan!



Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
pyrstötähti
flunssan kourissa mutta töihin menen on muutamia juttuja pakko hoidella. Vähän huilaan pitempään aamulla ja nautin yrttiteetä ja hunajaa josko tää tästä. Kiitos myylle tsempityksesrä, vaikea näitä oireita bongata kun pää on kipeä ja hutera ja tietysti suuki oireilee tän viruksen takia. Mutta kaikki tissikivut (no ehkä vähän pomppivaisemmat ovat) ja kiinnittymisakivut (jos sitten ne viime viikkoiset kouristelut kun piti ottaa kaks panacodia oli niitä) sun muut oksetukset puuttuu, lämmin on kyllä. Että muuta ei oikein tunnu. Hienoista kirvistystä häpyluun alla muttei hirveetä menkkajomotustakaan nyt. Siis ihanan rauhallista. Jos elämä jäis tähän tilaan niin oispa kiva. Jos kerralla hormonit menis tlaan jossa juuri ja juuri täti ja muu myllerrys ois pois kehosta ja mielestä, se aika on varmasti kivaa mutta jatkuva rimpuilu horppamyllytyksessä alkaa oikeesti kyllästyttää. Mutta varmaa on että viikonloppuun mennessä kun lauantaina OLISI kp34 niin sittew pitää tehdä yksi rapiseva. Sen lupaan. Löysin nimittäin vielä yhden 25 herkkyisen. Siihen on kuiteski vielä 3 päivää ja kun lukee pinoa 3 pvää taaksepäin niin kaikewnlaista tapahtuu mutta toivo ei saa sammua meiltä keneltäkään. Ja missä muut luuraavat, ootteko menneet tätiä kaikki piiloon kellariin johon nettikään ei ylety, huhuuuu siis tämän vkon piinailijat tulkaapa esiin!
 
Pyrstis: Ihanaa Olet tallella ja edelleen RKKT! Onnittelut siitä :heart: Kiva odotella, kun se pv koittaa kun rapistelet! Oliko sinulla muuta käytössä kuin se mulimentippa? Vitamiineja?
Kannattaa heti ainakin ostaa sellaista, missä paljon foolihappoa, kun se on niin tärkeää pienokaisen kehitykselle heti alusta lähtien, estää jotain sairautta en saa nyt sanaa mieleen mutta selkärangan sulkeutumiseen liittyy..huomaatko ajattelen, että olet raskaana! :heart:

:heart: :wave:

tässä tämän aamuinen kuva ovistestistä, eli ei ole kadonnut viidessä pvssä viiva minnekkään :D

 

Yhteistyössä