40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
I-K Huhuuuuuuuuu!!! Mitäpä kuuluu?? Just vasta huomasin, ett on sullakin noi dpot aika korkealla.

Taavi166 Eikö täti ole vieläkään tullut? Vai panttaatko sä niitä vauvauutisia sittenkin meiltäkin?

ikiemo :). Et testaa, et testaa :heart:.
 
Ottis mie en vain nyt jaksa jännätä "tyhjää".. :ashamed: siltä miusta tuntuu..ja uskoisinpa jotain oireita, edes pientä tähän mennessä jo tulleen jos olisi jotain tapahtumassa masussa..sen verta edellinen raskaus oireineen kuitenkin mielessä&kirjoiteltunahin.

..ainut mikä on nyt erillaista on se, jotta tänään lämmöt aamup. 36.9..muutoin olleet 36.6-36.8..eipä mitään kovin radikaalia heittoa kuiteskaan, vasitenhin kun digitaalisella mittailee. Illasta myöhään olleet 37.1..

Voi, kunpa joku sen plussan tälle Kesäkuuta saisi:heart:..ja varmasti saahin!! :) meitä ei montaa olekkaan nyt tuolla RKTT-listalla..



 
Ottis
Näinhän se elämä todellakin menee. Ja mua rassaa ku pitäis tehdä vaikka mitä mutt en saa aikaseks :( :headwall:. Haaveilis vaan. Mutt nyt otankin itteäni niskasta kiinni ja alan siivoamaan.
 
Soitelin juuri labratuloksiani..

TSH 3.09(nousut 2.16:sta)..voihan p**ka..
T4V 12.2(laskenut 14:sta)
Trombosyytit 320

..Lääkäri soittelee miulle sitten vielä 18.6 jos saisin sen lääkityksen kun tuo TSH on noinkin korkea :/ ..tiedän kyllä melkein lääkärin vastauksen valmihiksi.. :kieh:
 
Rominas, olet joutunut kokemaan surullisia asioita. Lämmöllä ajattelen sinua! :hug:

Heti pongasin mur-murin TSH:n ja T4V:n, samoilla lukemilla nimittäin täälläkin keikuttiin. Mulle gyne määräsi kilpparilääkityksen, koska kilpirauhasvasta-ainepitoisuudet oli koholla. Jospa se lääkärisi voisi otattaa ne vielä.

Gyne sanoi minullekin, että sisätautilääkäri ei näillä arvoilla lääkitystä määrää, mutta hän lapsettomuusgynenä kyllä. Kun hoidot loppuu, niin varmaan multa loppuu myös Thyroxin-lääkitys. Oloni on kuitenkin niin paljon parempi "lääkkeissä", että aion kyllä tämän asian sitten aikanaan selvittää loppuun asti.
 
Ottis
mur-mur Voi pihkuranpahkura noita sun arvojas, kun näyttäs oikeasti siltä, ett on alitoiminnalle menossa. Minä olisin noilla arvoilla jo melko down. En siis yhtään ihmettele jos Terrin olo 'lääkkeissä' on parempi :saint:.

Sun verikin on melko sakeaa, muistaakseni 350 on se yläraja. Voisin siis olettaa, ettei verikään mitään juoksevinta ole :(.

amanta65 Et muistaakseni testaillut ovista, mutt mutt.. Sulla normaalin kierron mukaan ovis olisi ollut noin 3-4 päivää sitten. Joskus olen jonkinsortin ovulaatiovuodosta lukenut ja mullakin ekassa kierrossa keskenmenon jälkeen mokomaa oli. Mutt ettei se sitten mitenkään kiinnittymisestä voisi johtua? Tosin sulla jo niin monta päivää tuota tuhruilua ollut, ettei oikein sovi siihenkään :(. Et sä mitenkään näpsäkästi pääsisi gynen vastaanotolle, ett hän pikkasen tilannetta valaisisi? Tietty jos mahdollista, ett raskaana olisit, niin olen ymmärtänyt, ett silloin ei ennen oletettua tädin tuloa kannattais antaa mennä ronkkimaan sisälle. R-testi voisi tietenkin asiaa vähän valaista ja viel parempi juttu olis, jos pääsisit hCG:n määritykseen verestä.
 
Kiitos vastauksestasi, Ottis. En kiirehdi testaamisella, kun kuiteski olisi pettymys ja mies haahuilee epävarmuuden rajoilla. Katson vain päivä kerrallaan mitä tuleman pitää :). On ollu kaikenlaisia pettymyksiä elämässäni. Ainakin elämässäni parasta on, että olen saanu kaksi poikaa. Ymmärrän teitä, joilla ei ole vielä yhtään lasta, joten ei minun pidä enempää valittaa :snotty: Niin, jos vielä vuotaa näin jatkossakin, meen taas gyneen kysymään. Muutenkin meen ens viikolla papa-kokeisiin kutsuttuun joukkotarkastukseen, kait sielläkin selviää, onko jotain :/ .
 
Terri olihan nekin tarkoitus - nuo vasta aineet katsoa, mie vain unohdin siitä mainita :/
..pyydän ensi viikolla lääkäriltä taas labraan lähetteen jos kattottais nehin.

Ottis, noiden Trombojen raja arvo siellä toisessa päässä on 360..onhan miulla se hepariini, verenohennuslääke..eikö annos sitten riittävä?..sekin täytyy tarkistaa!!

..voi voi kun jaksaisi sen TK lekurin kanssa väitellä asiasta, pitää tiukasti puolensa ja osata perustella hyvin miksi lääkitys olisi tarpeellinen!! :eek:

..tokihan tuosta Seronilista on pikkasen apuja..mutta ei sie vie noita monia muita oirehia poijjes:

Lihavoidulla ne mitä miulla on..

. Jatkuva väsymys, flegmaattisuus(Seronil tuonut apuja pikkasen..)
. Yleinen aloitekyvyttömyys / saamattomuus (Seronil tuonut apuja pikkasen..)
. Vaikea nousta aamulla sängystä (olo vetämätön)
. Lisääntynyt unen tarve
. Unihäiriöt [/b](todella paljon!)

. Hidastunut aineenvaihdunta (aina ollut hidas mutta hidastunyt entisestään!)
. Vatsaoireet / vatsan toiminnan ongelmat (erityisesti ummetus)
. Hikoilun vähentyminen (joissain tilanteissa lisääntyminen)
. Sokeritasapaino heittelee (tätä tarkkailut ja huomannut olen heikentymisen)
. Vitamiinien imeytymisen huononeminen(?)
. Lihominen(?)
. Keliakia

. Hidas ajatuksen juoksu / ajatukset eivät pysy kasassa(juuri näin!!)
. Yleinen hidastuneisuus, hidas puhe, huono muisti<--varsinkin tämä!!
. Seksuaalinen haluttomuus( :ashamed:-oviksen aikoihin vain haluja.. )

. Huimaus (hyvin usein)
. Hidas pulssi
. Alhainen verenpaine(miulla alapaine korkea)
. Kuume ei nouse
. Matala kehon lämpötila (alle 36,3)

. Ihon kutina /kuivuus
. Palelu / kylmät kädet ja jalat

. Hiustenlähtö / hiusten kuivuus (hiuksia lähtee kauhean paljon ja ohentuneet selvästi)
. Kynsien huono kunto(todela huonokuntoiset)
. Silmien kuivuminen (tämä ollut n 6kk)
. Turvotus (erityisesti jalat, kädet)
. Tunne, että happi loppuu (hyvin usein)
. Palan tunne kurkussa

. Käheä / madaltunut ääni
. Kuulon huononeminen (oikeassa korvassa jo vuoden päivät kuulo huonompi)
. Sormien ja varpaiden puutuminen (todella inhottava oire!)
. Lapsettomuus / keskenmenot (?..ikähin tekee..)
. Kuukautishäiriöt (ikähin tekee..)
. Nyrjähdykset(kantapään limapussin tulehdus oireillut epäsäännöllisen säännöllisesti, elokuussa tulee 1v!!)
. Kaikenlaiset epämääräiset sairaudet
..siis 22 selkeää oiretta!!!..(lapsettomuus/keskenmenot/kuukautis häiriöt/kantapäät, näitä en laskenut)

.Kilpirauhasen vajaatoiminnassa sietokyky rauhoittaviin lääkkeisiin ja unilääkkeisiin voi laskea. Jos kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole diagnosoitu ja hoidettu, niin mainitut lääkkeet varsinkin infektion yhteydessä saattavat aiheuttaa kooman ja tajuttomuuden, joka vaatii akuutteja toimenpiteitä.

..ja HUOM!! tämä..
.Oireet voivat muistuttaa paljon vaihdevuosia tai masennusta, sillä kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa koko elimistön hormonituotantoon negatiivisesti. ..niinpä :( ..
 
Ottis
mur-mur Herrekuut, en ole tiennyt, ett kuulokin voi huonontua kilpparin vajaatoiminnan vuoksi. Kaikkea se teettää, mutt se onkin niin p****nmoisen tärkeä elin, että jos sitä ei olisi, ei ihminen eläiskään. Ei siis ihme jos vajiksella olo on välillä todella epätoivoinen :hug:.

Sain kuin sainkin siivottua, vaikka melkein kovin homma oli puhua ittensä ympäri, ett pääsi aloittamaan. Vielä pitäis vessa pestä ja terassin kalusteet pyyhkiä siitepölystä, niin valmista olis. Ja sitten mies tuleekin kotiin sotkemaan :(
 
Ottis
amanta65 ikkunoiden puunaamisessa onkin puuhaa. Kävi niinkuin ennustin eli just ku olin saanut kaiken kondikseen, tuli mies kotiin :headwall: eli en ehtinyt nautiskella puhtaudesta hetkeäkään :).
 
Nyt tässä mietiskelen, mitäs jos olisinkin taas raskaana. Tein raskauslaskurin ja sen mukaan olisin kaksi viikkoa raskaana. Olen ottanu tällä viikolla joka toinen ilta pari lonkeroa, sellaista 2 pieniä 0,33 l kokoisia tölkkiä, kun olen ollut vähän masentunut ja mietiskelly kaikkea ja ajatellu, että nyt vietetään kesäterassia. Ja nyt tiputtelee ja nipistelee tämän viikon ajan, onkohan tämä nyt kuitenkin keskenmenoa taas, lonkeroitten takia? Onko menoa nyt? En yleensä juo paljon. Noh, kuten taas jankuttelen :ashamed: , että katselen tässä päivä kerrallaan kummiskin. Ei me olla edes yritetty vauvaa vielä, mutta ajattelin jos on tullakseen, niin tulee, sellainen vauvakuume vielä jäi tässä iässä, eli johtuu viimeistä mahdollisuutta vielä ennen vaihdevuodetta ;)
 
Ottis
Voi Amanta65 hyvä, tee raskaustesti, jos sulla oletetusta oviksesta on kulunut jo se pari viikkoa. En usko, ett pari lonkkua illassa varsinkaan tuossa vaiheessa keskenmenoa aiheuttaa. Itsehän olen miettinyt pariinkin otteeseen ottamisiani, kun on testit ensin haamuttaneet ja sitten alkaneet näyttää taas blancoa. Välillä tuntuu, ett jos alkaiski oikein kunnon juopoks, niin voisi tärpätä paremmin ku tuntuu, ett sellaisille niitä lapsia tulee ku liukuhihnalta, jotka ei niitä niin välittäiskään saada.

Ja ajatellahan saa aina ja vähän jaaritellakin :).

Psst. Minä tulen hul-luk-si tuon ukkoni kanssa. Melkein ensimmäisenä, kun tuli kotiin, hän sanoi, ett mun pitäis lähteä kotipaikalleen leikkaamaan nurmikkoa :headwall:. Ottaa niin kupoliin ku tyhjän talon nurtsia pitäis olla joka viikko ajamassa. Näistä asioista ollaan tapeltu kaiken aikaa ku ekana kesänä ton ukon kanssa mä olin liian kiltti ja kävin siellä siivoamassa pihan kodin ja mökin lisäksi ja ainahan minä olen nurmikkoa kotipaikallaankin leikannut, mutt siis se jurppii, että kun tuon ukon pitää koko ajan suorittaa. Hänen pitää koko ajan tekemisellä päteä ja tehdä itestään paljon parempaa ihmistä kuin kukaan lähimaillakaan. Minä olen kotona tänään puunannut 3 tuntia ja musta se riittää näin lomalaiselle. Mun kontollehan tässä kuitenkin jää juhannussiivojen teko niin kotona kuin mökilläkin eli enkö mä sais ajatella niin, ett teen näitä naisten juttuja ja mies saa touhuta omiaan eikä mun tarttis tuntea huonoa omatuntoa siitä, etten kysy "kuinka korkealle?" ku mies käskee hypätä :(? Masentaa tämmönen elämä :'(.
 
Heips!
Minulle Päivittäjä saa laitta kp 1
Täti saapui tänään, en tehnyt ainuttakaan testiä vaan odottelin vain kiltisti mitä tuleman pitää..säästyipä minultakin testi rahat.
Saatiin muuten aika Riikaan. Heinäkuun lopussa ollaan menossa, jos ei jotain yllättävää satu ettei päästäkkään..Kiirettä pitää, eikä lomaa tänä kesänä ole. Juhannus kuitenkin ollaan mökillä ja nautitaan suvesta.
Kertaakaan ei olla vielä ehditty käymään ja siivoamaan pitäisi ehtiä ennen sitä, vaan empä pressiä suostu ottamaan tästä.
 
Ottis, amanta65 kylläpä te olette olleet "nohevia".. ;) mie ihan nolostun kun en ole itse saanut mitään aikaiseksi:ashamed:..en kyllä kovin tykkääkkään tuosta siivoamisesta, siis sellaisesta kunnon puunaamisesta..aina jotain pientä kuiteshin päivittäin, että on paikat järjestyksessä!=)
 
Mur-Mur harmi,että sinulla on no kilppari arvot huonontuneet. Taitavat kuitenkin olla vielä viitearvoissa. Jos tk lääkäri ei lämpene koe lääkitykselle voisitko käydä jollain yksityisellä? Minulla myös mm. tuo alempi verenpaine oli koholla ennen kilpparilääkeen aloitusta. (alhainen ei ole nytkään vaikka kilppari arvot ovat kohdallan)

Ottis toivottavasti viivanpaikantilalla on ma punaväriä :)

Amanta kanattaahan sitä tosiaan lääkäriin mennä, jos välivuodot jatkuvat, mutta jospa nyt on vähän sekaisin vain kierto.

Iida-K tädistä pahoittelut. Kiva, kun Riikan aika on jo ensikuussa!!

Lumeton menetkö maanantaina uuteen testiin?

++++ tuulia RKTT:läisille

Oivikki ja Suoma
 

Yhteistyössä