40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Mulla huomenna eka neuvolalääkäri, jännittää. Aina jostain takaraivoon tulee huoli, että onkohan kaikki ok, tuntuu että sitä alkaa miettiin aina kun on jokin raskauteen liittyvä käynti tms.

Mitens teillä on masut kasvaneet, onko ollut niitä liitoskipuja.

annekristiina miusta on tosi mukava kun sie kirjoittelet ja vaihdat ajatuksia kanssamme, kummalla puolella vaan!!!!!!:wave:

..tiedätkö, kun se empaattisuus ja välittäminen alkaa olla katoava luonnonvara..tuntuu hyvältä kun itse voipi tuntojaan purkaa ja saa sille vastakaikua..:)..meillä naisilla on monasti eri elämäntilanteissamme hyvinkin saman oloinen sävel..olen sen usein huomannut täällä kirjoitellessani..yllättynyt ihan välistä että "Hei, tuohan on kuin minun elämästä!!" =) ..

Hei, Tirulii

Onpas itepäinen:)..Taitaa olla tyttö..toisaalta kuka tänne pakkasen keskelle sieltä masun lämmöstä ihan helpolla haluaa tulla..

Kalvot ilmeisesti ehjät ja tableteilla aluksi yrittävät?

Mulla myös vasta käynnistyi kunnolla kun pistivät oxitoonitipat ..Sitten tulikin nopeasti, pari tuntia epiduraalipuudutuksen vsikutuksessa kivuttomia supistuksia ja yhdeksän minuutin ponnistuksella tyttö ulkona.. on kyllä aika " jääräpää":)

Tsemppiä ja toivottavasti pääset tositoimiin pian!

Tsemppiä Tiruliille...tuttu tunne, mulla meni poika 3 viikkoa yli lasketun ajan ja käynnisteltiin kans.

ON: Neuvolalekuri meni hyvin, oli hyvä lääkäri, tykkäsin, selkeä ja napakka nainen. Kaikki ok, dobblerilla kuului hyvin sydänäänet. Rautatabletteja pitää alkaa napsimaan, mutta sen nyt arvasinkin että tulee eteen, kun on muutenkin alhainen hb.

Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Tirulii (41).............1 yhteinen..............24.01.2010
Äiti murmeli (42).....4 lapsi....................27.01 2010
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
mur-mur (44)..)......3 lapsi/2 yhteinen....4.9.2010, KYS
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (xx)...........x lapsi....................x.x.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

Alkuperäinen kirjoittaja annekristiina:
Hei, Tirulii

Onpas itepäinen:)..Taitaa olla tyttö..toisaalta kuka tänne pakkasen keskelle sieltä masun lämmöstä ihan helpolla haluaa tulla..

Kalvot ilmeisesti ehjät ja tableteilla aluksi yrittävät?

...juurikin näin!^^

ja ton paineen takia käynnistellään kun yhtäkkiä pongahtivat maanantaina taivaisiin:(

Kiitti kaikille tsempeistä
:heart: olette ihanasti mukana

anteeksi ON hehkutus vaikka muilla surua palstalla.Olette mielessäni,koska itse läpikäyneenä samat asiat sympatiat ovat todella suuret teitä kohtaan :hug:

tiru ja :heart: Nöössi 39+4 :heart:

Huisin paljon siulle nyt Onnea ja voimia viimoseen rutistukseen:wave:..kyllä se pieni on siulla kohta käsivarsilla:heart:

..minuu alkoi itkettää nyt ihan :'( ..voi näitä hormooneja :p..on niin tunteet pinnalla kun oman raskauden eteneminen vielä iso ?..maanantain ultraan on aikaa vielä.. *huokaus*..en ole mitenkään "hengellinen" ja osaa rukoillakkaan....:|..toivon vain niin pienen jaksavan..

Mutta nyt vain tirulii kova tsemppi päälle ja oma pieniäinen kohta siinä sylissäis tuhiseepi!!!:heart::heart::heart:..Kaikkea hyvää siulle&pienelle :)

Hei kaikille!

Voi minutkin olette päivittäneet listaanne, kiva!

Nyt olen kasannut itseni ja kerron hieman itsestäni. Olen 39-vuotias nainen pohjois-suomesta, synnytyspaikana LKS. Minulla on kaksi murkkuikäisä poikaa edellisestä liitosta ja 1,5 vuotias tytär nykyisen mieheni kanssa, aivan ihan tyttö, koko perheen oma prinsessa! Eli tämä tuleva lapsukainen olisi minulle neljäs, mieheni kanssa toinen yhteinen lapsi.

Mikäli tuolla masussa asustelee vauvanalku niin viikkoja pitäisi olla 7+3. LA 6.9.10. Olen vieläkin tositosi epäileväinen koko raskaudesta, koska olen yhä täysin oireeton joka on uskomatonta minun tapauksessa. Olen kaikissa muissa raskauksissa ollut tosi pahoinvoiva ja lisäksi sairastin vkolle 20 asti kerran viikossa migreenin joka kesti aina 3-4 päivää. Välillä kävin terveyskeskuksessa tipassa kasaamassa voimia. Ja nyt siis ei mitään oireita, johtuneeko saamastani akupunktiosta vai mistä ihmeestä! Tänään tein TAAS raskaustestin, sen viikkonäytöllä olevan Clearbluen, ja se näytti että viikkoja olisi yli viisi eli ehkä tuolla masussa sittenkin asustelee joku. Yritän nyt ajatella että tämä asia ei murehtimalla parane, eli katsotaan ja odotellaan. Siis, tuolta tuntuu nyt, huomisesta en osaa sanoa, mieli vaihtelee=).

Tiruliille voimia tulevaan, minun synnytys käynnistyi vasta neljännellä kerralla. Siinä touhussa menikin kokonainen viikko koska käynnistyspäivän jälkeen pidettiin aina välipäivä.

Erkalle; olen tosi pahoillani!!

Minni; kuinka pitkällä raskautesi on, oliko nimesi listassa vai olenko minä sokea, sekin on kyllä paljon mahdollista =) .

En ole lukenut koko ketjua vielä läpi, pikkuhiljaa lueskelen. Mutta teille kaikille mukavaa torstai-iltaa!

miina70, vauvanalku 7+3 ??

Tervehdys miina70 :wave:

Meillä olisikin la:t ihan aika perätysten, miulla 4.9 2010 ja nyt rv7+5 =)..siulla onkin ihan pieni prinsessa siellä kotosalla, ihanaa!!:heart:

..mites se olikaan, oletko varaillu alkuraskauden ultraa?..en halua sinua peloitella, mutta sitä hcg:tähän erittyy vaikka kaikki ei olisikaan siellä masussa hyvin.. :( ..eli r-testi näyttää että raskaana olet mutta vasta ultra kertoisi totuuden..kannattaisi soitella neuvolaan ja kysyä tuota ultrauksen mahdollisuutta, ei tartteisi huolesta sykkyrällä olla tuonne rv 9-12? ultraan..ihan siksikin että näkisi onko raskaus alkanut ja kohdun sisäinen!..sie olet kuiteskin sellaisilla viikoilla että sydänäänethin jo varmasti näkyisi :)

Miulla ne näkyi rv 7+1(lääkäri arveli rv6+?)..seuraavalla kertaa sitten(25.1) tarkentuu nuo viikot..pelkonen täällä on peppusessa koko ajan että onko kaikki siellä masussa OK?..ihan vattassa välistä kiertää:$

R-oirehia ei miullakaan ole olluna, kuin nyt tiistaista lähtien: aamulla vähän sellaista "krapulaista" oloa ja jos jää syömisien väli pidemmäksi kuin 3-4h..nännit on olleet arat/kihelmöivät plussauksesta lähtien, vasitenkin illasta lisii :p..

Esikosta -87 oksensin melkein koko raskausajan.. ja -04 raskaudessa huonovointisuutta pitkin päivää ja oksuahin välillä tuolta, rv 7+3 jatkuen tuonne n. rv14-15..se vaan alkaa tuntumaan jos ei oirehia että onko kaikki siellä masussa ok..ei vain mahda mitään :|

Toivon siun pienen tarranneen tooooosiiii lujaa ja sydämmen siellä iloisesti pompottavan!!!:heart:

mur-mur ja pieniäinen 7+5:heart:

((muoks))..nyt muistinkin..siehän mainitsitkin että vuotoa ollut-vieläkö on?..ja alaselkään kipuillu..ultraan taisit mennä parin viikon sisään..näinkös se meni :) ..voi kun aika menis nopsaan ja kaikki olisi oikein hyvin:heart:

..miullakaan ei aiemmin ole ollut keskenmenoja..kemiallisia luultavammin, koska haamuja olen 2-3krt testaillut..

Uudi juu, kyllä se maanantai sieltä..peloittaa vain niin välistä:ashamed:..pääsemme ehkä miehen kanssa kahdelleen sinne jos poikaselle löytyy hoitaja, kiva kyllä olisi =) ..tiedätkös, välistä koen olevani hyvinkin sellainen raskautettu :) ..pikkasen on pissahätää ehkä enempi pukannut, miulla kun on seurapiirirakko ja harvakseltaan normalisti käyn lirittelemässä:p

..tunteet pinnassa myös..itketti illasta kun kattelein "satuhäitä"..ja sitten tulee sellainen NIIIIN ärsyyntynyt tai raivoisa oloinen yllättäin..mies pistää välistä vihaksi, GRRRRRRR :kieh:..Juuuuh että tämmötttii vaan.. :whistle:;)

Luin että rv 7-10 on "mielen myllerrysten" aikaa: itku/raivo&nauru/onnellisuus vuorottelevat ja NOPIAAN!!!:D

Ihanaista iltaa..tai yötä siulle ja muillehin!!!! :wave:

Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Tirulii (41).............1 yhteinen..............24.01.2010
Äiti murmeli (42).....4 lapsi....................27.01 2010
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
mur-mur (44)..)......3 lapsi/2 yhteinen....4.9.2010, KYS
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (39)..........4 lapsi....................6.9.2010, LKS

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

[/quote]

Miinalle onnittelut plussasta :flower:
ON: minä täällä odottelen kellon etenemistä, tänään minulla on aika kirurgille tuosta napatyrasta, odotan että pääsen kotoonta hetkeksi pois vaikkakin lekuriin, kaikkea sitä joutuu kokemaan :)

Eilen meillä hankittiin jo pienokaiselle sänky varusteineen, sain muuten Kelasta jo äitiysrahapäätöksenkin, kaksin kappalein kun ensimmäisestä "valitin" puhelimitse niin muuttivat päätöstään, laskivat sen minun edukseni, hyvä näin, eli kyllä se aurinko aina jossain muodossa säteitään lähemmäksi luo risukasaakin.

Mukavia neuvolakäyntjä kaikille ja ihanaa odotusaikaa
(onkohan mimmimamma jo saanut suloisen nyytin syliinsä)?

Moi Miina, olen siis viikolla 15+4 ja siellä listan keskivaiheilla. Niin kyllähän sinä selvästi olet raskaana, ei siitä ole epäilystäkään Onnea Paljon.

Minä en tässä raskaudessa käynyt tässä alkuraskaudenultrassa ollenkaan, koska mun mielestä se ei tuo mitään lisäarvoa (mulle), kovasti sitä mietin että menenkö mutta aikaisimpien kokemusten perusteella sitten tulin tulokseen että en mene. Olen kerran käynyt syke kyllä näkyi viikolla 8 mutta silti meni kesken....viikolla 12. Täällä kuitenkin pääsin jo viikolla 10+ ultraan (kunnan tarjoamaan), joten eipä siinä isoa odottelua ollut...muutama viikko. Hermoilua toki, mutta aivan varmasti olisin hermoillut vaikka olisin alkuraskauden ultrassa käynyt.

Mitäs Tirulii..näkyykö sua yhtenä vai kahtena? =)

Kattelin tuota meidän listaa ja sen on kyllä jo tosi kivan pitkä :)

Minni on oikeassa, meillä on upean pitkä lista. :)

Jonkin sortin liitoskipua pukkaa päälle. Esim. aamulla sukkien pukeminen seisten (jalan nostaminen ja yhdellä jalalla seisominen) sekä pitkään istumisen jälkeen ylös nouseminen ja käveleminen tuottavat kipuja jossain tuolla toosan tietämillä, nivusissa ja lantion sisällä.

Tänään poksui rv17 mittariin.

Tänään olisi hyvä päivä lähteä synnyttämään, mies tulee reissusta.

Poskiontelot oli tukossa ja pöpö siellä piilossa, sain antibioottikuurin ja nyt alkaa helpottamaan.
Neuvolassa kaikki oli hyvin, pikkuinen on asettunut tosi alas, valmiina ulos tuloon... jokohan päälaki näkys, jos katsomaan taipus :LOL:

Odotellaan!
t. äiti murmeli ja pikkukamu

Tsemppiä kans äiti murmelille, ihan kylmät väreet menee kun ajattelen että itsekin pääsis tuonne asti.

ON: mulla siis hyvät olot eikä mitään kovia liitoskipuja, välillä vihlaisee häpyluusta ja pientä jomotusta masussa. Potkuja olen yrittänyt iltaisin "kuulostella", tosin neuvolassa sanoivat, että ei vielä välttämättä pitäsi tuntuakaan, voi riippua istukankin kohdasta. Mä en muista että olisi sanonut siellä ultrassa missä se sijaitsee...tai sitten sanoi, mut meni ohi korvien kun sitä vaavia niin killitin. :heart: Kyselin mieheltäkin että muistaako, muttei hänkään muistanut.

johanna68 siellä mukavia hankintoja olet pienelle asukille jo tehnyt :) ..miulla on kaikki valmiina myöskin, paitti kulkupelit(kahdet oli ja jo möin etiäpäin)..ja kyllä ne aurinkoisen sätehet vain kummasti sinne risukasaanhin paistelee, vaikka välistä epäilys kalvaa ja ei siltä tuntuiskaan!!:wave:
..muuten..tarkoitit varmaankin tiruliin vaavia että onko jo pienoinen sylissä..eiköstä?..

äiti murmeli voi kun kiva että tauti alkaa talttumaan ja saat voimia siihen loppukoitokseen, vaavikin siellä jo lähtökuopissaan!!! :):heart:

..jospa se pieni nyt pakkasesta huolimati, pikku nenuansa vihdoin uskaltaisi näyttää kun iskäkin kerran tuli kotio.. ;)

Minni007 tuota miekin olen kyllä nyt kovasti ajatellut että vaikka käy alkumetreillä ultrassa ja sydänäänethin jo näkyy, ei se tae vielä raskauden jatkumiseen..kerroit että rv 8 näkyi sydänäänet..mutta oliko alkion kehitys päättynyt vasta rv 12?..vaiko jo kenties sinä rv 8-9?..muistatko mainitsiko lääkäri siitä sinulle..nämä on ihan ns. "makuasioita", toinen haluaa jo alkuunsa käydä ultrassa, kenties useamminkin..kun taas toinen jaksaa odotella tuonne rv 9-12 ultraus

Miulle lääkäri sanoi että rv:lla 8-9 on hyvin yleistä se kehityksen pysähtyminen, jos kaikki ei ok..ja se huomataan myöhemin ultratessa, esim. juuri rv 12..koko ajan siis jotain pientä huolta..vaan näin se menee..

Nyt kun käyn ultrassa 25.1 ja jos kaikki ok, on seuraavaksi kutsu ÄP:lle NT-mittaukseen rv 11.

Ihana Minni kun sie olet jo noin voiton puolella&kaikki pienellä hyvin:heart:!!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille&hyvää mieltä!!!!

mur-mur ja pieniäinen 7+6

Yhteistyössä