40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Miina70 mie laitan siun pienelleis sitä "taika-liima", millä takertua tiuk-kaan kiinni!!!!:wave::heart:..nyt voin kyllä sanoa että.. "ymmärrän TÄYSIN miltä siusta tuntuu"..

Kovasti voimia&jaksuja siulle sinne eka ultraan!!!:)

..ja kun tuntuu siltä, hyppää vain tänne meidän kanssa masua kasvattaamaan=)

mur-mur ja pieniäinen, jotain 6+?:heart:..luulenpa että se olisi tuo rv6+4 :)

Voi mur-mur, kiitos kauniista sanoistasi, mieli on niin herkällä että sait kyyneleeni valumaan =) . Tulisin oikein mielelläni teidän masun kasvattajiin, toivottavasti tähän tilanteeseen tulisi pian joku tolkku, kauheaa tämä epätietoisuus!

miina70

Täältä siulle ISO:hug:..nyt vaan sie joudut hetken ns. kärvistelemään-niin pahalta kun se kuulostaahin ja tuntuu :( ..koeta jaksaa:heart:..tätähän tämä alkuun ainahin on-pelkoa pienen puolesta..

..tiedätkös..mie ulisin ihan ääneen kotosalla yksin ollessain kun niin pahalta tuntui..peloitti, ahdisti se ultra ja "tuomio" minkä kuulisin..kyllä kunnon itku auttaa. :'( ..miekin taidan liian vähän kunnolla "porata"..se jotenkin tekee tyhjän olon mutta myös helpottaa..ei ole se kiristavä, ahdistava olo koko ajan rinnan päällä..

Miulle lääkäri sanoi että kun pääsee tuonne rv 8-9 on jo voiton puolella!! ..Toivotaan siis sitä siulle, miulle ja kaikille täällä muillehin, joilla sama tilanne!!!:heart:

..vaan nyt murua rinnan alle, nälkä tuli yllättäin!!..selkeääkin selkeämpi "r-oire"?.. :D ..Heipat&öitä:wave:

ihana oli lukea mur-murin iloisia kuulumisia =)
Sinulla on sitten hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin, itseni kohdalla hedelmöittyminen oli tapahtunut noin 5päivää kuukautisten alkamisesta.

Minulle ei mitään ihmeempiä kuulu, kotona siis olen ja yritän tekemisissä toppuutella itseäni, tämä löhöily on kyllä taitolaji :LOL: jonka toivon osaavani vielä reilut pari kuukautta, sitten luovun siitä ilomielin.

Ajatuksissa tällähetkellä nuo tulevien hankintojen toteuttaminen jos en itse pääse ostoksille, saapi nähdä, nyt vain hoen itselleni että maltti on valttia.

rv 26+3

mur-mur Olipa ihania uutisia! Hienoa, että asiat edes joskus kääntyvät synkästä tilanteesta niin kuin sulla: antaa varmasti toivoa muillekin.

Tervetuloa uusille! Erityisen ilahtunut olin Pinkkiksen plussasta: teillä on kuiteskin aika pitkä yritysrupeama takana ja 1. lapsi. :heart:

Viime yönä näin ihan kamalaa painajaista siitä, että vauva syntyi jo. Muutenkin tuntuu, että henkisesti tästä tulee vielä vaikeaa. Meillä eka lapsi syntyi keskosena, niin pelkään, että tässä käy samoin ja oikeastaan vielä pahemmin eli vauva syntyy ihan ihan liian aikaisin. Olen ihan tosissani miettinyt, että pitäiskö sitä mennä jonkinlaiselle psykologille, terapeutille tms. tilittämään omia ajatuksiaan.

Tervetuloa Miina ja Pinkkis :hug:

Johannalle voimia :flower:

Luulenpa, että tuo mun vatsavaiva johtuu sapesta. Täytyy olla tarkka ettei syö paljon rasvaa tai muita sappea ärsyttäviä ruoka-aineita. Toki meen lääkäriin, jos se pahemmaks äityy.

Tahmeeta taikaliimaa pikkuisille aluille!
Onnea mur-mur! Ihanaa että pikkuinen pysyy mukana!

Minua säikäytti verenvuoto rv 15, kun verta vuoti ihan vuotamalla, kauhea epätietosuus vaivasi kuukauden kun välillä vuoti reippaasti ja välillä vähän tuhrusi.

Nyt tässä tuumailen että mitä tekis, kaks nuorimmaista kotona kipeänä, en oikein tiedä mihin heidät saisin hoitoon jos nyt pitää lähteä synnyttämään... paniikkia.... eikä oma olokaan mikään paras ole, nenä tukossa ja vähän kuumetta...

Viime yö meni supistellessa ja seuraten pikkuisen pyörimistä ja potkimista... ties miten päin ittensä taas väänti. Jos jaksais niin kävisin neuvolassa tarkistuttamassa pikkukaverin asennon, mutta laitoksella sanottiin että mahtuu tulemaan pyllyedelläkin... joten taidan mennä aamupäiväpäikkäreille, jos nuo kaksi kaverusta malttais hetken olla hiljempaa.

8 päivää laskettuun aikaan... nyt alkaa jännittämään. :eek:

Hei, Päikki

Hyvä jos jo nyt olet huomannut että kannattaisi mennä keskustelemaan asioista! Suosittelen lämpimästi.
Itse murehdin, mietin ja pyörittelin asioita koko raskausajan, ja viimeiset kuukaudet tuli valvottua . Torkahtaessa näin painajaisia. Ei vaan saanut nukuttua kunnolla..Henkinen stressi altisti fibromyalgian puhkeamiseen raskausaikana. Synnytyksen jälkeen sitten kävin ylikierroksilla, ei vaan uni tullut. Vauva nukkuu ja voi hyvin, itse vieläkin valvon ja oikeastaan vasta nyt tuntuu että alkaa helpottamaan. Tunnistan itseni teidän kirjoituksissanne, pelot milloin mistäkin tuntemuksesta. Parempi hoitaa henkinen puoli kuntoon raskausaikana, vauvan kanssa jaksaa paremmin kun itse voi hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Voin laittaa yksityisviestiä asian tiimoilta mikäli haluat?

Kaikkea hyvää masun kasvatukseen :)

Minä kävin keskustelemassa ammattilaisen kanssa tilanteestani, - peloistani jne ja nyt kun en saa liikkua niin minulla on sovittu puhelinaikoja joissa sitten käymme asioitani läpi, eli suosittelen...
Ulkopuolisen kanssa saa asiohin uusia näkökulmia.

Mie olen ollunna tänään kuin pe**eelle ammuttu karhu..:kieh:..tällaisia PMS oirehia..kaikki v**uttaa ja koti on pölyinen ja likainen, ei jaksaiksi tehdä ruokaakaan-Pläääh!!!:eek:

Poikasta en voinut viedä tänään kerhoonkaan kun kantapäät vihoittelee taas..taisi jäädä elinikäinen vamma miulle tuosta :( ..harmittaa niin kovasti kun kerho olis tärkeä kuiteskin lapselle, joka on kotihoidossa..nyt poikanen tuolla ulkona yksin leikkii..voi toista reppanaa..täällä kun ei päivällä ole leikkikamuja, kaikki päiväkodeissa tahi esikoulussa/koulussa.

Kolmisen kertaa viikossa on lapsella toimintaa: 2x kerho1xkiitäjävoikka..se on miusta ihan riittättänyt..mutta nyt ei siis ole kerhoonkaan päässyt kolmeen kertaan :( ..matka kerhoon ei ole pitkä mutta kun kantapäät on kipiät, voin hissutella vain kotosalla..välistä en meinaa päästä tolpilleni olleskaan ja vedet herahtaa ihan silmiin.. *huokaus*..juuh, olipas taasen vuodatusta :whistle: ..oliskos hormooneilla osuutta asiassa?..KYLLÄPÄ KYLLÄ.. :p ..kyllä nämä mielialat heittelee laidasta, laitaan..välistä niiiiin onnellinen olo..ja toisena hetkenä jo armoton v**utus :$

..taidan keitellä kaffet.. ;) ..muuten..aamulla miulla oli hieman huono olo, eikä meinannut syömiselläkään laantua..hmmmm..taitaa ne r-oireet nyt tehdä tuloaan..

Kirpakkaa päivänjatkoa kaikille&jaksuja!!!!

Voi erka.. :'( :'( :'( ..en tiedä mitä sanoa tai miten lohduttaa..ISO lämmin:hug:

..tuntuu omanapainen äskeinen valitukseni niin typerältä..:ashamed:

Paljon sinulle voimia&jaksuja rakas ystävä:heart:

..tuo samainen pelko se miullahin vielä on erka ..vaikka sydänäänet nähty, ei se vielä ole tae raskauden jatkumiselle, näin lääkärikin sanoi.. valitettavasti.. :(

Olen todella pahoillani erka siun puolestasi :'( :ashamed:..on tämä niin väärin!!!!!!!

äiti murmeli on ihan normaalia että jännittää ja iskee ehkä jonkinmoinen paniikkikin, noin lähellä laskettua aikaa!!:eek:

Lapsille paranemisia, kuin myös sinulle ja hyvää mieltä viimoseen koitokseen-synnytykseen!!=):heart:

Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Tirulii (41).............1 yhteinen..............24.01.2010
Äiti murmeli (42).....4 lapsi....................27.01 2010
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
mur-mur (44)..)......3 lapsi/2 yhteinen....4.9.2010, KYS
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (xx)...........x lapsi....................x.x.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

Erkalle lämpöinen halaus ja osanottoni!

Joo, jännittää niin kovasti, etenki kun ei tiedä mitä kautta sais hengen kulkemaan...
Pitänee soittaa tkseen että jos vaikka katsoisivat poskionteloita, olisko sinne majoittunut joku pöpö. Aivastaessa sattuu häntä- ja häpyluuhun. :headwall:
Eikä varmaan pikkuisestakaan tunnu mukavalta säikkyä minun hyppelyistä.

Lapset sain kouluun ja päiväkotiin, joten nyt muuten olisi rauhallinen päivä. Poika valitti yhä mahakipua, mutta kun ei kummastakaan päästä tule ulos mitään ihmeellistä, niin pitänee alkaa selvittämään että onko koulussa nyt jotain sattunut, ettei sinne tahdo mennä. Eilisen kun poika oli kotona, niin eipä maininnut mahakipua kuin silloin kun kysyi että mikä on olo, touhusi ja leikki ihan normaalisti. Ja söi kaiken mitä jaksoin eteen kantaa.
Huomenna neuvolaan...

Tirulii miten sinun odotus menee?

Voimia kaikille ja pysykää terveenä!

annekristiina Mielelläni otan vastaan yksäriä asian tiimoilta.

Neuvolasta soitettiin mun eilisen sokerirasituskokeen tuloksia. 1 h arvo oli koholla kaksi kymmenystä, joten joudun nyt sitten seuraamaan sokereita seuraavat 6 vuorokautta ja pitämään niistä kirjaa. Oon kyllä sinänsä tyytyväinen, ettei sentään kaikki arvot huutaneet punaista. Mun mielestä nuo tulokset tarkoittavat sitä, että pitää olla vaan tosi tarkka syömisiensä kanssa, niin raja-arvot eivät ylity.

*Aurinkoista pakkaspäivää!!(täällä 20C)*

Miulla olisi sitten eka neuvola klo 13 reikäleipä, reikäleipä..jotenkin en ole kovin innoissani sinne menossa..harmitta ihan :( ..sitä eka neuvolaahan niin kovin odottaa, ainahin mie..jäi niin paha mieli ja pelko siitä viimeisestä puhelinsoitosta terveydenhoitajan kanssa..vaikkakin nyt pienen sydänäänet olen nähnyt ja silloin kaikki ok..terveydenhoitaja vaikuttaisi mukavalta ihmiseltä ja ystäväni niin myös kertoili, hän kun käy samassa neuvolassa :)..

Mie en kait uskalla antaa ittelleni "lupaa" olla raskautettu ennen kuin silloin 25.1 jälkeen JOS kaikki hyvin masussa!!..näin se varmaankin on..

Päikki miulla myös oli tuo sokereiden seurailu edellisessä raskaudessa, yhden vuorokauden olin myös osastolla ja siellä oli kaikki ok..siulla ihan hyvä tilanne siellä vielä:wave:.. Aamupalan jälkeen miulle tuli aina pökkerö olo:x ..söin kyllä aika tukevasti kun oli niin nälkä yön jäljiltä :p ja sitten sokerit pomppasi, ei oikiastaan muulloin..ja sitten aivan loppuraskaudessa, olisko ollunna rv 32+6 sain sen "raketti insuliinin" aamupalan jälkeen pistettäväksi(poikanenhan syntyi 34+6) ja heti oli parempi oloinen =)

Toivottavasti nyttehin menee yhtä mallikkaasti. Kattelein edellistä neuvolakorttia ja esim. turvotukset on kahdella plussalla rv 31+3 lähtien..olen kyllä varautunut taasen tuohon raskausmyrkytykseen&raskausdiapetekseen, lääkärikin mainitsi mitä suuremmalla todennäköisyydellä näin käyvän..vaan kattelaan ja kuulostellaan miten tämä miun raskaus tästä eteneepi..

Mukavaa masunkasvattelu päivää teille kaikille!!!!

mur-mur ja niin pieniäinen..jotain 6+:heart:..vaikkakin uskon jo 7 poksuvan ;) ..tämä vain alkuun hitaammin kasveleepi..niin, olisiko sitten tyttönen-niin kuin mimmimamma manitsikin, hällä neitiset kasvaneet alkuun myös hitaammin :)

Tsemppiä synnytykseen Tirulii..saatat jo olla "punkaissut " pienokaisen maailmaan..mutta jos vielä käynnistyksessä olet, tsemppiä , ihanaa kohta pieni nyytti kainalossasi :heart:

Puuhpuuhpuuh...plussatuulahduksia muille täältä puhkun :heart:

Erkalle :hug:, ymmärrän miten rankalta tuntuu, koin saman 2008 samoilla viikoilla, aika vain voi parantaa :'( :hug:

Mur-Mur, edellisen Neuvola käynnin jälkeen varmasti et pysty iloitsemaan varauksetta raskaudestasi, toivottavasti seuraavan ultran myötä helpottaisi :heart: Olette iltarukouksessani pienokaisen kanssa ja toivon että kaikki menisi hyvin ja ensi syksynä pienokainen myös sinulla.

Ottis, miehet eivät ymmärrä muuta kuin selviä käskyjä tai pyyntöjä..Joskus luin kirjan missä oli miesten ja naisten välisiä ymmärryseroja, aika valaiseva:)! Esim. Jos sanot että huoh, pitäisi pyykit laittaa..mies ei lotkauta korviaankaan..huokailet ja lopulta kysyt/ tiuskaiset ja menet itse laittamaan ja kritisoit miehesi käytöstä kysymällä miksi ei tee mitään...mies ei oikeasti ymmärrä mikä sulla on...pitäisi vain yksinkertaisesti sanoa että laitatko pyykit.. Mies ei putkiaivoillaan ymmärrä vihjailuja tai edes kääntrispsykologiaa:)!

Oma mieheni on puhelias, pussaava ja muutoinkin auttava, vaikka aika jääräpää mutta keskustelemalla asiat meillä hoituu, siitä olen onnellinen!
Exäni oli narsisti ja voin sanoa että aika ajoittain elämä sellaisen kanssa on yhtä he...ä!!! Kesti 13 v, ilman urheiluharrastustani olisi varmasti mielenterveys mennyt...

Siteet ym pitäisi olla aivan luonnollisia elämänasioita ja ainakin mun mies tuo kaupasta jos pyydän.. Ostanut koirallekkin aiemmin ;)!
Siitähän "naapuritkin" tietää että on vielä hedelmällinen:D

:LOL:
Toivottavasti ette pahastu kun seuraan palstaanne, odotusaikana tuli tavaksi Mur- Murin eläväistä kirjoitusta lukea ja jotenkin itse vauvan vielä saaneena, toivon sitä teillekkin ja iloitsen onnistumisistanne täysin sydämin

:$ :$ :heart:

Ja nyt tämä piti laittaa tuonne vauvakuume palstalle :headwall:..

Kirjoitusvirheitä en saa poistettua/ muakattua tällä kännykällä :eek:, pahoittelut!

Illan jatkoja ja paksuja masuja

Päikki, kirjoittelen sinulle huomenna kun olen läppärini lähellä, kännykällä lukee kyllä, kirjoittaminen hankalaa.. :heart:

Yhteistyössä