40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

miten nämä ajatukseni kasassa pysyy :LOL:
tarkoitin todellakin tirulin vaavia... älkää ihmetelkö jos kirjoitan mitä sattuu, laitan sen sekopäisyyteni tämän sisälläolon, makaamisen syyksi =)
Anteeksi.
Lekuri on nyt käyty ja olivat eri mieltä, kuin äitiyspkl, eli eivät rupea leikkaamaan, vaikka navankin tila on huono, kirurgi määräsi myös lepoon ja lääkkeitä lisää popsimaan.
Tuntuu vain niin hurjalta raskaana ollessa syödä näin hiivatin vahvoja lääkkeitä päivittäin, mut pakko mikä pakko.

Hankintojen suhteen olen heittänyt kaikki taikauskot tämän raskauden myötä roskikseen, eli uskaltaudun niitä nyt jo tekemään ja tietty olen nyt riippuvainen muiden aikatauluista, minulla ei ole ennestään paljoakaan jäljellä vauva tarvikkeita.

Huomenna poksuu rv 27

Hei!

Mur-mur; täällä on näköjään toinenkin yökyöpeli, ku eilen tuohon aikaan postia laitoit =) . Itse olen illan virkku ja aamun torkku, ku kello tulee 22 niin minä vasta alan elämään=).

En ole varannut utraa enkä edes soittanut neuvolaan. Mulla on oireet loppuneet jo yli kaksi vkoa sitten ja ajattelin että mikäli km on tapahtunut niin tulisi edes hieman haaleampi viiva testiin, mutta eihän se tosiaan näin ole. Kai minä yritin tarttua viimeiseen oljenkorteen jotta tämä minun epäuskoinen mieli loppuisi.

Yks päivä ku mieli oli oikein surkea, soittelin kaikki yksityiset gynet 200km:n säteellä läpi, eikä ollut ainuttakaan vapaata aikaa kahteen kuukauteen!! Julkiselle puolelle en voi vielä mennä koska olen koeajalla töissä ja pelkään että minut nähdään siellä. Lisäksi meidän 100 hengen työpaikalle tuli viesti että kaikki halukkaat voivat käydä ottamassa sikainfluessarokotteen, eli nyt vielä entistä vähemmän voin varata aikaa neuvolaan, siellähän ihan satavarmasti istuisi joku työtoveri. Ku tässä pääsis nyt edes pari viikkoa eteenpäin, sitten jo kuuluisi kotidobblerilla sydänäänet, sikälimikäli tuolla joku asustelee. Ja silloin minun olisi jo pakko varata aika jos meinaan päästä np-seulaan, hui sekin vielä!!

Vuotoa on edelleen joka aamu, sellaista ruskeaa mutta sitä tulee onneksi vähän. Kipuja ei ole enää ollut sen yhden illan jälkeen. Joskus sellaisia mekkamaisia kipuja mutta nehän kuuluu normaaliinkin raskauteen. Vatsa on kyllä tosi turvonnut.

Pitäis olla olla onnellinen ku ei ole pahaa oloa mutta ei tämäkään näköjään ole hyvä asia =) . Mies sanoo että olin ihan samanlainen hysteerikko odottaessani tuota tyttöstä. Muistan että silloinkin alkuraskaudessa oireet katosivat mutta ne tulivat takaisin viikon päästä. Lisäksi mulla oli häntä odottaessa aivan valtavia verenvuotoja useaan otteeseen, silloin kävin varhaisessa vaiheessa utrassa ku luulin että tuli km.

Tuosta meidän pienestä; on ollut kyllä ihanaa tulla äidiksi tässä iässä, ihan erilaista kuin silloin 20-vuotiaana. Kyllä tuota lapsen kasvua seuraa ihan eritavalla. Nuorena tuntui että oli kokoajan kiire, ku pojat oppi ryöminään niin toivoin että voi kun ne oppis äkkiä konttaamaan ja kun ne sen taidon oppi niin toivoin että ne oppisivat kävelemään ja pääsisi helpommalla. Nyt toivon että aika menisi mahdollisimman hitaasti ja nautin juuri siitä hetkestä. Ja siis nyt puhun vain itsestäni, en yleistä, ettei vaan kukaan 20 v käsitä väärin.

Mie olen säästänyt kaikki tyttösen tavarat ja vaatteet, eli vaaleanpunaista hörhelöä olisi vaikka kuinka paljon. Mutta jos tulisi poikavauva niin mitäs sitten=).

Minni; Katsos vaan, onhan sinun nimi listassa, minä olen sokea =) . Kyllä minä näin sen siinä mutta jotenkin näin lasketun ajan väärin ja se ei täsmännyt kirjoituksesi kanssa=). Voi ku olisi itselläkin viikkoja noin paljon.

Oikein ihanaa perjantai-iltaa teille kaikille! Ja synnyttämään lähtijoille voimia viimeiseen koitokseen, kohta se pieni nyytti on sylissä!!

miina70 ja vauvanalku 7+4

Tervehdys kaikille! Tässä pikapäivitys, oksettaa sen verran ettei oikein jaksa kirjoitella. Np ultra oli toissa päivänä, hyviä uutisia kuultiin. Niskaturvotus 0,98 ja nenäluukin kuulemma löytyi. Olin käynyt aiemmin siinä veriseulassa, ja sekin näytti hyvältä. Pelkän iän mukaan laskien riskisuhde olisi 1:50:een (huokaus), mutta verikokeen yms. kanssa 1:1300. Nyt olen aika helpottunut! Ikää on niin paljon (parin viikon päästä 43), että kyllä tämä jännittää. Jatkoon emme mene, päätimme, että lapsi on terve.. Laskettua aikaa vähän muutettiin, nyt se on 9.8. Käytännössä käsittääkseni kuitenkin suunniteltu sektio tulossa pari viikkoa aiemmin, eli heinävauva tästä on tulossa :heart: Viikkoja on nyt 11+4.

Miina70 juu, mie olen mahdoton "yökyöpeli" :D

Toivotaan että siun masuasukilla olisi kaikki oikein hyvin:heart:..kuuluuko kotidopplerilla jo rv 9 lähtien jotain?..mie käsitin että rv 12 lähtien vasta..mie sen myös olen hankkinut ja jos kaikki hyvin, pääsen odottelemaan niitä "laukkaavia" sydänääniä..voih, ihana kyllä olisi :)

Kaislakerttu voi kun sie olet saanut hyvät tulokset seulasta, hienoa!!=)..sieltä syntyy sitten "leijonan poikanen", sehän tuleva pieni olisi horoskoopissa ;)(mie myöskin)

..suunniteltu sektiohan se miullahin melko varmasti olisi jos masuasukki vain jaksaa tarrata edelleen..

Illan jatkoja kaikille!!!:wave:

mur-mur ja pieniäinen 7+6:heart:

Mur-mur; Kyllä mulla on joka raskaudessa kuulunu dobblerilla äänet jo viikolla 9. Mulla ei tuossa vatsan päällä kauheasti ole ylimääräistä, muualta kyllä löytyy =) . Toivotaan että tältäkin kuuluisi.

Hieno tulos Kaislakertulla!

Nyt mie lähden ystäväni luokse viettämään perjantai-iltaa, parannetaan maailmaa muutama tunti=).

miina70

Mur-mur, alkio oli menehtynyt aika nopeasti ekan ultrauksen jälkeen oli n. viikon 8 kokoinen, eli keskeytynyt km se oli ja sitä ei siis todettu normiultrassa vaan viikolla 12 alkoi vuoto ja siitä sitten päivystykseen jne. Juu mä yritin painottaa tekstissäni, että mulle ei tuo mitään jos muille se tuo hyvänolon tunteen sehän on hyvä asia, ennenhän ei näitä edes pystytty näin aikaisin katteleen.

Miina, täällä kun tulee kirjoitettua siten, että porukat jo tietää about raskauden keston. Meillä täällä on eka neuvolalääkäri vasta näillä viikoilla, ei aikaisemmin. Terveydenhoitajan luona toki käynyt...niin ja np-ultrassakin.

Kivat ultrakuulumiset Kaislakertulla, kiva kiva ja hyvä on sun riskiluku.

Minni 15+4 :heart:

Kiitos Minni kun kertoilit:) ..ovat nuo niin surulllisia asioita :(..ja TODELLA YLEISIÄ!!! ..jotenkin jos pystyisi vain keskeytyneessä keskenmenossahin ajattelemaan että munasolu oli viallinen ja siksi kävi noin..

Juu, kyllä mie ymmärsin ettet sie millään muotoa katso varhaisultraa "turhaksi" muiden osalta, itse et vain koe sitä tarpeelliseksi..nämä onhin ihan jokaisen omalta kohden mietittävä, kuinka tarpeelliselta tuntuu. En mie itsekkään olisi mennyt esim. yksityiselle jos en olisi päässyt tuonne Kaupungin perhesuunitteluneuvolan puolelle näin aikaiseen, noissa on tosiaan vielä paikkakuntaisia erojahin ja paljon!!

Olen itse tyytyväinen kun pääsin noin pian, se tuo miulle mielenrauhaa..toivottavasti raskaus jatkuu vielä tästähin..pikkasen on taasen pelkoa kun oireita ei yllättäin perjantaina enää ollutkaan:ashamed: ..esim. aamulla sitä "krapulaista "oloa" jne.. *huokaus*

..tuo maanantai peloittaa ihan kauheasti..mutta samalla kovasti haluan tietää tilanteeni..

..nyt jos tv:tä pikkasen vielä katteleisi ja sit mammimaan-soffalle kun poikanen nukkuu iskän kamuna :) ..Hyv yöt!!

mur-mur ja pieniäinen 8+0:heart:

Juu surullisia on, on mulla vielä yksi tuulimunakin takana tämän km:n jälkeen. Tm:n jälkeen yritettiin vuoden verran tuloksetta ja päätetiin mennä lahjamunasoluhoitoon ei mun muniksista ollut enää mihinkään ja tässä ollaan..rauhassa ja iisisti kuiteskin yritellään mennä.

Kirpaisevaa pakkasviikonloppua!

Minni 15+5

Tervehdys, kylläpä on kirkas&kirpakka päivä ollunna tänäänhin!!!

Mie saan tänään Angel sounds kotidopplerin ja toivon sydämmeni pohjasta että sille on käyttöä muutaman viikon päästä:heart:..peloittaa kyllä kun nuo r-oireethin hiipumaan päin :( ..aamulla ei krapulaista oloa ollut taas laisinkaan ja rinnatkin aika normit, nyt illasta rinnanpäät taas hieman tuntuvat aroilta..

Luin kyllä netistä eri palstoilta että monella loppuvat oireet yllättäin rv 8 tuntumassa ja tulevat sitten päivien, tai parin viikon sisään takaisin..vaan tämä on nyt tätä "pelkoa persuuksissa" jonkin aikaa vielä, pitää yrittää vain kestää :/ ..

Mukavaa lauantai iltaa kaikille masun kasvattelijoille!!!:wave:

..ihanaa kun koti on puhtoinen-mies hurjana hakkaili pakkasessa mattoja ja luuttusi lattioita;) teki ruoat ja nyt vielä kaupoille läksi..ihme mies tuon suhteen, ei tartte vihjailla vaan tekee suosiolla!!!:D ..puhtaisiin petivaatteisiin on sitten ihana kapsahtaa saunan päälle!! =)

mur-mur ja pieniäinen rv 8+0:heart:

Lauantai-iltaa!

Mur-mur; mistä olet ostanut dobblerin? Mitä geeliä käytät sen kanssa? Mie myin pois edellisen dobblerin ja nyt olen tilannut uuden. Mutta mitään geeliä mulla ei vielä ole.

Mulle hermoheikolle bobbleri oli korvaamaton edellisessä raskaudessa. Jos vähänkin vaivasi että onko se vaavi siellä hengissä niin sen sai tarkastaa samantien eikä tarvinnut lähteä 160 km:n päähän päivystykseen.

Kyllähän raskausaika on yhtä pelkäämistä, eka pelätään onko siellä mitään, tuleeko km, sitten aletaan pelkäämään np-tulosta, rakenneultraa jne.

Ihana mies sulla!! =)

miina70

juu, kyllä se mies on noissa kodinhoito asioissa ihan ykkösluokkaa ja osaan sitä arvostaahin =)..ittelle kun ei monastikkaan iske nuo hommat:whistle: vaikka pakkohan se on viikolla esim. ruokaa perheelle laittaa..

Dopplerin ostin käytettynä ja ei ollut geeliä mukana, tosin ajattelin kyllä tilailla.. ja voi käyttää ihan vesiliukoista rasvaahin!
Poikasen&miehen sydäntä kuunneltiin..ja pitihän miunkin "koeilla" vaikka tiedän ettei mitään vielä kuulukkaan;) ..sain aivan hävyn seutuvilta, nivusista omat sydänäänet kuulumaan :D ..jospa parin, kolmen viikon päästä vaikka vaavin..toivon niin kovasti!!!

Mukavaa illan jatkoa, mie taidan lähtee saunaan kylpee ropsaattammaan!!!:wave:

Ps. jos olisi ollunna "ylimääräistä" rahua, olisin ostanut hieman paremman mallisen dopplerin..tuo perusmalli on aikas hankala kun miulla on tätä "laardia" vaikka muille jakaa..on kumpua ja juuri sellainen "rellukka" tuossa häpykummun päällähi :p ..on mielestäni kurjan mallinen vehje pitää kiinni :( varsinkin jos pääsee rasvaa leviämään dopplerin päällehin, lipsuu kädestä..tuo erillinen kapeampi anturiosa, olisi ollut parempi..esim kuin tuo:

http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=110

..ei vaan raski tuollaista hintaa..senhin summan laitan jemmaan ja saan hienot yhdistelmävaunut sitten!! =)

Sunnuntai päivää :heart:

Tiruliin vauva uutisia malttamattomana odottelen :D..

Mur-Mur, huomenna sitten ultra, uskon että masuasukilla kaikki on hyvin :heart:

Itse täällä pesen ja laitan pois pienimpiä Lumin vaatteita, kasvaa niiiiiin pian :eek:.. Annan ystävän veljen tulevalle vauvelille, poika tulollaan. Meillä aikas paljon tyttöjen ihanuuksia, jotain kyllä pojallekkin onneksi on. Ostin aivan ihanat pinkit yhdistelmä vaunut , Lumi ei niissä nukkunut kuin muutaman kerran, ostettiin tänne kaupunkiin paremmin sopivammat kevyet vauvoillekkin sopivat autoon näppärästi menevät rattaat.. Pitäisi laittaa ne markkinoille myyntiin.
Itsellä alkaa huoli, miten Lumi pärjää kolmen viikon päästä hoitopsikassa, äippäloma loppuu ja paluu töihin..Eli eipä ne huolet lopu, muuttavat vain muotoaan!

Kaikille toivon hyvää iltaa ja ihanaa masun kasvatus aikaa.. Yrittäkää nauttia ajasta, vaikka huoli varmasti pienen voinnista päällimmäisenä.. :'(

Kiitos annekristiina toivotuksistasi :) ..koetan yrittää olla silleen kauhiasti stressaamati..suht hyvin onnistunuthin tänään..vaan huomenna saattaa olla jo "perhosia" vatsassa..toivon mukaan muutahin..sellainen pieniäinen olisi ihana, jolla sydän vahvasti pompottaisi siellä :heart:..sitä mie kovasti vain toivon!!!

Voi että, mie olisin siulta ne pinkit yhdistelmät saattanut ostella jos tietäisin että tyty tulossa olisi!:wave:..ihanat prinsessa kärryt :heart: ..laitappa miulle yksäriä niiden tiimoilta, jos ei kauhia kiirus päästä niistä eroon..kuviakin voisin ottaa, laitan siulle miun s.postiositteeni..OK?! =)

mur-mur

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: täältä vauvan tuoksusta :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

22.01 syntyi mustatukkainen peikkoprinsessamme :heart:
Pituutta 51 cm,painoo 3270g
Sektioon lopulta jouduimme,mutta se ei himmennä rakkauttamme ja iloamme :heart:

tiru ja peikkotukkainen prinsessamme 2vrk :heart:

Tiruliille onnea prinsessan syntymän johdosta!!!! Elätte nyt ikimuistoista ja ihanaa aikaa pienen nyytin kanssa.

Mur-mur; Kovasti tsemppiä ultraan, kaikki on varmasti hyvin!

Annekristiina; Meillä tyttönen joutui hoitoon tuossa reilun vuoden ikäisenä. Totutellessa meni muutama viikko ja meillä ongelma oli se, että hän pelkäsi pieniä lapsia =) . Eli meillä kun on noita murkkuja eikä muita pieniä lapsia niin tottakai hän oli kauhuissaan niistä muista vaippahousuista =) . Hoitotädin murkkuikäisistä hän ei ollut moksiskaan mutta auta armias ku joku alle 3 v tuli kahta metriä lähemmäs. Lisäksi meillä tyttönen oli sairastanut tosi vähän eka vuoden aikana ja kun hän hoidon aloitti niin hän sai kaikki mahdolliset kuumeet, flunssat yms. Eka kuukauden aikana hän oli yli puolet pois hoidosta sairastamisten vuoksi ja se taas hankaloitti sitä tutustumista muihin lapsiin. Kyllä se on äidillekin kova paikka viedä oma pienokainen hoitoon, miehän itse pillitin aina ku hänet sinne jätin ja töissäkin itketti pelkkä ajatus siitä, että minun pieni on kaukana äidistä.

Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Äiti murmeli (42).....4 lapsi....................27.01 2010
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
mur-mur (44)..)......3 lapsi/2 yhteinen....4.9.2010, KYS
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (39)..........4 lapsi....................6.9.2010, LKS

Syntyneet:..........................LA................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

~*~Sylin täydeltä Onnea tiruliille pienestä peikkotytöstä!!!~*~

..se pienen tuoksu ja lämpö sylissä on jotain ihunaa, ei sitä voi sanoin kuvata:heart:..

Terkuin.

mur-mur ja pieniäinen 8+2:heart:
..vielä olisi maaliin matkaa :) ..

Hei,

Ihanaa Tirulii, arvelikin siinä viime viestissä olevan tytön tuloillaan, kun niin neitimäisesti odotutti itseään.. Onnittelut koko perheelle pikkuprinsessan johdosta!

Hei, Mur-Mur, laitan huomenissa, avaan läppärini. Nyt naputtelen kännykällä kun imetän ja nukutan Lumikkia:)
Hyvin kaikki menee huonenissa, olette ajatuksissani.

Miina70, juu.. Lumi on vasta 8 ja puoli hoitoon mennessään, pieni mutta niin liikkuvainen. Toivottavasti oppisi kävelemään ennen sitä. Kävelee tukia pitkin ja tänään aika pitkään seisoi ilman tukea tukevsti sekä ei enään ole heittäytynyt, vaan laskeutuu alas..
Hyvää vointia myös sinulle ja masukille:)

Kaikille hyvää yötä ja unihippuja sekä mukavia masutuntemuksia!

Juu..laitan Mur-Mur huonenissa, nä :heart: :hug: :heart: :heart:

Tiruliille lämpimät onnittelut pienoisen johdosta. Ihanaa, että kaikki meni hyvin. :flower: :hug:

Mur-mur onnea huomiselle, olen hengessä mukana ja käyn ilta-päivällä katsomassa mitä kuuluu. :hug: :heart: :heart:

Kovan työn takana pikkuinen prinsessa. Onnea oikein paljon koko perheelle :heart: :hug:
Odottelinkin jo kovasti kuulumisia!
Saa nähdä pääsenkö minä seuraavaksi tositoimiin... keskiviikkona la. Maha vajonnut jo alas ja vaavi asettunut lähtöasemiin, mutta siinä kaikki, supistukset on menneet hukkaan.
Tietenkin kun neuvolassakin ennustivat että syntyy ennenaikaisena, niin tämä pikkukaveri päättää asustella sitten niin kauan kuin suinkin saa. En haluais käynnistystä, mutta alkaa tuntumaan ettei se muuten sieltä pois tule.
Käsiä alkaa kutisemaan, hepatoosi tai mikä se nyt oikea nimitys olikaan alkaa vaivaamaan, mutta ainakin torstaina maksa- ja sappiarvot olivat vielä kunnossa. Neitiä odotellessa oli sama vika. Ja silloin käynnistettiin muutamaa päivää ennen laskettua-aikaa....

Odotuksen taikaa kaikille! :hug:

Yhteistyössä