40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

tirulle jo kertaalleen kirjoittelin onnittelut, mutta eipä viesti näköjään koskaan ole pinoon tullut. Joka tapauksessa lämpöiset onnittelut koko perheelle! Toivottavasti kuntoudut nopeasti ja pääset viettämään ihanaa aikaa vauvan kanssa. :heart:

mur-murille pahoitteluni. On se surku, että asiat menivät sitten näin. Voimia surutyöhön.

Jadetten uutiset saivat myös kauhistumaan. Sydän jätti lyönnin väliin... Ihan kamala tilanne. Toivon totisesti, että kaikki menisi hyvin ja keskenmenoa ei tulisi. Täyslepo on ikävä ja piinallinen juttu, mutta se nyt on vaan tietysti tehtävä, jos sillä saadaan keskenmeno estettyä. Voimia sinullekin.

olen tosi iloinen et päästivät minut kotiin täyslepoon, eli lepäily siis jatkuu.
Kohdun tilanne oli sama kuin viimeksi, positiivistä tietty ettei tilanne ollut huonontunut...
Vauva oli kasvanut hyvin, vaikka kasvaakin sd käyrällä -2, painoarvio oli 970g

Täyslepoa on siis arvioitu et jatketaan rv 34 asti ja sen jälkeen ei enää yritetä estää synnytyksen alkamista.

Olo on jotenkin huojentunut, vaikkakin ajatukset myllertää ja välillä tuntuu ihan kamalalta, nyt pitäisi alkaa lopettamaan mässäilly, ettei painoni nouse liian paljoa, on vain niin helppo syödä :)

Jadetelle jaksuja

:flower:

Pahoitteluni mur-murille ja Jadetellekin karseasta kokemuksesta, toivotaan että kalvot umpeutuneet ja kestävät nyt loppuun asti. Mulla ei ollu aikoinaan mitään ongelmaa lapsivesipunktion jälkeen ja ei mitään kieltojakaan. Sama juttu nyt istukkabiopsian jälkeen. :/ Saimme viikko sitten tiedon,että alustavasti kromosomit näyttävät normaaleilta pojan kromosomeilta :) Neljäs poitsu siis tekee tuloaan. :D Alkuharmituksen (niinpä, kyllähän sitä tyttöä toivoin..) olen jo ihan innolla odottelemassa poikaa, hieman jo uskaltanut vaunuasioitakin miettimään vaikkei mitään suurempia hankintoja olla vielä tehty.

Missä vaiheessa olette hommailleet tavaroita ja minkälaisia vaunuja olette ajatelleet? Aivan uskomatonta, että tällaisia kyselen, on mennyt niin murehtiessa koko alkuraskaus. Eilen oli enkelipoikamme L.A. ja aika koville otti kyllä. :(
Jaksamista kaikille ja hyvältä kuulosti Johannankin tilanne, nyt vain rauhallisesti ja kovasti malttia! :hug:

Äiti murmelille toivotan jo lykkyä synnytykseen :heart:

Eä ja lapanen 14+1

Kiitos jälleen tsemityksistä. Onneksi tuo ikä on pistänyt jo järkeä sen verran päähän, että lepäämisen ottaa tosissaan. Reilu kymmenen vuotta sitten allekirjoitin sairaalassa paperin, jonka mukaan olin kotona omalla vastuulla. Oli se raskausmyrkytys ja ehdottivat loppuraskauden makuuta sairaalassa. Onneksi kuitenkin olin tehoseurannassa polilla ja kaikki meni hyvin, vaikka aloinkin lopulta kouristelemaan pre eklampsian kourissa. Verenpaineen ajattelin tälläkin kertaa raskauden pysäyttävän, mutta toisin kävi.

Johannalle toivon myös jaksamista, olet ollut kyllä pitkämielinen lepäilijä. Miksiköhän vauva kasvaa hitaammin, vaikka ajattelisi levossa tapahtuvan toisin? Miten pitkään oletkaan nyt lepäillyt ja oletko saanut kuitenkin olla kotona? Olen ymmärtänyt, että jo useita viikkoja.

Eihän tässä makoilussa muuten mitään, mutta pää on tosiaan kovilla tuon jatkuvan murehtimisen kanssa. Nythän sitä ehtii tekemään 24/7 ja muodostamaan mitä kummallisempia päätelmiä. Erityisesti hermoja riistää tällä hetkellä punktion tuloksien odottelu. Jospa syynä olikin kromosomipoikkeama ja luonto yrittää hoitaa asian parhain päin.

Nopeasti Enkelinäiti te saittekin tulokset. Onnittelut terveistä kromosomeista. Neljäs poika on varmasti aivan kiva juttu, mutta ymmärrän alkupettymyksen. Kukapa sitä ei haluaisi molempia sukupuolia.

Äiti murmelille myös tsemppiä synnytykseen!
:heart:

Kiitos tsemppauksista!

Mutta mitään ei näytä tapahtuvan, supistukset kadoksissa.
Nukuin yön aika hyvin, mutta silti otin tuossa aamupäiväpäikkärit 2 h =)
Nyt olo aika pirteä, pitäis varmaan lähteä ulos kävelemään jos vaikka pystyssä pysyis.
Aamulla kävin labrassa ja nyt odottelen tuloksia. Onneksi verensokerit ovat lääkekuurista huolimatta pysyneet alhaalla.

Minä odottelin ensin kelan äitiyspakkauksen, ennen kuin aloin ostelemaan mitään. Onneksi vaunut, kantokoppa ja turvaistuimet ovat vielä tallella edellisiltä. Tässä raskaudessa en ole keränny tavaraa niin paljoa kuin aikaisemmissa. Tuntuu näin vanhana ja viisaampana että vähemmälläkin tavaramäärällä pärjää.

Eilen ostin sairaalakassiin tuiki tärkeän evään; suklaata, jota en ole saanut syödä koko raskausaikana... joten kovasti nyt odottelen synnytystä :LOL:

Pirteää pakkaspäivää!

Mur-mur nyt ulos kävelylle, olo ehkä paranee ja uusi yritys voi sitten paremmin alkaa! Halauksia ja jaksamista!

Täällä olen taas, netti, - kirjat, ja telvisio, syömistä unohtamatta ovat tämän hetkiset parhaat ystäväni näin päiväsaikaan, kun olen yksin kotona =)

Hain muutama viikko sitten syntymättömän lapsen vakuutusta ja sain äsken päätöksen, joka oli kuten oletinkin kielteinen, perusteluina oli, minun terveydentilani mm runsas verinen vuoto, supistukset, funneling, kohdunkaulan huono tilanne, veritulpat, niiden estolääkitys ja tämä täyslepo, iästä ei ollut mainintaa :)

Olen ollut sairauslomalla koko raskauden ajan, lepoon minut määrättiin jo rv 12 ja täyslevossa olen ollut +2viikkoa, vauvan kasvusta kyselin myös paljon ja sanoivat, ettei siinä ole mitään hälyttävää, kun kasvaa koko ajan ns samalla käyrällä, en tiedä vaikuttaako lääkkeet vai mikä tuohon kokoon, tietty tuokin asia painaa mieltä, mutta minun on vain luotettava lääkäreiden sanaan, muuten pääni ei kestä.

Muutoinkin tuntuu, että kyseenalaistan kaiken heidän sanomisensa jatkuvasti, kun heitä tapaan, onneksi lääkärit ovat olleet ystävällisiä ja erittäin kärsivällisiä kanssani :)

Eä: kyselit noista hankinnoista, minun on pitänyt unohtaa kaikki taikauskomukseni ja uskaltautua hankkimaan tarvikkeita, olen alusta asti psyykannut itseäni, etten koko ajan pelkäisi pahinta, koska se ei ole vain minun käsissäni ja tottahan on , että milloin vain voi käydä huonosti, niin pahalta, kuin se tuntuukin.
Vauvan vaatteet odottavat pesijää ja vaunut, turvaistuin on myös hankittuna, viimeisin hankinta olikin pinnasänky patjoineen viime viikolla.

Tosin raskaudestani en ole vielä kertonut ihmisille, ketä en useasti tapaa, ilmoittelen varmaankin vasta lapsen synnyttyä, lapsillenikin kerroin marras, -joulukuussa, työnantajalle välittömästi.

Äiti murmelille myös täältä tsemppiä

äiti murmeli tänään jo pakkasessa Markkinoilla poikasen kanssa pyrähdin:) vaan oli niin kylmää että pakko oli sisätiloihin venyä!!:eek:

..tuliaisena kuiteskin Viipurin rinkeli&lakua ;)..

Eikös se siun pienes jo alkais sieltä tulemaan-hus hus!! ;) ..no, hän tulee ajallansa tai sitten hieman "kutitellen":heart:

Mukavia masunkasvattelupäiviä kaikille!!!:wave:

Johanna68 ja Jadette teille lepäilyä paljon&jaksuja!!!!:heart:

..mie odottelen sinne tyhjennykseen pääsyä, toivottavasti pian..pääsisi normaaliin arkeen palaamaan eikä tälleen jäisi "puolitiehen"..tämä on lievästi sanottuna ahdistavaa!!!!:(

mur-mur

Enkelinäiti Meillä on oikeastaan jo kaikki tarpeellinen rekvisiitta olemassa 4,5-vuotiaan lapsosen jäljiltä, joten niillä kamoilla mennään. Ainoastaan uusi itkuhälytin pitää ostaa, kun vanha romu on niin ärsyttävä erityisesti kovilla pakkasille (piipittää ihan koko ajan kuin pahempikin palohälytin). Tuolle 4,5-vuotiaalle ostimme vaunut netin kautta osoitteesta http://www.pingpong-online.com/. Tuolta saimme vaunut melkein 250 euroa halvemmalla kuin Suomesta ostettuna. Nimeltään ei kovin vakuuttavan kuuloinen saitti, mutta oli hyvä, luotettava ja nopea toimittaja.

äiti murmelille kiitos hyvästä vinkistä! Ehdottomasti pitää ottaa suklaata kassiin. Oon nyt kärvistellyt ja tarkkaillut kotkana verensokereitani ja kieltämättä välillä on aika pahat tuskat kaiken makean perään. :)

Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Äiti murmeli (42).....4 lapsi....................27.01 2010
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (39)..........4 lapsi....................6.9.2010, LKS

Syntyneet:..........................LA................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

Johannalle ja Jadetelle jaksamista makoiluun. Kuinkas teidän kotityöt luonnistuu, onko muu perhe alkanut tekemään?

Mukavia uutisia myös Enkeliäidiltä niistä kromosomeisa.

Meillä on mies innostunut tuohon vaunuasiaan ja nettiä kahlannut, täytyy tuosta Päikin linkistä kertoa. Yhdessä tarttee tietysti käydä vähän kaupoissa katsastamassa vaunuja. Mä (me) olen ajatellut sellaisia yhdistelmävaunuja, kun aika vähän aikaa ns. normivaunuja tarttee...vai muistanko mä ihan väärin kun siitä niin kauan aikaa. Mitään vaatteita tai tavaroita ei ole varastossa ja meidän sisarusparvessa ei ole vauvoja ollut viimeaikoina, nuorimmat serkut molemmilta puolilta jo 6 vuotiaita. Menen Espanjaan pääsiäisenä ja jos sieltä ostelis jotain vaatteita, sitä ennen yritän olla hypistelemättä. Äitiyspakkauksen toki otan.

Äitimurmelille supistustsemejä, tärkeä tuo suklaa sinne sairaalakassiin.

Mur-mur:lle jaksuja, toivottavasti pääset nopeasti tyhjennykseen, mulla oli kuollut alkio n. 5 viikkoa masussa kunnes se vuoto (vasta) alkoi ja keskeytynyt km todettiin. Jälkeenpäin sitä ajatteli että miksi noin kauan kesti ennenkuin alkoi vuotamaan....ikävältä tuntui.

Minni 16+2

Kiitos Minni007 jaksujen toivotuksista :)

En tiedä miekään syytä tuohon vuodon alun pitkittymiseen jos alkion sydän jo kuitenkin pysähtynyt :( kysynkin sitä lääkäriltä. Soitan huomenna aamusta Naistentautien polille ja VAADIN tyhjennystä to-su välillä!!.. silloin miulla mieskin kotosalla ja lapsen hoito järjestyy näin..ja yksin kotona ei mieluiten sen tyhjennyksen aikana saa ollakkaan.

Osasto voi olla ehkä pere, ei lapsikaan säikähdä jos kovinkin kipuilen :/ ..5v. jo hoksaa asioita ja voi heti yhdistää miun masukivut tuohon vauvan menetykseen, näin varmasti kävisi meillä..en halua että hän ahdistuu tästä asiasta enempää..

Oli kova suru jo poikaselle kun vauvaa ei tulekkaan, hän kun epähuomiossa joulun seutuun kuuli kun aikuiset onnitelivat ja sitten tietenkin kyseli ja mie hälle kertoilin että EHKÄ vauva tulee..

..mutta lapset..hän jo ihan innoissaan kaikille kuulutteli asiasta ja vaikka toppuuttelin oli NIIN innoissaan ja puhua pälpätti vauva sitä, vauva tätä koko ajan..syvä pettymys paistoi poikasen kasvoilta kun kertoilin asian laidan.. vaikka sanoi "en minä sitä vauvaa olisi halunnutkaan"..voi äidin pientä rakasta:heart:..juuri päinvaistoinhan hän tarkoitti, suri kovasti asiaa..kysyi vielä miulta "eikö Äiti meille ikinä tule enää vauvaa"?..mitä siihen vastaamaan..sanoin, "ei Äiti tiedä".. :'(

..tällaista, elämää ja kestettävä vain on..pienenkin poikasen..

Huomenta!

Sitkiä tapaus kerta kaikkiaan, ei supistuksia, yrittää navan kautta ulos, vai tuleeko pelkän painovoiman avulla ulos kun niin painaa kovasti tuonne alas.

Mur-mur yritä saada aikaa tyhjennykselle pikinmiten, on helpompaa sitten alkaa paranemisen tielle.
Aikalailla vuosi sitten (helmikuu -09) minulla huomattiin keskeytynyt keskenmeno yksityisellä lääkäriasemalla (ke) ja samalla kirjoitti lähetteen sairaalaan tyhjennykselle, seuraavana päivänä (to) soittivat ja perjantaina pääsin lääkkeelliseen tyhjennykseen ja illalla kotia. Maanantaina menin tkseen kun voimat oli hukassa ja vuoto edelleen runsasta. Hb oli 70, ei kuin ambulanssilla sairaalaan ja kaavintaan ja verensiirtoon... oli jäänyt vielä raskausmateriaalia kohtuun... joten seuraa tarkkaan vointiasi ja vuotoa tyhjennyksen jälkeen. En halua pelotella mutta aina lääkkeellinen tyhjennys ei onnistu. Sen jälkeen tuli kahdet kuukautiset ja raskautuminen.

Omat pikkuiset olivat keskenmenosta ihmeissään kun äiti joutui yhtäkkiä sairaalaan ja itki salaa huoneessaan, kyllä ne vaistosivat ettei kaikki ole kunnossa vaikkei niille asiasta ollut kertonut. Selitin vain että äitin masu oli kipeä ja sen takia joutui sairaalaan.

Taas tänään olisi käynti neuvolassa, tuntuu että mie kohta asun siellä.

Halauksia ja voimia kaikille!

mur mur, mulla oli kans vuosi sitten kahdesti tuo lääkkeellinen. Eka onnistui hyvin, kun alkio oli noin 5 viikon ikäinen. Sain perjantaina mifegyne-lääkkeen, jonka jälkeen kohtu alkoi tyhjentyä puolen yön aikoihin. Istuin pöntöllä ja kaikenlaista verensekaista riekaletta tuli valtavasti parin tunnin ajan. Kivut oli aikamoiset ja luulin pyörtyväni. Luulin tuon vuodon olleen vasta alkua, mutta kun sunnuntaina menin varsinaiseen tyhjennykseen sairaalaan, ja pyysin ultrausta, lääkäri sanoikin kohdun olevan tyhjä. Selvisin siis aika vähällä tuosta.

Tulin heti seuraavassa kierrossa uudelleen raskaaksi, ja se olikin sitten vaikeampi tyhjennys, kun kohdussa oli alkio että myös munanjohtimessa, jota ei huomattu kun vasta 10. viikolla, jolloin vasen munanjohdin oli jo revennyt. Myös tässä antoivat ensin mifegynen, ja menin sitten tyhjennykseen sairaalaan. Tällä kertaa otin kaikki tarjotut lääkkeet, ja tavaraa tuli valtavasti ulos. Viikon päästä menin tk:n ultraan, joka väitti että kohtu ok. Hcg:tä en älynnyt pyytää. Jossain vaiheessa alkoi kovat vatsakivut, jolloin menimme sairaalan päivystykseen. Eivät löytäneet ku:ta, mutta hcg oli korkeahko. Parin päivän päästä jälleen päivystykseen, ja hcg noussut. Epäiltiin molaa, kävin röntgenissä. Syytä ei löydetty. Päädyttiin kaavintaan, mutta kontrollissa jälleen hcg jatkoi nousuaan. Lopulta vatsakivut oli niin kovat, että vaikeroin sairaalan käytävällä odotaessani jälleen kerran ultrausta. Onneksi vihdoin löysivät sen, ja pääsin heti leikkaukseen.

Tuosta ainakin opin, että hcg:tä kannattaa seurata tyhjennyksen jälkeen, ja vaatia kunnon ultraa. Tk:n ultrahan ei huomannut, vaikka kohtu oli verta täynnä, mikä lie vanha vekotin. Jos otat lääkkeet, kannattaa ottaa kaikki mitä tarjotaan, ettei jää kohtuun mitään riekaleita. Myös särkylääkettä kannattaa ottaa reippaasti, ja jäädä sairaalaan seurantaan yöksi!

En ole noista kokemuksista paljon halunnut kirjoittaa, kun ovat niin kauheita vieläkin muistella.

Meillä vanhemmilla tuntuu olevan kivikkoinen tie, voimia kaikille omassa tilanteessa kamppaileville :hug:

Itse oli eilen ultrassa, ja vielä kaikki hyvin. Sydän sykki, ja rukoilen että sykkii vielä loppuun asti. Noihin punktioihin ja muihin en aio lähteä. Uskon että kaikki menee niin kuin on tarkoitettu!

Roosamari ja nuppunen rv 6+6

Voi ei, mur-mur... olen niin pahoillani puolestasi :'( Iso halaus sinulle :hug: Voimia ja jaksamista.

Jadette, ota rauhallisesti, onneksi lapsivesi kuitenkin lisääntyy. Enkeleitä teille kummallekin!

Tirulii, onnea sylintäydeltä! Ihania uutisia! :flower:

Minni07, np-ultran jälkeen kerrottiin lapsille, huomenna olisi työpaikalla pippalot (olen nyt hoitovapaalla elokuun loppuun asti), ja varmaan tulee puheeksi tuo töihin paluu. Viikkoja on kohta 13, ja vaatetuksesta riippuen tämä ei juuri näy. Naiset ovat kyllä tosi haukkoja huomaamaan, eka raskaus kuulemma nähtiin silmistä... No, varmaan kerron parille, mutta muuten sanon että hoitovapaa tulee jatkumaan vielä seuraavankin vuoden..

Hei!

Pakko tulla hehkuttamaan, olen niin onnellinen; tänään luultavasti kuulin vauvanalun sydänäänet :heart: . Viikkoja on vasta 8+4 mutta olen muiltakin lapsilta kuullut jo rv 9. Kyllä helpotti vaikka en uskallakaan vielä täysillä iloita. Olen ollut niin epäuskoinen koko raskauden suhteen koska olen edelleenkin täysin oireeton, muilta lapsilta olen oksentanut pahimmillaan rv 24 asti ja nyt siis ei yhtään mitään.

Heti kun tein positiivisen testin, ryntäsin akupunktioon ja siellä mulle laitettiin neuloja jotka vaikuttavat migreeniin ja pahoinvointii. En kyllä ole koskaan uskonut mihinkään akupunktioihin yms mutta nyt vissiin pakko alkaa uskomaan. Ilmeisesti se mulle tehosi, uskomatonta!!

Saa nähdä kuinka tuo meidän nuoriso järkyttyy sitten kun kerromme tulevasta vauvasta, muuttavatkohan kotoa pois samantien=). Taidamme pitää salaisuuden kunnes saamme seulontatulokset.

äiti murmelille; Voimia synnytykseen, kohta vaavi on kainalossa!

Mur-mur; Jos täällä enää käyt meitä vilkuilemassa; mulla on ollut koko viikon jotenkin kauhean paha mieli puolestasi! Toivottavasti saat nopeasti tyhjennyksen alta pois. Olet ajatuksissani!

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!!

miina70 ja vauvanalku 8+4

Kiitos Päikki linkistä! Olen pähkäillyt Emmaljungan ja Teutonian välillä, noista Teutonioista ei oo kokemuksia mutta kun menevät kuulemma pieneen tilaan..
Ja onnea Miina70:lle hyvistä kuulumisista!

Meillä uusi huolenaihe taas, tytöllä ilmeisesti parvorokko ja sehän voi olla vaarallinen sikiölle. Maanantaina soittelen sitten neuvolaan,että ottavatko miusta vasta-ainekokeet.

Mukavaa viikonlopun jatkoa, odottelen vesi kielellä jo että mies paistaa meille karitsankylkeä :)

Eä ja lapanen 14+4

Hei taas pitkästä aikaa...nettiyhteyden kanss aon ongelmia eli eipä tänne juuri pääse.

Ja voi miten olen surullinen mur-murin puolesta :'( Isot lämpimät halit sinne ja jaksuja :hug:

Mulla on eka neuvola maanantaina...enpä tiedä mitä odottaa kun ikinä en ole käynyt ;) Pahoinvointi tulee ja menee ja muuta oiretta ei juuri olekaan. Kyllähän se mieltä painaa onko tuossa enää mitään elämää :| En tiedä kauanko menee ennenkun on seuraava ultra vai kuuntelevatko sydänääniä jo ekalla neuvolakäynnillä? Maanantaina olis 9+0.

Jaksuja kaikille!

Pinkkis

Kävin tänään 3 tuntia lorvimassa kaupungilla. Ja tuliaisena kivoja supistuksia, mutta ainakin vielä liian laimeita ja liian harvaan. Silti toivon että pääsisin tänään jo tosi toimiin. Mieskin tuossa kyseli että joko sitä tänään lähdetään synnärille. Toivottavasti supistukset tästä piristyvät. Ikävä se tulee nuita pikkuisen potkuja ja tönäisyjä, mutta ihan kiva olisi saada vaavi massun päälle. Ostin tänän kameraan muistikortin ja uudet paristo, enpä jättänyt sitten sitä viimetinkaan :LOL:

Pitänee vähän siivoilla ja käydä saunassa, jos sitä vaikka sitten pääsis liikenteeseen.

Laittakaa peukut ja varpaat pystyyn, tahdon tänään synnyttämään!!!

Kiittäen, äiti murmeli :hug:

Kiitos Päikille vaunusivuista, mies selaili innokkaana.

Onnea Miinalle sydänäänten kuulumisista. Toivotaan että akupunktiosta johtuisi ettei sulla ole sitä pahoinvointia, tosin voi se vaihdella vaikka sullakin aikaisemmissa onkin ollut.

Pinkille tsemiä neuvolaan ja Murmelille supistustoivotukset.

Kertomisesta vielä, minä sain viime sunnuntaina kerrottua pojalle ja hänen avokille..menivät melko hiljaisiksi ja sitten onnittelivat kyllä. Tänään mies kertoi isälleen (oli meillä syömässä ) ja hän vastasi että "ei kai" ja sitten luuli että meillä on adoptiolapsi tulossa, oli kuitenkin sen jälkeen ihan positiivinen ja ystävällinen. On mukava mies, ei mitenkään ilkeä tms. tais olla vaan niin iso yllätys.

Menneellä viikolla on jo välillä miettinyt että tuntuuko liikkeitä vai ei. Sitten kun alkaa "kuulostelee" ei mitään, mutta nyt eilen tuntui selvästi (silti vieläkin epäilin) mutta nyt ihan just tässä kun istun soffalla ja kirjoitin tätä tuntui ihan selvästi pari potkaisua. :heart:

Hyvää lauantai-illan jatkoja!!

Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Äiti murmeli (42).....4 lapsi....................27.01 2010
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (39)..........4 lapsi....................6.9.2010, LKS

Syntyneet:..........................LA................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

äiti murmelille toivon nyt niitä "oikkeita" suppareita, jospa se pieni sieltä vielä tänään!!!!:heart:

Miina70 Oi onnea, sie olet kuullut pikkiriikkisen sydänäänet!!:heart:

Minni007 siekö jo pienen liikkeitä siellä tuntenut olet?-ihunaa!!!:heart:

Enkelinäidille rauhallista mieltä :)..kyllähän nuo sairaudet aina säikäyttävät..

Pinkki69 ..niin, näin ikävästi miulle kävi..onneksi pahin shokki on takana..mutta eihän tämä surutyö vielä ole ohi..

..huomenna haen osastolta ensimmäiset tyhjennyslääkkeet ja tiistaina sitten osastolle uudestaan jo klo. 8.00..lääkäri katsoi sen turvallisemmaksi miulle..ehkä parempi siellä steriilissä ympäristössä tuo asia hoitaakkin, pääsen sitten omaa kotiin lepäämään..

..vielä miulla on pieni toivon hippunen uutta raskautta kohtaan:heart: ..aika nyt näyttää ja taukoahan tässä tulee nyt usiampi viikko kun ensimmäisiä kuukautisia odottelen..saan sitä luopumista surra rauhassa :ashamed:

Lääkäri oli jotenkin yllättävän positiivinen tuosta uudesta yrittämisestä ja sanoi vain miulla sen "sekunda" munasolun sattuneen nyt kohdille-tosin, sanoi myös että niitä on jo PALJON enämpi kuin esim. 5v sitten.. :( ..näinhän se menee

..eihän sitä tiedä jos mie vielä tännehin tulen uudemman kerran, pieni toive elää..:)

Oikkein mukavaa masun kasvattelua ja äiti murmelille tsemit synnytykseen!!! :wave:

Terkuin mur-mur

Äiti murmelin vauva-uutisia täällä tähyilen....

Mur-murille tsemppiä tyhjennykseen. Onneksi olette suunnanneet ajatuksenne jo uuteen yritykseen. Eikös sitä sanota, että km:n jälkeen tärppää helpommin, eli yhden kierron jälkeen täysi yritys päälle!!

Enkelinäiti, minullekin tuosta parvorokosta varoittelivat, kun lasten kanssa työskentelen. Kävin siinä vasta-ainekokeessa, eikä mitään ole kuulunut, niin oletan sen sairastaneeni. Kyselin mahd. rokotusta, mutta ei siihen ole olemassa, ainoastaan käskivät olemaan varovaisempia, jos tiedossa epidemioita. Oikein mitään tarkkaa riskiä taudista sikiölle eivät sanoneet. Kyselin kovasti, mutta en saanut selvää vastausta. Onkohan sittenkään tieteellistä näyttöä, että olisi aiheuttanut mitään?

Miinalle onnittelut sydänäänistä ja Minnille liikkeiden tuntemisesta. Niin ja kiitos kysymästä Minni, kotityöt sujuvat melko huonosti. Olen omistautunut niille liikaa, tai sitten olen opettanut "miesväkeni" liian hyvälle. No, yrittävät toki enimmäkseen, mutta tiedättehän esimerkiksi miespuolisten siivouksen. Ei siinä kauan tuhista ja ollaan kauhean tyytyväisiä lopputulokseen. Itse olen hidas ja tarkka "kuuraaja". Siivoan aina koko päivän, kun ryhdyn ja sitten makaan sohvalla aivan uupuneena. Nautin kyllä puhtaasta kodista niin kovasti, että kyllä tässä on nyt ollut kestämistä. En kuitenkaan viitsi rähistä, enkä vaatia enempää - yrittäväthän kuitenkin - ja ruokaa tekevät pyyteettömästi.

Noita vaunusivuja olen kanssa tässä selaillut ja ihastunut Oran Saana-yhdistelmävaunuihin. Ovat markkinoiden suurimmat (tietääkseni) ja jotenkin kivannäköiset väreineen kaikkineen. Tummanruskeat ovat suosikkini. Olen työkavereilta kuullut, että nykyvaunujen ongelmana on juuri tuo pieni koko. Joutuvat muuttamaan rattaiksi liian pian ja nukkuma-asento ei olekaan niissä enää niin hyvä. Meillä kuitenkin farmari-auto, johon sopivat ja jos niin onnekkaasti kävisi, että vaavin syliin saakka tästä vielä saisimme, niin suunnitelmissa olisi olla tuon kolme vuotta kotona. Siinä tarvitaan pitkään kulkupeliä esim kauppareissuille ja täällä maalla kaupat eivät ole aivan nurkilla. Muutenkin maasto vaihtelevaa, joten vähän järeämpi kulkupeli saisi olla. Nyt läppäri alkaa jo painaa liikaa masua, joten pitänee siirtää se hetkeksi sivuun ja kääntyä kyljelleen :D .

Jadette 17+5

Yhteistyössä