40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Tiedättekö..tässä kirjoittee varmaankin MAAILMAN ONNELLISIN NAINEN!!!!!:D

..ja syy on tämä..

http://www.aijaa.com/v.php?i=5587216.jpg
..tuo kuva niin "hämärä" kun on suurennettu..mutta siellä se pieniänen vain vahvana köllötteli, pää on tuolla vasemmalla puolen ja ruskuaispussi on tuo pienempi alhaalla oikealla..

..ette voi uskoa ahdistiko mennä sinne ultraan kun oli jo niin selkeä tuomio tullut että raskaus ei todennäköisesti enää jatku..en voinut katsoa edes sinne ultran näytölle..lääkäri hetken katsoi ja sanoi: "kyllä täällä kuule sydän pompottaa, katsoppas"!!..silloin itku tuli-helpotuksesta :'(..ja siellä se pieniäisen sydän tosiaan pompotti kauniisti:heart: ..en saattanut uskoa mitä näin, vaikka tietenkin pieni toive jossain elänyt oli vielä..:)

Seuraava ultra viikon päästä ja jos silloin on kasvua taasen pieniäisellä tapahtunut, on tilanne jo suht hyvä..tosin vieläkään en voi kunnolla huokaista, lääkärin mukaan keskenmenot yleensä tapahtvat rv 8-9..

Tämä pieniäiseni vastasi rv6+ kun viim. kuukautisista olisi rv 7+2..hän kiinnittynyt myöhemmin tai kasvaa vain alkuun hissukseen:)..pituutta hällä nyt 5.5mm:heart:

..olo on vieläkin epätodellinen..uskallanko edes uskoakkaan?..nyt sitten taas jännään sinne 25.1 saakka.. *huokaus* ..mutta nyt olen ONNELLINEN!!!!!!..taikka koetan ainakin kovasti sen ittelleni suoda..sitä vain ei liikaa uskalla "tuulettaa"..näin se vaan on.. :/

mur-mur ja niin pieniäinen, oma rakas rv6+:heart:

Voi mur-mur, miten ihania uutisia!!! Täällä ollaan myös tippa linssistä, kun niin iloisen uutisen toit. Viikonloppu oli varmasti kauhean raskas teidän koko perheellenne. Sitkeä sissi on pieniäisenne, sillä kun syke on nähty, niin selvitymisprosenttihan nousee jo huikeasti.

Olipa mahtavia uutisia :heart: mur murilla! Onkin tuntunut niin tylsältä ilman mur-murin iloisia kirjoituksia ;)

Mua vaan vaivaa tää kylkikipu, ja aloin jo pelkäämään ku:ta. Voisko oireilla jo näin aikaisin :'( ? Kun ei ole muita pahempia vatsakipuja, vain tämä oikea kylki, jossa ainokainen munanjohtimeni on. Kyllä hirvittää. Sanokaahan onko syytä huoleen, pitäiskö mennä ultraan?

Mä oon tällainen pinohäirikkö, sillä eihän mun täällä kuuluisi kuikuilla, mutta kun niin haaveilen tänne pääsystä, että on pakko käydä lukemassa juttujanne.

Roosamaria, en nyt muista oletko käynyt alkuraskauden ultrassa, mutta sitä aina suosittelen kaikille. Jotkut sitä pitävät turhana, sillä aika näyttää missä mennään. Mutta oman mielenrauhan takia kannattaa ajoissa varmistaa, että munis on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Ja tosiaan niin kuin sanoin edellisessä viestissä, niin kun syke on nähty, selviytymisprosentti on jo ihan eri luokkaa, kuin muutoin. Tosin ei se ultra siihen selvitymiseen mitään vaikuta, mutta tieto on mielestäni tässä asiassa tärkeää.

roosamaria 69 miekin suosittelen sitä alkuraskauden ultraa jo ihan siksikin siulle että nähdään onko raskaus oikiassa paikassa. Ota vain yhteyttä neuvolaan ja kerro huolesi..kannattaa myös olla tiukkana jos pyytävät hieman odottelemaan vielä, noissahin kun on niin erillaisia käyntäntöjä paikkakunnittain.

Jos on selkeitä kipuja, ehdottomasti vain ultraan!!!

Mä ihan pinon ulkopuolelta tulen onnittelemaan mur-mur:ia :flower: :flower: Jotenkin sun kirjoitukset aina koskettaneet sydäntä ja kun itse liki 35v niin oon tätä 40+ pinoa lueskellut :ashamed:
Mutta onnea tosiaan hienoista uä-uutisista!! :flower:
Evi-ta rv 10+

Mur-mur kirjoitin sinulle jo tuonne vauvakuume-puolelle. Itku pääsi ja niin onnellinen olen puolestasi. Rukoilin sen yhden prosentin puolesta ja sain vastauksen. :hug:
Onnea ihan hirveästi ja kaikkea mahdollista hyvää eteenkinpäin.
Ja kaille masun kasvattajille onnellista odotusta. :hug: :heart:

Onnentoivotus mur-mur!! Olen nii-in onnellinen puolestasi!!! Kyllä elämä varmasti helpotti kun pienen pieniäisen sydämen näit pompottavan. On se vaan niin uskomaton tunne ja näky! Nyt vaan relaat ja annat ajan kulua, niin pikkuinenkin jakselee paremmin ja jaksaa kasvaa.

Minni, sain varata ajan punktioon iän perusteella, vaikka np-ultra ei siihen aihetta antanutkaan. Meidän sh-piirissä ikäraja on ollut 39v., mutta nyt kuulemma nostettu 40:een, koskapa np-ultran on todettu olevan 90% varma. Mulla ei np-ultra antanut mitään aihetta punktioon, tosin turvotus oli vähän alle kaksi, kun muilla täällä on ollut alle yhdenkin. Olen kyllä lukenut down-äitien kertomuksia, joissa np-ultra oli ohitettu kevyesti ja punktio jätetty väliin. Vasta lapsen synnyttyä selvinnyt down. En nyt varsinaisesti downia pelkää, mutta mies haluaa varmistuksen ja minulla ei ole mitään sitä vastaan, että saan sukupuolen tietooni jo parin viikon päästä!! Keskenmenon riski vähän tosiaan kummittelee ja varsinkin unissa, mutta kätilö kertoi, että toimenpiteitä tehdään rutiininomaisesti monia päivässä ja km-prosentti vain 1-2. Toivotaan nyt sitten, että on ammattilainen paikalla ja kaikki menee hyvin. :|

Soitin neuvolaan, mutta ei täällä ultraan pääse. Pitäisi ensin varata aika lääkäriltä. Katson huomenna uudelleen tilannetta. Saattaisi olla jokin sappivaivakin tai sitten vaan revähdys. Ensi viikolla olis kuitenkin se väestöliiton ultra. Kun sinne jaksais. Ei kait ne ulkoisetkaan ihan mahdottomaks mene ennen viikkoa 7 :eek:

roosamaria 69 jos kipu jatkuu tai yltyy kovemaksi, mene vain suoraan päivystykseen!!..tuohon kysymykseesi ulkoisesta en valitettavasti osaa vastailla..mutta luulisi ensin kipuilevan, ennen kuin äityy tosi pahaksi..

..tuolla keskustelua ulkoisesta&tuulimunasta..

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1119183
..ja löytyy paljon lisää googlettamalla..

Kivutonta oloa siulle nyt toivon kovasti!!!:heart:

Mie teitähin ihan kaikkia kiitän lämpimästi lohdutuksen sanoistanne ja onnitteluistanne.:):heart:

..kyllä tässä kaikenlaista on tullut yöllä mietiskeltyä kun huoli painoi ja uni ei tullut..:ashamed:

Lääkäri sanoi selvästi että nyt näkyneet sydänäänet ei välttämättä ole tae onnistuneelle raskaudelle..ei siis maalaillut "piruja seinille", olipa vain realisti.. taisi itse asiassa olla hänkin hieman yllättynyt että pieni sydän siellä löikin(näin mie sen koin)..viikon päästä vasta ollaan jo paremmilla vesillä, mikäli siellä pieniäisellä kaikki OK.

Hei!

Voisin ängetä pikkuhiljaa tänne mukaan =)

Ihanaa kun saa ekaksi lukea Mur-Murin onnellisia uutisia :heart: Ja Roosamariakin on plussannut!! Ihanaa. En ole tuolla odottajien puolella käynyt aikoihin ja sieltä on toivottavasti pian tulossa lisää hyviä uutisia.

Mulla oli tänään eka ultra ja siellä se pampula köllötteli ja sydänkin sykki. Itku meinas kyllä tulla...että mä sain vielä tämmöisen asian kokea :'(

Tänään on klinikan laskutavan mukaan 7+0...menkkojen mukaan ois ollu 6+5. Ja tuolla lasketuksi ajaksi sanoivat n. 6.9. Nyt vai kovasti toivotaan, että niin pitkälle päästään.

Lueskelen pikkuhiljaa tarinoitanne ja kirjoittelen sitten lisää. Pahoinvinti meinaa tätä harrastusta hiukan häiritä :LOL:

Pinkkis :wave:

En ole kerinnyt kauheen useesti viime päivinä koneelle kun on kova huoli tuosta esikoisesta joka ollut kovassa kuumeessa eikä mitään syytä ole löydetty. Eilen oltiin päivystyksessä. Sitten kun on vielä kova uhma päällä niin en saa millään hältä pissaa purkkiin ja hän on heittäytynyt vallan syömättömäksi ja juomattomaksi :eek: . Että tällä menolla ollaan kohta tiputuksessa kun hän on mkuutenkin laiheliini ja huono syömään. Tätä on jatkunut neljättä päivää. On omat tuntemukset jäänyt taka-alalle kun oon valvonut hänen kanssaan ympäri vuorokausien. Nyt on kuume vähän laskenut...kunpa vielä sais hänet kunnolla juomaan ja syömään niin sitten alkais elämä taas hymyilemään. Mulla on itsellä huomenna ultra. Menen siis sen takia kun ne oireet ovat vähentyneet huomattavasti. Saapahan mielenrauhan sitten taas hethehsi. Keskiviikkona eka neuvola.

T: Erka rv8+6. Huomenna poksuu!

Kiva Pinkki kun tänne uskaltauduit tulemaan-Tervetuloa:wave:

jospa mie siitä siun pahoinvoinnista pikkasen itelleni ottaisin..harmi kun en voi :p ..mutta tiedätkö mitä?..mitä huonompi olo on siulla, sitä parempi olo on pikku matkustajalla-reilusti sitä hcg.tä!!!!:heart: ..miulla sitä on tässä alkaneessa raskaudessa vähemmän kuin aiemmissa-aikas oireeton olen ollut ja mieleen on hiipinyt kaikenlaista ikävää :( ..nyt ei auta taasen kuin odotella se viikko etiäpäin, sitten näen mikä tilanne siellä masussa on..toivon niin että kaikki ok..Pinkki, meille sattuisi aika lähekkäin tuo la-miulla se olisi 5.9:heart:..erka miulla myös neuvola keskiviikkona..ensin meinasin etten vielä mene, perun..mutta lääkäri sanoi että mene vaan.. =)

Ajattelin kysyä tuolta terveydenhoitajalta että onko hänellä tapana sanoa se "pahin mahdollinen" aina, jos epäilee esim. raskauden jatkumista?

..osittain oli hyvä, sain valmistautua pahimpaan..mutta toisaalta aika suoraan hän sanoi miulle että todella huonoihin uutisiiin kannattaa varautua ja puhui selkeästi että tuon vertainen hcg:n nousu mikä miulla, ei hyvää tiedä..vaikea tässä sitä tarkasti kertoilla/kuvailla :/ ..mutta hän valmisteli minua siihen PAHIMPAAN..tuonhin olisi vain ehkä voinut toisella tapaa sanoa kun EI kuitenkaan varmaa tietoa ollut-ulraus uupui!..Lääkäri itse sanoi, ettei nuo hcg-taulukot ole kuin HIEMAN SUUNTAA ANTAVIA..

Oi,olipa mur-murilla hienoja uutisia, onnea kovasti :) :) :) Näinhän sen juuri pitikin olla!
ja erkalle kovasti jaksuja, kurjaa kun pienet sairastaa :(
Toi hcq on vähän kaksipiippuinen juttu, mullahan se oli poikkeavassa raskaudessa liian korkea ja huono olokin tosi pahaa siksi. Sitten selvisi sikiön kromosomipoikkeama. Eli en halua pelotella mitenkään, mutta yhdessä muiden viitteiden kanssa sitten selvisikin ettei kaikki ollut kunnossa.

Tässä raskaudessa on ollut ällötystä ja satunnaista pahoinvointia (+hammaspesuyökkimistä), mutta se pahin oksenteluvaihe on jäänyt väliin ja olen kyllä kiitollinen siitä. Tuntuu että on elossa ja pystyy jopa töissä käymään :D Kun taas esim. esikoista odottaessani kaikki tuli ulos,mitä söi, ja olo oli kuin zombilla kun painokin vain laski. Mutta toisaalta nääkin on niin yksilöllisiä juttuja,kun toisilla ei tule ikinä pahaa oloa, ja sitten vaihtelee raskauksittainkin.

Minni taisi kysellä i.biopsian tuloksistani. Odotan pikatestin tuloksia ke tai to tuleviksi,silloin pitää soitella. Hyvältä tuntuu,ettei ole vielä sieltä STY:stä mitään kuulunut, huonot uutiset kuulemma soitetaan.

Onnea vielä kovasti Pinkki69:lle hyvistä kuulumisista ja Jadettelle tsemppiä lv-punktioon. Mulla on tieto,että km-riski on vain 0,5% ,on kuitenkin tosi harvinaista (mutta ymmärrän hyvin itekin panikoineena,et pelottaa joutua juuri tuohon puoleen prosenttiin) Milloin sulla operaatio suurin piirtein on edessä?

ja nyt torkkumaan... meni taas viime yö valvoskellessa, tää ei enää osaa nukkuakaan öisin..

Eä ja lapanen 12+6

Enkelinäiti kyllähän tuo hcg-taulukko on varsinkin alkuraskautta ja aivan eka päiviä/viikkoja seuratessa hyvä..mutta minullahin katsottiin eka kertaa 6+0..noiden viikkojen jälkeen hcg: nousu selvästi hidastuu, saattaa tuplaantua vasta 4-6vrk kuluttuakin, mutta ei välttämättä silloinkaan TUPLAANNU, nousee vain niin kuin miullahin..

Toisilla odottajilla ollut koviakin oksetus oloja ja hcg hiponut ylälukemissa-kaikki OK..kun taas toisilla se on merkinnyt jotain häikkää raskauden kulussa..

Selkeästi kuitenkin hitaampi/matalampi hcg:n erittyminen on verrannollinen noihin r-oireisiinkin, tämän lääkärikin myönsi.

..jännä sinänsä..kun miulla noita oireia ei ole ollut kohta viikoon..no, illasta sitten yht äkkiä iski too-sii huono olo yllättäin:x .. meni kuiteskin ohi pian..osansa saattaa olla tuolla väsyllähin..-04 raskaudessa alkoi r-oireet rv 7+3 ..kyllä mulle lääkäri sanoi jo -87 raskaudessa tuon että "vauvalla sitä pare olla, mitä enämpi mamma voi huonosti"( tarkoitti juri tuota hcg:tä )

Kaikki ei tietysti mene ihan "yks yhteen"..mutta suuntaa näyttää hieman.. =)

Toivon siulle oikein hyviä tuloksia siitä biopsiasta!!!!:wave:

Varovasti kurkistan minäkin tänne puolelle.

Plussasin uutena vuotena mutta mieli on melko maassa, hieman mur-murin tarina loi uskoa tulevaan, on ihana lukea tuollaisia ultran ylläriuutisia. Mulla melkein sama juttu, tänään rv 7, ne vähäisetkin raskauoireet loppuneet jo pari viikkoa sitten ja lisäksi pari viikkoa tuhrutellut ruskeaa vuotoa. Nyt hieman polttelee alaselkää. Pelkään tietysti pahinta. Yhtään keskenmenoa ei ole taustalla. Edellisessä raskaudessa vuodin tosi paljon mutta kipuja ei kuitenkaan ollut.

Tämä olisi meidän neljäs lapsi. Kaikissa aikaisemmissa raskauksissa olen kärsinyt ihan mielettömästä migreenistä ja pahoinvoinnista.Olen kokeillut kaikki poppaskonstit aikaisemmissa raskauksissa, tuloksetta. Tällä kertaa heti plussan saatuani päätin kokeilla akupunktiota, jospa tässä raskaudessa olisin edes työkuntoinen. En nyt sitten tiedä onko akupunktio-lääkäri taikonut minun oireet hevonkuuseen vai miksi olen täysin oireeton.

Neuvolaan en ole soittanut, meinaan kärvistellä vielä pari viikkoa. Syynä siihen on että olen koeajalla uudessa työpaikassa, asun pienellä paikkakunnalla sekä työpaikalla useampi raskaanaoleva eli olisi hyvin todennäköistä että mikäli neuvolaan talsisin niin joku työtoveri näkisi ja kohta tietäisi koko työpaikka. Se on näitä pienen paikkakunnan etuja.

Kyllä raskausaika on yhtä panikoimista kokoajan, varsinkin tässä iässä kun aikaa ei olisi yhtään hukattavaksi. Kerron paremmin itsestäni kunnes nousen tästä itsesäälistäni.

Mukavaa illanjatkoja teille!!

miina rv 7?

mur-mur minäkin ajattelin sen hcg:n olevan yhteydessä raskausoireisiin mutta kun soitin asiasta neuvolaan niin se täti sanoi ettei niillä ole sellaista yhteyttä (eli hcg sitä korkeempi mitä huonoompim olo)... :whistle: ehkä hän yritti vaan rauhoittaa minua?! Itselläni oli toisessa onnistuneessa raskaudessa todella korkea hcg ja siksi jäinkin seulassa kiinni ja oli korkea downepäily mutta hälytys oli onneksi väärä ja selitykseksi sain sen että mulla oli kolme raskautta ollut niin lyhyillä aikaväleillä et hcg siksi korkeella kun ei ollut ehtinyt palautua tms. (eli ensin keskenmeno, sitten eka onnistunut raskaus ja heti perään toinen onnistunut raskaus). Ja oli mulla tosi paha olokin kuopusta odottaessani verrattuna esikkooon jolloin ilmeissesti hcg ei ollut niin korkea. Eli mullakin nuo oireet nyt hyvin vähäisiä. No, huomenna kuulen missä mennään!Apuva!

Yhteistyössä