40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

älä heitä vielä kirvestä kaivoon, noita alkuraskauden vuotojahan saattaa ensiintyä, tiedän kyllä että jokainen vuoto aiheuttaa huolta, jos mitenkään pystyt niin käy tänään päivystyksessä, saisit faktaa tietoa.
Itsekkin ravasin päivystyksessä 2 kertaa saman vuorokauden aikana, vuodolle ei tosin syytä löytynyt mutta sain kuitenkin tiedon että masuasukki on vielä mukana.

Tisuoireista älä ole myöskään huolisassi, arkuus, -kipuilu saattaa muuttua vielä moneen kertaan.

Ymmärrän kyllä täysin fiiliksesi, mutta rohkeasti katse vain ylös ja muistathan että ennakkoon sureminen ei auta. :hug:

Jaksuja =)

Mulla siis viikkoja 25+4 ja vauvan painoarvio 670g eli kovin on vielä pieni

Kiitti teille tsemppaamisesta :) ..

Mie en vain pysty nyt olemaan enää optimistinen ja uskoa että raskaus jatkuu..vaikka ennakkoon sureminen ei auta, se valmistaa minua pahimpaan..mie olen vähän silleen rakennettu että ajattelen noin.. :)
Miun mahaa ei nipaile, nipistä, vihlo..noita oireita ei ole ollut ennen plussaa, eikä jälkeen. Painontunnetta oli vain alkuunsa..nyt on vaan selkeä menkkajomotus ja alkanut jalkojakin repiä-joka myös mulla menkkaoire..jotenkin sitä tuntee kroppansa kuitenkin..vaikka KUINKA haluaisin tämän olevan vain "alkuraskauden" juttuja ei sydän sitä usko..

Toivottavasti saan lääkärin huomenna kiinni ja jos oikein hyvä mäihä, pääsen vielä ultraukseenkin..aivan pienen pieni toive miulla vielä on, ei enempää..

Pakko oli nyt tulla mur-muria HALAAMAAN. :hug:

Edessäsi pitkä ilta ja yö, mutta toivotaan huomisen olevan valoisampi. Nyt se, että uskot raskauteen tai et, ei vaikuta jatkumiseen. Huomisen toivottavasti hyvät uutiset sitten saavat mielen paremmaksi, mutta ymmärrän oikein hyvin halun vetäytyä kuoreen ja surra. Mutta niin kuin itse sanoit etukäteen sureminen on ihan turhaa. Tätä minun on niiiiiiiiin helppo sanoa täältä sivusta. Lämpimästi kuitenkin ajattelen sinua!

Mulla kans omituisia mahaoireita (erkallahan niitä tais olla). Oikealla tuntuu, ja siellähän raskaus on alkanutkin. Ja tuntuu myös jomotusta alaselässä, etenkin oikealla.

Juomaan joudun paljon, ja vessassa käymään usein. Lopetin muuten kahvinjuonnin. Ihmeen helposti se kävi, vaikka oon kahvin ja pullan ystävä :)

Rinnat ei ole tänään niin arat kuin eilen, näköjään sekin vaihtelee. Eikä nyt ole niin paha olokaan. En nyt vielä kuitenkaan sitä murehdi. Kun ei muista niitä edellisten raskauksien oireita enää :ashamed:

Jos voisi teitä lohduttaa :hug: , kova on tie etenkin meillä "vanhemmilla", mutta minkäs vieteilleen voi...

Heips,

pikaisesti pinoudun. En vielä ehtinyt lukea kirjoituksianne,mutta onko mur-murilla km-oireita? halitus sinnepäinkin!

Mut lähetettiin eilen päivystyksenä keskussairaalaan km-epäilyn vuoksi,mutta ilmeisesti kaikki ok toistaiseksi, ultrasivat ja tänään vielä kävin tarkistuksella uudelleen. Edellisenä iltana alkoi siis verivuoto, supistukset ja alavatsajomotus ja selkäsärky. Kohdunsuu kuitenkin kiinni ja kanava normaalinpitkä. Huomenna sit siihen biopsiaan...

jaksamista kaikille, toivottavasti kaikki ok, pitää lukaista edelliset sivut... :)

Mur-mur, voi kun kaikki kumminkin olisi hyvin :hug:

En mitään turhia toiveita halua väkisin herätellä, mutta noista oireista, mulla ei keskenmeno ilmoittanut mitenkään kivulla ja kun siitä oli jo viikko ja odottelin lääkkeelliseen tyhjennykseen menoa niin mulla vaan raskausoireet paheni ja kuvotus oli 24h vuorokaudessa aivan kauheaa vaikka kohdussa ei elämää ollut. Ja silloin jatkuneessa raskaudessa oireita ei alusssa paljoa ollut. Eli sitä vaan ettei nuo omat tuntemukset välttämättä kerro mitään. Voimia!

Päätin että menenkin suoraan huomenna sairaalaan(päivystys)..en saa sitä lääkäriä kuitenkaan kiinni ja JOS saankin, ei ultra aikaa varmasti tipu..

En lähde sieltä päivystyksestä poijjes, ennen kuin saan asiaan jotain "väliaika tietoa"..jonkinmoista kasvuahan siellä on pitänyt rv 6+6 jo tapahtua-jos siis on tapahtuakseen..viime ultra käynti oli 6+0..

Onneksi huomenna on ystävä miulle kuskina ja katsoo lapsen peräänkin,=) muutoin olisi pitänyt mennä illasta sitten ja silloin siellä jengiä aina tosi paljon!

..vuotoa ei ole siteeseen tullut ja äsken veskissä käydessä ei paperiinkaan..lämmöt on kyllä laskeneet, nyt 36.8..olleet + jälkeen tuolla 36.9-37.1 kieppeillä..merkinneekö tuo sitten selkeästi jotain..

Miun päätä ihan särkee tämä koko tilanne..kyllä nyt ihmisen lasta koetellaan :( ..mies onneksi läksi hiihtelemään ja poikanen leikkii naapurissa, saan olla omissa oloissani hetken ja keitellä vaikka kaffet :)

Heipat hei!!:wave:

Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Tirulii (41).............1 yhteinen..............24.01.2010
Äiti murmeli (42).....4 lapsi....................27.01 2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
Erka (36)...............3 lapsi...................24.8.2010
mur-mur (44)..)......3 lapsi/2 yhteinen....4.9.2010, KYS
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Johanna68 (41)......4 lapsi...................24.4.2010

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

Sain ultra ajan huomiselle(peruutus aika) ja tänään käväisen labrassa, katsovat hcg:n..
Päivystyksessä olisi joutunut odottelemaan toooosiiii pitkään..en vain ole varma miten huomenna joudan sinne ultraan menemään :/ ..koetan yrittää sumplia jotenkin..

..ei ole yhtään raskautunut olo.. *huokaus*

Mur-mur no huomenna se sitten selviää onneksi :hug: Oikeesti uskon että kaikki on kohdallasi kunnossa!

Minäkin tässä vähän taas panikoin :ashamed: Siis edelleen pahoinvoinnnista! Tänään ei oo myöskään pahoinvointia ollenkaan eikä mun nyt tänään tartte syödä sen takia et tulis parempi olo . Viime viikot eiliseen puoleen päivään asti oli sellaista pahoinvointia että melkein tunnin välein piti ahtaa jotain suuhun niin huono olo lähti. Miksi se helpotti jo nyt vaikka rv8+2.???? Pelottaa. Mulla oli mahakin jotenkin turvonnut mut nyt se ei enää oo yhtä turvonnut/vai onko ollenkaan turvonnut! . On vaan sellainen olo ettei siellä mahassa ole mitään . Outoa! Apua! Ne sydänäänethän nähtiin reilu viikko sitten ja silloin oli kaikki hyvin. Kuuluuko sen turvotuksen laskea jossain vaiheessa? Ihan kuin olisin ensimmäistä tässä odottamassa mut ei ku kolmatta ja ihan ihmeissäni kaikesta

Mulla taitaa nyt olla se vaihe, että yölläkin pitäisi syödä :LOL: , maha murisee jatkuvasti, ja ruokamieliteot pyörii päässä. Varsinaista pahaa oloa ei ole. Mahassa on outoja tuntemuksia, kuten polttelua, ja vessassa saa juosta yhtenään. Tänään juoksin aamulla muutaman metrin kun saatoin pikkukoululaistani kouluun, niin heti alaselässä tuntui outoja kipuja, ja muistinkin että ei parane juosta ja hypellä nyt =)

Muuten olen kyllä aika rauhallinen, mitä nyt välillä tulee pelkoja, jos ei olekaan kaikki kunnossa. Eli toivotan rauhallisuutta teillekin. Kaikella on tapana järjestyä. Mur murin tulosta sitten seuraavaksi jännätään. Uskon että kaikki on hyvin :heart:

Roosamaria69 ja nuppunen 5+0

P.S. Oon niin ylpee, kun voin kirjoittaa jo 5 viikkoa :)

Huonoja uutisia :'( ..8.1 hcg 4875..tänään vain 5872..

Kuten aavistelin, ei kaikki ollut ok..sen kyllä itse vaistoaa..vaikka kovasti pieneen oljenkorteen koetinkin tarttua..

Kyllä tämä raskaus oli tässä nyt..on niin surullinen ja pettynyt olo:ashamed: ..hetken sain onnen tunteesta nauttia..

Maanantaina kyselen lääkäriltä miten toimitaan, jos vuoto ei ole alkanut..luultavasti sitten lääkkeellinen keskeytys..en tiedä..enkä oikein jaksakkaan nyt ajatella, olo aivan puutunut..

Kiitos teille kaikkille tsemppaamisista&lohdutuksista :)

Toivon onnellista matkaa masunkasvatuksessa kaikille!!!:heart:

..mie siirryn täältä hiljaksiin poijjes ja jatkan elämää nyt toisella tapaa..

mur-mur

mur-mur :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :'( . Olen kamalan pahoillani puolestasi. Optimistinen minäni vielä ajattelee että jospa se hcg nouseekin jostain syystä sinulla hitaammin ja kaikki olisi kunnossa...

Mur-mur kiitos toivotuksista ja ihanasta kuvasta. Samoin kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi ja pienen pieniäiselle. Luin vasta tänään näitä kirjoituksia ja murhe tuli vuoksesi. Toki muistan rukouksissani sinua ja pientä.
Ei anneta vielä periksi. Tapani onkin kantaa aina niitä, joilla näen vaikeaa olevan.
Kovasti elän mukanasi muutenkin. Tykästyin persoonasi silloin , kun vielä iselläni oli toivoa, että silläkään en nyt malta täältä vielä pois olla. Tyhmää ehkä roikkua kauan menneessä, mutta aika aikaa kutakin. Sitten kun täältä poistuu kaikki tutut kuumeilijat sitten on eriasia.

Jättisylillinen tsemppiä ja enkeleitä sinulle ja pieniäiselle.

:hug: :heart: :heart: :hug:

Yhteistyössä