40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

mur-mur katselin lapsieni vanhoja ultrakuvia ja todellakin aivan helottavan valkoisena näkyy se alkio ja sitten se muu on sellaista utuisempaa valkeaa...esim. joku "pussi" näkyy rajoiltaa epämääräisenä (ei selvärajainen) utuisena pussukkana jonka sisus mustaa. En osaa sanoa millaisena se ruskuaispussi ja amnionontelo näkyy. se alkio on sen amnionontelon sisällä.
Toka käynnillä tosiaan näkyi sydämen syke. Ei niitä kuunneltu. mitään muuta kuin sykkivää liikettä ei näkynyt eikä alkio vielä tuossa vaiheessa liiku.
Niin se munasarjassa ollut follikkeli oli varmaan niin kuin päikki sanoi keltarauhanen joka syntyy siitä follikkelista josta munasolu on irronnut. Se keltarauhanen ylläpitää raskautta kunnes istukka valmis.
Esikoisesta kävin kolmessa varhaisultrassa ja ensim,mäisessä ei näkynyt alkiota eikä sykettä (rv oli kai jotain 6+1). Toisella kerralla oikein sairaalan laitteilla noin kolme päivää myöhemmin näkyi alkio ja epävarma syke. Siitä viikon päästä vasta näkyi varma syke.

Päikkimuakin ärsytti kauheesti ne pomppivat mainokset mut jostain syystä niitä ei pompi enää. Isäntä kyllä asensi koneelle jonkin viruksentorjuntaohjelman äskettäin ja saattaa olla että sen takia ei pompi enää kuvia.

Hei, Mur-Mur!

Kaivoinpa minäkin ultrakuvani esille...

Hyvin siellä sinun masussa vauva kehittyy ja kasvaa, usko pois :heart: !

Viikolla 7 +1, vaalean alueen keskellä, musta alue missä liki keskellä valkoinen `"toukka" ...mm 10,6 ..tästä kasvoi meidän hiutale (Lumi)..Viikolla kuusi ei vielä näkynyt sykettä, mutta sitten seuraavalla kyllä. Kävin itsekin ainakin viisi kertaa ultrassa tarkistamassa tilanteen, siis alussa ja lopussakin piti käydä varmistamassa että kaikki on hyvin..aika useasti :eek:

Yritä rentoutua ja ajatella positiivisesti, vaikeata on , tiedän kokemuksesta mutta näin itse kokeneena on hyvä neuvoa muita :ashamed: ..

Annekristiina

Päikki siis..TOOOOOSIIIIII ÄRSYTTÄVIÄ OVAT NUO MAINOKSET!!!!!!:D ..ihan oikiasti..koko ajan hyppää silmille tuo Marttina masunsa kera.. :p

..ja ei se ollunna keltarauhanen, siksihän miekin sitä ihmettelein..lääkäri kirjoitti tuohon ultrakuvaan näin: vas. follikkeli 16.8mm

Arvatkaas..se lääkärini soitti juuri ja kertoili tuon hcg:n mikä perjantaina katsottin-ei tiennyt että olin jo soitellut sen tiedon päivystyksestä =) ..mutta siis..kysyin siitä "folikkelista" ja kyllähän se oli keltarauhanen :) hän vain sen epähuomiossa noin kirjoitti ultrakuvaan..tai osittainhan se onkin totta..

Kysyin tuosta hcg arvosta kun ei kovin korkia..hänen mielestään tuo hcg arvo tukee hyvin miun oireita&r-viikkoja, sekä sitä mitä näkyi ultrassa..vasta kun hcg on 10 000 näkyy alkio&sydänäänet kuulemma ultrassa!!..
Miulla saattaakin olla noita raskaus päiviä 1-3 vähemmän kuin luultiin..hedelmöittymisen mukaan olisi ollut se eka ultra sitten rv5+5..tuosta hedelmöittymis päivästä olen melkekin 100% varma.."päivä kaffe vaavi"..tai oikiastaan paremminkin " kuuma ilta kaffe":p ..sattuikin niin mukavasti kun poikanen oli naapurissa leikkimässä ja heti mie simpat talletin-ovislimat bongattu silloin edellisenä päivänä.. :D..lämmöt nousi sitten yöllä..joten tuo "tärppihetki" kyllä tosi varma!!

..tuossahin vain yhden vrk:n heitto ja sekin tuonne eteenpäin..eli viikkoja saattanut olla eka käynnillä vasta 5+4..jos näin, ei ihme ettei tuon enempää näkynytkään :)..alussahan tuo parinkin päivän heitto tekee jo paljon..

..nyt olisikin ehkä rv 6+1..ja silloin 18.1 rv 7+1

Nyt vain sitten positiivista mieltä ja odottelua :) :heart:

Tänään neuvolassa sain kuunnella ihanaa sydämen tömpsytystä. :heart: Nykyään kotiseurannassa sokeriarvot saavat olla maksimissaan 0 h 5.3 ja 1 h 7.8. Mulla ongelmia tuottaa tuo paastoarvo. Nyt pitääkin sitten mennä sokerirasituskokeeseen ensi viikolla.

Tervehdys!

On se jännää, kun aina odottelee jotakin. Ensin viivan vahvistumista, ja sitten viikkojen kulumista.

Sunnuntaina tein vielä yhden varmistustestin, ja sain toivomani vahvat viivat =)

Neuvola-aika on vasta 1.2. ja ultra 29.1. Voi miten pitkä odotus.

Huomenna saisin mennä possupiikille, mutta vieläkin epäröin, kun tauti ei ole nyt akuuttina Suomessa. Monet ovat sitä mieltä, että kannattaa odottaa. Terkkari kuitenkin sanoi, että voi ottaa koska vaan. Ota tuosta nyt selvä :/

Mulla on jo nyt sellaisia nuha/flunssaoireita ja pahoinvointia. Maha on turvonnut ja koko ajan tuntuu kuin joku kiertäisi ja vääntäisi siellä! Alaselkäkin kipuilee jo nyt. Mitähän tästä vielä tulee...

roosamaria 69 hyviä vointeja siulle sinne laitan:wave::heart:..ainahin nuo oireet ovat raskauteen liittyviä monasti :)

Miulla olisi myös torstaina mahdollisuus hakea possupiikki..taidan sen rohkiasti vain ottaa kun tautia en ole sairastanut.

Päikki siellä saanut kuunella pikku:heart:jumputusta, ihanaa :)..voi kun täällähin pian..ja sokereita joudun miekin kotona seurailemaan jo ihan alusta. -04 raskaudessa, oli yön jäljiltä aina kovat lukemat:eek:.. n. rv32-33 pistin pitkävaikutteista insuliinia, myöhemmin vaihdettiin ns. raketti insuliiniin ja se oli hyvä.(pistos 1xvrk) En kyllä kerinnyt kotosalla pistää kuin muutaman kerran ja sairaalassahin vain 9vrk-onneksi =)

Jospa mie pääsisin nyttehin yhtä helpolla..luulen nimittäin, ettei pelkkä seuranta(mittaukset ja ruokavalio) riitä, vaan insuliinia hetken pistelen taas.

~*~Oikkein mukavaa talvista tiistaita!!~*~

mur-mur

ja olen itkenyt silmät päästäni :'(
Kohdun tilanne on heikko, -on jo ihan pehmeä ja koko matkan auki, kotiin kuitenkin vielä pääsin täyslepoon, eli meidän hollituvassa saattaa olla kohta kaaos :)
sain käskyn olla vaakatasossa, ainoastaan wc-käynnit ns hyväksytään.

No vaikka kuinka hirvittää, niin toteutan tämän täys makaamisen, en millään halua osastolle.
Toivon kaikille levollista odotusaikaa ja positiivista mieltä

johann68 ota vaan vakavasti se "täysmakuu"..hyvä se pienen olisi vielä siellä masussa vahvistua ja kasvaa, varsinkin nuo keuhkot:heart:

Nyt vain miehelläsi passuutat ittiäis ;) ..ja veskiin vain menet, sekä pikku pesuille-muutoin vain otat relax!!!

Laitan tulemaan Onnen pipanoita siulle&pienelle loppu odotukseen!!:hug:

mur-mur ja pieniäinen 6+4:heart:

Täällä tänään rv 8+0! Kiireinen päivä ollut. Äitinikin oli täällä lapsenvahtina päivällä eikä edelleenkään ole sulattanut uutista mut ei kuitenkaan ole enää ihan suutuksissaan! Eli ei kuulemma ole edelleenkään iloinen asiasta :| , toivottavasti kuitenkin joskus on!

Erka, kyllä sun äitis varmaan sopeutuu...mun äidillä on lapsenlapsia 13 ja tää olis sitten 14:sta ja kaikki on äidin sydäntä lähellä. Mä en ole muuten vieläkään kertonut kun yhdelle kaverille :whistle: . Mä epäilen että äiti järkyttyy (lähinnä tästä mun iästä ), mutta tasan varma olen, että mahtuu hänen sydämeensä vielä yksi...kohtahan niitä lapsenlapsiakin alkaa tulemaan.

Meillä oli mies tutkinut tuota vakuutuspuolta ja kans huomannut että IF:ssä ei ikärasismia, kyllä varmaan otetaan se, vaikka muita vakuutuksia ei ole siellä. Mutta vielä kait ei ole mulla sen aika.

Minni 14+1

Heh kävin lukemassa if:n ehtoja, pitää olla laskettuna aikana alle 45-vuotias :eek:

Johannalle
paljon paljon tsemiä, koita jaksaa maata nyt vaan.

Ihanaa Päikki kun sait kuulla sydämenlyönnit, mulla eka lääkäri ensiviikolla, kaippa sekin kuuntelee vai tutkaileeko "vaan" alapään.

Mulla on kyllä alavatsa jo sennäköinen että siitä näkee jo mitä on tekeillä...ainakin isännän mielestä :whistle: No onhan se turvonnut. Ja syön ihan karmeen paljon kun kokoajan on nälkä ja jos on vähän aikaa ilman ruokaa niin tulee etova olo. Ja varsinkin kaikki lihottava maistuu. Tänään ruokakaupass olin kuin paratiisissa :LOL: . Tutkailin jäätelötiskit ja haaveilin kaikista raikkaista jutuista mitä vois syödä...mehujäät, viilit, omenat, mandariinit ja SALMIAKKI. Eli ihan eri fiiliksillä ruokakaupassakin ja hyvät tuoksut tuli nenään kun tää hajuaisti tuntuu terästäytyneen melkoiseksi. Mulla on kilojakin tullut jo parikolme :eek: vaikka rv8.

Anna mennä vaan erka-nauti!!!:wave:..sitten hieman raskauden edetessä jarruttelet jos meinaa paino liikaa nousta..ja sulla nyt ei varmaankaan hätää sen suhteen ole =)..miulla molemmaisissa raskauksissa se 20kg vähintää tullut :eek: ..

..olikin muuten tänä aamuna ekaa kertaa öklö, äklö olonen :x ..ja illasta syötätyttää ihan sikana..miulle tullut jo 1.5kg painua lisää ja vasta 6+4..huh huh!!!:p ..kun tuo "outokumpukin" on valmihiksi jo SUURI, niin ei raskaus varsinaisesti näy..mutta turvotusta on: ammulla sormissa ja masulla myöskin..kummasti muuten pöksyt puristaapi :whistle: ..liekkö kutistuneet sitten pesussa??.. :D juu varmaan niin..ja uskon että lehemättii lentää!!!!.. :LOL: ..siitä syömisestä puheen ollen-menenkin kaivelemaan jääkaappia, Morjesta vain:wave::p..

piti sinulle kertoa että olen tuon saman tilanteen aikanaan kokennut. Viikolla 12 minut laitettiin liikkumiskieltoon ja täyslepo tilanne päälle... minä sain kunnallista kotiapua, kun olin yh-äiti ja nainen kävi luonani tekemässä ruokaa, ruoka-ostoksilla ja siivosi kämppää aina välillä. Itse makasin sohvalla päivät pitkät. Ei auttanut muu kun lukeminen ja kutominen siihen tilanteeseen. Meinasin tulla hulluksi :( Tilanne rauhoittui ja viikolla 20 sain jo hieman liikkua ja tehdä omia asioita mutta en hoitaa kotiani. Joten voimia sinulle tuohon pakko lepoon. Vaavi syntyi 36+6.

mimmimamma

taidanpi vielä haamuilla. En nyt tänään kerennyt testaamaan.

Varmaan 4 testiä peräjälkeisinä päivinä haamuja. Voihan ne olla ovis haamuja, kun en noista vuodoista saa selvää. Oliko vai ei?! Vatsa oli tosi littee vähän aikaa sitten ja viime päivinä hieman turvoksissa. Mieskin kysyi että mikä noin turvottaa??? Sanoin, että söin perunaa ja vatsa turposi sen jälkeen :) ja SEN LISÄKSI MUNARUOKA TURVOTTAA :LOL: Joten mahdollista ovista hyödynnettiin raskaustestien plussa päivinä. Saa aikanaan nähdä mitä tästä seuraa... sry vastaus tälle palstalle :saint:
mimmimamma

ovat nyt sitten toivottavasti takana, en ymmärrä miten reagoin noin voimakkaasti, kun tämä oli odotettavissa, v- 91 tuplia odottaessa maksasin kotona, - sairaalassa usean kuukauden ajan, kuten myös v - 05, mut silti koville otti ja ottaa, näin heikko tilanne mulla ei ole koskaan ollut.
On tämä hullua, niinkuin joku joka aiemmin totesikin, ensin odotan että plussaat, sitten olet hissukseen suht 12 viikkoon asti, sitten sitä toivoo että masuasukki pysyisi mukana koko ajan jne.

Vakuutuksista vielä, eli täytin ja postitin paperit ja nyt vain kädet "ristissä" toivon että sen myöntävät maksan mielummin tuon kalliin maksun vaikka sattuisi etten sitä vauvan kanssa tarttisi... Olipan papereissa liuta kysymyksiä ja mun kohdallani tuli kyllä liian monta rastia kyllä sarakkeeseen, mut silti toivon et sen todella myöntävät.

Äideistä myös totean, että minun äitini totesi viimeksi kesällä että ethän vain enää suunnittele, tai edes elättele vauva haaveita, hänen mielestään olin aivan tärähtänyt kun totesin hänen olevan väärässä.
Plussattuani kun hänelle kerroin, niin onneksi piti mölyt mahassaan ja on ollut odotuksesta ainakin minulle päin ihan tyytyväinen, muutoin olisin varmaankin päästänyt suustani sammakoita.

Mulla ei nyt tämän pakko levon vuoksi ole neuvoloita, eikä siis niiden seurantoja, olinkin aiemmin jo hätää kärsimässä tuon painon seurannan vuoksi, vaikka hyvää tarkoittivatkin, mut nyt onneksi painon nousukin on jo rauhoittunut, eikä tarvitse mennä juomaan sitä litkua sokerirasitukseen =)
pitäkää kaikki masuasukinne kyydissä ja haamuileville toivon oikein vahvoja "viivoja", ONNEA.
Nyt marssin jälleen sänkyyn :hug:

johanna Kurja tuo sinun tilanteesi! Nyt toivotaan vaan parasta, että pystyt lepäämään kotona ja se auttaa tilanteeseen. Viimeisessä hädässä varmaan se osastolla lepääminenkin on sitten parempi vaihtoehto kuin vauvan syntymä. Onko sulla nyt rv 25 vai 26? Millainen painoarvio vauvasta on tehty?

Kateellisena luen täällä, kun olette kirjoitelleet herkuttelusta. Mulla on ne nyt varmaan pitkään pannassa. Olen alkanut tehdä ihmiskokeita itselläni ja testata mitä mun kannattaa syödä, että sokerit pysyvät kohdillaan. Kun löydän oikeat muonat, niin syön samalla tavalla koko loppuraskauden. :LOL:

No nyt mulla on tänäaamuna jomotellut vasemman munasarjan kohdalla :eek: mitäs tämä nyt sitten on.?! :attn: . Tiedän että juuri tuolta puolelta munasolu sai alkunsa tärppikierrossa ja siis keltarauhanen siellä ylläpitää raskautta. Luin että keltarauhanen erittää raskaushormonia siellä raskauden ensimmäiset 5-6kk. Eli jos se nyt irtoaa niin raskauskin keskeytyy! :eek: Näin sitä voi maalata kauhukuvia itselleen ;) :ashamed: . Eli oon taas oikein vauhdissa! :/ Varasin ens viikon perjantaiksi ultran gyneltä jota pidän parhaana lääkärinä jolla olen käynyt. Sillloin olisi sitten rv 9+3. Saan sitten hänenkin mielipiteensä ja arvionsa ja ehkä' sitten jotain mittojakin pystyy jo ottamaan jos on jotain mistä ottaa mittoja. Milloin sen näkee missä istukka on? Mulla oli viimeksi kohdunsuulla mutta se nousi parempaan paikkaan loppuraskaudessa onneksi.

Yhteistyössä