40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Tule mur-mur kertomaan ultrakuulumiset! Peukut täällä pystyssä! Äläkä huolestu jos ei syke vielä näy (mulle kokenut tohtoriksi asti väitellyt lääkäri juuri omasssa ultrassani sanoi ettei hän kaikilla näe ennen seiskaviikkoa vielä sykettä vaikka kaikki olisikin hyvin ). Mullakin hän väänteli ja käänteli laitettaan pitkään ennen kuin uskalsi varmasti sanoa että alkio ja syke näkyi ja rv oli 6+6.

Täällä minä taas! Kävin sairaalassa, otettiin paperille käyrää, mitattiin verenpainetta, otettiin verikoe ja ultrattiin. Pikkukaveri kääntyi sitten yöllä takaisin pää alaspäin :p Ei tarvinnut kääntää väksisin.
Meinasivat ensin että tk:ssa ovat ultranneet väärin, mutta viime yönä taas supisteli ja pikkukaveri pyöri ihan miten sattui... liikkuvainen kaveri. Lääkäri meinasi että aivan sama mitenpäin vauva kohdussa on niin saan sen normaalissa alatiesynnytyksessä ulos. Leveä perä! Helpotti kuulla. Painoarvio n. 3 kg, eli en ole saanut ainakaan vielä aikaseksi sokerivauvaa.
Tirulii minulla oli samanlaisia ongelmia, mutta se johtuu vain siitä että vauva on niin alhaalla että painaa koko ajan. Käy pissalla, vähän tulee, kun nousee ylös niin pissattaa edelleen ja taas istuu ja pissii, nousee ylös ja pissittää..... loputonta :LOL:
Jaloilla kantokyky on tullut maksimiinsa, ei enään yhtään painoa lisää tai jalat pettää. Issias repii näin kylmällä.
Lähden taas vessaan!
Hyvää viikonloppua kaikille! :hug:

Kiitosta tervetulotoivotuksista. Tuntuu vaan aika epätodelliselta vielä tämä raskaus, kun on 4+1 takana. Oireita kyllä on kiitettävästi. Mahaa juilii ja aina asentoa vaihtaessa tai noustessa tulee repäisykipuja. Eli maha oireilee eniten. Rinnat on myös turvonneet aika kivasti, ja pahoinvointiakin, mihin auttaa vain syöminen :LOL:

Näiden hauskojen oireiden ohella, on olemassa myös huoli siitä kuinka pitkälle tällä kertaa päästään.

Ai niin, ja huulta alkoi kuumottaa siihen malliin, että rakkula tulossa, kyllä potuttaa, liittyköhän se jotenkin raskauteen, vai stressiin!?

Tässäpä kuva "pienestä" ja kokoa ruskuaispussilla? 8.2mm:heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5524986.jpg

..näkyi siköpussi/ruskuaispussi? ja jotain pientä siellä kasvamassa.. :) lääkärin mielestä ihan hyvä löydös noille viikoille 5+6 tai 6+0..pieni siellä aivan keskellä kohtua:)..

Seuraava ultra taas viikon päästä 18.1.

Kävin hcg:n määrityksessä ja vastauksen saan luultavimmin vielä tänään..pitänee kysyä päivystyksestä kun ei TK:sta kerinneet soitella..haluan mielenrauhani vuoksi sen tiedon NYT!!!

Mitäs sillä erkalla näkyikään eka ultrassa ja mitkä viikot??

Okein kirpakkaa viikonloppua ja masun kasvattelua!!!!

mur-mur ja pikkiriikkinen 6+0:heart:

Mur-mur Tosi ihanaa kuultavaa että kaikki hyvin ja pikkuinen siellä kasvamassa hyvillä kohdin :heart: . Harmitus se teidän auto juttu. Nyt autot tahtoo hyytyä näillä pakkasilla. Meilläkin isäntä tossa pika remppaa laittelee just kun aamulla pakkasta taas 21 astetta ja auto kävi kun kraktori, en meinannut uskaltaa liikkeelle lähteä. Joku johdon pätkä oli lähtenyt kuulema paikaltaan. Eikä moottori edes lämpiä kunnolleen..Ja kun en ole mikään huolto expertti =)

Hei Mur-mur

Kyllä sinun hyviä uutisia on odoteltukkin tänään, myös minä :heart: Kauppareissullakin piti kurkata kännykästä =).. Näin sitä itse vauvan saaneena, toivoopi muillekkin sitä omaa pienokaista :heart:. Ihanaa että kaikki näyttäisi olevan hyvin! Kyllä sinä sen kullannupun saat syliisi . Nyt vain hyvää masun kasvatusaikaa ja muista pitää itsestäsi hyvää huolta, ukkokultakin varmasti paistelee lettusia ilosta :)

:wave:

Annekristiina ja Lumikki

Mur-mur hienoa että oli oikeassa paikassa ja alkiokin näkyi :flower: . Mulla siis ekassa ultrassa omien laskujen mukaan oli 6+0 ja lääkäri kiekon kanssa meinasi että rv6+1-6+2. Näkyi amnionontelo ja ruskuaispussi (alkiota ei näkynyt). Mitään mittoja ei sanonut enkä saanut edes kuvaa. Toisessakaan ultrassa en saanut itselleni kuvaa mutta silloin näkyi pienen pieni alkio ja syke edellisten lisäksi ja silloin oli rv 6+6 ja se lääkäri oli samaa mieltä mun laskujen kanssa eikä hän puhunut mitoista mitään. Kirjoitit että 8,2mm...eli mikä oli sen mittainen?

erka tuo mitta 8.2mm on sen pikku alkion mitta-tietääkseni :) ..kovasti täällä odottelen sen HCG määrityksen vastausta..otettu jo 3h sitten ja soittelein sairaalaan vastausta, eipä ollunna vielä..käskivät soitella uudestaan klo. 17.00..vitsi kun on perhosia masussa-Käääääk!!!

tuollaisen kivan löysin..

http://www.ehd.org/resources_bpd_illustrated.php?page=7&language=27

..voipi alkion/sikiön kehitystä kattella.. :)

HEI!!..kertokaatte nyt tyhmälle kun en tajua: Jos miulla rv6+0..olenko raskausviikon kuusi alussa, vaiko lopussa???..tyhmänä kysyy!!!! :eek:

Elikkäs..miun arvo oli 4875..oli lääkärin mielestä oikein hyvä =)
..ainakin kun kattoopi tuosta taulukosta..

hedelmöittymistä/viim. kuukautisista
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500

..tuli paljon parempi mieli nyt :) ..nyt vain sitä 18.1 ultraa odottelemaan..juu ja niitä r-oirehia ;)

Hei Mur-Mur
Minulla oli 9,3 mm kun viikkoja olu 6+4..Alkion koko 7. Viikolla 4-8 mm. Pahimmat mielialan heilahtelut 7-10 viikoilla:)..Korvat ja silmät alkavat kehittyä, jalat sekä kädet myös, sydän täyttyy verellä viikon lopussa:)...

Mie kovasti täällä ultrakuvia netistä kattelen :) ..juu ja korjaankin heti: EI alkion koko ollut miulla se 8.2mm..vaan ruskuaispussin koko!!..menee jo ittekkii sekaisin ;) ..

Noista hcg arvoista vielä..toisilla on saattanut olla jo niinkin korkeita kun 10 000 rv6+0..eli miulla ei ole mitenkään ERITYISEN korkea ja sen huomaakin, koskapa ei ole oireitakaan :D

annekristiina mie jo vähän niitä oirehia odottelenkin..mielialan vaihteluita on jo NYT!!!! :p

~*~Viikonloppuja kaikille!!~*~ :wave:

Mur-mur hyvä että hcg-arvot oli niin kuin pitääkin.

Ajattelin että voisin vielä mennä ultraan ennen ensimmäistä neuvolaa kun haluan taas varmistaa etttä kaikki on ok. Haluisin kanssa kuvia ja jotain mittojakin. Ehkä ensi viikolla tai sitä seuraavalla voisin mennä. Se viimekertainen ultra kun kustansi minulle vain 40 euroo niin voisin ehkä vielä yhteen satsata vaik se eka ultra olikin melkein 80 euroo. NP-ultraan on vielä pitkä aika eikä mulle sellaista vielä ole varattukaan kun en siellä neuvolassa ole käynyt vielä. Kattoo nyt sitten miten saa nämä päivät kulumaan ilman ultraa. Sitten varmaan helpottaa kun rupee tuntemaan itse vauvan liikkeet niin tietää että siellä ollaan elossa ;) .

Nimimerkki...........monesko......................LA
Tirulii (41)..........1 yhteinen...................24.01.2010
Äiti murmeli (42)..4 lapsi........................27.01 2010
Hepuli71 (38)......2 lapsi........................1.7.2010, TAYS
Star .................3 lapsi........................2.7.2010
Päikki (41)..........2 lapsi........................3.7.2010
Jadette (40).......3 lapsi........................6.7.2010
Minni (45)..........2 lapsi........................12.7.2010
Enkelinäiti (33)....5 lapsi.........................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ...........2 lapsi.........................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43)..3 lapsi........................11.8.2010
mur-mur (44)..)...3 lapsi........................4.9.2010
Erka (36)............3 lapsi........................24.8.2010
Roosamaria69......x lapsi........................xxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi

Hieno juttu mur-mur :flower: , ja kiitos mielenkiintoisesta linkistä =)

Kuinka suuri merkitys noilla hcg-arvoilla ja oireilla sitten on? Onko suuret arvot paremmat vai ei? Ite oon käsittäny, et ei ne oireet ainakaan merkkaa raskauden onnistumiseen paljon!!!

Heips, pitkästä aikaa, paljon on tullut kirjoitusta. Olin pienellä lomalla ja nettipimennossa.

Erkalle harmittelut äitisi sanomisista, saitko itse äidellesi kerrottua omaa mielipidettäsi ja perusteitasi lapsenteosta, mitä palstalle kirjoitit, olivat ne mielestäni asiallisia. Mulla on itsellä pelko, että äitini myös suhtautuu negatiivisesti, koska olen niin vanha, viimeksi kun kerroin olin liian nuori (20 v). Tätä on kolmevuotta yritetty ja kaksi km:ää ja monia pettymyksiä, joten saas nähdä miten reagoin jos alkaa napisemaan.

Enkeliäidille onnittelut kivasta ultratuloksesta.

Roosamaria 69 tervetuloa.

Mur-mur
, kiva kuulla että kaikki ok ja löydös vastasi viikkoja ja hcg:kin hyvä.

ON: Maha on pinkeenä ja juilimisia on, johtunee kohdun kasvusta ja ns. liitoskivuista. Muuten on olo hyvä. Vielä ei olla miehen kanssa kerrottu kenellekään. Eka odotti, että kun tulee viikko 12 niin sitten heti kerrotaan ja tässä ollaan...hys hys. :p

Minni 13+4

Ihanaa että näin monta masuasukin omistajaa :heart:.

Tuota listaa silmäilin, eikös Mur- Mur illa ole jo kolmas tulollaan.. listassa 2 :snotty: Tulee tässä jo vauvakuume itselleenkin, no ei ... kasvaa vaan niin nopeasti. Mukava seurata kuulumisianne, kännykällä näppärää kun imetän ja nukutan Lumikkia :heart:..

Pirteää pakkas viikonloppua!

Minni 007 Juu kyllä sain omat perusteluni sanottua ja ne olivat suurinpiirtein nuo mitä jo tänne kirjoitin. Sitten oli vielä sellainen pointti että äitiys-/vanhempainrahan suuruuteen vaikuttaa se onko lasten ikäero alle vai yli 3v. Eli kun olen ollut yhtä soittoa pois töistä nyt neljättä vuotta niin jatkuisi sitten poissaolo vielä kolme vuotta maksimissaan. Eli nyt tulisi kuopuksen ja uuden vauvan ikäeroksi n. 2,5v ja silloin saisin saman äitiyslomakorvauksen kuin edellisistäkin. Jos se olisi yli 3v niiin en saisi työssäkäyvän äitiyskorvauksia vaan sen ihan minimin. Olen kituuttanut surkealla hoitovapaakorvauksella pari vuotta joten täysi äitiyskorvaus on tervetullutta ja tiedän taas jatkavani sitten vielä hoitovapaalla.

Kellekään muulle kuin äidilleni ja kummityttöni äidille en ole uskaltanut vielä raskaudesta kertoa enkä aio vielä kertoakaan vaan annan "pölyn" ensin vähän laskeutua...eihän sitä näköjään tiedä miten ottavat uutisen vastaan :whistle: .

Mun LA on muuten 24.8 jos olen oikein laskenut mutta virallista LA:ta en vielä ole saanut.

T: Erka rv 7+3.

Kaunis kiitos päivityksistä Minni007:wave: ..ja annekristiinalla tarkat silmät, enpä itse olisi hoksannutkaan-kiitos ja kumarrus!! =)

Juu ja miun ikäni on 44v.:D

roosamaria 69 HCG tuplaantuu raskauden alkuviikoilla ja sitä seuraamalla voi nähdä, eteneekö raskaus oikeaan suuntaan..monestihan lähdetään luvusta 1..

..tuossapa olisi taulukko..

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Kiittelen kaunihisti ultra&hcg-arvon onnittelijoita :flower: ..tästä on vielä matkaa ja kaikkea voi käydä..toivoa voin vain onnellista lopputulosta:heart:..

mur-mur ja pienen pieniäinen 6+0 :heart:

Ps..meitin pieni poikanen innoissaan kerhotädeille kertoi tänään että "meilleppä saattaa tulla vauva"!!?:wave:..mie häntä muistutan että "se ei ole vielä vauva ja pikkasen pitää vielä odotella, jotta nähdään kasvaako vauvaksi asti"..hän vaan niin tohkeissaan..toivottavasti reilun viikon päästä voin sanoa hälle että "vauva siellä kovasti kasvaa, pikkusisko tai veikka" :) ..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti murmeli:
Painoarvio n. 3 kg.
Tirulii minulla oli samanlaisia ongelmia, mutta se johtuu vain siitä että vauva on niin alhaalla että painaa koko ajan. Käy pissalla, vähän tulee, kun nousee ylös niin pissattaa edelleen ja taas istuu ja pissii, nousee ylös ja pissittää..... loputonta :LOL:
Jaloilla kantokyky on tullut maksimiinsa, ei enään yhtään painoa lisää tai jalat pettää.
Lähden taas vessaan!
Hyvää viikonloppua kaikille! :hug:
^^^^kuin mun näppiksestä

:LOL: :LOL: :LOL:
Tuo turvotus lisääntyy vaan,mutta pissa on puhdas,joudun 2xpäivässä tikuttaan sen ja paineet on vielä ok,nekin mittaan 2xpäivässä.

mur-mur

Odotin niin eilisen sun uutisia ja nyt vasta pääsen onnitteleen "näkymistä"

tiru ja Nöössi 37+6 :heart:

Yhteistyössä