erka No kylläpä sun äitisi osasi valita sanansa törpösti. Toivotaan, että mieli muuttuu vielä. Ehkä hänellä vaan kulki puhe vähän ajatuksen edellä. Kerroin itse tänään omalle äidilleni puhelimitse asiasta (asumme yli 250 kilometrin päässä toisistamme). Jännitti, pelkäsin, että reaktio olisi negatiivinen. Mutta äitiä alkoi itkettää ja hän oli iloinen. Hän toivoi, että kaikki menisi hyvin tällä kertaa.
äiti murmeli Tämä ei nyt ole mitenkään tieteellistä tms. ja mulla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut, että joogan silta-asento voisi auttaa vauvan kääntämisessä. Kopsasin tämän netistä: "Makaa selälläsi polvet koukussa jalkapohjat lattiassa, jalkaterät reilusti erillään toisistaan. Vedä kantapäät kiinni pakaroihin ja tartu nilkkojen ympäri. Paina selkäranka lattiaa vasten. Hengitä sisään ja nosta lantio, rinta ja lapaluiden alue mahdollisimman ylös lattiasta. Pysy tässä niin kauan kuin jaksat ja keskity tuntemaan hengitys vatsan alueella. Laskeudu uloshengityksen aikana alas selkä pyöreänä niin, että pakarat koskettavat lattiaa viimeisenä. Silta vahvistaa ja rentouttaa selkää. Asento voi myös houkutella perätilassa olevaa lastasi kääntymään oikein päin raskauden loppuvaiheilla. Asentoa voi toistaa muutamia kertoja päivässä, ja lopuksi aina lepäillä kylkiasennossa. Selän alle voi myös laittaa tyynyjä tueksi, jos siltä tuntuu."
roosamarialle onnittelut plussasta. Tervetuloa tänne vaan.
Täällä on ollut ns. helpompi ajanjakso: tuntuu siltä, että on ihan oikeasti raskaana, mutta ei ole juuri mitään, ainakaan ikäviä, oireita. Paitsi tänään on ollut jotenkin tukala ja supistava olo, kun tein melkein tunnin lumitöitä pihalla. Vatsa on kova kuin kivi ja siellä tuntuu nipistelyjä ja veeeenytystä suuntaan ja toiseen. Mies torui lumitöiden tekemisestä, kun tuli töistä kotiin. :snotty: