40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Onnea Nicola!

Näin niitä pikkukääröjä alkaa tupsahdella maailmaan.
Voi, kun pystyis lopettaa tän suklaan syömisen, vauvakin taitaa kasvaa jättiläiseks sen takia. Huomenna arvioivat vauvan kokoa, hui kun jännittää.

Ollakovai.......... mä heräsin tänään päikkäreiltä ja oli jo pimeää. Vähänkö on viikonloppurytmillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
Onnea hirmusti vauvoista Maisa ja Nicola! Musta alkaa mennä jo mammat ohikin - katsotaan vieläkö sieltä kiilataan kun ei täällä tapahdu mitään. :p Aina vähän toivoo että josko, mutta ei. No eipä tänään ole vasta kuin 38+0 eli eipä tässä nyt hengenhätä ole.

Aika hissukseen on vauveli masussa kun vertaa vanhaan. Josko se nyt sit enteilis sitä synnytystä. :D Yea rite...

Sirppis 38+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nicola73



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KOS
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11. (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11. (38+1)..poika (3440g, 51cm)
 
Heippa vaan kaikille!

Voi miten ihanasti tuo synnyttäneiden lista rupeaa kasvamaan :D
Onnea kovasti minunkin puolesta ihanista vauvoista Maisa72 :heart: ja Nicola73 :heart:

Sirppuliini kyllä se sinunkin vuoro siellä häämöttää =) Mitenkäs sinulla onsujunut loppuraskaus muuten?

Ja tervetuloa joukkoomme odottamaan Euphonia :wave:

Täällä ei ihmeenpää,,, ehkä jonkun verran väsymystä ja sitten välillä painaa aikalailla häpyluuhun jos ei muista päivänaikana yhtään leputella itseään vaakatasossa.

äiskä ja villahousu 27+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
Kovasti onnea Maisalle TYTÖSTÄ ja Nicolalle POJASTA :heart: :flower:

Itsellä kunto ja olo parantunut viikonlopun aikana huimasti, särkylääkkeitä en tarvitse, melkein kaikki nesteet kadonneet kropasta vieden samalla 6 kiloo!!(voitte siis kuvitella millaset norsun jalat mulla oli=) ) kun laitokselta palasin niin painoin samanverran kun sinne mennessä : / se oli melkosen masentavaa..
Nyt vaan pitäis muistaa ettei ala rehkimään vaikka ei kokoajan satu tai heti tulee takapakkia paranemiseen.

Odottaja
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
Kiva, että Odottaja voit jo paremmin. Ota vielä rennosti, vaikka kroppa tuntuu jo omalta. Mulla noi 15 ylimääräistä kiloa ei ihan heti lähde, mutta sikälimikäli vanhat tavat jatkuu, keväällä sovin normifarkkuihin. Ellen sitten sorru liikkumattomuuteen, tuskin sentään.

Vauvasta tehty painoarviota, alle 3kg tällä hetkellä, eli sopivan pientä pääsee pönnäämään. Ei toki kipua mihinkään poista, yhtä kamalaa joka kerta. Saatiin myös päivä, jolloin käynnistllään synnytystä ellei sitten synnäri oo ihan tupaten täynnä ja siirtävät päivää. Sitä rauhassa ootellessa. Alle 2 vkoa enää kuitenkin. Jännittää kyllä kovasti, kun tietää ajankohdan. Sitähän tässä on toivottu, että käynnistävät ja ehtii sairaalaan asti.

Liposet kelit tuolla ulkona. Viisas pysyis sisätiloissa, mutta kauppaan oli raahauduttava. Saa kävellä ihmisten ilmoilla puolikyykys, jottei kaadu.

Äiskäkin muistaa sen lepotauon päivään. Se kyllä on luksusta. Tänään lapsia oikein muistutin, kuinka tärkeetä on yhteinen puuhaaminen, jotta äitikin saa hetken tauon kotiaskareisiin. Jos ei vaakatasoon, saa edes koneellaistumistauon ja muuta ajateltavaa kuin tiskivuoren.

Hillakat 37+4
 
Hellurei daamit!

Paljon onnea vauvautuneille!! :flower:

Itsellä tänään kontrolli Kättärillä radin takia ja kokoarvio saatiin!!
Painoarvio nyt 3700g, apua!! (no, edellinen oli syntyessään 4500g, joten mahtuuhan tuo tulemaan!).
Saatiin päivä käynnistykseen... ensi viikolla meillä on vauva sylissä (ellei aikaisemmin synny)!!!! Käynnistys siis 5.12!! Viikkoja silloin kasassa 37+5.

Täytyy tässä sulatella asiaa... ja ruveta pesemään vauvalle vaatteita!!

Ronskin sisätutkimuksen jälkeen on ollut rusehtavaa vuotoa, tämä ilmeisesti normaalia?!

Hyvää loppuviikkoa!

T: Alexa ja Olio 36+4
 
Mikä hitto tätä sivustoa vaivaa vai oonks se vaan minä. Olen yrittänyt kirjoittaa monta kertaa ja ei vaan onnistu. Menee närvi.

äiskä ihan perusloppuraskausjuttuja tässä. Häpyluu vihloo ja alaselkään koskee ja hermo menee. Ei jaksa enää. :p

Alexa ai teille tulee ensi viikolla bebe! Heh, mua naurattaa kun te meette kaikki musta ohi tässä loppumetreillä. :D Tai sit ollaan tosiaan yhtä aikaa Kättärillä. Laita neilikka rintapieleen, niin tiedän et se oot sinä. :D

ON: Tänään neuvola ja sf-mitta oli pompsahtanut ja pää ilmeisesti kiinnittynyt. Siinä sen käynnin anti aika lailla olikin. Mä en enää hirveästi jaksa ressata että milloin tää tulee täältä. Olis parit kemut ensi viikon lopulla, niin mietin nyt että tulis sit vasta sen jälkeen että päästään niihin. :D

Sirppis 38+3
 
Mulla jo toivo heräs eilen illalla ja yöllä mut ei. Alaselkää jomotteli koko päivän ja illalla alkoi suppailemaan - osin jo kipeestikin. Menin sänkyyn ja ne vähän helpotti ja sit nukahdin. Yöllä selkäkipu häiritsi ja joitain kertoja heräsin kipeisiin suppareihin, mutta ei siitä sit tullut mitään kuitenkaan. Plääh sanon minä.

Sirppuliini 38+5
 
Ihanaa lumista iltaa kaikille!!

Heti tulee niin joulunen fiilis kun lunta sataa!

Hei Sirppuliini =) etkös voisi liittyä meihin joilla synnytys on mennyt yli LA:aan kun meitä ei listalla ole kuin kaksi, LA:n alittaneita on sit enemmän!

Täälä tyttö päästää äidin öisin helpolla, herää syömään vain kerran yössä, on toki muutenkin helppo ja kiltti typy ja ikää on jo yli kolme viikkoo :heart:, kyllä aika menee nopsaan!!

Odottaja
 
Odottaja en mielellään liity LA:n ylittäjiin että äläs nyt manaa siellä. :D Tässä voi kyllä käydä niin - halusin tai en... :p

Täällä sataa vaan vettä, tylsää.

Ihanaa että tyttö on noin hyvä nukkuja. Helpottaa omaa eloa aika lailla kun saa nukkua. :) Täällä tilauksessa samanlainen vauva. ;)

EDIT: katsoin ulos ikkunasta ja siellä sataa lunta!! Hiphei.
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen täällä taas toivoni menettänyt, koska viime yönä ei ollut niin yhden yhtä tuntemusta. Nukkumaanmennessä särki selkää kovasti, mutta that's it. Turha näitä "ennusmerkkejä" on mietiskellä kun ei niistä tuu lasta kuitenkaan. Sitä on vaan niin kypsä tässä vaiheessa että miettii kaiken positiivisin päin ja ajattelee, että ollaan ihan just autossa matkalla Kättärille. Huomenna alkaa rv 39 et jos meinaa tulla LA:an mennessä, niin hirveesti ei ole enää aikaa. Tässä käy viel oikeesti niin että esikoiselle ja junnulle tulee sama synttäripäivä mikä olis aika friikkiä. Yritystä mulla kyllä on. Siivosin alakerran tossa aamusella ja teen pyykkisavottaa ja pesen kylppäreitä ja yritän touhuta josko se vaikka laittais jotain liikkeelle. As if, sanon minä.

Täällä lumisadekin muuttui vedeksi ja edelleen nurtsi vihertää. Tänään on kyllä ihan nätti, semiaurinkoinen, päivä ja lumen puute ei niin nypi. Jouluksi saisi kyllä luonto verhoutua valkoiseen vaippaan - ei se ole muuten joulu eikä mikään.

Esikoinen sai tänään avata elämänsä ekan joulukalenterin luukun ja kyllä oli jännää... Lähinnä siis se, että niitä luukkuja ei saakaan avata kuin sen yhden kerrallaan. :D Aika hyvin se kyllä tyytyi osaansa lopulta.

Sirppis 38+6 (viikko LA:an eli pistäs vauhtia vauveliini. tänk.)
 
Onnittelut Maisalle ja Nicolalle pienistä tulokkaista!

Mulla on vieläkin vähän semmoinen epätodellinen tunne että olenko mä ihan tosiaan raskaana. Vaikka on jo nt-ultrat käyty ja ihan omin silmin todettu asia :) ja mahaakin jo sen verran kiristelee, että piti käydä ostamassa parit uudet farkut. Harmittaa kun olisi ollut yhdet, mitkä olisi menneet vielä pari-kolme viikkoa, mutta menin viikko sitten liukastumaan, ja nyt ne on sitten entiset farkut.

Sitä mä nyt lähinnä odottelen että loppuisi tuo kuvotus. Kertaakaan en ole (onneksi) oksentanut, mutta ei tää niin kivaa ole kun tuntuu että mahassa on vain kaksi olotilaa: joko kuvotus tai sitten kauhea nälkä :(

Euphonia ja Kunto 15+2
 
Euphonia joillain se paha olo ei lopu koko raskausaikana... Mut silloin kai yleensä myös yrjö lentää, että ehkä toi sulta vielä loppuu. Se on kyllä hirveetä - ekassa raskaudessa kuvotti ja ei ollu kivaa, ei. Kai sen kohta luulis sultakin loppuvan ja sit parin viikon päästä tuleekin närästys tilalle... :D Ihanata on.

ON: Täällä ei mitään uutta. Alaselkää polttelee välillä ihan julmetusti ja suppaakin, mutta ei tää lähde tulemaan. No odotellaan, odotellaan.

Sirppis 39+0
 
Sirppuliini, sulla tuntuu paikat siellä kypsyvän kun supistelee, joten eiköhän se lähtö koita pian=) On kyllä varmaan tuskaista odotella ja kuulostella joka vihlaisua, et joko mennään -jaksamista!

Euphonia, mäkin luulin jo selättäneeni pahoinvoinnin, mut nyt on taas pari päivää etonut pitkin päivää. Voi tietty olla vatsaflunssakin, kun sitäkin on taas tässä ympäristössä. Väsymys ja nääntymys vaan jatkuu. Välillä on niin vetämätön olo, et pitää oikein kovistella itseään, et jaksais tehdä jotain. Ja kaikki asiat tietty ärsyttää ihan kympillä, kun on koko ajan niin väsynyt. Energinen keskiraskaus, odotan sinua innolla, kiva jos tulisit a.s.a.p.:D

Ollakovai..? ja 17+6
 
Sirppuliini aikoinani jouduin kans jännäämään että tuleeko lapsille sama synttäri päivä =) mutta molemmat saivat oman päivän, peräkkäiset päivät, neljästä tunnista oli kiinni :)

Edelleen olet LA:n ylittäneisiin tervetullut ... koita kestää vaikka "hiukan" jo tökkiikin pian on poitsu sylissä!! Hyvin on mulla vielä muistissa tuo loppuajan ketutus ja ODOTUS, ymmärrän täysin!
 
Eilen lähdin shoppailemaan oikein pitkän kaavan mukaan kun ajattelin että siitä se sit lähtee. Illalla alkoikin tosi lupaavasti suppailemaan, otti jo oikein kipeestikin (ja palautti mieleen miltä ne oikeat supparit tuntuvat... apua. se huippu on kyllä ihan helevetin terävää kipua), mutta niin ne taas hiipuivat noin 1,5 tunnin kuluttua. Vähän joutui jo puhaltelemaan ja olin ihan varma että nyt päästään asiaan. Miten hitsin kauan tätä oikein jatkuu..? :( Mun edellinen lähti vesien menolla ja sit tuli laiskoja suppareita nelisen tuntia ja muuten ei omia suppareita tullut, niin ei oo mitään käsitystä. Olen kokenut vain oksitosiinisupparit ja en ole tällaista etukäteissuppailua kokenut ja ihmettelen nyt vaan että miten kauan tätä oikein pitää jaksaa katsella ja kärvistellä. Hitsi että ärsyttää.

Sirppis 39+1
 
Mulla noita etukäteissuppareita on aina tullut, jokaisessa 5 raskaudessa. Ne on uuvuttavia, ihan oikeesti. Ensin herää toiveet, että nyt se lähtee, mutta parin tunnin kippurointi ja puuskutus vie tehot koko kropasta ja jäljelle jää vain kiukku. Monesti oon jopa itkua vääntänyt tuollaisen session jälkeen, ihan silkkaa väsymystäni. Pitkät yölliset supistuskohtaukset antaa myös väärää toivoa, nouseppas ylös anivarhain muiden nukkuessa, hääräät jo lähtöä, fiilistelet, syöt rauhassa aamupalas ja pam, supparit loppuu ja arkiralli alkaa muiden herätessä.
Nyt täytyy myöntää, että tää raskaus on ollu noiden puolesta erilainen, joten en oo hirveesti ootellu tän vauvan syntymistä vielä tapahtuvaks. Mullahan ensviikolla käynnistetään tämä sitten.

Ootellessa syödään suklaata ja piparia kahden eestä. Painoa tuli taas 15kg jalkojen ja selän kannettavaks. Ei se paljoa missään näy, mutta kroppa sen tuntee. Enää en vois vähempää kiinnostaa, tuleeko kaloreita herkkujen mussutuksesta. Olo on muuten hyvä, kiukkupussi vain olen muille, harmittaa. Mutta oon pyhästi luvannu, että tilanne korjaantuu vauvan synnyttyä. Pakkokai siis ryhdistäytyä, vois edes joskus harjotella sitä rauhottumista.

Mutta, liukastelemaan muksujen kans pihalle.
Hillakat 38+3
 
HillaKat kuinka pitkään sulla on ollut sitä etukäteissupistelua ja onko se tehnyt mitään? Yksi kaveri kertoili just, että sillä oli samanlaista touhua ja se oli ollut 8 cm auki kun meni laitokselle. :O Eli aika kivuttomasti kuitenkin päässyt siihen pisteeseen. Toihan olis ihan kunkkua, mutta en kyllä hirveitä toiveita elättele.
 
Tervehdys kaikille!

Sopisiko mukaan yksi melkein nelikymppinen (39v) odottaja. Viikkoja olisi tanaan tasan 6 eli ihan alussa vasta mennaan. Raskausoireita ei juuri ole, pienta satunnaista pistavaa kipua alavatsalla (muistelen samanlaista olleen esikoisesta) ja ylenmaaraista royhtailya :D Aika epatodellinen olo on viela ja kaikki mahdolliset peikot keskenmenosta tuulimunaan ja kohdunulkoiseen yrittavat kovasti vallata mielen, vaan viela olen onnistunut pitamaan murheet paaosin loitolla. :stick:

Ensimmainen laakarikaynti on varattu kahden viikon paahan ja kovasti jo odottelen etta paasen kurkkamaan ultralla tulokasta. Me asumme Belgiassa ja taalla ei ole neuvolasysteemia vaan raskauden seurannan hoitaa laakari ja joka kaynnilla myos ultrataan :heart: Hurja lista on jo mielessa kysymyksiakin laakarille esittaa. Mulla on ennestaan tytar, mutta jo reilu viisivuotias eli edellisesta raskaudesta on reilusti aikaa. Ja sita ikaakin on tassa valissa kertynyt kummasti lisaa :rolleyes:

Nyt tuli heti karkeen pelkkaa omaa napaa, koitan lueskella taaksepain ja tutustua joukkoonne paremmin.
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KOS
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14
fleur (39).....................2.................?




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11. (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11. (38+1)..poika (3440g, 51cm)
 
Heip fleur ja tervetuloa mukaan! Kiva kun tulit. :) Lisäsin sut listalle, mutta jätin LA:n vielä avoimeksi. Oletko laskenut millään nettilaskureilla LA:a, joka voitaisiin laittaa tuohon ennen kuin saat lääkäriltä "virallisen" ajan? Kuinka usein Belgiassa käydään lääkärin pakeilla? Onko tämä kunnallinen palvelu vai maksatteko siitä itse? Aika kiva toi ultraussysteemi. :)

ON: Mä kävin tänään gynellä kun oli musta alapäässä omituinen olo. Se tosin on varmaan ihan normaalia tässä vaiheessa, mutta sieltä löytyi Bartholinin kysta tai joku vastaava. Siis Bartholinin rauhanen on tukkeutunut ja siitä on tullut sellainen möllykkä tohon emättimen suulle. Kun kysyin kokoa, niin lääkäri sanoi että "no ei tää ihan kananmunan kokoinen ole". :O Was?? Mitä kaikkea mä oikein saan tonne alapäähäni vielä... :D Voi herramunjee. Ei kuulemma haittaa mitään ja se joko häipyy itse tai sit ei. Nyt sille ei enivei tehdä mitään.

Kondunkaula oli alusta loppuun saakka auki ja pehmeää kanavaa vajaa 2 cm jäljellä. Vauvan pää liikahti vielä eli täysin kiinnittynyt ei ole. Hyvä valmiustila, mutta milloin päättää tulla niin sitähän ei tiedä kukaan. Koosta se sanoi että jotain 3,5 - 4 kg väliltä, mutta kuitenkin alle 4 kg. Jos nyt seuraavan viikon aikana tulis, niin sit se olis vielä varmaan ihan ok:n kokoinen eikä tartteis puskea 5-kiloista bebeä ulos. :p

Supparointi on loppunut lähes kokonaan et ei muuta kuin odotellaan vaan. Mälsää ja tylsää.

Jokohan Joulu13 on käynnistetty?

Sirppuliini 39+2
 
Hellurei!

Eilen oli vika neuvola:

-RR 112/70
-paino 83.6 (tullut kokonaisuudessaan 5.6kg)
-pissa ok
-sf 35cm

Vauva oli kaukana kiinnittymisestä, pulssi 165-175. Kyllä se tuntuukin, että tuo on noussut ylöspäin... hengittäminen on taas aika haasteellista. Saattaa olla huomenna mielenkiintoinen käynnistys edessä. Toisaalta ihan sama, olo on tosi tukala, joten jotenkin sitä vaan odottaa jopa kipuja, että saadaan tämä pikkujättiläinen ulos. Nyt vaan jännittää todella paljon ja ihan sama miten menee, kunhan vauva on terve!

Tsemppiä kaikille odottajille! Päivittelen tilannetta... kunhan jotain tapahtuu!!

T: Alexa ja Olio 37+4

Sirppuliini: Tulehan viikonloppuna Kättärille!! Treffataan siellä! Mä olen se räjähtänyt ristiverinen mustissa silmälaseissa...
 

Yhteistyössä