40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hirmusti onnea poikavauvan johdosta tuulias! :heart: Niin sä vaan menit ohi Odottajasta kuten hän uumoilikin. Toivon mukaan sielläkin alkaa pian tapahtumaan.

kääk! Mä oon kolmantena listalla! Lähellä alkaa olemaan. :)

Täällä maha kasvaa ja vihlonta ja harkkasupparit lisääntyvät. Edelleen aktiivinen poika masussa ja tuntuu että se vieläkin myllää tuolla ja vaihtaa asentoa.

Sirppuliini 35+0
 
Täällä minä edelleen yhdessä kasassa:wave: :mad:

Toki tiesinkin että yli menee mut eikös joo et nyt on jo tarpeeks yli ja saa tulla ulos..=)
Keskiviikkona menen taas polille ja kyl sit jo koitan vaatia käynnistystä (vaikka en siitäkään tykkää) köytän itseni vaikka sänkyyn enkä suostu pois lähtemään ennen ku typy on syntynyt...
Kuinkas sit käykään.. saatte tietty lukea keskiviikkona mun viestin et kotona taas ja yhtenä kappaleena!!!!:kieh:

Sirppuliini koitas kuule pysyä mun takana äläkä koita kiilata yhtään...:stick:

Sadepäivää mammoille,
Odottaja 40+6
 
Tervehdys kaikille tooodella pitkästä aikaa!!!

Elämä on ollut niin hektistä että kaikki sosiaalinen media on jäänyt taka-alalle....

Hupiaelämään ja Tuulias: mielettömästi onnea poika-vauvoistanne!!! :heart::flower:Mä taidankin olla jonossa seuraavana listalla =)

Mulla olotila on ollut hyvä, siksi olikin yllätys kun mulla oli maksa-arvot koholla ensin ja sitten pian myös sappiarvot. Sain lääkityksen hepatoosiin ja jouduin viikottaiseen seurantaan äplk:lle. Tällä viikolla labratulokset näyttivät onneksi jo paljon paremmilta eli lääkitys näyttää purevan, mikä vei stressiä pois ja ehkäpä aikaisempaa käynnistystä ei tarvita (tosin en vastustaisi). Jännityksellä odotan ensi viikon lääkärikäyntiä. Mulla oli oireena siis todella vähäinen kutina käsivarsissa, minkä olisin hyvin voinut laittaa kylmien ilmojen aihettaman ihon kuivuuden&kutinan piikkiin eli tosi salakavala tämä hepatoosi voi olla.

Odottaja70, toivottavasti olisit jo tällä hetkellä synnärillä, tuossa vaiheessa odottavan aika on varmasti todella pitkä! Rutkasti onnea synnytykseen!!

Nicola 35+6
 
Toivon mukaan Odottajan suunnalla on tapahtunut jotain edistystä!

Nicola vai tuli sulla hepatoosi. :( Ja noin pienillä oireilla... Mä (niinkuin varmaan kaikki muutkin) kuvittelin, että siinä on ihan järjetön kutina. Huh, onneksi se diagnosoitiin ja sait hoidon.

ON: Mä kävin eilen Kättärillä tsekissä kun jotain lorisi alapäästä ja soittelin sinne että onkohan tässä nyt tsäänssi et olis lapsivettä vai mitä ihimettä. Halusivat tehdä sen testin ja hyvä niin että ei tarvinnut jäädä murehtimaan asiaa. Ei ollut sit lapsivettä mikä on hyvä mutta voi jösses tätä tavaran määrää... :$ Alkoi hermostuttamaan sen verran toi koko homma, että sit alkoi supistelemaankin. Menin nukkumaan kun tulin himaan, niin se helpotti ja olo rauhoittui. Ton seurauksena on kyllä alkanut synnytysjutut pyörimään mielessä - tähän saakka olen koko ajan ajatellut että sinne on vielä useita viikkoja. Niinkuin varmaan oikeasti onkin, mutta nyt asiaa miettii.

Äitiyslomalla on ihanaa. Saa levätä ja tehdä mitä tykkää, me likes.

Sirppis 35+3
 
Moi taas!

Mikäs on Odottajan tilanne?? Kohta sulla on vauva sylissä... tavalla tai toisella! Nimimerkillä edellinen käynnistettiin 42+4 :D ! Toivottavasti sulla ei veny noin pitkään.

Sirppuliini pysyy vaan ruodussa! Että päästään sitten yhtä aikaa Kättärille!

Itsellä supistellut tänään todella napakasti, mutta kyllä sais Olio pysyä vielä sisällä... Seuraavaan kontrollikäyntiin vielä kolme viikkoa...

Hyvää loppuviikkoa daamit!

T: Alexa ja Olio 33+5

P.s. ONNEA TUULIAS vauvasta!!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tuulias! Näyttäisi siltä, että viikoista päätellen pian tulee lisää vauva-uutisia=)

Täällä käyty sokerirasituksesssa (ei onneksi ollut niin paha kuin kuvittelin) ja tänään pitää soitella tulokset. Kysyn samalla veriseulasta, soittoa ei onneksi ole kuulunut, niin elän siinä uskossa, ettei häly sitten käynyt.

Yhdet ä-housut oli jo pakko käydä ostamassa, kun elo normifarkuissa alkoi käydä aika tuskaiseksi. Työnantajallekkin kerroin ja hän onneksi otti uutisen kuin mies ja onnitteli. Itsekin kun esimiesasemassa olen, niin ymmärrän kyllä, että uutinen aiheuttaa lisätyötä ja päänvaivaa, mutta toisaalta lisääntyminen on kuitenkin normaali elämän ilmiö.

Nyt tässä vaan odotellaan, että alkaisin tuntea liikkeet, siinä onkin seuraava huolen- ja paniikin aihe, jos eivät ala parin viikon sisällä tuntua:confused:

Mukavaa viikon loppua kaikille! Ollakovai..? ja 14+2
 
Alexa hehehee. Mä meen tänään tutustumaan Kättärille. Mies ei taida tulla mukaan kun sinne on niin hiton hankalaa mennä julkisilla ja auto meni just tänään korjaamolle. Kyllä kieltämättä itseäkin hieman sylettää vaihdella kulkupelejä, mutta toisaalta sit ei tarvii läpikäydä sitä saatanallista parkkipaikan etsimisrumbaa siellä päässä. Pientä parkkipaikkaongelmaa ko. sairaalassa. Tsiisus.

Ollakovai mulla alkoi tässä raskaudessa liikkeet tuntua aika myöhään. Mun muistaakseni vasta joskus viikolla 18 että näinkin voi käydä. Sen jälkeen kaveri onkin sit liikkunut reilusti. :p

ON: Mua alkaa supistelemaan aika napakasti nyt jos kävelen yhtään pidempään. Eilen illalla tosin supisteli sit ihan makuullakin et kivat. Kai nää vielä voi luokitella harkkareiksi vaikka osin aika epämiellyttäviä ovatkin. Pari viikkoa vielä kun kestäis tuolla, niin sit sais mun puolesta tulla. :)

Sirppis 35+4
 
Morjens Masulaiset!

Onnea Tuulias suloisuuden saannista ja rauhallista vauva-arkea! :flower:

Näyttää taas olevan muutamalla mammalla pian H-hetket lähistöllä. Ihana kuulla onnellisia vauvautumisia!

Ollakovai juu nuo liikkeiden odottelut hmm. tuskaisaa kun niin kovasti toivoo ja odottelee,että saisi jotain merkkiä todellisesta asukkaasta! Voimia, pian ne tuntuu! :kiss:

Mikähän on Odottajan tilanne? :heart:

ON: Hiljaisia niin pieniä liikahduksia tuntuu masussa. Töissä ollessa ei koko päivään tiiä Aarteesta mitään vaan sitten joskus hetkittäin kun pysähtyy, siellä sitä käännetään kylkeä. Ensi viikolla rakenne ultra ja jännityksen sekaisin tunteinhan sitä odottelee.

Töitä mulla jatkettiin vielä pikkuisen ja kerroin avoimesti raskaudestani pomolle. Nythän masu jo killittää siihen malliin ettei sitä voi olla näkemättä ;) Ja on niitä tooooosi hämmentyneitä katseita saatukkin. Vaan hmm, saataisiinpa meidän perheeseen turvallisesti vielä tämä neljäskin.... =)

Mukavaa isänpäivän odotusta muun odotuksen lisäksi.

Talvi ja Aarre 20+
 
Onnea Tuulias pikkuisesta.

Supistelee välillä ahkerasti, mutta sitten laantuvat. Ens viikolla neuvola ja sit kohta se synnytystapa-arviokin. Rautatabujakin napsin, jos sitten sitä hemppaa vähän nostattais, oloa en virkeämmäks saa. Ulkoilla jaksan 2 pienimmän kans sopivasti, ite en meinaa jaksaa kävelyllä käydä, selkä on niin kipee.

Ollakovai ja Talvi, teilläkin viikot vain lisääntyy. Antaa masun vain näkyä.

Odottaja, huhuuuu, fiilikset/tilanne? Pidät meitä jännityksessä.
Isänpäivänviettoon eli päikkäreille.
Hillakat 35+1
 
Heippa kaikille :wave:

Täällä melko varmasti maailman onnellisin pienen tytön äiti!!

Tässä hiukan tarinaa ja hiukan koville otti..

Keskiviikkona kävin polilla, sain torstai aamuks käynnistysajan..kaikki siis hyvin, vaikka ilman käynnistystä olisi halunnut ..mut mut ei ainakaan kasvaisi vauva enään ..

Ke -to yönä alko supistelee suht iisejä oli..puol kaks menikin vedet, jeee..
supistukset tietty koveni ja tiheni, kestin kyllä seitsemään asti..lähdettiin sairaalaan ja samalla soitin synnärille että mun pitäis kohta teille soittaa tarkkaa käynnistysaikaa mut olen jo tulossa ja vauva kans..=)

Olin sairaalaan mennessä 5 cm auki..eikun saliin joka olikin jo meille varattu :)
Kello n. 8.00.. ekaks sain ilokaasua ja ruvettiin valmisteleen spinaalia..jep, jep,
lääkäri pisti ainakin 30 eikä onnistunut, vika ei minussa, ei vaan onnannut, olin jo luovuttamassa, ei sattunut mutta oli epämielyttävää ja koko ajan tuli lisäks supistuksia,
sit päättivät että vielä yksi yritys kun istun..Onnistu heti..ja voi sitä helpotusta..AAAAH!
Sit päättivät laittaa vielä tipan ja sillä varmistaisivat vauvan syntyvän kahden tunnin sisällä ettei selkään enään tarttis pistää...
Hetki siinä sit meni ja olin 9 cm auki ja sais kohta ponnistaa..ja typy olisi sylissä
MUTTA sitten tapahtu jotain..
sydän äänet katos..Paniikki...lääkäri paikalle , minä kontillani, pää alaspäin..
lääkäri sano että kolme sekunttia odetetaan ja SIT MENNÄÄN..Yksi..kaksi...kolme..
Mua käskettiin toiselle sängylle, piti juoda joku litku..mies piti kädestäni kiinni..ja hoki vaan että kaikki menee hyvin!!!
Mies jäi yksi saliin ja juosten minua lähdettiin viemään leikkuriin (ihan ku jossain leffassa)..miehelle varmasti kauhea tilanne kun jää yksi tyhjään synnytyssaliin, eikä voi kuin toivoa ja odottaa...matkalla leikkuriin kysyin että kuoleeko vauva..vastaus oli että parhaamme teemme ettei!!
Salissa kerkesin vielä kysyä että sattuuko minuun..ei..sinut nukutetaan..maski naamalle ja uni tuli.
Sit herään heräämössä ja pää aivan sekava ja pelotti kysyä kuinka kävi ja vastaus PELOTTI!!!!
Kuvitelkaa se tunne kun mua onnitellaan tyttövauvan äitinä :heart: :heart:
Sit seuraava huoli oli miten mies voi!!
mies oli saanut tytön syliinsä ja saanut antaa maitoa pullosta!!!
Koko ajan kysyin tytöstä ja miehestä, sit henkilökunta haki ne luokseni heräämöön, VOI SITÄ ONNEN HETKEÄ KUN NÄIN TYTÖN MIEHENI SYLISSÄ :heart:
Voitte vain kuvitella että kyyneleet vaan valuu kun kirjotan tätä :'(
Täysin terve Tyttö syntyi siis 7.11 pituutta 50 cm ja 3100g.
Syytä miksi jouduin hätäsektioon ei osta sanoa, tai mistä kaikki johtu, siinä ei keretä jäämään miettimään, päätös täytyy tehdä hetkessä.

Suuren kiitoksen ansaitsee ihana mieheni joka tosiaan tuki minua vaikka varmasti myös itse pelkäsi!!

Odottaja
 
Paljon, paljon onnea Odottaja:flower: Onpa teillä ollut todella dramaattinen synnytys, ihanaa, että kaikki kääntyi kuitenkin lopulta hyvin päin.

Mä sain vihdoin veriseulan tulokset, down-riski 1:2800 tai 1:2600, edwards tms. 1:48 000 ja sokeritkin kohdallaan -ai että mä olen nyt onnellinen:heart: Kohtu on nyt alkanut tuntua entistä selvemmin, tähän asti on kinnannut vain jumpatessa ja reippaalla lenkillä, mut nyt tuntuu "olevan läsnä", jos vähänkin kumartelen, nostelen tai muuten ponnistelen, tää oli taas niitä juttuja, jotka olin unohtanut:D

Mukavaa viikon alkua kaikille! Ollakovai..? ja 14+5
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)

 
Viimeksi muokattu:
Voi Odottaja mikä jännitävä synnytys sinulla on kaan ollut :hug: kyyneleet täälläkin nousi silmiin ja kylmätväreet meni kropanläpi kun luin sinun tarinan :heart:
Mutta onneksi sait ihanan tyttövauvan kuitenkin synnytettyä :heart:
Hirmuisesti onnea koko perheelle :flower::heart:


Täällä ei oikeestaan muuta kuin odotusta odotusta vaan...:popcorn:
hiukan on ruvennut närästämään päivittäin ja tietenkin ihana tuntea kuinka vauva masussa liikkuu =) perjantaina olisi neuvolalääkäri joten sinne sitten seuraavaksi.

äiskä ja villahousu 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: Odottaja 70
KIITOKSIA kaikille onnitteluista!

Ihanaahan tämä vauva-arki taas on :heart:, kuten te kaikki se jo tiedättekin.
Tyttö on mielettömän kiltti, iskän on tietty jo pikkurillin ympärille tiukkaan kietonut :D ja kaikki sisarpuolet tappelee kenen vuoro on pitää sylissä ja kuinka kauan kukin jo on pitänyt :D ja osa on jo täysikäsiä...herttasia ovat..rakkautta ja huomioo kyllä tämä tyttö saa, ei o pelkoo!!
Mun omaa vauva-arkea hiukan haittaa ja hidastaa tuo sektiohaava ja välillä on vaikea muistaa ettei kaikkea voi tehdä, lääkkeitä otan edelleen, välillä joudun muistuttaan itselleni että vasta viisi päivää siitä ku mut leikattiin, ei kai siinä ajassa vielä täysin toivukkaan!
Huomena saan tikit pois.

Seuraavaa joka vauvan syliinsä saa ei varmaan kauaa jouduta odottaa.. onkohan se Nicola vai kiilaako Sirppuliini vikassa mutkassa ohi =) , teillä lähestyy jännät hetket, vautsi vau, voimia molemmille!
Mites ajallaan teillä on edelliset tenavat syntyneet?

Onnittelut Ollakovai hyvistä tuloksista!

Onnellinen Odottaja + typy 5vrk :heart:
 
Odottaja kiva kuulla että vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin. :) Mua vähän jänskättää miten se menee tuon 2-vuotiaan kanssa.

Esikosta meni vedet 38+5 ja poitsu syntyi 39+0. Vähän siis toivon että ajoissa tulis tämäkin. Tänään on lääkäri, katsotaan mitä siellä näkyy. Asento, koko, synnytystapa-arvio. Tuun sit kertomaan.

Vihloo ja supistelee ja alaselkää särkee ja ihan sellainen olo et ei oo enää kauaa.

Sirppis 36+1
 
Odottaja, hienoa että alku on lähtenyt hyvin käyntiin ja kiva että tytöllä on paljon eri sylejä tarjolla :)

Mun esikoinen syntyi 39+5 ja hepatoosin takia tämä vauva ei saa mennä yli. Tänään olin lääkärissä ja arvot ovat onneksi normalisoituneet, kuitenkin tulee käynnistys, jos synnytys ei ala spontaanisti ennen LA:a. Jos tulee kipeitä supistuksia niin pitäisi mennä sairaalaan herkästi. Keho valmistautumassa synnytykseen kun limatulppa irtosi viime viikolla, mutta siitähän voi kulua vielä viikkoja...vähän jo ehdin elätellä toiveita tässä josko alkais jotain tapahtumaan vähän aikaisemmin. Muuten ei merkkejä havaittavissa. Painoarvio oli 3.5kg tänään. Saa nähdä kumpi meistä synnyttää ekana, minä vai Sirppuliini. Hyviä vointeja sulle Sirppuliini loppumetreille ja onnea synnytykseen!!

Ollakovai, onnittelut hyvistä seulatuloksista!

Nicola 36+5
 
Nicola kiitos ja tsemppiä myös sun loppumetreille. :) Jännää nähdä kumpi on ekana punkemassa.

ON: kävin lekurilla. Vauvan painoarvio tänään 3, 3 kg, pää alaspäin mutta kasvot sivulle. Olen sormelle auki, kanavaa jäljellä vajaa 1, 5 cm. Kaikki hyvin ja jäädään odottelemaan milloin lähtee tulemaan. Jos ei ole tullut LA:an mennessä niin sit katsotaan mitä tehdään. Mä en usko et tää pysyy niin kauaa sisällä. :) Ja mun nivusissa on hiiva. :( Nyt sit Canesten-puikkoa, emätinsalvaa ja ihosalvaa. Olin alkanut itsekin tosin epäilemään että hiivaa se on.

Mul on sellanen olo että 2-3 vkoa maksimissaan menee enää.

Sirppis 36+1
 
Onnea Odottajalle tytön tylleröisestä!

Latelammas pyörii pienille, äiti koneella. Isot koulussa. Neuvolaan pitäis raahautua tänään. Sellanen mukava päivä tiedossa, taidetaan kökkiä sisällä, kun en jaksa kurahousurumbaa. Siitä nautin toissapäivänä. Melkein piti lapset laittaa pesukoneeseen, olivat niin yltäpäältä ravassa. Näin isolla mahalla tuo pihallelähtö ottaa koville, ei muuten. Nautin ulkoilusta ja lapset myös toki.

Nicola ja Sirppuliini jo arvioitavana käyneet, mun vuoro parin viikon päästä. Sitä ootellessa.
Hillakat 35+4
 
Hellou masulaiset!

ONNEA odottajalle pienestä prinsessasta!! Kauhea kertomus mutta enkelit olivat mukana ja pikkuista suojeltiin!

ON: Eilen äippäpolilla kylmää vettä niskaan :(
Lady mahassani alkaa ylittää missinmittoja, painoarvio 4,2kg! Tämän katsoi kaksi eri lääkäriä monelle eri mitalla ja kone antoi molemmilta miltei saman tuloksen. Pitivät palaveria mun odotellessa käytävällä ja koska viikot on näin pienet ja vauvan masun ympärys on diabeetikkovauvalle tyypilliseen tapaan isompi kuin päänympärys (= pää ei raivaa tarpeeksi tilaa mahalla/loppukropalle ja vauva saattaa jäädä jumiin, niinkuin poitsulle kävi) ainoaksi synnytystavaksi jää sektio. Tiistaina menen lapsivesipunktioon jossa tutkitaan keuhkojen kypsyys ja tulosten selvittyä lyödään lukkoon sektioaika (ei mene täysille viikoille koska vauvalta loppuu mahassa tila ja saattaa tulla erilaisia stressitiloja, hapenpuutetta yms. ja sitä seurataan monella tapaa ja useaan otteeseen vielä tällä taipaleella). Nyt pitäis sit malttaa ottaa rauhassa, ettei alkaisi syntyä itsekseen ja päädytään hätäsektioon. Meiltä on 25 km sairaalaan ja jos synnytys alkaa kotona niin saattaa paniikki iskeä. Nuorimmainenhan tuli vauhdilla, heräsin ekaan supistukseen yöllä kahdelta ja reilut 2,5 tuntia siitä oli ukkeli maalimassa. Mietin, että mitenkäköhän monta kertaa yöllä herään supisteluun ja mietin hädissäni, että joko pitäisi lähteä... Sektio pelottaa, leikkauskammoinen kun olen. Nyt vaan hoen itselleni, että vauvan paras on kaikista tärkein ja niillä mennään. Omat pelot ja paniikit on laitettava takasijalle!

Sirppuliini, Nicola ja Hillakat, viikot taittuu kuin itsekseen ja kohta kaikilla pienet sylissä

Maisa ja pulleropalleroinen rv 36+1
 
Odottaja70: Onnea prinsessan syntymän johdosta :flower: !! Itku tuli, kun tarinaasi luin. Onneksi kaikki päättyi hyvin!

Ollakovai: Onnea loistavista seulatuloksista! Muistan, kuinka hermona itse olin tämän raskauden alussa...

Maisa72: Mitä sun sokerit on ollut? Oletko insuliineilla? Itsellä kontrolli kahden viikon kuluttua ja vähän stressaa. Mulla siis iltainsut käytössä ja annostus vaan nousee...

Nicola, Sirppis ja Hillakat: Tsemppiä ja jaksamista viimeisille viikoille!! Ja Maisalle kanssa!! Meitä onkin monta lähes samoilla viikoilla...

Ihanaa ja rauhallista loppuviikkoa!

T: Alexa ja Olio 34+5
 
Voipati, täällä porukka pian harvenee, kun kaikilla alkaa kohta olla nyytit sylissä -pitää toivoa, että kuumeilu-puolelta hyppäisi tänne lisää porukkaa.

Maisa, jopas olet saanut jännittäviä uutisia, toivotaan, että kaikki menee hyvin ja varmasti meneekin. On kyllä varmaan stressaavaa kuulostella noita supistuksia ja miettiä, milloin pitäis lähteä.

Sirppuliini ja Nicola, oi teillä on jännät hetket meneillään, joka kerta kun täällä käyn, mietin joko on uusia vauva-uutisia.

ON: tulin höperöksi ja tilasin kotodoplerin -tähän asti olen pitänyt sitä ns. turhakkeena, mutta eilen tuli joku vinksahdus ja pistin tilauksen menemään:D

Mukavaa viikonloppua kaikkia! Ollakovai..? ja 15+2
 
Maisa onpas iso painoarvio jo nyt. Toisaalta arvioitahan nuo vain ovat, mutta ilmeisesti sulla tulee isoja kun ekakin oli sellainen. Mulla oli vauvan masunympärys ihan normaali eli noi pienet sokerien heittelyt eivät ole vaikuttaneet siihen mitenkään. Oletan että jos LA:an asti menee, niin about 4-kiloinen tai vähän päälle poika syntyy tänne.

Vitsi meitä on tosiaan monta ihan samoilla viikoilla ja tulee oikea jännitysnäytelmä siitä että kuka ehtii ekana nuuskuttelamaan vauvaa. :)

Mulla on ollut monta päivää aika rauhallista supparirintamalla, mutta eilen illalla taas vähän koski. Nyt on niin rauhallista, että tuntuu että voi mennä pitkäänkin. Toisaalta viimeksi ei ilmoitellut mitään ja sit vaan yhtäkkiä meni vedet 38+5. Eipä tässä silti enää kauaa ole tuli milloin tuli. Ihanaa ja jännää.

Ollakovai laiteltiinkin viestiä ihan samaan aikaan. :) Mulla on doppler ja tykkäsin siitä hirveesti ekassa raskaudessa. Tässä käytin sitä huomattavasti vähemmän, mutta oli se silti helpottavaa kuulla syke jos oli sellanen olo että onko siellä masussa mitään. Ei ole musta yhtään turhake. :) (mutta mä olenkin gadget girl ;) )

Sirppis 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Alexa: Mulla on käytössä tablettina metforem maximiannoksella, pitkävaikutteinen inska illalla (12 yksikköä)ja ateriainska aamuisin (4 yksikköä). Tällä yhdistelmällä olen saanut paastoarvon pidettyä aisoissa (aamuisin oli yli kuutta) ja aamupalan jälkeisen raja-arvoissa. Ennen lääkityksiä oli aterian jälkeiset arvot kahdeksan pintaan ja pitkäaikainen verensokeri on hilannut pikkuhiljaa ylöspäin, tais viimeks olla 5,8 eli alle kuusi niinkuin suosittelevat. Tosin tuo pitkäaikainenhan lahaa itseään perässä eli ei kerro tämän hetken arvoja.

Sirppuliini Mulla on tuo sf-mittakin aika huikea, 43cm, eli masu on valtava. Parisen viikkoa sitten ihmiset kyselivät, että onko tulossa kaksoset ja eilen tuttu kaupan kassa kysyi että tuleeko kaks vai kolme....pikkasen pisti hymyilyttämään... Olen aikalailla kömpelö tän masuni kanssa.

Isoimmalla pojalla, joka siis syntyi viikolla 36 ja painoi 4,3kg, oli istukka himpun päälle 1,2kg. Kätilö tuolloin sanoi, että on uransa aikana eli vähän alle 30 vuodessa vain kerran törmännyt niin isoon istukkaan. Sekin kertoo siitä, että isolle vauvalle oli jo lähtökohtakin olemassa.

Maisa ja "pikkuinen"
 

Yhteistyössä