40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Voi, voi, miten ihmistä voi väsyttää näin. Saa sanoa, että vedä nainen luus ulos, niin virkistyt. Tämä sateinen päivä käytetään koululaisten saapuessa leipomiseen, kaikkea hyvää tulossa uunista ulos siis.

Neuvolassa ei erityistä. Sf 29, neuvolatäti oli mielissään kun palattiin käyrille taas. Oli 26 viimeks. Sama millä mitoilla enää mennään, nyt on viimemetrit jäljellä. Painoakin oli viikkoa kohden tullut puoli kiloa, sanoin, etten ala tinkimään yhdestäkään suklaapatukastani, liikun sitten talvella kilot pois.
Maisan masumitta on kyllä huikea, mutta muotonsa kullakin. Jotenkin nöyrtyä joutuu, kun itse ajattelee olevans kamalankin kankea liikkumaan.

Kohta pitää alkaa ottamaan niitä viimosia masukuvia, jos muistoksi asti niitä mielii saada. Se on vain yks kaunis päivä, kun tuo kumpu on poissa. Iäksi. Nyyh.
 
Pakko kai pistää tänne viestiä, kun oon teidän juttuja lukenu jo monta viikkoa. Eli oon neljäkymppinen, neljän lapsen äiti ja viidettä odotellaan. Nyt viikkoja kasassa 18+4. Ja niin, tämä on ihan täysi ylläriraskaus meille.

Onnea vaan muillekin "ikämammoille"!
 
Tervetuloa pikkuylläri. Sulla on kivasti viikkoja kertyny. Noi yllärit voi todellakin olla ihania, meilläkin on yksi sellainen. Niitä voi hymyssäsuin muistella, nämä lapset saa oman erityisen paikkansa sydämessä, minulla ainakin.

Uuni todellakin loihti herkkuja, mahaparka poksuu, kuinka tässä päänsä tyynyyn laittaa. Närästää jo istuminenkin.
Huomenna uusi päivä ja uudet kujeet. Onneks on viikonloppu, hullunmylly lasten harrastuksista taukoaa edes hetkeks. Ja ne omatkin menot hiipuu sopivasti. Ensviikko onkin kalenterissa aika seesteinen. Kivakiva.
 
Tervetuloa pikkuylläri! :) Jos laitat vielä LA:n, niin lisään sut listalle.

Jessus mua väsyttää, voisin nukkua aamusta iltaan. Kai tää flunssakin on tähän vaikuttanut, mutta ilmeisesti loppuraskaus vie veronsa. En muista tällaista esikosta, mutta kaipa mua silloinkin väsytti. Silloin siihen ei kiinnittänyt huomiota kun voi nukkua milloin halusi. :p

Mä jo odottelen kovasti synnytystä ja toivon että tapahtuis pian. Jännää on.

Sirppis 36+6
 
Hei vaan pikkuylläri ja tervetuloa joukkoon kuumeilemaan :wave:
Täällä kanssa odotellaan viidettä tulevaksi, meillä aijemmat lapset 13,5,4 ja1v3kk.

No juu Sirppuliini sinäkin siellä vetelet jo viimemetreillä :D ja juu taitaa se väsymyskin kuuluu sinne loppuun... pikkuinen verottaa jo kunnolla siellä masussa, nyt jännäillään sitten koska lähdet synnyttämään :popcorn:

Täällä sitä ihmetellään ja odotellaan sähköjen paluuta, käytiin lastenkaa cittarissa joulun avajais riehassa ja sitten kotiuduttiin piti ruveta ruuan laittoon niin eikös noi sähköt menneet poikki ja nyt ollaan vajaa tunti odotettu paluuta, saa nähdä kuinka kauvan vielä odotellaan.....:mad::popcorn:

Äiskä ja villahousu 26+5
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja......monesko lapsi.........la


Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KOS
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)

 
Nonniin pikkuylläri, pääsit listoille. :)

Meidän esikoinen on pian 2 vuotta. Meillä on niin tarkasti ajoitettu nää hommat, että LA poikkeaa päivän verran esikon syntymäpäivästä... ;)

äiskä ai te kävitte Cittarin riehassa. Mä oon tässä miettinyt että pitäisikö mennä vai ei. Jaksa tehdä yhtään mitään! Onneksi mies on vienyt lasta ulos tänään pariin otteeseen, niin olen elbaillut täällä keskenäni. Tälläkin hetkellä ovat ulkona ja mä ajattelin katsella joululahjoja netistä, mutta "yllättäen" eksyin vähän myös tänne. :p Teiltäkin meni sähköt! Hirmu monet ovat raportoineet katkoista FB:ssa, mutta me ollaan selvitty toistaiseksi ilman katkoja. Ja nyt näyttää tuulikin vähän tyyntyneen.
 
Pikkuylläri, tervetuloa -kiva tietää, etten jää tänne ihan yksikseni huhuilemaan, kun niin moni on jo lähtökuopissa.

Kiitos Sirppuliini lohdutuksen sanoista -ja tosiaan, tilasin halvimman mallin ja eiköhän sen sitten saa torissa myytyä eteenpäin. Nyt kun se mokoma vaan tulisi, mä jo perjantaina kurkin toivorikkaana postilaatikkoa, kun piti olla nopee toimitus, mut eihän se vielä ollu -jospa tänään:D

Eilisellä lenkillä oikeesti pelotti, et puu kaatuu niskaan (pöysti lähti metsälenkille yksin ilman kännyä, kun mä mistään myrskystä ollu kuullu, kun en nähny uutisia)kun metsästä kuului kunnon rysähdys ja lenkkipolun ympärillä isot puut taipu tosi pelottavasti.

Eilen nukkumaan mennessä melko varmasti tunsin ekat liikkeet, oli ihan selviä töytäisyjä navan seutuvilla:heart: Ihanaa, mä olen ollut niin huolissani ja miettinyt, et miten pää kestää, jos jotain on sattunut. Ja täällä myös väsyttää koko ajan ihan hirveesti eli energistä keskiraskautta odotellessa:D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Ollakovai..? ja 15+5
 
Taidanpa minäkin pistää viestiä tänne. Eli täällä olisi yksi 42-vuotias ensikertalainen, monien yritysten ja pettymysten jälkeen nyt turvallisesti 14. viikolla :)

"Virallista" laskettua aikaa ei yksikään terveydenhuollon edustaja ole jostain syystä mulle kertonut, mutta omien laskujen mukaan se olisi 24.5.2014.
 
Morot kaikille

Uusia tullut porukkaan mukaan, hienoa!

Innolla ja jännityksellä lueskelen teidän tarinoita täälä, usein eläydyn teidän tuntemuksiin täysillä =)
Seuraavaa vauva uutista ei selvästi tarvitse kauaa odotella!!

Maisa, ymmärrän leikkaus pelkosi, mä olen kans samanlainen, tosin minun onneksi en etukäteen tiennyt leikkauksesta mitään ja uskon että leikkauksesi menee varmasti hyvin!!
Kaikkein raskainta mulle on ollut tämä toipuminen tai pikemminkin sen yritys..:(
jos olisin saanut synnyttää alateitse olisin jo kunnossa mutta nyt kaukana siitä..
nestettä kropassa tosi paljon, kipujakin vielä on, rajoitteita mitä voi tai saa tehdä on yllättävän paljon... luultavasti vaadin itseltäni liikoja ja odotin jotain ihmettä..ihan pienestä leikkauksestahan ei kuitenkaan ole kyse, sitä joudun itselleni muistuttaa.. olis vaan niin ihanaa touhuta ja puuhastella ..
haava mulla tehty vaakasuoraan joka hätäsektiossa kai harvinaisempaa, paranee kai hiukan nopeempaa ja jää piiloon vaikka ei sillä kai tässä iässä ole niin väliä =)

Voimia ja jaksamista kaikille mammoille!

Odottaja ja niiiiiiin ihana hymy tyttö 11vrk :heart:
 
Tervetuloa Euphonia -meillä on melkein samat viikot, kiva, nyt mulla on täällä seuraa ensi keväänäkin=)

Odottajalle pikaista toipumista, maltahan levätä aina kun tilaisuus tarjoutuu.

Dopleri tupsahti postissa ja heti piti testata -tuttu voimakas "viuh, viuh, viuh" sieltä kuului ja heti tuli parempi olo. Uskalsin nyt sitten kertoa lapsillekin. Koululainen on oikein innoissaan tulokkaasta, mutta 3 vee on vähän sitä mieltä, että vauva on tyhmä, kun sillä ei ole hampaita eikä se osaa juosta. Saa nähdä, mitä mieltä ollaan keväällä:D

Hyviä vointeja kaikille! Ollakovai..? ja 15+6
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KOS
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)

 
3 vee on vähän sitä mieltä, että vauva on tyhmä, kun sillä ei ole hampaita eikä se osaa juosta.
:LOL: Lasten kommentit...

Kiva että sait dopplerilla mielenrauhaa. :)

Tervetuloa Euphonia! Ihanaa että tulee uusia odottajia mukaan, lisäsin sinut listalle. Kiva kuulla tällaisia tarinoita, että pitkän taipaleen jälkeen on saatu vauva onnellisesti alulle. :)

Odottaja kurjaa kuulla, että toipuminen sektiosta on ollut noin takkuista. :hug: Juuri noista syistä mäkin pelkään mahdollista sektiota. Voi kun normaali alatiesynnytys onnistuisi. Pikaista toipumista täältä toivottelen.

ON: Mulla tuli jotain rusehtavaa vuotoa ihan vähän eilen ja toivo tietty heräs, että josko tässä kohta päästäis tosi toimiin. Hirveästi harkkareita tuli säännöllisesti ja vatsaa vihloi ja tuli järkyt liitoskivut, jotka säteili reisiin ja pakaroihin ja mä olin ihan varma että parin päivän sisään ollaan itse asiassa (tai jopa viime yönä). No nyt ei tunnu oikein miltään eli tuskinpa näin onnellisesti käy. Taas odotteleminen vaan jatkuu - olis niin ihanaa kun tietäis milloin tää päättää täältä tulla... Aina kun jotain pientäkin oiretta näkyy, niin hirvee toivo herää.

Muoks: Mulla on myös maha vähän sekaisin ja tietenkin tulkitsen sen myös synnytystä edeltäväksi oireeksi. :D Mä tulkitsen _kaiken_ synnytystä edeltäväksi oireeksi, koska mä haluun niin paljon tästä fudiksesta eroon ja päästä aloittelemaan vauva-arkea taas. :

Sirppis 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Sirppuliini
Mulla tuli juuri edellisenä päivänä rusehtavaa vuotoa ku sit yöllä tuli vedet ja juttu lähti eteneen...ja itse supistukset tuntu ihan sikana reisissä :x koskaan aikasimmissa synnytyksissä ei ole niin ollut! Sit vielä tuona lähtöyönä tyhjensin ahkerasti vatsan ja oli ihan sekasin...joten lupaavalta oireesi kuulostaa ;)

Juu kyllä se alatiesynnytys olis parantumisen kannalta aina paras.. juuri kuulin eräästä tutustani jonka toipuminen suunnitellusta sektiosta kesti 3 kuukautta, apuva! mullahan sekois pää, joten tuohon nähden olen hyvässä kunnossa, tänään kävin tunnin kävelyllä, vauhti oli toki hidas ja kaikki mummotkin ohitti mut ja omat kengät ei mahdu jalkaan joten jouduin ottaa miehen kengät jalkaan ja koko eroa ei o ku n.6 numeroo:D
Aikaa mun täytyy vaan antaa kropalle niin eiköhän se siitä.. ja olla kärsivällinen :whistle:

Meillä muuten painoarvio tytön suhteen osui aikas nappiin, päivää aikasemmin kun synty niin ultrattiin, heitti vain 40g yläkanttiin!
 
Sirppuliini -hyvältä kuulostaa, jokohan olet tosi toimissa? Mulla on myös aiemmissa odotuksissa suolisto tyhjentänyt itsensä pari päivää ennen h-hetkeä ja ruokahalu mennyt täysin. Muita ei oireita ei sit ollutkaan, ei yhden ainoaa supistusta (paitsi harkkoja koko ajan rv 29 lähtien) eli synnytys lähtee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kiire tulee aina:D

Viikonloppuna pitäisi käydä ostamassa vähän ä-vaatteita, mahdollisimman vähällä yritän kyllä pärjätä, kun viimeinen odotus kuitenkin menossa. Talvitakki ja toppahousut kyllä mietityttää, olen innokas ulkoilija ja hiihtäjä, mut hirveesti ei tosiaan viitsisi satsata, kun vaatteilla kuitenkin niin lyhyt käyttöikä. Harmi, et täällä on niin surkeat kirpparit, et käytettynä on turha etsiä mitään. Netistä en uskalla ostella, kun ei pääse sovittamaan.

Odotuksen suhteen on nyt viimeistään tultu kaapista ihan kunnolla: lapset pitävät huolen siitä, että ohikulkijatkin tietää vauvasta:D

Ollakovai..? ja 16+1 (jee, enää 4 vkoa puoliväliin)
 
Sirppuliini, mä olen kans kyttäillyt synnytykseen alkamiseen oireita hullun lailla ja ajatellut jo pari kertaa että tosi toimiin päästäisiin, mutta ei sitten kuitenkaan....odottavan aika on niin pitkä!! Tänään on ollut kuitenkin kipeitä supistuksia, ja kävinkin jo sairaalassa, jossa katsoivat vauvan sydänkäyrät ja tutkivat kohdunsuun. Synnytys näyttäisi olevan prosessissa mutta tulin kotiin odottelemaan supistusten voimistumista ja kohdunsuun avautumista. Katsotaan, tuleeko lähtö vielä tänään vai meneekö huomiselle, tai voihan ne supistukset myös loppua...

Tervetuloa joukkoomme Euphonia ja Pikkuylläri!

Voimia Odottaja toipumisessa :hug:

Sirppuliini ja Maisa, me ollaan kaikki niin samassa vaiheessa, joten saa nähdä kellä vauva kainalossa ensimmäisenä, onnea vielä kovasti synnytykseen!

Nicola (38+0)
 
Heippa hei,

Meille syntyi tyttönen 16.11. Painoa pikkuisella oli 3960g ja pituutta 51cm. Syntyi kiireellisellä sektiolla sillä mulla meni lapsivedet yöllä. Viikkoja syntyessä 36+3 ja teholle joutui tarkkailtavaksi. Ensin sokereiden takia ja seuraavana päivänä keltaisuutta. Kotiuduin itse keskiviikkona ja tyttö jäi tarkkailuun. Siellä päivät häntä hoitelen ja odotellaan, että hän voimistuu ja pääsee kotiin. Kovin on väsynyt pikkuinen ja huono syömään juurikin tuon keltaisuuden vuoksi. Mutta tämähän on meille jo tuttua kun ollaan käyty poitsun kanssa läpi samat kuviot, joten emme osaa olla huolissamme ja tiedämme, että aika parantaa tässäkin tapauksessa. Nyt typsy on toistaiseksi sinivalossa aina välillä ja nenämahaletkun kautta saa ruokaa jos itse ei jaksa imeä. Tänään oli ihana päivä, joka hoidoilla oli hereillä, silmät suurina kuunteli ääniä ja oli jopa nälkäinenkin. Pikkuisin askelein eteenpäi ja uskoisin, että ensi viikon kuluessa saamme hänet kotiin. Meille koko ajan muistutetaan siitä, että hän on mitoistaan huolimatta ennen aikainen, pienillä viikoilla syntynyt ja vaatii oman aikansa ennenkuin on valmis.

Maisa ja Kirppunen
 
Maisalle onnea tyttövauvelista!
Et sitten kerennyt siihen lapsvesipunktioon, mietit juuri noita supistuksia, lapsvedenmenoja muutamaa päivää ennen synnytystä. Näin se elämä yllättää. Mutta hyvällä asenteella olet varustautunut, kohta saatte pikkuisen kotiin.

Mulla ei koskaan oo limatulppa irronnu, joten siitä en tiiä mitään. Vain supistukset ja vauva. Viimeisessä tuli lapsvedet itsekseen tunti ennen synnytystä, muilta kalvot on aina puhkaistu. Ei supistele kuin kyykkiessä, eli lapsia pukiessa tai tavaroita noukkiessa. Isompia muksuja käskytän ahkerasti. Vauva liikkuu kovasti iltaisin, ihan tuskaan asti mua uuvuttaa ennenkuin nukahtamaan pääsen, mutta eipä taida enää kääntyillä.
Onneks.

Varmaan olis viisasta mennä petiin, huominen on taas touhua täynnä.
Hillakat ja tasan 37rv
 
Pikaisesti kännykän kautta. Maisalle sylintäydeltä onnea tytöstä!! Hyvä kuulla että kaikki hyvin. Toipumista sulle myös leikkaushaavan kanssa ja toivottavast saat pikkuisen pian kotiin!

Mä olen sairaalassa ihana pikku-tuhisija kainalossa. Poika (3440g, 51cm) syntyi to-pe yönä rv:lla . synnytys meni sinänsä hyvin mutta oli pikkuiselle rankka ja oli seurannassa ensimmäisen yön. Nyt odotellaan tuleeko keltaisuutta, jos ei niin kotiin tod.näk. maanantaina.
Nicola ja poika (2 vrk)
 
Paljon onnea Maisa ja Nicola ja ihanaa vauva-arkea molemmille!

Tässä joku päivä sitten näin kaupassa varmaan ihan vastasyntyneen vauvan, ihan oli vielä ruttuinenkin. Meinasin pakosta jäädä häntä siihen paikoilleni pällistelemään, oli niin söötti tapaus.

Alati väsynyt Ollakovai..? ja 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73

Yhteistyössä