Sydämellisen onnittelut
Alexalle ja pienelle prinssille tervetuloa maailmaan:heart:
Toivottavasti
Maisa ja tyttönen ovat nyt päässeet kotiin ja jatko sujuu vähän tasaisemmissa merkeissä.
Sirppuliinille tsemppiä viime metreille, on kyllä tuskastuttavaa tuo lopun odottelu :hug:
Mä olin näköjään ottanut varaslähdön ja pihistänyt yhden ylimääräisen viikon viime postaukseeni
Oikeasti 6 viikkoa tulee täyteen ensi tiistaina. Laskettu aika näyttäisi osuvan 5 elokuuta. Viimeksi kyllä meni reilu viikolla yli ja silloinkin toimiin päästiin vasta käynnistyksen kautta.
Täällä ei Sirppuliini varsinaista julkista terveydenhuoltoa ole, mutta hoito korvataan julkisesta sairausvakuutuksesta. Lääkärin saa valita itse ja vähän riippuen hoidosta ja lääkäristä noin 70-80% kuluista saa takaisin vakuutuksesta. Meillä tosin on työn puolesta lisävakuutus eli hoidoista ei käytännössä jää itselle mitään maksettavaa (kunhan muistaa hakea korvaukset vakuutuksesta...). Myös sairaalat ovat yksityisiä tosin osa niiden rahoituksesta tulee julkiselta puolelta.
Raskaudenseurannan tekee mulla mun oma gyne, joka on myös synnytyslääkäri ja hoiti esikoisen synnytyksen. Saa hoitaa nytkin, mutta koska la osuu lomakuukaudelle epäilen vähän, että hän saattaa ohjata minut kollegalleen. Sekin kyllä sopisi, kollega on vanhempi herrasmies, jonka luona kävin viime raskaudessa erikoisultrissa ja kovasti hänestäkin pidän. Nuo suomalaisittain np, rakenne ja synnytystapa-arvio ultrat siis tehdään täällä erikoistuneella ultraajalla, vaikka oma gyne perusultraa joka käynnillä. Mä en kyllä muista kuinka usein lääkärillä käydään, varmaan noin kerran kuussa. Paitsi loppua kohti vierailut lisääntyy ja yliajalle mennessä piti käyrillä käydä päivittäin.
).( ei kuulu luonnollisestikaan mitään. Kunhan malttamattomana odotellaan että aika kuluisi ja pääsisi sinne lääkärille tarkistamaan että kaikki on kunnossa. Mukavaa viikonloppua kaikille. Ai niin ja juhlavaa Itsenäisyyspäivää myös!