40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Tsemppiä Sirppuliini jokohan siellä pikkuinen tuhisee kainalossa :heart:

Huhuu Oliivitar joko uskallat siirtyä tänne odottajiin kanssamme :wave:

Täällä ollaan isännän kanssa käyty kauppoja kiertämässä ja pikkusille lahjoja ostelemassa,,,, onneks saatiin melkein kaikki tarpeellinen hankittua niin ei tarvii sit useaan kertaan kaupassa ravata kun ei oo mitään hirveen mukavaa touhua.

äiskä ja villahousu 30+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini
Paljosta paljon onnea Sirppuliinille pikku tuhisijasta!:heart:
..tulihan se siltä pieniäinen, ei jäänyt masuasukiksi;)

Kävin pitkilleen lukemassa juttujanne..:)

Kaikille oikein hyviä oloisia. Onnittelut pikku käärösistä ja kasvavia masukoita..
..sekä rauhaisaa Joulun dotusta!


:heart:*mur-mur*
 
Viimeksi muokattu:



Odottaja......monesko lapsi.........la


Joulu13 (40).................2..............13.12.13
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14
fleur (39).....................2.................05.08.14
Athenais (42)...............2.................?




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
 
Viimeksi muokattu:
Huhuu mitäs Joulu 13 ja HillaKat teille kuuluu???
on sielläkin jo laskettuaika ohitettu :) joko nyytit kainalossa vai vieläkö odotellaan :confused:

Täällä jyllää lievä vatsatauti plääh,,, ollaan toisiks vanhemmankaa juostu useaan kertaan huussissa löysän vatsan takia :( Toivottavasti selvitään tällä eikä tartu muihin...

äiskä ja villahousu 30+6
 
Sirppuliini, paljon, paljon onnea:flower: Tarkempaa raporttia odotellen=)

äiskä-73, täälläkin joku ihme pöpö, eilen lensi laatta (onneksi vain kerran) ja tänään vatsa sekaisin -nyt jännään, pysyykö lounas sisällä vai poistuuko samoin tein. No, parempi nyt kuin ensi viikolla.

Ollakovai..? ja 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini
NOniin.
Oon pyhittäny kaiken aikani noille 5:lle muulle ipanalle, etten ole konetta edes avannu päivittääkseni omaa tilannettani. Eikä mulla toisin oo kännykässäkään nettiä, joten ihan niin tuoreeltaan kuin Sirppuliini, en päässy tilannettani kirjaamaan ;). Mutta ei hätiämitiä...

Meidän neiti syntyi 11.12.13, tuona maagisena päivämääränä. Painoa 3,3kg, puolenmetrin tasainen pötkö 34cm pipolla. Käynnistettiin päivällä ja illalla 5 h lievällä kärsimyksellä tyttö syntyi. Spinaalipuudutuksen sain ja se oli hyvä, poisti kivut loppuvaiheessa. Vaikeaa oli vain olla sairaalassa pakolliset pari vuorokautta, asumme niin kaukana sairaalasta, ettei polikliininen synnytys ollut mahdollinen. Olisi pitänyt käydä vauvan kanssa sairaalassa lopputarkastuksessa uudelleen eikä ihan huvita näillä keleillä lähteä pitkää matkaa ajelemaan. Laskin vain tunteja ja tsemppasin itseäni, että kohta päästään kotiin asti.

Onnea siis Sirppuliinillekkin, Mahtavan kokoinen poika

Nyt on mentävä...
 
Hei Äiskä =) Kyllhän mie täällä jo taustalla kurkin, vielä en rohkene listoille tulemaan :ashamed: Onhan tämä niin uskomatonta ettei todeksi saata uskoa, että näin etuoikeutettu saan olla :heart: Ja hei muillekin :wave: Olen tuolta 40+ kuumeilijoista ja vuoden päivät olen tavoitellut tätä tilaa ja kun usko kemiallisten jälkeen alkoi horjumaan niin Onni olikin myötä :heart: Ensimmäistä kertaa sain ovulaation ennen kp20 ja tuntui tarttuvan :) Nyt vain toivon ja toivon...

Sirppuliini :kiss: Onneksi olkoon pojasta Pääsit jo perille asti! Ja Hillakat Onnittelut tytöstä

Oliivitar 4+4
 
HillaKat, paljon, paljon onnea:flower:

Tervetuloa oliivitar ja onnea plussasta, olet sen kyllä niin ansainnut!

Mä olen muuten varmaan jonkin sortin hullu, mutta kummankaan lapsen kanssa mulla ei ole ollut sairaalasra kiire kotiin -musta on ihanaa, kun ruoka tulee valmiina ja kahvin kanssa on aina tuoretta pullaa ja mä saan keskittyä vain ja ainoastaan vauvaan. Huonetovereistakin olen tykännyt, mukavan erilaisia tyyppejä sattunut. Eli mä odotan ihan innolla tuota "hotellireissua":LOL:

Eilen tuntui kunnon jysäykset alavatsalla, näinköhän tääkin olis poika:confused:

Ollakovai..? ja 19+6
 
Alexa, Sirppuliini ja HillaKat, sylintäydeltä onnea teille vauvoista!!! Meitä vauvatuneita onkin jo aikamoinen joukkio :)

Olisi kiva kun löytäsimme tosiaan jonkun forumin jo synnyttäneille, ja mä olen kiinnostunut edelleen tapaamisesta pääkaupunkiseutulaisten kanssa joskus ensi vuoden puolella.

Ihanaa joulun odotusta kaikille.

Nicola (poika3 vkoa 4 päivää)
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini
Oliivitar hyppäät remmiin mukaan sitten kun siltä tuntuu :)
Tiedän kyllä tuon tunteen että pysyykö tämä nyt sitten varmasti mukana,,,,
mutta toivotaan että sillä on tiukat liimat nyt matkassa mukana :heart:

Ollakovai..? kyllä täälläkin on nautittu niistä muutamasta päivästä synnyttäneidenosastolla kun on noita kahta viimistä käynyt synnyttämässä,,, mutta kyllä se kolme päivää on riittänyt sitä sairaala maailmaa vaikkakin taas on kotona touhuuminen alkanut perheen kanssa ja lepäämiset jää aika minimiin juu |O

äiskä ja villahousu 31+0
 
Kiitos kaikille onnitteluista! On tää vaan taas niin ihmeellistä ja nyt tietty vielä ihmeellisempää kuin viimeksi kun on tuo esikkokin tuossa.

Odottaja ja Nicola tosi mielelläni tapaan teitä IRL myös. :) Mulle käy melkein missä vaan kun on auto käytössä eli kahvilat ostareilla (Itis, Jumbo, jne) tai keskustassa, leikkipuistojen sisätilat yms. Pitää kait laitella aiheesta privaa myöhemmin.

HillaKat hirmuiset onnittelut neiti-nyytin johdosta!! Ja tyttö sai vielä noin hienon syntymäpäivänkin - mä olin vähän toivonut että meidän herra olis kanssa saapunut silloin. :)

oliivitar on kyllä niin ihanaa nähdä sinua tällä puolella. :heart:

ON: Mä kirjoitan yhdellä kädellä kun tissitakiainen on kehissä. Ihana takiainen on hän... :heart: Olin tuossa laittamassa yhtä pukua sille päälle kun totesin että ei tarvii. Voi nuo muutamat 50 cm vaatteet heittää suoraan laatikkoon. :D

Aloitin kirjoittamaan tätä postausta eilen illalla, mutta jatketaan tää nyt loppuun.

Synnytyksestä: supparit alkoivat la-su-yönä puoleltayöltä, mutta koko yön epäilin että taas vaan lupaa mutta ei lähde. Kahdelta siirryin alakertaan kun alkoi olemaan tukala olo. Supparit oli aluksi 12 min välein, kasilta 3 minsan välein. Silloin olin 3 cm auki. Sit kybän maissa siirryttiin synnytyssaliin. Kahdelta olin täysin auki, mutta poitsu oli ylhäällä kasvot vinossa. Odoteltiin hänen kääntymistään kolmisen tuntia. Mulla oli epiduraali, mutta ihan hyvin siinä tunsi niitä työntöponnistuksia jotka eivät tosin olleet hirveän vahvoja vielä kun vavveli oli niin korkealla. Hyödynsin niitä kuitenkin omaan tahtiini ja työntelin lasta alaspäin yksikseni noin tunnin. Yhdessä kohtaa olimme miehen kanssa kahdestaan synnytyssalissa ja mä tein sitä omaa työntelyäni kunnes sain sanottua hätäisesti että "paina kelloa, se tulee nyt!". Kätilö tuli sisään ja totesi että jaahas, no niin tulee. :) 10 minsaa siitä oli bebe sit ulkona.

Se ponnistusvaihe oli ihan huikean upea. Mähän en saanut sitä kokea ekassa synnytyksessä koska olin niin järkyssä epiduraalipöllyssä että en tuntenut suppareita kunnolla ja ilmeisesti työntöpolttoja ei tullut, koska poika oli virhetarjonnassa. Mutta nyt koko kroppa auttoi sua työntämään lapsen ulos - ihan hillittömän voimauttava kokemus. Sä hallitset tilannetta täysin ja edesautat lapsesi maailmaan tuloa ja miten nopeasti se sitten kävikään. Mulle jäi ihan mielettömän hyvä olo koko synnytyksestä ja eri toten olen suunnattoman iloinen että sain kokea kerran elämässäni normaalin alatiesynnytyksen ja sen miten huikean hienosti luonto on tuon homman hoitanut. Kyselin synnytyksen aikana että miten mä sit tiedän että ponnistuttaa. Eipä sitä todellakaan tarvitse miettiä sit kun se alkaa. Mitään muuta et voi tehdä kuin ponnistaa ja koko keskivartalo kouristelee mukana ja auttaa lasta ulos. Huikeaa, todellakin.

Mulle tuli toisen asteen repeämä, jota kursittiin kokoon yli tunti ja purittiin ompeleita ja ommeltiin uudelleen. Mulla on vaikea, "verevä", kudos, joka turpoaa hillittömästi ja vuotaa verta joka neulan pistolla ja se hankaloitti hommaa aika kiitettävästi. Sit oli vielä hematooman riski ja kaksi tuntia piti odottaa synnytyssalissa kursimisen jälkeen että tuleeko sellainen vai ei. Onneksi ei tullut, siinä tapauksessa olisin joutunut leikkuriin ja ompeleet olisi pitänyt avata ja kursia uudelleen kokoon.

Oltiin se eka yö osastolla ja vielä toinen päälle kun poitsun sokruja tarkkailtiin ja itsekin viihdyin siellä. Sain olla aluksi huoneessa yksin ja jos tilanne olisi jatkunut sellaisena, niin olisin saattanut haluta olla vielä yhden yön, mutta eilen sinne pasahti täysmiehitys eli neljä äitiä ja siinä kohtaa oli pakko päästä himaan. Onneksi lisämaidon avulla vauvan sokerit pysyvät hallinnassa ja päästiin kotiin.

Eka yö oli melkoista maidon tankkausta ja risaista menoa. Tässä ei tällä hetkellä olla paljon muuta kuin lapsen maitobaari, mutta niinhän sen pitääkin mennä. Ihanaa on. :heart:

Sirppis ja poika 3 päivää.
 
Kerkesinpäs tulla tänne piipahtaan :D Taitaa kaikilla muillakin olla joulu tohinat menossa!

Ihanaa Sirppuliini että sait mukavan synnytys kokemuksen se on aina toki kivaa mutta varsinkin silloin kun edellinen on "hiukan" ontunut syystä tai toisesta..
Mites isoveikka on ottanut pikkuveikan vastaan??

Suuret onnittelut Hillakatille typykästä!!:flower:

Kovasti onnea odotukseen Oliivitar!!

Ihanaa vauvantuoksuista joulua niille joilla jo vauva on :heart: ja ihanaa odottavaa joulua odottaville joilla vauvaihanuus on vielä edessä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Odottaja Isoveikka on ottanut pienen tulokkaan aivan mielettömän hyvin vastaan. Silittää nätisti, auttaa hoidossa ja tuntuu olevan iloinen että taloon on tullut toinen lapsi. Vähän enemmän tykkää halailla isiä ja äitiä, mutta muuten ei ole ollut mitään ihmeellistä - ainakaan vielä. Kyllä tässä ehtii varmasti tilanne muuttumaan moneen kertaan puoleen sekä toiseen.

Meillä on vauvelin kanssa eka neuvola tuossa tunnin kuluttua ja sitten lähdetään joulun viettoon kotikonnuille.

Minun puolestani kanssa rauhallista joulun aikaa koko konkkaronkalle vaikka ulkona näyttääkin synkältä ja mustalta. Nyt täytyy joulutunnelma löytää omista sydämistä, pipareista, glögistä ja rapisevista paketeista koska tukea ei saa valkoisesta joulun ihmemaasta.

Mikäs muuten Joulu13 tilanne? Jokos siellä on vauva kainalossa?
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Joulu13 (40).................2..............13.12.13
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14
Krish73 (40).................1..................27.6.14
fleur (39).....................2.................05.08.14
Athenais (42)...............2.................?




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
 
Olin saanut Krish73:lta viestiä, että hän haluaa ketjuun mukaan. Säkällä menin katsomaan yv:jä ja huomasin sen ja nyt on lista päivitetty. Tervetuloa mukaan siis! :) Minä en tulevaisuudessa listaa tule enää päivittelemään ja liittymispyynnöt voi muutenkin laittaa ihan suoraan tänne ketjuun. Saisikohan tän ketjun nimen vaihdettua niin että sais ton yv-osuuden pois tuosta..? :confused:

Meillä on nyt sitten vauva-arkea takana pari viikkoa ja jamppa voi oikein hyvin. Aika hektistä on kahden kanssa ja mietin kauhulla sitä aikaa kun mies palaa töihin ja pitäisi pärjätä näiden kahden kanssa yksin. Apuva. Treenailin eilen muutaman tunnin yksinoloa ja tuntuu että aina jompi kumpi kärsii. 2-vee joutuu ressukka odottamaan ja tuntee olonsa vähän hyljeksityksi tai sitten 2-viikkoinen kirkuu naama punaisena. Huoh.

Ihanaa tää silti on ja on tosi kiva ajatus että olen kahden lapsen äiti nyt yhden sijaan. :heart:

Joulu13 kuulumisia odottelen täällä kuumeisesti.

Nicola ja Alexa laitoin teille yv:llä meiliossuni niin voidaan miettiä sitä tapaamista.
 
Hei vaan kaikille ja hyvää tätä vuotta!

Täällä onkin ollut aika hiljaista....
Meillä olikin aika hulapaloo joulu ensiks juuri ennen joulua keskimmäiset lapsukaiset sairastivat vatsataudin no sitten joulupäivänä istuttiin päivystyksessä nuoremmankaa jolla oli korvatulehdus ja siihen perään sitten vauvarokko, nyt sitten jo tilanne rauhoittunut mutta itse kyllä olen ihan rättiväsynyt vieläkin plääh...
mutta odotus on kyllä mennyt ihan hyvin :) Mitenkäs teillä muilla???

äiskä ja villahousu 33+5
 

Yhteistyössä