40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Uusi odottaja ilmottautusi!

Pitkät lapsettomuushoidot alkaen vuodesta 1999. Kaikki käyty läpi, koeputkihedelmöitykset, inseminaatiot, mikrohedelmöitykset, alkioiden pakastukset ym..
Olen saanut lukuisia keskenmenoja 99-02 sain 11 keskenmenoa, henkisesti erittäin raskasta. Tapahtuivat n. Rv 5-10 välillä.
Kuitenkin 01/03 pieni poika syntyi perheeseeme, hän sai alun kuudennesta koeputkihedemöityksestä.
Nyt hänkin on jo 10 vuotias reipas poika.
Opiskelin pidempään ja sain hyvän työpaikan jossa viihdyn,.se toi muuta ajateltava lapsettomuushoitojen rinnalla.
Pojan ollessa 4v alettiin miettiään toista, koitettiin taas kaikki hedelmöityshoidot. Mutta raskaaksi en tuölut. Tehtii vähempi määrä hoitoja kun keho alkoi lyömään vastaan. 07-13 sain 13 keskenmenoa.
Nyt tämä raskaus alkoui koeputki hedelmöityksellä :) ja tänä vuonna olisimm hoidot lopettaneet.
Toivon niin paljon että tämä menee loppuun asti!

Varhaisultrassa oltiin viikko sitten ja siellä kaikki näytti olevan hyvin :) Ja kunnalliseen on aika tiistaina.
Olo on ollut iha hyvä, vähän oksetta välillä ja väsymys on hurjaa. Mutta oireet ei haittaa jos vaan pikkunen voi hyvin masussa.

Mirkku 8+2
 
Athenais, kyllä mäkin pelkäisin ihan hirveästi, luulen, et kaikki pelkäis. Olen kuitenkin varma, että hyvin se menee ja tulossa on terve lapsi.

Sisso, alkuunhan paino voi nousta ihan turvotuksen takiakin. Mulla humpsahti heti plussan jälkeen 3 kg, kun turvotti ihan kauheesti. Siitä se sitten tasoittui.

Tervetuloa Mirkku ja paljon onnea plussasta! Pitkän ja raskaan tien olet kulkenut, ihana kuulla, että se palkittiin plussalla.

Täällä alkoi ihanasti närästää -tähän asti olen selvinnyt ilman sitä, mutta nyt saan tästä varmaan nauttia loppuun asti. Ja tasapaino on alkanut heittää, meinasin tänään mennä nurin ihan tasamaalla hiihtäessä:ashamed:
 
Athenais: miten sinulla meni, vai oliko se punktio eilen?

Mirkku: Onnittelut raskaudesta! Todella raskaan tien olette yhdessä rämpineet, toivon sydämestäni, että saatte nyt toisen lapsen syliin saakka!

Minä olen ollut pari viikkoa myllytyksessä. Menin gynen polille 1,5 viikkoa sitte alavatsakipujen vuoksi, tsekkasivat ettei ole kohdun ulkoinen. Juoksin siellä kontrolleissa ja lääkäri totesi jo kaksi kertaa, ettei raskaus ole hänen mukaansa normaali, ja on todennäköisesti tuulimuna. Eilen sitten menin viimeiseen kontrolliin ja hakemaan lääkkeitä tyhjennystä varten (nyt lääkäri oli eri), niin siellä kohdussa sykkikin pieni sydän!

Olen nyt onnesta ihan soikeana, sillä olin jo ehtinyt ajatella että meille tuli keskenmeno, vuosin hieman vertakin välissä. Kylmää kun mietin, että jos olisinkin ottanut ne lääkkeet tietämättä yhtään, missä mennään......:'(
 
Riekonmarja ONNEA, ihana uutinen! Hirveässä myllytyksessä olet ollut mutta onneksi kaikki nyt hyvin ja mitään ei ehtinyt tapahtua!!!

Minulla huomenna eka neuvola :), jännä nähdä miten homma on muuttunut vajaassa 10 vuodessa ja noottia tulee varmasti painosta kun ruoka maistuu ihan sairaan hyvin..
Pari päivää taas sydän pamppailut ihan omiaan ja välillä ahistaa, kun pelottaa mitä tää on..välillä koetan (pystyn)olemaan välittämättä ja välillä paniikki valtaa mielen että entä jos mulla on veritulppa tms.kun luin jostain että raskaana veritulpan mahdollisuus on usean kymmenen kertainen :(.
En tiedä miten teillä muilla, pelottaako teitä välillä omat vaivat tai vaikkapa s, kestääkö kroppa raskauden vai olenko minä ainut joka panikoi näistä jutuista?
 
Sisso: Mulla jännittää se, miten kohtu kestää kahden sektion jälkeen raskauden. Kolmaskin siis menee automaattisesti sektioon. Lisäksi jännittää se miten puudutus onnistuu kolmannella kerralla. Eka kerralla epiduraali meni putkeen, toisella kertaa en puutunut riittävästi ja minut jouduttiin lopulta nukuttamaan. Mutta luotan siihen, että kaikki sujuu kyllä niin kuin on tarkoitettu! :)
 
Riekonmarja, paljon onnea hyvistä ultrauutisista! Kyllä se sykkeen löytyminen on aina vain niin upea hetki. :D

Mirkkuf, tervetuloa! Pitkä tie teilläkin on kuljettu. Hienoa että nyt ultrassa kaikki hyvin.

Ollakkovai...?, toi närästys on kyllä ikävä vaiva. Mä söin esikoisen loppuraskaudessa Rennietä pakettitolkulla, yöh. Ja kai tuo on taas jossain vaiheessa nytkin edessä, en odota innolla.

Sisso, mulla on ollut noita muljahteluja enemmän ja vähemmän ehkä parin viime vuoden ajan. Lisäksi mulla aina välillä tulee sellaisia tiheälyöntisyyskohtauksia, mihin olen saanut lääkityksenkin eli nappi naamaan jos sydän oikein innostuu lyömään. Onneksi niin tapahtuu hyvin harvoin, muutama kerta vuodessa enää. Sydäntä on tutkittu sen kymmenen kertaa eikä mitään ole löydetty. Mutta kyllähän se pistää aina pienen paniikin päälle jos jotain outoja tuntemuksia rinnassa tuntuu. Luotan kuitenkin että mikään ei ole vialla noin niinkuin vakavasti, kun pumppu on kerta toisensa jälkeen terveeksi julistettu.

Ennen raskautta mietin oman kropan kestävyyttä ja mietin että jaksanko vielä uutta ivf-hoitoa. Minä laihdutan melkein 15 kg ennen uutta yritystä, ehkä sen takia nyt tuntuu että vaikka mulla on tätä lääkityksen vaativaa "perussairautta" vaikka muille jakaa, niin jaksan jotenkin todella hyvin ja voin todella hyvin (jos tätä yhä jatkuvaa pahoinvointia ei oteta lukuun). Enää ei pelota etten selviäisi fyysisesti tästä.

Mullahan siis todettiin reilu vuosi sitten 2 tyypin diabetes, johon sain tablettilääkityksen. Tuostakin syystä pudotin painoa. Loppukesästä lääkäri totesi että sokeriarvot olivat pudonneet niin hyvin, että olin käytännössä selättänyt diabeteksen ja terveen kirjoissa. Nyt kun muutama kuukausi tuon jälkeen tulin raskaaksi, minut katsottiin yhä kuitenkin olevan diabetes diagnoosilla, mikä tavallaan oli nyt sitten hyvä asia. Sokerit nimittäin lähtivät heti tuosta viikosta 10 nousukiitoon, joten nyt aloitettiin sitten insuliinipistokset.
Lisäksi mulla on riesana tukostaipumus, APC-resistenssi, minkä takia pistän päivittäin verenohennuslääkettä vatsaan. Eli piikkejä satelee päivittäin niin että tässä tuntee itsensä ihan neulatyynyksi. Mutta mitäpä ei tuon pienen masuasukin vuoksi tekisi.

Punkiosta: itse toimenpide meni enemmän kuin hyvin, en tuntenut yhtään mitään, en neulanpistosta, en veden ottoa enkä neulan poistoa. Koko operaatio kesti n. kaksi minuuttia. Ultrassa vauva oli taas kasvanut täysin viikkoja vastaavasti ja oli oikein virkeänä liikkeessä. Operaatiosta nyt siis yli 48 h, jotain pahin riskiaika on käsittääkseni nyt ohi. Tänään kävin neuvolassa, jossa täti sanoi että jos jotain komplikaatioita punktiosta olisi ollut tullakseen, se olisi jo tullut. Kuunneltiin myös vauvan sydänääniä, reipas ja tasainen n. 160 syke kävi eli kaikki taitaa olla masussa kunnossa. Nyt vain jännätään tuloksia, ensi tiistaina pitäisi tulla viimeistään.

Athenais rv15+2
 
Athenais: Ihanan lohduttavaa lukea tuosta punktion helppoudesta. Pelkään, että meillekin kutsu käy sitten joskus, jos sinne asti päästään...

Nyt pitää alkaa pakkaamaan mökkireissua varten. Lähden tyttöporukalla mökkireissulle. Aika hankalaa olla alkoholittomana niin, ettei muut sitä huomaa. No, kerron jos alkavat ihmettelemään tai huomaavat alkoholittomat olueni :)

Riekonmarja 6+6
 
Tervehdys kaikille

Mahtavaa nähdä kuinka porukkaan on tullut paljon uutta porukkaa ja toivon teille kaikille ihanaa lopputulosta :heart:

Äiskälläkin jo loppu häämöttää, toisten odotus näemmä menee paljon nopeempaa kuin oma aikoinaan =) Kovasti tsemppiä loppu rutistukseen!!

Jos uskaltaisin niin ehkä antaisin vielä yhdelle raskaudelle itselläni mahdollisuuden, hätäsektio ehkä vähän pelästytti ja tietty lopun supistukset jotka jouduin myös kokemaan =)

Täällä tietty nautitaan ihanasta tytöstä :heart:, ristiäisetkin pidetty, pakkaset hiukan haitanneet vaunulenkkeilyä, ens viikolla tuleekin täyteen jo huikeat 3 kuukautta! äärettömän kiltti, tyytyväinen ja helppohan tuo tyttö on ja oikea sydänten hurmaaja =) varmaanvain kaksi kerta itkenyt kunnolla, niin hyvin häntä palvellaan ja hellitään ja varmasti myös lellitäänkin :whistle:

Sirppuliini mitä kuuluu???

Onnellista odotusta teille kaikille! teidän odotuksista käyn aina välillä täällä lueskelemassa, se vaan on kiva huomata että meitä +4kymppisiä kyllä on..
Olisihan se oman ikäinen juttu seura vauva arjessa vaan aivan ihana bonus..

Terkuin,
Odottaja
 
Athenais, ONNITTELUT ihana uutinen :heart: ja voi ihme, en voi kuin ihailla sinun asennetta =)! Lohduttavaa oli lukea noista muljahteluista..niiden inhottavuuden tietää vaan sellanen kellä itsellä niitä on.
Lisäksi lohdutti tuo jakamasi kokemus punktiosta =) ettei se ihan maailmanlopun kärsimys ehkä olekaan ja kaikki siinä mennyt hyvin.

Riekonmarja, varmasti jännittää tuo sektio ja siihen liittyvät jutut etenkin jos edellisessä ollut "tohinaa", mutta kaikki varmasti menee hyvin ja lääkärithän tutkivat/tietävät nuo jutut hyvissä ajoin ennen h-hetkeä.

Minä kävin neuvolassa ja olihan siellä paljon muuttunut näissä vuosissa. Neuvolan käyntikerrat ovat vähentyneet ja luulin kuuluvani "riskiryhmään"jota seurattaisiin tarkemmin, mutta vielä mitä..samoilla kuulemma menen kuin 10nuoremmat kanssasisaret.
La on vielä vähän kiikunkaakun mutta tällä hetkellä sen on arvioitu olevan 2.9.Voi kuulemma vielä muuttua ultran jälkeen.Sydänääniä ei kunnolla saatu kuulumaan, muuta saattaa johtua taaksepäin kallistuneesta kohdustani :/ .

Olen tosi onnellinen tästä raskaudesta ja toivon ettei kukaan nyt ymmärrä minua väärin, mutta minua oikeasti ahdistaa. (Nyt tulee valivaliosuus, ken ei jaksa voi hypätä tän yli..).
Oikeasti alan olla paniikissa miten keho tän kestää. Olen vuosikaudet paria viime vuotta lukuunottamatta harrastanut aina jotain urheilua. Nyt olen lihavampi kuin koskaan ja vaikka mennään rv 9+2 niin minulla on ja on ollut jo nyt niin hirveesti vaivoja että pelottaa.
Ensin tuli nuo sydänmuljahtelut ym. Neuvolassa otettiin verikokeet ja ekg, ne kuulemma kunnossa(mutta se fidd voi kai olla mitä vaan raskaana, en tiedä onko kovin vertailukelpoinen). Sitten minulle tuli aivan HELVETILLINEN 2 vrk päänsärky, siis ihan järkyttävän kova johon ei auttanut 1g panadol tippaakaan - valvoin pari yötä. Nyt kun päänärky hienoisesti rauhoittui, niin ensi. (Iskias?)kipeytyi vasem.jalan ulkosyrjä ja sitä mukaa koko reisi ja alaselkä ja nyt särkee nii. Etten kärsi istua suorana! Lisäksi vasen rinta on sairaan kipeä (kuten eka raskaudessakin), unohtamatta tätä aaltoilevaa pahoinvointia :( .
Tässä tätä omaa napaa! Sori taas kerran, mutta kun ahdistaa niin hitosti, että mennään vasta tässä vaiheessa ja tuntuu että olen puolirampa, eikä vielä olis viikkojen puolesta syytä näin tuntea...

Pakko taas esittää kysymys että onko teillä muilla näitä oloja ja vaivoja vai olenko minä todella näin "epäkurantti"yksilö :(?
 
Onpas tänne tullut paljon uutta porukkaa - aivan mahtavaa. :) Me tavattiin Nicola73 kanssa IRL ja oli oikein mukavaa. Jos muita pk-seutulaisia kehissä ja kiinnostaa tapailla, niin laittakaa yksäriä. :)

Eipä meille kuulu sen ihmeempää, poika on 7 vkoa ja kasvaa ja kehittyy kohisten. Tänään huomasin että seurailee isoveljeä kiinnostuneena ja hymyilee sinne suuntaan oikein antaumuksella. Selkeästi huomannut toisen pienen ihmisen ja tykkää kun isoveli paijaa/lohduttaa jos kitisyttää tai muuta vastaavaa. Miten ihanaa - äidin sydän pakahtuu ja siinä muistaa sen että miksi tää toinen tehtiin. Että lapsilla olisi sisarus. (heart)

Kauhea sylikissa tää vauva on edelleen ja tykkäisi olla äidin sylissä koko ajan. Se on luonnollisesti varsin hankalaa, mutta kaivettiin rintareppu naftaliinista ja nyt hommat sujuvat paljon paremmin. Ruokailuvälitkin pitenevät vähitellen ja yöt helpottuvat sitä myöten. Kesää odotellessa vaikka eipä tää talvikaan pöllömpää aikaa ole. Jopa lumityöt maistuvat kivoilta kun niitä saa tehdä kaikessa rauhassa.

Hyviä pakkaspäivä kaikille ja iloista odotusta. Äiskällä alkaa kohta olemaan h-hetket käsillä jo. Hiphei!
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Ottakaa joku rohkeasti tuo listan päivitys tehtäväksenne. Ei ole vaikeaa. Painatte Lainaa-nappulaa edellisestä lista-postauksesta ja sitten vaan poistatte quote-tagit alusta ja lopusta ja teette sopivat muokkaukset (eli lisäätte uudet sinne). Heleppoa kuin heinänteko! :)
 
Hei vaan kaikille!

Ja terve tuloa uusille tänne odottelemaan =)
En oo nyt hirveemmin jaksanut tänne kommentoida tai kirjotella muutenkaan vaikka oonkin juttujanne käynyt lukemassa melkein päivittäin...
Juu tosiaan miulla ei enää huomisesta kun tasan kaksviikkoa laskettuun aikaan ja sen oon kyllä nyt oikeen urakalla tässä lopussa saanut kokea, jos pitempään oon jalkojen päällä niin pikkunen rupee painamaan niin paljon ettei voi liikkua ja sitten vasemman jalan reisi puutuu niin pahasti että on pakko päästä vaan istumaan... no eipä siinä vielä kaikki nukkua saan ehkä kakstuntia kerrallaan kun vasemman käden keskisormi ja nimetön puutuvat niin pahasti että on pakko nousta ylös kävelemään ja hieromaan niitä, neuvolasta kyselin apuja asiaan niin eipä siinä nyt muuta apua kun tuleva synnytys. Aikasimmissa raskauksissa ei tällästäkään oo ollut ehkä sitten ikä ja oleva selkävaiva nyt sitten tässä vaivaa....
MUTTA TSEMPPIÄ KAIKILLE ODOTUKSEEN :heart:
Siirrän tuota listaa tännepäin ja jos sieltä puuttuu joitain jotka sille haluu niin ilmotekaa, lisäilen teidät sinne ja jos joku haluu tietoihinsa lisäyksiä niin nekin lisään jos halutaan :)

äiskä ja villahousu 37+6
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Joulu13 (40).................2..............13.12.13 ?
mamuska7 (40)............6..............27.12.13 ?
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14 ?
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14
Krish73 (40).................1..................27.6.14
Athenais (42)...............2.................?
Aikuinen Nainen H (45)....1................?
Sisso (41)...................2...................?




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
 
Hu huu!

Täällähän on tullut ihan hiljaista... Vieläkö täällä kukaan käy kurkkimassa?

No täällä se lähti viimeinen viikko ennen laskettua aikaa vierimään eteenpäin :)
vaikkakin vois jo vaikka syntyä en yhtään vastustaisi on jo ruvennut senverran painamaan liikkuessa mutta mun tuurilla taas syntyy vasta lasketunajan jälkeen...

No mitäs muille kuuluu???

Äiskä ja villahousu 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini
Josko sitä uskaltaisi...
40v. / kakkonen / la 08.10.14 / HUS
Ihanaa huomata kuinka paljon lähes saman ikäisiä odottajia on.
Ilmoittauduin jo tuonne35+ mutta tämä taitaa olla vielä likempi :)
Meillä esikoinen jo lähes 6 joten melkein kun olisi ensiodottaja.
Meillä ykköstä tehtiin viitisen vuotta ja kakkosta on väkerretty nyt puolisentoista.
Ihan alussa ollaan ja kovasti jännittää ja pelottaa vaikka pitäisi vaan olla onnellinen ja nauttia <3
Meillä oli veritesti viime viikolla (pp14) ja hcg arvo oli vaan 200. Tänään kävin uudestaan ja arvo oli noussut 2800, hoitajan mukaan todella hyvin ja juuri niinkuin pitää
Raskaana ollaan siis ja Hippunen tukevasti mukana. Seuraava etappi varhaisultra..
Koska muuten olette kertoneet lähimmille ystäville ja sukulaisille..?
Ihanaa kun löytyi tällainen ryhmä

Onnea odotuksiin!

ChocolateBox+ hippunen
 
Oho, jäänyt hiukan tämä kirjoittelu, mut aika hiljaaseks menny tää palsta..

Athenais, onnittelut hyvistä uutisista, nyt voit jatkaa odotusta rauhallisin mielin. Tervetuloa ChocolateBox ja onnea plussasta. Mä jemmasin kertomista melkein raskauden puoliväliin, koska viime keväänä koin kkm, joka aika pitkään kummitteli takaraivossa. Lähimmille ystäville kyllä rollin heti plussattua, koska en pystynyt pitämään asiaa sisälläni -heiltä tulikin paljon tukea, kun pelko meinasi vallata mielen.

Äiskä, jee, sä olet jo kalkkiviivoilla, oi kuinka ihanaa, kohta on tuhiseva nyytti sylissä.

(.) Ei ihmeitä, henkeä ahdistaa, happi loppuu ja harjoitussupistuksia esiintyy 24/7 ja työmotivaatio mennyt ihan täysin, ei kiinnosta yhtään. Vielä pitäis 5 viikkoa kitua ennen äippistä, välissä on yksi lomaviikko.

Mukavaa odotusta kaikille! Ollakovai..? ja 28+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
äiskä-73, sinulla ei tosiaan enää pitkään mene että saat nyytin käsivarsille. :) Itsekään en malttaisin oikein odottaa, jotenkin hitaasti menee tämä aika. Laitatko minulle tuohon listaan la 22.7.. Kiitos!!!

ChocolateBox, tervetuloa mukaan! Hyvinhän sinulla on nuo arvot nousseet, sehän on paljon tärkeämpää kuin yksi yksittäinen arvo. Olenkin jo vähän seurannut matkaasi, kun seuraan vielä tuota pikkukakkosta hoidoilla yrittävien ketjua, siellä itsekin kirjoittelin viime vuoden puolella kun tätä meidän plussan tuonutta hoitoa tehtiin.

Meillä läheiset eli molempien perheet tiesivät että ollaan hoidossa, joten plussastakin tiesivät sitten heti. Töissä oli pakko kertoa rv 9 kun olin todella pahoinvoiva, ei voinut oikein salailla sitä vessassa juoksua. Muuten olen pikkuhiljaa tässä ryhtynyt kertomaan, kun tulee puheeksi.

Ollakkovai...?, viisi viikkoa, sehän menee nopeasti! Mutta ymmärrän tuon työmotivaation puutteen hyvin, mulla on tosi kiva työ mutta olisin jo niin valmis äitiyslomailemaan! Päätinkin että jään nyt sitten 50 päivää ennen laskettua aikaa lomalle, siinä saa mukavasti vähän kesää rauhassa viettää ennen vauvan syntymää. Ja viettää esikoisen kanssa laatuaikaa. :)

ON: ei mitään erikoista, närästys on alkanut ja radi villiintynyt. Sokerit eivät meinaa pysyä ruodussa millään, sain nyt vielä aamuinsuliininkin eli kaksi pistosta päivittäin. Tylsää mutta pakko tehdä mikä parasta vauvalle ja itselle tietty myös. Ensi viikolla neuvola ja tasan kolme viikon päästä rakenneultra. Toivottavasti siinä ei mitään yllätyksiä tule esille.

Athenais rv 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Heippa taas kaikille!

Kävin kirjailemassa tuonne syyskuisiinkiin tän hetkisiä oloja ja eloja. Aikamoista eloa on tosiaan pitänyt, pahoinvointi ilman oksentamista on edelleen matkassa ja lisäksi mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.Lääkitys alkoi heti eli eilen ja olot heitelleet nyt senkin takia. Leposyke tuplaantui ja kova päänsärky :( voivat kuulemma liittyä tuon tyroksiinin aloitukseen..
Toivottavasti vauvalla kuitenkin kaikki ok..onneksi pyysin tuon kilpparikokeen työterveydessä vaikkei mulla mitään kilpparisairautta ole koskaan ollutkaan, lukuunottamatta esikoisen raskauden jälkeista kilppariarvojen heittelyä.

Näillä nyt sit mennään, ruokahalu on järkky ja luulen että tuo kilpirauhasjuttu pahentaa sitä. Kun olo ja elo kohenis että pääsis tästä sohvalta johonkin :(.
Seuraava neuvola ja nt-ultra ensi maanantaina, sillon tulee varmasti sapiskaa näistä kiloistakin,hui.

Tsempit kuiteskin kaikille ja hyvä odotusta :)!

Sisso + mökö 11+2

ai niin, ja mulle vois lisätä ton lasketun ajan joka siis 2.9. :)
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Joulu13 (40).................2..............13.12.13 ?
mamuska7 (40)............6..............27.12.13 ?
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14 ?
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14
Krish73 (40).................1..................27.6.14
Athenais (42)...............2..................22.7.14
Aikuinen Nainen H (45)....1................?
Sisso (41)...................2...................2.9.14
ChocolateBox (40)........2...................8.10.14 HUS




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
 
Kiitos kaikille toivotuksista :)
Täällä on kaikki niin erivaiheissa.
Äiskä73 on jo ihan loppumetreillä ja saat pian nyytin syliin <3
Jotenkin tää tuntuu niin epätodelliselta kun mä olin jo henkisesti varautunut ettei enään tätä raskauden ihanuutta ja vauvaa saisi enään kokea ja sitten kuitenkin...
Meillä kun ykköstä yritettiin viitisen vuotta niin nyt ajattelinkin että aika vaan loppuu kesken ja nyt on vuosi "löysää" yritystä takana ja tässä ollaan...
Ehkä se on just siinä, ei stressattu yhtään :)
Pelottaa vaan hurjasti kun ikää kuitenkin on että kaikki menisi hyvin ja masussa kasvaisi terve hippunen <3
Athenais ja muut jotka ovat olleet tuossa sikiötutkimuksessa, onko arvot olleet sellaiset että se on tehty vai oletteko tehneet iän puolesta?
Tsemppiä vaan kaikille :)
Ai niin sitä piti vielä kysyä että mistä päin kaikki ovat? Itse olen pk seudulta.
ChocolateBox ja hippunen <3
 
Viimeksi muokattu:
Hei ihanat KanssaOdottajat!

Äiskä!!!!! Viimeisiä päiviä viedään :heart: Paljolti tsemppiä Synnärille!!!!

Raskausviikkoja minullekin kertynyt jo ihmeelliset 13+1 ja toisinaan tuhruttelee :/ Niskaturvotusultrassa vauvalla oli kaikki hyvin ja nt oli 0,8-1,1. Nyt odotellaan yhteisseulan tuloksia mietteliäänä. Kätilö ei perehtynyt vuotoasiaan, mutta totesi sen olevan istukan alla ja se paremmin hutkitaan ja tutkitaan sitten rakenneultrassa. Löysät neuletakit ja paidat ovat vielä suosikkivaatteitani ;) Tosin meillä kaksi lapsista ovat ihan varmoja, että mamalla on vauva masussa :heart: Mistähän lie sen keksineet :D

Oliivitar 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
äiskä-73, kiitos listan päivityksestä.

ChocolateBox, meillä oli riskiluku 1:230 eli todella pieni. Mulla oli todella hyvät labratulokset, jotka pienensivät riskiä huomattavasti, iän puolesta mulla riski muistaakseni 1:67. Niskaturvotuskin oli normaali 1.9-2.0 mutta se nosti riskiä myös hieman. Kovasti pohdittiin että mennäänkö punktioon kun riski niin pieni mutta päätettiin lopulta siis mennä. Nyt kun tulos oli hyvä ja punktio meni niin hyvin, olen tyytyväinen että mentiin, ei tarvitse ainakaan jännittää mahdollisia kromosomipoikkeuksia.

oliivitar, onnea hyvästä ultratuloksesta. :) Toivottavasti se tuhruttelukin tuosta pian loppuu.

ON: sain eilen selville että Rennietä nostaa verensokeria, joten sen puputtaminen loppui siihen. Mä sitten inhoan tuota närästystä! Ostin apteekista jotain nestettä jonka pitäisi nyt tepsiä eikä nostaa sokereita.

Liikkeitä tuntunut tänään todella paljon, sellaista muljuamista ja töykkäilyä. Aivan ihanaa, hymy huulilla ollut koko päivän. :)

Athenais rv 17+2
 
Hei kaikille vanhoille ja uusille

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, tyttönen täytti tänään jo 3 kuukautta! Meillä on ollut kaikenlaista härdelliä... Olen itse toipumassa leikkauksesta, multa poistettiin sappirakko pahojen kohtausten vuoksi ja samalla leikattiin myös raskausaikana tullut napatyrä. Leikkaus itsessään meni hyvin ja yhden sairaalayön jälkeen kotiuduin. Eniten jännitti miten imetyksen käy, mutta sairaalassa otettiin ihanasti huomioon imetys ja jo heräämössä kyseltiin, että haluaisinko lypsää. Osastolla yöhoitaja kävi herättelemässä lypsylle, tyhjensi maidot ja pesi pumpun osat (mulla oli äidinmaitokeskuksen sähköpumppu). Aamutunneilla hoitaja kyseli, otanko vielä suoneen laitettavaa vahvaa lääkettä kun oli katsonut, että sen turva-aika on 6 tuntia (ennen kun voi imettää). Tosi mahtava olo jäi tuollaisesta huolenpidosta! Nyt sitten olen kotona ja voin jo todella hyvin. Sektioon verrattuna tämä tähystämällä tehty leikkaus oli ikäänkuin pintanaarmu.

Olen valtavasti nauttinut äitiydestä. Luulen, että nyt kun muut lapset ovat isompia ja itsellä plakkarissa 41 vuotta niin osaa olla hötkyilemättä. Mihinkään ei ole kiirus ja aikataulut on heitetty romukoppaan.

Erittäin vaikea raskaus kaikkine vaivoineen ja kipuineen on jo unohtunut. Eikä sekään, että vauva vietti 3 ensimmäistä viikkoaan sairaalassa enää tunnu pahalta muistolta.

Nautiskelkaahan elämästä, syökää muutama pala suklaata silloin kun siltä tuntuu ja tehkää juuri sitä mistä nautitte. Pian teilläkin on nyytit kainalossa ja olon valtaa niin suunnaton rakkauden tunne ettei sanat riitä kertomaan.

Maisa
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä