Athenais, juurikin samanlaisia tuntemuksia itselläni on.. Sitä "jotain"varmuutta koetin kätilöltä verikokeista saada ja äitipolilta käteen jäi tunne siitä että punktioon ei pakoteta, mutta toki se kannattaa ottaa jos mietityttää eli jollain tapaa tuli itselle olo että hieman siihen painostettiinkin.
Tunteet on tosiaan järkyttävän ristiriitaiset, mutta mieli on paniikin myötä alkanut vaan varmemmin ja varmemmin kääntymään punktion kannalle. Miestä pelottaa ja ahdistaa eniten se, jos terveelle vauvalle tuleekin sitten jotain ja pelkään toki itekin samaa, mutta tälä hetkellä tuntuu ettei juuri muuta tunnetta pään sisältä löydy;pelkkää pelkoa eri asioista.
Lisäks kysyin kuka sen punktion sitten tekee, niin kuulemma erikoislääkäri ja hoitaja avustaa ottamalla sitä nestettä sen 30ml. Minua alkoi ahdistaa sekin että entä jos onkin kokematon lääkäri tai hoitaja ottaa liikaa sitä nestettä tai jotain..(huomanette että panikoin nyt sitten kaikkea).
Athenais, helpottaa tuo tieto että useimmille tuo punktio on ollut kivuton..ja piikkejä en tosiaan uskalla edes vilkasta. Rauhoittavankin voi kuulemma saada, jos tutkimus tuntuu ylipääsemättömälle.
Sulla tuo hcg ei tosiaan ole ollut korkea ja oon kuullut samaa että hoidot voivat vaikuttaa em.arvoon.
Istuin eilen useamman tunnin koneella ja löysin Thl:n julkaisun kromosomipoikkeavuuksien seulonnasta ym.sieltä tosiaan löytyi raja-arvoja noille Papp-a:lle ja hcg:lle ja siitäkös paniikini kasvoi kun molemmat arvot menivät raja-arvojen sisälle
.
Mies suutahti jo siitä että kaivelen tietoa ja lisään omaa paniikkiani :/ ja tottahan se on mutta samalla kai sitä hakee jotain lohtuakin. Toisaalta tuli mieleen että voisiko tuo korkea hcg arvo olla myöskin perinnöllinen juttu, kun sisarellani ko.arvo oli raskaana ollessa 3.6 (Papp-a normi) mutta ikää huomattavasti vähemmän -eikä joutunut seuloihin.
Huokaus, tätä asian pyörittelyähän tämä nyt on ja tällä kirjoittelulla taidan samalla terapoida itteeni että pysyn järjissäni tuohon kahden viikon kuluttua tehtävään tutkimukseen sekä tulosten saantiin asti...TOTAALISEN OMAA NAPAA SIIS, sori.
Athenais ja muut joille lv-punktio tehty;tehtiinkö teille lapsivedestä joku pikatesti jonka tulos tulee jopa kolmessa päivässä? Kätilö mainitsi minulle että sellainen kuulemma tehdään.
Maria-73, ei seula välttämättä hälytä vaikka ikää ois. Jossain luki että seulan kokonaisuus koostuu 2/3 nt-tuloksesta ja äidin iästä ja 1/3 veriseulan tuloksista.Teillähän ainakin tuo nt on ollut ihan normaali
.
ChocolateBox, toivottavasti tuhruttelu loppuu ja ihana että kaikki ultrassa kunnossa
.
Athenais, ilmoittele sitten miten rakenneultrassa meni? Kaikki varmasti kunnossa. Mulle kans tullut tuo sama tunne, että ultrat tosiaan on omanlaisia seulontoja nekin ja jännitän niitäkin. Esikoisen kohdalla ne oli vaan vauvan ihastelua
.
Tälläistä tänne, pahoittelen jo valmiiks tätä omaa valivalia mutta muuhun ei tällä hetkellä kykene.
Tsemppiä ja odotuksen iloa silti kaikille
!