Jiminalle kovasti tervetuloa! Onpa kiva kun tänne satelee uusia odottajia!
Maria kyseli milloin kertoa töissä. Mulla on sama tilanne kuin Tyydelillä, eli ole sanonut palaavani töihin elokuussa ja jos tämä raskaus jatkuu, jäisin äitiyslomalle jo lokakuun alkupuolella. Meillä mies on kuitenkin jäämässä hoitovapaalle elokuusta ja sopinut jo asian töissäkin, joten minä palaan töihin tuoksi lyhyeksi ajaksi, jos raskaus jatkuukin. Vähän ehkä tyhmää, mutta haluan antaa miehelle mahiksen jäädä kotiin lapsen kanssa ja toisekseen palaan itse asiassa ihan mielelläni hetkeksi töihin, ei niin ettei kotona olisi kivaa, on toki, mutta jos tässä on toinen lapsi tullakseen, noita aikoja piisaa. On kyllä vähän kelju olo pomon puolesta, etenkin kun olen jo joutunut suunnittelemaan koko ensi vuoden hommia jo tässä vaiheessa, mutta minkäs teet. Keskenmenon riski on olemassa, enkä todellakaan halua tässä vaiheessa sanoa mitään. Viimeksi kerroin vasta kun oli jotain rv22, olin niin peloissani edellisistä keskenmenoista, että halusin odottaa rakenneulran ohi.
Täällä edelleen huolestuneet tunnelmat enkä oikein saa nukuttuakaan. Mies ja poika koisaavat autuaasti (poika siirtyi juuri yksiin päikkäreihin ja sen myötä on nukkunut kahdeksaan! Sitä ennen herättiin aina jo kuuden seiskan aikoihin ja äiti onkin ollut pystyssä kiltisti jo kuudelta tänään... :kieh: No, aika mukavaa itse asiassa lukea lehti itsekseen ja hissutella aamupala yksin sohvalla.
Yritän varmaan ultraan jo tänään tai ihan lähipäivinä. Sen verran painaa huoli. Oireet ovat tosiaan aikalailla pois ja tyhjä olo kehossa jatkuu. Hermostuttaa kyllä tosi paljon enkä tiedä miten kestän jos taas on keskenmeno... Femedassa näkyy olevan aikoja pilvin pimein joka päivä, sinne ainakin pääsisi lähes samantien. Tulen sitten raportoimaan.
Tyydeli: huomasitko muuten että se varmaankin samainen Olavi Ylikorkala oli kirjoittanut hesariin mielipidekirjoituksen isovanhemmuudesta? Mielenkiintoinen pointti. Itse taidan kyllä olla sillä linjalla että isovanhemmuutta olisi hyvä tukea, vaikka sitten politisoitumisen uhallakin.
Omasta puolestani myös kiitos tämän palstan olemassaolosta! On tosi helpottavaa voida jakaa toiveita ja pelkoja täällä. Itse olen jo kertonut tästä raskaudesta ihan parille läheiselle ja nyt ehkä vähän kaduttaa kun pelottaa onko siellä enää mitään...
Ps. Tyydelille vielä: mä pitäisi tuollaista juilimista ja turvotusta lupaavina merkkeinä! Eikös juiliminen ole juuri sitä kohdun kasvamista? Mulla ei ole juilinut yhtään. Turvotusta oli alussa aikalailla mutta nyt on ihan littana vatsa, höh!