40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Heippa hei,

Ja onnea vauvautuneille. Me saamme tänään tytön kotiin lomalle. Tässä on ollut vastoinkäymisiä ihan liian kanssa, mm. mulla epäiltiin veritulppaa jalassa (onneksi osoittaustui vain pinnalliseksi tukokseksi), sektio haava tulehtui ja aukesi reunasta, lapset sairastu kotona mahatautiin juuri päivää ennen vauva kotiin pääsyä ja viimeisin oli mun oma vuorokauden mittainen paha sappikivikohtaus.... mutta nyt siis olisi se hetki, että saamme ensin vauvan päiväksi kotiin ja viemme vielä ensi yöksi takaisin sillä häneltä otetaan huomisaamuna vielä verikokeita (ne viimeiset toivottavasti) ja sitten olisikin kotiinlähdön hetki käsissä :)
Sirppuliini: On varmaan turhauttavaa tuo odottelu. Alaselässä tuntuva kipu kuitenkin kuulostaa jo hyvältä. Koita rentoutua silloin kun alat tuntea supistuksia, vaikka kuumaan suihkuun. Jos niitä kovin jännittää ja laskee minuutteeja niin kroppa tekee karhun palveluksen ja lihakset jäykistyvät, jolloin supistuksista ei ole suurtakaan apua (tähän perustuu kai se saunateoria). Istu mahdollisimman paljon kyykkimisasennossa eli vain pepun takaosa tuolin päällä jalat levällään, jolloin vauvan pää painuu alas ja painaa itselleen tietä. Tunnet kyllä kuinka haaruksissa alkaa painon tunne kasvaa. Toivottavasti poitsu innostuisi ja poksauttaisi itsensä maailmaan ;)

Maisa ja tyttönen
 
Heippa pitkästä aikaa kaikki Masukkaat!

Ja onnea jo käärönsä saaneille. :flower:

Pianhan siellä listoilla näyttäisi taasen lisää pikkuisia olevan tuloillaan.

Jotenkin miettii,että kuinkas toi aika onkaan vierähtänny ja vastahan sitä täällä tuskailtiin vuorotellen kun alkuraskaus oli niiiiiiin pitkäyttävää. Ja nyt useempi jo oottelee h-hetkeä kun loppumetrit on niiiiiiin pitkäyttäviä ja supparit nakertaa hermoja vaan ei muuta. :D

ON: Töitä on touhuttu ja sitten pitkää päivää kotosalla. Hermoa joskus kiristää liiankin lailla,kaiketi välillä hormonaalisia ja välillä olo on tosi väsynny. Tällä viikolla sitten olen saanut seurakseni nuo supistelut,siis useinmiten työkaveriksi. Kyykkimiset tuo niitä eniten. Nyt taas rauhottuneet kun on ollu vapaa päivä. Oudoiksi ne tekee se kipu,joka tulee tuonne ristiselkään aaltomaisesti vihloen. Edellisessä raskaudessa oli paljon supisteluita jo tosi aikaisilla viikoillla ja töistä oli sitten irtauduttava jo puolen välin tienoilla. Nyt supparit kuitenkin aivan erilaisia kuin silloin. Täytynee kuulostella kroppaa, (ihan kun en olis sitä tehny jo monta,monta viikkoa :D
Masu on kasvanu melkoiseksi palloksi ja hengitys puuskututtaa, onhan tuota painoakin jo tupsahtannu 6kg. Joku tuossa taannoin kysyikin,että meinaatko jouluvauvan tekaista. Toivottavasti ei sentään tonttua tulisi.

Voikaahan hyvin ja ihania talvisia päiviä kaikille, niin ja sitä joulun odotusta.. (kirjaimellisesti) :heart:

Talvi ja Aarre 24+
 
Oujee, lunta jään päälle. Haasteelliset pihaleikit siis tulossa lumikolan kera.

Alexan uutisia ootellessa!

Sirppis, noita suppareita on yleensä ollu 2-3 vkoa etukäteen, pikkuhiljaa paheten. Mutta mä oon ollu saikulla aina puolen välin jälkeen raskauksien, jottei vauvat synny ja aina on loppuun asti menny, osalta on auennu enemmän, osalta vähemmän jo siinä vaiheessa. Mutta viimeks oli 3 cm kohdunsuu auki, ei kanavaa ja vauva syntyi siitä tutkimuksesta 2 h kuluttua. Nyt oli vk sitten reilun sentin auki ja kanavaa 3cm. Niin ne vaihtelee.

Tervetuloa uusille, vanhoja poistuu, pitäkää te pino aktiivisena.
 
Sydämellisen onnittelut Alexalle ja pienelle prinssille tervetuloa maailmaan:heart:

Toivottavasti Maisa ja tyttönen ovat nyt päässeet kotiin ja jatko sujuu vähän tasaisemmissa merkeissä. Sirppuliinille tsemppiä viime metreille, on kyllä tuskastuttavaa tuo lopun odottelu :hug:

Mä olin näköjään ottanut varaslähdön ja pihistänyt yhden ylimääräisen viikon viime postaukseeni :D Oikeasti 6 viikkoa tulee täyteen ensi tiistaina. Laskettu aika näyttäisi osuvan 5 elokuuta. Viimeksi kyllä meni reilu viikolla yli ja silloinkin toimiin päästiin vasta käynnistyksen kautta.

Täällä ei Sirppuliini varsinaista julkista terveydenhuoltoa ole, mutta hoito korvataan julkisesta sairausvakuutuksesta. Lääkärin saa valita itse ja vähän riippuen hoidosta ja lääkäristä noin 70-80% kuluista saa takaisin vakuutuksesta. Meillä tosin on työn puolesta lisävakuutus eli hoidoista ei käytännössä jää itselle mitään maksettavaa (kunhan muistaa hakea korvaukset vakuutuksesta...). Myös sairaalat ovat yksityisiä tosin osa niiden rahoituksesta tulee julkiselta puolelta.

Raskaudenseurannan tekee mulla mun oma gyne, joka on myös synnytyslääkäri ja hoiti esikoisen synnytyksen. Saa hoitaa nytkin, mutta koska la osuu lomakuukaudelle epäilen vähän, että hän saattaa ohjata minut kollegalleen. Sekin kyllä sopisi, kollega on vanhempi herrasmies, jonka luona kävin viime raskaudessa erikoisultrissa ja kovasti hänestäkin pidän. Nuo suomalaisittain np, rakenne ja synnytystapa-arvio ultrat siis tehdään täällä erikoistuneella ultraajalla, vaikka oma gyne perusultraa joka käynnillä. Mä en kyllä muista kuinka usein lääkärillä käydään, varmaan noin kerran kuussa. Paitsi loppua kohti vierailut lisääntyy ja yliajalle mennessä piti käyrillä käydä päivittäin.

).( ei kuulu luonnollisestikaan mitään. Kunhan malttamattomana odotellaan että aika kuluisi ja pääsisi sinne lääkärille tarkistamaan että kaikki on kunnossa. Mukavaa viikonloppua kaikille. Ai niin ja juhlavaa Itsenäisyyspäivää myös!
 
Hirmuisot onnittelut Alexalle pojasta!! <3 Päivitän listan kunhan olen koneella.

Täällä ei mitään uutta. Supistelut tulevat ja menevät - lähinnä menevät. Limatulppaa huomasin eilen. Toivoni olen menettänyt täysin, tää ei tule täältä varmaan ikinä. Ei jaksa enää.

Sirppis 39+6
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)..............2..............9.12.13 / KOS
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14
fleur (39).....................2.................05.08.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11. (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11. (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

 
Heissan kaikille!

ONNEA ALEXA PIKKU POIKA NYYTISTÄ :heart:

Sirppuliini kovasti tsemppiä sinulle :hug: kyllä se sieltä vielä tulee,,, ja tuo
limatulppa kuulostaa jo luppaavalta =)

Täällä ei ihmeempiä odottelua ja odottelua,,, vatsa kasvaa vauhdilla ja selkä meinaa hiukan reistailla. kävin 2.12 siinä tarkistus ultrassa istukan takia ja oli jo ruvennut nousemaan kohdun suun edestä pois, samalla tietenkin taas utelin sitä sukupuolta ja poitsuhan se sieltä on tulossa selkeesti näky kivekset ja pippeli :D Painoakin on kertynyt hienot 1290g :heart: huomenna sitten ois neuvolakäynti niin saa taas kuunnella pikkusen sydän ääniä, liikkeet tuntuukin niin selkeesti ja kova on liikkumaankin ;)

äiskä ja villahousu 29+6
 
Hei! Mahtaisiko mukaan vielä juttelemaan? Ikää minulla 42v., toista lasta odotan, esikoinen täytti juuri 5v. Nyt mennään rv 7+6. Hyvin varovaisesti siirryn tänne odottajien puolelle, tätä pikkukakkosta on reilu neljä vuotta jo tehty, väliin mahtuu yksi keskenmeno rv 8+2. Ivf-hoidolla on tämä nyt masussa asusteleva pieni saatu alulle. Viime keskiviikkona onneksi ultrassa löytyi asukki oikeassa paikassa ja vahva syke.
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Joulu13 (40).................2..............13.12.13
HillaKat (39).................6..............14.12.13
mamuska7 (40)............6..............27.12.13
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
Talvi-74 (39)................4...............24.3.14
memmu05 (40)..............1...............03.04.14
pikkuylläri (40)..............5................14.04.14
Ollakovai...? (39)...........3................07.05.14
Euphonia (42)...............1................24.05.14
fleur (39).....................2.................05.08.14
Athenais (42)...............2.................?




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11. (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11. (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)
Sirppuliini..........15.12. (40+6)..poika (4260g, 53cm)

 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa joukkoomme Athenais ja toivottavasti pikkuinen pysyy tiukasti matkassa mukana :heart:

Tänään tuli sitten käytyä neuvolassa ja hyvinhän ne sydänäänet kuuluivat, paineet oli hiukan matalat ja kehoittikin juomaan vettä kun meinaa olla kehnoa tuo minun juominen ja suolaisia ruokiakin pitäis välttää kun tuota painoakin oli tullut 4kiloo lisää plääh :mad: no eiköhän se tästä,,, toivottavasti ei vaan tuu mitään hirmu nousuja tässä lopussa.

Äiskä ja villahousu 30+0
 
Tervetuloa mukaan Athenais! Huippua että noin pitkän yrityksen jälkeen saitte raskauden lopulta alulle. :)

Äiskä onks sulla siis tullut kaiken kaikkiaan 4 kg? Eihän toi oo yhtään mitään! Mulle on nyt tullut 15 kg... Tuntuu tulevan nyt kilo viikossa niin kauan kuin tää piina jatkuu.

Sirppis 40+2
 
Sirppuliin oisko kaikkiaan nyt tullut 6 kg lisää... eihän se sinäänsä kyllä paljon ole mutta kun muutenkin oli toi lähtö paino niin suuri etten kaipais kyllä yhtään lisää :( no niin muo nyt tää loppuraskaus pelottaakin sen takii että kuinka paljon sitä kerkeekin kertyy ennen kuin sitte pääsee synnyttämään...
On sitä kerennyt sinullekin sitten kertymään,,, onneks synnytyksessä jo lähtee jokunen kilo pois =)

äiskä ja villahousu 30+1
 
Athenais, onnea plussasta ja tervetuloa!

Mulla humpsahti kans alkuraskaudessa painoa varmaan nelisen kiloa karmean turvotuksen vuoksi, mutta nyt on onneksi laskusuunnassa. Esikosta tuli yhteensä 8 kg ja kuopuksesta vaan 6 kg, niin en nytkään hirveesti lisää kaipaisi, olen vähän kontrollifriikki painon kanssa:whistle:

Nyt pyöritellään ajatusta, josko alettais keväällä rakentaa, mikä vie onnistuneesti ajatukset vähän pois tästä navan ympäriltä. Ihan tervettä ajatella välillä jotain muutakin, kun ennen plussaa ajatukset pyöri vain kiertopäivissä ja alkuraskaus meni pelätessä km:eek:a ja muita kauheuksia:ashamed:

Ollakovai..? ja 19+0 poks
 
äiskä eihän tää painon nousu oo mitään kun viimeksi tuli yli 25 kg... :ashamed: Viimeksi tosin taisi laitokselle jäädä kymmenisen kiloa turvotusta ja vauvaa yms. Mä olin ihan mielettömän turvoksissa, tällä kertaa turvotus on ollut maltillisempaa.

Ollakovai vai meinaatte alkaa rakentamaan. Aika rohkea veto kolmen pienen lapsen kanssa kun meillä meni ihan närvit kuukausia jatkuneeseen remppaan (josta me ei itse edes tehty mitään :D) ja meillä ei ollut kuin yksi lapsi. Mutta onhan se lopputulos sit ihana. :) Tsemppiä siihenkin projektiin!

ON: Kävin aamusella NKL:lla näytillä ja mikä tärkeintä niin vauvalla on kaikki paremmin kuin hyvin. Kokoarvio on aika jäätävä eli 4 - 4,1 kg nyt ja kuulemma n. 20 g/pvä tulee lisää. Tosin hän on nyt kasvanut 700 gr neljässä viikossa eli pikkasen yli tuon ja jos jatkaa samaa tahtia, niin sit kymmenessä päivässä tulis joku 250 gr vielä tuohon päälle ja toihan on vaan arvio eli voi olla isompikin (tai sit pienempi). Lääkäri sanoi, että ison vauvan synnytyksen käynnistäminen on problemaattista, joten olis hyvä kun lähtis itsellään tulemaan. Odotellaan nyt viikonlopun yli ja sit maanantaina tehdään etenemissuunnitelma oikeesti. Lääkäri teki melkoisen ronskit manuuverit tuolla kohdunsuulla ja suurensi sitä sormillaan plus manipuloi kalvoja että voihan tuokin jotain auttaa. Toivotaan näin ainakin.

Sirppuliini 40+3
 
Sirppuliini, hyvä, et vauvalla kaikki hyvin -sun puolesta toivon, ettei pikkuinen enää hirveesti ehtis kasvaa:D Jospa tuo ronklaus nyt tuottaa tulosta ja pian olet kahtena kappaleena.

Joo, tulee varmaan aika rankkaa jos osuu vauva-vuosi ja raksa-projekti päällekäin, mut talo pitää kuitenkin hankkia ja mä en jaksais alkaa enää remontoida jonkun vanhaa taloa, kun haluun aina pistää kaiken uusiks. Pitää toivoa, et lopputulos on kärsimysten arvoinen:D

Hii, jos ru:ssa on joulun jälkeen kaikki ok, annan itselleni luvan tehdä ekat hankinnat pikkuiselle, tähän asti olen vain kiertänyt ne hyllyt kaukaa etten lankeaisi.

Ollakovai..? ja 19+1
 
Ei oo mitään tilannetta. :( Tänä aamuna oli ihan huikeet menkkasäryt ja piti mennä saunaan helpottamaan kipua ja ajattelin että no nyt. Mut ei. :( Mulla alkaa jo pyörimään kaikkia ajatuksia päässä kuten että mussa on joku vika ja tää ei vaan kykene käynnistymään kunnolla... Kovasti yrittää mutta ei. Tosi raskasta ja masentavaa ja alkaa pelottamaan että musta ei ole synnyttäjäksi kun viimeksikään ei hommat sujunu.
 
Minäkään en täältä osaa olla pois , kiva on lueskella teidän kuulumisia vaikka oma nyytti onkin jo kainalossa!

Sirppuliini pää pystyy, kyllä varmasti saat nyyttisi pian kainaloon vaikka kyllä ymmärrän masennuksesikin, jos yhtään lohduttaa niin aikoinani mulla meni eka tenava kolme , aivan KOLME viikkoa yli LA:n sillon kans meinas pää hajota kuten tässä vikassakin vaikka meni "vain" 9 päivää yli.

Hassua, olen muutaman kerran oikein pelästynyt ja havahtunut...apua, en ole koko päivänä tuntenut vauvan liikkeitä:O

Vointeja kaikille ja mukavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä