3v on alkanut pissaamaan lattioille (ja sänkyynsä).

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Esikoinen on jo muutaman päivän ajan pissaillut lattioille. "Äiti, pissa tuli lattialle/matolle!" alkaa tulla jo liiankin tutuksi.
Sänkyykin on alkanut pissaamaan joka yö. Heräteään kyllä vessaan kuten ennenkin .Aiemminkin on tullut joskus vahinkoja yöllä mutta nyt tämä on jatkuvaa ja "parhaimpina" öinä poika on pissannut sänkyynsä kaksikin kertaa.

Poika on ollut päiväkuiva jo jonkin aikaa ja osannut käydä hienosti itse pissalla. Muistutan välillä muutenkin päivisin pissalle menosta. Syömisen jälkeen, ennen päikkäreitä ja yöunia sekä ennen ja jälkeen ulkoilun käydään vessassa minun aloitteestani. Muuten poika on hoitanut vessakäynnit itse.

Onko tämä jokin vaihe vai voisiko kyse olla jostain muusta?

Meillä poika pissaili useasti housuun kun oltiin muutettu, eli reagoi siihen kastelemalla. Meni kyllä ohi kuukaudessa/kahdessa, kun vaan muistuttelin vessassa käynnistä. Nyt hoitaa taas wc-asiat omatoimisesti.

Mä veikkaisin, et lapsella alkaa rakon toiminta automaatistua, ts. lapsi tietää, että osaa pidättää, ja pysyy kuivana, mutta ei vielä osaa arvioida, että miten kauan jaksaa pidättää. Tässä vaiheessa voi tulla vahinkoja normaalia enemmän, mutta vaihe menee ohi ajan kans. Kun vaihe on meneillään, niin kannattaa muistutella lasta vessassa käynnistä.

Alkuperäinen kirjoittaja olisko:
Uhmaa?
Meillä on nimittäin ilmennyt samaaa, mut lisäksi kakkan tekee välillä housuihin :o
Vaikka siis päiväkuiva on ollut jo kauan.

Pojalla on ollut paha uhmaikä jo ties kuinka kauan. Saa sellaisia raivokohtauksia että minun täytyy pitää lapsesta väkisin kiinni ettei loukkaa istseään. Ei myöskään osaa lopettaa raivoamista vaan menee hysteeriseksi.

En silti tiedä olisiko tuo jokin uusi uhman muoto.

Yhteistyössä