35 v + odottajat, vol 6

Ihanan paljon on tullut uusia keskustelijoita =) Yhteisesti tervetuloa teille kaikille!

Täällä on ollut vähän juttua miten ikä on vaikuttanut raskauteen. Itsellä ero edellisiin on todella huomattava. Mitä pidemmälle mennään, sitä huonommin voin. Toki omaan vointiini on vaikuttanut tosi paljon sekin, että olen sairastanut lähes jatkuvasti raskauden ajan. Lisäksi astma on pahentunut huomattavasti tämän raskauden aikana, kun aiemmin se lähes katosi raskauden ajaksi. Nämä kaksi asiaa saattavat liittyä toisiinsa (astma ja jatkuvat flunssat). Kun tuohon päälle heittää vielä pahemman ja pidempään kestäneen pahoinvoinnin, huomattavasti aiemmin alkaneet supistukset, liitoskivut ym... Viikonloppuna voin astman vuoksi tosi huonosti ja vollasin olotilaani miehelle. Mies vain totesi, että ei ilmeisesti tarvitse enää miettiä tehdäänkö vielä toinen yhteinen lapsi... Eli kyllä vain 10 vuotta on tehnyt omalla kohdallani aika paljon. Nyt on alkanut jo mietityttää synnytyskin. Miten mahdan siitä selvitä, kun olotila on jo nyt mitä on? Haaveena olisi kuitenkin selvitä taas ilman kivunlievitystä.

Toivon tietenkin, että astma saataisiin nyt kuriin näillä tropeilla ja kevättä kohti mennessä flunssia liikkuisi vähemmän. Jospa olo sitten helpottaisi? Olen myös alkanut miettiä äitiysloman aloitusta hieman suunniteltua aiemmin. Olin ajatellut, että säästän päiviä sinne loppupäähän. Enää en tiedä mitä tekisi ja ne kelan paperit tulee täytettäväksi jo ensi viikolla. Miten te olette suunnitelleet äitiysloman aloituksen?

Barbbis 21+2
 
Voimia, Barbamama! Jatkuva sairastelu varmasti tekee muutenkin haasteellisesta olotilasta vielä hankalamman!

Itse olen voinut odotusajan yllättävän hyvin. Päätin silloin Kelan papereita täytellessä hyvävointisuuteni takia aloittaa äitiysloman "normaalisti" eli 5 viikkoa ennen laskettua aikaa, kun tuossa oli sopivasti välissä nuo vähän helpommat jouluviikotkin. Viikkoa ennen äitiysloman alkua sain kuitenkin määräyksen sairauslomalle supistusten takia, mutta melkein siis selvisin loppuun saakka työrumbasta. Kotiin jääminen kyllä sitten helpotti tuossa vaiheessa elämää kummasti!

Varmaan tosiaan kannattaa voinnin mukaan miettiä noita äitiysloma-asioita, tai pyrkiä vaikka ottamaan lomapäiviä ennen äitiysloman alkua jos sellaisia on mahdollisuus käyttää. Ja sairauslomallekin näköjään aika herkästi laittavat, jos olo käy kovin tukalaksi loppumetreillä!

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Hei!
Ja anteeksi en nyt tiedä minne tää kuuluu mut on pakko kirjoitta johki...

Eli pitääkö se paikkaansa että jos kuukautiset loppuu ja siistä lasketaan 13.pvää niin sillo jos harrastaa seksiä niinn voi tulla raskaaksi..Onko se totta
Kiitos jos oikeesti vastaatte
asia on todella tärkeä
!!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikki uudet! Olen ryytynyt tähän flunssakauteen ja nyt todellakin flunssailut saisivat olla ohi.

Mulla "beibe" on kova liikkumaan ja vähitellen sitä alkaa ihan aidosti sisäistämään, että meille tulee ihan oikeasti vauva :) (Olenkohan vähän hidas hämäläinen?!) Olen ostellut ihan hirvittävän suuren määrän tytön vaatteita ja nyt mua on alkanut mietityttämään, että mitäs sitten, jos tulokas onkin poika? No, silloin mies saa mennä ostamaan pikapikaa miehekkäitä vaatteita. Ei sitä oikein viitsi pinkkiä mekkoa pojalle pukea :)

Killi Mä olen kanssa aina välillä jäänyt miettimään, että olisiko Vammala vai Tays mun paikkani tällä kertaa. Olen kuitenkin päätynyt Taysiin, koska meiltä on sinne huomattavasti lyhyempi ja ennen kaikkea nopeampi matka kuin Vammalaan. En pystyisi kärvistelemään autossa kivuissani kovin pitkää matkaa silloin, kun h-hetki on kohdalla. Jos menee Vammalaan, pitäisi synnytyksen osua arkipäivälle, koska siellähän ei viikonloppuisin synnytellä. Toisaalta viikossa on vain kaksi päivää viikonloppuna, joten todennäköisesti synnytys on arkena ;)

amfora Mulla on kaksi synnytystä takana. Nuoremman lapseni kohdalla aloin saamaan supistuksia jo rv 32 ja vatsakin oli sekaisin. Kävin tuolloin gynekologilla ja hän totesi, että paikat ovat kypsymässä ja avautumistakin oli jonkin verran. Muistan, että varsinkin rv 35 minulla oli jälleen tavanomaista enemmän supisteluja (kestivät pitkään, kipuakin oli) ja jälleen vatsa toimi vauhdikkaasti. Tämä rv 35 on jäänyt erityisesti sen vuoksi mieleeni, että olimme asuntoautolla lomareissussa jossakin itä-Suomen korvessa tutkimassa miehen tahdon vuoksi sodanaikaisia juoksuhautoja ym. ja mä yritin miettiä samaan aikaan, että käynnistyyköhän tämä synnytys nyt oikeasti täällä :O :x Lopulta nuorimmaiseni syntyi rv 39+0 eli ihan hyvin kaikki meni.

Ikä ja raskaus Mä olen ainakin ollut PALJON väsyneempi kuin aikaisemmissa raskauksissani 97 ja 99. JOs saisin valita, niin nukkuisin paljon enemmän kuin mikä nyt on mahdollista. Lisäksi migreeni on vaivannut suunnilleen kerran kuukaudessa eikä tätä vaivaa ollut vielä silloin nuorempana. Kaikesta huolimatta olen ollut seesteisempi mieleltäni kuin aikaisemmin raskaana ollessani. Kai tämä äitiys on jo niin tuttua, ettei sitä enää stressaa etukäteen. Tosin yövalvomiset vielä mietityttää, mutta onneksi vanhemmat lapseni osaavat jo huolehtia itsestänsä. Hehän ovat vauvan syntyessä jo lähes 13v. ja 15v. :)

Äitiyslomalle aion jäädä vasta 23.4. Jos (kun) olo on tukala jo aikaisemmin, niin haen sairaslomaa. En viitsi "tuhlata" äippälomapäiviä omaan sairasteluun.
 
Viimeksi muokattu:
Eemas: Voi kun nauratti tuo tarinasi Itä-Suomen juoksuhautamatkailusta viimeisinä raskausviikkoina!
Täällä aiemmin kuvailemani oireet ovat vähentyneet huomattavasti, eli en vielä päässyt noista tuntemuksista synnärille! Supistelee kyllä edelleen ja flunssa kiusaa. Se olisi kyllä voinut jäädä tulematta näin loppumetreillä!

Synnytin muuten esikoiseni TAYS:ssa ja minulla on sieltä todella positiiviset kokemukset! Sattui aivan ihana kätilö, kaikki ennakkotoiveeni huomioitiin ja synnytyksestä jäi hyvät muistot kaikinpuolin, vaikka se kivuliasta touhua olikin.
 
Pitkästä aikaa. Lueskellut olen aina silloin tällöin, kommentointi onkin sitten jäänyt: aamulla ja päivällä ei ehdi ja illalla ei yleensä jaksa kuin ehkä lukaista kuulumiset.

Tervetuloa uusille ja jaksamista kaikille tasapuolisesti vaivojensa kanssa.

Masu kasvaa täälläkin tasaisesti. Töissä eivät ole vieläkään kyselleet mitään, mutta pälyilyä vatsanseudulle on alkanut tulla. Eivät kai kehtaa kysyä, kun esikoinen vasta reilun vuoden: liekö mahamakkaraa siis edellisestä raskaudesta vai uutta pullaa uunissa? Kohta ei enää tarvitse kenenkään arvailla :p

Ihmeen hyvin olen voinut, nyt kun mies on huolehtinut esikoisen yöheräilyistä ja olen itse saanut nukkua paremmin. Lantionpohjanlihaksia pitäisi alkaa kovasti treenailla.Laiskotellut olen ja nyt pissiä saattaa lirahdella :ashamed:

Painoa en ole seuraillut. Ens viikolla neuvolassa selviää totuus. Samoin tuntuisi menevän kuin esikoisestakin, eli vielä ei juuri painoa ole kai tullut. Mutta puolivälin jälkeen viimeksi alkoikin sitten kiloja kertyä, lähemmäs 20 tuli :ashamed: Kaikki kyllä lähti imettäessä, joten en osaa asiasta kamalasti stressata.

Puoliväli lähestyy kovaa vauhtia,

Isobell ja masu 18+0
 
Väsymyksestä:itsellä kanssa nää raskaudet 30+ iäsllä olleet paljon rasittavampia kuin alle 3-kymppisenä.Edellisen lapsen sain 34v ja kyllä yöheräämiset teki jo tiukkaa,varsinkin kun edellinen oli sen reilun 1v6kk ja saattoi myös herätellä.Vauva-ajassa ei siis jännitä oikeastaan muu kuin se,miten hyvin nukkuva tulokas nyt tulossa!
Jos tästä masurytmistä vois jotain päätellä,muutaman kerran yössä oon havahtunut liikkeisiin.

Mulla on ollut aiemmat lapset,suurin osa,hyvin nukkuvia ja rauhallisia lapsia jo syntymästä asti,mutta just tää viimisin oli ekat 4kk tosi levoton ja itki masuvaivojaan.

Tervetuloa uusille 35+ odottajille:heart:

Ja Jossu92
kyllä siinä paikkeilla,n 14 vrk kuukautisten alkamisesta ja muutama päivä sen ympärillä,voi tulla raskaaksi jos on ilman ehkäisyä.

Lily rv 29-2
 
Kone teki ilkeän tempun ja hukkasi tekstini. No sama uusiksi siis...

Tervetuloa uudemmille listalaisille!=) Etenkin Sussun kertoma liikutti.

On ollut ikävän paljon selkäkipua ynnä muuta tautia listalaisilla. Voimia, Barbamama, jospa loppuraskaus olisi tautitilanteen puolesta helpompi.

Täällä ollaan laskennallisesti juuri puolivälissä. Tiistaina on rakenneultra, kyllä hiukan jännittää. Pikkuinen pyörii ja liikkuu yleensä vilkkaasti, mutta siitäpä onkin sitten saanut uuden huolenaiheen jos muutaman tunnin on hiljaisempaa.

Olen vielä sairaalan kirjoilla mutta kotiudun näillä näkymin alkuviikosta. Toivottavasti sitten uusin voimin eteen päin.

Aurinkoa päivään kaikille!

t: Keskeneräinen + Kuopus 20+0
 
Kiitos vielä kerran kaikille ihanille=) Tosiaankin tää mun raskautuminen on tällainen, uskotko ihmeisiin juttu. Eli kuusi vuotta ilman minkäänlaista ehkäisyä ja toivo oli jo ihan täysin heitetty.. ja voi miten monet kerrat olen ollut kriisissä lapsettomuuden takia, viimeisin iso kriisi tuossa ennen joulua:'( Ennen plussausta olin ihan varma että nyt on minussa jotain vialla ( tosi pahasti) ja ennätin sitä jo surra. Onneksi rakas ystäväni oli sitä mieltä, että jos nyt kuitenkin testaisit, eihän sitä koskaan tiedä. Eli tämä raskaus on enemmän kuin toivottu, koska ikää jo 39 v ja avopuolisolla 40v. Nyt tullut kauhee pelko ja huoli maha-asukkaasta ja hyvinvoinnista. Mä niin toivon, että kaikki menee hyvin. Koska muuten mun maailma hajoaa ihan totaalisesti. Mä olen ihan mielettömän onnellinen tästä raskaudesta mutta en oikein ääneen uskalla iloita kun pelkään, että tää pian otetaan multa pois.. Tällainen vuodatus kera itkun (hormoonit?) Mukavaa viikonloppua kaikille ja Sussu lupaa yrittää olla huolehtimatta turhia=)
 
Sussu72 Isot tsemppihalit sinulle ikätoveriltasi! :) Usko pois, kaikki voi mennä ihan hyvin vaikka takana on pitkä odotus.

Kävin juuri neuvolassa, vaikka viime viikolla olin ihan varma ettei sinne enää tarvitse mennä... Kaikki oli hyvin vauvalla (ja vatsaan jo hieman tuskastuneella äidillä), mutta terkka oli sitä mieltä, ettei vauvan pää ole vielä kiinnittynyt eikä synnytys ole ihan heti tapahtumassa. Eipä tässä auta kuin odotella! Välillä omat tuntemukset sanovat, että synnytys on ihan oven takana kun supistelee ja on kovaa paineen tunnetta, mutta välillä olo on tosi hyvä eikä mikään viittaa tuleviin koitoksiin.. Otapa tästä nyt selvää.

Ihanaa (lumista) viikonloppua kaikille, ja hyviä vointeja!
 
Jaksamista amfora viime metreille!:)

Täällä pieni kääntyi eilen niin päin että sai potkaistua oikein kunnolla- näkyi hyvin vatsan päältäkin jo!:)

Levollista viikonloppua kaikille!:wave:

Keskeneräinen + Kuopus 20+2 (Mistä nuo viikot tulivat- äsken oltiin kymmenessä.)
 
Hihhei! Tulinpa tännekin hehkuttamaan hienoja veriseulatuloksia. Josko mä nyt uskaltautuisin toden teolla tähän raskauteen :heart:

Täällä on kyllä samoja ajatuksia oman jaksamisen kanssa. Eniten huolettaa tosiaan että miten jaksaa tämän raskausajan, lasten kanssa kyllä pärjää sitten. Meillä tuo esikoinenkin on alkanut jo nukkumaan pikkuisen paremmin, joten toivoa on että elokuuhun mennessä on jo supernukkuja ;)

Tsemppiä ja jaksuja kaikille meille "vanhoille" :D

jose-fiina + tyyppi 14+4
 
Millikkä
Moi kaikille!
Olen tätä ketjua taustalla selaillut ja nyt uskaltudun mukaan. Olen 37 vuotias kolmen kouluikäisen lapsen äiti. Saimme np-ultrassa rv 12 tietää odottavamme kaksosia. Nyt on menossa rv 16+4. Varhaisrakenneultra oli viime perjantaina ja kaikki näytti olevan mallillaan. :) Neljän viikon päästä "oikea" rakenneultra sitten on. Ultrataan urakalla, mutta eipä haittaa.
Pahoinvoinnit ovat onneksi hellittäneet, olivat aivan kaameet :( Väsymystä hieman edelleen on mutta kuulunee asiaan. Ihanaa kun liikkeitä on alkanut tuntumaan :) Masu kasvaa tosi nopiaan, saa nähdä miten suuri olen kuukauden päästä. Luomukaksoset tulossa .

Terkuin Millikkä...4&5tulossa...la 3.8..... K-SKS
 
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Keskiviikko 22.02.2012

Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
Lintukoira............37v..........2 tulossa......27.5.la.......PHKS
tuhmuke.............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Barbamama35......36v.........3 tulossa......23.6.la.......TYKS
Keskeneräinen.....38v...........3 tulossa.......5.7.la........MKS
Isobella..............38v...........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Tuulispää_75......36v...........1 tulossa.....24.7.la........TYKS
LeaderOfMyBack..38v........3 tulossa.......25.7.la........K-SKS
Uusihanuus........36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
Millikkä...............37v........4&5 tulossa......3.8.la........K-SKS
äiskä-73............38v.........4 tulossa.........8.8.la.........PHKS
jose-fiina...........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Minea-76...........35v........3 tulossa........28.8.la........OYS
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
ei vielä.............37v........1 tulossa........11.9...........?
Killi12...............38v........2 tulossa........10.10..........?
Sussu-72..........?...........1 tulossa.........?...............?
 
Heipä hei Naiset !

Tervetuloa mukaan Millikkä ja onnea ihanista kaksosista :heart:

Täällä on ollu aika hiljais eloa kun ollaan jonkin verran sairasteltu, ekaks toi minun selkä reistaili ja nyt sit tänviikkoo ollaa taisteltu flunssa kuumeessa koko perhe...

Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:

äiskä-73 rv16+0
 
Tervetuloa mukaan Millikkä! Onnea kaksosista ja hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

jose-fiina: Onnea seulan tuloksista! :flower:

Isobell: Täälläkin alkoi lirahtelu kovan yskän vuoksi. Olen käyttänyt nyt pari viikkoa koko ajan varmuuden vuoksi kestosidettä. Inhottavaa ja tosi noloa, mutta minkäs teet. Onneksi yskä alkaa jo helpottaa ja sitä myötä myös tuo ongelma.

Keskeneräinen: Onnea puolivälin ylityksestä! Mites ultrassa meni? Joko olet kotosalla?

(.) Olo on jo huomattavasti parempi. =) Astma alkaa olla pikkuhiljaa hallinnassa ja flunssakin helpottaa. Maanantaina alkaa taas työt. Saa nähdä miten sitten jaksaa. Maha on kasvanut jo TOSI isoksi ja vauva liikkuu yhä enemmän (tai siis tunnen liikkeitä yhä enemmän ja vahvempana).

Haettiin eilen vanha pinnasänky varastosta. Se oli tietysti pölyinen, mutta huomasin siinä myös hiukan homepilkkuja. Mies pesi osat huolella suihkussa eilen, mutta miten ihmeessä voidaan varmistaa, ettei home ala kasvaa uudestaan? Ajattelin pestä sitä tänään desinfiointi aineella, mutta se ei taida homeeseen auttaa? Onkos teillä jotain vinkkiä miten tuota kannattaisi putsata?

Barbbis 22+4
 
Hei ketjulaisille, ja tervetuloa uusille!:flower:

Pääsin eilen sairaalasta ja harjoittelen nyt kotiolemista. Vähän epävarmaa on vielä, ja voi olla että keväälle tulee vielä sairaalakäyntiä mutta pitää nyt yrittää sillä kuuluisalla "päivä kerrallaan"-asenteella. Hiihtolomakin on juuri alkamassa joten ei tee yhtään mieli palata osastolle.

HÄN sen sijaan tuntuu voivan hyvin: kävin tiistaina rakenneultrassa. Oletin että ultraaja on kätilö mutta olikin erikoislääkäri ja keskusteltiin tällä kertaa myös minun voinnistani. Ultrattuaan aikansa lääkäri totesi ettei ihme että liikkeet tuntuvat- pikkuinen piti voimistelutuntia eikä mittoja meinattu millään saatua otettua kun pyöri aina karkuun. Ilmeisesti asiat olivat kuitenkin kunnossa, painoarvio oli 360 g mikä vastaa hyvin viikkoja.

Niin, ja sukupuolta en kysynyt, mutta lääkäri pamautti: "Pojalta näyttää, mutta en ole varma". Eli pitänee lakata haaveilemasta röyhelömekoista ja orientoitua merimiespukujen suuntaan.;)

Tänään oli neuvola, kaikki kohdillaan paitsi anemia on, hemppari oli sairaalassa 103 ja muutkin veriarvot hiukan sinne päin. Käyn viikon päästä kontrolliverikokeissa ja napsin rautaa sekä yritän syödä hyvin nyt sitten.

En osaa Barbamama vastata miten homeen estetään kasvavan uudestaan. Voisiko olla että pelkästään kuivempi sisäilma ehkäisisi kasvun?

Hyvää viikonloppua kaikille!:wave:

t: Keskeneräinen+ Kuopus 21+1 (Uusi liikanimi Kuopukselle on Möyry, ilmeisistä syistä:))
 
Heissan kaikki!

Mukavaa Keskeneräinen että olet päässyt kotiin :) hienoja on myös ultra kuulumiset ollut :heart:

Minulla oli tänään neuvola käynti kaikki muuten ihan hyvin paitsi ei löytynyt sydän ääniä, mutta käytiin sitten toisessa huoneessa kurkkimassa ultralla ja siellähän se köllöttei ja sydänkin tykytti ihan hyvin.

äiskä-73 rv16+5 :wave:
 
Moikka! Se on talviloma, ja huomenna edessä pelkopoli. Wish me luck, saa nähdä miten menee. Jos siellä on se sama kätilö, joka väitti, että minussa on sähkövika kun sydänkäyrää ei saatu esikoisen synnytyksessä kunnolla piirrettyä, niin lupaan tehdä jotain vähemmän miellyttävää.

Valmiiksi jo vihaisena LK & kakkonen 27 +3
 
Toivon todella, Lintukoira, että sait tänään puhua jonkun rakentavamman kätilön kanssa. Vai että synnyttäjässä voisi olla sähkövika- en ole moista teoriaa ennen kuullut!

Täällä juhlitaan (tai sitten ei) täysiä viikkoja: ollaan virallisia nyt Kelankin silmissä, ja tästä eteen päin on kyseessä synnytys eikä keskenmeno. Joskin toivon todella ettei pieni siitä innostu vaan pysyisi paikoillaan sinne kesän korvalle.

Täälläkin on ollut hiihtoloma, sillä on puolensa. Tietysti mukavaa kun ei ole hirvästi aikatauluja, mutta välillä tämä intensiivinen, kokopäiväinen perhe-elämä repii hermoja.

Lomaterveisin, Keskeneräinen + Kuopus 22+0
 
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Torstai 01.03.2012

Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
Lintukoira............37v..........2 tulossa......27.5.la.......PHKS
tuhmuke.............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Barbamama35......36v.........3 tulossa......23.6.la.......TYKS
Keskeneräinen.....38v...........3 tulossa.......5.7.la........MKS
Isobella..............38v...........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Tuulispää_75......36v...........1 tulossa.....24.7.la........TYKS
LeaderOfMyBack..38v........3 tulossa.......25.7.la........K-SKS
Uusihanuus........36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
Millikkä...............37v........4&5 tulossa......3.8.la........K-SKS
äiskä-73............39v.........4 tulossa.........8.8.la.........PHKS
jose-fiina...........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Minea-76...........35v........3 tulossa........28.8.la........OYS
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
ei vielä.............37v........1 tulossa........11.9...........?
Killi12...............38v........2 tulossa........10.10..........?
Sussu-72..........?...........1 tulossa.........?...............?
 
Heissan!

Tsemppiä pelkopolille Lintukoira... ja tuuppa kertoo miten siellä sitten tänään meni?

Tälle mammalle tuli sitten tänään yksivuosi lisää mittariin :whistle:.... hitusen juhlitaa sitten tossa viikonloppuna kun mies ja vanhempi poika palaa reissusta. Just laskeskelin tossa että ei enää ois ku kolmisenkuukautta töitä ku ekaks pitäs kesäloman ja sit perään alkas äippäloma, kauhiaa mihin tää aika on oikein kulunut :eek:

äiskä-73 rv17+1
 
Keskeneräinen: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Toivottavasti jakselet hyvin kotosalla.

äiskä: Syntymäpäivä onnittelut näin päivän myöhässä!

Lintukoira: Miten pelkopolilla meni? Olipa tosiaan mielenkiintoinen se sähkövika kommentti... :O Ehkä hän yritti heittää huumoria väärässä paikassa ja väärällä tavalla?

(.) Pestiin ja puunattiin tosiaan se pinnis ja nyt se on koottuna odottamassa vauvan saapumista. Patjaa ei ole vielä hankittu eli sänky saa nyt "hengittää" tyhjänä jonkin aikaa ja seuraillaan alkaako home kasvaa uudestaan.

Töiden aloitus toi taas supistukset, liitoskivut, selkäkivut ym. takaisin. Arvasin, että on raskasta. Oli kuitenkin vielä raskaampaa. Olen koittanut nyt mennä siitä missä aita on matalin ja välttelen fyysisiä rasituksia niin paljon kuin vaan voin. Työn laatu tietysti siinä hieman kärsii, mutta nyt ei voi mitään. Päivä kerrallaan mennään siis...

Päätin aloittaa äitiysloman hieman varhennettuna. Vielä olisi 2kk töitä jäljellä. Aika nopeasti nämä viikot ovat alkaneet kulua verrattuna alkuraskauteen. Huomenna poksutaan jo 24 viikkoa =) Alkaa siis olla jo toivoa, että pieni selviäisi hengissä vaikka syntyisi nyt. Tietenkin toivotaan kovasti, että pysyisi masussa kesäkuulle asti.

Neuvolalääkäri ja sokerirasitus on kahden viikon päästä. Silloin mitataan vihdoin myös hemppa, mikä on mitattu vain kerran ihan alkuraskaudessa. Alkaa olla sen verran huippailua ja väsymystä, että varmaan on laskenut. Toivottavasti sokerit on ok. En jaksaisi mitään ylimääräisiä mittailuja jatkuvasti. On tässä arjessa muutenkin riittävästi touhua ja muistamista.

Barbbis 23+6
 

Yhteistyössä