35 v + odottajat, vol 6

Heippa kaikille!

Mitenkäs teillä on viikko vierähtänyt käyntiin?

Täällä ollaan nyt ainakin tääviikko saikulla kun toi selkä alkoi reistailee,
ihanaa kun toi pakkanen rupes lauhtumaan, täällä alhaisimmillaan -31,1 astetta,
mutta nyt vaan -6,4 astetta...

mukavaa viikkoa kaikille :wave:

äiskä-73 rv13+5
 
Päädyin sitten viikonlopun korvilla sairaalaan ja nyt odotellaan josko uudistettu lääkitys ynnä muu hoito toisivat valoa elämään. Kurjalta näytti mutta ehkä nyt alkaa uskoa että asiat voivat kääntyä myös parhain päin.

Pikkuinen pyörii kovasti, ei ole sen puoleen pelkoa hänen hyvinvoinnistaan.

Toivottavasti kaikki eri syistä sairaslomilla olevat pääsevät toipumisen tielle.

Keskeneräinen + Kuopus 18+4

Terveiset!:wave:
 
Keskeneräinen: :hug: Lähetän roppakaupalla energiaa ja iloa! :flower:

äiskä: Tsemppiä selkävaivoihin! Ota varovasti ettei vaan mene pahemmaksi.

(.) Tänään oli rakenneultra. Kaikki hyvin ja vastasi viikkoja päivälleen. Tyttöä veikkasi 95% varmuudella. =)

Barbbis 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Lintukoira
Voi Keskeneräinnen tsemppi :hug: täältä sinne ja toivottavasti mieli
virkistyy tässä kevättä odotellen ja auringoa ihaillen :heart: ja pikkuisellakin
kuitenkin kaikki hyvin :)

Mukavaa Barbamama että ultrassa kaikki hyvin ja onnea tyttö lupauksesta:flower:
täällä ootellaan rakenneultraa vasta maaliskuun loppupuolella...

äiskä-73 rv13+6.
 
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Tiistai 07.02.2012

Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
Lintukoira............37v..........2 tulossa......27.5.la.......PHKS
tuhmuke.............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Barbamama35......36v.........3 tulossa......23.6.la.......TYKS
Keskeneräinen.....38v...........3 tulossa.......5.7.la........MKS
Isobella..............38v...........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Tuulispää_75......36v...........1 tulossa.....24.7.la........TYKS
Uusihanuus........36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
äiskä-73............38v.........4 tulossa.........8.8.la.........PHKS
jose-fiina...........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Minea-76...........35v........3 tulossa........28.8.la........OYS
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
ei vielä.............37v........1 tulossa........11.9...........?
 
Viimeksi muokattu:
Keskeneräiselle nyt vaan voimia ja aurinkoa. äiskän selälle toipumisia :) Barbamama täällä kans tyttöä odotellaan melkosella varmuudella. Itse oon kyllä hyvässä kunnossa ja siitä kovin onnellinen. Ainoo renkka on toi issiashermo, mikä kiristyy pikkuhiljaa kokoajan enemmän ja enemmän, mutta vielä pystyy hiihtämään ja harrastamaan. Kiloja on tullut 6 joka on n. puolet vähemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa.
Viime viikko oli tosissaan hiukan tuskainen, kun oli niin kylmä ja joka päivä kuitenkin täytyi esikoinen saatella eskariin kahden pienemmän kanssa. Aika kuluu kuin siivillä täällä enää muutama kuukausi h-hetkeen :)

Aurinkoista kevään odotusta Papuli ja "Lilli" 31+5
 
Moikkamoi kaikille! Taidanpa liittyä näihin joukkoihin kun sattumalta tämän ketjun bongasin. Langoilla siis Tuulispää_75...........36v........1 tulossa........24.7..la........TYKS

Kolmatta kertaa näissä merkeissä liikkeellä eli takana yksi tuulimuna ja 1 keskenmeno. Nyt menossa 16+0 ja peukut pystyssä, että kolmas kerta toden sanoo. Neuvolassa on nyt pari kertaa käyty ja kuukauden päästä luvassa rakenneultra. Pikkasen on ollut vaikea uskoa tätä raskautta todeksi, mutta pikkuhiljaa se vaan alkaa iskeytyä tajuntaan :)

Mukavaa viikkoa kaikille :)

Tuulispää
 
Tevetuloa mukaan Tuulispää_75 peukut täällä pystyssä että todella kolmas kerta toden sanoo ja pikkuinen pysyy matkassa mukana :heart: kovasti tarrasukkia teille.

Niin Papuli täällä kanssa on aikoinaan todettu tuo issias selässä ja se ajoittain aina muistuttaa olemassa olostaan ja luulen että se taas siellä kiusaa, hyvät ois siihen lääkkeet mutta nythän niitä ei saa syödä, ainoastaan panadoolia... tällähetkellä yöt on pahimpia kun saa nukuttua 2-3 tuntia hyvin ja sit se särky alkaa, nukkuminen sitten ihan katkonaista aamuun asti plääh...

äiskä-73 13+6
 
Tervetuloa Tuulispää_75 ja peukut tosiaan pystyssä!:heart:Kivoilla viikoilla kuitenkin olet jo!

Ollaan saman vuotisia ja sama synnärikin:D

Muuten ei uutta auringon alla,tasaisen paksusti voidaan ja seuraava etappi ensiviikolla nla lääkäri,ensimmäinen laatuaan:whistle:

Lily rv 28
 
Tervetuloa mukaan minunkin puolestani Tuulispää_75! Täällä on kolmas samanvuotinen samaan synnäriin suuntaava =) Tsemppiä loppuraskauteen! Olet tosiaan jo ohittanut nuo suurimpien riskien viikot eli hyvältä näyttää tällä kertaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti! b=)d

Meitä on jo ihanan iso porukka tuolla listalla, mutta moni on ollut hiljainen viime aikoina. Kertokaas muutkin kuulumisia =)

(.) Olen taas kipeänä. Ei tämän raskauden aikana montaa tervettä viikkoa ole ollutkaan :( Olen saanut siis lähes kaikki lähipiirissä liikkeellä olleet taudit. Ei kiva juttu :( Toivottavasti pikkutyttö voi kuitenkin hyvin tuolla masussa vaikka minä köhin keuhkoja pihalle ja tärisen kuumeessa... Positiiivisena kuulumisena on liikkeiden lisääntyminen ja voimistuminen. Nyt ovat jo mies ja tyttökin onnistuneet tuntemaan liikkeitä vatsan päältä. =)

Barbbis 20+4
 
Tuulispäälle rutkasti liimasukkia, ja samat toivotukset että pitkällä olet jo, riskeimmät viikot takana :). Muille paranemisia! :flower:

Tänä aamuna kävin sokerirasitustestissä, ja pää oli taas sekaisin sen litkun juomisen jälkeen. Olo oli kuin kilon karkkia syöneellä, sokerihumalainen. Onneksi ei tullut huimausta tai oksetusoloa eikä mitään sellaista.

Olin kouluttamassa länsirannikolla alkuviikolla ja kivaa oli! Nyt tosin huomaa että alkaa jo pitkään junassa istuminen ja koulutuspäivät käymään kunnon päälle ihan eri tavalla. Meinaan puuskuttaa koko ajan. Muuten voin tosi hyvin, samoin kakkonen, joka iloisesti potkiskelee masussa.

Kivaa viikkoa kaikille ja masunkasvatusta :) :) LK + kakkonen 24+3
 
Heissan! Tuulispää_75:lle tervetulotoivotukset täälläkin! Minäkin muuten olen tuota samaa vuosilukua, synnäri tosin on eri :)

Me käytiin maanantaina ekassa ultrassa. Siellä se pikkuinen oli ja vilkutteli käsillään ja jaloillaan niin vilkkaasti että ei meinannut paikallaan pysyä :heart: Niskaturvotus oli normaali, koko vastas täsmälleen viikkoja. Nyt vielä odotellaan veriseulan tulokset, niin josko tässä uskaltautuis sitten ihan tosissaan heittäytyä raskaaksi :) Vieläkin on nimittäin hyvin epätodellinen olo, että "minäkö?" "raskaanako?" :D

Ja vielä sellainen uutinen, että pahoinvointi on kadonnut ;) Sen kunniaksi meidän koko perhe päättikin sitten sairastua oikein kunnon flunssaan.. :| Mutta jospa sitä tästä vielä kömmittäis pystyyn.

Jose-fiina + tyyppi 12+5
 
Hei kaikille! Ihan ensinnäkin kerron etten kuvitellut koskaan ikinä kirjoittavani näille palstoille. Meillä on menty ilman ehkäisyä lähes kuusi vuotta ja vauvaa ei ole vaan kuulunut. Nyt sitten tajusin mennkojen olevan myöhässä ja tein testin ( ihan vaan varmistaakseni negan pois) Mutta ei ollutkaan nega vaan POSITIIVINEN. Eli nyt kun kaikki toivo oli jo heitetty, mä plussasin :) On tää aika uskomatonta!!
 
Sussu-72: Ihanaa! :heart: Hirmuisesti onnea! :flower: Tervetuloa mukaan keskusteluun!

jose-fiina: Onnea hienoista ultra kuulumisista! =)

Mun tauti alkaa pikkuhiljaa talttua. Kuume on vihdoin laskenut. Jee! Lääkäri veikkaili tätä influenssaksi. 3/4 perheestä on jo sairastunut ja nyt jännäillään säästyykö mies kokonaan.

Barbbis 20+6
 
Pääseekö uusi odottaja mukaan? :wave: Ikää on 38v ja toista lasta ootellaan viikoilla 5+2 - esikoinen on 2 v ja vähän päälle. Plussatesti tuli tehtyä viime sunnuntaina ja raskauspahoinvoinnista, palelusta ja karmeesta rintojen kivusta kärsitty jo ennen plussausta. ;)
Yksi keskenmeno takana viime elokuulta ja sitten menikin 3 yrityskertaa ennenkuin tärppäs uudelleen, eli kovasti toivottu pikkukakkonen olis tuloillaan 10.10 :heart:
Kiva että on ryhmä meille vähän vanhemmillekin. Noissa toisissa ryhmissä kun tuntuu että vallalla on 20 -30 v odottajat...

Niin juu ja sairaala on VAS tai TAYS... TAYSissa sain esikoiseni ja nyt tekis kyllä mieli mennä Vammalaan jos vaan pääsen. Onhan tuo TAYS yliopistollinen sairaala, mutta vähän huono maku jäi viime kerrasta...
 
Ihana vastaanotto täällä!:hug: Kiitos teille siitä. Kävin tänään sit vielä neuvolassa ja testi edelleen plussa. Toki tosi alussahan tässä ollaan 4+3, mutta täytyy toivoa parasta. Ihmettelinkin ennen plussaa tätä oloani?? Viluttaa, vatsa sekaisin tai ummella vuorotellen ja selkä hiukan kipeä..nyt taitaa alkaa tissitkin kipeytymään. Onko muilla ollu vastaavia oireita tässä alussa?
 
:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:


Perjantai 10.02.2012

Riina72...............39v..........3 tulossa........2.4.la.......TYKS
Papuli.................36v..........4 tulossa........4.4.la.......TAYS
lily-rose..............36v..........9 tulossa........?..............?
Eemas................39v..........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
Lintukoira............37v..........2 tulossa......27.5.la.......PHKS
tuhmuke.............36v..........2 tulossa......17.6.la.......?
Barbamama35......36v.........3 tulossa......23.6.la.......TYKS
Keskeneräinen.....38v...........3 tulossa.......5.7.la........MKS
Isobella..............38v...........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
Tuulispää_75......36v...........1 tulossa.....24.7.la........TYKS
LeaderOfMyBack..38v........3 tulossa.......25.7.la........K-SKS
Uusihanuus........36v.........3 tulossa.......30.7.la.........?
äiskä-73............38v.........4 tulossa.........8.8.la.........PHKS
jose-fiina...........36v........2 tulossa.......17.8.la........?
Minea-76...........35v........3 tulossa........28.8.la........OYS
Aurinkoi12.........41v........3 tulossa........?................?
Scarleth...........35v........1 tulossa........?................?
ei vielä.............37v........1 tulossa........11.9...........?
Killi12...............38v........2 tulossa........10.10..........?
Sussu-72..........?...........1 tulossa.........?...............?
 
Heipä hei kaikille!

Tervetuloa mukaan Sussu-72, Killi12 ja LeaderOfMyBack :)
Voi miten ihanaa Sussu että olette vihdoin noin monen vuode jälkeen
saanet pikku masuasukin mukaan :heart: ja kovasti tarrasukkia että pysyy
matkassa mukana.

Onnea jose-fiina ihanista ultra kuulumisista :flower:

Hienoa Barbamama että rupeet taltuttamaan taudin niskastasi =)

Täällä vaan ei meinaa selkäkivut hellitää... varailin jo maanantaille uutta
lääkäri aikaa, muuten menee ihan hyvin kun malttaa olla rehkimättä ja
kun toi mun työ on fyysisesti aika rankkaa, joten ei uskalla vielä lähtee
testailemaan ettei oo sitten ihan petipotilas kun kuitenkin joutuu hoitaa kodin
jossa 4.v ja 2v,7kk lapsukaiset, tuo 12.v osaa jo kyllä hoitaa itsensä, sitten
kun tuo mieskin on reissu hommissa, mutta eiköhän se tästä kun malttaa vaan
antaa sen parantua kunnolla.

Leppoisaa viikonloppua kaikille :wave:

äiskä-73 rv14+2
 
Hei mammat!
Jo pidempään olen teidän juttujanne taustalta seuraillut mutta nyt taidan näin raskauden loppumetreillä ilmoittautua mukaan. Odotan toista lastani, esikoinen on jo alakouluiässä, ja tämä uusi tulokas on mieheni ja minun ensimmäinen (ja varmaankin myös ainoaksi jäävä) yhteinen lapsi. Olemme olleet jo pitkään yhdessä, joten mikään "nopean toiminnan juttu" tämä yhteinen lapsi ei ole ollut, vaan vauvauusperhe-elämään ryhtymistä harkittiin pitkän kaavan mukaan. Kun sitten yrityspäätös oli tehty, ensimmäinen raskaus alkoikin vastoin kaikkia odotuksiamme heti, mutta päättyi suureksi pettymykseksi keskenmenoon. Uutta raskautta ei tarvinnut kuitenkaan odotella kovin kauaa, ja nyt ollaankin jo niin pitkällä, että laskettuun aikaan on enää muutama viikko! :) Raskaus on mennyt kaikin puolin hyvin, ja olen siitä todella yllättynyt! Olin päässäni kehittänyt vaikka minkälaisia kauhuskenaarioita siitä, millaista on olla raskaana lähes 40-vuotiaana....senhän on pakko olla vaivojen ja ongelmien täyttämää ja kaikinpuolin niiiiiiin paljon vaikeampaa kuin nuorempana! Olen siis joutunut heittämään ikävät ennakkoasenteeni romukoppaan erittäin hyvin ja "normaalisti" sujuneen raskausajan myötä. ;) Se tosin myönnettäköön, että keskenmeno jätti taustalle muhimaan pienen ikävän pelon, josta en ole onnistunut pääsemään täysin eroon koko odotusaikana. Ihmisen mieli on kummallinen!

Ihanaa nähdä, että meitä on täällä näinkin paljon jakamassa tätä kaikenlaisia ajatuksia ja tunteita herättävää aikaa!

Mukava viikonloppua kaikille, niin alkumetriläisille pahoinvointeineen kuin meille pallomahoille synnytystä mietiskelevillekin.
 
Moi taas! Ompa mukavaa lukea, kun hyvää kuuluu kaikille flunssista ja selkäkivuista huolimatta :)

Tunnustan tänään vähän hurahtaneeni ja kävin kattelemassa vaunuja... tämmöiselle ensikertalaiselle kyllä semmoinen suo, että hohhoijaa... myyjä-parka oli pahemmassa kuin pulassa, kun ei asiakkaalla ollut mitään käsitystä mitä haluaa. No, ensi kerralla sitten viisaampana.

Aluesairaalasta tuli kutsu rakenneultraan, joka on edessä sitten 8.3. On se vaan hurjaa ;)

Leppoisaa viikovaihdetta :)
 
Moikka,

ihanaa Sussu ja tervetuloa, olenpa iloinen puolestasi! :flower: Meillä kesti esikoisen kanssa myös vähän ennakoitua pidempään ja voi sitä iloa, kun viiva - tosin tosi haalea - ilmestyi tikkuun. Halauksia ilouutisen johdosta ja liimasukkia matkaan!

Tervetuloa myös amfora loppumetreillä :), samoin LeaderofThePack (tulee ihan Sookie Stackhouse-romssut mieleen nimimerkistäsi nimim. fani :D ) ja Killi12!!

Tuulispäälle järjestyy hyviä vinkkejä vaunujen valintaan, jos sellaisiin on tarvetta. Siskon mies teki tiedettä vaunujen valinnasta, ja niin paljon sieltä tuli tietoa (serkuilla ikäeroa 3 vkoa vajaa vuosi) kun meillä ilmestyi viimein viiva tikkuun, että sitä tietoa voin tarpeen vaatiessa jakaa eteenpäin ;).

Kivaa kuulla että flunssat alkaa hellittää, ja pahoinvoinnit jäämään jo taakse. Itse olen joutunut uudelleen alkuraskauden aikaisen väsymyksen kouriin, enkä meinaa selvitä enää päivästä ilman päikkäreitä :confused:. Nytkin olen menossa nukkumaan...

Masunkasvatusta, ihanaa että joukkomme kasvaa (lauseen kaikissa merkityksissä :) ;) LK + kakkonen 26 + jotain
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntain ihmettelyä...

Hei kertokaas viisaammat / kokeneemmat, että mitä tää nyt on?!

Olen jo muutamana iltana kärvistellyt useamman tunnin ajan jatkuneiden, kipeiden ja melko tiheidenkin supistusten kanssa. Supistukset loppuvat kuitenkin aina siinä vaiheessa, kun alan kuvitella synnytyksen käynnistyvän. :) Olo on muutenkin ollut viime päivinä tukala; hikoiluttaa, vatsa on välillä sekaisin ja vauvakin tuntuu tavallista hiljaisemmalta. Nukkumisesta ei tahdo tulla mitään.

Miten kauan tällainen kärvistely voi jatkua, viikkojako? Esikoisen synnytyksen yhteydessä en muista tällaisia tuntemuksia olleen, vaan synnytys käynnistyi kertarysäyksellä kipeillä supistuksilla, eikä mitään ihmeempiä ennakoivia oireita ollut.

Mahdan olla melko raato, jos tällainen meno jatkuu monta viikkoa...

Minunkin puolestani lämpimiä onnitteluja uusille plussaajille. Toivotaan, että kaikki menee hyvin! :)
 

Yhteistyössä