Hei kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikki uudet! Olen ryytynyt tähän flunssakauteen ja nyt todellakin flunssailut saisivat olla ohi.
Mulla "beibe" on kova liikkumaan ja vähitellen sitä alkaa ihan aidosti sisäistämään, että meille tulee ihan oikeasti vauva
(Olenkohan vähän hidas hämäläinen?!) Olen ostellut ihan hirvittävän suuren määrän tytön vaatteita ja nyt mua on alkanut mietityttämään, että mitäs sitten, jos tulokas onkin poika? No, silloin mies saa mennä ostamaan pikapikaa miehekkäitä vaatteita. Ei sitä oikein viitsi pinkkiä mekkoa pojalle pukea
Killi Mä olen kanssa aina välillä jäänyt miettimään, että olisiko Vammala vai Tays mun paikkani tällä kertaa. Olen kuitenkin päätynyt Taysiin, koska meiltä on sinne huomattavasti lyhyempi ja ennen kaikkea nopeampi matka kuin Vammalaan. En pystyisi kärvistelemään autossa kivuissani kovin pitkää matkaa silloin, kun h-hetki on kohdalla. Jos menee Vammalaan, pitäisi synnytyksen osua arkipäivälle, koska siellähän ei viikonloppuisin synnytellä. Toisaalta viikossa on vain kaksi päivää viikonloppuna, joten todennäköisesti synnytys on arkena
amfora Mulla on kaksi synnytystä takana. Nuoremman lapseni kohdalla aloin saamaan supistuksia jo rv 32 ja vatsakin oli sekaisin. Kävin tuolloin gynekologilla ja hän totesi, että paikat ovat kypsymässä ja avautumistakin oli jonkin verran. Muistan, että varsinkin rv 35 minulla oli jälleen tavanomaista enemmän supisteluja (kestivät pitkään, kipuakin oli) ja jälleen vatsa toimi vauhdikkaasti. Tämä rv 35 on jäänyt erityisesti sen vuoksi mieleeni, että olimme asuntoautolla lomareissussa jossakin itä-Suomen korvessa tutkimassa miehen tahdon vuoksi sodanaikaisia juoksuhautoja ym. ja mä yritin miettiä samaan aikaan, että käynnistyyköhän tämä synnytys nyt oikeasti täällä :O :x Lopulta nuorimmaiseni syntyi rv 39+0 eli ihan hyvin kaikki meni.
Ikä ja raskaus Mä olen ainakin ollut PALJON väsyneempi kuin aikaisemmissa raskauksissani 97 ja 99. JOs saisin valita, niin nukkuisin paljon enemmän kuin mikä nyt on mahdollista. Lisäksi migreeni on vaivannut suunnilleen kerran kuukaudessa eikä tätä vaivaa ollut vielä silloin nuorempana. Kaikesta huolimatta olen ollut seesteisempi mieleltäni kuin aikaisemmin raskaana ollessani. Kai tämä äitiys on jo niin tuttua, ettei sitä enää stressaa etukäteen. Tosin yövalvomiset vielä mietityttää, mutta onneksi vanhemmat lapseni osaavat jo huolehtia itsestänsä. Hehän ovat vauvan syntyessä jo lähes 13v. ja 15v.
Äitiyslomalle aion jäädä vasta 23.4. Jos (kun) olo on tukala jo aikaisemmin, niin haen sairaslomaa. En viitsi "tuhlata" äippälomapäiviä omaan sairasteluun.