35 v + odottajat, vol 5

Ultrassa kaikki hyvin :heart: Pieni sydän siellä sytkytteli kiivasta tahtia ja pikuruinen jalanalkukin antoi sille tahtia. Kyllä helpotti. Mut vielä on monta mutkaa matkassa, mutta tänään ainakin annan itselleni luvan olla onnellinen ja rauhoittua. Nyt lepäilemään, on todella kova väsy.

Lumi-Marja ja Nuppunen 8+4

Lumi_marja hienoa =)
poni kiva,että ultrassa kaikki hyvin ja toivottavasti veikkaus pitää =)

Kääkkänä :hug: toivottavasti solmut aukee.Niin ja saikulla olet,kun tilanne vaatii niin.Älä muita murehdi taikka ajattele.

Muillekkin jaksuja tarvittava määrä :hug: =)

L-M: Hienoa, onnea hyvistä kuulumisista! :hug:
Poni: jesh lisää hyviä ultrakuulumisia!

Täällä vedelleen viimeisiä hikipisaroita töissä... :/ :ashamed: Vielä ois vaikka mitä opetettavaa kun yks kaks tuli komento pääkallopaikalle. Viime viikko oli taas ihan jotain kamalaa..Kyllä tuurajallakin pyöri silmät pääsään...Pitäis tehdä rautalankamalli hänelle nyt seuraavaksi... No se töistä.

Eilen käytiin lapsimessuilla messukeskuksessa ja sain muistutuksen MIKSI EN ole käynyt siellä 3 vuoteen..jep jep..kaamea tungos! :headwall: Sen päälle suunnistimme Huimalan seikkailuhalliin jonka jälkeen tuloksena oli 2 väsynyttä kekaraa ja mun jalat huusi hoosiannaa :p Koko päivä liikenteessä siis.

Tänään ukko pakkas kakrut ja ittensä autoon ja lähti ajamaan anoppilaan (AAH OMA RAUHA!!!!) jossa ovat kuulemma menossa haravoimaan rantaa..ja tuovat tullessaan pinniksen joka oli maalauksen alla( miehen isä maalari tosin mies ite kyllä pinniksen maalas) ja meikäläiseen iski kai pesänrakennusvietti kertaa kaksi...Heitin koko eteisen kaapin takit ja kengät pihalle ja siivosin talvi ja kesävaatteet erilleen sekä vein 6 pussillista vaatetta/takkia/kenkää uff laatikkoon! Sitten raijaamaan ylös talvivaatteet ja toin pienimmät eli 56-62 cm vaatteet alas. sekä pinnasängyn patjan(joka tuli sängyn mukana tosin ostamme uuden patjan ja petarin siihen päälle) tuloksena;eteinen siisti, peilitkin putsattu rähmänäpeistä(lue lapset) takit ja kengät järjestyksessä mahtuen hyvin kaappiin, eteisen naulakko siisti. Eka satsi (56)vauvan nuttuja pyörimässä koneessa. Nyt pitäisi vielä pusertaa(purin äippäpakkauksenkin) viimeiset ullakolle menevät kamppeet ylös. Pesin tässä välissä sekä vessan että kph ja laitoin puhtaat pyykit paikoilleen... B) JOs lämmittäisi eilistä superhyvää itse tehtyä lohikeittoa ja tekis kyytipojaksi jälkiuuniviipaleen.. :p Enköhän ole sen ansainnut? Tauko tekee hyvää!
Sitten voisi käydä pesutuvasta varaamassa lakanaoille(omat, kersojen ja Pullan) ajan ja viedä lehtiroskat paperinkeräyslaatikkoon ja tyhjentää tiskari joka lienee pessyt valmiiksi satsinsa.
En mä nyt kaikkea yksin meinannut tehdä.Ukko saa imuroida(ja pestä lattiat):LOL:

Mini ja Pullero pallero 30+5

Heips!

Hienoa että tuli hyviä ultarkuulumisia Lumi-Marja ja Poni!! =)

ON: äitipoli ja sisätautipoli reissu tehty tänään...
Vauvan painoarvio oli 1740g ja poikkitilassa hän siellä köllötteli, potki just sopivasti rakkoon :LOL:
Insuliinin yksikkömäärää nostettiin taas, nyt saan pistää 5-6 yksikköä pääaterioilla |O
Kyllähän nuo sokerit nousee vaikka kuin yrittäisi syödä terveellisesti, pahin on peruna, riisi ja puuro...

:wave:

amati ja öttiäinen rv30

Kotiuduttu ollaan sekä gyneltä että hammaslääkäristä. Pään toinen puoli ja kieli edelleen ihan tunnoton kun paikattiin särkevä hammas.
Ultrassa kävin ensin tosi pelokkaana ja sitten näin ruudussa huomattavasti kasvaneen vauvan jolla sydän sykki hienosti ja yllättävää kuulemma oli että pikkuinen yritti jo liikkua ja helilutteli kädennysiään ja päätään ja korvatkin näkyi.
Mutta kun olen tällainen vellihousu pelkuri niin mietityttää tuo puuduttaminen edelleen kun hammasläääkäri oli sellainen nuori kloppi. Moneen otteeseen kyllä mainitsin raskaudestani että kaipa se sitten otettiin huomioon.
Gyne otti sitten kelakorvauksien jälkeen yli 140 e . Mutta hienoja kuvia sain. Kysyin myös että mikä km-riski mulla nyt ja vastasi että erittäin pieni . niin ja kuukautisten mukaan rv 8+3 mutta ultran perusteella JO 8+6 kun kokoa katsottiin eli hyvin oli kasvanut.
Huomenna sitten eka neuvola.

Päivitystä :attn: tuonne mun ikään vois laittaa 38. tänään pyörähti uus lukema kehiin.

jääris ei sen puudutteen pitäis vaikuttaa mitenkään, niin mulle on vannoteltu ja hyvin on aina käyny. paree hoitaa hammas, kun kärsiä, näin ajattelen ainakin minä. Hienoja ultrakuulumisia sulla :heart: Mut hyvä oli hinta! Mut on se sen väärtiki :)

Minohan on ollu energinen, voi kun itekki jaksais :|

L-M ja Nuppunen 9+1

Päivittäjälle mun laskettu aika muuttui eli se on 2.12. Ja ikä on 36v.

Tänään jouduin ekaa kertaa halaamaan vessanpyttyä . Yhtäkkiä tuli karmee olo ja lapset katselivat silmät ymmyrkäisinä vieressä et mikä äitille tuli kun ulkoa piti sisälle rynnätä kesken kaiken. Olin suureen himoooni syönyt suolakurkkupötkylän ja sitten se tulikin kohta jo ylös . Mutta tyytväinen siis oon jos oireita ilmenee . Eli ihan hyvä merkki oli. :x :D

Hei vaan... Minulla huomenna ultra, jota kovasti jännään... Eilispäivänä tuli jotain pientä verestävää tihrua ja siitä jo hieman säikähdin - puolisoni vieläkin enemmän. No neuvolaan en saanut yhteyttä, vaan keskus yhdisti jostain syystä ehkäisyneuvolaan, jossa terveydenhoitaja tosi nyrpeästi suhtautui asiaan ja suurinpiirtein loukkaantuneena totesi, kun olin hänelle soittanut... Menee alussa kesken yleensä, jos menee, totesi... Tosi kiva fiilis jäi :( ... Mutta ei paniikkia, sillä tänään ei tullut enää punaisen vivahtavaa ja huomenna ultra - toivottavasti kaikki hyvin :p

Hauskaa Vappua kaikille! :heart: :flower:

Toivottavasti haaveella oli kaikki hyvin ultrassa! :hug:

Jääris: Sä kiroat vielä monta kertaa "oireet" ;) :LOL:

Työkammassa on enää 8 piikkiä! B) Jotain hyvää!
Tänään ulos syömään kahdestaan ja katsomaan Mantan lakitusta Hesaan. Eiköhän lyllertäjälle ole siinä riittävästi ohjelmaa? Flunssa yrittää päälle, kurkku oli eilen karhea ja join sitä saamarin panadol hottia :x YÖK, pahaa mutta väkisin sen alas tungin. Nokka vähän valuu ja silmiä kaihertaa. Kunnon työntekijä sairastaa viikonloppuna :kieh:
Pulla potkii innokkaana.
Jesh pinniksen patja ja petari on tullut! Pitää noutaa ne vielä. Buklurätitkin on jo pestynä ja viikattuna. ALkaa olemaan voiton puolella nämä järjestelyt. :whistle:

Mino the ryhävalas ja potkiva Pullero pallero 31+3

Täällä käyty rakenneultrassa. Kaikki hyvin. Siellä se pieni poika potkiskeli :heart:. Kätilö oli tosi mukava ja tarkasti kertoi sekä näytti kaiken vauvasta. Painoa oli 340g ja mitat vastasi hyvin viikkoja. Aika jännittävää saada poika kahden tytön jälkeen. Piti ostella jo vinot pinot poijan vaatetta, kun meillä tytöillä ollut niin tyttömäisiä ettei niistä mene juuri mitkään pojalle.

Kivaa Vappua kaikille!
Meillä tiedossa huomenna mökkeilyä ja illalla grillataan eka kerta kotiterassilla.
-Poni 20+3

Myöhästyneet onnittelut Lumi-Marjalle :flower: =) :flower:
ja kivat uutiset Ponilla...

Tänään siivosin ja sain paistettua munkkeja vaikka ekaks toisin ajattelin. Pitihän sitä sen verran penskoille vappua :LOL:
Kauppareissulla jalat jo oli ihan muusssina ja selkä jotenki vaivasi. Pitänee kaivaa tukivyö kaapista käyttöön.

Nyt penskoilla on ilmapallo-leikit menossa, vähän pelottaa puhaltaa noita palloja kun ne aina pamahtaa ennen kun ovat tarpeeksi isoja |O

Ehkäpä meilläkin avataan grillauskausi ja makkaraa grillikatoksessa, muuta makkaraa kun ei kaupasta saanu.... Tai grillimakkarat ostin jo maanantaina varoilta valmiiksi kun ei nakkejakaan ollu, niinku ei tänäänkään ollu muuta kun HK sinistä :eek:

:wave:

a ja öttiäinen rv30+4

Glada Vappen =)

Vettä sataa ja grillaamisesta ei tietokaan, mutta maistuivat ne katkarapuleivätkin kera siman :p

:heart: Onnittelut :heart: kaikille ultrassa kävijöille! Ihana lukea hyviä uutisia. Toivottavasti hyvät uutiset jatkuvat haave2010: lläkin!!!!

(.) Heppuli möyryää masussa aivan tosissaan... Välillä pitää kävelyllä käydä, jottei toinen läpi tulisi! Toistaiseksi pieni on onneksi yöt nukkunut. Paikkoja alkanut kolottaa ja vaihteen pienemmälle vaihtaminen ottaa pattiin :ashamed: Jotenkin keväällä nämä hommat kasautuu..

Simanmakuista ja sokerista Vapun iltaa!
Oliivitar ja Heppuli 33+ POKS

Sanokaahan...onko täällä ketään joka olisi 36v tai yli ja osallistunut veriseulaan, josta olisi tullut hyvvä tulos eli ei kohonnutta riskiä downiin yms? Eli ei tarvetta punktioon?. Itse menen maanantaina seulaan ja mietin että jäänköhän taas kiinni kuten viimeksikin vaikka viimeksi ikää oli 33v (nyt siis 36v).

Iltaa vielä jääräpäälle :)

Olen 39 :attn: Päivittäjällekin :D ja riskilukuni Downiin oli 1:12000. Rv 11 otettiin verikokeet ja viikkoa myöhemmin rv 12 kävin nt-ultrassa. Muita lukuja en saanutkaan...
Tsemppiä Ultraan :heart:

Hauskaa Vappua kera siman kaikille odottajille täällä..! Tänään ultra tosiaankin oli ja mies innoissaan mukana. Minua jännitti kovasti. :heart: Hyvältähän kaikki kuitenkin näytti... Nyt se pitää uskoa, kun ihan oikeasti näki pienen pienen sykkeenkin. Yksi sikiö näkyi - ei siis kaksosia, kuten välillä jo epäilin... Hyvä niin :heart: Nyt vaan edelleen toivoa saa, että kaikki jatkuu hyvin - neuvola kahden viikon päästä 14.5. =)

oliivitar olipa sulla mahtavan hyvä tuo suhdeluku!!!! =) . Mulla tosiaan viimeksi oli 1/90 mikä oli jo melkoinen riski ja se johtui pääasiassa jonkin hormonin suuresta määrästä mutta hälytys oli onneksi väärä. Punktio kuitenkin pelottaa sen keskenmenoriskin takia. Ajattelin että jo tämä ikä nostaa riskin suureksi mutta mukava kuulla ettei välttämättä niin ole.

Mino :hug: :hug: ei se aina sokereista ole kiinni vaikka paino nousee, voihan olla turvotustakin koska mulla ainakin välillä oli tullut 1,5kg painoa viikossa ja osa johtui ihan nesteestä. vaikka vauva vielä sulla perätilassa niin kivasti on aikaa kääntyä, älä ainakaan sitä murehdi :hug: Kovasti tsemppiä sulle ja nythän sulla ei taida olla enää montaakaan piikkiä kammassasi et senkin osalta helpottaa ;)

Meidän Nuppu sai nimen sunnuntaina :heart: Muutenkin meillä mennyt tosi kivasti, maito riittää, yöt nukutaan 5-8h pätkiä :) Ihanteellinen vauva :heart:

Kaikille ihanaa odotusaikaa ja jaksuja :hug:
Ävm70 ja pikkuliina 6vkoa 2pv :heart:

Niinpä ävm70 ei se aina ole sokruista. Kattelin vanhaa neuviskorttia ja aika samoissa mennään kun jätkästä aikoinaan. Turvonnut olen juu, sormukset läks sormesta kun puristi niin pirusti. :headwall: Silti entiselle syömishäiriöiselle joka on yliherkkä painostaan niin ehkä ei oo otollisinta alkaa veistelemaan raskausajandiabeteksesta ja paasaamaan painonnoususta.. :/

Vastaavaan aikaan jätkästä nousi myös paino (1400 g/vko ja nyt oli 969 g/vko) ja sit tippu yks kaks 2 kg paino? En muista enää että miten ja miksi ( enkä muista että silloin olisi tullu raippaa (?) mutta sokerirasituksessa kävin koska sokeria oli virtsassa mutta ei muistaakseni vielä tuossa vaiheessa mutta aika pian sen jälkeen eikä sieltä mitään paljastunut, eikä paastoarvossa ihan lopussa joka otettiin kontrollina..Selasin meinaa aika tosi tarkkaan tota vanhaa korttiani.

Perätila ei pelota, olihan jätkäkin vastaavaan aikaan vielä poikittain :D ja sit kääntyi perätilaan eikä enää kääntynyt takaisin...ja taitaa olla veikkansa samanlainen. Sektioon mennään varmasti. Se ei sinänsä mua huoleta tiesin sen jo heti etten alakautta synnytä. Mulla on sukurasitteena vielä se että äitini on meinannu kuolla synnytyskomplikaatioihin( ilmeisen ahdas lantio) kun aikoinaan mut pakotettiin alakautta vaikka en ois mahtunut. Kaikki tämä sen takia ettei muka Naistenklinikalta löytynyt nukuttajaa...Niin ja äitini makasi morfiinikoomassa pari viikkoa eivätkä ne kaksi kirurgia jotka äitiäni yritti kursia kasaan meinanneet siinä onnistua.Sanomattakin oli selvää että lapsiluku oli siinä. Ehdoton kielto ettei enempää lapsia eikä kyllä sillä traumalla olisi voinutkaan enempää halutakaan. Yhä edelleen äitini saattaa herätä yöllä (ei sillon -70 luvulla mitään synnytyksen jälkeen keskusteltu tai jälkihoidettu) siihen tuskaan aina samaan aikaan yöstä... Ei kiitos siis minulle, en ota riskejä!

Aamukammassa on enää 6 piikkiä eli ens ke oon vikaa päivää töissä ja lähden puolilta päivin muutenkin kun ollaan menossa laivalle kersojen kanssa! On tää ollu yhtä hullunmylläkkää. :/

Mino ja Pulla 32+1

Hiljaa mennään eteenpäin. Eilen kävin veriseulassa ja nyt pala kurkussa odotan 14. päivän np-ultraa. Pelko kiirii kuristavana tunteena ja en osaa ajatella mitään siitä päivästä eteenpäin. Loppuuko kaikki taas siihen, vai alkaako piinavat viikot lisätutkimuksineen.... En osaa/uskalla ajatella, että kaikki olisi hyvin ja voisimme lähteä hymyssä suin kotiin. Menetyksen pelko on toinen nimeni Anteeksi tämä masentava teksti, mulla vaan on mieli niin kertakaikkisen maassa.

Yrjötys on käynyt erilaiseksi, että se tulee ja menee, ei ole koko aikaa. Muutki oireet on häilyviä ja arvatkaapa vain, hirvittääkö, että kaikki ei ole okei. Voihan tämä olla jo normaaliakin, että alkaa helpottaa, mutta sanokaapa se tuolle mun tunnepuolelle

Sokerirasituksesta, mulla se on ens viikolla 12. päivä ja neuvola samana päivänä. Täällä siihen laitetaan kaikki ihan säännön mukaisesti, joilla BMI yli25 ja tuntuu, että tuo terkka ettii jokaisesta jonku syyn, miksi siihen pitää mennä. En tiedä ketään langan laihasta itteeni kolmesti isompaan, jokka ei siinä olis käyny. "Ihan ilolla" jo odotan sen litkun nauttimista :x

Tällasta tällä erää, Lumi-Marja ja Nuppunen 10+2

Lumi-Marja aika samoissa mennään! Oolin myös maanantaina seulassa ja np-ultra 15. päivä ja pelkään punktioon joutumista koska jouduin siihen viimeksikin. ens viikolla sokerirasituksenn ja joudun siihen kaksi kertaa koska kuopuksesta oli raskausdiabetes ja bmi nyt 25. Pelko myös takaraivossa ja oon miettinyt menisinkö tällä viikolla taas ultraan tarkastamaan tilannetta :ashamed: se olis vasta neljäs kerta ;) ...rahaa palaa. Oireita kyttään kokoajan mutta mullakin oireet aaltoilee ja luin netistä että r.pahoinvointi pahimmillaan 7-8 viikoilla ja toisesta lähteestä että 9.-10. viikko.Eli sulla jo 11. viikko joten eiköhän ne oireet jo alakin helpottaa ainakin joa oppikirjan sanoen mukaan menee. täällä rv 9+5, joka viimeisen ultran mukaanb olis 10+1ja neuvolan mukaan kai 9+6. Mulla se pahin pelko on vähän kai laantunut, kun pääsin viimekertaisen keskenmenoajankohdan ohi. En oo tästä raskaudesta uskaltanaut kertoa vielä muille kuin omalle äidilleni.

Yhteistyössä