35 v + odottajat, vol 5

Mun täytyy kyllä todeta että meilläsattuu ja tapahtuu joka päivä! Eli huolesta toiseen...tänään esikoinen nahisteli kuuopuksen kanssa ja tönäisi kuopusta joka puolestaan lensi suoraan mahaani päin niin että hänellä oli kädet edessä ja ne oikein upposivat mahaani tuohon kohdun alueelle ja se jopa vähän sattrui minuun ja jäi sillai kihelmöimään mahaan että tuntui nipistelyä vielä jonkin aikaa sen jälkeen. Mitä olette mieltä oliko tuo kohtalokas juttu??? Onko teille tapahtunut mitään tuollaista???
 
Yövuorosta tervehdys. Täällä on niin hiljaista, että pitihän sitä koneelle istahtaa, etten nuku pystyyn. Aivan tajuton väsymys vaivaa ja sellainen yleinen haluttomuus tehdä yhtään mitään muuta kuin nukkua. Kotonahan tämä ei onnistu kuin yöllä, siis silloin, kun yöllä ylipäätään pääsen nukkumaan. Alkaa olla aika epätoivoinen olo, kun tyhjä huone täällä sänkyineen vetää puoleensa :kieh: Vessassa saa laukata ihan alvariinsa ja nälkä on koko ajan, vaikka toisaalta ei huvittais syödä mitään. Varsinaista pahoinvointia ei ole, mutta sellainen, ettei vaan tee mieli. Verenpaine tuppaa olla matala, yläpainekkin alta sata. Se tuntuu välillä jonkinmoisena huippauksena jo pakostakkin.

Atopia kukkii ja meinaan kyllä soitella tuonne päivystykseen heti pyhien jälkeen, et nyt tää akka tulee tai muuten...! tätä kutinaa kestä kukaan :headwall: Sit joutuu koko ajan lotraan tuon käsihuuhteen kans, niin pian on saikun paikka, kun iho menee kauttaaltaan käsistä rikki. Ei tsiisus mikä väsy |O Kuvatkoon toi nyt mun väsymystä ja punottavaa naamaa.

jääris, muhun on kans törmätty enemmän ja vähemmän jokaisen raskauden aikana. Kyllä se ikävältä on tuntunu, kieltämättä. Pelänny kans olen, et mitä sattuu, mutta näin alussahan pikkuinen on vielä tuolla niin hyvässä suojassa lonkkaluiden muodostamassa maljassa, että nou hätä. En usko ainakaan, että mitään vakavaa vois sattua. En ainakaan halua uskoa sellaisia. Usoisin, et kaikki on sulla kunnossa :hug:

Jospas menis syömään vähän jotain, niin piristyis. Yöeväänä mulla on tuorekurkku, bansku ja mustaviinimarjoja pakkasesta. Jostain syystä ne nyt maistuu ihan sellaisenaan.

Mukavaa pääsiäisenjatkoa kaikille, Lumi-Marja ja Nuppunen 5+5
 
Koralli :hug: :hug: Kovasti voimia, olen pahoillani :hug:

Lumi-Marja toivottavasti saat pian helpotusta tuohon kutisevaan ihoosi :hug: Yritä löytää edes jostain kohtaa päivää pieni lepohetki vaikkei se helppoa olekkaan :hug: Eikös se teidän pienin prinsessa ole jo kohta 5v jos muistan oikein eikä tuon ikäiset enää päikkäreitä nuku kun meidänkin 2,5v neiti ei tahdo aina nukkua vaan menee kuin duracelpupu ;)

Meidän pikkuprinsessat ovat olleet jo aamu 6sta alkaen hereillä, ainoo et pienin nukkui tunnin verran täs välis. Näin viikonloppuisin sitä kun haluis nukkua et arkenahan tää rytmi onkin omiaan.......
Jaahas, kutsu käy :) Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja Ruusunnuppu 1vko 6pv :heart:
 
Iltaa Äitylit!

Korallille hali ja toivottavasti tulet pian takaisin joukkoihimme!
Äiti vm70:lläkin alkanut ihana vauva-arki :heart: Perästä tullaan!!!

Ja tosiaan Jääräpää varmasti jo saanut lohdutuksen sanoja! Täällä kans tekisi mieli rakentaa barrikaadi masun ympärille, kun noilla pienimmillä pojilla on niin lyhyt muisti; milloin otetaan kyynärpäällä masusta tukea tai tehdän syöksy äidin syliin... Ja osaahan nuo isommatkin :eek: Kävelevät kuin raajat olisivat jotain repaleita, jotka tuulessa heiluvat ja mätkähtävät suoraan mihkäs muuhun kuin masuuni. Tosin mieheni sanoo tähän, että en tiedä ulottuvuuksiani :D Mittasinkin vyötärönympärykseni (mikä se on, huhuu) ja näytti muhkeat 111cm. Aikas pallukka ja 10 viikkoa vielä kasvun aikaa!!!!!!

Väsymystä edelleen ilmassa! On todennäköisesti yksi tämän raskauden oireista, koska ei tunnu hellittävän ja kaikki näyttäisi olevan neuvolan mukaan ok. Muissa raskauksissa en ole tätä näin voimakkaana huomannut, joten periksi se on annettava ja oltava laiska :kieh: Sen verran jaksoin kuitenkin pääsiäisen pyhillä, että aloin pesemään pieniä nuttuja ja lakanoita. Ja niitä onkin, on myös entisiä (poisheitettäviä) ja ... uusia ihania :heart: Kesäkuisissa äidit ovat niin ihania sänkyjä ja käsitöita tehneet, että sieltä saa virtaa arkeen ;)

Hyviä vointeja :wave:
Oliivitar ja Heppuli 29+3
 
Kotiuduttiin Haikon lomalta sunnuntaina ja eilen yöllä sitten alkoi taas ahdistamaan..duuni. :headwall: Pulla poika herätti 03 ja potki ihan hulluna tunnin! :eek: enkä saanu sen koommin unta, olo on kuin zombie. Duuniin tulo ahdisti ja totta kai tiesin että serverinvaihdon takia tästä päivästä tulee helvetti...ja nyt vaan ahdistaa ja työmotivaatio = 0! :kieh: Aamullakin Pulla se potki vimmatusti..Johan se nyt potkii vähän väliä..ja ihme yöaikaan vielä useimmiten. Se siitä Haikon rentoutuksesta, olen yhtä pinkeenä ja tressaantunut kuin sinne lähtiessäni :headwall:

Mino ja Pulla 28+0
 
Mino mä tiedän että olet työnarkomaani :ashamed: mutta etkö voisi antaa itsellesi periksi Pullan takia Ei tuo ole enää mistään kotoisin, sä stressaat itsesi kohta ihan uuvuksiin tai voiko tosta enempää uuvuksiin mennäkkään mut silti, omasi ja Pullan hyvinvoinnin kannalta HAE KILTTI MINO SAIKKUA!!!!!!!!!

Juuri palasin aamuiselta kouluun, kauppa että kyläilyreissusta ja nyt molemmat prinsessat nukkuu :heart: On niin tavattoman hiljaista jos ei lasketa noita kissoja joilla taas tuntuu olevan ´kismaa keskenään ;) Parin tunnin pääst pitää taas lähtee, kakkonen pääsee hieman ennen kolmea ja lupasin et vien pikkuneidin hälle et pääsevät uimaan :) tarvii katsoa et käynkö sit Nupun kans sil aikaa kirppareilla vaiko ajanko kotiin kun pitäis etsii muutana vaatekappale lisää tuota 56cm kun tuo 60 on niin iso vielä et hukkuu, 56cm reilu et saapi hihoja kääriä, Nuppu kun niin pieni vielä :heart:

Enempää en kiusaa tälläerää teitä kirjoituksillani, ihanaa odotusta kaikille :hug:
Ävm70 ja Ruusunnuppu 2vko 1pv :heart:
 
Ävm70: :ashamed: :ashamed: :ashamed: Torstai aamuna on neuvola...

Huonosti nukuttu yö ja olo on kuin zombie huomisesta loppuviikon ei sitten tehdäkään mitään koneella..duunissa..aion vetää ihan rennoin rantein. Jess huomenna viikon päästä tulee mun tuuraaja (vihdoin!!!!!!) jollon voin vetäytyä rauhassa taka-alalle.Pistän sen hommiin jeeeeeeeeeee Valoa tunnelin päähän siis!

Miksi Pulla potkii ihan hulluna yöaikaan? En muista et jätkä ois pitäny mua hereillä... :headwall:

Kävin muuten kattomassa synnyinkotiani sekä vanhaa kesämökkiä (joista mun porukat luopu 80-luvulla kun isoäiti jäi leskeksi ja tartti omalla mökillä apua)samalla reissulla kun ovat samalla suunnalla Itä-Uudellamaalla..Ja löysin kumpaankin perille ihan suuntavaistolla( ja omien muistikuvien ja vähän kartasta katsoen) :eek: :whistle: Paluu juurille siis. Synnyinkotini on päässyt pahasti rapistumaan, talo on suojeltu vaan mikä on sen kohtalo tulevaisuudessa? Kirjotin kirjeen kaupungin virkamiehille, katsotaan vastaavatko he. Se on kulttuurihistoriallisesti arvokas kiinteistö. Kesämökille ei ajettu perille, tyydyttiin katsomaan vähän kauempaa tieltä ja sinnekin oli ilmestynyt lisää rakennuksia. Alkuperäisen mökin on mun vaarin rakentama, samainen teräsvaari joka täyttää tänä vuonna jos luoja suo 94! Mun äiti muisti että se olisi aikoinaan myyty jollekin säätiölle? Olisi jännä tietää kenen käsissä tuokin paikka on tätä nykyää...

Pulla on vetäny koko päivän potkusarjoja...kuuluuko tää jotenkin tähän vaiheeseen???

Eilen sain taas nipun vaatteita työkaverilta jotka heillä on jäänyt pieneksi...HUh mihin mä tungen ne kaikki? pitäiskö alkaa pesemään niitä pienimpiä???

Pinnis menee ens viikonloppuna maalisudin alle joten se saataneen paikoilleen paikkoin.
Pitäisi löytää nätit korit johon noi tarvikkeet saisi tohon hyllylle...

Ai niin onko muilla hengästymistä ilmentynyt? Tuntuu että hengittäminen on tosi raskasta ja vaivalloista...ai niin uusi ilmiö lievä närästys! :x Niin ja paljon ei voi syödä mitään kun tuntuu että on koko ajan täysi olo... :/

Mino ja Potku-Pulla
 
Heips,

alamaissa täälläkin fiilikset menneet, on sukulaisongelmia ja eilen kuulin taas niin törkeän kommentin miehen veljeltä,että tää päivä menikin sit itkeskellessä. Miksihän joidenkin pitää olla niin ilkeitä :/
Muuten vointi ok, mutta mietityttää liikkeiden tuntuminen aivan kohdunsuulla!!! :eek: Olen moneen otteeseen jo säikähtänyt,että syntyykö,kun jotenkin ilmeisesti jalka potkii ihan alapään tuntumassa. Ei ole meinaan ikinä aiemmissa raskauksissa ollut näillä viikolla edelleen näin alhaalla liikkeet. Huolestuinkin että onkohan mun kohtu laskeutunut niin alas,että on jo vaarallista? :ashamed: Torstaina neuvola,mutta th ei yleensä sano juuta eikä jaata, kai se on lääkäriin odotettava.

Jaksuja MInolle, närästys on tosi inhottavaa ja sitä täälläkin podetaan. Hengästymistä ei vielä,mut sun viikoilla varmaan jo alkaa ilmetä näitäkin ihanuuksia. ;) Vaateasiat kanssa mietityttää,mihin vauvanvaatteet...?

Oletteko jo tavarat hommanneet? meiltä puuttuu turvakaukalo, enkä tiiä mistä ostaisi, jos Brioa vaikka?

Kääkkis ja lapanen 24,POOOKS


 
Mino Koita nyt pyytää saikkua :hug: ja varmasti sitä tulee, kun työsi on tuomoista.

Koralli73 :hug: ja toivottavasti palaat pian tänne!

Täällä on mummotahti todellakin jo päällä. Oikein pitää keskittyä kävelemään hitaasti. Supparit alkavat heti, jos vahingossa liikun liian rivakasti. Väsyn myös todella pienestä. Onneksi lepo korjaa tilannetta ja tuolla hidastimisella pysyn pitämään supparit kurissa. Masu on jo aikamoinen ja kasvaminenkin aiheuttaa pinkeyttä. Liikeet tuntuu jo usein päivässä. Suppareista huolimatta olo on hyvä ja nautin odotuksesta. Jotenkin tuntuu ettei edes ressaa suppareita, kun nyt jo kolmas kerta niiden kanssa odottaen. Tiedän miten pitää elellä, jotta vauva voi hyvin ja pysyy matkassa.
-Poni 17+0 poks :)
 
Mino kovasti sulle jaksuja ja torstaina sitten saikkua,eiks niin =) Juu kyllähän nuo kuuluu kuvaan hengästymiset yms :)

Poni jaksuja sulle kovasti kokemuksesta tiedän,ettei ole herkkua odottaa suppreiden keskellä.No uutena ei sullekkaan tule,joten jaksuja ja nauti odotuksesta.

Koralli pahoittelut ja toivottavasti pääset takaisin pian.

Kääkkänä jospa se potkis sua vaan sinne alas.Niin ja jos kovin huolettaa pyydä aikaisempaa aikaa lekuriin. Minä hommasin maxi cosin kaukalon.Tykkäsin kovasti siittä.Myyntiin sen tästä laitan :/
Mino kannattaa alkaa pienempiä peseen saa mielekästä puuhaa.
Vaattesäilytysongelmiin,joko hoitopöydänlaatikoihin taikka raivata vaatekaapista tilaa.
Hups mää taas täällä teiän kiusana :whistle:
 
heippa!

Olipas ilahduttavaa lukea että minolla on jo valoa tunnelin päässä ;) Mut huomenna kun sul neuvola niin voisit ihan oikeesti sanoa että olet saikun tarpees :hug:
Jospa Pullasta on tulossa yöeläjä et kaipaa sit tuolloin aamuyöllö synnyttyäänkin seurustelua ja mamman huomion ;) ja muutenkin välillä noilla vauveleilla on päiviä et elämöivät suht koko päivän ja sit seuraavana ovat niin hiljaisia et alkaa sit huolettaa, ainakin mulle kävin nupun kanssa niin :ashamed:
oli varmasti ihanaa käydä katsomassa kotikonnuja, toivottavasti saat vastineen ja hyvän sellaisen kaupungin virkamiehiltä :)
Sit vielä tuosta närästyksestä, itse kärsin tuosta jo alkuraskaudesta alkaen ja erityisesti jos erehdyin juomaan kahvia 2 kupillista päivässä vaikka aina ei edes auttanut kokonaan kahvinkaan poisjättö :/ Jos närästää pahasti kokeile rennietä, mulle ei auttanut et vedin samariinia, välillä sen kolme pussiakin päivässä, ei ole kiva vaiva mut ONNEKS KYL HET HELPOTTAA KUN VAUVA SYNTYNYT =) Mulla teki jopa niin kovasti jo päiväkahvia synnärillä mieli et vein toisena päivänä Nupun vauvalaan ja kävin sairaalan kahviost ostamas itelleni kahvikupposellisen ja nautin sen sit kermamunkin kera huoneessa :p
Meikähän huohotti jo rappujen nousussakin niin et jo pari kk.tta ennen ennen LA.ta yks ihminen sano mulle et mulla sen verran raskasta hengittää et varmasti syntyy jo ennen laskettuu aikaa ja niin vaan oli vääräs.....

Kääkkänä kovasti jaksuja :hug: Todella kurjaa kun joku viitsii pahoittaa toisen mielen kun muutenkin käy niin herkillä :hug:

Poni :hug: tsemppiä suppareiden kanssa ja varsinkin kun kotona pari touhupakkausta niin hankalaa ottaa kovin rauhallisesti :hug:

Äiti-kengu oletko nyt ihan varma ettei sulle tulisi vielä käyttöä tuolle isuimelle ;)

Miten nämä pienet voivatkaan vaatia het kaiken huomion jos vähääkään siihen mahdollisuus ;) Eilen kun olin vienyt pikkuneidin uimalaan kun kakkonen vei neitin polskii niin aattelin et saanpi sit rauhas tehä kotitöitä ym. niin mitä vielä, Nuppu oli joko tisulla tahi muuten kinnas et pääsi syliin, ei puhettakaan et oisin saanut Nupun nukahtamaan, vasta kun hain likat illalla niin oli nukahtanut isänsä syliin ja nukkuikin sit pitkän tovin :)
Itse olin taas illalla niin väsynyt etten ollut edes tajunnut kun kakkonen oli mua käynyt herättää :ashamed: itse siis käskin kun arvelin 8 aikaan illalla kun lähettiin lukee pikkuneidille iltasatuu ja Nuppu halus just kans tisuu et nukahdetaan pikkuneidin sänkyyn, havahduin vasta kun mies seiso vieres ja kysy et kuinka kauan täs pitää sua herätellä omaan sänkyyn kun itsekkin jo haluis nukkuu :ashamed: Samoin mulla ei ollut mitään havaintoo et pikkuneitimme oli kömpinyt meidän sänkyyn sit nukkuu :ashamed: Nupun nälkäitkuun kyllä heräsin puol12 ja 4 aikaan mut miehen kelloa en aamulla puol 6 kuullut et tuli sit puol 7 herättää et keretään aamukuskaukset hoitaa ja valmistautuu ajoissa ;)

Mut nyt taas paree häippää kiusaamast teitä ;) Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja Nuppu 2vkoa 2pv :heart:
 
Jep jep neuvolassa käyty...+700 g/vko tullu painoa :eek: :eek: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: Sen siitä sai pääsiäisherkuttelusta Haikossa. voi wanaja.. Taas saatiin uus stressin aihe.. :'( Ketuttaa niin maan perusteellisesti. Täti kyllä sano että sallittakoon kun sulla on ollu noin rankkaa. Niin ja pyöritteli taas silmiään mun touhuille...kun sanoin että tänään ois toi yks saatava liikkeelle...
Pulla on pää alaspäin tällä hetkellä ja tod näk kasvot mun selkään päin...ja heti raivo päälle kun täti alko hiplaan. Muutoin kaikki ok.

Kun tulin töihin niin tuli taas että miksi mä tänne tulin...heti kun kysyin että saisinko mä nyt sen tulostettuna sen jutun et saan ton liikkeelle kun mä en voi tulostaa näiden servereiden vaihdon takia niin työkaveri vaan että tiiäkkö sä tästä ja tästä..mä vaan että mistä mä sen tiiän missä se asia menee..no täytyyhän jonkun tietää oli vastaus ja viitattiin kintaalla mun pyyntöön joka kuitenkin on kiireellinen et ennätän sen tänään laittaa et se tulee ajoissa....voi witjat..munko kaikki pitää tietää häh? tuli taas niin paha mieli ja paha olla... :'( :'( Ja mä ku haluaisin vain saada ton liikkeelle...
Pitänee soittaa työterveyshoitajalle..ei tästä tuu yhtään mitään..heti on ahdistus päällä...

Kaikki taas kusee :'( :'( :'(

Mino itkun partaalla ja Pulla
 
Voi Mino... :'( Surkeutta tuota siun työtä, mutta arvaas mitä - kohta voit heittää piupaut koko touhulle!!! Ressi on vaan sun päässä; kun pystyt kohauttamaan olkiasi koko touhulle ja ajattelemaan että hähhäähää, kohta ei enää oo mitään merkitystä näillä, niin kas, olo saattaa vähän kohentua! Mitä noista, kun eivät nekään sinusta. Vapaus koittaa ihan vaan hetken kuluttua!! Tuskin ne sun perään enää synnytyssaliin soittelee :)

Pysähdyin itse noin viikko sitten kun löysin nännipihasta pahasti turvoneen ja röpelöisen luomen/syyläntapaisen. Minulla on luomia paljon, ja löydöksen jälkeen tuntui että joku olisi vetäissyt maton jalkojen alta pois; luomi oli paikassa, jota en ollut havainnut vasta kun ihan nyt, ja se oli saattanut olla siellä jo pitkään.

Ajattelin että selvä, se saattaa olla menoa nyt. Tuskailin pari päivää, ja soitin sitten lopulta ihotautilääkärille. Ehdin pettyä, suuttua, raivostua, huolestua, itkeä ja tehdä vaikka mitä. Päätin, että jos kyseessä ei ole mikään vakava juttu, niin nautin tästä vähäunisesta vauva-ajasta ihan täysillä, enkä valittele mistään turhista vähistä unista tai siitä, ettei kotitöitä ehdi ajoissa. Sitten ei ehdi. Ne on niin pieniä huolia siihen verrattuna, jos kyseessä onkin rintasyöpä.

Noh, kävin lääkärissä ja kyseessä oli harmiton rasvasyylä. Poukkoilevan tarinan opetus oli kuitenkin se, että ne kuoleman ja syövän pelot oli kaikki mun päässä, ja todellisuus oli jotain ihan muuta. Eli kehitin ihan itse sen ahdistuksen, jonka kyseinen syylä aiheutti. Ehdin kuitenkin itkeä ja pelätä viikon aikana enemmän kuin laki sallii, ja ihan turhaan. Mino, sama juttu työahdistuksen kanssa. Onko mitään poppaskonstia, jolla saisit ajateltua itsesi ulos ahdistuksesta? Auttaako saikku / lääkärissä käynti sinuakin, vai ajatus siitä, ettei enää kauaa tartte kärvistellä...?

LK & pojunen tasan 1 kk
 
Koralli, olen todella pahoillani :hug: Jaksamista :hug:

Olen ollu niin poikki, että en ole jaksanu edes täällä käväistä. Sain saikkua, flunssa riesana tän kaiken muun väsymyksen keskellä. Palelee ihan tajuttomasti koko ajan. Alkuviikosta tuhru säikäytti ja parina päivänä sen jälkeen on ollut niin vähäistä vaalean rusehtavaa valkkarin mukana, että se on varmaan sen tuhrun jäämää. Mut käskettiin kuitenkin ottaa rennosti. Verokoeessa kävin ja hcg huitelee viikkoihin nähden ihan ylärajalla, joten hormoneista ei pitäis olla kiinni. Ens viikolla toinen kontrolli verestä. Nauvola on 15. päivä, niin käyn labrassa 14. päivä. Täällä ei saa samalle päivälle tuloksia, kun ne lähetetään eteenpäin. Täällä on vain terveysasema.

Muuten olo on aika normaali olosuhteisiin nähden. Farkut ei mene kiinni, kun turvottaa. Viimeyönä vaivas kuvotus. Se olo jatkui aamulla, mutta hävis sit puolenpäivän aikaan. Nyt vaan pelottaa ja jännittää, miten tämän raskauden käy. Enteileekö tuo tuhru ikävyyksiä, vai onko jotain mitä sattuu selttämätöntä. Olihan se jo jotain, kun tällä kertaa mentäis loppuun asti. Vuoden 2008 jälkeen 16 viikolla syntynyt anenkefalia (ei isoja aivoja eikä kallon luita) poika mukaan lukien, on ollut menetyksiä kaikkiaan 5. Sitä ennen samaa luokkaa, joten ihan tarpeeksi yhdelle ihmiselle. Täysiaikaisesta vauvasta pikkiriikkiseen alkuun, kaikkea siltä väliltä. Sais jo onnistua. Tämä on viimeinen kerta, viimeinen mahdollisuus. Enää ei jatketa hoitoja, enää en jaksa luomusti yrittää. Joten jos Luoja suo ja kaikki tähdet olis nyt kohdallaan, niin niin....Emme voi muuta kuin toivoa. Jos tämä pieni olisi vielä ehjä, terve ja elinkelpoinen, olisi se paljon sekin. Mut jos nyt edes koko raskaus jatkuisi, olisimme onnellisia.

Nyt vain mennään päivä kerrallaan. Varhaisultraan voi päästä aikaisintaan ens viikolla, ennemmin ei kuulemma näy mitään. Tarkoittivat lähinnä nyt selkeää sykettä ja sen semmoista. Terkkakin vain sanoi, et jos nyt on mitä näkyy...tuntui kurjalta. Hänkin on pessimistinen meidän onnistumisen suhteen. Puhelimessakin oli vähän sellainen, ai, et tekö muka ootte plussannu, ha haa. Sit alko selittään, et sitten kun vuoto alkaa, niin tee niin ja näin. Oli ihan varma nähtävästi, että keskenhän tämä menee.

No, nyt menee omanapa nalitukseski, mut on vaan niin tyhmän typerän kurha olo, että meinaa itku päästä. Anteeks.... :ashamed: No, vielä ainaki olen koossa ja toivottavasti vielä pitkään.

Lumi-Marja ja Nuppunen 6+2
 
Lumi-Marja toivotaan että kaikki on kunnossa :heart: ! Mulla kanssa täällä pelonsekaiset tunnelmat kun pelkään sitä km:a nin kovasti ja kuulostelen itseäni ihan liikaa...toisena päivänä on kuvotusoireita ja sitten seuraavana taas ei mitään ja oon ihmeissäni näiden oireiden vaihtelusta. Mulla siis nyt rv 5+6. Ens ke on ultra yksityisellä. Mullahan se keskeytynyt km oli pari kuukautta sitten ja se on niin tuoreessa muistissa ja pelkään et kaikki toistuu taas. Mut jospa kaikki menis tällä kerralla meillä molemmilla hyvin!!! :heart: Miten muuten olet päässyt niihin hcgmittauksiin kun itsekin sellaisiin haluaisin enkä ole ikinä ollut...lääkärin lähetteelläkö ja omassa neuvolassako?. Musta jotenkin tuntuu että täällä meidän neuvolassa ei sellaista mahdollisuutta olekaan enkä tohdi edes kysyä...
 
Lumi-Marja Kuulostaa kyllä ikävälle neuvolan suhtautuminen. Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta koita nauttia raskaudesta. Samoin jääräpää. Itse en ole km:a koskaan kokenut ja raskautunutkin helposti niin en voi kuvitella teidän tilannetta ja pelkoja. Jaksuja paljon.

Oltiin tänään pitkästä aikaa tyttöjen kanssa perhekerhossa. Kivaa oli. Meidän pikkuinen oli sellainen innostuessaa, että puri ja löi muita lapsia. Ei siis kiusatekseen vaan ihan silkasta jännityksestä ja innosta. Nyt kun ikää jo 1v8kk niin osasi suhtautua toisiin muksuihin ihan hienosti. Vauhtia oli vaan niin paljon, että olin ihan puhki, kun kotiin tulimme. Taas hiipi mieleen, että kolmas termiitti vielä tähän. No silloin en ole raskaana niin jaksan varmasti. Onhan se toisaalta ihanaa, että lapset on eläväisä ja rohkeita :) .
-Poni 17+2
 
Heips!

Lumi-Marja No ei ollu neuvolan täti ajatellu sanojasa loppuun asti, syytä onki tuohtua tuosta :eek:
Toivotaan kovasti että kaikki masussa kuitenkin hyvin =) :hug:

Mino Ei kuulosta yhtään kivalle.... sairaslomalle nyt ja äkkiä ressaamasta itteäs töiltä! :hug:

Lintukoira No kyllä tuollainen varmasti säikäyttää... Onneksi ei pahempaa ollu :hug:
Itelläni oli joskus patti rinnassa ja tietysti heti pahinta ajattelemassa. Onneksi miulla oli vaan hormoonipatti.

Kävin viikko siitten maanantaina sisätauti polilla ja antoihan ne sieltä miulle insuliinit mukaan.
Sokeriarvot olivat kuuluma siinä rajoilla että sama oli antaa ne jo nyt jotta voi alkaa "herkästi" sitä ottamaan etenki aamupalalla ja tarvittaessa isoilla ruuilla.
Aamuisin etenkin olen ottanu sen 2ky mitä määräsi mutta ei taida kohta se määrä riittää :|
Seuraava ä.poli ja sisät. lääkäri 26.4 ni nsaa kuulla mitä mieltä sitten ovat. Välillä on vaan onneksi faxattava arvot ja soittoaika diabeteshoitajalle, ei tarvii isoon sairaalaan asti ajella.

Eilen oli ainokaisen neidin 6v. neuvola. Ja kun puhe tuli piikin pistämisestä ni itku-parkuhan siitä tuli kun neiti ei piikkiä olis halunnu. Pöydän alta piti neiti pyydystellä ja vähän pakolla piti edes se tetanus piikki laittaa , muuten olisi kaksi piikkiä. Itku siinä äidillekkin tuli :ashamed:
Toinen piikki jätettiin sitten 7v. tarkastukseen.

Joopa... nyt pitää sitä insua ottaa ja puuroa ynnämuuta suuhusa saaha :D

amati ja öttiäinen 27+4
 
Huomenta ja Aurinkoista viikonloppua B)

Lumi-marjalle ja Jääräpäälle jaksuja! Itse koin keskeytyneen km:n rv 11 ennen tätä raskautta, ja se todettiin vasta nt-ultrassa :'( Tyhjennys sujui hyvin ja sairaalassa minua kohdeltiin ymmärtäväisesti. Hartaasti mietinkin uskaltaisiinko yrittää vielä, ikää on ja pelkäsin uusia pettymyksiä! Raskaustestin tekeminen olikin yksi ihanimpia asioita, mitä sitten tapahtui :heart: Ja sitten alkoivatkin pelot ja vessassa käyntikin yhtä stressiä! Onneksi jollain palstalla joku äiti sanoi, että kannattaa nauttia raskaudesta jonka kantaa saa, on turha etukäteen peljätä, mutta minkäs sitä tunteillen voi :ashamed: Nt-ultra olikin täynnä jännitystä! (kävin myös varhaisultrassa rv9, kun sairastin sikaflunssan..) Ja onneksi siellä pikku Heppulin sydän takoi villisti :heart: Edelleen jännittää raskauden jatkuminen vaikka ns. varmoilla vesillä ollaan. Tänään POKS 30!!!! =)

Mino saitko sairaslomaa? Täällä peukut pystyssä sen puolesta!!!!

Poni06 Täällä mietittiin/epäiltiin myös kuinkas sitä jaksaa kolmannen kanssa kun kun hänet kotiin saa.... Nyt tulossa jo kuudes :LOL: Lapset ovat ihania termiittejä :heart:

Oliivitar ja Heppuli
 
oliivitar Kiitos rohkaisusta :) . Eipä tuota kannata etukäteen miettiä. Arki kuitenkin menee omalla painollaan.

jääräpää Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: :)

Huomenna tallilla estekisat. Oppilaita kannustamaan ja ohjaamaan sekä kuuluttajan virkaa hoitamaan. Kivaa heppailua siis luvassa vaikkei itse satulaan pääsekkään.
-Poni 17+3
 
Voihan haukotus. Nukahdin kuuden maissa ja vanhimmainen oli fiksusti vain laittanu makkarin oven kiinni, hoitanu kotia ja laittanu pienimmät nukkuun. Tuos heräsin puolisentunita sitten enemmän ja vähemmän virkeenä, eka vessaan ja sit jääkaapille. Poika kysy varovasti, et oonko terve, kun niin nukuin sikiää, jotten heränny, vaikka pikkuneiti kitis iltapalalla, kun ei ollu mieleistä leivänpäällistä. Tuumasin vain, että taidan vähän olla, kun tuo nuha väsyttää.... Isäntä töissä, kuinkas muuten. Kolmas yö peräjälkeen. Nyt sit ollaan tikkana pystyssä, vaikka sais nukkua. Höh.

Tiputtelua ei varsinaisesti ole ollu. Pyyhkiessä ei ainakaan mitään paperiin tule. Vatta kovalla, niin sen urakan jälkeen tuli ihan vähän sellasta rusehtavaa limaa, mutta se oli taas vain se ainoo kerta tänään. En kyllä tuotakaan olis huomannu, ellen olis vaintanu veskipaprua valkoseen :ashamed: Ai miten niin vainoharhainen ja pelokas....minä vai :eek:

äiti vm70, oikein muitelit neitimme ikää. Ihan vielä ei ole viis mittarissa, mutta tuossa syksymmällä kyllä. Eipähän tytteli anna nukkua päivällä, kun ei päikkärietänuku, ellei ole ollu herätys ennen kuutta. Tarhassa laittavat puoliväkisi nukkumaan ja eihän sitä duracel-pupua saa illalla sit millään nukkumaan. Noilla on vaan tapana laittaa petiin päivällä vielä eskaritkin, nukkumapakkoa heillä ei ole, mutta levätä pitää ainaki puol tuntia.

jääräpää ihania utrakuulumisia, onnea :heart: voi ku tästä itekki pääsis, mutta maanantaina on vasta lääkäri, jonka varasin siis ihan uista syistä jo yli kuukaus sitten. Aion kyllä marista niin kauan, että kirjottaa lähetteen. Jostain syystä yksityinenkään ei kiinnostunu ottamaan, ennen kuin on 7+ täynnä. Joten jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää, enkä todellakaan mitenkään iloisin mielin. Siitä hcg mittauksesta. Mulle ainakin terkka sano vaan puhelimessa, että laitto labraan pyynnön asiasta, et mennä sinne vaan ja soitella seuraavana päivänä tuloksia. Tiedä sitten miten isossa maailmassa homma menee, mutta täällä toimii noin.

amati, sanos muuta. Olis vähän asenteessa sillä ihmisellä muuttamista. Yhdelle tuttavalleni, josta tuli kuin vahingossa neljän yh, kun uus mies lähti rv 18 siltä meneen, että ihanko oikeesti tän haluat? Oli siinä kuulemma itku tullu, enkä ihmettele. Ekaa kertaa tuli kotiin niille poikaa kattoon, niin ei onnitellu, tuskaili vaan, että taas on yks isätön lisää ja on siinä ny tekemistä jne... Eikä täällä ole edes vaihtoehtoja, kun toi nainen on ainoo äippäneuvolassa.

oliivitar, kiitos sanoistasi. Onhan tämä yhtä jännäämistä ja pelkoa. Mulla on ollu kans näitä tuhruja ennenkin. Loppunu yleensä vasta joskus rv13 paikkeilla. Mistähän lie johtuu. Tiedä sitten, mutta aina se mielessä käy, että jos ei olekkaan niin viatonta, mitä itselle uskottelee.

Poni, mukaviaestekisoja :) Itellä olis tarkoitus suunnata raveihin, kun likan treenattava on lähdössä mukana. Itte kans ratsastan, mutta nyt ei kyllä uskalla, vaikka niin kovasti mieli tekiskin.

mino jaksuja sulle kovasti :hug: toivottavasti sait saikkua, peukutan kans asian puolesta.

Nyt taas alko mukavasti väsyttään, joten kömmin takas petiin. Eilen tuli täyteen taas yksi edellinen km etappi. Nyt ainakin päivän pidemmälle on päästy. Hulluja minäkin lasken, mutta minkäs sitä itselleen voi.

Hyvää yötä ja huomenta :) Lumi-Marja ja Nuppunen 6+4
 
Iltaa!

(.) Huoh... nyt seuraa valitusta ja kolotusta... Kun ei jaksaisi mitään tehdä!!! Aurinko paistoi taivaan täydeltä ja mitä mainioin päivä! Minä hyväkäs mätösin vain sisällä; oli niin kuraista ja blaa blaa, syitä löytyi. Sain sentään rappus-kahvit juotua kun lapset piti kuoria vaatteista jo ulkona. Eikä sisälläkään huvittanut mikään :( Vähän kun johonkin innostuu, alkaa kivut kiertämään alavatsassa ja sohva kutsuu ja siinä taas möllötetään. Hyviä päiviä tuntuu olevan vain kaksi viikkoa kohden. Todennäköisesti saan nauttia nyt viimeisen kolmanneksen kamalimmasta ajankohdasta. Ja muistin syövereissä pelottelee vieläkin hematooma! Onneksi ensi viikolla on ultra ja Heppulin näkeminen aina piristää :heart: Ja huomenna neuvola... saa nähdä kuinka toi paino on ottanut minut hallintaan... Grrr

Kaiken kukkuraksi silmäkulmaani iski elohiiri. Läpättänyt nyt jo toistakymmentä kertaa tämän päivän aikana!!! Ja sen näkee aivan selvästi, yläluomeni lerputtaa kuin pyyhe narulla :LOL: Täytyy laittaa pyykkipoika siihenkin lurpakkeeseen....

Teille kaikille toivon nyt paljon energiaa ja aurinkoa! Kyllä täältä taas joskus noustaan...

Oliivitar :ashamed: ja Heppuli 30+2
 

Yhteistyössä