35 v + odottajat, vol 5

Minä täällä jo vähän huhuilen ennakkoon...tai siis tänään rv 3+6 että ihan alussa ollaan taas km:n jälkeen mutta toivottavasti tämä raskaus kestää sen 9 kk :D . En vielä listoille halua mutta katsellaan sitten myöhemmin kun rv:ja tulee lisää. On aika epätodellinen olo kun raskauduin tosi nopeesti uudelleen! Niin ja muistatte ehkä minut paremmin erkana, vaihdoin kuitenkin jokin aika sitten nimimerkin jääräpääksi kun erka alkoi kyllästyttää =)
 
Onnea ävm70 pikkuprinsessasta!!!!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :heart: :heart:

Jääräpäälle ja Lumi-marjalle onnea plussauksesta ja kaikkea mahdollista onnea ekoille raskausviikoille!!

Meidän jäpikkä tuolla vetelee päiväsikeitä, ovat masun ihottumat parantuneet ja äippälomalla ommellut lisäimut harsojen kanssa käytössä :).

Onnellista odotusta kaikille!!! LK & tuuskutin 2 vkoa 4 päivää
 
Kiitos naiset Onnitteluista :hug: On tää vauvan kanssa elo niin ihmeellistä ja ihanaa :heart: Pikkuneitistä tuli meidän sairaalassa olon aikana "iso neiti" kun nyt kattelen sitä ja vielä ennen sairaalaanmenoa pidin sitä vielä meidän "vauvelina" :ashamed:
Nyt kun katselen meidän "Ruusunnuppua" niin se on niin ilmetty kopio pikkuneidistä paitsi hällä on tumma tukka kun pikkuneiti taas oli suht kalju syntyessään ja vieläkin suht blondi ;) Tämä meidän "Ruusunnuppu" on kyllä ihana rakkaus pakkaus, syö hyvin vaikkakin tänään syönyt huomattavasti tiheämpään kuin eilen 2-3h välein kun eilen vielä veteli 4h putkeen unta ennenkuin heräs tisulle mutta kostaantu taas sit illalla et söi puol 9-puol 12 illalla vähintään tunnui välein ja oisi seurustellut et tänään yritinkin pitää sitä vähän hereillä päivällä ja tuossa puol10 sainkin sen sänkyyn, toivottavasti nyt sit nukkuis useamman tunnin putkeen kun eilenillalla sain sen lopulta nukkumaan puol12 niin heräs vasta puol 5 aamul et nukkui niinkuin sairaalassakin sen 5h unoset jota nyttenkin tosiaan toivon et vetäis sen 5-6h putkeen niin saisi tämä mamma myös näitä univelkoja edes vähän vähemmälle :ashamed: Eilen sain kyllä pari tuntia nukkua alkuillasta mut tänään taas päivä ettei mitään mahiksia päikkäreihin :ashamed: Sitä kun yrittää jakaa sitä huomiotaan myös pikkuneidille. Aamulla käytiin sit kahdestaan neidin kanssa puistossa kun vauveli nukkui kotona isin huomassa mut vierailumme jäi puistossa vajaaseen tuntiin kun anoppi sit tuli niin oli palattava kotiin :/

Sit lupaamaani synnärikertomusta;
Ensimmäisen kerran lähdimme synnärille sunnuntaina kun yhtäkkii tuli kunnon suppari klo 19.30 joka tuntu ettei lopu ja sit 5min pääst het uudestaan joten en uskaltanut jäädä odottelemaan. Kun päästiin synnärille niin siellä piirty kivasti tosiaan ne 5min välein edelleen ja olin 2cm auki, ei muuta kuin saliin. Klo 22 vaihtui kätilövuoro niin tuli ottaa uutta käyrää klo 22.30 jolloin supparit alko hiipuu eli pari hassua ja tähän asti oli siis tullut sen 5min edelleen. Kätilö tarkasti niin ei edistystä, 2cm auki niin konsultoi lekuria vielä kun totes et kalvo tosi vahva et voipi mennä montakin päivää. klo 00,10 lähdettiin kotiin niin eipä oikein uni tullut silloin yöllä, mulla oli niin epätoivoinen olo ja jotenkin kävin ylikierroksii, taisin loppujen lopuks saada yht. nukuttuu sen 1,5h :ashamed: Aamulla heitin likat normisti kouluun, käytiin uimalassa vaan kahvilla pikkuneidin kanssa moikkaamassa tutut et koossa edelleen ollaan, käytiin kaupassa ja sit mentiin neuvolaan 11.sta eikä mitään tuntemuksia, ainoo et vähän väliä lorahteli jotain mitä sit kuvittelin et voisi olla vaan vetistä valkkaria :ashamed:
Samassa kun istahdin neuvolatädin tuoliin niin eka kunnon suppari tuli, melkeen itkua väänsin siinä kun kerroin et meidät lähetettiin kotiin synnäriltä ja kun en enää tiedä et koska pitää lähteä oikeesti ettei mene liian aikaisin tahi liian myöhään ja samalla sit sanoin et kun en edes tiedä mitä lorahtelee.... teki sit sen testin ja siihen tuli heikko plussa et tarkoitti lapsivettä ja hänen golleegansa meinasi että olisi ylävettä, ei siis sano mulle mitään mutta totesi et mun kannattaa lähteä sit samantien sinne synnärille et soittelee sinne et olen tulossa jne. Lähdettiin sit pikkuneidin kanssa kotiin hakemaan isi ja olipas tuskaisaa jaa tuo 9km kotiin kun supparit oli 5min välein, soitin sit samaisella kotimatkalla työkaverille et tulee paikalliselle ABC.lle hakee pikkuneidin et päästään samantien jatkaa motarille ja synnärille. No, onneks supparit pysy siinä 5min ja oli ihan ok olo. 5km ennen sairaalaa niin yhdessä risteyksessä meidän edessä oleva auto valuttikin oman autonsa meidän nokkaan :x ja sit kun se mies tuli sielt autost sanoo miehelleni et selvitetään ja katotaan tuos lähimmäl linkkupysäkil et mitkä vauriot tuli niin karjasin "nopeesti, mä synnytän ihan kohta" niin se mies meni aivan valkoseks, juoksi autoonsa, kattovat nopeesti puskurit niin ei onneks jälkee kummassakaan niin päästiin jatkaa matkaa. Käyrälle kun pääsin niin supparit het 2-3min välein, sisätutkimus niin 3cm auki ja kätilö passitti meidät vielä kahvioon niin silläaikaa saisi salin katottuu meille. Mies onnessaan veteli kahvii ja possumunkkii nassuu ja kärvistelin kun en oikein tiennyt mitenpäin tuolil istuu. Hieman ennen kahta päästiin saliin ja kätilöl vuoronvaihto niin saatiinkin edellisillan parivaljakko joka oli ottanut meidät vastaan eli kätilön kaverina nyt keväällä valmistuva opiskelija. 14.30 ottivat taas käyrää, supparit edelleen 2-3min välein napakoita mut pärjäsin vielä ilman kivunlievitystä, 15.30 olin 4-5cm auki jolloin pääsin suihkuun mut suihku oli siinä ammeessa niin laitoinkin ihan kylmästi tulpan kiinni et sain lillua siellä vedessä, olinhan siis lukenut kuinka se amme nopeuttaa aukeamista ja helpottaa oloa niin miksi en kokeilisi kun oli mahis ja hieman yli neljä sanoin miehelleni et soita äkkiä sitä kelloo et nyt mä en pysty olee mitenkään päin et mulla on ihan karmee paineen tunne, niin kätilöt saapuivat samantien ja ei muuta kuin sängylle niin olin täysin auki ja sain luvan alkaa ponnistaa. Mulla meni ensimmäiset ponnistukset ihan mettään kun mä vaan huusin kivusta enkä yhtäään tajunnut et miten pitää ponnistaa :ashamed: mulle ehti tulla jo ajatus etten saa vauvaa työnnettyy pihalle ollenkaan kun pikkuneidin sain silloin kolmannella työnnöllä jo ulos ja nyt ei sit tapahtunut vielä mitään vaikka kätilöt kuinka neuvo miten se ilma pitää pitää siellä keuhkoissa mut alkoihan sit tapahtua kun keskityin siihen ilmanpitoon ja työntöihin, loppujen lopuks ponnistusvaihe kesti sen 8min ja selvisin pienellä repeytymällä johon ommeltiin 2 tikkiä. Synnytyksen kokonaiskesto oli sen 5,5h.
Mä kysyinkin pariin kertaan kun Nuppumme oli syntynyt et onko se nyt varmasti tyttö kun en halunnut uskoa sitä todeksi, olihan tämän sykkeetkin huomattavasti matalammat joka kerta neuvolassa kuin pikkuneidistä. Mies oli 100% tuki mulle koko ajan, suppareiden aikana muistutti mua miten mun kannatti hengittää kun välillä kivun ollessa kovimmillaan niin aloin nopeesti hengittelee ja sit ponnistusvaihees taisin puristaa sen kättä rystyset sinisenä. Siinäkin mies semppas kovasti, kehotti hengittämään "oikein" ja työntämään, taisi jopa kertoa koska pääkin näkyi. Olenkin tässä todennut et vaikka kuinka mollaan ja haukun usein miestäni niin tässä se sai kaiken kiitosken multa et kyllä se tosipaikassa on se todellinen tuki ja turva. Vaikkakin tämä synnytys olikin rankempi kuin pikkuneidistä niin olen kiitollinen että pystyin ja sain kokea tämän täysin luomusynnytyksenä. Aikaisemmissa olen saanut siis sen kipupiikin, oliko se petadinea, anteeks jos muistan nimen väärin :ashamed: mut kätilö kävi sen tarkistamassa entisistä papereistani niin sanoikin etteivät suosittele sitä kovinkaan lähellä ponnistusvaihetta mut nyt siis ei edes ehditty enää miettimäänkään edes mitään.

Onnittelut plussasta Jääräpää ja Lumi-Marja :heart: :flower: Niin hartaasti toivon Lumi-Marja että kaikki päättyy onnellisesti, olenhan seurannut tarinaasi jo joulu-07 alkaen kun aloin kuumeilemaan tätä sylissäni olevaa tuhisihaa "pikkukakkosen haaveilijana"

Mino kovasti jaksuja sinne töihin, olet uskomaton :hug:

Jaksuja ja Onnellista odotusta kaikille :hug: En osaa vielä ainakaan kokonaan olla täältä poissa, olette olleet mahtavia kaikki, on ollut suuri ilo ja kunnia jakaa omat tuntemukseni ja ajatukseni kanssanne, KIITOS :hug:
Ävm70 ja Ruusunnuppu 4pv :heart:
 
Apua! Kertokaa miksi rautaa ei saisi syödä alkuraskaudessa? Tuolla yhdessä pinossa sanoivat etteivät syö esim ladyvitamamaa sen raudan takia kun ei kuulemma ole turvallista . Minähän ole ahminut jopa obsidanrautaa tammikuusta asti...oikeastaan joka toinen päivä obsidan+tavallinen multivitapore ja sitten ladyvitamamaa 2 tablettia muina päivinä. Onko tästä nyt ollut jotain haittaa alkiolle?????
 
jääris, tuosta raudasta on aika monta mielipidettä ja villiä huhakin. Olen googlannu kans asiaa ja haulla rauta ja raskaus, rauta ja alkuraskaus tulee paljon tietoa. valikoivasti kannattaa ainakin keskustelupalstojen juttuja lukea. Luottaisin enemmän noihin virallisempiin sivustoihin. Tai soita neuvolaan, niin minä olen tehny ihan kaikissa asioissa, jotka hangertaa. Tässä olis ainkin yksi linkki:
http://www.terve.com/hyvinvointi/ruokavalio/raskausajanravitsemus

Äiti vm70, Suuren suuret halionnittelut vielä tännakki sinulle ja perheellesi. Ihana lukea näitä onnistumisen iloja ja onnellisia tapahtumia. Kiitos vielä onnitteluistasi ja kaikesta. Kyllä sitä itsekkin kovasti toivoo, että tällä kertaa kaikki menis hyvin loppuun asti. Ja sen jälkeenkin tietysti.

Täällä vallitsees nuhainen olotila. Väsyttää, viluttaa, mielialat menee vuoristorataa ja vattaa nyppii. Kaikki tuttuja vanhoja oireita, mutta silti jotain erilaista ilmassa. Vatsaa ei viiltele lujaa ja vielä ainakin kaikki tuntuu normaalilta.

L-M ja Nuppunen 4+6
 
Ävm70: :flower: :flower: :flower: ISOT ONNITTELUT pikkuprinsessasta!

Jääräpää: Laitatko linkin tuohon keskusteluun missä tuosta alkuraskauden rautalisän syömisestä käytiin keskustelua? Mä en oo kuullut tuosta että alkuraskauden aikana syödystä lisäraudasta olis jotain vaaraa. Itse joudun Arttua odottaessani heti ekasta neuvolasta (rv9+2) syömään lisärautaa, tuskin olis määrätty jos olis jotain vaaraa.

Olkkis ja Arttu (ensiviikolla jo 7kk)
 
Olkkis74 en osaa laittaa linkkiä mutta ei se oikeestaan oo tarpeenkaan se linkki sillä sain eilen oikeaa tietoa asiasta:
Kävin eilen pikaisesti neuvolassa ja mittasi hempan joka oli VAIN 120. Käski lopettaa raudan syönnin kun kuulemma voi aiheuttaa km:ja ja epämuodostumia tms. Soitin sitten teratologiseen tietopalveluun jossa kysyin raudasta ja kätilö sanoi että neuvoloissa on väärää tietoa eli raudasta ei ole mitään haittaa missään vaiiheessa raskautta ja käski mun jatkaa obsidanin syöntiä koska noin alhainen hemppa. Eli olen ahminut 2 kk rautaa (tammikuisesta km:sta lähtien) ja rauta-arvot laskeneet 125:sta 120:een... Jos en olisi rautaa syönyt niin mulla olis jo anemia ja rauta-arvot varmaan jotain 100. Jos hemppa olis tosi korkea niin sitten se ylimääräinen rauta olis haitallista. niin ja ainoa haitta mitä raudasta voi olla niin se lisää raskauspahoinvointia mut ei oo haitallista sikiölle!!!!
 
jääräpää, saman litanian kans kuulin, kun soittelin neuvolaan. Täällä terkka eka sanoi, että tulee sitä ja sitä, mutta lisäsi perään, että hänellä on toinen näkemys aisasta. Luki suoraan otteen jostain heidän kurssituksestaan ja siinä kerrttiin juuri samaa, mitä olet kirjoittanut.

Omaan oloon kuuluu vellovaa ja epämääräistä hajuinhoa. Jauheliha tuntuu löyhkäävän kamalalta, vaikka muiden nenässä se ei miltään haisekkaan. Sama kaiken lihan kanssa, mutta jauheliha pahin. Paistovuoro siirtyy siis jollekkin toiselle joksikin aikaa, mutta vielä en ole perheelle, mistä lukkuunottamatta kertonu, missä mennään.

Lumi-Marja ja Nuppunen 5+0
 
Olkkis74 vielä luin uutta tietoa raudasta eli toisessa ketjussa sanoi lääkärin sanoneen että alkuraskaudessa hemppa tarkoituksellisesti laskee luonnostaan koska on tärkeää että veri pääsee kulkemaan istukan kautta sikiöön pieniä verisuonia pitkin. Joten jos Hb korkea niin veri liian paksua ja voi aiheuttaa jopa km:ja. Äidit joilla korkea Hb jootuvatnsyömään ohennuslääkkeitä jotta veri kulkee sikiöön.
 
Kiitos Onnitteluista :hug: Tänään meillä olut ns. vauvakatselmus päivä kun yks jos toinen on halunnut tulla katsomaan niin pieni saavutti eilen tuon viikon iän niin nyt kaikki halukkaat tänään päässet tämän Ruusunnupun katsastamaan. Aina kun joku tullut niin pikkuneiti seissyt ovella ja ilmoittanut kaikille kuinka on isosisko :heart: jotenkin niin hellyyttävää :)

Piti kysymän, ihmettelemän tuota rautakeskustelua eli missä menee raja korkeella hempalla siis mikä on tulkittu korkeeks? Mulla ei siis ole ollut korkea tai ainakaan ole sanottu et oisi liian korkee mut molemmis näissä kahdessa viimeisessä lähtö ollut 156 ja kyllähän se siitä on lähtenyt sit tippumaan mut sit vaan suosittelivat loppuvaiheessa sen 2kpl raskausmultitabsia päiväs.

Samalla tulin myös kurkkimaan Minon kuulumisia mutta ei ole näköjään käynyt täällä kirjaamassa mitään et missä taas mennään vaik eipä siel töissä mikään taida muuttua :( Onhan kaikki hyvin?

Jaksuja ja Onnellista odotusta teille kaikille :hug:
Ävm70 ja Ruusunnuppu 1vko 1pv :heart:
 
Aaaatttssshiiii, täällä kärvistelty flunssassa, sekä minä että mies. Huomenna pitäs töihin yritellä,onneksi vaan pari päivää ennen pääsiäistä! Huomaa kyl että yleiskunto on pahasti miinuksella kun ei meinaa millään pöpötkään hellittää. :/ Mä en noihin rautakeskusteluihin kommentoi muuta,kuin että alkuraskaudessa syöty rauta voi pahentaa pahoinvointia. Mulla perinteisesti ollu tosi huono hemppa,mut tässä raskaudessa oli pitkään 134 ja nyt viimeksi rv 20 oli 127 eli ei vielä tarvi syödä rautaa. Olin keskeytyksen jälkeen kyllä syönyt sekä rautaa että foolihappoa ja f-hapon lopetin tossa rv 11-12. Raskausmultitabsia siitä asti,mutta joka pvä en ole kyl muistanut.

Ens viikolla olis neuvola ja siitä muutama pvän päästä sokerirasitustesti. Varsinaisen keskiraskauden lääkäriajan varasin yksityiselle ja samalla katotaan 4D:llä,joten sitä odotan kovasti! Nyt huutiksen pariin :wave:

Kääkkis ja Lapanen rv 23


 
Äitivm70 en tiedä missä se korkeen hempan raja menee kun mulla ei oo koskaan ollut.
Kääkkänä rupesin muistelemaan että etkös sinäkin ollut eri nikillä aikaisemmin? Minä olin erka jos muistat, putosin elokuisista odottajista tammikuisen km:n takia.
 
jääräpää Tervetuloa takaisin tänne puolelle ja onnea odotukseen :flower:

Ämv70 ihana lukea synnytyskertomusta ja arjesta pikkuisen kanssa :)

Täällä vähän sellaista päivä kerrallaan oloa. Tänään ollut hyvä päivä, mutta eilen piti pötkötellä, kun supparit kiusasi. Nyt vaan pitää jo tahtia selkeästi rauhoittaa, jotta pysyy noi supparit kurissa. Näköjää ne alkaa joka kerta vaan aikaisemmin. Esikoiselta tajusin rauhoittaa vasta rv 24, mutta se oli liian myöhään, kun vauva syntyi rv 35. Tokasta supparit alkoivat rv 13, mutta saikun aloitin rv 19. Vauva syntyi rv 38. Nyt vähän sama tilanne kuin viimeksi saikun alkaessa. No ei auta kuin ottaa niin rauhassa kuin voi, mitä nyt muksuilta pystyy. Muutoin olo on hyvä ja nautin kasvavasta masusta :) .Hentoisia liikeitäkin tuntunut jo ehkä viikon verran.
-Poni 16+0 poks
 
ÄVM70: :hug: :heart:
Täällä ollaan taasen( en ole ennättäny tänne)...ja juu töissä :whistle: Eikä tosissaan mikään ole muuttunut, tuntuu että kiihtyy vaan entisestään :headwall: Eletään kiihkeintä vaihetta tällä hetkellä. Eilen oli ihan kahjo päivä ja tästä päivästä näyttää tulevan toisinto eiliselle... :ashamed:

Mulla kutisee iho..varsinkin koivet ja alakerta(kin). Kävin jo hiivatesteissä ja virtsistesteissä vaan ne oli negaa...Ja ihottumaa polven sisäpuolelle joka kutisee... :ashamed: Onko muilla ihon kutinaa? Hain apteekista Cleridal, öljypohjasta spraytä jota nyt iholle laitan. epäilin ekaksi että suihkusaippuan vaihto aiheutti kutinan (pesu ja huuhteluaine ovat olleet samaa koko ajan, LV ja Minirisk hajustamattomat) vaan kutina on sitkeessä...Sitten ajattelin et kun alakertaakin kutittaa että onko hiivaa(tai virtsistä) vaan ei ollut sekään... Terkka oli sitä mieltä että stressi voi kuulemma myös aiheuttaa kutinan/ihottuman :eek: :eek: No sitä on kyllä riittämiin.. :ashamed: :ashamed: :headwall: Katsotaan lähteekö iho rauhottumaan. Ainakin kutina tuntuis vähän laantuneen.

Ai niin me lähdetään Haikon kartanoon viettämään pääsiäistä kun kakrut ovat muualla!B)

Jääris: Tervetuloa takaisin! Onnea odotukseen!

Mino ja Pulla 27+1
 
Jääris, muistanhan mie :wave: tervetuloa pinkkaan takaisin :hug: Milläs viikoilla sitä mennään nyt?

Ja kiitos jaksatuksista (onkohan tuo jo epäsana..) , töissä taas mutta parempi olo kuin eilen. Ei kyl kuule mitään, pyysin kaikkia huutamaan mulle :LOL:
Minolle jaksuja, ja herkästi saikkua pyytämään!!! Mullekin oli saikkarin aikana tungettu työkalenteri täyteen kaikkea,mutta aion itsekkäästi vain ilmoitella tiettyjen mahdottomien päivien kohdalla, että ei onnistu, en jaksa tuota tappotahtia enää. Voihan sitä vaikka keksiä neuvolareissun sille päivälle, johonkinhan nekin on tungettava.. :whistle: Hyi minua! Mutta oikeesti arvotan kyllä tän pikkusen ja oman voinnin paaaaljon työnantajan edelle, ja ronskisti vedän kotiinpäin kun tiedän,ettei hänkään minun vointiani mieti,itse se on tehtävä. Mutta tää vain mun tapa selviytyä, tiiän etten nuku jos vedän itteni liian tiukalle. Ja nukkumattomuudesta mulla seuraa aina masennuskausi,joten sitä en halua suurin surminkaan.

No,se siitä. Minolle tosta kutinasta.. kyllä jonkin verran kutittelee kanssa, muttei nyt ihan hirveesti. Kannattaa seurailla. Ihanalta kuulostaa toi teidän päästäinen ilman lapsia, nauttikaahan laatuajasta ja hoitakaa parisuhdetta ;) :whistle: :p

Kovasti aurinkoista masunkasvattelua kaikille, palajan työjuttuihin, onneksi tää viikko tosi hiljaista kun kaikki lomilla. Vaan ens viikolla se muuttuu.

Kääkkis ja Lapanen 23+1
 
Voi Mino kovasti jaksuja sulle sinne töihin :hug: Terkka varmasti oikeessa tuosta sun kutinasta/ihottumasta et stressistä johtuva :/ mutta toivottavasti saat Pääsiäisen aikaan taas unoohdettua kaikki työjutut kun kuulostaa ainakin tosi ihanalta teidän Pääsiäissuunnitelmat =)
Jos oikein lasken niin ei sulla onneks enää oisi montaa viikkoa töitä siis jos otat kesäloman ennen äippälomaa ;)

Ihanaa odotusta kaikille :hug:
 
Laitan vaan nopeat terveiset ennen kuin pojunen herää päikkäreiltä että tsemppiä ja loppuodotusta & pääsiäistä joka iikalle :). Tuskin tästä pinosta kovin helposti irtaudun, eli lueskelen edelleen :D :D Mino, semmoisen hassun neuvon antoi apteekkarikaverini joskus taannoin ihon kutinaan, eli maustamatonta jugurttia pahimpiin kohtiin vaikka hieman ennen saunaa tai suihkua, saattaa kuulemma auttaa kutinaan siinä missä auringonpolttamiinkin. En oo ite testannut, mutta voihan sitä yhdellä pienelllä purkillisella kokeilla? ;) LK & pojunen 3 vkoa 2 päivää
 
Satunnainen vierailija täällä huutelee sekaan ja omasta kokemuksestani vain puhun joten... tuo kutina voi johtua myös raskaushepatoosista en halua pelotella mutta kannattaa otattaa verikokeet varmuuden vuoksi. Mulla oli epätyypillistä kutinaa jaloissa siis ei jalkapohjissa tai kämmenissä vaan reisissä ja vatsassa, ei edes kovin pahana aluksi, mutta löytyi tuo raskaushepatoosi. Ja tuota "alakerran" kutinaa myös. Jouduin popsimaan koko loppuraskauden adursal lääkkeitä. Mitenkään muuten ei tosiaan oireillut kuin kutinalla ja kokenut terveydenhoitaja osasi siitä epäillä tätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mantelinkukka:
Satunnainen vierailija täällä huutelee sekaan ja omasta kokemuksestani vain puhun joten... tuo kutina voi johtua myös raskaushepatoosista en halua pelotella mutta kannattaa otattaa verikokeet varmuuden vuoksi. Mulla oli epätyypillistä kutinaa jaloissa siis ei jalkapohjissa tai kämmenissä vaan reisissä ja vatsassa, ei edes kovin pahana aluksi, mutta löytyi tuo raskaushepatoosi. Ja tuota "alakerran" kutinaa myös. Jouduin popsimaan koko loppuraskauden adursal lääkkeitä. Mitenkään muuten ei tosiaan oireillut kuin kutinalla ja kokenut terveydenhoitaja osasi siitä epäillä tätä.
Tuota minäkin mietin kun lueskelin tuota Minon tekstiä... Itsellä ei oo kummassakaan raskaudessa ollut mutta esikoisen aikaan sairaalassa tutustuin naiseen jolla se oli. Ja jos se kutina aiheutuu stressistä niin kuin itse epäilit niin MARS LEKURILLE SAIKKUA HAKEMAAN. UNOHDA TYÖT JA KESKITY ITSEESI JA ESIKOISEESI.

Olkkis ja Arttu
 
Heips, ujuttaudun tälle puolelle! :)

Haaleita plussia tullut maanantaista asti, nyt vasta rv 3+6 mutta melko luottavainen mieli, joten nautitaan nyt raskaudesta ainakin tällä hetkellä. Joulukuulle menisi laskettu aika, jos sinne asti mennään.

Ikää 36v ja mies on samaa vuosimallia. Ennestään on pojat 1/2004 ja 11/2008. Tyttötoiveissa siis ollaan nyt, mutta komiahan se olis veljessarjakin :)

Menkkajomotuksia on vielä, melko koviakin välillä ja ruskeaa tuhrua tulee ajoittain pyyhkiessä, mutta mulla oli noita vuotoja alkuraskaudes molemmilla kerroilla aiemminkin. Toivottavasti loppuvat lähiaikoina kumminkin. Ajattelin vielä pääsiäisen jälkeen testata, josko viivat jo olisivat selvemmät, niin olisi vähän huojeentuneemmalla mielellä.

Pari päivää sitten huimasi paljon, se onneksi loppui lyhyeen. Lievää huonoa oloa ollut iltaisin, mutta tosi vähäistä. Ei ollut mulla juuri pahoinvointia edellisissäkään raskauksissa. Jospa menis niin hyvin nytkin.

Mukavaa pääsiäisenaikaa kaikille! =)

Koralli ja PikkuPööpöti rv3+6
 

Yhteistyössä