35 v + odottajat, vol 5

Mino: Puhu samalla tuosta väsymyksestäsi... Esikoista odottaessani kärsin julmetusta stressiperäisestä väsymyksestä ja se meni lopulta siihen että jouduin osastolle ja siellä sitten unilääkkeellä vasta sain nukuttua väsyt pois. Tais olla niin että kun perjantaina sinne jouduin niin nukuin ensimmäiset 48h niin että kävin vaan välillä vessassa ja syömässä. Ei ollut kivaa mutta kun tyttö sitten syntyi niin jaksoi huomattavasti paremmin kuin jos en olis tuota leporeissua sairaalaan tehnyt. Kauhun sekaisella tunteella oon tuota sun taisteluasi seurannut mutta nyt toivottavasti näytät pitkää nenää tuollaiselle työnantajalle ja häippäset saikun kautta mammalomalle.

Jaahas. Arttu yrittää ryömiä pää edellä sohvan alle jonne ei todellakaan mahdu... Ei kun äiti pelastushommiin... :D

Jäin odottelemaan malttamattomana Minon lääkärireissu kuulumisia ;) Näinkö uskaltauduit avautua noista työasioista, toivottavasti :hug: Niin hartaasti toivon että vastassa ymmärtäväinen lekuri ja vaikka työt kaatuisikin siellä niin oisit saanut saikkulapun eritoten huolinut sellaisen :hug:
Kovasti voimahaleja sulle :hug: :hug:

Täällä ollaan. Saikkulappunen viety pomolle.Viikko napsahti.Sitten vaan töihin valmistelemaan poissaoloa...ja meni neljään vaikka puolen päivän aikaan tulin lääkäristä..... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Polvessa saattaa olla hiusmurtuma mutta ei kuvattu. Työasioista avauduttu myös. No viikko tässä nyt sitten ollaan saikulla ja pakkolevossa..

Mino: :hug: :hug: Oon iloinen kun sait tuon saikun. Ja toivon että saat myös jatkoo siihen sillä sun tänne kirjoittamiesi juttujen perusteella ei edes ei raskaana olevalle tuo työpaikka kuulosta hyvälle. Nyt vaan lepäät ja oot just niin kuin itse haluat etkä anna kenenkään pomotella tai määräillä sua (tosin en tiedä onko sulla lapsia joten tää voi olla vähän huono kommentti, anteeksi jos näin on).

Ihanaa Mino vaikka tiedänkin et sua rassaa se saikku mut näin on parempi :hug: :hug: Nyt yrität unohtaa työt ja keskityt masussa kasvavaan Pullaan ja esikoiseesi. Toivotaan että se polvikin siitä asettuu levossa :hug:

Kiitti kavelit :hug: :flower: :heart:
Niin ävm70: kyllähän se mua rassaa...mutta ei voi nyt mitään.Näillä mennään.
Olkkis:uskon, että saan jatkoa niin tarvittaessa olishan se neuvolalekuri sitä mulle jo kirjoittanutkin vaan en pyytänyt :ashamed:
Kohta lähdetään 5v lekurineuvolaan jäppisen kanssa. Olkkis mulla on 5 v esikoinen joka on toistaseks ollut jaetusti isällään ja minulla.
Yleensä kun haen jätkän hoidosta niin seison isona äksänä ja toinen juoksee täysillä päin ja sitten nostan hänet ilmaan..Nyt oli vähän huono kun toi polvi oli mutta oli se silti taas niiiiiiiiin ihana hakea hänet hoidosta. On siis ollu taas isällään ja tuli nyt neuvolan takia vähän aikasemmin mulle. :heart: :heart:
Käytiin eilen ostamassa ps3( jota nyt on suunniteltu varmaan viimeiset puoli vuotta) :whistle: :whistle: ja mulle "mun" peli.. Final Fantasy XIII :whistle: B) Nyt on aikaa pelata :LOL: :LOL: Mikäs sitä on saikulla ollessa ;)
Pulla möyrii muuten todella lujaa mahassa, miten mä en muista et jätkä ois näin lujaa vedellyt vatsassa(tai siis autuaasti olen kaiken unohtanut se on ehkä todennäköisempää) todella voimakkaat potkut/nyrkiniskut...ja aika alas ne osuu suurimmaks osaksi..MIten lie mukkelis makkelis poika siellä? Tai sitten siitä tulee Amin Asikainen 2? :LOL:
Nyt hampipesulle ja matkaan lekuriin.
Mino ja Pulla

Moikka! Siirryn piakkoin pinoilemaan tuonne äippäpuolelle... Minolle tsemppiä, hyvä että hait saikkua, ja ävm70:lle lykkyä loppumetreille myös, uutisia odotellessa :) :D Ja lykkyä kaikille muillekin ;)

Kiitos kaikille onnitteluista!!!! :)

Jos mekin päästäisiin nyt tähän "harmaaseen" (vaaleansinisen?) arkeen. Meillä oli siis melko haastava startti; pitkä ja vaikea perinteisen yritys ja sitten suoraan sektioon. Pojan ensipäivät keskolassa olivat haastavimpia henkisesti :'( vaikkei pojullamme mitään kauhean vakavaa ollutkaan. Kun olisin tajunnut, olisin vaatinut sektiota jo aiemmin, koko keskola-aika olisi vältetty aiemmin tehdyllä sektiolla. Kohtelu muutenkin oli kiireen vuoksi suorastaan ala-arvoista sekä synnytyssalissa että osastolla. Synnäri oli niin täysi, että meitä oli 4 samassa huoneessa ja yksi äiti joutui yöpymään peräti käytävällä :(

Sen verran totean vielä, että jos paino laskee viimeisten viikkojen aikana (minulla -0,5 kg), on syytä käydä vaikka yksityisellä tsekkauttamassa miten raskaus etenee. Me olemme joutuneet ensin maanantaina labraan tarkistamaan leukosyyttitason (oli matala, nyt jo lähes normaali) ja heti tiistaina lastenlääkärillä umpeen turvonneiden silmäluomien takia. Vasta tiistaina kyseinen lastenlääkäri totesi, että minulla oli istukassa joku häiriö viimeisten viikkojen aikana, ja poika on laihtunut kohdussa kovasti sen vuoksi. Lisäksi lapsivesi oli käynyt todella vähiin, josta aiheutui iho-ongelmia (=turvonneet silmäluomet, melkein kuivuuden takia tulehtunut vatsan iho).

Jos onnistumme vielä kakkosen saamaan, käyn ultrassa säännöllisesti yksityisellä ja lisäksi tämä täti lähtee sitten suoraan leikkaussaliin korkeintaan viikon yliaikaisena, en lähde omaa tai jälkikasvun onnea enää samalla tavalla koettelemaan.

Seuraavan kanssa olen siis tuplasti viisaampi ;). Ja jos vain isommat voimat ja luonto sallii, kakkonenkin on tulossa, jahka tuo leikkausarpi on kunnossa :) :)

Iso halaus kaikille!! :)

LK & pikkuinen 1 vko ja risat

Lk: :hug: :hug: Ihanaa, että ennätit vähän kertoa missä mennään! Hurja alku teillä mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Meikäläinen on katsellut (kun blondi vihdoin löysi) harsoja, värillisiä sekä kuviollisia niiden perinteisten valkoisten rinnalle. Jätkästä muistan että niitä pestiin ahkeraan ja niitä saa siis olla reippaasti puklurättinä. Hmm..valinnan vaikeus, otan varmasti värillisen paketin ja sitten kuviollisen vaan montakohan sitä raaskis ottaa siis-olenko kahjo jos ostan yhteensä 9( 3 kpl setteinä)? :whistle:

Lääkärineuvolassa käyty junnun kanssa ja taas meitin Auervaara hurmasi lääkärintädit! :LOL: On kyllä niin isänsä poika ettei mitään rajaa.. :ashamed: Kaikki hyvin toimintaterapeutille motoriikasta käyntiä suositteli ja otin numeron. Saadaan tuohon kätisyyteen ehkä vähän tukea kun ei vielä osaa sanoa kumpi hänestä tulee vasuri vaiko oikeakätinen.

Voi miten liikuttavaa oli iltapäivällä kun lepäsin jalka koholla tyynyn päällä soffalla ja jätkä katto lastenohjelmaa niin veikka se silitteli ja taputti mahaa ja Pulla potki takaisin-veljekset kun ilvekset :heart: :'(

Mino ja Pulla

Mino ihana lukea sun tekstiä, selkeesti nautit nyt ajastasi saikulla poitsusi kanssa ;) Ota kaikki nautinto nyt irti ja jos vähääkään tuntuu ensviikolla ettet jaksa/pysty mennä töihin niin haet jatkoa, ihan teidän kaikkien parhaaks :heart:
Harsoistasi, minusta tuo 9 ei kuulosta paljolta, eipä tarvitse olla kokoajan pesemässä ja onhan sit hoitolaukkuunkin pari jne. ;)

L-K Kiitos kertomuksesta ja kuulumisistanne. Onneksi kaikki on nyt hyvin ja pikkanen kasvaa :hug: :heart: Täältä tullaan perässä jossain vaiheessa sinne äippäpuolelle ;)

Meikä taas aiheutti ahdistusta uimalavalvojassa :LOL: viikko sitten tää miesvalvoja sano et uimavalvojan painajainen on viimeisillään oleva nainen ;) Tänään tuli sit naisvalvoja/uimakoulun ope juttelemaan ja sano et teidän vauva ei ole näköjään vieläkään syntynyt et tää mies valvoja just kuulemma huokas et ihanaa et hän tuli paikalle kun pelkää kokoajan ettei vaan joudu kätilöksi :LOL:

Mut nyt mentävä tiskaa ja arkiaskareihin, palaillaan :wave:
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 40+6 :heart:

Heipsan!
Täällä iltasella ollut ihan lupavaa, varsinkin eilinen mutta maaginen puoliyö kun saapu niin ei mitään :ashamed: kaikki supparit ja tuntemukset katoaa. Oisi ollut niin otollista aikaa mennä näin viikonloppuna synnyttämään kun ei oisi tarvinnut miettiä isojen likkojen kouluun tahi kotiin pääsemistä ja samoin oisivat rauhassa saaneet olla pikkuneidin kanssa. Mut en menetä vielä toivoa, tänään siis 41+0 ja kakkonen syntynyt 41+3´ja kolmonen 41+2 niin tää voisi olla jopa huomenissa :heart: esikko on ollut poikkeus eli syntynyt jo 40+2 ;) mutta kun Hämees ollaan niin meiän perheen lapsukaisista tuntuu tulevan hitaita ja jahkailevia Hämäläisiä :D

Täytyypi taas varautua anopin soittoon tänään, ei onneks ihan joka päivä mut vähintään 3päivän välein soitellut ja päivitelllyt kun ei ole tapahtunut mitään :headwall:
Mut jaksuja kaikille :hug: Mukavaa viikonloppua!
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 41+0 :heart:

Iltaa Vaimot =)

äiti vm79 vielä täällä? ;) Täällä kiusataan anopin lailla... Mulla supisteli yhdessä raskaudessa aina iltaisin lupaavasti ja yöt sain sitten nukkua... :D .... Sitten kun synnytys lähti käyntiin, nipin napin kerettiin sairaalaan. Hyvin valmisteltu on puoliksi tehty!!! Toivotaan parasta ja lisää supparituulia!!!!

Mino saikulla =) YES! Harsoja saa olla mielestäni kanssa mielin määrin. Meillä jo niitä lukemattomia viiden lapsen jäljiltä. Toimivat hoitopöydällä, ruokaliinoina, nunnuina, puklurätteinä, vaippaliinoina ja vain mielikuvitus on rajana. Ihanaa kun niitä saa kuvioituina ja värillisinä nykyään (meillä vain mamman värjäämiä :LOL: )

Meillä sairastetaan edelleen :( Tyär alkoi oksentamaan eilen ja kärsii korvakivusta. Lääkäriin päästään vasta kun pahin oksu on ohitse... Tuumasi kyllä, että korvakipukin olis helpottanut, liekö paine heilutellut tärykalvoja. Tässä sitä sitten odotellaan, että kuka seuraavaksi... Huoh... Jospa sitten olisi ohitse pöpöjen virta tähän taloon :headwall:

Kääkkänä kiva nähdä sinua täälläkin!
Joko Poni06 miäs on palannut reissusta?

Oliivitar ja Heppuli 27+1

Kiitos oliivitar :hug:

GRrrrrrrrr..... itku jo tulee anopin hössötyksestä :'( Mä en yhtään enää jaksais :ashamed:
Yritä sit ystävällisesti puhua puhelimeen kun oikein kiehuu :/
Mulla siis tökkäsee heti kun aloittaa puhelun et Mitä, vieläkö sä oot kotona???????? Eis sulla ole edes mitään tuntemuksia, johon kylmästi valehtelen ettei yhtään mitään ja lisään viielä et vastahan viikko mennyt et varmaan loppuviikosta aikaisintaan kun huomioidaan meidän kakkonen ja kolmonen, lisään siis niihin pari extrapäivää todellisuudesta ;)
Miehen kanssa jälleen puhuttiin ettei kummankaan äiti tule sit sairaalaan, ei yhtään hössötystä sinne, kiitos :)
Okei, Kiitos ja anteeks, yritän rauhoittua, jatkan kodin fiksausta :)

äiti vm70 Toivottavasti pian pääset toimiin. Supparituulia ja jaksuja loppumetreihin :)

Mies tuli perjantai-iltana ja on tunnin päästä taas lähdössä. Nyt pitäisi olla vika viikko keikkahommia tällä erää. Olen kyllä laiskotellut ja mies kiltisti hoitanut kotiakin lasten lisäksi. Sain eiliseltä metsäretkeltä mojovat liitoskivut aikaa niin makasinkin koko illan. Tänään onneksi parempi.

Ihanaa, kun ensi viikolla kivaa tiedossa, kun neuvola torstaina. Meillä on niin mukava th ja utrataan joka käynnillä. Kiva päästä katsomaan kuinka pikkuinen on kasvanut.
-Poni 14+5

Ävm70: :hug: :hug: Toivottavasti olet päässyt jo tositoimiin! Anopille näytä kieltä :LOL:

Poni: Teillä ultrataan joka kerta...wau. Ei täällä vaan( ei edes ole ultraa). Hätäseen purkkipissat, sydänäänet ja sitten ulos... :headwall:

Jäppinen on herännyt nyt useampana yönä peräkanaa 03-04 välillä. Painajaisia tai pelkää pimeää...viime yönä herätys oli 04. Arvatkaa vaan sainko enää nukuttua? No en..Luin aamun hesarin, istuin hetken koneella ja ping kun pääsin sänkyyn takaisin niin ei ei tule uni ei. :kieh: Klo soi puol seitsemän ja juuri ennen sitä urvahdin ja nyt on ihan zombie olo. Luojan kiitos ettei ole duunia...En varmaan selviytyisi mitenkään. Vika saikkupäivä ja kyllä on tehnyt hyvää..Voisinpa jatkaa tätä :ashamed:

Mino ja Pulla ( joka muuten melskas myös 04-06)

Heippa. Saakos tänne kurkistella :) Tänään se tuli :heart: plussa!!!! Hoidot lopetettiin joulukuussa ja meidän yrityskansio suljettiin viimeisen kerran. Hiljainen toiv ejäi kytemään sydämiin, vaikka meille sanottiin, ettei meillä ole mahdollisuuksia. Nyt kuitenkin, tänään testiin piirtyi kaksi kaunista viivaa. Teen vielä varmaan muutaman tarkistuksen :ashamed: On niin uskomaton olo. Ei pitäisi riemuita, kun kaikki on niin kovin alussa, mutta haluan tämän vauvan, enkeelitä on jo tarpeeksi.

Viikkoja kasassa vasta jotain 4+0, laskurilla LA 30.11, joten alkua mennään. Mut olo on siitä huolimatta onnellinen, väsynyt mutta onnellinen :heart:

Lumi-Marja ja Nuppunen (tuli tekonimi mieleen tänne kirjoitellessa :) )

Lumi-Marja: Sylin täydeltä onnea plussasta ja toden totta, kuiskutellaan ylös päin että tämä plussa päätyisi tuhisemaan syliisi!!! :flower: :heart: :flower: =) :whistle: =)

Olisko äiti vm70 jo tehny pikku tuhisijan??? =)

Sunnuntaina käytiin pikkusiskon tytön ristiäisissä :heart: Kivan nimen tyttö sai :)

Viime viikolla hermostuin lopullisesti minun ylipitkiin hiuksiin ( vyötärölle asti ) ja tilasin ajan parturiin...
Tänään oli sitten se parturipäivä ja hiukset lyheni vähän yli olkapäiden asti :LOL: vaaleita raitoja laitatin myös muuten niin tylsään perus tukan väriini :)

:wave:
a ja öttiäinen 25+1

Lumi-Marja: :hug: :heart: Varovaiset onnittelut. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka! :hug:

ÄVM70 taitanee olla jo muissa puuhissa... B) Toivotaan ainakin.

Mulla on täys kaaos töissä...en edes tiedä mistä aloittaa..Olen ihan pihalla :ashamed: Saisinko mä lähteä pois..ahdistaa ihan mielettömästi! :ashamed:

Lumi-Marja Onnea paljon :flower: ja toivotaan ja uskotaan, että kaikki menee hyvin.

Mino Eikun vaan saikkua hakemaan lisää!! Ihan turhaa stressaat töillä itseäsi loppuun!!

Täällä viimeinen yh-viikko jo hyvällä mallilla. Tytöt ikävöi kovasti isää. Tänä aamuna se purkautui esikoisen kohdalla yli puolen tunnin kiukkukohtauksella.
Huomenna kauan odotettu neuvola. Ihanaa päästä pikkuinen näkemään.

-Poni 15+1

Heippa naiset!

Tulen paremmin myöhemmin kertomaan meidän sairaalareissuista mut tuloksena tuhisee nyt sylissäni juuri kotiin tulleena ihanainen Prinsessa :heart: Tyttökaaartimme siis kasvoi maanantaina 22pv. klo 16.20 :heart: Prinsessa oli syntyessää 47,5cm ja 3,560kg :heart:
Ävm 70 ja Ruusunnuppu 3pv :heart:

ÄVM70 :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: :'( :heart: :hug: Hurrrrrrrrrrjasti onnea tyttötuhisijan johdotsta koko poppoolle! :heart: :flower: Voi näistä uutisista liikuttuu aina!

Olkkis: Mikäs pahan tappaisi :LOL: :saint: Täällähän minä piruvie istun ja rehkin :kieh:

Mitäs kivaa Ponilla on kerrottavana neuvolasta? :LOL:

Ehdin jo aamulla huolestua kun Pulla veteli sikeitä vaikka veikkansa vähän "taputteli" sitä hereillä mutta autossa sitten veijari heräsi... B)

Äiti vm70 Onnea paljon pienestä Ruusunnupusta :flower: :heart:

Neuvolassa kaikki hyvin. Ultralla seurattiin kauan vauvelin vilkkaita touhuja. Hyvin esitteli meille jalkoja, käsiä, kasvoja, sormia, varpaita jne. Jotakin vilahti myös jalkovälissä, mutta ei saatu enää uudelleen sitä kohtaa kuviin niin vielä arvoitukseksi jäi sukupuoli. Neljän viikon päästä seuraava kerta niin silloin varmaan jo selviää. Sydänäänet oli hyvät myös. Ensi kerralla ottankin esikoisen mukaan katsomaan vauvaa. Hän on niin innoissaan kaikesta. Piemenpi en vielä ymmärrä.
-Poni 15+2

=) =) =) =)

Oman lapsen, pienen linnun, kannoit alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen, syliisi saat ottaa sen.
Tunnet käden, pienen, hennon, tunnet posken pehmeän.
Voisko olla kauniimpaa kuin alku uuden elämän.
:heart:

Onnittelut äiti vm70 ja tyttö :heart:

Lumi-Marjalle Liimasukkia ja tervetuloa joukkoomme!

(.) Jokin kummallinen väsymys iskenyt tähän taloon, aamut ovat yhtä taapertamista ja silmäpussia... Oiskohan taustalla viikkoja kestänyt sairausrumba/raskaus/kevät/flunssa tai kaikki yhteensä :LOL: Heppuli monottelee reippaasti ja huomenna on 28 täynnä! :heart:

Oliivitar ja Heppuli 27+6

Yhteistyössä